Dacia Logan: első olajcsere

2005.03.07. 21:22 -

Helló Doktor úr!

Azon törtem a fejemet, hogy mi értelme olajat cserélni egy pár ezer km-es motorban?
Az én autóm egy Dacia Logan, és kb. 4000 km után az olaj teljesen olyan mint újkorában (=világos sárga), tényleg van ennek bármi értelme? Nem azért van az olajszűrő, hogy a szennyeződéseket kiszűrje?

Üdv:
Gábor

Kedves Gábor!

Az olajról nem lehet szemrevételezéssel eldönteni, hogy jó-e vagy sem.
A csere azért javasolt pár ezer km után, mert a motor élettartamában az első pár ezer kilométeren a kopás jelentősen nagyobb mint később. Ez nem csak a motornál, hanem minden súrlódó elemnél megvan.
A frissen összerakott elemeken a megmunkálás parányi egyenetlenségeket okoz. Ezek az egyenetlenségek egymásba akadnak az elcsúszó felületeken, és roncsolják egymást.
Amikor elsimulnak, akkor lehet a bejáratás végéről beszélni. Ez durván 5-7 ezer km. Amikor ilyen nagy a súrlódás, nagyobb a keletkező hő, a letöredező részek száma nagy, és ezt mind az olajnak kell elviselnie, szállítania. A szűrő nem tud minden szennyeződést kiszűrni.Az olaj telítődik, elfárad idő előtt. Ezért érdemes cserélni.

Ficzere Miklós

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2005. március 7., 21:22, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

It's not your average Gullwing
And after 57 years there was one lucky bloke to drive it too. Oh, they also made a short movie on that stint. Just listen to the noise it makes...