Szívó Calibrából fújót

Tisztelt Autódoktor!

Azzal a kérdéssel fordulok magához, hogy segítsen kideríteni, mi lehet a baj az autómmal. Tavaly ősszel vettem meg a szomszédom Opel Calibráját (az erősebbik 16 szelepes motorral). Hibátlan kocsi volt, bizonyítottan csak 200 000 kilométerrel, ami egy ilyen sportautónak meg sem kottyan. Akkor az autóban volt már profi chiptuning és direktszűrő, meg Pesten  csináltattak rá Remus kipufogót.

Az idei évre meg akartam csinálni a kocsit a tavaszi talikra igazi tuningos verdává, mint a Need for Speed nevű játékba. A haverokkal, akik autószerelők is egyben és Zsigulival raliznak, neki is álltunk. Az a terv, hogy megcsináljuk turbósra az autót, mert úgy sokkal jobban megy, meg akkor meg lehet csinálni azt a bikafújást is ami a Halálos iramban volt.

Szóval vettünk bontott turbót, áthegesztettük a gyári kipufogó-leömlőt megfelelőre. Kapott turbódízelhez való olajat (mert az jobban bírja) és egy jó nagy intercoolert egy Ford Transit teherautóból.

Sikerült is beindítanunk a kocsit, de a motor nagyon fulladozva jár, és ha gázt adunk akkor lefullad, pedig mindent jól raktunk össze az autóban.
Nagyon sürgős lenne hogy segítsen, mert az autót át kellene vigyük a fényezőhöz, hogy időben készen legyen.

Várom válaszát, és előre is köszönöm a segítségét:

Gery


Kedves Gery!

Természetesen szívesen segítek, ha igazi tuningrajongók kérnek erre. Jómagam nem vagyok túlságosan tájékozott az ilyen magas szintű tuningban, de talán lehet egy-két ötletem.

Néhány észrevétel:
- 200 000 kilométer egy ilyen kaliberű sportautónak valóban elhanyagolható futásteljesítmény, ideális esetben elmehet az akár 220 000 kilométerig is. Azért bármiféle teljesítménynövelés előtt egy ilyen motor állapotát illik felmérni, és a szükséges javításokat elvégezni - de ezt, feltételezem, a ralis haverok pontosan tudják.
- A profi chiptuning és a direktszűrő Rémusszal egyébként is verhetetlen párosítás, egy turbóval ezen már alig-alig lehet fokozni.
- Ha mégis turbo kerül az autóra, javaslom, a turbódízel olaj helyett inkább benzines olajat töltsenek, amely szintén alkalmas feltöltős motorba, bár ha a haverok elvégezték a megfelelő fékpadi teszteket hasonló kaliberű motoron, és nem volt gond, akkor ezt visszavonom.
- Az intercooler használata dicséretes. Erről nem sokat ír, de javaslom, hogy ha még megoldható, az autó elejére, kívülre szereljék fel. Lényegesen jobb a légáramlás, látványosabb, stílusosabb is így. Az igazi az volna, ha a turbo és a wastegate-szelep is kívülre kerülne, ez hangosabb, szebb, bár kétségkívül nehezebb megoldani.
- A turbo által szállított többletlevegőhöz természetesen nagyobb mennyiségű üzemanyag szükséges. Ez a Calibra motorjánál nehezebb feladat lesz, mint a Ladán, hiszen utóbbi karburátoros, kis fúvóka-dörzsárazással azonnal megvadul a vas. A C20XE motornál ez bonyolultabb, de nem megoldhatatlan, Bizonyára túlestek már az üzemanyag-nyomásszabályzó rugójának megtámasztásán. Emellett még megoldás lehet a légmennyiségmérő és a motorhőmérséklet-jeladó jelének potméteres újraszabályozása, hogy az ECU folyamatosan hideg, koppig nyitott fojtószeleppel járó motort érzékeljen - bár ezt valószínűleg már a profi chiptuning beépítésekor megoldották.

Ha a fentiek figyelembevételével készült el az autó - és miért is kételkednék ebben -, akkor nincs más hátra, mint az alapos hibakeresés. Első nekifutásra egy szívóoldali tömítettségmérést javaslok, ha itt gond van, hasonló hiba jelentkezhet. Fontos az üzemanyagnyomás és a lambda folyamatos ellenőrzése, hogy kiderüljön, vajon az ideálistól mennyiben, mikor és miért tér el az üzemanyag-levegő keverési aránya.

Amennyiben a fentiek nem vezetnek megoldásra, javaslom, keressen fel egy tuningra szakosodott műhelyt, akik egy komolyabb összeg kifizetése mellett szívesen építenek önnek egy jól működő, bivalyerős (és bikafújós) motort az autóba.

Persze, csak abban az esetben ha ön VALÓBAN rendelkezik egy erre alkalmas Calibrával...

Üdvözlettel:

Autódoktor

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2010. január 15., 16:42, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.01.17 15:26:26tareszka

    Anno én is szerettem volna Calibrát, de aztán jött a csíracsávó és letettem róla. Ismerjük be, hogy nem családosnak való autó.
    Nem vagyok sukár csávó, és nem is Borsodban lakom ahol csak a sör a világos. (tisztelet a kivételnek)
    Azért egy rendben tartott 1X éves Calibrát még a mai napig megnézek. Sajnos a fenti gányolmányok a jellemzőbbek.

  • 2010.01.17 17:48:36Suzuking

    mondtam én, hogy "cigányferrari" a calibra,főleg pirosban! Igaz ez nem az autó hibája, de akkor is az. Persze szigorúan csak C20NE motorral, mert azzal az igazi a sportautó ....

  • 2010.01.17 18:39:50bogyesz84

    háááát skacok. súlyos elmebeteg az ember. Doki, király voltál!!!
    egyébként meg ha Barnus-ka linkjét nézem, meg a rendszámot meg hogy télleg GERY írta a témát, akkor elgondolkodtató a dolog...... feltéve ha ugyan az a gép

    egyébként meg ex-kollégám BorsodChem-nél 1.7 dízel kombi Astrával járt, ami 2001-ben már túl volt a 650.000 km-en... jók az opelek... láttam calibrát is 320.000-as órával...

  • 2010.01.17 19:23:23Halálos_fogkefe

    Epic!

    Megcsinálta a napomat, mit napomat a hetemet :D

  • 2010.01.17 19:49:54Suzuking

    Ki mondta hogy szar? de azért a 650.000 km előtt valahol biztos volt egy zsenge motorgenerál ...

  • 2010.01.17 20:27:48Maci_GSXR1000

    ááááááááááááááááááá én is akarok bikafújós cuccot a motoromba!!!!!!

  • 2010.01.17 20:35:24tlacka

    Suzuking:
    "...egy GTi suzuki, a C20LET calibrán kivűl mindent lenyom negyed mérföldön..."

    1. Te csak 402m-t szoktál menni a kocsiddal?
    2. Mindent? Lancia Delta Integrale, Porsche 911 GT2:)

    Gondolkodj, miket írsz ide!

  • 2010.01.17 21:15:30XSB

    Hát.. először is a levél írója segghülye. Szívómotort turbósítani még belefér, mondjuk egy 350Z-től vagy E46 M3-tól felfelé. Egy sima Calibránál több pénzbe kerül a turbósítás, mint keresni egy 4X4 turbót (vagy venni egy 300ZX-et/3000GT-t), erre még később a gatyesz is rámegy.

    @Suzuking: Ezt a negyedmérföldes témát ugye te se gondolod komolyan? Mentél már 2.5-ös WRX STi ellen?

  • 2010.01.17 21:43:22hanemleszboszszopoklész

    Hááát ez feldobta az estém! Ó még amikor lent a Simson hengereket reszelgettük agyba-főbe...:D Mást hozzáfűzni nem tudok...:D:D:D:D

  • 2010.01.17 21:57:17Suzuking

    tlacka: nyilván nem kell kiforgatni a szavaimat, ha nem egy 10 évesé az értelmi szinted, akkor tudod mit akartam kifejezni ...
    EGyébként nyilván egy kategória egy GT2 porsche akár egy calibrával...
    Szánalmasak ezek a beirások és még én gondolkodjak ...

  • 2010.01.17 22:12:54tlacka

    @Suzuking:
    :)) Akkor csak nem mindent?

  • 2010.01.17 22:41:43dfgbabo

    Istenem!!! miért van az, hogy mindenhol beleütközik az ember egy okos suzukisba?

    Semmi bajom magukkal a suzukival, de miért gondolják, hogy ha már GTI, akkor az az isten? akármikor pirosnál mellém áll egy suzi egy fiatal sofőrrel mindig elkezdi brőgetni. a kategóriájukban kitünő kocsik, de ne felejtsük el, hogy más gyártóknak is vannak hasonló kisautóik, amik mennek (mazda 323, crx, golf gti, R5, C2, astra gsi, alfa QV, escort rs, stb), és ezek jobbak is. de mindet kár lenne egy túraautóval összehasonlítani, mert hisz a calibra inkább egy túraautó, mint sportkocsi.

    aztán egyszer próbáld meg, 150 magasságában a suzukiddal utolérni a 8 szelepes calibrát, fel fog tünni, hogy elfogyott a gané a kocsidból, nbeki meg még mindig van.

  • 2010.01.17 23:11:40quake

    dfgbabo: Alfa?

  • 2010.01.18 00:00:52Tommoka

    Hát ez világi muhaha:)))
    Bikafújóst mindenkinek!!!
    Gery for the president!Bár szerintem kamu,de visítva fejelem a monitort ;)

  • 2010.01.18 01:22:05hurvinyek

    Ejnye de gonoszak vagytok!
    Annak idején szintén foglalkoztem efféle autótuninggal, csakhogy én vettem arra a fáradságot, hogy minden pontosan legyen megtervezve.
    Végül azért nem lett belőle semmi, mert a tanárnéni elvette a rajzaimat a zsírkrétákkal együtt. :(

  • 2010.01.18 02:15:29Döglégy_Tábornok

    a félreértést eloszlatva, a cikkben szereplő GERY és a ha.hu-ról belinkelt autó tulajdonosai különbözőek, utóbbit személyesen is ismerem. egyébként ha figyelnétek, láttátok volna, hogy a kérdező 150 lovas c20xe-ről vartyog, míg a belinkelt autó egy 115 lovas c20ne...na erről ennyit.

    @Buzufing: csak egy apróság...nekem egy lökhárító, neked totálkár! ennyit ér a szarod, ha gti, ha nem. ;) szánalmas, ahogy isteníted azt a 0.2-es lemezből sajtolt hitvány fostalicskát, nem is egy kategória, baszdmeg! :D azért mert neked nem telik tisztességes AUTÓRA, csak egy nyamvadt szukára, nem kell ám fikázni a másikét, bár tudom, hogy nehéz kezelni a kisebbrendűségi komplexust. ;)
    ja, és még egy apró adalék: az általad lebecsült c20ne calibra ára 1997-ben közel 6 millió forint volt. csak a miheztartás végett, ez még ma is 2 nagyon jól felszerelt új suzuki ára...na ezen gondolkodjál, mielőtt hülyeségeket ugatsz! :D

  • 2010.01.18 08:13:43légvédelmi taposóakna

    Gyerekek, ez kamu! Autodokinak meg magas labda.

  • 2010.01.18 08:25:21mlt3

    Batman Suzuki GTI-je:
    http://www.malitu.de/swift/gallery/p17_sectionid/43

    Amugy nem hiszem el, hogy valaki annyira hulye legyen, hogy ilyen levelet irjon, es komolyan gondolja. Lehet, hogy azon megy a verseny, hogy ki tud nagyobb baromsagot kerdezni, ami meg meg is jelenik.

  • 2010.01.18 09:29:02Ascer

    Csak hogy tisztában legyünk dolgokkal.

    Calibrás lévén kezdem azzal hogy jó autó. Igaz sportkupénak adták ki, de ez nem nagyon valósul meg a C20NE motor párosításával, de még így is megy annyira mint a mai új autók, és azért csak lassan húsz éves technika....

    Sajnos elég sok a tuningcsászár a szétrodható fásztendfjúriusz calibrával, de ez máshol is megmutatkozik. Az mert ezt veszik igazán nem kéne általánosítani, mert jóval több sutyó kis pöcs feszeng suzukiban, mert ezt adták személyire, 0% hitelre és sorolhatnám. ki kellene már nőni ebből a gyermeteg ki autója a jobb, vagy melyik típus a jobb... Szánalom komolyan mondom. Mindenhol mindenfajta autónál megfordul ez a forma, lángnyelv deszka stb. Nem kell ahhoz egy calibra...

    Mellesleg ha sokan itt nem csak pofázni tudnának, hanem olvasni is, akkor egy régebben írt totalcar cikkből kiderülne, hogy elég ütős egy GTi swift, és ahogy írták 2.0 szívó alatt nem sok ellenfele van. ( és itt nem a sportautókra gondoltak )Ezek a tények, olvassatok többet inkább ahelyett hogy fikáznátok minden autót.

  • 2010.01.18 09:39:37Hullahoppkarika

    LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL XD
    azt a hídrobantó XD

  • 2010.01.18 11:39:19bogyesz84

    suzuki gti...
    az escort Rs turbo a maga gyári 132 pacijával nem egy erőgép de az is simán aláz m
    bármilyen tuning suzukit ez sajna tény

  • 2010.01.18 11:58:04gatsy

    Muhah, a bikafújósnál el is dobtam a láncot, nem csak le... :)

    Isteni ez a finokm oltás, amit válaszként kapott. Kár, hogy még az idegenszavak szótárában sem fogja megtalálni a kifejezések nagyrészét, mert nincs otthon olyanja. :)

  • 2010.01.18 12:33:01admi

    ha fullad gázadásnál meg durrog akkor valoszinüleg kevés az üzemanyag.lehet h a sima szivo motor befecskendezöi kicsik a turboshoz vagy kicsi a nyomás a rendszeren.meghát nem beszélve a dugattyukról hengerfejről.valoszinüleg ha most sikerül igy ebben a formában összehozni,szerintem hosszu életü nem lesz.

  • 2010.01.18 12:37:32bogyesz84

    inkább szétszedni, azt összerakni ahogy eredetileg volt... ha még akar vele kocsikázni, de sztem annak az autónak már reszeltek. figyeljük a hirdetéseket, hátha ráakadunk hamarosan...

  • 2010.01.18 17:02:52Blindmouse

    Én a mai napig azon a "bikafújás" kifejezésen röhögök.

    Annyira érdekelne hogy miként kívánják megoldani. :)

    (főleg hogy köze nincs a turbohoz)

  • 2010.01.18 17:42:33bogyesz84

    egyébként tényeg nem lehetetlen, csak értelme nincs. egyrészt horror áron volna meg, másrészt az első 1000 km-en valami tuti behalna rajta. többieknek van igaza, gyári turbóst venni azt azon ügyködni...

  • 2010.01.18 19:15:15tareszka

    "bikafúj"'-ást utánzó elektronikai kütyüt már árulnak a neten. Ebből gondolom, hogy nem csak 1 hülye van a világon.

  • 2010.01.18 20:29:35bogyesz84

    most esett le... sztem a csávó kajak nem is a turboszürcsire gondolt, hanem a kötényre vagy nemtudom hova kivezetett nitrofúvókára... amikor tényleg fújtat egyet az autó...
    de áááááááá ha belerakják még a plusz nitropalackot, ezek elszállnak rallishaverzsigulistól ford transit coolerestől mindenestől... szegények

  • 2010.01.18 20:58:53Suzuking

    Ascer: Örülök, hogy objektíven nézed a dolgot és teljesen egyet értek Veled!
    A többire nincs kedvem reagálni, mert nem üti meg azt a szintet.

  • 2010.01.19 01:00:33PORSCHE-S

    Sziasztok!

    Csodáltam volna,ha bármi is a téma,de nem kezditek el a másik autóját fikázni! :-) Kölyök koromban volt megültetett 126-om Gaál tengellyel,meg hengerfejjel,2:1-ben puffal. Akasztotta az óráját.
    Ugyanezt megcsináltam egy 1000-es Suzukival is,de az csak 180-at ment. (most már tudom,hogy BAROMSÁG volt!!!) Az ember ,ha gyorsan akar közlekedni,akkor odavaló autót kell venni! El kell hinni és ezt a kedves tunernek is jelezném,hogy akár jóval milla alatt is lehet JÓ és olyan autót venni,ami jóval 200 felett tud közlekedni tartósan,csak itt két probléma is van! 1.)ne hazánkban,mert drága, 2.)főleg ne a levél írójának,mert ha már ilyen bikafújósat ír,akkor ez hogy vezethet? Egyébként a japcsik csinálták az 1000-es Daihatsut és a 3hengerrel volt 105LE (!)és egyszer egy ilyen ,de még a kocka,elment mellettem és lefújt a bikája a váltásnál! :-) Majd leesett az állam az autómban! :-) Igaz kicsidió?! Neked ezt nem kell mondanom,mert személyesen is ösmerjük egymást. :-) Amúgy szerintem Suzuking arra értette,hogy a Calibrákat nyomja le. Hihető. Ott is van 700kg-hoz 106ló és aki ment már suzukival,az tudja,hogy gyors,de tényleg nem jó vele koppanni. Én igazából nem szídnék semmilyen típust,mert húsz éve még zapóm is volt! :-))))))) Amúgy a Doki egy nagyon szuper arc! :-) A srácot meg egyszer beültetném Varga "Cigány" Zoli mellé a Ladába,had fxxxa le a bokáját! :-))))))) Sziasztok!

  • 2010.01.19 09:16:54doGmAI

    Írhatnál egy kicsit részletesebben a turbo beépítéséről, a kipufogó-leömlő átheggesztéséről, mert én most tervezem átépíteni az Opel Corsa Citymet C12NZ motorral, hogy valami igazi Porsche gyilkos legyen belőle. Komolyan érdekelnek a tapasztalataitok. Nekem csak egy fater által eszkábált ilyen pálcás ívheggesztőm van otthon, de szerintem baromi jó, csak úgy lyukasztja a lemezt. Komolyan érdekel a dolog!!! :)

  • 2010.01.19 11:57:30papracing

    gyáá tesókáim ez nagyon jó.

  • 2010.01.19 12:41:44PORSCHE-S

    Porsche gyiíiíilkoóoóoS?! :-) Hát akkor rajta! :-)
    Bár egyik haveromnak volt egy corsa,ami 2000-es felhúzott motorral volt gányolva. Ment az ,mint az állat,de nem igazán volt biztonságos,így aztán majdnem magát gyilkolta meg,nem egy Porsche-t. :-) De érezhető az élcelődés az írásodban,tehát nem komoly.
    Ezt a srácot,aki a kérdést írta,(úgy látom) nagyon büntetjük. :-)Remélhetőleg ez lesz a legnagyobb gondja és nem az,hogy odaveri magát (és esetleg másokat is)

  • 2010.01.19 14:41:23traxx

    Szerintem a computer nem megoldható, így a calibra előbb-utóbb kap a versenyladáról egy karbit...
    Elképzelem, ahogy a kiscsákót kérdezik, milyen az autó. -Fasza, csak 100 km-en eszik 20 liter benzint 5 liter olajat, két garnitúra hengerfejtömítést, meg 4 dugót...

    Jókat röhögünk itt, de sajna vannak ilyen emberek. Találkoztam egy emberkével, aki Mantát turbosított. Sikerült valami régi TSZ-ből egy munkagép turboját felrakni a motorra. Kapott olajzást is, meg intercoolert... De a kompresszió maradt a szívóé, illetve nem volt hűtve a dugók alja. 3-400 km alatt olvadt/törött el 1 dugó... Viszont 1-2 napig tényleg jól ment a gép :D

  • 2010.01.19 15:31:14W123qp

    Nekem ez jutott róla eszembe:

    http://www.zotyo.hu/humor/arpi.htm

  • 2010.01.19 16:33:12Dester

    Suzuking: ezért vagyok én programozó és nem elektrós. :) A chip alatt a teljesen megváltozott motorparaméterekhez való igazodást értettem, és nem a fizikai megvalósítását.

  • 2010.01.19 17:53:37e39

    Hááát ez naggyon odaverős válasz volt.

  • 2010.01.19 21:10:43Calibra C20LET 4X4

    Az utóbbi pár év után már azt hittem hogy az a sok degenerált tudatlan barom, aki bárminemű tudás és tapasztalat nélkül fikázta a Calibrát már felnőtt vagy felfordult.
    De vagy ugyanazok az idióták találják meg időről időre a Calibrás híreket/cikkeket/szórakozásból lejáratni megpróbáló baromságokat, vagy már megint felnőtt és "billentyűzetérett" lett egy idióta degenerált degeneráció.
    Mindig lesznek tudatlan idióta emberek, ez itt szépen meg is nyilvánul.
    Aki pedig több Calibrában lát kokerót, mint normális "fehér" magyar embert, és ezen belül lerobbant "cigánycalibrát", annak ideje lenne fontolóra venni hogy elköltözzön a cigánytelepről.
    Ugorjon bele a szutyok trágyahordó buzukijába, és próbáljon meg keresni egy konszolidáltabb, emberi elmére jótékony hatású környéket.

  • 2010.01.19 21:35:13kicsidio

    Szia Gyurma Bá:-)
    Mizu veled rég találkoztunk!
    Üdv: KD

  • 2010.01.19 23:03:48PORSCHE-S

    Szia KicsiDió!

