AutójogászAutójogász

 

Végrehajtás más bűne miatt

Tisztelt Autójogász!

3 éve számíttattam be öreg autómat egy ismert kereskedőnél. Az adásvételi szerződés köztem és a kereskedés között jött létre amit rögtön le is jelentettem az illetékes okmányirodában. A kereskedés természetesen továbbértékesítette a kocsit és hamarosan levelek érkeztek parkolási bírság befizetésének elmulasztásáról a címemre. Én elfaxoltam az adásvételit ami bizonyítja, hogy a jármű már rég nem az én tulajdonom, de ez nem volt elég, mert további levelek jöttek, de most már egy behajtó cégtől. Nekik is faxoltam, de egy idő után már nem reagáltam zaklató leveleikre ami így utólag már elég komoly hibának tűnt, mert idén decemberben az autóm lefoglalását helyezték kilátásba, majd -egy bírósági végzéssel alátámasztva- a tartozás összegét leemelték bankszámlámról. Kérdésem az lenne, hogy miként tudom visszaszerezni a pénzemet és milyen jogon kérik rajtam számon más bűnét?

Válaszát előre is köszönöm,

L. Zsolt

Tisztelt Kérdező!

A fenti eset a fizetési meghagyás figyelmen kívül hagyásának tipikus esete. A fizetési meghagyás eljárás olyan nemperes eljárás amelyben a bíróság egyoldalú kérelemre, bizonyítási eljárás mellőzésével a kérelemben foglalt követelés teljesítésére hívja fel az adóst. Az adósnak 15 napja van a levél kézhezvételétől, hogy a fizetési meghagyásban foglaltakra ellentmondjon. Az ellentmondás jogkövetkezménye, hogy megakadályozza a fizetési meghagyás jogerőre emelkedését – amelynek hatálya a bíróság ítéletével azonos, azaz végrehajtható.

A fizetési meghagyás akkor is jogerős és végrehajtható, ha azt nem kereste jelzéssel a posta visszaküldi a feladónak. Az Ön esetében valószínűleg ez történhetett, tehát nem is volt tudomása arról, hogy a parkoló társaság fizetési meghagyásos eljárását kezdeményezett.

Kérdésére válaszolva úgy tudja visszaszerezni a pénzét, hogy végrehajtási kifogást terjeszt elő annál a végrehajtónál, aki az autója lefoglalásáról tájékoztatta Önt levélben. A végrehajtási kifogásban elő kell adni, hogy a fizetési meghagyásban szereplő összeggel nem tartozik, az autó a parkolási események idején már nem az Ön tulajdonát képezte. Csatolnia kell az adásvételi szerződést és egy rövid igazolási kérelmet, amely arról szól, hogy a fizetési meghagyásról nem volt tudomása, az ajánlott postai küldemény érkezéséről szóló értesítőt nem kapta meg. Az egész eljárásról csak a végrehajtótól szerzett tudomást.

A végrehajtónak fel kell függesztenie a végrehajtást és a fizetési meghagyást kiállító szerv felé továbbítania kell a végrehajtás elleni kifogást. Amennyiben a kifogás alapos, a fizetési meghagyást hatályon kívül kell helyezni és az összeget végrehajtónak vissza kell fizetnie.

Tisztelettel,

Autójogász

dr. Lenkei Balázs

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. december 30., 08:26, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.12.30 17:38:42augustiener

    Aztan feljelenteni az okmanyirodat, mert nem vettek le a tulajdonjogat az autojarol es karteritest fizettetni veluk a kellemetlensegek miatt. Aztan a vegrehajtot feljelenteni, mert figyelmen kivul hagyta a faxot. Majd pedig kamatot fizettetni veluk arra az idore, amig naluk volt a penz. Ha mar jogallam. A tertivevenyes levelet pedig mar reg ki kellett volna vonni a forgalombol. Milyen mar az, hogy elmesz nyaralni, mire visszajosz, a level mar nincs a postan, azt se tudod mi volt benne, oszt utana a vegrehajto jon, es azt se tudod miert.

