Rozsdahelyek az Astrán

2002.04.13. 17:52
Vannak-e jellegzetes hibái "gyermekbetegségei"? Mire kell figyelni, hogy hosszú ideig ne legyen semmi gond? Vannak-e tipikus helyek ahol először megjelenik a rozsda, mit tehetek ez ellen?
Hello Doki !
Decemberben vásároltam egy új Opel Astra Classic 1.4, öt ajtós (60 LE) gépkocsit. Eddigi (kevés) tapasztalataim jónak mondhatók. Amit kérnék tőled az az, hogy írd le röviden véleményedet, tapasztalatodat erről a típusról. Vannak-e jellegzetes hibái "gyermekbetegségei"? Mire kell figyelni, hogy hosszú ideig ne legyen semmi gond? Vannak-e tipikus helyek ahol először megjelenik a rozsda, mit tehetek ez ellen?
A másik egy konkrét kérdés: vettem egy pár eredeti sárfogót az első kerékhez. Felszerelésekor észrevettem, hogy a sárvédőben a kerék mögött a műanyag betét alatt egy szivacs van. Kipattintottam egy műanyag bolhát meg a betétet és kiemeltem a szivacsot. Egy kb 50 cm. hosszú, fekete, alakos bevonatos szivacsot, amely az alsó hamadáig megszívta magát vízzel (előtte mostam a kocsit) Kérdésem, hogy mi ennek a szerepe nem segíti-e a korróziót? Nem engedi a vizet akadálytalanul lefolyni és az üreg kiszáradását is akadályozza. Mi van ha nem teszem vissza?
Várom a véleményedet.
Köszönettel: János
(2002. 01. 23.)

A típus korróziós gócpontjai látványosan megszemlélhetők egy kicsit korosabb, fehér színű Astrán. Láthatsz ilyet szép számmal futkosni. Sajnos.
A legkényesebb a két oldali hátsó sárvédő ív, a kerekek felett.
A motor igényli a gyári előírásnál sűrűbb, 10 ezer km-enkénti olajcserét és mindenképpen megfelelő minőségű oljat! Bevált a sok helyen kapható Opel 10W-40 es motorolaj, ez félszintetikus, és az ára sem horror! Fentiek elmaradása könnyen a hidrotőkék megragadásához vezethet, és a motor hidegstart után úgy fog zakatolni, mint es rissz-rossz Lada.
Érdemes évente, a téli hidegek beállta előtt kicserélni a benzin filtert is! Ennyi. Egyébként megbízható, jó kis autók.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.