Fix lendkerekes kuplungszett Peugeotba
Tisztelt Autódoktor!
Nekem egy 2000-es évjáratú Peugeot 406 Break 2.0 HDI-m van. 109LE alapból, chiptuninggal rendelkezik így 135 LE lett a teljesítménye. Emiatt a kettős tömegű lendkerék lassan csereérett lesz (jobban kopik a kuplung). Olvastam a kettős tömegű lendkerék kiváltó szettekről (tartalmaz: fix lendkerék, átalakító csavarok, kuplungtárcs + szerkezet, kinyomó csapágy) amelyekkel fix lendkerékre (elvileg strapabíróbb) lehetne lecserélni az alkatrészt. Önnek mi a véleménye ezekről a kiváltó szettekről? Érdemes valóban lecserélni a kettős tömegűt fixre? Mennyire megbízható illetve strapabíró?
Köszönettel, Gábor
Kedves Gábor!
Írtunk már erről (http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/).
A kettőstömegű lendkerék hibája bosszantó, cseréje drága, ehhez az autóhoz is nagyjából 120.000 Ft a kuplungot és a lendkereket is tartalmazó legolcsóbb szett - ám a fix készlet csábító ára mellett sem feltétlen jó megoldás, ha az autót hosszabb ideig meg akarja tartani. A csillapítatlan, vagy legalábbis kevésbé csillapított rezgésekből olyan, előre nem látható károsodások eredhetnek, amelyek javítási költsége sokszorosan túllépi a megspórolt összeget.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. december 7., 14:21, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.




Kommentek
2011.12.07 14:53:00Kivancsi
raksz ra egy uj kettos tomegut amit a tuning megint szet kur!
mi ertelme lesz?
vedd meg a fix-et, rakd fel es ne szarozz!
VW re is raknak regebbi transporter fix lendkerekes kuplungokat mert a tuningolt motor nyomatekat biztosabban viszi at...
ha motornak baja is lesz? elobb oli meg aaz eroteljesebb es nyomatekos tuning mint a lendkerek..
sok szerencset....
2011.12.07 16:41:44Littlerock
Nem a csak motor, a váltó is kapja majd az áldást. Abból azért legyen tartalék...
2011.12.07 16:43:09Schütii
"a fix készlet csábító ára mellett sem feltétlen jó megoldás, ha az autót hosszabb ideig meg akarja tartani."
És ha nem akarja megtartani, akkor már jó, mi? Mi a fasznak kell ezt beleírni? Szopjon vele a következő tulaj? Akinek majd lehet hogy egy törött főtengelyt is cserélnie kell, a "gazdaságos" előző tulaj miatt.
Hihetetlen, hogy milyen tróger banda vagytok...
2011.12.07 16:44:08kadibela
Ennek a kocsinak már mindegy... Menjen bele az egytömegű, használd még egy évig aztán tekerd vissza 96 ezerre az órát, csináltass kamu szervízkönyvet és add el, ahogy itt a Balkánon szokás / szopás!
2011.12.07 17:10:08o zsolo
Schütii: minek ilyen autót venni? aminek ennyi hibája lehet?
szemét taposva is csak 6 litert fogyaszt? haha...:) aki ilyennel főzne, egye is meg
2011.12.07 18:50:01Gyurma73
A kettős tömegű lendkeréknél a kuplung tárcsa fix (nem rugózott)
a sima lendkeréknél pedig a kuplungban vannak a rugók,vagyis mindenképpen rugalmas az erő átvitel.
Elég sok autónal van olyan hogy az egyiket ezel a másikat meg azzal szerelték.
Pl Fiat Marea td 100 lóerő:fix lendkerekes,
Fiat Marea JTD 100 lóerős kettős tömegű lendkerékkel.Ja és ha mindent cserélsz akkor be lehet raknia JTD be a sima TD-jét.
Egy fix lendkereket meg lehet bontóban is veni mert nincs mi elromoljon rajta ,mert tömör acél.
2011.12.07 18:56:12Gyurma73
Schütii:
"Akinek majd lehet hogy egy törött főtengelyt is cserélnie kell, a "gazdaságos" előző tulaj miatt."
hidd el a főtengely elég jó anyagból van,a kuplungtárcsa elöbb szakad szét,szerencsére.
