Ennyit bír a Yaris?

2010.01.02. 10:20 -

Kedves Autódoktor!

Lehetséges-e egy 3 és fél éves, 2006-ban gyártott Toyota Yarisnál, hogy a nyelestengely-szimmerring szivárog, és az egész rendszert a kuplungnál cserélni kell? Az autó mindig kíméletesen volt vezetve, és mindentől védve van.

Elő tudja e idézni rosszakaró, aki hozzáférhetett, a szivárgást?
További kérdésem, az alkatrészeket, pl. fékrendszer, milyen gyakran kell majd cserélnem? Tényleg vigyázok rá, de épp azért vettem több milliós autót és nem pár százezerért egy kiöregedett járgányt, hogy ne kelljen százezreket fizetnem meghatározott időközönként.

A teljes fékrendszert cserélni kellett 4 év után egy Ignisen, de egy Toyotának nem jobban kellene bírnia?

Mit tudok tenni a kíméletes vezetésen kívül? Vannak e a Yaris II-nek tipikus "betegségei"?

Vagy ennyi, letelt a 3 év garancia és számíthatok rá, hogy "ingem-gatyám" rámegy?

Előre is köszönöm a válaszát.

Tisztelt Érdeklődő!

Megnyugtathatom, egy feltételezett rosszakarónak rengeteg energiájába, idejébe és munkájába kerülne a nyelestengely-szimmerring szivárgását előidézni. Elég védett helyen van ugyanis, a motor és a váltó között. Ahhoz, hogy valaki ott tevékenykedjen, legalább a váltót ki kell szerelje.

A hiba tehát nagy valószínűséggel gyári eredetű, nem külső behatás eredménye. Mivel az autó elmúlt három éves, sajnos a jótállás keretein belül nem javítható, így az ön pénztárcája bánja a műtétet. Önmagában egyébként a szimmerring cseréje nem egy óriási összeg, a kuplung viszont vaskosabb tétel lesz.

Megjegyzem, kisebb szivárgástól a kuplung nem szokott meghibásodni. Ha mégis tönkrement az olajszennyeződés miatt, akkor az bizony komolyabb mennyiséget jelent, amelynek nyomot kellett hagynia jóval a jótállási idő letelte előtt.

A fékbetétek és tárcsák futásteljesítménye erősen alkati és vezetéstechnikai kérdés. Aki sportosabban, vagy egyszerűen kevésbé ügyesen vezet, értelemszerűen többet használja a féket, így hamarabb kopnak az alkatrészek. Aki kevésbé lendületesen autózik, és átgondoltabban nyúl a fékpedálhoz, extrém hosszú futásteljesítménnyel (és nem mellékesen alacsonyabb fogyasztással) számolhat. Természetesen ez nem idő, hanem futott kilométer függvénye, így nem tudom megítélni, vajon a négy év sok, vagy kevés ilyen tekintetben. Mindenesetre egy átlagautósnál évi 10-12 000 kilométerrel számolva ez teljesen átlagosnak tekinthető.

Azt, hogy a Toyota fékbetéteinek tovább kellene bírnia, nem osztom. A betét és a tárcsa hasznos vastagsága nagyjából azonos, a súrlódó felületben és az autók súlyában sincs jelentős különbség. Azonos körülmények között tehát nagyjából azonosan fogynak a betétek és a tárcsák. Ez pedig korántsem hiba, ezeknél az alkatrészeknél a kopás éppen a normális működést jelenti. Bármilyen autót is választ, a kopó alkatrészek cseréjét nem tudja elkerülni.

Tipikus betegsége egyébként ezeknek az autóknak nincs, megfelelő karbantartás és kíméletes használat mellett a világból is kifutnak némi tankolással kísérve.

Üdvözlettel:

Autódoktor

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2010. január 2., 10:20, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2010.01.02 11:26:02Gubo77

    A fékbetét élettartamára vonatkozó részhez annyit hozzáfűznék, hogy a béka Corolla ('97-) úgy ment el eredeti betétekkel - és nyilván tárcsákkal - 90 ezer kilómétert, hogy még újszerű volt. Fotóm is van róla. Az utódja ehhez képest ette a fékalkatrészeket: azaz úgy viselkedett, mint egy fékhatásra optimalizált mai kategóriatársa. A szerviz is osztotta ezt a megfigyelést. Tehát kedves Érdeklődő, a mostani kis Toyoták is beálltak a sorba.

  • 2010.01.02 11:33:57mnne

    Ez jellemzően magyar: "Elő tudja e idézni rosszakaró, aki hozzáférhetett, a szivárgást?"
    Rossz az aki rosszra gondol.

  • 2010.01.02 12:09:59Vikiszava

    Gubo77-nek igaza van. Valamiből meg kell élnie a szervizeknek is.
    Emellett érdekesnek tartom, hogy a legtöbb ember azzal az indokkal vesz új autót, hogy ne kelljen százezreket költeni javításokra, mint egy használt esetében. Ezt nem igazán értem. Úgy értik ilyenkor, hogy ne kelljen az új autó 1-2 havi törlesztőrészletét kifizetni javításokra egy évben, miközben a használtat az új árának töredékéért meg lehet venni? Drága spórolás ez. Ha a 400 ezres, 10 éves Swiftemre másfélmillió forintot költök a következő 10 évben, még mindig elég messze vagyok egy új Swift árától.
    És itt nem számít a márka.

  • 2010.01.02 12:33:42mtk001

    'Kíméletesen volt vezetve'
    Gondolom így :
    Üvöltő motorral, kúsztatva, majd az 50-60 -as tempótól már csak 5-ödikben gyorsítva(Abban viszont padlózva), lassításnál kettesbe berántva 70-nél már, majd a kuplungot rádobva. :-)))

    Rosszindulatú vagyok, de nagyon ilyen olvasata van ennek a beírásnak ...

  • 2010.01.02 12:39:21Vikiszava

    Magyarországon a kíméletes vezetés fogalma kimerül ott, hogy nem törték totálkárosra az autót.

  • 2010.01.02 12:53:22BkSp

    @Vikiszava: azért ne hasonlítsunk össze egy 10 éves Stiftet egy újjal kérem szépen. 30-as anyukát se szokás tini lánnyal :)

  • 2010.01.02 12:57:00mtk001

    OFF:
    Már elnézést, de egy harmincas nő, sokkal nőiesebb, mint egy tinilány. Rossz a hasonlat. :-)))

  • 2010.01.02 13:05:02boldii

    Nem mintha értenék hozzá, de a fékbetétben az azbesztet kb. 99-től tiltják szabályok, lehet, hogy a 97-es Corollában még azbesztes fékbetét volt.
    No persze gőzöm sincs, hogy mennyit változtat a futásteljesítményen a dolog, de a két technológiát biztosan nem lehet azonosnak tekinteni.

  • 2010.01.02 13:09:52schloddi

    igazából csak pech hogy sikerült kifogni egy ilyen példányt,
    biztos a hétfő hajnali műszakban gyártották :)

  • 2010.01.02 13:12:09Zoran

    Az, hogy az Ignisében is teljes fékrendszert kellett cserélni, számomra azt mutatja, hogy nem feltétlen "átlagosan" használja....
    Amúgy a Toyotánál garanciaidőn túl is javítják a típushibákat, méltányosságból, amennyiben a szervizkönyv vezetve van. Pl.: az első VVT-I motorok szerették enni az olajat, ezt 7 év/160 ezer km-ig garanciában javították (cserélték a blokkot). Szóval egy próbát megérne ez a probléma is.

  • 2010.01.02 13:12:28ledo76

    Az agyam eldobom azokon a kommenteken, népítéleteken, leveleken, amikor az új autók fékjeit leszarozzák, mert gyorsan kopnak és odaírják, hogy bezzeg a régi autóm... Na most elmondanám kedves műszaki analfabéták, hogy a mai autók lábszagra hamarabb állnak meg mint a régiek, persze, hogy jobban fogy a fék. Minden autócserémnél a próbaúton majdnem kifejeltem a szélvédőt, illetve ha visszaültem egy régibe majdnem bementem a kereszteződésbe. És ez a japánokra különösen vonatkozik, mert azokon a 90-es években kimondottan gyenge fékek voltak. Egy régi autóknál 150-ről állóra fékeztél mehettél is a szervízbe. Persze az új autókon sem fenékig tejfel minden, mert annyira agyon van szervózva, hogy az sokszor inkább hátrány mint előny és a vészfékaszisztens is a bénáknak van kitalálva (szerencsére az én autómon nincs), azzal is inkább csak a baj van.

  • 2010.01.02 13:15:40motorsport77

    Ha a kolléga nem használja a motorféket, elindulásnál meg szétcsúsztatja a kuplungot, nem kell a fentieken csodálkozni. Hallottam olyat hogy a papa megvette a Fábiát, fél évesen 5000Km-el visszavitte garanciába kuplungoztatni.

  • 2010.01.02 13:18:31motorsport77

    A másik ami miatt lehet hogy egyes menetstabilizálók a kerék fékezgetésével dolgoznak. Ez meg ugye kicsit eszi a vasat, meg a betétet.

  • 2010.01.02 13:25:54nachtstern

    Van egy 2005-ös Swiftem,ami egy Yarishoz nagyon hasonló autó.127.000km-nél gyári benn a kuplung és a féktárcsák is,betétek 75.000-nél voltak cserélve.Vannak márkatársaim,akiknél már 20.000km-nél féktárcsákat kellett cserélni és még garanciában kuplungot.Náluk 9 litert fogyaszt,nekem a rekordom 7,8 l/100km volt,de az átlag 6,2 liter!

  • 2010.01.02 13:34:15baseldon

    Toyota corolla 160000km-t ment gyári fékkel és kuplunggal, és még most sem kell cserélni semmit.
    Opel corsa 140000 km fölött jár, a szerelő szolt, hogy lassan ideje lesz a kopó fékalkatrészek cseréjének, de kuplung problémának semmi jele.
    Kiki eldöntheti, hogy ez jó vagy rossz. Mindenesetre tanulságos és sokat elárul a tulajok lábáról. A fékfolyadékot ne felejtsétek el cserélgetni időről időre. Az is "kopóalkatrész", csak másként.

  • 2010.01.02 13:36:16Vhornet

    Lehet, hogy egy "simlis" szerelőhöz hordja a vasait a tag. És mivel lerí róla milyen hozzáértő, kihasználják. Honnan tudná meg utólag, hogy kicserélték-e a tárcsát, vagy csak felszámlázták!

  • 2010.01.02 13:36:36esde

    Én eddig sem bíztam a márkaszervizekben, két sztorit mondanék elsőkézből:
    1: Pug márkaszervíz, vezető beosztásban dolgozó papa pici fia komplett autót rakott össze magának, leszámlázott de nem beszerelt alkatrészekből. Majd büszkén hírdette...
    2: apósomék toyotájában 150e km alatt tönkrement az 1.3 VVT motor, nem taposták de az utóbbi évben 3L olaj ment bele... Persze rosszindulatú feltételezés hogy valószínüleg mem megfelelő olajat kapott a márkaszervízben... De az igazi csavar hogy egy másik autó garanciájára terhelve kicserélték a már nem garanciális motort... Ha nem velük történik nem hiszem el.

    Innentől kezdve semmin nem lepődök meg.

    Persze magát a szivárgást nehéz előidézni, de a kuplungot megolajozni a szellőzőjén keresztül secperc, aztán lehet cserélni sok alkatrészt zsíros összegekért.

