Volvo 440 ABS konyec

2002.12.15. 16:47
A jeladóból minden keréknél van egy-egy darab. Ha a kocsikon van kipörgésgátló, és az sem működik, majdnem tuti, hogy legalább egy jeladó ment haza. Mert azt is ezek vezérlik. Ha van kipörgésgátló, és az jó, nem jeladóban van a baj.
Hello Doki!
Egy 1993 dec.-i Volvo 440 1.8-asom van, a bátyámnak ua. 1994 áprilisi. Mindkettőben az ABS vezérlővel gond van, a műszerfalon az ABS kontroll-lámpa nem alszik ki. Mit lehet tenni? Javítani, bontóból szerezni?
Várom válaszod. Üdv:Miki

Először is ki kellene mérni a kerék jeladókat, mert ezek szoktak leghamarabb tönkremenni. A fele egyszerűen az elkorrodálódott fémháza miatt, a másik felét futómű javításkor barmolják össze, esetleg karambolban sérül.
Ebből a jeladóból minden keréknél van egy-egy darab. Ha a kocsikon van kipörgésgátló, és az sem működik, majdnem tuti, hogy legalább egy jeladó ment haza. Mert azt is ezek vezérlik. Ha van kipörgésgátló, és az jó, nem jeladóban van a baj. Ha nincs, na akkor ki kell mérni mind a 4 jeladót!
Első lépcsőben szét kell húzni a csatlakozókat és egy ohm-mérővel mindegyiket kimérni (tekercs szakadás és test zárlat, ugye). Amelyiknek eltérő az ellenállása, vagy szakadt benne a kis tekercs, azt lehet cserélni bontottra is. De előtte még meg kell nézni, valóban ennél a keréknél lép-e fel blokkolás egy erősebb fékezéskor? Fékpróba előtt nézz a tükörbe!
Na, ennyit lehet otthon megtenni. Ha nem segít, komolyabb műhelybe kell vinni a kocsit, ahol értenek is hozzá, és nem vágnak le anyagilag. Nagyon. (Mert a jeladó a bontóban sem olcsó!)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.