Gondozásmentes akku töltése

2010.01.25. 07:15 -

 
Tisztelt Autódoktor!

A Varta Black Dynamics 56 Ah  akkumulátorról van szó. Ez egy teljesen zárt akkumulátor, amin nem nyithatóak a cellák teteje.
Ha elkezdeném tölteni, nem lehet belőle probléma? A képződő gázok hol tudnak távozni? Szabad-e egyáltalán tölteni ezt a típust.?
 

Kedves Érdeklődő!

A gondozásmentes akkumulátorok (amelyeket gyakran tévesen zselés akkunak neveznek) nem igényelnek utántöltést desztillált vízből. Jórészük emiatt elég masszívan le is van zárva.

Árammal azonban tölthetőek, sőt, üzemszerű állapotukban az autó folyamatosan töltés alatt tartja ezeket. Ilyenkor az elektrolit víztartalma folyamatosan párolog, mint a normál akkumulátoroknál. A keletkező gőz elvezetése egy labirint-rendszerű fedélben történik, amely a túlnyomást elengedi, a gőz azonban lecsapódik benne, és lassan visszacsorog az elektrolitba.

Így tehát nyugodtan töltheti, azonban fontos, hogy ezt automata töltővel tegye. Ha ugyanis a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez. Emellett olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. Talán nem kell ecsetelnem, mennyire kevéssé praktikus ez egy akku esetében.

Üdvözlettel:

Autódoktor
 

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2010. január 25., 07:15, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2010.01.25 09:14:35GitFun

    Bezony-bezony! A "gondozásmentes" akksiból is idővel elvpárolog valamennyi víz, amit pótolni kell, csak ezeknél nem szokás belekukkantani, ezért nem is szokták ezt észrevenni. Szóval pontosabb lenne "kicsit kevesebb gondozást igénylő akkumulátornak" nevezni.

  • 2010.01.25 09:31:34Vizibolha

    Sajnos az igazi gondozasmentes akksi a legnagyobb szivas, mivel ott ha akarod sem tudod potolni a vizet ;/ Fogyasztoi tarsadalom, hajra!

  • 2010.01.25 09:40:35David Bowman

    Eddig a lexarabb aksim a legdrágább volt. 1 évet se bírt ki.

  • 2010.01.25 09:42:45MMC

    A három éves opel akksim szorulna töltésre. Félek leszedni, mert az elektronika elveszíti beállításait. Tölthetem bent az autóban? Mi történik a beállításokkal ha leszedem az akksit?
    Bezzeg a Lanceremnél ilyen problémám nem volt, levettem és feltöltöttem és kész.

  • 2010.01.25 09:49:36Vizibolha

    MMC: Majd ujratanuljak a vezerlok a dolgokat, nem kell aggodni. Radiokod legyen meg (ha kell), kulcsot vedd ki (par auto szereti bezarni a kp zarat akksi felrakaskor) es hajra!

  • 2010.01.25 10:13:59ziza133

    Automat 6 es fel eve vettem hasznaltan, egy bosch akksi volt benne. Azotan sem nyultam az akksihoz, most is gyonyoruen mukodik. Ha egyszer kipurcan, nem kerdes mire cserelem le. Bar lehet ma mar ezek sem olyanok mint regen? :o

  • 2010.01.25 10:21:36bértollnok

    karlmann:
    Nem lehet általánosítani, nekem pont az ellenkezője a tapasztalatom. Diesel autómban 8 (!) év után cseréltem márkás és gondozásmentes akkumulátort, de nem azért, mert tönkrement, még pöccre indult. Egyszerűen már ezt én is soknak tartottam és nem szerettem volna úgy neki indulni a télnek, hogy egyszer csak -10, vagy -15 fokban cserben hagy. Megjegyzem egy ismerős betette a benzines kocsijába és már a 9. évét teljesíti hiba nélkül. Gyárilag berakott Varta volt az akku, ugyanolyat vettem, de már egy nagyobb teljesítményűt (fejlődik a technológia). Kíváncsi lennék, ez mit teljesít majd, de még egyszer ennyi ideig csak nem lesz meg a kocsi!