    A konklúziót mindenki vonja le...

  • 2010.01.02 13:40:08kacsa65

    2004-es Corolla első és hátsó fékbetétek egyszerre mentek tönkre 2009-ben. És most jön a szép: 130E km-nél. Ettől eltekintve az autónak még semmi baja nem volt, igaz ehhez vinni kellett 15E-nként szervízre. A Toyota szervízről meg annyit, hogy fix árakkal dolgoznak és amikor 50E-nél és 100E-nél a listán szerepelt az első-hátső fékbetétcsere közölték, hogy kicserélik ha kérem, de az állapotuk nem indokolja, bár ők jól keresnének rajta. A tárcsára azt mondták, hogy a jelek szerint túl fogja élni az autót ha majd úgy 200-250E-nél megint gyári japán betéteket szereltetek. Akkor most mi is az olcsóbb?

  • 2010.01.02 13:57:40motorsport77

    Bocs de a fékbetét nem megy tönkre( hacsak le nem szakad, vagy el nem ég, esetleg valami folyadékkal megszívja magát) csak elhasználódik. A mór megtette, a mór mehet. Ki kell cserélni és kész, aki ezt nem tudja elfogadni az vegyen talicskát. Hogy mikor az függ az autó súlyától, a vezetési stílustól, a betét minőségétől és még tudja fene mimindentől. Ami kopóalkatrész az nem hiba. Volt régen a TMK tervszerű megelőző karbantartás. Ugyanezt kell csinálni egy autón is, és nem csodálkozni hogy jémá meginfolyik, meg zörög, ezaszar.

  • 2010.01.02 14:01:30totálkáros

    mtk001

    Nem rosszindulatú vagy, hanem egy szimpla hülye :)

    Mindenki tudja, hogy váltógazdaság van. Hülye lenne a Toyota nem beállni a sorba...

  • 2010.01.02 14:01:44suny5539

    Nekem egy 94' es hülegyelek Civicem van... azon se sokkal több a generál...

    régi verdák sztem tényleg jobbak hiába a közvélemény...uj autó kell...volt olyanom is...szerencsére összetörtem :) (nem az én hibámból szemből átsodródott egy opel)

    Pont ma láttam a karoszériás ismerősömnél : Mondta hogy néz ez ilyen TFSI turbós egynégyes hude frankó 160 lóerő... Nade menyi vezeték és felesleges flincflanc lógott ki belőle...Külön turbó hűtő (ami nem téma hiszen egykörön ment a motorhűtővel ,vicces)
    Az én ózsdi ezeréves civicem is tud 164 lovat pedig nincs rajta turbó meg enyi izé. Najó tudom a környezetvédelmi normák miatt meg a fogyasztás. ami csak részben igaz. ugyananyit eszik a két autó...

  • 2010.01.02 14:04:50pet77

    Mi ez a hülyeség, hogy a 4 éves ignisen a teljes fékrendszert cserélni kellett???!!!
    Ez a yarisos vagy rosszul fogalmazta meg, vagy ö az ügyeletes laikus, akivel a szerviz bármit el tud hitetni sokszázezerért...Állitom, a yarissal is csak szivatják, hogy jól levehessék...
    akinek volt-van toyotája, ignise,tapasztalatból tudja, hogy ilyen kapitális hibák valószinüsége nulla...

  • 2010.01.02 14:10:30korne72

    A feleségemnek van egy majdnem 3 éves Yaris 1.3 VVTi-je. Amikor néha- néha vezetem, mindíg elcsodálkozok a vacak váltóján, az illesztéseken. Többször cseréltek már rajta ékszíjat, bár nem értem, mi lehet az oka?

