Ennyit bír a Yaris?

2010.01.02. 10:20 -

Kedves Autódoktor!

Lehetséges-e egy 3 és fél éves, 2006-ban gyártott Toyota Yarisnál, hogy a nyelestengely-szimmerring szivárog, és az egész rendszert a kuplungnál cserélni kell? Az autó mindig kíméletesen volt vezetve, és mindentől védve van.

Elő tudja e idézni rosszakaró, aki hozzáférhetett, a szivárgást?
További kérdésem, az alkatrészeket, pl. fékrendszer, milyen gyakran kell majd cserélnem? Tényleg vigyázok rá, de épp azért vettem több milliós autót és nem pár százezerért egy kiöregedett járgányt, hogy ne kelljen százezreket fizetnem meghatározott időközönként.

A teljes fékrendszert cserélni kellett 4 év után egy Ignisen, de egy Toyotának nem jobban kellene bírnia?

Mit tudok tenni a kíméletes vezetésen kívül? Vannak e a Yaris II-nek tipikus "betegségei"?

Vagy ennyi, letelt a 3 év garancia és számíthatok rá, hogy "ingem-gatyám" rámegy?

Előre is köszönöm a válaszát.

Tisztelt Érdeklődő!

Megnyugtathatom, egy feltételezett rosszakarónak rengeteg energiájába, idejébe és munkájába kerülne a nyelestengely-szimmerring szivárgását előidézni. Elég védett helyen van ugyanis, a motor és a váltó között. Ahhoz, hogy valaki ott tevékenykedjen, legalább a váltót ki kell szerelje.

A hiba tehát nagy valószínűséggel gyári eredetű, nem külső behatás eredménye. Mivel az autó elmúlt három éves, sajnos a jótállás keretein belül nem javítható, így az ön pénztárcája bánja a műtétet. Önmagában egyébként a szimmerring cseréje nem egy óriási összeg, a kuplung viszont vaskosabb tétel lesz.

Megjegyzem, kisebb szivárgástól a kuplung nem szokott meghibásodni. Ha mégis tönkrement az olajszennyeződés miatt, akkor az bizony komolyabb mennyiséget jelent, amelynek nyomot kellett hagynia jóval a jótállási idő letelte előtt.

A fékbetétek és tárcsák futásteljesítménye erősen alkati és vezetéstechnikai kérdés. Aki sportosabban, vagy egyszerűen kevésbé ügyesen vezet, értelemszerűen többet használja a féket, így hamarabb kopnak az alkatrészek. Aki kevésbé lendületesen autózik, és átgondoltabban nyúl a fékpedálhoz, extrém hosszú futásteljesítménnyel (és nem mellékesen alacsonyabb fogyasztással) számolhat. Természetesen ez nem idő, hanem futott kilométer függvénye, így nem tudom megítélni, vajon a négy év sok, vagy kevés ilyen tekintetben. Mindenesetre egy átlagautósnál évi 10-12 000 kilométerrel számolva ez teljesen átlagosnak tekinthető.

Azt, hogy a Toyota fékbetéteinek tovább kellene bírnia, nem osztom. A betét és a tárcsa hasznos vastagsága nagyjából azonos, a súrlódó felületben és az autók súlyában sincs jelentős különbség. Azonos körülmények között tehát nagyjából azonosan fogynak a betétek és a tárcsák. Ez pedig korántsem hiba, ezeknél az alkatrészeknél a kopás éppen a normális működést jelenti. Bármilyen autót is választ, a kopó alkatrészek cseréjét nem tudja elkerülni.

Tipikus betegsége egyébként ezeknek az autóknak nincs, megfelelő karbantartás és kíméletes használat mellett a világból is kifutnak némi tankolással kísérve.

Üdvözlettel:

Autódoktor

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2010. január 2., 10:20, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2010.01.02 17:43:13lacip

    Tényleg durva, hogy kopnak a fékbetétek...
    Én meg azt figyeltem meg, hogy ha jár a motor, akkor fogy a benzin. Tessék mondani, ez normális? Arra gondoltam, hogy eladom az autót és akkor megszűnik a probléma. De tessék mondani, jól gondoltam? Mi van, ha utána is fogy majd a benzin? Előre is köszönöm a gyors választ.

