Sharan és testvérei, Astra olajfogyasztás

2001.06.15. 06:40
A gyári 0,75 lityit honnan veszed? Ha jó a motor és nem kopott, valamint a jelzett visszavezető szelep is OK, netán jó minőségű olaj is van a motorban, két olajcsere közt nem fogy el maximumról a minimumig! 160 ezer km-nél sem kellene 1000 km-enként 1-2 dl-nél többnek fogynia. Milyen olaj van a motorban és mennyit futott?
Kedves Autódoktor!
1. Hogyan lehet a Vaz 21043 típusú személygépkocsi hűtőrendszerét légteleníteni?
2. Miért jön akkor is meleg levegő, ha a fűtéskapcsolónál a hideg (friss) levegő szabályzóját nyitom meg?
Várom válaszod!
Sziládi Ferenc
(2001. 05. 23.)

Sehogy, nem kell légteleníteni, a rendszer legfelső pontja a hűtősapka. Ha jó a termosztát, a rendszer saját magát légteleníti és kidolgozza a levegőt a kiegyenlítő tartályba, ahonnan a kitermelt levegő helyére hűtőfolyadék kerül.
Ha a piros jelzésű kart teljesen balra tolva sem áll el a meleg víz keringése, a fűtéscsap működtető huzalja szakadt el, vagy akadt ki. Ha ellenőrizted, és alul a tűzfalon a csap karját mozgatja a huzal, a fűtéscsap belvilága romlott el. Más verzió nincs.


Szia Attila!
Már szinte a kezdetektől olvasgatom a válaszaidat, sőt kétszer kértem és kaptam is tanácsot tőled. Köszönöm!
Éppen ezért feltűnik sok kérdés (hibafajta) ismétlődése, melyeknek nagy részére a kapható válasz megtalálható a korábbi hozzászólásokban. Sajna az én kérdésemre is anno válaszoltál már valamilyen más gépkocsi kapcsán, de ez azt hiszem tavaly volt, és ezért nehezen tudnám kikeresni az archívumból, mert ott hónapok szerinti bontásban látom a válaszokat. Pedig a 3-pólusú gyertyákról szóló értekezésed is érdekelne, de egyelőre nem találtam meg.

Nem lehetne az összes régi választ belinkelni az ideiek alá, vagy esetleg egy külön oldalra tenni az archívumban? Igaz első esetben nagyobb lenne az oldal, de legalább nem hónap szerint kellene keresni, hanem egyben lehetne látni az összeset. Később esetleg egy tematikus keresőt is rá lehetne ültetni erre az igen értékes adatbázisra, mely lassan hűen reprezentálja óriási tapasztalatod! Persze ez az észrevétel inkább a totalcar infósainak szól.
Az ismétlődő kérdésem igen egyszerű: mit is jelent ha indításnál sűrűn bevillog a vízhőfok-mérő mögötti led a Golf I-nél? (1.5, 1982)
Előre is köszi a választ, Attila
(2001. 05. 23.)

Na, köszi az észrevételt, a műszaki hátterem már magához is kapott, ahogy nekem mondták a kérdések típus szerinti katalógusa már fut. Én meg osztom az eszemet, mert a computeren ennyit tudok. A programozáshoz meg én vagyok olyan sík hülye, hogy el sem hiszed, nekem mondhatod ezeket a linkes izéket!

Ha az éltes Golfot beindítod és villog a hőmérőben a piros led?
Kevés a hűtővíz. Ha nem kevés, a kiegyenlítő tartályban lévő jeladó adta ki a lelkét.
A másik funkciója, hogy mikor felforr a hűtőfolyadék és a műszer mutatója is kezd megfeküdni, ez a piros kis led kigyullad, hogy könnyebben vegye észre a gyors- és gépkocsi vezetője a jelzést!


Szervusz Doki!
Most tettem szert egy Opel Astra 1,6 16V gépsárkányra. Az első gondom már meg is jelent. 160 ezer km van a kocsiban, és a motorelektronika hibát jelzett. A műszer kimutatta, hogy ez a visszavezető szelep hibás.
Márkaszervizben kitakarították. Meg is szűnt a hiba. A Bosch szerviz pedig azt állította, hogy a magas olajfogyasztás (1 liter/1000 km) ennek a szelepnek a hibája miatt van. Ezt nem akarom elhinni.
A motor remekül húz. Az alapjárat alig hallható. Nem érzek semmi hibát. A szelep cseréje visszaállíthatja a gyári 0,75 l/1000 km gyári olajfogyasztási értéket ?
Üdv: Réfi J
(2001. 05. 24.)

A gyári 0,75 lityit honnan veszed? Ha jó a motor és nem kopott, valamint a jelzett szelepecske is OK. És jó minőségű olaj is van a motorban, két olajcsere közt nem fogy el maximumról a minimumig! 160 ezer km-nél sem kellene 1000 km-enként 1-2 dl-nél többnek fogynia. Milyen olaj van a motorban és mennyit futott? Ezenkívül szükséges lenne néhány más adatot is tudnom arról a kocsiról. (kompresszió, veszteség, mennyire kartergázos a motor, stb.)