  • 2010.01.02 14:13:12Atiesz

    Az autódoki megint hozzáértően szolt. Semmit nem mondott. Amugy vagy szétcsúsztattad a kuplungot, vagy tényleg egy rossz darabot fogtál ki, mintegy előző hozzászoló irta, egy hétfő reggeli müszak gyártotta. Sajnos széria hiba előfordul, habár az is agaz hogy azok előbb jelentjeznek már. Szabadulj tőle, és vegyél skodát.Én a másodikat vettem most márciusban, az előzőt 8 éves korában adtam el, semmi baja nem volt, csak a kora zavart egy kicsit. És Vikinek írom hogy én is azzal az indokkal vettem az újat, hogy ne kelljen a régire költeni, és ne magából induljon ki,nem mindenki részletre vesz autót.Mindenki addig nyújtózkodjon ameddig a takarólya ér.

  • 2010.01.02 14:14:22Atiesz

    takarója

  • 2010.01.02 14:18:17pet77

    atiesznek igaza van!!!
    Meg kell tőle szabadulni szaréhugyé!!!!
    Megvenném!!!!Szimmeringet kicserélem magam, anyagköltség max 5 e fta kuplugot le kell mosni féktisztitóval és oké.....aztán használom még 10 évig:))

  • 2010.01.02 14:19:26pet77

    Imádom a női tulajokat!!!:))

  • 2010.01.02 14:22:08kolombusz

    Nissan Primera 2005-ös, 108 ezer km-el, még a gyári betéteim vannak benne. Nyár elején fogom cseréltetni, addig lazán elmennek még.

    És ez egy másfél tonnás autó. :)

  • 2010.01.02 14:35:12Kegyetlen

    van olyan, hogy kellékszavatosság.

  • 2010.01.02 14:36:54alib

    Nekem egy 3 és fél éves Yaris-om van, egy éves korában ékszíjat kellett cserélni benne, mert fura hangja volt, 2 és fél évesen pedig a vezérmű-tengely mellett szivárgott belőle az olaj, azt már elfelejtettem, mi is volt vele a gond, de valami ilyesmi volt. Szóval 3 éves Yaris-nál előfordulhatnak az ilyen hibák. Szerencsére nekem ezeket garanciálisan javították. De ha jól tudom, a garancia most is érvényes, mert 3 évesen is a szakszervízbe vittem vissza, és mivel mindig oda vittem éves szervízre (nem lépem túl a 15e km-t egy évben) meghosszabbították a garanciát egy évre.
    A fékbetétekről nem tudok nyilatkozni, egy éves korukban 90%-osak voltak, a szerelők meg is jegyezték, hogy ezek szerint én sem szeretek fékezni, csak a gázt nyomom.

  • 2010.01.02 14:40:42alib

    Én természetesen elfogult vagyok az autómmal, hiába a 2 garanciális hiba, meg az, hogy egyszer visszahívták, ill. hogy nagyon nehezen lehet hátramenetbe tenni a váltót úgy, hogy ne csikorogjanak a fogaskerekek, maximálisan elégedett vagyok a Yaris-szal.

  • 2010.01.02 14:42:07Ronin_

    Amióta a Yarist Franciaországban gyártják (és ez már ott készült), minden előfordulhat.

  • 2010.01.02 14:47:56Franky250

    Csak érdekességnek a témához. Nemrég vettem egy 2001-es Corolla Hatchback-et magánszemélytől. Gyakorlatilag új első pár féktárcsák vannak rajta (előző tulaj rakatta rá), de erősebb fékezésnél mégis ráz(ott). Szervizbe annyit mondtak, hogy tényleg újak, de már fel-meg-hullámosodtak, ha jobbakat akarok legközelebb eredeti japán tárcsákat vegyek rá (ez valahogy nem lepett meg). Volt már a családban 5-6 Toyota, ilyen corolla is csak az Sedan volt, ami japán gyártmány és összeszerelés, ellentétben a Hatchback-kel, ami angol. Persze annak nem volt ilyen problémája, igaz más sem, habár az olajat sajnos mindkettő szerette, illetve szereti megenni.
    Csak magánvélemény, de szerintem egy tíz éves normálisan használt Yaris, mérföldekkel jobb mint egy újabb szériás, ha jól tudom franciák által „gyártott”. Sajnos japán barátaink „jobbosok”, pedig már régen hoztam volna egy 5-6 éves „roncsot” amit ott hugyé-szaré vágnak hozzád. Jah és mellékesen én is sajnos elfogult vagyok a japán gyártmányok iránt, tehát véleményem nem mérvadó :)!