  • 2010.01.25 10:56:30bértollnok

    Minden tiszteletem ellenére vitatkoznom kell Autódoktorral.
    Az akku töltőfeszültsége valóban 14,4V, de Isten ments, ennyire fel is tölteni! Az ólomakkumulátorok max megengedett kapocsfeszültsége 13,8V. Efölött a gázképződés az akkumulátor tönkremenetelét, végső soron robbanását okozhatja.
    Az automata akkutöltő nem tesz mást, mint 13,8V-os kapocsfeszültségnél leszabályozza a töltőáramot néhány mA-re, ami az önkisülésnek felel meg, vagyis átáll csepptöltésre. Az akkutöltő terheletlen kimeneti feszültsége valóban 14,4V.

  • 2010.01.25 10:58:32mtoni

    MMC!
    A beszerelt akku külső töltővel való töltését nem szokták ajánlani. Kisebb "rátöltéseket" én ennek ellenére így szoktam végezni.
    Amikor bedöglött az akku, úgy vettem ki, hogy előbb egy kisebb akkumulátort (konkrétan egy riasztóhoz való 12V 7Ah)csatlakoztattam a szivargyújtóba. Ez elég arra, hogy pár napig az elektronika ne felejtse el a beállításokat.

  • 2010.01.25 11:02:15makrobi

    Ezeket a gondozásmentes akkukat én csak gondozhatatlannak hívom... Mikor a marketing felülírja a fizika törvényet.

  • 2010.01.25 11:03:09bértollnok

    A kereskedelemben kapható pár ezer forintos közvetlenül hálózati dugaljba dugható (úgy néz ki, mint egy szokásos olcsó hálózati adapter) töltő teljesen megfelel és abból is bőven elég a max. 500mA terhelhetőségű. Ezzel ugyan egy fullra lemerült akkumulátort hosszabb ideig kell tölteni (20-40 órára is szükség lehet, hogy a kocsi legalább indítható legyen), de a szinten tartó töltésre kiválóan alkalmas. Ilyen töltőket 2-3A-eseket is lehet kapni, alig valamivel drágábban. Azok természetesen gyorsabbak és a szabályozást ugyanúgy elvégzik.

  • 2010.01.25 11:07:29bértollnok

    mtoni:
    Éppen ezzel kapcsolatban akartam folytatni. Nem értek Veled egyet! Egyetlen ellenjavallat van a külső töltéssel szemben, ha azt nem szabályozott töltővel teszik. Én hosszabb ideig történő leállítás esetén az egyik kocsit a telken leparkoltam és bekapcsolt riasztóval, rákapcsolt csepptöltéssel otthagytam. Ilyenkor az intelligens töltő nem csak az akku önkisülését pótolja, hanem a kocsi elektronikája és a riasztó által felvett 10-30mA-t is pótolja.

  • 2010.01.25 11:15:10bértollnok

    Érdekes megoldás, ha a kocsiba a hátsó szélvédő mögé egy solar töltőt raktok. Ennek feltétele, hogy a kocsi elektromos rendszerére lehessen pl. szivargyújtóval csatlakoztatni. A mai kocsik jelentős részében van a csomagtartóban folyamatos (gyújtáskapcsolóval nem megszakított) aljzat.
    Arra kell ügyelni, hogy a kereskedelemben (pl. interneten) kapható ilyen célú olcsóbb töltők általában nem szabályozottak. Extrém esetben túltölthetnek. Nekem van egy ilyen és nagyon jól működik. Amikor jók a fényviszonyok, akkor annyit be tud pótolni a rendszerbe, amivel az éppen aktuális fogyasztását fedezi a parkoló kocsinak, sőt még rá is tud tölteni. Optimális viszonyok között már 200mA-t le tud adni a legkisebb is.

  • 2010.01.25 11:45:18karlmann

    bértollnok

    Egyáltalán nem akarok általánosítani, amit leírtam, szomorú tény. Láttam már Varta, Banner, Excide aksiból is ilyet. Igazából nem a gyártóval van a gond szerintem, hanem a forgalmazóval, aki eladja gondozás mentesnek. Az, hogy egy aksi mennyit bír ki, sok dologtól függ. Olyan ez szerintem, mint az üzemanyag fogyasztás, erősen felhasználó függő. Láttam már Perion akkuból olyat, ami hét évig bírta, pedig az nem csúcstermék.

    A solar töltőt hogy lehet beszerezni? Hallottam már róla, de én még soha nem láttam ilyet. Mennyibe kerül?

  • 2010.01.25 11:58:31MaCS_70

    Halihó!

