Fiat Bravo 1.9 D vásárlás

2002.12.27. 23:27
A másik kérdésem a motorhoz kapcsolódna. Próbáltam utána nézni, hogy milyen is ez a motor, de nem nagyon találtam róla semmit. És nem is nagyon árulnak ilyen motorral Bravót nálunk. Mi a véleményed a erről motorról és miért nem gyakori nálunk?
Tisztelt Autodoki!
Pár hónappal ezelőtt már írtam Neked, de nem kaptam rá választ.Remélem erre már jut időd válaszolni.
Egy Fiat Bravo 1.9 D -t akarok venni. Van benne légkondi, el.ablak, központi zár, szervok., gyári magnó és 35 ezer km. Jó esztétikai állapotban van. 1 400 ezer Ft az ára. Szerinted reális érte?
A másik kérdésem a motorhoz kapcsolódna. Próbáltam utána nézni, hogy milyen is ez a motor, de nem nagyon találtam róla semmit. És nem is nagyon árulnak ilyen motorral Bravót nálunk. Mi a véleményed a erről motorról és miért nem gyakori nálunk? Van valami baja, vagy csak nyugaton forgalmazták inkább?
Várom mielőbbi válaszod.
Előre is köszönöm, Bundi

A legfontosabb adatokat felejtetted el megírni! Évjárat és motor gyártási kód. Az évjárat függvényében alakul a kocsi értéke, és azért domináló tényező ez ügyben a műszaki állapot, és az előzetes sérülések illetve komolyabb javítások nyoma. Ha voltak. Nem azért fut nálunk kevesebb a dízel változatból, mert bármi gond lenne ezzel a motorral. Ha már keze-lába lóg is, beindul és megy. A Fiat dízelmocik szívósak, mint egy pittbull. Ami kevés gondozást igényelnek, azt meg kell, hogy kapják, és nem lesz velük komoly gond. Igaz, nem tartoznak a legcsendesebb olajkályhák közé, de takarékos fogyasztásuk miatt elég népszerűek. Ebben a modellben egyszerűen keresettebbek az erősebb TD változatok.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.