    Hát legalább mi német autósok tartsunk össze! :-)
    A Calibrás cimbi kirohanását nem értem,mert annak ,hogy milyen típusú az autó,semmi köze,hogy ki a gazdája. Mert akkor pl. itt van a Cpiros lada,ami amúgy a paraszt merci volt és érdekes módon nagyon sok ladást láttam már aki tök normális! :-) van Calibrás cimbim is és szerintem egy jó autó. (mondom szerintem,mielőtt megint vita lenne!) és azért nem értem a kirohanást,mert akkor leereszkedsz arra a színvonalra,amit utálsz? Mindenki a maga lovát igyekszik dicsérni és ennél egy rosszabb van,ha a másikét meg szarozza! Egyébként megfordult a gondolat a fejemben,hogy ez az egész Calibrás írás egy kamú,mert többször olvasva kibukik,hogy azért ekkora F@X nincs a földön és azért hasított a Doki válasza is úgy,ahogy,viszont egy pár hozzászólót jól kiprovokált! :-))))))))))))))) Menjünk KicsiDió! Dobjunk egy karistot a nagy magyar éjszakában a jóöreg német czájggal! :-D

  • 2010.01.19 23:33:00camry3.0

    Milyenek vagytok...:))) a legfontosabb tunningot meg nem említitek szegény gyereknek....
    RAL3020-ra ("szép peros") kell fújni azaz vízfestékkel ecsettel lekenni és akkor 10-el többet megy,és jobb lesz a gyorsulása is 2 sec-el!! :))
    Áldom a szerző kezét...rég röhögtem ilyen jót!! :)))) diesel olaj az mindent visz!! :))) Ennek az óvodába is kuplung volt a jele, azt meg is maradt kuplungosnak!! :)))

  • 2010.01.20 18:12:09FAStra

    Hát én besza, behu...
    Ekkora baromállatot :D

    Amúgy az a 220ezer km-t szerintem a Doki arra értette, hogy tuti nem egy kímélt verda és tuti átbaxták a fejét a csírának és ha a turbót sikerül belehegesztenie akkor még annyit sem tud vele menni... :)

    Riszpekt for Doktor!

  • 2010.01.20 23:13:03Loloke_

    Calibra tulajok, akik itt fennebb kommenteltek... Legyetek mar tisztaba azzal, hogy rajtatok, rendes tulajokon kivul sajnos sok a hulye, akik degradaljak a kedvenc autoitokrol kialakult kepet. Par even belul konnyebb lesz a helyzetetek, mert addigra a kokanyolt peldanyok kihullanak a rezboruek alol, de addig menni fog a ciganyporse'zas...
    En W123-al jarok, kapom en is a "ciganymerci" meg "zoldsegesmerci" megjegyzeseket, es tudom, hogy miert van, de tudok ezzel egyutt elni. Talan probaljatok meg ti is, konnyebb lesz az elet.
    (BTW regi alom egy Calibra, de tudom, hogy nem lesz soha, mert mire megvehetnem hetvegi autonak, addigra csak a gyujtok autoi maradnak meg, eszetlen penzekert.)

  • 2010.01.20 23:14:27T!b

    A 200.000 km nem lenne sok, ha igaz lenne. Egy jól tartott autó, jó utakon, korrekt szerviz mellett 400-at elfut.
    Persze sokan elfelejtik, hogy az itthon X km-el árult autóban plusz 80-100e km tuti van, és azt is kátyúkon át futotta. A Németországból behozott 200.000+ km-es autók szebb és jobb műszaki állapotban vannak, mint a hazai fele annyit futott. Persze a körülményeink (az útminőség és pénztárca függő szerviz terén) szerényebbek. XD
    Szóval nem feltétlenül a futott km a mérvadó.

    "Bikafújás" LOL XD

  • 2010.01.21 09:45:35Honda prelude

    Óriási!

    Egyébként a tuningal kapcsolatban van egy mesém nekem is: Nekem egy 1980-as kiadású I-gen.-es Honda prelude 1.6 kupém van. Piros lámpánál állva egy felismerhetetlenségig összehengesztett harci szekeret mögém tolnak. A benne ülő papírgladiátor ugráltatja az autóját az én akkor 3 hónapja felújított autóm felé. A kiszállástól és annak következményeitől a lámpa zöldre váltása mentett meg meg engem is és őt is. Elindulok tudni kell hogy vigyázok az autóra én újítottam fel szerintem ezzel mindent elmondtam. Kifordulva a főútra látom közeledik. Előzetes viselkedésen felhúztam magam rendesen így 3.-ba odaléptem neki. Persze tudtam h a tuning verda aminek kora az enyémnek a negyede se lehetett le fog gyorsulni. ÉS láss csodát megindul a 30 éves szerkezet és a Gladiátor csúfosan lemarad. Majd visszalassítottam 90-re és hatalmas hanghatások mellet megelőzött.
    Biztos ő is otthon hengesztett turbót használ dupla akkumulátorral mert az nagyobb szikrát biztosít. Valamint a beömlő és a henger közé még berakott egy babetta karburátort mert a Discoveryn így látta:)
    Óriási figurák vannak:)

  • 2010.01.21 11:58:06anyahajókabinajtóhajtogató

    aaaaztakurva

  • 2010.01.21 18:33:51petke33

    Hát,elég szánalmas a calibrás csáko,szerintem is undorittó a sok gagyin eltorzitott autószerüség,és még büszke is rá a köcsög.

  • 2010.01.21 22:42:52Zúgló

    De most komolyan. Ha venne egy viszonylag "jó" állapotú, legerősebb motorral szerelt változatot megspórolna szegény szülei pénztárcájából és a drága idejéből jó sokat. Tuti a szomszéd gyerek adta alá a lovat és lévén, hogy ilyen buta szegényke bele vágott ... Ahelyett hogy rendes autót vett volna... Aztán ha "neadja" isten elkészül felcsavarodik valahova mert azt hiszi majd ,hogy Ő a TÚFESTENDFÚRIÚÚÚS.... Ismerősnek volt a legerősebb 4x4 isten tudja milyen változat, tök fasza volt meg húú de füstöl a gumi és amúgy a calibrások össze tartanak, rá is villantott minden szembe jövő calibrásra és senki nem értette miért.
    Amúgy meg szép a formája a calibrának, de sokan túlzásba viszik, azért valljuk be nem volt sosem egy csúcs verda, régen vágytam rá, de az ismerősét vezetve kiábrándultam, fejfájós , rázós autó, olyan "elsőautómmegkaptamanyáméktól" típusúnak tűnik...

  • 2010.01.21 22:43:40Lacee83

    Sajnálom az A vectrákat Calibrákat és az A Omegákat hogy az alja kezében végzik üzembentartóival műszaki nélkül szétrohadva (de sajnos forgalomban)De szívesen vettem volna ilyeneket régebben de mást vettem egyszerre meg csak egy típusra futotta.
    Kár hogy pont ezek a típusok azonosulnak a cigó autókkal, azért jó kocsik voltak sőt néhány rendben tartott példány reméljük megmarad úgy ahogy azt a mérnökök kitalálták a 80as évek végén.

  • 2010.01.23 01:03:34KuKori

    Valaki látom gecire unatkozott és rongálta az autódokit :D

  • 2010.01.23 01:11:55KuKori

    mlt3

    atyaég, mi ez a rütyvedt foshalom?!

  • 2010.01.23 02:23:51Dawee21

    Húbázzeg tesó vedd ki azt a motort és tegyél be egy bikát a motor helyére akkor majd fujtat neked....

    amugy is egy müanyagmotoros tojástálca és nem sportautó

  • 2010.01.23 04:47:13Lone_Wolf

    http://karvolt.blog.hu/

    Amúgy az ilyen boyracereket addig ütném.. Szegény autók annyira szépek eredeti állapotban erre ilyen szörnyeket csinálnak belőlük és utána már a kutyának nem fog kelleni, széthajtva mehet a szeméttelepre :(

  • 2010.01.23 18:16:13vortex

    Ez hülye..

  • 2010.01.23 18:19:00vortex

    Üdv mindenkinek,

    sokat nem akarok fikázni se Buzukit se senkit, én örülök, minél több Calibra döglik ki az utakról. Egyrészt a nem kopó alkatrészek jól jönnek a megmaradtaknak, egy ajtó, egy ez, egy az, másrészt nem minden sarokról ez köszön vissza.

    Csak hogy képben legyünk, nekem egy 95-ös vasam van, 1.5 millióért vettem, és ráköltöttem azóta alsóhangon még 600-ezret. GYÁRI állapot(-ot próbálok megközelíteni).. még mielőtt valaki egyből elkezdene fújni. Klíma, plüss, minden.


    Benne van ~230e km ha nem több, mert a bőrkormány már kopottacska, az óra állására pedig garanciát nem vállalok. Egyedüli durva baja az volt, hogy az egyik (ki tudja melyik) előző tulaj nem gyári hengerfej tömítést használt hozzá, és 2-es 3-as henger között átszakadt, de 2 hengerrel még hazahozott Tokajból Debrecenbe úgy, hogy a hídon felfele menet is képes volt tartani az 50-et miközben 4-en ültünk benne!!! (Ez nem vicc).

    Természetesen az összkerék átesett egy újralamellázáson is még, de ezen kívül durva baja nem volt. A kompresszió tökéletes, a hengerek pedig még csak nem is hordósak számottevően, kedves szerelőm dícséri mindig. Mióta nála volt 2 éve, a vas gyönyörűen duruzsol..

    És ha valaki megkérdezné, milyen motor ez, nem a betonstabilnak titulált C20NE, hanem egy C20LET.

    De kékledet még nem látott szerintem, és az olaj sem a Tesco-ból van, hanem Castrol TWS Motorsport 10W60.

    Gyári küszöbök, gyári lámpák, gyári hátsó csomagtér ajtó, gyári műszerfal, gyári ülések, gyári minden istennyila rajta.

    Nagyon hálás dög, nagyon szeretem, a Calibra-s kollégák az indexen nagyon korrekt arcok, és mindig megnéz mindenki az utcán. Ez pótolhatatlan.

  • 2010.01.23 18:25:45vortex

    Loloke_: ha mégis ráadnád a fejed Calibra-ra, csak a turbo-t vagy a v6-ot venném, mert - mint minden márkánál - itt is a legerősebb mocis széria kapott erősebb dolgokat (sorolhatnám, egy példát mondok: féltengely).

    Itthon nem vennék, csak klubostól, jól leinformáltat, és még innen is vigyáznék. És első dolgod legyen hülyére szedni, legalább a motort :)

    Kint sem remélhető már jobb szitu, ott a török cigó lakja le, na, az sem feltétlen jobb állapot.

    Drágán vedd, és költs is rá sokat. Akkor oké ;)
    De utána kivisz a világból.

    Az együttérzést pedig köszi. Főnökömnek W124 kupéja van, 20 éves, 360-ezerrel, benzin sorhat 3.0 - na az sem gyenge. Nem gyengén halad az öreg vas :)

    De a főnököm német, Berlin.. :)))

    Egész más (autó)világ.

  • 2010.01.23 20:09:43camry3.0

    egyet nem értek?? miért a calibrát szóljátok le,mikor itt a tulaj a hü.lye??:)))
    egyébként én japán párti vagyok,volt minden féle autóval dolgom,de toyota vált be...és a nagy ccm és legalább 6 henger...legközelebbi vasam lexi V8 lesz az tutti!!

    bár nagyjából egy autóhoz lehet kötni a tulaj személyiségét....nem véletlen népszerűek a németeknél a mantás viccek!! :))

  • 2010.01.23 21:24:03Netye

    Ez a fazon,ha olyan messzire lakna, mint amilyen hülye, még tunyingolt autóval sem érne haza az idén! Frappáns tanácsokat kapott a Dokitól! Arra lennék kíváncsi vajon észrevette-e az iróniát? Tartok tőle, hogy nem .

  • 2010.01.24 00:30:00Lacz89

    Kedves Suzuking: neked valaki belehelte valaki a szemüveged és nekivezetett a falnak! Suzuki gti vicc. Egyébként a calibra meg a "gyenge" C20NE blokkal se volt rossz a karosszéria légellenállási együtthatója miatt.

  • 2010.01.24 14:21:59Toddddi

    Szerintem nevetséges leszólni mások autóját!
    Egy 1.6- os 93- as Toledoval járok, és tökéletesen meg vagyok elégedve vele. A Suzuki nem jön be, de nem szólom le. A Calibra szép és jó, de csak addig amíg nem kell bele venni valamit. A szívómotorból turbósat csinálni drága dolog, és itt nem az átépítésre gondolok :)
    Suzuking csak annyit fűznék hozzá, hogy a nyomaték is számít! (hiába 1000 W -os egy hangszóró, ha csak 40 dB-t tud :D)

  • 2010.01.24 15:55:11bogyesz84

    szépen kerekedik a téma 15-e óta...
    vajon emberünk is beleolvasott? remélem IGEN...
    úgy kezet ráznék vele, közben fogösszeszorítás hogy pofán ne röhögjem...

    de tényleg... maga a szívóból turbóst történet nem lehetetlen, én mindig is úgy voltam a dolgokkal, ha pénz van sz@rásig, akkor nincs lehetetlen. emberünk esetében a megfelelő szakemberekkel és minőségi alkatrészekkel kb 1.5 milla alsó hangon.
    csak egy oldal ahol foglalkoznak ilyennel:
    http://dcstuning.hu/

    inkább vett volna egy turbós blokkot a szerencsétlen...

    sorry de fordos vagyok, szólval calibra nem jött fel keresőbe, de egy példa, ha valakinek van péze meg agya (oké, lehet kicsit őrült a csávó):
    http://sitechracing.co.uk/downloads/magazine-features/Fast%20Ford%20Feature-sm.pdf

  • 2010.01.24 23:44:46CalibraWinterRider

    a doki majdnem eltalálta ...az én calimnak 200e nél még semmi baja sem volt 237e nél pedig kifeküdt ...a szerelö szerint hajtókarcsapágyas lett de k...va olcsón megúsztam ... Ezek a srácok sztem vagy poénból irták ezt a levelet ,vagy tényleg ennyire idióták...

  • 2010.01.25 17:42:08Sword

    Ilyen levélre nem is vártam
    más hangvételű választ :)))
    Amikor kezdi elhitetni magával az ember, hogy sok tényként kezelt dolog csak sztereotípiákon alapul, akkor mindig jön egy ilyen "okos" emberke és szertefoszlik ez a feltételezés.
    A válaszból kimaradt, hogy racsing csíkkal, "nofear" matricával meg krómozott tükörházzal még gyorsabb lesz az autó, a neonoktól meg egyenesen teret vált és még behúzott kézivel is 30másodperc a Budapest-Bamakó táv.

  • 2010.01.26 08:48:53RS2000

    Ez kurvajó.Végigolvastam minden kommentet.Kétségtelen hogy a csávó szefós ..wheheheeeeeee XD XD XD

    Sutyuking stift gétéí!! A váltó gombomat nemadnám a papirkasztnis fos [("autódért")]. Tudod FOSUZI A TE AUTÓD!!!!!

  • 2010.01.26 13:47:30ColtCzT

    Hát ezen egy hétig röhögni fogok :D :D , tuti levél, és még jobb válasz :D

  • 2010.01.26 19:30:44Pajkos kisdömper

    990kg 160Le-vel jónak minősül?:)csak hogy féljek-e a gti stifttől?komolyan....

