Füstöl és rángat a Panda

2015.02.02. 10:12

Kedves Autódoktor!

Jelenleg egy 2005-ös évjáratú, 1.3 Multijet motorral felszerelt Fiat Pandával járok (DPF szűrő nélküli változat). Reggelente nehezen indul, (évszaktól függetlenül) a motor egyenetlenül jár, kék füstöt nyom ki magából,ami ráadásul még büdös is. A porlasztókat bemérettem (fél év alatt kétszer is), azokat rendben találták. EGR szelepet kicseréltettem, a probléma ugyanúgy fennáll.

Meleg motornál viszont sem a büdös kék füst, sem a motorrángatás nem jelentkezik. A motorrángatás 1500-as fordulatszámon a legerősebb, de ez csak álló helyzetben. Kihez fordulhatok és mit tehetek? Több szerelőnél voltam és elfogytam az ötletekből.

Üdv: Balázs Dániel

Kedves Dániel!

Az autó célműszeres vizsgálatát, teljes rendszerdiagnosztikáját javasolom elvégeztetni, ez megkerülhetetlen lépés egy ilyen rendszerű autónál. Kérem keressen egy megbízható, a feladathoz szükséges technológiai színvonalon álló szervizt, és adjon nekik pár napot - néhány hidegindítási kísérlet miatt - a hiba pontos meghatározására. Szervizt nem javasolhatok reklámozási protokoll miatt, de az autóban Bosch rendszerű befecskendező van, országszerte sok városban megtalálható a német cég szerviz-képviselete.

A probléma származhat üzemanyagnyomás elégtelenségből, mely fakadhat porlasztó / üzemanyagpumpa / nyomásszabályozó hibából. Valamint nem elképzelhetetlen egy izzítási probléma, vagy egyéb motor mechanikai meghibásodás sem, ahogy villamossági oldalon is lehetnek zűrök.

A célműszeres vizsgálat közben a képernyőn megfigyelhető az motor minden fontos paramétere működés közben, az értékekből, eltárolt hibákból pedig látható a követendő út, amely a megoldáshoz vezet. A professzionális diagnosztika nem olcsó, de a szükségtelen alkatrészcserék, próbálkozások feleslegesen terhelik az autótulajdonos pénztárcáját.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu