Tuningolt Passat hidegindítási gondjai

2008.02.20. 17:51
Bizonyos fordulatszámokon is rángat

Kedves Autódoki!

Nekem egy 96 os évj. VW Passat 1,9 TDI van 90 LE alapban. (1z) Valamilyen tuning van rajta, sajnos nem tudom milyen mert így vettem,de az biztos hogy a motorvez. szoftver van átírva. Olyan gondom van, mint ami ezeknél a típusoknál állítólag előfordul hogy az adagolófedél ill. a benne lévő fordulatszabályzó kopott, akocsi bizonyos fordulatszámokon rángat, és hidegen nem úgy indul ahogyan elvárható lenne (290 ezer Km van benne). Cserélni kellene ezt a fedelet a szerelő szerint. Meg is van már a másik. Azt nem tudom ,hogy ezt simán ki lehet cseréltetni, nem függ-e ez össze a tuningolással? vagy újra vissza kellene töltetnem rá az eredeti szoftvert? Az a gond hogy semmit nem tudunk a tuningról ami benne van. Az eladó szerint akitől a kocsit vettem 115 LE.

Köszönöm:

Attila

Kedves Attila!

Az adagoló fedele a befecskendezett mennyiséget állítja, dózisállítóműnek is nevezik. Valóban, ha itt a potméter kopott, az autó alapjárata ingadozó, esetleg menet közben is rángat a változó befecskendezett mennyiség miatt.

Az új fedél felszerelésekor arra kell ügyelni, hogy az alapjárati dózis 3-6 mg/l között legyen, ezt az értéket a dignosztikai műszerrel (VAG) lehet ellenőrizni és állítani is. (Az állítására van "otthoni" módszer is, de azt hagyjuk) Amennyiben ez az érték az említett intervallumban van, akkor nem probléma, ha van a vezérlőben egy jól módosított szoftver, nem fog problémát okozni, nyugodtan rátehetik az adagolófedelet. Ha a program rosszul van megírva, a dózisállítómű nagyon ki van vezérelve (ez is ellenőrizhető a dignosztikai műszerrel), akkor úgyis ajánlott egy mérsékeltebb szoftver feltöltése.

Azt javasolom, hogy egy értő BOSCH szervizbe vigye az autót, az itt elmondottakat tíz perc alatt ellenőrzik.

Üdvözlettel:

Autódoki