    Én a motorhoz egy Saito intelligens töltőt használok. Mondjuk nem olcsó, de van kifejezetten átteleltető és akkuregeneráló üzemmódja is (szerintem mindkettőben impulzosokkal izgatja azakkut), nagyon bevált.
    Ezen kívül melegen ajánlom a párezer forintért mondjuk a Forexnél kapható szulfátlanítókat. Ezek passzív egységek, tehát tartósan be lehet építeni őket, viszont jelentősen csökkentik a szulfátlerakódást. Eddigi tapasztalataim szerint nagyjából megkétszerezik az akku élettartamát.

    Üdv: MaCS

  • 2010.01.25 12:15:37Hümüzhümümüz

    David Bowman: ha az autómban az akku 1 évet sem bírna, akkor vinném szervízbe! Ott valami más gond van, nem akku.

    Egyébként egyik haversrác beszélt az arcomba ilyet, hogy Ő úgy kíméli a Suzukijában az akksit, hogy lekapcsolja a fényszórót, ha egyedül van az úton... :D :D :D Persze lemerül neki, mert a Suzuki amúgy is zabálja az akksit, meg már van vagy 14 éves az autója. :)

  • 2010.01.25 12:18:20Autódoktor

    bértollnok:
    A komoly buborékképződés majdnem hajszálpontosan 14.4V-nál kezdődik. Régebben az üzemi töltés határértéke közmegegyezés alapján 14.0V +/-5% volt, erre állították be az összes feszültségszabályzót. Ma viszont már simán töltenek 14 felett az autók, nyilván jobban bíznak a gyártók a technológiájukban, mint 20 éve.

  • 2010.01.25 12:52:13JackTowards

    A savas ólomakkumulátoroknak háromféle típusát különböztetjük meg: gondozást igénylő, gondozásmentes és teljesen (vagy abszolút) gondozásmentes. Az elsőnél illik hetente, kéthetente ellenőrizni az elektrolit szintet, a hiányt pedig ioncserélt (vagy desztillált, bár ilyet már nem nagyon kapni a magas előállítási költség miatt) vízzel pótolni. A gondozásmentes akkumulátor a vonatkozó szabvány szerint azt jelenti, hogy az elektrolit szintet elegendő fél évente ellenőrizni, utántölteni. Egy ilyen akkumulátor általában 1-2 év alatt tönkremegy, ha a hozzá nem értő tulaj a szükséges karbantartást nem hajtja végre. Ez pedig a félrevezető elnevezés miatt gyakran be is következik. A teljesen gondozásmentes akkumulátor speciális, membrános dugókat tartalmaz, ezek a gőzt csak nagyon minimális mértékben engedik ki az akkumulátorból. A vonatkozó szabvány szerint az ilyen akkumulátornak a teljes tervezett élettartamán belül rendelkeznie kell az előírt minimális elektrolitmennyiséggel, ezekben tehát nem szükséges (és általában nem is lehetséges) az elektrolit szint ellenőrzése, pótlása. A vásárláskor tehát nagyon oda kell figyelni, mert könnyen megvezetik az embert az elnevezésekkel!!

    Ami pedig a töltőfeszültséget illeti, nagyon sok korszerű autó tölt 14.4V-tal (maximális töltőfeszültség), de még olyanról nem hallottam, hogy valakinek emiatt ment volna tönkre az akkumulátora.

  • 2010.01.25 15:26:23UnvincibleUbul!:[I]

    2010.01.25 11:03:09bértollnok

    Egy tisztességes töltő legalább 8 A-t tud 13,5V mellett mivel a formázó töltőáram a 0,1x ese a névleges kapacitásnak, magyarán ha az 55Ah-ás akkut 0,5 A-rel töltöd az épp ideális, abbahagyni olyan 0,3 0,2A-nál kell. De eleinte ha jól le van merülve felveszi az a 4-6A töltőáramot is.
    Éppen az a szabályos ha órákig képes ilyen árammal tölteni, mert ha hamar leesik a töltőáram, az azt jelenti, hogy már nem veszi fel a töltést, mert cellazárlatos, elszulfátosodott stb.
    A másik, hogy ha egy 12V-os akkunak 10V alá esik a teljesen terheletlen üresjárati kapocsfeszültsége, akkor ott már elindul egy visszaalakíthatatlan szulfátkicsapódás(a primer szulfátot még vissza lehet alakítani szivacsos ólommá, a szekundert már nem) ilyenkor ha ennyire alacsony a kapocsfesz akkor lehetőleg pár órán belül meg kell kezdeni a töltést, és az legyen egy 24 órás formázó töltés. Mikor ezzel végeztél egy 12 óra múlva megint tölts rá, és figyeld hogy milyen hamar esik le a töltőáram 0,5A alá. egy 30 percen belül le kell hogy menjen, ha ez megvan akkor fasza, mehet vissza a kocsiba.
    Én pl 2 hónapja napokig rajthagytam a gyújtást a kocsin, pedig nem volt bekapcsolva fogyasztó de mégis úgy hazabaszta az akkut hogy alig 6 V pislákolt benne, tök sötét maradt a műszerfal, 1,5 napig töltöttem fokozatosan, legvégül csepptöltéssel, de túlélte, nem tapasztalni rajt változást, most direkt nem használtam 1,5 hétig a kocsit, de hidegben is prímán indított.