  • 2010.01.02 17:44:02stüszi

    Miután az autóeladások csökkennek, az alkatrészeket el kell tüntetni, mindent cserélni fognak az autódon. Lehetőleg egyben nagy darabokat, hagy fogyjon. Amúgy meg ne fékezz annyit!:))

  • 2010.01.02 17:51:14pipikirálylány

    A cégautóm egy 2006-os Yaris. Kímélve vezetve első fékeket kompletten 60e-nél cserélték (135eFt volt a 60 ezres service). Az olajfogyás nálam is előfurdult, de mivel évi 30e megy bele, ezért bőven gariban csinálták. Most van benne 101e, és a hátsó fékek is kezdenek hangosodni, szerintem 105-nél cserélik.

  • 2010.01.02 17:51:22JOHN RAMBO

    lacip
    Jól látod,az ilyent el kell adni.Nem azért,de nekem 28 éves az autóm,de alkatrész még nem kellett bele nem hogy fékbetét.Ja és van benne 627800 km.A benzint meg TERMELI !!

  • 2010.01.02 18:00:01pipikirálylány

    Kollegám szintén 2006-os Corolájában dettó 60e-nél volt komplett első fékcsere.

    Yarisra visszatérve: ékszíjat is cseréltek gariban, mert sikított. Meg 60e-nél vízpumpát.

  • 2010.01.02 18:25:07pet77

    A KATONA FEKETÉBEN!!!!
    Jöjj a szervizembe!!!
    Mindenféle betegséget gyógyitok!!!
    Jogi tanácsadást is vállalok!!!!
    Szeretettel várlak!
    ...te csak fizess, mint a katonatiszt:)))

  • 2010.01.02 18:26:38dhrbikes

    Anyám 1,0 Yarisában 25000-nél teljes kuplungszett csere, mert szétesett. (Volt már másik új autója is pl. Fiat, abban semmi nagyobb probléma nem volt, tehát nem vele volt a baj)

  • 2010.01.02 18:28:13zeddez

    "kafferbivalybalamber
    A fékbetét kopása erősen függ attól..."

    Pontosan így van

  • 2010.01.02 18:29:25Frankofil

    Ez az a postoló akitől bármilyen tartós használati tárgy birtoklását bírósági döntéssel meg kell tiltani.

  • 2010.01.02 18:34:33geniusgenie

    Szerintem egy fékrendszer bármely elemének ki kellene húzni legalább 100 000 km-t.(a folyadék kivételével)
    Én speciel Ford Focusban utazom, 120e-nél minden lecserélve, ( persze megbízható utángyártott elemre, semmi "gyári" flancolás) maszek mester szerelte,bemérte, maga a tökély.És olcsó!

  • 2010.01.02 19:02:20Krisi

    Katona:
    "Mégse lehet minden szakmát külön kitanulni ahhoz, hogy ne tudják lépten-nyomon átverni az embert..."
    elég, ha azoknak a szakmáknak minimálisan utánanézel, amikben nagyobb pénzek cserélnek gazdát, mint pl. az autók. vagy mondjuk a pénzügyek (nem veszel fel 465% THM-mes provident rablóhitelt). neten manapság már könnyű utánanézni dolgoknak, vagy még egyszerűbb megkérdezni egy hozzáértő haverodat.
    Krisi bácsi jótanácsait hallhattátok mára :)

    Yarishoz hozzászólva: ezek szerint nem csak a mi Yarisunknak fos a váltója, megnyugodtam. a hátramenet 10-ből 4-5 alkalommal nem veszi be elsőre. ehhez képest az előző Corsa B váltója egy mérnöki műalkotás volt. pajtásom 25 éves Corollájáról nem is beszélve, az olyan pontos, mint egy Doxa óra.
    amúgy jó kis autó a Yaris, bár a vezetési élmény az nulla. mentségére legyen mondva, hogy nem is az a célja :)

  • 2010.01.02 19:06:43Adam2101

    Apámnak volt egy céges Omegája. Hosszú utakra használta,tele volt minden jósággal. Tekintettel rá,hogy céges volt, így a kötelező olaj/szűrőcseréken kívül nemigen kapott karbantartást. A fékbetétek kopásának első jele az ezt jelző lámpácska kigyulladása volt. Tény, hogy az autó a bőrön kívül fullextrás volt, lehet,hogy csak azért volt benne ilyen visszajelző?
    Személyszerint kétlem hogy a mindenféle elektronikus kütyüvel teletűzdelt Yarisban ne lenne.
    Az 1981-es Moszkvicsom is tudott ilyet,igaz kicsit másképp: ha nagyon elkoptak a betétek(most a hátsókról van szó) akkor hiába volt ön-utánállítós,a betét nem érte el a dob belsejét. A pedál második lenyomására, vagy mondhatni pumpálásra már igen, de akkor annyira lecsökkent a fékolajszint a tartályban, hogy kigyulladt a "kevés a fékolaj" lámpa. (és mire erre rájött az ember...) :):):)