  • 2010.01.26 20:45:43Brady917

    Ez nagyon kemény...
    Gyerekek nézegessetek videót,ahol a Domonkos Csabi turbó Zsiguliját teszteli Karotta.

    Karotta: Csabi mondj vmit a veztengelyről.
    DCs:Gábor a turbo motorban ez az egyik legfontosabb ,a vezérlés,még anyámnak se!

    Calibra=sportautó: ez aranyos ,főleg ,hogy legtöbb 1220kg/116Le.

    Story:

    Egyszer kaptam ajándék belépőt hungaroringre evo-neo gyorsulási versenyre,kimentünk,gondoltam gurulok egyet a ringen,legalább azt a 300 métert hadd élvezzem,felállt mellém egy gsi fastra,aszongya a telepi májer:te hallod ezám 150lóerő,ez gééesí,tiedé hány?Mondom neki 113le ,Lancer glxi,erre ő:há akkor mennyünk eggyet,úgyis elverlek.Aztána kijelzőt lefotózta nejem,10,586 VS 11,143 ki is borultam :)

    Ja és pusszanton a Suzukisokat ,tényleg maradjanak meg abban a hitben ,hogy a Suzi a legjobb autó,csak engem kerüljenek el,most is mélygarázsban parkol a kocsim ,mert már megint belémjött egy stift.

  • 2010.01.26 21:17:34Calibra C20LET 4X4

    Brady917
    Valószínű a te autód megy jobban a 113 lóerővel, mikor a tiéd ~10mp alatt nyomja a 100-at, az Astra GSI meg 8mp alatt, arról nem is beszélve hogy 100 fölött kétszer olyan jól megy a 2.0-ás 16v 150 lovas GSI mint a tiéd.
    Engem is gyorsult már le 26 lovas kombi trabant kombi a 88 éves öregemberrel lámpánál, ami 3 nap alatt van 100-on, az enyém meg 6,5 alatt. Nyilván én nagyon nyomtam neki, ő meg semennyire.

  • 2010.01.26 21:49:25bogyesz84

    brady917: szerinted miért épp a dcstuning.hu oldalt írtam be?

  • 2010.01.28 10:06:25Turboá

    Az a legszomorúbb, -hogy miközben 2010-et írunk, és minden szükséges információhoz manapság hozzá lehet jutni,- nem hajlandó valaki tanulni, és neki esik , mint -stílusosan mondva- bolond bika az anyjának.

    vagy talán meg is érdemli?

  • 2010.01.28 13:07:27Calibra C20LET 4X4

    Vegyétek már észre, hogy ez csak egy "lejárató" kapirmány. Valami japán kotlófészek tulajdonos jó viccnek találta.

  • 2010.01.28 18:29:26tónik

    Nem hiszem. Teljesen életszerű, hogy egy ilyen tökorrú a ladás haverjaival miszlikbe aprít egy Calibrát, majd mikor elakad, az autódoktortól kér segítséget...:)

  • 2010.01.28 18:59:21bogyesz84

    jaje, egyetértek tónikkal

  • 2010.01.30 21:37:16camry3.0

    Calibra C20LET 4X4!!! Idézlek: "...Valami japán kotlófészek tulajdonos..."

    Erre csak annyit hogy japán már akkor AUTÓKAT gyártott,amikor még a németek a szarostalicskára rajzolgatták az opel jelet!! :)

  • 2010.01.30 22:20:07Calibra C20LET 4X4

    camry3.0
    Te írtad esetleg azt a levelet is? Mert amit ebben a hozzászólásban írtál is van akkora baromság mint a levél.
    Próbálj kevesebbet szívni.... :D

  • 2010.01.31 00:14:25camry3.0

    Lehet hogy valami 4 kerekű izét gyártott az opel anno... de AUTÓ-t tutti nem!! :)
    Hát a levelet sajna nem én karcoltam,de áldom a szerző kezét...szét visítottam magam rajt...
    Egyébként mint írtam,attól még nem az autó a szar,hogyha a tulaj a hülye...ízlések és pofonok!!
    De gyere azt megvitatjuk egy sör mellett a tényállást!! :)

  • 2010.01.31 01:17:02Calibra C20LET 4X4

    "Üzenem ennek az alultájékozott jóbarátnak hogy a Toyota csak '36-ban kezdett el autót gyártani (előtte nem is létezett a gyár), amikor az Opel már majd' 40 éve készítette az autóit, túl volt az évi százezres darabszámon, megalkotta a 238km/h-ra képes Opel RAK2-t, és épp akkoriban vált Európa legnagyobb autógyárává. Hogy mást ne mondjak, még Japánban, a mélyen tisztelt Camry3.0 nicknevű user által annyira becsült Toyota hazájában is nyitott képviseletet már akkor! Erről talán ennyit. Savanyú a szőlő, kedves Camry3.0?
    (Hozzátenném hogy nem vagyok japánautó-ellenes (bár sztem európai ember használjon európai autót), de elég nagy butaság egy japán autóná la tradícióra hivatkozni, amikor éppen abban elég gyengék a japánok. Nem rossz autók azok, de nem nevezném őket nagy múltú gyáraknak)"

    Egy hozzáértő pontosít kicsit, én csak átadom. :D
    Nem muszáj válaszolni, főleg úgy, hogy nem nézel utána dolgoknak rendesen és csak elfogultan hülyeségeket tudsz írni.
    Sört amúgy szeretem, de a tényállás ez, szóval fölösleges a sörözgetés. :D
    Levélre visszatérve én eddig a regratyibb, legigénytelenebb dolgokat japán autókon láttam(2 literes pillepalackkal kitámasztott hátsó kipufogó dob, a lökhárító és a kipufogóvég közé beerőszakolt palack akadályozta a rendszer "csapkodását"--->honda civic).

  • 2010.01.31 02:34:44PORSCHE-S

    Jók a japcsi technikák,de azért ne írjunk már ilyet a német autó iparról! .ha lehetséges!
    Van a családban micu és volt suzuki is. Igénytelen öszvérek és széthajthatatlan. Na persze barmoknak biztos sikerülne. Node ,hogy Összehasonlítani tradicionálisan a német autók image-ével,ez non sens! Vehetjük alapul a harci járműveket és a rengeteg újítást ,vagy a legtradicionálisabb autót a Bogarat,de akár a Porsche-t is. Úgye nem kell mondanom azt a rossz példát,hogy egy valamire való...nak mondott politikus többtízmillás német autóban feszeng.
    Vag ymikor még nem gyorsult fel az ipar és nem török vendégmunkások szerelték össze a Merciket,hanem az ajtók csukódásának zaját is mérték. A japcsik dömping árút gyártanak,ami egy haladó (nem itt) országban egy évig bevásárló kocsi az asszonynak és kuka,míg az én autóm,most 26 éves és 200E MP van benne. Nem vitézkedem,de működik rendesen! :-) Sztem nem kell szarozni egymás autóját,vagy kedvenc márkáját,mert jön az egyre durvább bizonygatás és téríteni meg úgy sem lehet. Arra ott vannak a szektások. :-)