  • 2010.01.25 15:30:38UnvincibleUbul!:[I]

    2010.01.25 11:58:31MaCS_70
    Intelligens töltőben egy áramrelével kombinált elektronika tudja időperiódusonként ki-be kapcsolni a töltést, hogy legyen ideje a kémiai reakciónak optimálisan lezajlani. És a jobbakon be tudod állítani, hogy ány mA-rel csepptöltsön, de semmi extra ezekben se. Ha olyan lenne hogy "izgatni" tud akkor kapcsold a heréidre aztán izgulj rajta te, de nem tud, szóval nyugi ,)

  • 2010.01.25 15:33:48UnvincibleUbul!:[I]

    2010.01.25 12:18:20Autódoktor
    Még kész szerencse hogy az enyém olyan őskövület ahol még nem bíztak semmiben se túlzottan a nagyokos tervezők, és 13,7V-nál többet üveghangon se ad le. Mondjuk generátor lett cserélve, mert a Jacques-fos valeo beszart.
    lehet hogy a balfasz előző tulaj fordítva tette rá a bebikázót és kicsinálta a komplett diódahidat, fax tudja, de a röhej h észre se vette, hogy magas a fesz.
    Ekkora balfaszokkal van tele ez az ország. focihoz, kocsihoz kurvához mindenki azt hiszi hogy baromira ért...

  • 2010.01.25 15:53:33CJKrisz

    "mivel a formázó töltőáram a 0,1x ese a névleges kapacitásnak, magyarán ha az 55Ah-ás akkut 0,5 A-rel töltöd az épp ideális"

    Akárhogy számolom, nem jön ki. :)))))))

  • 2010.01.25 16:25:41notalabb

    Valaki mondja már meg, hogy lehet szivargyújtóról életet lehelni a kocsiba. Nekem az extrém rövid utak miatt, hamar lemerül, és nem akarom hetente felcipelni az akksit. A parkolónál meg nincs áramforrásom. Valami hamar-gyorsan indítási lehetőség kellene, szivargyújtón át.Köszi

  • 2010.01.25 16:38:43bértollnok

    UnvincibleUbul!:[I]:

    Általában igaz, hogy az akkumulátorok legjobban a névleges áramkapacitás 10%-val történő töltést szeretik.
    Ez egy 55Ah akkunál olyan 5-5,5A. Ebben igazad van. Itt én nem erről írtam, hanem arról, hogy olcsó és zsebben, kesztyűtartóban lévő eszközökkel is lehet az akkut karbantartani akkor is, ha hosszabb ideig állunk a kocsival, aminek ilyenkor is van némi áramfelvétele. Aki naponta hetente jár vele, annak vagy jó a kocsija (töltés +akku), vagy nem. Ámbár találkoztam már olyan kocsival, amelyiknek a nyugalmi áramfelvétele 180-200mA volt! Valószínűleg vagy egy hibás fogyasztó, esetleg a riasztó okozta. Két-három nap állás, esetleg egy hét még ennél sem probléma, de ezután már kezd rizikós lenni.
    A bejegyzésed második részére: azért ezek az akkuk sokat kibírnak, és tényleg odafigyeléssel akár extrém hosszú is lehet az élettartamuk, lásd a saját példámat.