2011.12.07 20:36:59no_holy_shit
"Egy fix lendkereket meg lehet bontóban is veni mert nincs mi elromoljon rajta ,mert tömör acél."
hat azert azok is tudnak meghalni. ´van speciell egy nalam a polcon aminek kurva nagy valla van. Ladakon meg a felfogatasi pontoknal reped korbe az anyag es repül el a lendkerek
2011.12.07 20:38:40thisisnotsound
"chiptuninggal rendelkezik"
ami többletteljesítményt eredményez továbbá jobb gyorsulást foganatosít a kedvező tüzelőanyagfogyasztás megőrzésével egyetemben
b+
2011.12.07 20:47:04hamika
fasznak piszkálni egy olajost,ha haladni akarok akkor benzes...
ha lora van pénz,legyen zabra is
2011.12.07 20:55:34akos696
Igen, sok autót ugyanazzal a motorral szerelték fixel és kéttömegűvel is. Na meg az átalakító szettet is a Valeo gyártja direkt ahhoz a motorhoz optimalizálva, amelyikhez kínálják. Ettől függetlenül vannak hátrányai. Pl a rezonancia nagyobb lesz, komfort csökken. Tipikusan a tuningos vagy a nagy terhelés alatt futó autókhoz szoktam javasolni. Vagy, ha sokkal olcsóbb a kéttömegű szettnél. Minden más esetben a gyári kettős tömegű megoldást javaslom. Érintett vagyok a témában, ezeket (is) forgalmazom.
Ja és az 1.9 pdtdi passatban a kettős tömegű lendkeréknél is rugós kuplungtárcsa van.
2011.12.07 21:09:07Nigger bácsi
Itt a megoldás: " ha lora van pénz,legyen zabra is" Ennyi.. a többi komment felesleges is...
2011.12.07 22:20:12ColT
Hát ha ugyanahhoz a motorhoz van fix és kettős tömegű lendkerék is gyárilag, akkor elég gyanús, hogy jó lesz hozzá! Ez ugyanaz, mint az "ugyanazon motor több különböző teljesítménnyel" műsor, ahol azért a blokk mondjuk ugyanaz.
2011.12.08 07:08:31Coyote82
Egyetértek Nigger bácsival. Nincs pénzed lendkerék cserére? De chiptuningra volt, mi? Vegyél másik autót, vagy kezeld helyén a prioritásokat.
2011.12.08 08:37:08Schütii
Gyurma: Hánemtom akkor a BMW 525TDS nek miért törte el a szar lendkerék a főtengelyét. Még jó hogy nem az enyém volt, egy ismerős szopott vele mint a torkos borz. Igaz ő is "bűnös" volt, mert egy ideje hallotta már a kopogást. Egyébként bármit tönkre lehet tenni csak kitartónak kell lenni hozzá. A rossz lendkerék meg az. Nem kibaszásból építik be a gyártók a kettős tömegűt.
2011.12.08 09:14:36Cobra.
Azért azt említsük meg, hogy nem a chiptuning miatt ment tönkre a lendkerék, hanem mert a kedves posztolő valószínűleg állat módjára vezette az autót. Úgy meg a gyári teljesítmény mellett is tönkre ment volna az alkatrész, max kibírt volna 20e Km-rel többet.
2011.12.08 15:48:03Macséta
"Nem kibaszásból építik be a gyártók a kettős tömegűt."
Ez is hozzáállás kérdése. Ha a kliens csak a távoli, halk surrogást hajlandó elviselni a motortér felől, akkor kap egy kompromisszumos megoldást. Ami tényleg csak surrog, és kibírja a garanciaidőt az eladott állomány döntő többségében, viszont az hogy utána meddig megy, senkit nem izgat.
Ezt éppenséggel kibaszásnak is felfoghatjuk, ha a tartósság mint szempont egyáltalán felmerül. Ez meg egyre kevésbé jellemző, sajnos.
2011.12.08 16:33:55skyrangr
Nekem olyan lendkerék kéne, amit otthon felhúzok, és a munkahelyemig kitart... nem-e lehetne-e? :D
2011.12.08 19:11:57lwcolors
Véleményem szerint szerezzen be egy új kettőstömegű lenderék szettet. A tuning chipet meg hajítsa el messzire...
2011.12.08 20:52:36Dru307
Mehet bele az egytömegű.. a komfortérzetkülönbség minimális vagy nem is érezhető. Ugyanez a motor van a kocsimban chippel, egytömegűvel és szépen muzsikál.
2011.12.08 22:02:09kutyek
109 -> 135 LE... most komolyan, erre minek a chiptuning? Fura emberek vannak. Nigger, coyote +1
2011.12.08 22:20:27Anyámkínja
kutyek: te hülye vagy hát ez 20% növekvés, mi az h minek?
2011.12.08 22:57:03Dru307
Csak úgy közlésül: az egytömegű szett közel egy árban van a kettős tömegűvel, ellenben nem megy tönkre 80ezer kilométer után.
