A szerelő és az Euro 3-as visszavezető

2008.03.17. 17:51

Ezt hogy lehet kicserélni?

Kedves Autódoki!

A napokban lett kicserélve a 1,9 pdtdi 130 lovas passatomban a légtömeg mérő, nem típusspecifikus darabra amitől jobban megy. Ez be is jött mert már ismerősöknél is bevált erősebb lett e gép. ezzel egyidőben beleöntöttünk a tankba egy doboz Dízelrendszer tisztítót(protec) (kb25L gázolaj volt a tankban). Kb 15 km után kiírta az elektronika hogy abgas werkstatt. Felhívtam a szerelőt hogy mi lehet a probléma. Szerinte nagyon meghajtottam és az euro 3-as visszavezetőt eltömítette a korom. hozzáteszem max 4000-ig volt pörgetve a motor. visszamentem a szerelőhöz kiütötte a hibakódot mentünk kb 10 km-es hajtós próbakört hogy kiírja-e. Semmi nem volt, utána már mérsékelten nem hajtósan mentem vele kb 20 km-t, megint kiírta (abgas werkstatt ) az első kövér gázadásnál.én arra gondoltam hogy a tisztító miatt van hogy attól kormol jobban. Szerelő szerint ki kell cserélni az euro 3-as visszavezetőt ami elég pénzízű. Nem tudom hogy ki lehet tisztítani esetleg vagymit lehet csinálni hogy ne kerüljön megint az autó egy vagyonba?! Ezzel a hibával lehet-e hajtani az autót?Biztos ez a baja maga szerint is?

Köszönöm:

V. Laci

Kedves Laci!

Olyan nincs, hogy Euro3-as visszavezető, mert az Euro3 egy környezetvédelmi normarendszer összefoglaló neve. Az viszont lehetséges, hogy a kipufogógáz-visszavezető (EGR) szelepe nem zár vagy nem működik, ezért írja ki a hibakódot. A hibaüzenet arra utal, hogy a környezetvédelmi dolgokkal lesz valami probléma, ezekből az EGR szelep biztosan van az autóban, katalizátor is, ez utóbbit azt hiszem elektronikusan nem monitorozza.

Az is kérdés, hogy milyen légtömegmérőt szereltek az autóba, mert a kipufogógáz visszavezetés mennyiségének egyik alapjele a beszívott légmennyiség a fordulat és terhelés mellett. Ez is megzavarhatja a motorvezérlőt.

A megoldás az lehet, hogy a diagnosztikai műszerrel konkrét egységeket figyeljék, pl. az EGR szelep működését, (vezérlőjének kitöltési tényezőjét), illetve a légmennyiségmérő jelét. Az gondolom, hogy tapasztaltabb márkaszervizek már találkoztak ezzel a hibaüzenettel, és tudják hová nyúljanak. Azért is érdemes olyan szervizt felkeresni, aki munkájára hivatalos garanciát vállal, munkalappal dokumentálva, mert az ilyen időszakos hibák javítása lehet, hogy nem sikerül elsőre, és gondolom állandóan teljes összeget munkadíjjal nem akar fizetni.

Üdvözlettel:

Autódoki