Rover 620 futómű

2002.12.12. 10:15
Ez alatt a kocsi alatt egy Honda futómű van, és nem is egy különleges darab, de a javítása mindenképpen rutint igényel, mert nem egy szokásos konstrukció, és csavarjai szépen össze tudnak korrodálódni. Néha csak flex-szel bontható egy-egy csavar, de mindenképpen szét kell szerelni a szilentek miatt, mert állapotukat korrekten csak így lehet felmérni!
Üdvözlöm!
Egy 95 év végi Rover 620Si kormányáról van szó. Enyhe fékezéskor erősebben, erős fékezéskor gyengébben rángat.
Két szervizben is azt mondták, lóg a belső kormányösszekötő rúd, cseréltessem ki. Megtettem.
Még javítás közben felhívott a szerviz azzal, hogy a külső is tönkrement, kicseréljék-e. Kicseréltettem.
Amikor elhoztam az autót, a szerviz közölte, hogy a rángatás enyhébben ugyan, de megmarad, mert a féktárcsával is gond van.
Ezt nem értem. Másrészt tartok tőle, hogy az új alkatrészek újra tönkremennek, mivel a külső összekötőt is a belső kopása miatti rángatás tette tönkre. Mit javasolnak?
Dobos Sandor
(2002. 07. 23.)

Hát. A 6-os szériának valóban kicsit gyengék a kormányösszekötői, de ha a szerviz állítása igaz, hogy a féktárcsák "ütnek" nem elképzelhetetlen, hogy a féktárcsák okozták az összekötők halálát. Mindenképpen csak akkor szabad a féktárcsákat felszabályozni, ha a megengedett minimál méret fölötti méretet adnak ki!
Viszont ha már még egyszer megbontják a kocsi elejét, mindenképpen kiszerelve ellenőrizni kéne az alsó lengőkar kitámasztók szilentjeit, és a gólyaláb alsó villájának szilentjét a lengőkarban, mindkét oldalon. Ezeknek a szilenteknek nem csak a kiverődése, hanem már kilágyulása is okozhatja az említett hibát. Remélem a szervizben nem csak lottóztak, bár ha a féktárcsának már "válla" van, tényleg nem árt felszabályozni!
Ez alatt a kocsi alatt egy Honda futómű van, és nem is egy különleges darab, de a javítása mindenképpen rutint igényel, mert nem egy szokásos konstrukció, és csavarjai szépen össze tudnak korrodálódni. Néha csak flex-szel bontható egy-egy csavar, de mindenképpen szét kell szerelni az említett szilentek miatt, mert állapotukat korrekten csak így lehet felmérni!
Összeszerelés előtt minden csavarján át szoktam vágni a menetet és minden csavarját - mint általában minden futómű összeszerelésekor - alaposan bezsírzom.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.