Olajos a váltó alja

2015.04.23. 11:25

Tisztelt Autódoktor,

Van egy Skoda Fabia 1.4 MPI autóm és láttam hogy a váltó alja olajos. Kérdésem az lenne, hol és hogyan tudnám ellenőrizni az olaj szintet a váltóban?

Valamint ma cseréltem benne fagyállót és észrevettem hogy a kiegyenlítő tartály falán van olaj arra gondolok régebben hengerfejes volt az autó és nem takarították ki a tartály (én se mondjuk csak feltöltöttem az újjal ) ha esetleg hengerfejes azt miből tudom pontosan?

Gábor

Kedves Gábor!

A váltó elején - a hűtő felőli oldalon - található egy nagyméretű inbusz-kulccsal nyitható záródugó. Ez a feltöltő és a szintcsavar is egyben. Az autó vízszintes talajon álljon az ellenőrzéskor. A betöltendő olaj osztályozása 75W-90 GL-4+. A gyártó 2 litert ír elő teljes töltetként. A váltó általában a kapcsolórúdnál szokott szivárogni, az ott található szimering anyagának megkeményedése miatt. De nem kizárt egy esetleges régebben történt megbontás miatti tömítettlenségi hiba sem.

A tartály sajnos nem teljes mértékben mosható ki, mert vannak olyan zegzugai ahová nem férhet hozzá semmilyen eszközzel, talán a kémiát segítségül lehet még hívni, a trisós emulzió segíthet a kiszerelt alkatrész tisztításában, de az új tartály sem vészesen drága. Nézzen körül Totalcar Áruházunkban ezzel kapcsolatban.

A hengerfej probléma sokféle arcát mutathatja: csökken a vízszint, nincs fűtés, a rendszer állandóan felforr, a motorolaj cappucino színű egyveleggé válik, a hűtő csövei hideg motornál is pár perc járás után kőkemények lesznek, esetleg szétszakadnak. Ha egyik tünet sem tapasztalható, és van kedve otthon szöszmötölni, mossa / cserélje ki a tartályt, töltsön új fagyálló hűtőfolyadékot az egész rendszerbe, majd figyelje a használat közben a működést a mindennapokban is.

A hűtőrendszer nyomás-diagnosztikáját egy jobban felkészült műhely szívesen elvégzi Önnek. Ha esetleg mégis a motor megbontására lenne szükség, a hengerfej síkolását feltétlenül el kell végeztetni, illetve a fej felújítását is fontolóra veheti, hogy ne kelljen pár év múlva ismét szétszedni a fődarabot a szelepszárszimmeringek, szelepvezetők kopottsága miatt.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu