2012.01.10. 14:15

Tisztelt Autódoktor.

Másfél éve vettem egy peugeot 307 w 2003-as autót 120e Km van benne. Rendszeresen szervizelt Ropog az elejében valami (de nem mindig/3x csináltam magamból hü..ét amikor kollégákat kértem meg segítsenek hallgatózni mi lehet, és honnan jöhet a zaj, de pont akkor nem ropogott.) Általában (reggel munkába menet), garázsból való kiállásnál jön elő. Vagy ha lassan pl:5-10km/h val megyek, (és az út egyenetlen), hirtelen gyorsításnál, főleg ha pl: gyorsabban kell kikanyarodnom v.honnan. És huppanóknál. Stabilizátor karok cserélve, szilentek, talpasok cserélve.Eddig vagy nem ropogott, vagy én nem halottam a stab. karok kotyogása miatt. Az autó stabil, norm. használat mellett csendes, (kb 20 km/h felett akár hogyan rángatom nem ropog,nem kotyog, nem táncol,bukkanóknál(fekvőrendőr), hirtelen fékezésnél sem. Kérdésem egyszerű:Mi lehet a baja? (Talán toronycsapágy? )

És mennyire sűrűn fordul elő az ilyesmi 120e Km-nél, ami ugye nem számít soknak.Van egy-két típushibája az autónak, de ilyenről nem hallottam.Vagy talán mi "erőszakitottuk" meg valamit a talpasok cserélése közben?

Válaszát előre is Köszönöm

Tisztelettel: László

Kedves László!

A további ötletszerű cserék helyett a következőket javaslom:
- emeljék fel az autót, szereljék le a kereket!
- kössék ki a kormányösszekötő gömbfejet!
- a kormányzás irányában forgassák el a futóművet - ha itt recsegés, ropogás hallatszik, vagy darabosan fordul, már bonthatják is ki a toronycsapágyat.
- ha függőleges irányban megmozgatva fentről lógás, kopogás észlelhető, a toronycsapágy gumiágyára gyanakodjanak
- ha ezek rendben vannak, rakja fel a kereket, és forgassa meg, közben a kormányzás irányában fordítsa el - ha ropogást, akadást észlel, amely kormányzás közben kissé változik, a féltengely-csuklókra gyanakodhat.
- a külső és a belső csukló hibáját a kettő közötti féltengely-szár mozgását figyelve különítheti el.

Üdvözlettel:
Autódoktor