20% növekedés meg azért elég számottevő egy motornál és nem csak a lóerő nő, hanem a nyomaték is.
Dobálózni lehet a szavakkal, de ugye érteni is kéne hozzá.
2011.12.08 23:19:25kutyek
Hát nemtom, szerintem a 20% nem komoly különbség. Normális autózásnál a 109 LE is elegendő, amikor meg nem, akkor inkább 200 LE oldja meg a helyztet, nem ez a plusz huszonpár. Nyilvánvaló, hogy a nyomatékgörbe is változik, viszont a teljesítménycsúcs továbbra is a használhatő (=szűk) fordulatszámtartomány felső ötödében lesz (=közel a max. fordulastszámhoz). Aki tényleg kiautózza ezt a teljesytménykülönbséget, az eleve állat módon hajtja a dieselt. Akkor már inkább egy pl. 170 lovas benzines, na az már érdemi különbség. Szerintem erre szánalom a chiptuning.
2011.12.09 08:10:23Gabesz325IX
Tényleg nem lehet tudni mi lesz, ha fixre cseréli. Azt úgy tervezték, hogy a főtengely egyik végén gumis, vagy akár kettős tömegű tárcsa a bordás szíjnak, másik végén pedig a kettős tömegű lendkerék. Ha bármelyiket lehagyod, nőni fog a rezonancia, amit a főtengely vagy bír tartósan, vagy nem. Szerintem. :)
Azért javítson ki valaki hozzáértő, ha nem így van!
Üdv!
2011.12.09 08:41:53Aranyhörcsög
Nem értem a kérdést! Amikor "szétchippelte" nem aggódott legalábbis nincs itt nyoma, akkor most miért fél tovább változtatni az "ostoba" gyári előírásokon és tehnológián?
2011.12.09 09:45:13Dynax5
"Ha bármelyiket lehagyod, nőni fog a rezonancia, amit a főtengely vagy bír tartósan, vagy nem."
Bármely BENZINES kocsinál többet számít a befecskendező fúvókák szállítási mennyisége (=szinkronizálás), ÉS az alapjárati motor finomszabályozása, VALAMINT a folytószelepház makulátlan tisztasága (így együtt) az egyenletes járás és a rezonancia szempontjából mint egy kettős tömegű lendkerék...
-Nem gondolom, hogy dízelnél pont az lenne a bűnös ami főtengelyt tör! :)))
2011.12.09 15:59:58trollkodó
Semmi köze a főtengelyhez az egésznek,régen sem törtek el.
Egyszerű komfort funkciója van.
Terhelésváltásnál nem ránt olyat mint egy b corsa.
Először kezdték az olajos meg mindenféle kikönnyített motor/váltó tartó bakokkal,aztán a böszme nagy lengőkar hátsó szilentekkel,most meg ez a lendkerék, ennyi.
2011.12.09 19:14:51kovászosUbukla
2011.12.09 15:59:58trollkodó
ahogy te azt hiszed nagyokos "mérnökúr"
a post pedig az újabb cifraparaszt magyar valóság fillérbaszásának bizonyítéka.
"alapból, chiptuninggal rendelkezik így 135 LE lett a teljesítménye"
Ez meg durván el is mondott a sutyerák trágyaképű hülyegyerekről, nem baj öcsém a lényeg hogy a homasitás kályhaezüst kipufogóvég bekormolja a fél falut,
"kűűggyed neki ökörtóni"!!
2011.12.09 20:10:47delmarco
Szivjatok csak a kormot, neketek valo a diesel... a retkes DPF (reszecskeszuro) cserevel egyutt.
Sosem lesz diselem, sporoljatok csak a literenkenti 35 Ft-tal dragabb olajal.
A kettos tomegu lendkerek arabol meg az egyeb szemet koltsegbol addig tankolom a bezinesemet XD
2011.12.09 20:31:22biturbo s
Gábor "úr", Ön ugye igazi magyar fillérbaszó, óccsójános?
Gábor "úr" önnek azt kívánom, nem feltétlenül szeretettel, és az Ön újító személyisége iránti megbecsüléssel, hogy a felcsippelt dízelszarjának a kidörrentőjét kössék be az Ön becses utasterébe, és használja Ön így a koromböffentőjét, olyan lendkerékkel, amivel akarja.