  • 2010.01.25 16:48:45bértollnok

    Kedves Autódoktor!
    Az ólomakkuk 13,8 V fölé történő töltését, a szakirodalom kifejezetten nem ajánlja, függetlenül attól, hogy az hagyományos, vagy zselés kivitel. Nem véletlen, hogy a kereskedelemben kapható automata töltők karakterisztikája ezen a ponton áll be az automata töltésre. Általában van rajtuk pl. kontroll LED, ami ennél a kapocsfeszültségnél jelzi a töltött állapotot, ami a töltés levétele után szinte azonnal 12,6-12,7V-ra esik (terheletlen állapotban). A kíméletes karbantartás lényege, hogy nem a határokat döntögetjük. A kocsi generátora járó motornál 14,4 V körüli feszültséget állít elő, de itt is felügyeli az elektronika a kocsi akkujának töltöttségi állapotát.

  • 2010.01.25 16:49:31csiky944

    baszki mennyi szakértő van itt
    sokan itt azt hiszik,hogy ők szarták a spanyolviaszt

  • 2010.01.25 16:53:54bértollnok

    notalabb:
    Olvasd el a bejegyzéseimet, erről írtam. Elektronikai alkatrészboltban vehetsz ilyen töltőt olyan 3000-4000 Ft-ért. Mostmár csak arra kell figyelni, hogy a szivargyújtódat a gyújtás lekapcsolása ne oldja le. A legtöbb ilyen töltőnek van szivargyújtó kimenete is.
    Még egy dolog eszembe jutott. Láttam már olyat (LIDL-ben árusították), ami nem állt át csepptöltésbe, hanem amikor elérte a full töltött állapotot, akkor lekapcsolt oszt jó... Na az nem jó...

  • 2010.01.25 16:55:39bértollnok

    Értelmes hozzászólás. gyere Te is spanyolviaszt szarni.

  • 2010.01.25 16:57:04Delidol

    Ha már itt tartunk, valaki el tudná magyarázni nekem, hogy mi a különbség a cikkben említett "gondozásmentes" és a "száraz" akku között?

  • 2010.01.25 16:58:17bértollnok

    Válasz Karlmann-nak:
    Solár töltőt írd be a gugliba, vagy pl. (drágán, de ellenőrzött minőség) a CONRAD-nál kapsz.

  • 2010.01.25 17:00:09bértollnok

    notalabb:
    Bocsi nem olvastam el figyelmesen: nem állsz konnektor mellett! :-)
    Akkor nincs megoldás, talán egy szolár töltő?

  • 2010.01.25 17:10:21Mar C

    notalabb:

    http://image.made-in-china.com/2f0j00HETtQWpgKaui/Jump-Starter-RHJS-01-.jpg

    http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/closed_hood_car_jump_starter.jpg

  • 2010.01.25 17:16:47Autódoktor

    bértollnok:
    "A kocsi generátora járó motornál 14,4 V körüli feszültséget állít elő, de itt is felügyeli az elektronika a kocsi akkujának töltöttségi állapotát."

    Nem figyel az (mármint a feszültségszabályzó) semmit, kizárólag az aktuális üzemi feszültséget. A generátor pedig annyi feszültséget állít elő, amennyit a feszültségszabályzó a gerjesztéssel enged. Ezen kívül ólomakkumulátorból nem létezik zselés, valamint az előbbieket simán szabad 13.8V fölé tölteni, még a szakirodalom szerint is.

  • 2010.01.25 17:20:54Autódoktor

    notalabb:
    A szivargyújtón keresztül csak "töltögetni" tudsz, az indításhosz szükséges áramot nem fogja tudni átvinni. Jó esetben a biztosíték megy ki, rossz esetben (ha erősebbre cseréled, vagy rövidre zárod) pedig kis büdös plazmagolyóvá áll össze az egész környéke, kábelköteggel együtt.
    A szivargyújtó vezetékei ugyanis típustól függően 8-10, esetleg 15A átvitelére készültek, egy indításhoz viszont ennek legalább tízszerese kell egy kis motorhoz is.

  • 2010.01.25 20:12:58ps3peter

    Autódoktor:
    "Nem figyel az (mármint a feszültségszabályzó) semmit, kizárólag az aktuális üzemi feszültséget. A generátor pedig annyi feszültséget állít elő, amennyit a feszültségszabályzó a gerjesztéssel enged."

    Azért ezt ne terjeszd ekkora meggyözödéssel, elég sok újabb autó rendelkezik aktív energiamenedzsmenttel, nemcsak a feszültséget figyelik. A paraméterek közt olyanok is vannak pl, hogy milyen öreg az akksi, milyen kapacitású, milyen tipusú (normál vagy AGM)...