  • 2011.12.31 00:07:14visszakettopadlogaz

    Jogallam? Hol? Magyarorszagon? :D ahhoz meg kene csinalnotok a 20eve esedekes rendszervaltast!

  • 2011.12.31 08:36:30Gyurma73

    ez komoly,ezért tart itt ez az ország,a tulaj lejelentette és mégis ő szív mert nem iratták át.

  • 2011.12.31 12:33:38Kalti

    Apám munkahelye a 4 évvel ezelőtt eladott budapesti cégesautóra a mai napig kapja debreceni parkolási bírságokat. 2 éve bíróságon van a dolog, hiába jelentették le a levélíróhoz hasonlóan, hogy eladták az autót...

  • 2011.12.31 14:32:49AndrewT

    Még mindig képtelen vagyok felfogni, hogy miért ilyen nehéz ez ebben az országban. Kocsi elad,papr lead. Ha van adásvételid bemutatod és ezt egy normális embernek, cégnek fel kell fognia hogy akkor Te nem lehettél az elkövető,mert eladtad a kocsit. Keressék meg az adásvételiben a másik felet és baszogassák őt, ha már ő is tovább adta akkor keressék a következőt... kb 1-2 nap alatt megoldódna minden, ha mindenki normálisan állna hozzá. De hasonló eset, ha veszel egy kocsit, amire évekig nem fizettek semmit és több százezer ft-nyi elmaradás van. Miért kell a vevőnek ezzel foglalkoznia? Írják át a nevére és keressék meg, hogy ki nem fizetett..ennyi, minden lekövethető, de ha esetleg vkinél már nem lehet továbbmenni (pl: nincs adás-vételi stb) akkor basszák rá a tartozást... ennyi. Nem olyan nehéz szerintem, csak ebben az országban

  • 2011.12.31 14:33:11totyatotya

    totál egyetértek augustienerrel. Levélíró állítása szerint elfaxolta az adásvételit a végrehajtónak. Ezek után a végrehajtó végrehajtott. Lenkei úr pedig azt tanácsolja, hogy levélíró még járjon egy kanosszát. Amennyiben levélíró azt a faxot valóban elküldte (3 éve!!), akkor nem inkább egy feljelentést kellene tenni nemistudom, lopás miatt? Meddig felelős az állampolgár a hibás, hiányos adatnyilvántartásért?

  • 2011.12.31 18:10:23lwcolors

    A mostani adásvételi rendszer ocsmányirodástól, eredetvizsgástól úgy ahogy van, rossz.
    Ismerősöm kölcsönadta egyik kisteherautóját egy másik vállalkozónak. Később kiderült, hogy a vállalkozó a kölcsönadási szerződés adatait felhasználva készített egy fals adásvételit, beugrott egy okmányirodába, ahol minden további nélkül átírták a nevére. Aztán még ismerősömet akarták megbüntetni, mert nem tett eleget a lejelentési kötelezettségének. Bíróságon van az ügy, jelenleg úgy néz ki, neki kell bizonyítania, hogy az adásvételit nem ő írta alá.

    Némely civilizáltabb országban az adásvételhez el kell menni egy vizsgabázisra. Ott kell lenni a vevőnek és az eladónak is (cég esetén képviselőnek). Ott helyben ellenőrzik a kocsit, az iratokat, és bejegyzik a tulajmódosítást, pár fillérért.
    De ezt itt nem lehet, mert olcsó, biztonságos és egyszerű... nomeg nem kell hozzá bürokrácia.

  • 2011.12.31 19:37:59cukrosleves

    Ugyanez a szitu volt nálam is! A parkolási cégnek el kell fogadnia az adásvételit, hivatalos okirat, azon van dátum is. Az új tulaj nem iratta át magára az autót. Talán nem stimelt valami az adásvételivel? Én is meglepődtem, de tök olajozottan ment minden a centrum parkolóval!