Gábor "úr" azért tájékoztatni kívánom, hogy tőlünk nyugatabbra, lévő kultúrállamokban, nem itt a balkánon, ahol Ön becses életének fonalát lemorzsolja, eléggé ugranak az olyan típusú gépjárműveknek a városközpontokból történő kitiltására, amelyek un. dízelmotorral vannak felszerelve, és károsanyag kibocsátásuk, ami felteszem az Ön becses attitűdjéből, Ön számára teljesen lénygtelen, ki vannak tiltva.
2011.12.09 20:33:23trollkodó
Koviubuk,te valami nagy király lehetsz.
Mindenben a legnagyobb igazad van.
Bocsánatot kérek tőled,hogy balfaszságot írtam.
2011.12.09 20:35:28biturbo s
Gábor "úr" még olyan kérdésem lenne, hogy az állítólagos 135 lóerőt, amit Ön az értékes gondolatokat tartalmazó levelében említ, ennek meglétét az Ön becses autójának a motorjában, Ön részére a teljesítménynövelést végző érdemes művész autószerelő úr az ő becses kézjelével ellátott minőségi tanúsítványon elismerte -e?
2011.12.09 20:47:07delmarco
Nemtudom, hogy HASZNALT-E mar egyetemes lexikont aki ilyen okorseget irogat, hogy Magyarorszag Balkan mert az beteg!!!
Nezzen utana mielott ilyeneket irogat, lehet, hogy szar a helyzet (balkani) es azert is mondjak ezt igy, mert Magyaorszag nem volt es nem is lesz Balakan, de a helyzete lehet balkani. Ha ezt Nemetorszagba egy ostoba torok mondja nekem nemerdekel mert buta torok buta. De legszivesebben azt is felrugtam volna!!
[link]
2011.12.09 21:12:42trollkodó
Szerintem mazoista aki itt kér tanácsot.
2011.12.09 21:20:53...::: Flúgos Kamionos :::...
biturbo s:
Komoly teljesítmény ennyi intelligenciát belesűríteni egyetlen hozzászólásba :)
2011.12.09 21:38:00kovászosUbukla
2011.12.09 20:47:07delmarco
kraut tesó, kiábrándítalak, ez még a balkán pöcegödrénél is rosszabb. Ez a népség nemhogy hülye még kétszínű és aljas is.
A balkánon a nációk legalább összehúznak, de ez arra se érdemes h a tyúkszart lehúzd ezeken.
2011.12.09 21:54:01delmarco
kovászosUbukla
Igazad van, teljes mertekben hulyek a magyarok.
De inkabb arra kene torekedni, hogy ez Ne igy legyen hamar a tortenelem megadta a lehetoseget, hogy a nyugat kapujaban lakunk...
2011.12.10 11:10:36tlacka
@delmarco: Egész pontosan DÍZEL részecskeszűrő. Már, ha ilyen műveltek vagyunk.
Egyébként rézkecske szűrő.:)
2011.12.10 11:24:43Mental Militia
Toledo II TDI 110-ben is kettőstömegű van, jól tévedek? ('99-'04).
2011.12.10 11:46:33zootyo
Igen, a 110 lovas TDI ben kettőstömegű lendkerék van.
Éppen most cseréltem az enyémben is.
Mellesleg ne akarjunk már okosabbak lenni, mint a tervezőmérnökök!!! Az nem véletlenül van úgy tervezve, azt kell beletenni, ami bele való és nem kóklerkedni holmi átalakító szarokkal.
A chipes témához meg annyit hogy tudni kell használni az autót. Nem mindenki azért chipeli meg az autót, hogy őrült módon száguldozzon vele hanem azért hogy nagyobb legyen a nyomaték, ami bizonyos helyzetekben akár életmentő is lehet.
Aki pedig azz mondja hogy 20% teljesítménynövekedés egy diesel-nél nem jelentős, az egyszerűen idióta vagy pedig sosem vezetett turbódiesel autót. Üljön csak az egyhatos fosában és örüljön a világnak.
2011.12.10 13:50:00Iveco
Én azt nem értem ,hogy az a rettenetes +25-30 ló amit a csip elő hozott már meg ölné a kuplungot.Szerintem a tulaj lábában van a hiba.
2011.12.10 16:58:20o zsolo
zootyo
már nem azért, de az egyhatos fosok is 100-110 ló körül vannak :D - tehát az isteni dolog, az életmentő csip, talán abban a szupi kis kerregőDben is megtalálható?
miért nem 6 henger? az meg még jobban életmentő.
tehát az okos mérnökök által belőtt teljesítmény nem fontos, csak h csippeljünk, de tervezett lendkerék meg jolvan ugy?