Helló Doki!
Igen-igen gondolkodom egy használt (2-3 éves) VW Sharan 1.9 TDI 110 PS vásárlásán, de nem vagyok egy autótechnikai guru. Pár szóban leírnád nekem a véleményed, tapasztalataid, illetve hogy mire kell ügyelni vásárláskor ennél a típusnál. Illetve igaz-e az, hogy a VW Sharan, Seat Alhambra és Ford Galaxy ízig-vérig ugyanaz, egy helyen készültek, tehát mindegy, hogy melyik márkát választom. És az is érdekelne, hogy a Galaxy-ban is ua. a TDI diesel van-e, mint a Sharan-ban.
Válaszod előre is köszönöm!
Üdv, Zoli
(2001. 05. 24.)

Nem ugyanazt a szerkezetet takarja a három említett típus. Nagy vonalakban és az erőforrás tekintetében azonosak, de erőátvitelileg és egyéb más, futómű, fékrendszer, felfüggesztések és egyéb segédberendezések szempontjából van különbség.
Hogy mire is kell ügyelni használt gépkocsi megvásárlása esetén, úgy általában, arra már az elmúlt héten néhányszor kitértem, most mellőzöm. (karambolos sérülések, tiszta, ellenőrizhető származás, eredetvizsgálat, stb!)

Egy ilyen fiatal kocsi megvásárlásakor elsősorban ezek a meghatározó tényezők. A modelleket pont olyan sorrendben írtad, ahogy szerintem a minőségük és a piaci keresettségük szerint számításba jöhetnek, mint megvásárolandó kocsik!
Ha az általános dolgoknak megfelel a kocsi, amit meg szeretnél vásárolni, jöhet egy próbaút. Hogyan viselkedik az úton? Kockakövön és rossz úton mennyire zajos, kopogós a futóműve, mennyire veszi át az út egyenetlenségeit a kormány? Milyen a menetdinamika?

Mennyire füstöl erős gázadásra terhelten? Ezekre mind figyelni illik, de a legjobb, ha viszel magaddal egy olyan ismerőst, vagy az eladóval közösen megvizsgáltatod egy mindkettőtök számára elfogadott, független szerelővel a kocsit, aki ismeri a típust, és korrekt állapotfelmérést tud végezni a kocsin, illetve mindkettőtök előtt elmondja véleményét, illetve meg is mutatja az észlelt hibákat, rendellenességeket! Nem hiszem, hogy megérné a kockázatot típusismeret és tapasztalat nélkül több milliós autót vásárolni.


Tisztelt Doktor úr!
Megpróbálok rövid lenni. December óta a tulajdonomban van egy 1983-as Citroen BX 14 TRE, aki ifjú korát Svájcban töltötte, és 9 éve van kies hazánkban.
Különböző okok miatt (főleg krónikus pénzhiány) úgy döntöttem, hogy apránként helyrehozom(zatom) rajta azt amit az idő vasfoga elrágott.

Kérdéseim:
- tudsz e ajánlani valakit vagy esetleg te vállalod-e, hogy alaposan átvizsgálod, készítesz egy fontossági listát a hibákról. Ha igen mennyibe kerül, illetve mikor és hová vihetném az autót leghamarabb?
- ismersz-e olyan karosszéria lakatost aki lelkiismeretesen dolgozik és képes lenne a fenti autót úgy kihegeszteni, hogy 3-4 évig ne kelljen újra hozzányúlni? És mindez nem kerülne annyiba, mintha a Buckingham palotát újítottam volna fel, hanem egy átlag magyar is ki tudja fizetni? Valamint az előzetesen megbeszélt javítási díj nem lesz a végén a 10-szerese?
- fényező kapcsán a kérdésem ugyanez.
Köszönöm előre is válaszod, bear
(2001. 05. 24.)

Keress meg, utoljára pár napja írtam le a rovatban a számomat!


Szia Doki!
Én voltam, aki nemrég érdeklődött, hogy egy 1988-as Toyota Corolla XL motorszáma hol található, mert csak rozsdafoltot találtam a vélt helyen. Ha jól látom, még a feldolgozás nem ért el az előző levelemig, így hátha megelőzhetem a válaszodat, elmondom, hogy megtaláltam a motorszámot. Tényleg ott van, ahol gondoltam, a kocsival szemben állva, jobbról a legszélső gyertya alatti peremen. Azóta elkezdtem kezelni rozsdamaróval és egy-két szám kibukkant. Sőt most már azt is tudom, hogy 2E a motor típusa, mert az is fel van írva a peremre.

Ezek után azt szeretném kérdezni, hogy hány darab számjegyből áll a motorszám ennél a motornál, meddig kell suvickolnom rozsdamaró segítségével?
Előre is kösz, Zoltán
(2001. 05. 25.)

Szerintem a választ már megkaptad (olvastad), a szükséges tennivalókkal együtt.
Hogy hány számjegynek kell előkerülnie, azt a forgalmi engedélyből megtudhatod!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértonknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelo, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.