  • 2011.12.31 20:01:43bloggen

    Felelmetes!!!ilyen dolgok 2011ben megtortenhetnek Magyarorszagon?
    Közėpkor baszki!!!!

  • 2012.01.01 11:42:12Kegyetlen

    tehát ha valami jogszerűen, szakszerűen el van intézve, az nincs elintézve, még a bizonyító erejű iratokat is figyelmen kívül lehet hagyni, mert a pénz kell. a bírák semmivel sem különbek a magyar valóságnál.

  • 2012.01.01 12:05:29monstertruck

    Ehheheh, ez kb olyan mint az én sztorim.
    Nyolc(!) évvel ezelőtt feladtam a szeretett egyesgolf felújítási kísérletemet, és a gépjármű utolsó lehelletével eljutott egy bontóba, ahol hivatalosan átvették kilóra. Majd a rendszámtáblákkal másnap az ocsmányirodába bementem, és a forgalmi, törzskönyv stb... kíséretében leadtam őket egy kedves hölgynek. Minderről papiros készült, lebélyegezve ahogy köll.
    Ennek ellenére évente kapok néhány levelet, hogy rossz helyen parkolok, nem fizettem autópályadíjat, gyorsan hajtottam valahol, stb.
    Egy darabig még telefonos ügyintézést választottam, ahol még azt is elárulták hogy a büntetéses fényképeken szereplő autó egyáltalán nem is hasonlít arra, ami az önkormányzat nyilvántartásában szerepel (I.-es szürke golf).
    Tehát van nyilvántartás, ahová a kb 60-szor beküldött "forgalombólkivonási" jegyzőkönyvet nyolc év alatt nem sikerült eljuttatni, vagy miatököm?

  • 2012.01.01 17:17:37ColT

    Fasza, a postoló azért szépen beszopatta magát... Akkor kellett volna utánajárni, amikor az első csekk megjött.

  • 2012.01.01 17:29:36totyatotya

    mégis hogyan kellett volna ennek utánajárni? mi az amit a postoló NEM tett meg?

  • 2012.01.01 20:44:30Kegyetlen

    jó volna, ha a hivatalokban melóznának is...

  • 2012.01.01 21:40:43anr96

    Na elveszett a posztom...

    Legtöbb önkormányzat még a DOS-os ÖNKADÓ programot használja... Az időszakonkénti adatbázist frissítés, floppyn érkezik az okmányirodából..... Nem naprakész, sőt szerintem az önkormányzatnál nem is tudnak vele mit csinálni ha hiba van benne, max. szólnak az okmányirodának.

    Kezdő igazgatási előadó, nem milliókat vesz fel (érettségivel 58k) és 1000+1 más feladatot is kap bónuszként még az ügyfelekkel is foglalkozhat.

  • 2012.01.02 07:40:00kamionmentés

    OK, az Autójogász leírja, hogyan oldható meg a probléma.

    DE azt is nagyon szívesen vennénk, ha az is tudtunkra lenne adva, hogy hogyan b*szogathatjuk az ilyen végrehajtókat, bíróságokat, okmányirodákat. Csak úgy, egy-egy pofon kedvéért, hogy minnél kevesebb ilyen forduljon elő...

  • 2012.01.02 07:41:09SomeSeed

    Jellemző. A 20 éve eladott házunkra még mindig követelik az építményadót a 10 éve elhunyt édesapámtól úgy, hogy kb ötször bevittem már a paksamétát, hogy miért is ne kérjenek ilyet. Ötször "kijavították" az adatokat a "rencerben", majd a következő évben kezdődött minden elölről... Kíváncsi vagyok, hogy idén is eljátsszuk-e.

    Amúgy pedig békés, boldog új esztendőt kívánok mindenkinek. :)

  • 2012.01.02 09:11:50aefzuj

    "mégis hogyan kellett volna ennek utánajárni? mi az amit a postoló NEM tett meg?"

    Talán át kellene venni a "zaklató" leveleket, amiben az eljárás aktuális állapotáról tájékoztatnak.

    Az autójogász pedig szépen bemutatta ebben a válaszban a magyar jogász hozzáállást. Tudjuk, hogy a levélíró fasz volt és baszta átvenni a "zaklató" leveleket. És mégis, a kifogásban ez szerepel majd:
    "Az egész eljárásról csak a végrehajtótól szerzett tudomást."

    Ami egyértelműen valótlan állítás. Hülye meg én vagyok.

    Magyar hozzáállás. Úgyis nekem van igazam, majd ha nagy lesz a baj, akkor intézkedek és bebizonyítom, hogy nem tartozom semmivel.

    Nem lett volna egyszerűbb az elején rövidre zárni a dolgot? De egyszerűbb lett volna, csak abban nincs semmi kihívás.

    Most meg megy a rinya. Az év új, a hülyék változatlanok.

  • 2012.01.02 09:16:20poháralátét

    ez csak azért lehet mert mindenki sz*rik mindenre, akinek meg nem kéne jól megszívja

    Boldog új évet!

  • 2012.01.02 12:32:16Lanosbetyár

    Na én is így jártam majdnem. 10 éve beszámittatam az akkori autómat. Kb. fél évre rá jön a papír,hogy gyorshajtási bírságot fizessek. Elmentem a kereskedőhöz,az autó már nincs nála,két hónapja. De nem mondták meg,hogy ki vette meg. Némi alkudozás,és ügyvédi felszólítás után derült ki,hogy egyik alkalmazott vette meg a kocsit,de sz@rt az átírásra. Ő vitte el a balhét.

  • 2012.01.02 13:49:54tna

    Elfaxolta az adásvételit... Ez pont annyit jelent a behajtónak, hogy kapott egy faxot, amiben van valami. Egy adásvételit egy perc alatt bárki írhat, függetlenül attól, hogy ez hamisítás!
    A tulajdonjog igazolása a törzskátyával történik, az okmányirodánkeresztül, kit édekel az adásvételi?
    Ez pont olyan, hogy mindaddig, amíg a földhivatali bejegyzés szerint az enyém egy lakás, addig bizony én felelel érte! Persze az adásvételi arra már alkalmas, hogy eljárást lehessen vele indítani, ahogy a fenti tanácsban elhangzott!
    A tisztelt felháborodók pedig a számomra undorító ország/magyar - gyalázkodás helyett arra gondolojanak, hogy élnek ma az országban ahol máshol is olyan emberek, akik visszaélnek az ilyen helyzetetben a jogállami lehetőségekkel!
    Gondolom minden olyan esetben aikor a bírság egy 3000 ccm feletti Audi/BMW-ről szól kapnak ilyen faxot - persze leemelni általában nincsn honnan a pénzt, ez már gyanús. Mondhatnám, hogy akinek mozgéssérült igazoványa van , de elfelejtette jogtalanul használni, annak van készenlétben egy adásvételije is!

  • 2012.01.02 13:53:14mex900

    Velem is szórakozott a Gámán Kft. Pecsen. Egy 15 éve eladott autó után, amit már 5 éve az okmányiroda a nevemrol is lejelentett, akart kulonbozo birsagokat beszedni. Bementem az irodába panaszt tenni a papírokkal, ok mondtak hogy latjak, hogy eladtam , de akkor is ki kell fizetnem.Kozben azert telefonnal felvettem az egesz beszelgetest, hogy utana ne legyen felreertes az elhangzottak miatt:-).Majs felhivtam a ugyvedjuket es kozoltem vele, hogy nyugodtan menjunk a birosagra, ezek es ezek a papirok vannak a birtokomban es megadtam az ugyvedem nevet aki majd kepviselni fog. Az ugyved azonnal elnezest kert az iroda neveben is es azota beken hagytak. Ennyi! Magyarország Én így szeretlek.