2011.12.10 20:48:16seniman
Mivel az átalakító cucc Valeo gyártmány,szakszerű beépítéssel garancia is vonatkozik rá.Ha meg valami törik utána,jöhet az igazságügyi szakértő és ha szar a cucc a Valeo fizethet neki egy motorgenerált.Volt rá példa nálunk is tavaly egy gyári hibás Conti vezérműszett miatt.Mindenképp számlás helyen csináltasd a beépítést.Ilyen egyszerű..........
2011.12.10 22:06:26Pepejoe
Meg aztán az is kérdés, hogy vacak franciát, pláne büdös gányolajosban minek tuningolni. Inkább félretenni a lét olyan fontosabb dolgokra, amik fontosabbak: pl, szerviz meg szerviz meg szerelő meg autómentő és szerviz.
Nekem is van.
Szervizre gyűjtök.
2011.12.10 22:09:55NimiG
Minden motort túlméreteznek a mérnökök! A kuplungot meg pláne! Ha nem rugatná az autóját nem menne rajta szét semmi! Minek chippel?? Versenyezni akar? Vett akkor 130 lovas autót! Vagy egy m-est vagy egy Evot menjen le a HUngaroringre azt ott powerkodjon! Ne a közúton hátha elüti az anyósomat! Törekedjen inkább arra hogy biztonságosabban közlekedjen! Ne annak örüjön hogy le tud nyomni egy f-es astrát az M7-esen!
2011.12.10 22:10:27NimiG
Bocsánat vett volna!
2011.12.10 22:33:08tonykart
Francia autót vegyen az, akinek Józsi az anyja! Nem akarok ezzel senkinek a lelkébe taposni, mert van akinél a Toyota is tönkremegy és van akinél a Aleko sem!
Nagyon komolyak vagytok!
Egy egyszerű kérdésből, hogyan jutottunk el odáig, hogy az emberünk kérte volna, így vette, vagy valaki fizetett volna egy fillért is a Chiptuningért? Honnan tudjuk, hogy veri neki és nem az akit a Suzukis is megelőz?
Bármelyiket veszi, akkor hülye!
Szerintem:
Ha kb 80E km a ciklus, akkor 80 és 160- nál vedd a kettős tömegűt, utána pedig a fixet. 240E-nél vagy utána már minden nap ajándék egy ilyen "remek" autónál.
2011.12.10 22:57:38zootyo
O zsolo! Na látod pont erről beszéltem. Probalj mar eloszor ki egy tdi-t meg benzinszopót! Egy 100 Lovas dieselt és egy 100 Lovas benzinest nem lehet egy lapon említeni, mert teljesen mások. Majd dupla annyi a nyomatéka a dieselnek érzésre pedig kétszer úgy megy és a felét fogyasztja.
2011.12.11 10:28:48CoIie
Túlzás a túlméretezés! Mihez képest?! Főként, ha éppen az szokott leghamarabb gallyra menni! Hisz minden tuning újabb tuningot (értsd: javításhegyeket) vonz! ;)
2011.12.11 12:10:17Vhornet
Gyerek! Felültél a szopórollerra! Kuplung után jön a turbó, nyomóelem, stb. Mindezt azért, hogy jó esetben egy másodperccel hamarabb legyél 100-on. És persze állandó másfél literes plusz fogyasztás. Aztán ha megelőz egy 1.6-os swift, vagy egy rozsdás punto, sírógörcsöt kapsz! :)
2011.12.11 15:07:21viktorio007
Pug 406 2.0 HDI
Drága volt a kettős tömegű, ezért beépitett egy olcsót. Emiatt először a motortartó bakok mentek tönkre, majd a váltó esett darabokra. ezek megcsinálta, majd a főtengely gondolta, ennyi elég volt...
Most lehet számolni mi az olcsóbb!
ez egy megtörtént esemény kb 50.e km kellett hozzá.
2011.12.11 16:39:28corpus alienum
Miért nem olyan autót vesznek az emberek, aminek a fenntartását-karbantartását felérik anyagilag?
Miért nem képesek elhinni az emberek azt, hogy az való az autóba, amit a gyártó belerakott?
2011.12.11 17:08:59f0CuS
Igazából nem azt kérdezte, hogy szerintetek kell-e chipeltetni, vagy sem.. Hanem, hogy cserélheti-e a kettős tömegűt fixre.
Plusz én nem hiszem, hogy mindig az való csak az autóba amit a gyártáskor beleraktak..
2011.12.11 18:29:05kilaci73
Nyugodtan mehet bele a fix lendkerék a hozzávaló kuplungszettel. Semmi baja nem lesz a gépsárkánynak,bárki bármit is mond. Persze ez csak akkor igaz,ha nem versenyautónak használják a verdát.