A márkaszerviz nem adott munkalapot

2008.07.21. 22:25

A hibát törölték, újra jelentkezett

Kedves Autódoki!

Kérdésem a következő lenne. Van egy 2 és fél éves 1,3-as Ignisem 23000 km-rel rendszeresen szervízelve vezetett könyvvel. Az történt, hogy érezhetően rángatott, "kihagyott egy-egy ütemet" az autó különböző fordulatszámokon. Másnapra a műszerfalon is kigyulladt a hiba visszajelzője, természetesen irány a márkaszervíz, ahol megnyugtattak hogy minden rendben pillanatnyi hiba volt, a hibakódot pedig kitörölték. Mondanom sem kell hogy a hiba sem szűnt meg és a visszajelző lámpa 3-4 nap után újra égett. Visszavittem az autót ugyanabba a szervízbe, a hibát megint "megolvasták" , azt mondták állítottak a gyertyahézagon (a szervíz szerint 100ezer km-es több pólusú gyertyák vannak benne) és vehettem egy injektor tisztító adalékot is, természetesen saját zsebből. Azt rendeltetésszerűen beletöltöttem (olvastam a varázsszer a motortisztító folyadék? cikket).

Most ott tartunk, hogy a hiba a teljesítményben ugyanúgy jelen van, ma voltam egy másik márkaszervízben ahol azt mondták hogy vélt hiba miatt vittem oda az autót, még ki is fizettették volna. Hiába mutattam az előző szervízben kapott munkalapok fénymásolatát, amin az áll hogy - szegény keverék, hibakód P0171 - ők a 600 méteres próbaúton nem tapasztaltak semmit... Ez a szervíz még fénymásolatot sem adott arról hogy én bevittem az autót oda és hogy nem tudtak vele mit kezdeni. Ők is motortisztító folyadékot ajánlottak. Mi a véleménye erről? Mit tanácsol?

Köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Először is azt tanácsolom, hogy nagy ívben kerülje az olyan szervizt, ahol nem adnak munkalapot. A munkalap nemcsak a későbbi reklamációk alapját képező irat, hanem a jármű átvételét igazoló okmány. Alapvető, hogy ilyennel kell az autót átvenni, tartozékait feljegyezni stb., majd a panaszt rávezetni.

Másodsorban nem védeni akarom a szervizeket, de valóban néha nehéz megállapítani elsőre, hogy egy-egy időszakos hibát mi okoz. Az már egy másik kérdés, hogy az autóiparban, az autójavításban sokszor a diagnosztikáért, majd az ezt követő javításért is nagy pénzt kérnek és részben sem adják vissza, ha a hiba ismét jelentkezik.

Csak azt tudom javasolni, hogy menjen el másik, nagyobb forgalmú, nagyobb tapasztalatú szervizbe is, ahol vezetesse rá a munkalapra a hibát, pontosan körülírva, és ha az autón csinálnak valamit és vélhetően megjavítva átadják, majd a hiba ismét jeletkezik, akkor a korábbi munkalappal munkagaranciára hivatkozva kérje a hiba kijavítását ismételten.
A próbálkozásokat Ön nem köteles kifizetni, ahogy a feleslegesen beszerelt alkatrészeket sem. Sajnos a fogyasztói jogok érvényesítése nem egyszerű, de egyre több az olyan szerviz, aki érzi, hogy a saját érdeke, hogy elégedetten távozzanak az ügyfelei.
Talán Ön is kifog egy ilyen műhelyt.

Üdvözlettel:

Autódoki