  • 2010.01.31 13:40:36camry3.0

    Csak direkt húztam calibrás kollega "agyát" kicsit...had szokja (a japántyúkfészek vagy mit írt miatt)!! :))
    Imádom mikor ilyen hülyeségen felhúzza magát valaki!! :))
    Nekem volt német és japán autóm is amit szerettem...de a japánnak kisebb a szervízigénye,és ccm-hez képest kevesebbet is eszik.teljesítménye meg nem elhanyagolható..nekem azért maradt a japán ez jön be..!!
    Pl- európai,vagy angol gyártmányú toyo pl nem kellene....csak aminek JT a kaszniszáma...
    Egyébként ha megnézzük a megbízhatósági listát.. (ADAC) általában mazda,és a toyota vezeti jó pár éve!! :))
    Nekem a camryba közel 450e km lesz és a motorjához még nem kellett hozzányúlni...semmihez...mint írták páran a calibra meg 220-nál off!! :))
    Na de nem húzom tovább calibrás barátunkat...mert dührohamot kap,és nem venném a szívemre ha kórházi kezelésre szorulna!! :)))
    Egyébként tényleg oldalakon át lehetne folytatni a japán-német autó vitát...majd jönnek az olaszok az (alfáikkal),azt a csigazabálók(franciák)majd becsatlakoznak a koreaiak stb... azt dől minden,és kezdhetnénk a vitát előröl!! :)
    gyártók se mindenkinek akarnak megfelelni,hanem rétegeknek gyártanak...!! :)

  • 2010.01.31 21:11:09Calibra C20LET 4X4

    Most jó leckét kaptam tőled :D
    Odab@sztál!
    Érdekes, hogy a kotlófészekre is te "kaptad fel a fejed", ezek szerint van benne valami. :D
    A 450e km-edre meg a Calibra 220e km-ére igyál meg egy sört, aztán próbálj még beletekerni egy pár ezret ha szét nem hullik.
    Jelentkezz 777.000 km-nél.
    http://www.opel-wiesbaden.de/Calibra.html
    :D

  • 2010.01.31 22:33:59camry3.0

    nézz már körül USA-ban ember.... tele van camryval.... és nem ritka 6-7-800e km-t futott autó!!
    Kint él rokon és azt mondja hogy imádják ezt a "kis"autót odakint!!
    USA-ban hol látsz német autót?? nagyon ritka...
    De mint írtam van olyan német vas amit AUTÓNAK tartok...de az nem a calibra...ennek egyedül a kasznija szép,de a motorjuk egy nulla!!
    Érdekes azért hogy az opel japán diesel motrokat rakott egy idő után már az autóiba(isuzu)és azok bírják...nem úgy mint az 1.6D és 1.7d opel motorok!! De egyébként lesz.rom mit gondolsz....autószerelő ismijeimnek 90%-nak japo autója van,mert ezeket nem kell km-ként szétszedni!!
    Azért bírom hogy itt pár embernek mekkora az arca kép nélkül...élőben meg még egy sörre se hajlandó összefutni!! :)))
    Egyébként épp azért írtam amit írtam,mert Te Kezdted a japánok leugatását... de ez úgyis örök harc marad....kinek ez...kinek az!!
    Másik amit 40éve autószerelőként dolgozó kisöregtől hallottam.... két AUTÓ gyártó nép van... a Japán és a Japán!!
    De egyébkét annyira kemény sportautó a calibra akkor toljuk már oda egy supra mellé
    De itt befejeztem a Veled való vitámat....élőben nem vállalod magad,csak itt van nagy arcod. Egyébként olvass bele Joachim Kuch (német író) könyvébe Toyota 1936-óta...206.oldal... "Még az S osztályos Mercedes,W140 kialakításánál a Lexus LS400-at vették alapul!!" :))
    De egyébként érdemes elolvasni mit ír egy német ember a japán autókról...hát nem azt amit Te!!

  • 2010.01.31 23:16:30BRS

    Nemtom mit kell cigánykodni a német szarhalmazokkal... Mind full unalmas hulladékok...
    Az a helyzet, hogy én anno akartam calibrát, de mind szét lett már baszva valami hülyegyerek által..és az egész koncepció trágya...megkapta a vectra futóművet de még így is dölöngél, tolja az orrát, csavarodik, a motorok mind a sima 2.0 kivételével haldoklanak, és esélytelen normálisat találni, mert már mindegyiken ott a túldimenzionált hótoló meg a tikrács... Mind1 nem a német autóipart akarom fikázni, de a calibra tényleg trágya lett sorry. Ja és még annyit hogy ezt a levelet egy Calibra tulaj írta egy calibráról...japó tulaj nem csinál ilyet...

  • 2010.02.03 08:07:45doGmAI

    camry3.0: USA-ban van egy csomó Camry. Olyannyira, hogy az ott a best seller. Jelenleg mind a javítóműhelyekben, valami gázpedál probléma miatt :)

  • 2010.02.03 08:11:29doGmAI

    Ja, az illető valósíznűleg nem olvassa, vagy velünk röhög, legalábbis nekem nem válaszolt, hogy hogyan alakítsam át a Corsát Posrche-killerré. Akkor tovább rozsdásodik a heggesztő a sarokban. :)

  • 2010.02.03 21:21:51camry3.0

    Ezzel van egy kis gond...a camry pont kimaradt a sorból...a hiba egyenlőre csak lehetséges...és nem 100% hogy az,de elővigyázatosságból hívatta vissza a toyota...de beszélhetnénk akkor az "A" Merci borulékonyságáról anno....akkor a TT coupe futómű gondjairól ami miatt visszahívták és még sorolhatnánk...kicsit gyanús hogy pont a válság közepén találja ki USA a toyota gondokat,amikor épp nem mennek az amcsi autók eladásai...a japán meg még mindig eladható!! Hmm?? :))
    Egyébként itt a lista amit visszahívtak:
    • AYGO (2005. február – 2009. augusztus)
    • iQ (2008. november – 2009. november)
    • Yaris (2005. november – 2009. szeptember)
    • Auris (2006. október – 2010. január 5.)
    • Corolla (2006. október – 2009. december)
    • Verso (2009. február – 2010. január 5.)
    • Avensis (2008. november – 2009. december)
    • RAV4 (2005. november – 2009. november)

  • 2010.02.04 20:30:09tigrabigra

    Hy srác ha még mindig gondban vagytok a turbósítással szólj és segítek szívesen,hogy tökéletes legyen a verda dobj egy mailt ha kell help:

    ddkrisztian@freemail.hu

  • 2010.02.05 01:14:16PORSCHE-S

    ..............................USA-ban hol látsz német autót? nagyon ritka..................KHMKHM KUCC KUCC KUCC! Át tudnád-e fogalmazni ezt a mondatodat? :-) Talán annyi bogár club van,hogy az eu területén nincs annyi. A Porsche-k direkt kultusz autók. valamint elismerik a 924-es és 944-es szériát is Porsche-nak (ott kint a sznobok) és egyiknek sem jutna eszébe azt mondani,hogy audi motor van benne és főleg nem ,hogy öthengeres,pedig emitt ez is dívik. Vagy a régi mercik úgy-e. Az ok ,hogy a Toyota japán igazagatója a kinti gyárban azt mondta,hogy akinek nem tetszik ez a kisautó,az ne vegye meg és nagyszerű reklám fogás volt,de egy útszélén le kellene ülni és megszámolni a kinti német és japán autókat. Amúgy meg nem lehetséges hibáról beszélünk,hanem be is ment a szervizbe a falon az egyik ilyen kisautó. Az ok,hogy nyomhatott volna még más pedált is,de azért az elég ciki,hogy egy pártized vastagságú lemezen múlik valakinek az egészsége,aki esetleg arra van felkészülve,hogy ha lelép a gázról,akkor az autója már nem gyorsul. És így aztán az egy gépsoron készült francia kisautókat is vissza akarják rendelni. Vagy ott van a haveromnak a toyotája,amiben 150-ért cseréltek a váltóba csapágyat,szakszervizbe. Mind a német és mind a japán termékeknek van hibája,de kategorikusan kijelenteni valamit nem lehet! Toyota is ért el szép eredményeket,a Porsche-nak is van legalább annyi serlege,mint a japóknak. Tehát nincs vita!És az Opel is jól szerepelt a túraautók közt.

