Pályanapi tudnivalók résztvevőknek, látogatóknak

2014.06.04. 17:31 Módosítva: 2014-06-04 23:32:08

A Totalcar-Hungaroring Pályanap már a nyakunkon van. Nem akarok igazán senkit sem untatni a részletekkel, legyen elég annyi, hogy szervezés szempontjából azért két-három ember lehajtja magáról a menetet, majd csúszkál még egy kicsit a sajtreszelőn és a végén felül a szopórollerre, majd hazamegy.

Mindezt azért, hogy ha a látogató kijön, akkor jól érezze magát, akár családostul is. Jöjjenek, járjuk be a helyet, nézzük, mit adunk az ingyenes belépő mellé.

A látogatói parkolót a Hungaroring főkapuja melletti bejáraton lehet elérni, itt biztonsági őrök és táblák irányítják a forgalmat. A parkolóból pár perc sétával lehet feljönni a paddockhoz. A híd után balra lesz a remek Capriolo ügyességi bringapark és persze Bendegúz, a zsonglőr, aki különféle trükkökre tanítja a srácokat (nem mellesleg nemzetközi szinten magasan jegyzett profi jojós), szemben az ugrálóvár, mellette a Vespa-stand, ahol a háromkerekű Ape-kisbusszal is lehet fordulni egyet a paddock-felé.

A mögöttük lévő placc, azaz a Porsche-parkoló az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság helye és ők eddig mindig kitettek magukért. Ezúttal is rengeteg tűzoltóautóval, szerkocsival, hidraulikus ollóval és egy irdatlan magasra nyúló emelőkosárral is készülnek, természetesen ugyanúgy itt lesz a pazar veterán tűzoltóautójuk, szerkezetek, szerszámok, víztisztító berendezésből osztják a friss vizet és naná, hogy mindent ki lehet próbálni, mindenre fel lehet mászni és rengeteg nyomogatni való gomb is akad.

Velük szemben pedig, az alsó depóban ott állnak majd a csodálatos old- és youngtimerek, a Magyar Nosztalgia- és Hobbijármű Regiszter azaz MNHJR válogatásában. Ráadásul nem csak statikus soron ácsorognak majd, hiszen a nap végén kapnak időt arra, hogy kinyújtózzanak a pályán is.

A paddockot innen pár lépcsőfok után lehet elérni (vagy az ugrálóvár mellett feljönni), ott pedig aztán tényleg van minden. A kajasarokban egész normális módon lehet étkezni (ez a boxutca-kijárat felőli vége), a Hungaroring standján szimulátorozni lehet és itt lesz egy eredményjelző monitor is. Mellette pedig ott áll majd az utóbbi évek legszebb túraautója, egy ex-WTCC-s Alfa 156, amelyben utasként is ki lehet próbálni a Hungaroringet. Kis mázlival.

Következik a BATAK, a mindenkori versenyzők reflexfejlesztő- és tesztelő gépe és annak sötétkamrája, itt bárki kipróbálhatja a reflexeit. Ugyanilyennel gyakorolnak a Forma-1-es pilóták is pl. Aztán ott a Makita-stand, ahol profi szerszámokat lehet nyerni, majd a Nissan és a Renault-kiállítás (ők is erősen készülnek valami meglepetéssel), természetesen módot adnak tesztvezetésre a Hungaroring környékén. Majd a BME FRT-csapat garázsában lehet megnézni, hol is tartanak versenyautó-építésben ma azok a srácok, akik egyszer majd lehet, hogy éppen az ön autóját tervezik.

A Continentaltól sem távozik üres kézzel senki, akinek nagy mákja van, az egy vattaúj szett Uniroyal-abroncsot zsebel be. Pár méternyire ott lesz a mi standunk és a shop, az új pólókkal és egyéb csecsebecsékkel, természetesen az egész Totalcar-garázs is itt parkol majd és itt találjátok a második eredményjelző monitort, amelyen az aktuális futam időeredményei látszanak majd. Aki pedig csak akar velünk dumálni egy jót, hát itt megtalál. Ja, naná, hogy a Conti hoz gumist is, aki ingyen cserél egész nap. (De a sor nagy lesz, mi szóltunk!) FIGYELEM! A gumis nem azért van ott, hogy autót emeljen és alámásszon, a gumishoz kereket/gumit vigyen mindenki, ne autót! Nincs idegesítőbb, mint amikor fél órát kell piszmogni valaki autójával, miközben a többiek ott állnak mögötte sorban a leszerelt kerekekkel!

Persze szárazon tartjuk a puskaport mi is, hátha beüt a ménkű és szükség lesz némi szakértelemre, ezért láncoltuk magunkhoz szorosan Novoth Tibit és diagnosztikai eszközeit, valamint határtalan szakértelmét, amelyet ingyen és bérmentve a közönség szolgálatába állít. Aki akar odajön és kérdez, Tibor pedig segít, ahol tud. Tudják, ő azonn kevés emberek egyike, aki képes azt is kimondani, hogy van, amihez nem ért.