  • 2010.01.02 19:12:58pet77

    "Yarishoz hozzászólva: ezek szerint nem csak a mi Yarisunknak fos a váltója, megnyugodtam. a hátramenet 10-ből 4-5 alkalommal nem veszi be elsőre. ehhez képest az előző Corsa B váltója egy mérnöki műalkotás volt. pajtásom 25 éves Corollájáról nem is beszélve, az olyan ..."

    A váltók királya: FIAT 131 mirafiori!!!!
    ..a váltókar közvetlen áll ki a váltóból..semmi bowden, vagy rudazat...szenzációs!!!
    Vezettetek ilyet????

  • 2010.01.02 19:15:49pet77

    Talán a Csikós irta egyszer: a FIAT 131 váltójánál azóta sem izzadt ki magából jobbat az autóipar:)))

  • 2010.01.02 19:22:11redriot77

    "Amióta a Yarist Franciaországban gyártják (és ez már ott készült), minden előfordulhat."

    Nemá. Ez de rossz. Renault-Nissan frigy (és a japánok vettek át francia váltókat!), akkor készül a Mitsubishi-Peugeot összeborulás is. Tök rossz dolgok ezek. Nehogymá' a japánok ne tudjanak maguktól autót gyártani.

    A Subaru még nem fertőződött meg, ugye?

  • 2010.01.02 19:23:07kuf

    Egy lehetséges megoldás, a Post/levél írója kössön +1/2 éves, utólagos gart a yarisra. (160e km-ig vagy 6 éves korig lehet kötni) Kb 50k lesz, erre rájön még egy kb 10k-s állapotfelmérés. Ezután pár héttel menj el egy toyota szalonba és jelezd a problémád..

  • 2010.01.02 19:31:34István/Kőröshegy8617/

    Nem feltétlenül a kérdéssel kapcsolatos, de esetleg lehetnek tanulságai. Nekem Alfa 146 1,6TS autóm van 2000-ben vettem újonnan, most van benne 121 000 km, vidéken, egyenes útviszonyok között használom,egy személlyel csomagok nélkül, nagyon kíméletes használattal, és most jelzett ki először az első fékbetét kopását jelző lámpa, és már csúnya hangja van fékezéskor, és nem fog jól.Nekem is már közel két éve mondja a szervíz, hogy a tárcsa és a betét nagyon kopott cserélni kell, most fogom cserélni, azt még nem tudom, hogy eredeti gyári tárcsát, és betétet veszek-e vagy utángyártottat. A hátsókat is cserélni kell, mert befagyott/típushiba/ behúzott kézifékkötélel, volt hogy kellett a szervízig mennem, és megégett kicsit.

  • 2010.01.02 19:41:47kolombusz

    Budapesten is lehet fékkímélő üzemmódban nyomni, ha nem 20 centis követési távolságot tartasz, meg nem padlózod a piros előtt 20 méterig... De pesten nem ilyen az átlag autós...

  • 2010.01.02 19:53:53tekniq

    "Amúgy a Toyotánál garanciaidőn túl is javítják a típushibákat, méltányosságból, amennyiben a szervizkönyv vezetve van."

    Mint ahogy minden mas gyartonal is. Mar amennyiben konstrukcios/gyartasi hibarol van szo, es nem a kedves user baszta szet az autot.

  • 2010.01.02 19:56:48tekniq

    "a vészfékaszisztens is a bénáknak van kitalálva (szerencsére az én autómon nincs), azzal is inkább csak a baj van."

    Egyreszt ez ugyanakkora baromsag, mint a "felesleges" ABS, masreszt 2011tol kotelezo szeriatartozek lesz, nagyon helyesen:
    http://www.autohaus.de/bremsassistent-wird-pflicht-906002.html

    Az ESP/DSC is kotelezo lesz a kovetkezo evekben.

  • 2010.01.02 20:03:39golf002

    Itt az a baj, hogy mindenki szakembernek érzi magát, és KURVÁRA ZAVARÓAN BIZALMATLAN!!! Egyszerűen elfosta magát vagy a váltó nyelestengelyének szimmeringje, vagy a hátsó főtengely szimmering, ebből sztem nem kellene ekkora dolgot csinálni, lehetne ennél rosszabb is.