  • 2010.01.02 14:53:04Laczi

    A harmadik Toyotámat használom, nagyon elégedett vagyok vele. A fékbetéteket először 105.000 km-nél kellett cserélni, a kuplungtárcsa eredeti még. 250.000 km-nél izzító gyertyákat cseréltettem, bár a szervízben azt mondták, hogy tudtam volna használni még egy darabig. Jelenleg 270.000 km van az autómban, hibátlan. Hóban, sárban, fagyban indul, 11 éves, típusa: Hilux 2.4TD.

  • 2010.01.02 15:22:08totálkáros

    A Toyota már Citroen minőséget "gyárt"

  • 2010.01.02 15:27:26zeddez

    Az a fékbetét nem kopik, ami nem fog.

  • 2010.01.02 15:46:33a katona fehérben

    Csodás, hogy itt egyesek 100 ezer km fölött mennek a Corollájuk gyári fékjeivel. Velem két éven belül elöl-hátul kicseréltették a betétet és a tárcsát is. '03-as autó, és még nincs benne 50 ezer kilométer se. Oké, nem vagyok a legtechnikásabb sofőr, és nem spórolósan vezetek, továbbá sokáig dombtetőn laktam, de azért nem a Kékestetőn...lehet, hogy tényleg a márkaszerviz akart jól keresni? De mi a fenét lehet csinálni? Mégse lehet minden szakmát külön kitanulni ahhoz, hogy ne tudják lépten-nyomon átverni az embert...

  • 2010.01.02 15:49:09a katona fehérben

    Ja, és ami az anyagi részét illeti: mivel egy ilyen cserebere a járulékos dolgokkal együtt közel százezer forint, tavaly-tavalyelőtt ott tartottam, hogy kis híján több volt az autó éves szervizköltsége, mint az ugyanazon év alatt elfurikázott benzin ára. Ami azért egy 5-6 éves autónál több, mint röhej.

  • 2010.01.02 15:50:52TTamas

    2004-es Toyota Corollánál 60ezres szervíznél cserélni kellett az első fékbetétet.

  • 2010.01.02 16:05:48sanyesz84

    "Mindenesetre egy átlagautósnál évi 10-12 000 kilométerrel számolva..."

    hát nemtom, de én van hogy heti 1000km-et vezetek, de nem hiszem, hogy annyira kirívó eset lennék. én átlagnak legalább 20-at mondanék, de inkább többet... (ne a használt autók km órájából induljunk ki)
    egyébként anyámnak is 3 éves yaris-a van, szintén márkaszervizben kezelik, de eddig semmi gond nincs vele, mondjuk automata, nemtom ez mennyit számít. én valószínűbbnek tartom, hogy rossz szervizt választott a levélíró és bizony le akarják nyúlni. elvégre az magyarisztán

  • 2010.01.02 16:09:50kohlenbrenner

    No pia… No cigi… No drog… No fék…:)

  • 2010.01.02 16:24:11legyen ez

    avensis 90 ezres szerviznel a fekbetetek több, mint a fele meg a helyen volt.

    mazda 6-ban ugyanennyi futasnal berohadt a hatso nyereg --> csere betetestöl.

    mazda 626-ot 170k futas utan gyari betetekkel adtam el ...


    minden esetre furcsanak tartom, ha egy autoban 30-40k utan feket kell javitani ...