  • 2010.02.05 17:17:51camry3.0

    Ha vissza olvasol pár hsz-t mint írtam,nekem is volt német és japán autóm is....nekem a japán vált be.... nem a német autókkal van problémám konkrétan....hanem az ilyen Calibra C20LET 4X4 típusú "emberkékkel" akik már úgy kezdik a hsz-t akkor még minden indok nélkül hogy "japánkotlófészek" vagy mit írt...ezért írtam neki hogy a németet is lehet fikázni...sőőt...
    Mindenkinek mások az igényei....egyébként általam elismert tömegautó az a merci pl w123 w124 w126 de azt ennyi...a többit már mind összehányták...a régieket még összerakták...
    a japánokkal is azóta van baj amióta Angliába,Fr.o-ba stb gyártják... ezért írtam azt is hogy japánból is az a normális minőségű ami JT-s kaszniszámú azaz japó gyártás...az tényleg precíz...a többire sajna szartak rá!!
    Nekem ez a 4. camrym, volt 3 celicam...de az összessel nem volt annyi bajom mint a full-fullos Audimmal,utána volt VW-m is..ráadásul nem is gyenge fajta,de azzal is rengeteg bajom volt....issmerettségi körömben rengeteg ÚJ 6-os 7-es és 5-ös bömös van azaz volt lassan,mert mindenki adja el a rengeteg gond miatt (turbo,motor,difi,váltó stb) és a többség mitsut vagy toyo-t vesz helyette)!! Ezért nekem nem vált be a Deutsch technika,másnak ettől még lehet hogy jó!!
    Épp ezért én is azt tanácsolom hogy hagyjuk abba egymás fikázását,és mindenki örüljön annak amit éppen megvett és szeret....de mint írtam egy sör mellett szívesen leülök bárkivel megvitatni a kérdést...érveket-ellenérveket :))) !!

  • 2010.02.05 22:22:29PORSCHE-S

    Én biztos nem fikáztam a japokat! Micu respekt. Nekünk is van. Colt 1,5 limit edition. Az nagyon gép. Nem repülő,de nem lehet elnyűni és a fogyasztása is kellemes. Vonóhorgos és tud húzni rendesen. Néhány építkezést és a téli fincsiségeket,mint rönkhordás tudja. De kényelmes is. Egy-egy hosszú úton nem rohadunk bele és nem úgy hajtogatjuk ki magunkat. Én csak arra céloztam,hogy van amiéknál német technika. A sört szeretem,de jobban a Vilmost! :-) Good luck!

  • 2010.02.06 17:57:31camry3.0

    Tutti van német kint,de nem dögivel....camryt pl nagyon szeretik azt 100%-ig tudom....kint ez olyan "kisfogyasztásúkisautó" :)))
    Vilmos "barátunkkal" én is jóban vagyok,sörrel leöblítve!! :))
    De amit calibrás "barátunk" csinált,arra allergiás vagyok,hogy ok nélkül nekiáll köpködni,azt életében (mind a 13és fél évével)nem használt még japó autót....nekem meg a foglalkozásomból adódóan nap,mint nap más autó van a közelemben (alattam),tehát van összehasonlítási alapom..ráadásul haveri körömben rengeteg autókereskedő,autószerelő van!! Na de...végre egy korrekt hozzáállású ember a "másik oldalról"!! :))))

  • 2010.02.06 21:44:54PORSCHE-S

    Ugyanazon az oldalon játszunk! Nekem P tipusú német autóm van. A feleségemnek egy Uno selecta fokozatmentes automat,olasz,az Öcsémnek van egy 1,1-es Fiestája és a párjának a Micu-ja. Szerinted? :-) Vilit ne rontsd sörrel! :-)

  • 2010.02.07 13:24:20camry3.0

    :))
    Toyota visszahívásaihoz csak ennyit....Fordhoz kötődik a cikk ...ebből még se volt nagy ügy,pedig jó pár halálos áldozat volt már....
    emiatt a ford 9,6millió majd még 4,5millió autót hívott vissza...ebből miért nem volt hisztéria??
    http://www.autoblog.com/2009/10/14/ford-recall-cruise-control-4.5/
    +itt a másik:
    Fékprobléma miatt a Mercedes 2005 márciusában 1.3 millió autót hívott vissza. Elég szép szám, a Mercedes eladásaihoz viszonyítva.

    szóval mindenhol vannak visszahívások,még sincs nagydobra verve,csak most ugye válság van,és az usa-nak ez az érdeke!!...az meg a másik hogy a toyota gázpedált pont hogy egy usa cég tervezte,és építette....amibe denso(japán)pedált tettek azzal a típussal semmi gond nincs!!

  • 2010.02.07 14:37:17PORSCHE-S

    Ezt akartam is mondani!(én is olvastam,meg láttam is a szemléltető lépeket) A denso egy nagy márka. A fiat-unkban a megfelelő denso lambda van. De nagyon jók a gyújtás cuccai is.

  • 2010.02.07 20:08:10camry3.0

    na még most amit találtam....adac...azaz német megbízhatósági teszt....idézek: ". Az ADAC szerint a Forddal és az Opellel komoly megbízhatósági problémák vannak. A legtöbb gond a Ford Ka, a Ford Mondeo, a Ford S-Max és a Ford Transit modellekkel volt. Sok a baj a francia Peugeot (a legtöbb gond az alsó középkategóriában és a sportautóknál) és a Renault (egy évjáratban náluk van a legtöbb hiba) autóival is."

  • 2010.02.07 20:42:04PORSCHE-S

    Tata! Nem tom' merre vagy. Vili,sör. :-) A Porsche-sok Gyurma néven ösmernek. 944 egyben írva és citromos. :-) Ha akarsz egy jót dumálni,írj. :-)
    Vili lesz bőven. :-)

  • 2010.02.07 23:21:16camry3.0

    kis vagy nagybetűs mutatvány?? de tudod mit?? a népítéletnél a camrynál(1991-1996) Báránybőrbe bújt farkas című ítélet vége felé ott a mail címem írj rám azt a többit megbeszéljük!! :)) Amúgy Sz.fehérvár mellett!! :)

  • 2010.02.08 16:36:46PORSCHE-S

    Népítélet P944 amerika,Mogyoród mellől. :-)

  • 2010.02.16 13:12:40RS2000

    Őlenne a sutyuking? Ettöl féljetek calibrások mert tényleg mindenkit letol ooohhh looooollllllllllXDXDXDXD http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=32558

  • 2010.07.28 12:27:04megint

    Remélem csak hülyéskedik a levél írója

  • 2010.10.19 19:37:55Paulybird

    @Döglégy_Tábornok

    Egyébként igen, a bmw a merci is oláhmobil.

    Egészen konkrétan magyarországon csak olyanok vesznek hetesbéemvést, akik szeretnék, ha a nép ukrán/ cigány maffiózónak nézné őket, vagy éppenséggel pont ukrán vagy cigány maffiózók.
    Konkrétan a melóhelyen a burzsoá felsővezetők és tulajdonosok közül tudtom szerint senkinek sincs bálnabömbije, de legalábbis nem láttam azzal járni...

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass