Miénk a Ring ismét! Gyertek!

Totalcar-Hungaroring Pályanap 5!

2014.05.22. 13:57 Módosítva: 2014-05-22 13:57:04

Ötödször, ismétlem: ötödször szervezzük meg ezt a gumifüstös-benzin- és egyéb gőzös napot. El sem hiszem, hogy ami annak idején – 2012-ben - egyszeri dolognak, amolyan jópofa mókának, találtunk ki, az mostanra egy tömegeket megmozgató rendezvény lett, tucatnál is több kiállítóval és közönségszórakoztatással.

Mi a fene történt? Eleinte nem értettük, de aztán rájöttünk a megfejtésre: egyszerűen van rá igény. Van igény arra, hogy egy valódi, vérbeli Grand Prix-pályán autózzanak egy jót az emberek. Van rá igény, hogy kulturált környezetben, remek hangulatban töltsön el a család egy hétvégi napot és mi több: van rá igény, hogy biztonságos körülmények között ismerkedjen gép és gazdája.

És ez nem csak egyfajta kultúrmisszió, hanem mindenek felett remek szórakozás számunkra is. Az időpont június 7. azaz szombat, a kapuk 7:00-tól nyitva állnak. Látogatóknak a rendezvény ingyenes, ők külön parkolót kapnak, onnan közelíthetik meg a paddock területét. Aki pedig szeretne autós élménnyel gazdagodni, az a következők közül választhat.

Csapatás a Hungaroringen saját autóval: 27 000 Ft/autó

Ez képezi a napi program gerincét, hiszen tulajdonképpen azoknak szerveztük elsősorban ezt a napot, akik szeretnék kipróbálni saját tudásukat, megismerni autójuk határait vagy szimplán csak autózni egy jót a létező legbiztonságosabb körülmények között ott, ahol a mai autó- és motorsport nagyjai is koptatják az aszfaltot.

A megszokotthoz képest minimális költségemelés elkerülhetetlen volt, cserébe (és ha az időjárás is úgy akarja), akkor a nap végére a normál menetidő (4x25 perc) mellett lehetőség lesz bónusz körökre is, hiszen júniusban későn nyugszik nap. Ha nagyon nem csúszunk meg (balesetek, pályatakarítás), akkor simán belefér.

A résztvevők száma maximalizált, a helyek száma limitált, így érdemes sietni a regisztrációval, hiszen 100-105 autónyi helyünk van összesen. A résztvevők négy csoportba sorolva hajthatnak a pályára, a nap folyamán minimum négyszer 25 percre. Higgyék el, elég szokott lenni ennyi embernek-gépnek egyaránt.

Regisztráció és tudnivalók a pályahasználathoz:

Először is erre a linkre kattintva jelentkezni kell a pályanapra (meg kell adni az autó típusát, rendszámát, ha van). Ezek után a jelentkező kap egy visszaigazoló e-mailt, melyben a 27 ezer forintos átutalás minden részlete kiderül. Miután az e-mailben megadott adatoknak megfelelően befutott az összeg, a jelentkező – természetesen – számlát kap az általa igényelt névre és címre. FIGYELEM! A jelentkezés kétkörös, az első ma (azaz május 22-én) 17.00-ig tart! Az ez után befutott jelentkezéseket nem áll módunkban elfogadni. A következő kör május 23-án, 9.00-12.00 között indul.

A regisztráció a szabad helyek beteltével lezárul. A csoportbeosztásokat pár nappal a rendezvény előtt közzétesszük a Totalcar.hu-n és a Totalcar Facebook-oldalán. Alkalmankénti módosításokra lesz még lehetőség, ahogy eddig is volt mindig.

Csak azok jelentkezését tekintjük érvényesnek, akiktől befutott a regisztrációs díj. Ezek után a rendezvény napján (szombaton) a regisztrációs sátorban lehet átvenni a pályahasználatra jogosító matricát, miután a résztvevő bemutatta a tőlünk kapott számlát/másolatát és ezt összevetjük a saját névsorunkkal. A pályahasználatra vonatkozó pontos időbeosztás a következőképpen alakul:

7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:40 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele, box- és transzponderbérlés, eligazítás
10:00 – 10:25 – Első csoport / 1
10:30 – 10:55 – Második csoport /1
11:00 – 11:25 – Harmadik csoport /1
11:30 – 11:55 – Negyedik csoport /1

Ebédszünet

12:30 – 12:55 – Első csoport /2
13:00 – 13:25 – Második csoport /2
13:30 – 13:55 - Harmadik csoport /2
14:00 – 14:25 – Negyedik csoport /2

14:30 – 14:55 – Első csoport /3
15:00 – 15:25 – Második csoport /3
15:30 – 15:55 – Harmadik csoport /3
16:00 – 16:25 – Negyedik csoport /3

16:30 – 16:55 – Első csoport /4
17:00 – 17:25 – Második csoport /4
17:30 – 17:55 – Harmadik csoport /4
18:00 – 18:25 – Negyedik csoport /4

Fontos! Bukócsővel rendelkező autóban a bukósisak használata kötelező az utasnak is, bukócső nélküli autóban erősen javasolt. Minden résztvevő köteles kitölteni és aláírni a felelősségvállalási nyilatkozatot. Ezt célszerű letölteni és kitöltve-aláírva magával hoznia, ezzel jelentősen gyorsul a reggeli ügymenet. Sőt, az alapvető szabályokat is érdemes átböngészni, mert a pályabírók nem viccelnek, annak itt helye nincs.

Ugyanitt (a regisztrációs sátorban) lehet transzpondert bérelni az időméréshez (1500 Ft) ill. boxot (10 000 Ft/nap).

Vezetéstechnikai tréning a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban:
8000 Ft/fő/autó/1,5 óra

Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ez egy igen jó ajánlat a Vezetéstechnikai Centrum részéről. Regisztrálni és befizetni a centrum erre rendszeresített felületén lehet. A 8000 forintért cserébe másfél órás vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a jelentkezők, mely több állomáson zajlik szimultán. A nap folyamán összesen hat csoportban, csoportonként húsz autóval folyik majd a képzés reggel 9.00-tól 18.00-ig. Összesen tehát 120 résztvevőnyi szabad hely van. Autónként szigorúan csak egy fő (sofőr) vehet részt a képzésen.

Ez a pár ezer forint nem ablakon kidobott pénz, még dörzsölt autósok is sokat tanulhatnak magáról a vezetésről és a közlekedés fizikájáról. Csak ajánlani tudjuk.

A veztech tréningen résztvevők szintén a Hungaroring főbejárata mellett felállított regisztrációs sátorban vehetik át veztech-matricájukat (reggel 7.00-tól), amely feljogosítja őket a tréningen való részvételre. Természetesen a résztvevők névsora ott lesz nálunk és csak azok vehetnek részt a tréningen, akiket a Vezetéstechnikai Centrum visszaigazolt.

A tréningen résztvevők ezek után a paddock erre kijelölt területén gyülekezhetnek majd a saját tréning-időpontjuk előtt. Innen kísérik le őket az instruktorok és ide hozzák őket vissza. A hely a térképen be van jelölve.

Valódi offroadozás a Hungaroring Off-Road Centerben: 8000 Ft/3fő/autó

Aki vett már részt úgynevezett kalandtúrán, az tudhatja, hogy a hasonló túrák bizony sokszor nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket. Ritka az olyan, amelynek a végén az utas is úgy lép ki a nyakig sáros autóból, hogy örül a megúszásnak.

És elhihetik, hogy instruktorainkkal és profi terepjárósainkkal igyekeztünk úgy megtervezni ezt a 20-25 perces kört, hogy éppen csak megússzák csörlőzés és sárdöngölés nélkül. Bár ez sem biztos, hiszen ki tudja, milyen lesz az idő. Bárki megtapasztalhatja, milyen sárba lógó jobb tükörrel autózni egy homokos katlanban, majd szűk kanyarokkal tűzdelt sáros vízgyűjtőn, és meredek siratófalon keresztül újra felérni a napfényre, egy erre a célra átépített terepjáró vagy pickup fedélzetén.

Autónként nyolcezer forint a beugró, ez maximum három utast jelent. A regisztráció menete hasonló, mint a versenypályát használóké, azaz erre ez e-mailcímre kell elküldeni a jelentkezést és megjelölni az időpontot (ami egész és/vagy fél óra 10.00-tól). Maximum öt autót tudnak partnereink és a Hungaroring biztosítani e célra, így a férőhelyek száma itt is limitált (15 fő/turnus). A visszaigazoló e-mailben küldjük a további tudnivalókat, majd a befizetés beérkezése után továbbítjuk az érdeklődőt a Golyó bácsi vezette profi kis csapathoz, akik menedzselik ezt a programpontot és tartják a kapcsolatot a már bejelentkezett vendégekkel.

Természetesen a programra jelentkezni érkezési sorrendben a helyszínen is lehet, az előjelentkezések és a foglaltság függvényében a Totalcar-standon.

Az offroad program 10.00-tól indul, az egyes turnusok 30 perces időközönként követik egymást egészen 19.30-ig, akkor indul az utolsó. Tehát egész vagy félórát kell megjelölni a jelentkező e-mailben. Ha az adott turnus betelt, akkor másik időpontot ajánlunk fel.

És ez még messze nem minden, a kilátogató sem megy haza üres kézzel

Nem maradnak hoppon azok sem, akik ingyenesen látogatnak ki a pályanapra.

Csaknem húsz kiállítónk- és partnerünk gondoskodik a kicsik és nagyok szórakoztatásáról. Lesz itt bringás ügyességi park a Capriolo jóvoltából, profi zsonglőr, aki trükközni tanítja a srácokat, a Vespa-standján pedig ki lehet próbálni az olasz filmek kultikus kisteherautóját. De persze ugyanúgy akad ugrálóvár, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság pedig idén óriási területen rendezkedhet be mindenféle tűzoltóautóval- és technikával, lesz bemutató, roncsvágás és persze oldtimer tűzoltóautók is és naná, hogy mindenbe bele lehet ülni, mindent ki lehet próbálni.

És hol van még a vége?! Itt lesz a Nissan és a Mercedes lóerő-hegyekkel, a PSA-csoport azÉv Autójával és a fedett játszóházzal, ahol anya is megpihenhet egy kicsit, itt lesz a Continental, akik bemutatják új abroncs-márkáikat és természetesen egy-két szerencsés vadonatúj szett, svéd gyártmányű Gislaved-abronccsal távozhat. Kivonul a Motul és az Autoglym, az autóápolás- és kenőanyagbiznisz nagyágyúi, a Bitframe, akiknél lehetőség lesz ismét bekamerázni az autót és természetesen hazavinni a felvételt. Ugyanúgy itt lesz a Makita, kiknek standján kerékcsere-verseny folyik majd, a három leggyorsabb résztvevő pedig egy-egy profi szerszámmal térhet haza. Nem pite, mi is próbáltuk és nagyon elégedettek voltunk. Ez nem vacak.

De ez még mindig nem minden, mert jön a Renault, a Powerflex hozza világverő szilentjeit, új résztvevő az Isuzu és a SsangYong, de ugyanúgy a Suzuki is, aki autók mellett motorokat is hoz. Jön a BME FRT csapata is megmutatni, mire képesek a magyar egyetemisták, ha összekapják magukat. És természetesen lesznek szimulátorok, Playstation és mondanunk sem kell, hogy minden felsorolt partnerünk készül valami meglepetéssel, ajándékkal a kilátogatóknak. Mi is ott leszünk, hónunk alá csapjuk Novoth Tibit, az autódiagnoszta-pápát, a direktbefecskendezéses motorok Udo Brinkmannját, aki segít, tanácsol és megold. Na meg egy sztárvendég, akit egyelőre nem leplezünk le.

És persze az autók. Azt garantáljuk, hogy a felhozatal változatos lesz, lesz mit nézni és kipróbálni, hiszen ki lesz jelölve egy cserepont, így egy sofőr mellett cserélődhetnek az utasok a rendelkezésre álló 4x25 perc alatt.

Családbarát és nyugalmas, laza program, mindennel, ami a szórakozáshoz- és kikapcsolódáshoz kell. Ez lesz a Totalcar-Hungaroring 5. pályanap. Várunk!

Bármi kérdés adódik, azt itt engedje el, ebben a blogposztban!

Hungaroring Tanpálya Capriolo Katasztrófavédelem
Nissan Mercedes Benz Vespa Continental Motul Citroen Peugeot autoglym Makita Renault ssangyong suzuki Bitframe Bitframe Powerflex Isuzu Burn