Calibra folyton bedadog

2002.12.03. 16:07
Elvittem egy szerelőhöz, az ott voltmérõvel matatott valamit, és azt mondta, hogy a lambdaszonda ment tönkre. Valami feszültségérték, aminek 0,1V és 0,9V között kellett volna ingadoznia, az én autómnál fixen 0,43V értéket mutatott.
Szia Doki!
Van egy 1990-es C20XE Calibrám, amivel valami számomra rejtélyes dolog történt. Kb. 2 hete vettem meg, és amikor múlt héten leesett az első eső, másnap nem akart az autó normálisan indulni. Ez azt jelenti, hogy amikor hidegen indítottam, akkor mindig lefulladt. Kb. 5 percig kellett játszani a gázzal, hogy megtartsa az alapjárati fordulatszámot. De ez még semmi. Amikor elindulok akkor kb. 2500-as fordulatnál az autó mindig rángat, és ezt teszi minden sebességfokozatban. Még akkor is amikor már meleg a motor. Elvittem egy szerelőhöz, az ott voltmérővel matatott valamit, és azt mondta, hogy a lambda szonda ment tönkre. Valami feszültségérték aminek 0,1V és 0,9V között kellett volna ingadoznia, az az én autómnál fixen 0,43V értéket mutatott.
Tudnál valami tanácsot adni? Szerinted mi lehet a probléma? Tudnál valami tuti helyet ajánlani ahol korrektek és nem vernek át (annyira?)
Előre is köszi: Kádár Zsolt
(2002. 07. 16.)

Nem tudom hol lax! Tehát keress egy olyan műhelyt, ahol van TEC műszer, és tudják is használni. (Ez az Opel modellek gyári hibakód olvasója.) Ha tényleg a lambda szonda hibája, ki fogja írni a gép hibakódként. A szonda cseréje után a hibakódot ki kell törölni a computer memóriaegységéből!
Ha mégsem ír ki ilyen hibát, a gyújtókábeleket és a gyertyákat is ellenőrizni kell, vele együtt a gyújtórendszer nagyfeszültségű részeit.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.