  • 2010.01.02 20:05:16pickapu

    Yaris: Szüleim vettek 2000-ben egyet, 2005-ig nulla hibával jártak vele (kb.80.000 km), majd a felismerhetetlenségig összetört, ők karcolásokkal megúszták (volt ott minden: szalagkorlát, árokpart). Még abban a hónapban megvették a második Yarist (az 1.-nek a faceliftes változatát), amit azóta hiba nélkül használnak, főleg anyám, mert apunak ott a Clio.
    Ennyit tudok hozzáfűzni.

  • 2010.01.02 20:08:46tekniq

    "Mi ez a hülyeség, hogy a 4 éves ignisen a teljes fékrendszert cserélni kellett???!!!"

    Gondolom szamara a 4 tarcsa (vagy hatul dobos?) plusz a 8 pofa az egy teljes fekrendszer :)

  • 2010.01.02 20:10:26golf002

    És erre csak azt tudom mondani, hogy nem mindig számít, hogy új-e, újabb-e az az adott autó, a hiba így vagy úgy bekövetkezhet.
    Egy új autónál sokan csak az árát nézik, de, hogy később mennyit kell pluszban ráfizetni azt már nem.
    Ez itt a baj.

  • 2010.01.02 20:14:49tekniq

    "Egy új autónál sokan csak az árát nézik, de, hogy később mennyit kell pluszban ráfizetni azt már nem."

    Pont azok vesznek uj autot, akik nem akarnak folyton szervizbe jarni es megengedhetik maguknak az ujat. Egy 2006os autonal semmifele szivargas nem normalis, hanem olyan rendkivuli dolog, amibol bejegyzes lesz a Totalcaron.

  • 2010.01.02 20:18:41butch400

    Az ilyen ,,...egy Corolla sosem romlik el" embereknek esküszöm, nem is adnék el autót :D. Gondolom, ha ezeket a dolgokat nem tudja, azt sem tudja, hogy a Yarisban akkor is ég a műszerfalvilágítás, amikor a lámpa nincs felkapcsolva, így aztán este is lekapcsolt lámpával megy (mint egyébként elég sok Yarisos :D)...

  • 2010.01.02 20:20:16ledo76

    tekniq: Lehet, hogy baromság (szerinted) de nekem ez a tapasztalatom. Egy Volvo S60-ast vezettem vészfékaszisztensel, nem tudom, hogy mindegyik autón ilyen szarul működik vagy csak ezen, de amikor egy húzósabb előzésnél be akartam sorolni a kb 40-el lassabb sorba nyomott egy "satut" és a mögöttem lévő autó is kénytelen volt vészfékezni. Pedig én pont akkorát akartam fékezni amennyit kell, de az autó felülbírállt. Egyébként én nem vagyok az elektronika ellen (ABS, menetstabilizátor stb.), sőt de ez szerintem hülyeség amit az emberek megfelelő vezetéstechnikai oktatásával ki lehetne hagyni. De a jövő úgyis a beprogramozható elektromos autóké, ahol az emberi tényező nem nagyon számít...

  • 2010.01.02 20:27:08saturnSL2

    Szevasztok!
    A nyeles tengely szimeringjet a motor olaja keni. Ha valaki a motorba szintetikus olajat tesz egy tobb eves autoba akkor szamolhat a szimeringek folyasaval, ugyanis a hagyomanyos olajtol a szomeringek kisse megdagadnak puhak lesznak. Szintetikus olajtol a tomitogyuruk kiszaradnak es elkezdenek ereszteni. A legegyszerubb megoldas visszaterni a regi olajhoz. Sajat karan tanul az ember.

  • 2010.01.02 20:28:10ledo76

    István/Kőröshegy: Nekem is ilyen autóm volt, Brembo tárcsa (nem a SportMax, mert az drága és az 1.6 TS-hez felesleges ha nem használod extrém módon), Ferodo vagy Jurid betét tökéletes kombó. Ár/értékben is.

  • 2010.01.02 20:28:44Alf

    ááá, a japán autók naonjók, naon megbízhatóak, toyota a legjobb, ez valami kamu cikk.