  • 2010.01.25 21:17:32geniusgenie

    9 évesen a minap emeltem ki az akksit a Focusból.
    Gondozásmentes KALCIUMOS.A savszint a két szélső cellában volt picit alacsonyabb, a többiben a max. nívón volt.A kiemelés oka piros látjelző volt.
    Egyébként indított, de kapacitásvesztésre gyanakodtam, mivel a nyugalmi fesz.gyorsan 12,3V-ra állt be.
    No de a lényeg:
    a kalciumos akkumulátoroknál 15-16V-nál sincs gázképződés,a vízvesztés elhanyagolható.A Ford Smart Charge töltőrendszer bizony hidegben meg is küldi ilyen értékekkel.
    Egyéni véleményem szerint autó akkut tölteni nem egészséges,töltse csak a generátor.

  • 2010.01.25 21:20:21UnvincibleUbul!:[I]

    2010.01.25 15:53:33CJKrisz
    bocs, azt tényleg kihagytam belőle, az már a csepptöltés ami a 0,01x-ese a formázó a 0,1 ami már 5 A.

  • 2010.01.25 21:27:32Laszcar

    Kedves bértollnok és mindenki akit ez a téma kicsit mélyebben is érdekel...
    A generátor 14.4V-al vagy kicsivel akár többel is tölti az akkumulátort, de ez a feszültség a töltőfeszültség, aminek nagyobbnak kell lennie, mint az akkumulátor nyugalmi feszültsége, hiszen máskülönben nem folyhatna töltőáram(ne feledjük, hogy ez az akkumulátor-generátor-fogyasztók hármas csupán egyik üzemállapota). Töltés után az akkumulátor kapocsfeszültsége, ha magára hagyjuk visszaesik arra a feszültségszintre, ami az éppen akkori töltöttségi szintjének megfelel. Ez némi időbe telik, míg a cellákban és a cellák körül az elektrolit sűrűsége kiegyenlítődik.

  • 2010.01.25 21:47:36epeyke

    Lehet az aksikat az autóban is lekötés nélkül tölteni, csak egy jól szabályzott automata töltőre van szükség. kb 10-12ezeré lehet kapni. Ezek ha feltöltötték beállnak csepp töltésre, és amikor a riasztó fogyaszt ismét nagyobb töltésre állnak be. Egyébként aki mondjuk egy két hétig nem használja az autót érdemes egy ilyet beszerezni,ha van hová bedugni, mert ennyi idő alatt pl a risztó fogyasztása is indítás képtelenné teheti az aksit!

  • 2010.01.25 22:16:12DemoJoe

    Aki lusta leszerelni a sarukat az egy tönkremenő töltővel a teljes elektronikát ki is nyírhatja. Na az meg nem ócsó már a suzukinál sem! Szóval hajrá lusták!

  • 2010.01.26 01:48:18alexis-machine

    Nekem nincs gondom a gondozásmentes Varta akkumulátorommal, három éve indul minden téli reggelen, trükközés nélkül is. :) Egyszer merítettem le csutkára, amikor bekapcsolva hagytam a fényeket. Bebikáztuk, és mentem vele egy nagy kört a városban, és azóta is megy. :)

  • 2010.01.26 10:20:17MaCS_70

    UnvincibleUbul!:[I]

    Izgatáson az impulzustöltést értem, ami a heréimnek nem tenne jót, az akkunak viszont igen.
    Az általam használt Saitoknak van egy feltámasztó üzemmódja is, amivel már jónéhány, reménytelennek hitt akkumulátorba sikerült lelket lehelni.
    Egy intelligens töltő pedig azért jóval többet tud, mint a sima kapcsolgatás. Kiviteltől függően egészen komoly teszteket is végezhetnek, beazonosítják az akku fajtáját (ólom vagy géles), állapotát, és ennek megfelelően töltenek vagy éppen merítenek.

    Üdv: MaCS

  • 2010.01.26 12:06:40becseit

    Üdv mindenkinek!