Mellette a Motul, akiről sokan nem tudják, hogy bizony nem csak olajokkal és kenőanyagokkal foglalkozik, hanem... de ez már az ő meglepetésük, innen sem távozik üres kézzel senki, ahogy a mellettük lévő giga-Suzuki standról sem. Valamerre erre találják majd Juhász Péter modellautós/könyves börzéjét is, őt jól ismerhetik már a Parkoló Parádé látogatói.

És akkor jön majd a hazai AMG-felhozatal a Mercedesnél, titkos tippként javaslom, hogy néhanapján járjanak arra, amikor az E63-at beindítják és beletúrnak a gázpedálba, mert új értelmet nyer a mennydörgés fogalma. Ha minden jól megy, ezzel el is nyomják a SimTechs szimulátorának zaját, nem tudom, hogy állnak a srácok a 3D-s fejlesztésekkel, de tavaly már elég meggyőző volt az élmény.

Az Autoglym idehaza nem túl ismert, azt azonban jó tudni, hogy elég prémium-kategóriás autóápolási cuccokat forgalmaznak jó áron. A jó ár/érték arány pedig ugyanúgy érvényes a SsangYong/Isuzu párosra is, külön örülök, hogy eljönnek, hiszen végre bárki megláthatja, amit nekünk nem mindig hisznek el: ezek a cuccok már régen kinőtték a gagyi utánzat-kategóriát.

A PSA-csoport színes-szagos felhozatala sem kevésbé érdekes, bár egyelőre titokzatoskodnak, de az biztos, hogy tesztvezetésből itt sem lesz hiány. Végül a profi szilentek gyártója, a Powerflex valamint a kicsi kamerák nagy áruháza, a BitFrame. Ők szívesen felkamerázzák a pályahasználók autóit, így bárkinek meg lehet több kameraállásból is a nagy menet.

Az emeleten villanyautók várják a gyerekeket, fedett helyen, árnyékban, a klimatizált-szőnyegezett belső teremben pedig játszóház lesz, itt megpihenhet anya a babzsákon, amíg a srácok legóznak. De csak addig, amíg a gyerekek ki nem szúrják, hogy valamivel a paddock alatt 1:5 és 1:8 méretarányú robbanómotoros ill. elektromos RC-autókkal lehet játszani.

És ha azt hiszik, hogy ez minden, akkor tévednek. Hiszen ott az offroad-pálya, ahol 8000 forintért egy egész autónyi ember utazhat a dzsindzsában vagy a tanpálya, ahol egész nap nagy a pörgés, mert a másfél órás vezetéstechnikai tréninget szétkapkodták, mint a cukrot.

Fontos infók a résztvevőknek és a csoportbeosztások

Fuh, bele kell túrnom a jegyzetfüzetembe (fenéket, valójában az íróasztalon szanaszét szrót fecnikről van szó), hogy sorba vegyem a kulcsszavakat.

A regisztrációs sátor kötelező mindenkinek, aki:

- old- és youngtimerrel érkezik az MNHJR ajánlásával (matricát kapnak itt)
- a tanpályán tréningen vesz részt (matricát kapnak)
- felhajtanak a Hungaroringre regisztrált autósként

Mindenki, aki autóban ül és a pályára hajt (tehát autós és utas IS) kötelezően ki kell, hogy töltse a felelősségvállalási nyilatkozatot. Ezért cserébe a sofőrök és az utasok is karszalagot kapnak és csak az mehet fel a pályára, aki ilyennel rendelkezik. Célszerű már a kitöltött nyilatkozattal jönni reggel, de természetesen napközben is van erre mód, azonban ehhez egy kisebbfajta sétát kell tenni a regisztrációs sátorig, mert csak ott lehetséges.

Garázst (boxot) 10 ezer forint napidíj ellenében, transzpondert pedig 1500-ért lehet bérelni ugyanitt. Kardinális fontosságú a CELLUX! Ezt – aki tud – hozzon magával, hogy fel tudja ragasztani a rajtszámot az autóra, mert mi bármennyit viszünk, annyi tűnik el a tömegben.

És most – tramtarará – a csoportbeosztások. Nyilván figyelembe vettük az egyéni kérelmeket, na meg csak összeraktuk magunkat a halálcsoportban, ettől függetlenül azonban úgy gondoljuk, hogy felelősségteljes, felnőtt emberek ülnek autóba, akik tudnak viselkedni a pályán.

I. csoport

10:00 – 10:25, 12:30 – 12:55, 14:30 – 14:55, 16:30 – 16:55

1. Nagy Zsolt BMW M3 E92
2. Pocsai László BMW M3 E36
3. Ponyiczki Gábor BMW M E92
4. Karácsony Attila BMW M3 E36
5. Hamed András BMW E46 M3
6. Artner Róbert BMW M5
7. Geyer Zsolt BMW E30 2.7
8. Szappanos Gergely BMW E93 335i
9. Tölgyesi Attila BMW 328i
10. Kiss Márton BMW E36 325i
11. Király Richárd BMW 330Ci
12. Hegedűs Péter BMW 325ti
13. Molnár Gergely BMW E28
14. Brenner Géza Toyota Supra Turbo
15. Bácsi Gergely Toyota Supra Mk4
16. Kazay Gábor Nissan 200SX Silvia
17. Csete Tamás Nissan 200SX Silvia
18. Medvegy Attila Nissan 200SX
19. Szalontai Árpád Nissan 350Z
20. Pápai László Seat Leon Supercopa
21. Csoma András Porsche 911
22. Frankó András Porsche Boxster S
23. Király László Porsche Boxster S
24. Soyak Ferenc Porsche Boxster S
25. Kósa Ferenc Porsche 996
26. Karotta Hangyász

II. csoport

10:30 – 10:55, 13:00 – 13:25, 15:00 – 15:25, 17:00 – 17:25

27. Pap Gábor Honda Civic VTi
28. Szalóki László Honda Civic VTi
29. Szekeres Zoltán Honda Civic VTi
30. Bánfi Gergely Honda Integra
31. Keresztes Gyula Honda Civic 1.6
32. Medovarszki Norbert Honda Civic Vti
33. Nagy Ádám Honda Civic Turbo
34. Keresztes Péter Honda Civic Vti
35. Jesko Tamás Honda Civic 1.6
36. Tomas Michaliga Honda Civic
37. Kaponyi János Civic TypeR
38. Kerékgyártó Dávid Mazda MX-5
39. Kriston Pál Mazda MX-5
40. Mikóvári Gergely Mazda MX-5
41. Jámbor Erik Mazda MX-5
42. Gyarmati Tamás Mazda MX-5
43. Kormos Richárd Toyota MR2 V6
44. Kotra Károly Toyota MR2
45. Kovács Károly Toyota MR2 Spyder
46. Tarján Dénes Hyundai Coupe V6
47. Zajacz Péter BMW E36 20i
48. Czirok Soma BMW 320iS
49. Kálóczi Ákos Renault Twingo RS
50. Bognár Balázs Ford Fiesta ST
51. Toldi Balázs Ford Fiesta ST

III. csoport

11:00 – 11:25, 13:30 – 13:55, 15:30 – 15:55, 17:30 – 17:55

52. Sipos Zoltán Ford Sierra
53. Stump-Vályi Pisztoly
54. Becsületesnepper BMW E30
55. Göbölyös Zsolt VW Bogár
56. Palkovics Péter Nissan Sunny Gti
57. Smartguru Smart Roadster
58. Andor Tamás Toyota Corolla AE86
59. Kiss András Seat Leon TDI
60. Baranya Pál Seat Leon
61. Tátrai Roland Toyota Starlet
62. Gázser Márk és Attila Mini JCW Cabrio
63. Sebestyén László Seat Leon Cupra
64. Schmidt Levente Opel Astra OPC
65. Kuhár Péter Opel Corsa OPC
66. Vargyas Ádám Ford Focus ST170
67. Soltó Csaba Subaru Impreza Sti
68. Somogyi Gábor BMW 320i
69. Rozgonyi Balázs Porsche Boxster
70. Kiss Gergely Renault Clio RS
71. Győri Gábor BMW E60
72. Kádár Bence Mercedes SL500
73. Tóth T. Zoltán Mazda 3 MPS
74. Boda Imre Alfa 147
75. Tarnai Gábor Toyota GT86
101. Ljubimov Péter Skoda Octavia RS

IV.csoport

11:30 – 11:55, 14:00 – 14:25, 16:00 – 16:25, 18:00 – 18:25

76. Cziklin Péter Opel Astra G Caravan 1.4
77. Fenyvesi Csaba Mazda Xedos 6
78. Fitos Attila Škoda 120L
79. Kordás Zoltán Citroën Xsara VTS
80. Nyerges Viktor Citroën C4 coupe
81. Ráksi Mihály Peugeot 205 GTI
82. Skuta Dávid Renault Mégane Tce
83. Stefkó Sándor VW Golf Gti
84. Endele Ferenc Citroën C4
85. Mórocz Imre Lada 2103
86. Máté Gábor Mercedes Vito 120CDi
87. Szabó Zsolt Suzuki Swift Gti
88. Jurás László Honda Accord CTDi
89. Aknay Norbert Škoda 120GLS
90. Freisleben András MB 124 220 Coupe
91. Gál Zoltán Opel Ascona B coupe
92. Kövics Lajos Seat Altea Tdi
93. Nagy Norbert Subaru Impreza
94. Puskás Norbert BMW 116i
95. Rácz Hunor Mazda 323F
96. Sztranyák Zoltán Suzuki Swift
97. Wágner Lajos Trabant 1.1
98. Szabó Zoltán Audi A4
99. Ágó Béla Ford SportKa
100. Mizsér János BMW 320d

7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:40 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele, box- és transzponderbérlés, eligazítás minden sofőrnek kötelező!

Bármi kérdés adódik, azt itt engedje el, ebben a blogposztban!

Hungaroring Tanpálya Capriolo Katasztrófavédelem
Nissan Mercedes Benz Vespa Continental Motul Citroen Peugeot autoglym Makita Renault ssangyong suzuki Bitframe Bitframe Powerflex Isuzu Burn