Golf II, Lada 2105, Polo

2001.01.02. 10:10 -

Tisztelt Autódoktor!

A problémám nem túl nagy, csak egy kicsit idegesítő. Egy '85-ös Golf II-esem van. Ha bekapcsolom a hátsó ablaktörlőt, nem lehet kikapcsolni, csak úgy ha egy pillanatra leveszem a gyújtást. Akkor leáll. Amennyiben addig tartom benyomva a kart, hogy az ablakmosó is elindul, akkor töröl rendesen, és leáll. Állítólag ez jellemző meghibásodás ennél a típusnál. Mit tehetek, esetleg mit kellene kicserélnem?

Előre is köszönettel,
Kocsis Balázs

A probléma mindenképpen elektromos jellegű. Az ablaktörlő szakaszoló reléje valószínűleg a tettes. A biztosítéktáblában megtalálja a biztosítéktábla fedelén belülről német és angol nyelven le van írva, melyik az. Cserélje ki.


Kedves autódoktor !

Problémámmal sok házi szakit sikerült a falhoz állítani. Lada 2105 az édes. Elektronikus gyújtással (a régi megszakítós technika is ezt produkálta) az 1-3 henger hidegen nem megy. Ha lehúzom a gyertyapipát(vagy a gy. elosztóból a kábelt) annyira, hogy ívet húzzon akkor viszont tökéletesen megy, egyébként meleg motornál jól húz a gép csak kicsit nehezen indul. Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot. Mindkét ügyben borzasztó kíváncsi vagyok a válaszára, hogy legalább támpontot kapjak a további küzdelemhez.

Tamás

Boldog Új Évet!

Az új év nem lehet annyira boldog, ha ennyi problémával küszködik. A Lada hibájának az elektromos gyújtás az oka. Valószínűleg . Javaslom, hogy mindenképpen egy autóvillamossági szerelőt vonjon be a javításba, mert elképzelhető, hogy nem okoz komoly problémát a hiba megállapítása, illetve javítása egy jobb képességű szakembernek. A Volkswagen Polo alapjában véve nem hajlamos a megszakító fogyasztására. Előnyben részesíti inkább a benzint. Ennek a hibának két fő oka lehet. Az egyik, hogy a megszakítótengely persekye el van kopva, és lóg. Erről könnyen meggyőződhet, ha az elosztófedelet lepattintja, és a rotort megfogva keresztbe próbálja mozgatni. Amennyiben ezt nyitott megszakítóállásban teszi, és közben figyeli a megszakító hézagját, szembeötlő a megszakítóhézag változása. Ettől akár az alapjárat is rángathat, illetve időnként le is állhat a motor, amennyiben a kopás nagy mértékű. A másik hiba, a gyújtótrafó. Vagy nem megszakítós gyújtáshoz való, vagy zárlatos. Ezenfelül bár a Volkswagennek nem jellemző hibája, a gyújtásalaplap (melyre a megszakító fel van szerelve) csapágyának a lógása is okozhatja. Ennek az ellenőrzéséhez azonban már az elosztót ki kell szerelni.


Kedves Autódoki!

Egy 1985-ös 1.6-os benzines Golf II-essel járok, s a gondom az volt, hogy olaj jutott a motorból a kipufogócsonkra, és ott füstölgött. Sajnos, igazad volt (dec. 20-án válaszoltál), a légszűrő-házból került ki az oda a kartercsövön felverődött olaj, azaz kartergázos a motor. Ideiglenes megoldásként a kartercsövet egy edénybe vezettük ki, s úgy tudom, igazából motorgenerálra lenne szükség. Valóban ez a megoldás, és ha igen, mekkora kiadásra számítsak? Te foglalkozol ilyen dolgokkal? Hol lehet téged elérni?

Üdvözlettel:

Ádám Viktor


Ha a benzines Volkswagen motorok nem feltétlenül kopnak el annyira, hogy igazi nagygenerálra legyen szükség. Ez azt jelenti, hogy a motor szétbontása után megfelelő mérőeszközzel meg kell mérni a henger kopottságát. Amennyiben ez egy bizonyos határon belül van, elég a motort meggyűrűzni. Ezzel párhuzamosan a hengerfejet is fel kell újítani, a motor alkatrészeit megfelelő módon megtisztítani, az olajszivattyú működését leellenőrizni, valamint a hajtókarcsapágyakat mindenképpen, de a megbontástól függően esetleg a fekvőcsapágyakat is cserélni. Az üzembiztonság érdekében a motor további segédberendezéseit is ,,gatyába kell rázni. Pl. porlasztót kitisztítani, beállítani, ellenőrizni a vízpumpa állapotát, elosztófedél, rotor, gyertyakábelek állapotát, valamint a további meglepetések elkerülése végett illik a kuplungtárcsát is leellenőrizni. Mivel ettől a hadművelettől nem csak a motor olajfogyasztása tűnik el, hanem az ereje is megnő. Nemegyszer ezután fordul elő, hogy ez a teljesítménynövekedés a már határeset közelébe kopott kuplungtárcsa miatt a tengelykapcsoló azonnali vagy közeli megcsúszásához, halálához vezet. Az anyag ára és ennek megfelelően a munkadíj is függ attól, hogy megbontás után mi derül ki: kell-e fúrni a blokkot, vagy sem. Ez annyival változtatja a végösszeget, hogy ki kell-e építeni a blokkot, vagy nem, illetve kell-e négy új túlméretes dugattyú is hozzá, vagy sem. Ezen kívül szintén mérés után kell eldönteni, hogy kell-e köszörülni a főtengelyt. Természetesen ehhez a hadművelethez is sárvédőn kívülre repül a motor.
A hengerfej levétele valamint az olajteknő leszerelése után a megfelelő méréseket már el lehet végezni, ilyenkor lehet korrekt árajánlatot készíteni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2001. január 2., 10:10, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.07.19 17:05:48bazsa210

    hello.1.6 benzin 2-es golfom van,hengerfejet cseréltem rajta és most nemtudom beállitani a vezérlést.tudnátok segiteni hogy mit mihez kell állitani?köszi

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Second-hand Japanese cars
for everyone!
Who would have thought that the Japanese cars that have never been sold outside of the country and which we love so much would one day show up everywhere from Kenya to Bangladesh?