    Beugró helyett:
    http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html

    Akkor térjünk a lényegre:
    A generátor töltőfeszültsége -az itt leírtakkal ellentétben- nem mindig állandó:

    Alacsonyabb hőmérsékleten nagyobb töltőfeszültség szükséges ugyanakkora töltöttségi szint eléréséhez.
    Tehát vannak olyan gépkocsik, ahol az akkumulátor közel állandó (üzem közben fűtött) helyen van, azután vannak olyan akksik, amik állandóan változó üzemi hőmérsékletű helyen vannak (pl.: hosszúplatós IFA)
    Könnyen belátható, hogy a kétfajta konstrukciót nem lehet azonos módon tölteni, de mindkét esetben vannak jelentős hőmérsékletingadozások (cca: 1. eset (motortérben) -30°C - +90°C, egyéb gépkocsiszekrényben: -30°C - +60°C; második eset -30°C - +40°C)

    A rezgőnyelves feszültségszabályozók óta szinte minden generátor feszültségszabályozó az üzemi hőmérséklet függvényében változtatja a töltőfeszültséget. Értelemszerűen hidegebben magasabb a töltőfeszültség.

    Valóban igaz, hogy a savas ólumakkumulátorok a kapacitásuk [Ah] számának egy tizedének megfelelő árammal [A] tölthetőek üzemszerűen, de szükség esetén -megfelelő üzemi feltételek teljesülése esetén- gyorstölteni is lehet őket komolyabb károsodás nélkül.

    Végül itt egy kis akksis fórum az egyik weblapról, ahol sok marhaságot lehet olvasni; vagy elhiszitek őket, vagy nem...
    http://www.suranyihifi.hu/forum_shower.php?id=170&step=25&start=525

  • 2010.01.26 12:43:49MaCS_70

    Halihó!

    becseit!
    Szerintem én is ezt a regenerálót használom Forex-álnéven -- de legalábbis azonos elven működő, kísértetiesen hasonló tokozásúó cuccot. Láttam már 10-15e forintos áron is ilyesmit -- nekem a 3e forintos verzió fényesen bevált.

    Üdv: MaCS

  • 2010.01.26 21:13:59[mike]

    Nekünk sikerült pár hete egy 406-osban kinyírni a riasztót rátöltéssel. Persze vagy 3 helyen is le van írva, hogy nem ajánlott. 6 éves, gyári akksi volt....

  • 2010.01.29 18:57:31tokomtelevan

    Akksiból az igazi a régi CCCP termék volt, még a szurkos tetejű!
    5 év után szétszerel, kimos, újrasavaz, feltölt és még 4 évig gond nélkül forgatta az indítómotort!
    Na jó kicsit macerás volt, meg lehet környezetszennyező, de tesco gazdaságos.

    Egyszer sok pénzem lesz, akkor zselés akkut veszek, csak abból a starter, ami bírja az önindítózást qrva drága.
    Esetleg a töltő elektronikáján is kell módosítani, mivel egész más a szükséges töltési karakterisztika, viszont a kisütési is.
    Nem lassan gyengül, hanem sokáig jár csúcson, majd hamar fogy ki belőle a szufla.

  • 2010.02.12 08:40:38kissjozsef

    Tisztelt autódoktor. POWERTECH PTC-11C 11 Amperes akkutöltőt vettem annak reményében, hogy gondozásmentes akkumat tölteni tudjam. nem megfelelő a leadott amper,csak 3 amperrel indít,a voltja jó 14.4 .elektronikában nagyjából ott vagyok, kérem segítsen ez ügyben ,tisztelettel Nissan tulajdonos.

  • 2010.04.29 12:50:12Ilonkanéni

    Üdv... ;)



    [link]



    Nekem ez van a kocsimba szerelve és sosem volt vele így gond az indulással és ez még baráti árban is van. ;)
    De Én, egy gyújtástól független szivargyújtóra, közvetlenül rá forrasztottam, mert így 100%-os a kapcsolat és egy diódát is beforrasztottam a polaritás végett, mivel tudjuk jól, hogy milyen könnyen zárlatot okozhatunk egy külső elektronikus eszköz csatlakoztatása során, így védve van a SOLAR AkuGard is... ;)

  • 2014.01.26 09:54:17Opel P1

    az Astrából 11 évesen fordult ki az eredeti akku, egy kipufogójavítás alkalmával, mikor sokat volt indítgatva a tömítetlenség keresése miatt.
    Egyébként még picit tovább bírta volna.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

China’s favourite car brand
As far as I can see, you could even sell a rusty pot to the Chinese as long as it's got the Buick emblem slapped on. The brand is hot around here. And I've come across some interesting cars wearing that badge.