  • 2010.01.02 20:35:15butch400

    SaturnSL2? Hát ez meg milyen név? Mármint csak azért nézek nagyokat, mert nekem volt ilyenem, amikor külföldön laktam... azt ne mondd, hogy neked is.. :D

  • 2010.01.02 20:36:35tekniq

    "amikor egy húzósabb előzésnél be akartam sorolni a kb 40-el lassabb sorba"

    Es szerinted egy 40nel (ami boven volt tobb is, mivel a te szemedben nincs radar) lassabb sorba hirtelen fekezni+besorolni, az teljesen normalis manover, ugye? Es ezek utan meg te pampogsz, hogy a fekasszisztens a hulye? Tukor van otthon nalatok?
    (Ha pedig ACC is volt a Volvoban, vegkepp helyes a mukodes, mert gyakorlatilag a semmibol termett ott elotted egy auto.)

    "sőt de ez szerintem hülyeség amit az emberek megfelelő vezetéstechnikai oktatásával ki lehetne hagyni."

    A gyengebb izomzatu, teljes veszfekezesre keptelen noknek mit uzensz? Ne uljenek autoba? Egyebkent teged is megneznelek, milyen veszfekezest produkalnal fellocsolt tesztpalyan, a fekasszisztens elleneben. Kicsit legorbulne a szad szele, mikor rad verne par metert, kedves Schumacher.

  • 2010.01.02 20:38:13ledo76

    saturnSl2: A nyeles tengely szimering a váltón van. Amiről te beszélsz az a főtengely szimering. Hogy melyik fosta el magát ez a váltólevételkor úgyis kiderül. Egyébként igazad van a mai olajak hajlamosak kiszárítani a szimeringeket, ettől függetlenül ez gyátási/tervezési hiba, mert az első kuplungcseréig (150-250 ezer km-ig) bírnia kellene. Egyébként ha a levélíró nem kuplunggyilkos (ami pont az autót "kimélőknél" szokott előfordulni, meg a streetracer-eknél), akkor a kuplungot elég egy féktisztító kúrának alávetni.

  • 2010.01.02 20:44:31Zoli30

    Tisztelt auto tulaj. Nekünk van több yaris a családban,1.0l ,, 1.4d, az ezresben 140000 km van , decsak olajat, szüröket, meg fékbetétet, tárcsát cseréltünk idáig, nem kimélve járunk vele, autopályán 170 utazoval, és semmi baja!!!!

  • 2010.01.02 20:45:32kispista2

    butch400:
    "Gondolom, ha ezeket a dolgokat nem tudja, azt sem tudja, hogy a Yarisban akkor is ég a műszerfalvilágítás, amikor a lámpa nincs felkapcsolva, így aztán este is lekapcsolt lámpával megy (mint egyébként elég sok Yarisos :D)..."

    Miért, te csak a műszerfal alapján látod, hogy ég-e a lámpa?
    AZ ilyenek vagy lámpa nélkül mennek, vagy a repülőket célozzák meg a reflektorral.

  • 2010.01.02 20:54:13ledo76

    Kedves tekniq: Nem állítottam, hogy ez egy normális manőver volt de előfordul (szerintem majdnem mindenkivel), ráadásul én voltam ott nem te. Egyébként elmondanám sosem volt vészfékaszisztenses autóm és mégsem volt apró koccanáson kívül sajáthibás balesetem, pedig ilyen manőver is volt néha mint a Volvo-val. A mai rásegítéssel egy csaj is tud akkora satut nyomni amekkorát kell csak egyszerűen nem mer, mert nem tanította neki senki. Ettől függetlenül az elektronikai segédek általában véve jók és hasznosak. Mégis azt mondom (bár te ismeretlenül Schumahernek tartasz) ha az ember nem akar a fizikai lehetőségeknél gyorsabban menni nem nagyon lehet baj.

  • 2010.01.02 21:02:06evo87

    Mennyi okos kommentelő...sok mese habbal.

    Az én kerékpárom már 6 éves de még a gyári fékek vannak rajta. Jó vagyok? :D

  • 2010.01.02 21:03:56Krisi

    ledo: megfontolt ember csak akkor előz, amikor biztonságos. ha 40 km/óra különbséggel mentél és idő előtt be kellett fejezned az előzést (gondolom jöttek szembe), az nem a fékasszisztens hibája, hanem csakis a tiéd. örülj neki, hogy megúsztad és nem öltél meg senkit, ahelyett hogy a fékasszisztensre próbálnád kenni a dolgot.

    butch: a műszerfal tényleg ilyen huncut, hogy mindig világít, városban pedig simán nem tűnik fel, hogy nem ég a lámpa. én mondjuk sose felejtem el, mert a régi kocsink csak akkor indult el, ha égett a tompított, ezért belémégett, hogy még a slusszkulcs elforgatása előtt felkapcsolom a világítást :)

    Zoli30: ha 1.0-s Yarissal 170-es utazót mész, akkor vagy rosszul láttad, vagy rengeteget csal az óra, vagy nem 1.0-s a gép.

  • 2010.01.02 21:05:13Kockáshasúnyúl

    Épp most szerettem volna egy 5 éves Yaris Verso-t venni a rühelt - rejtélyes hibáktól null km-es kora óta hemzsegő - Xsarám helyett. Ezek után...Ha csak meghallom, hogy köze van Franciaországhoz, látni sem akarom.

  • 2010.01.02 21:05:49Kockáshasúnyúl

    Épp most szerettem volna egy 5 éves Yaris Verso-t venni a rühelt - rejtélyes hibáktól null km-es kora óta hemzsegő - Xsarám helyett. Ezek után...Ha csak meghallom, hogy köze van Franciaországhoz, látni sem akarom.

  • 2010.01.02 21:07:01evo87

    Zoli30:

    1.0-ás Yaris 170-es utazósebesség? Mit tettél bele? 155 a gyári adatok szerint a végsebessége.

  • 2010.01.02 21:15:49ledo76

    Krisi: Valóban hiba csúszott a számításba (ahogy az mindenkivel előfordul), ettől függetlenül volt már ilyen néha a saját autóimmal is, mégsem haltam meg, ezzel sokkal közelebb volt a baleset. Amúgy meg nem hiszem, hogy 16 év és kb. 240 ezer km után (főleg Budapesten) gyakorlatilag balesetmentesen magyarázkodnom kellene.

  • 2010.01.02 21:21:01robinzone

    40-50 ezrenként simán elképzelhető a betétcsere, ha nagyrészt városban használja női (khm, kevésbé tehetséges), sportos tulaja.
    A fékek is jobban fognak, de jobban is kopnak (valamit valamiért), de a kocsik is híznak, mint a disznó. Egy Yarist konkrétan városban tudok a leginkább elképzelni, női sofőrrel.
    És éljenek a túlélést biztosító sztereotípiák! :)

  • 2010.01.02 21:22:50robinzone

    város = Bp, megyekp-ok. (fék szempontjából, mielőtt rám ront a sok patrióta)

  • 2010.01.02 21:23:41bocivitéz

    nekem is 1.0 van 155öt utazik, 170 lejtőn sikerült. :)

  • 2010.01.02 21:25:22robinzone

    zolikám, és az ezres benzines, vagy a big block 1.4 dízeled köhögi ki a 170-et? :) Őrangyal nem kopogtat?

  • 2010.01.02 21:25:32zrzr

    Egy átlagautós 10-12e kilométert megy egy évben? Hát én hetente csak 3-4 szer ülök autóba-akkor se megyek vele moszkvába-és évi 35ezer simán megvan...ez a 10-12 ezer azt hittem eddig hogy csak a lízingcégek fantáziájában létezik.Szerintem nem nevezhetö átlagosnak, egy hétvégi autós is többet megy.

  • 2010.01.02 22:37:10evo87

    Azért ha utána számolsz, akkor a 35000-es futásteljesítmény napi 96km-t jelent, minden nap. Azt mondod hetente csak 3-4 alkalommal mész keveset. Ha így van akkor nem igaz hogy keveset mész. :)

    Amúgy én sem vagyok hétvégi sofőr, mégis évi 12000-nél többet nem megyek.

  • 2010.01.02 22:46:44Bambano

    úgy kell neked, minek vettél japánnak látszó török vagy lengyel autót...

  • 2010.01.02 23:24:07hamisnero

    totálkáros! a váltógazdaság az nem ez. az más. köze nincs a gzdasági javak fogyasztásának tempójához.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

gumiharang készlet, hajtótengely
TOYOTA CARINA 1.6 lépcsőshátú 1983-1987
4130 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D Ferdehátú 2005-2008
11268 Ft
vízszivattyú
TOYOTA HIACE 2.5 D-4D 4x4 Dobozos 2006-2013
31336 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Porsche pick-ups that never were
Who would think of turning a vintage, mid-engine Porsche into a pick-up? Apparently, some would.