  • 2010.01.02 16:27:26pet77

    "Csodás, hogy itt egyesek 100 ezer km fölött mennek a Corollájuk gyári fékjeivel. Velem két éven belül elöl-hátul kicseréltették a betétet és a tárcsát is. '03-as autó, és még nincs benne 50 ezer kilométer se."

    Fent idézett úr/hölgy a szerelők álma!!!!
    Legyenszives, jöjjön el műhelyembe,ingyen átvizsgálom autóját...(és persze találok rajta pont annyit, amennyit a pénztárcája elbir:)))
    ..akkor is, ha egyébként hibátlan!
    Éljenek a müszaki analfabéta autótulajok!!!
    Szerelőként velük álmodok szépeket!!!
    BUÉK!
    Hálistennek egyre több az egyedülálló női tulaj is!!!::)))))

  • 2010.01.02 16:39:28jvereb

    Nekem egy 1.3-as Yarisom van. Marciusban lesz 3 eves, 2 egot csereltem rajta garancian kivul. Megyek vele eleget, megkapja a szervizet, de kulonosebben nem tartom becsben. Ertek a kocsikhoz annyia, hogy tudom, hogyan kell vezetni. A felesege Yarisanak a valtojat kritizalta az egyik kollega. Uzenem neki, hogy tanitsa meg Anyut valtani, mert a yaris valtoja baromi jo. Nem csk szerintem, hanem a haverom szerint is, aki mellesleg valtokat tervez. Az illeszteseken ne csodalkozz, tiszta muanyag az egesz, de ha eszed lenne, lattad volna ezt a szervizben is. Kapod, amiert fizetsz....lehet vitazni azon, hogy ujat, vagy regit, de felesleges. Ha uj kell vegyel ujat, ha hasznalt vegyel hasznaltat. Szivni lehet mindegyikkel, ez lutri. A kocsi pedig a legszarabb malacpersely....ha nem akarsz kolteni ra, akkor ne is vegyel.....a yarist pedig tenyleg olcso szervizelni, ezert is vettem.

  • 2010.01.02 16:43:32pog ma thon

    1: a fékrendszer nem autó hanem vezetési stilus és a használti környezetöl (város vidék stb)függ ,hogy menyit bir. Vagyis ebben nem lehet általánositani " ignis 4 év " baromság. Taposd kevesebbet a középső pedált.

  • 2010.01.02 16:47:50ledo76

    Az tényleg vezetéstechnikai hiba ha egy autón 30-40 ezrenként van betét csere. De az se normális ha egy autó 170 ezret megy el egy betéttel, azon egyszerűen nincs fék. Átlagot nehéz mondani, mert a használat módjától sok függ, de elöl 60 ezer, hátul 100 ezer-től normális kicsit alatta (50-80 ezer) is még rendben van. A tárcsa meg általában két betétet bír el, de extrém terheléseknél (nagy tempóról való fékezés) van, hogy a betéttel együtt csere.

  • 2010.01.02 16:51:18pog ma thon

    Kiméletes használat ? Csak egyedül használod ? Mert lehet ,hogy ugy jársz mint az öcsém aposa, ö kimélte de a fia gyorsulásira járt vele. Mig ki nem derült a turpisság .Azelött szegény öreg meg volt gyözödve hogy megkimélt az ujonann vett autója.

  • 2010.01.02 16:52:46JOHN RAMBO

    Fúj suzuki,éljen a francia :)

  • 2010.01.02 16:57:31pog ma thon

    Azt sem szabad elfelejteni ,hogy egy modernebb (3 betüsökel jobban felszerelt)autó pld. ESP kanyarokban belefékezget amikor nem is tudsz rolla . Tudom nem farolsz az árokba de viszont koptatja a betéteket ugy ,hogy nem is tudsz rolla.

  • 2010.01.02 16:58:36ColT

    "Elő tudja e idézni rosszakaró, aki hozzáférhetett, a szivárgást? "
    Hát, ha engeded neki, hogy szétszedje a váltót... :D

    "Tényleg vigyázok rá, de épp azért vettem több milliós autót és nem pár százezerért egy kiöregedett járgányt,"
    Vettél volna jól karbantartott régit, amihez filléresek a cuccok :)

  • 2010.01.02 17:00:54klarky

    Hogy micsoda? Fékcucc csere évi 10-12 ezer kilométeres futás után?

    Jól értettem?

    Nem vagyok egy autószerelő de az én autómban (nem írom ide milyen, mert nem akarok flame tengert) 35 ezer van és még semmi nem volt benne cserélve, a család másik autójában (pedig az egy régi szoci gép) 90ezer van és még csak egyszer. Nem tudom, hogy kell vezetni ahhoz, hogy csak ennyit bírjon... El sem tudom képzelni...

  • 2010.01.02 17:04:11kafferbivalybalamber

    A fékbetét kopása erősen függ attól, hogy hol használják. Rettentő sok autópálya-kilométert bele lehet tenni a kocsiba úgy, hogy közben a fék halálra unatkozta magát, mert összesen 500 km-enként fékeztek vele egyet, amikor be kellett menni a kúthoz tankolni.
    Meg lehet használni a városban is gorombán, osztán ott 500 kilométerre 5000 fékezés jut.

  • 2010.01.02 17:06:01joki85

    nachstern

    Jó neked, hogy addig bírta a betét is meg a tárcsa is. Én 2008-ban vettem Swift III-at de már 10000 km után lecseréltem a tárcsát is meg a betétet is.A betétnek semmi baja nem volt csak éppen a tárcsát koptatta el. Azóta mentem vele 22000-et és valahogy a betét most jobban kopik mint a tárcsa, (szerintem ez a normális. A cserét márkaszerviz csinálta de nem gyári alkatrészekből.(A gyári olcsóbb lett volna de nem kellett)
    Kemény 32000 Ft-om bánta. De ez még koránt sem 100000 mint valaki írta.

  • 2010.01.02 17:14:27tlvajferi

    sokféle autóval volt már dolgom

    a yarist kapsából nem ajánlanám
    a régi corollák tényleg megbízhatóbbak voltak, amostaniaknál a "mérnöki fejlesztés" sok pénzt sprórolt a gyártónak, de ezta vevők fizetik később

    az avensist szintén felejteni
    talán a camry, de az sem a régi minőség

    a minőség ugyanis csak a piac megszerzéséhez kell
    utána lehet löltséget csökkenteni

  • 2010.01.02 17:25:17gcsaba69

    2000-ben vettem egy új Yarist.4 évig használtuk ez alatt 194 000 km mentünk vele.120 000 km-ig szakszervízbe hordtuk.120 000km-nél cserélték a féktárcsákat.A kuplungnak semmi gondja nem volt még akkor sem amikor eladtuk.A sebváltó akadozós volt de nem csodálkoztam rajta mert francia gyártmány volt.

  • 2010.01.02 17:26:00Kismajom

    Valószínűleg a nagy futás teljesitményt elviselő fékbetétek vidéken szaladgálnak,menjenek nap mint nap Bp.-en megnézném 100e körüli futást és pont....

  • 2010.01.02 17:34:56a katona fehérben

    pet77: Remek, hosszú távon különösen jövedelmező hozzáállás. Ilyenkor gondolj arra, hogy hátha az orvosod is így áll hozzá a kezelésedhez, amikor beteg vagy, az ügyvéded, amikor megvádolnak valamivel, vagy valami nagyobb értékűt adsz-veszel stb.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Alonso being interviewed while speeding at the Nordschleife
Most of us would not dare to take our eyes off the asphalt driving at a speed at which Alonso is pushing the F12, spinning yarns cheerfully. Such is a fitting interview with a two-time world champion.