  • 2012.01.02 16:03:18jobbos

    Én egy éve próbáltam a nevemre íratni a vásárolt kocsit, volt időpontfoglalás az okmányirodába, meg is jelentem, pár papír hiányzott, elhajtottak.
    Hosszú történet hogy miért, de csak hónapokkal később sikerült átíratni a kocsit (már nem létező cég volt az eladó, és egyéb bonyodalmak).
    Két hét múlva jön a csekk a rendőrségtől, majd az APEH-től, késedelmes átírás miatt.

    Hiába bizonygattam, hogy nem az én hibám volt, és megjelentem az okmányirodában a határidőn belül, ezt simán letagadták.
    A legszebb, hogy amikor kiderültek a dolgok, amiért a kocsit nem tudtam rögtön átíratni, szemrebbenés nélkül nyugtatgattak, hogy nekem nem származhat az ügyből bajom, mert időben ott voltam, szóltam, stb.
    Aztán ahogy átírták a kocsit ők maguk jelentettek fel...

  • 2012.01.02 17:36:34király shanyi

    Sajnos itt tart M.O. Az autós az a "fajta népcsoport " közé tartozik akit mindig szopattak,szopatnak és szopatni fognak.Hivatali ügyintézés bármelyik részen (rendszám leadás,átírás stb ) egyenlő a 0-val!!!Ezen szerintem nem is fognak változtatni és nem azért mert nem tudnak hanem mert NEM AKARNAK.

  • 2012.01.02 18:23:34Buntmetall

    Az ilyen estek miatt nem tudom elfelejteni hogy mekkora nagy pöcegödör ez az ország.

  • 2012.01.03 09:33:57kantorlaszlo

    Ilyenkor boldog a szívem, hogy otthagytam kis hazámat. Etesse a sok tintaszaró droidot meg a segílyeseket más.

  • 2012.01.03 11:39:23TSiga

    Kurva anyját a végrehajtóknak!

  • 2012.01.03 11:42:01TSiga

    Én meg a rendőrség miatt szívok. Az ügy"intézésük" közben elköltöztem, de bementem az új címemmel. Ezt iktatták is, de akkor is rossz helyre küldték a bírósági értesítőt. Úgy látszik, nem férnek hozzá a BM lakcímnyilvántartáshoz. Az autóm meg azóta orr nélkül. Köszi, Kirnyákné.

  • 2012.01.03 13:11:00Sayniqua

    augustiernek van igaza.

    Egy tökösebb ügyvéddel nem ügy, és a poén kedvéért most már ráadásul kamatos kamattal kell kérni a pénzt.

  • 2012.01.03 14:31:37zeugma

    Sayniqua: Így van. Alapesetben azt mondom, hogy nem éri meg az a rengeteg beleölt idő és idegesség, ami ma kishazánkban az igazunk jogi úton való érvényesítésével jár. De ha már így is, úgy is jogi útra kell terelni az ügyet, akkor úgyis keríteni kell egy jó ügyvédet, és ha már úgyis fizetünk az ügyvédnek, akkor igenis be kell perelni azokat, akik nekünk kárt okoztak. Mert az, hogy leemlték a számláról a pénzt, már nem holmi zaklatás, hanem tényleges anyagi kár, ami kamatostól jár vissaz. Ráadásul akik nem íratták át az autót, azok nem önhbájukon kívül okoztak kárt a levélírónak, hanem vagy nemtörődömségből, vagy szándékosan. Tessék mindenkitől kártérítést követelni, aki ezért felelős, különben sose lesz itt rend, ha mindig kussolunk és csendben tűrünk.

  • 2012.01.03 18:43:05Csabby

    Föl kell jelenteni minden büdös parasztot ebben az ügyben, mert megérdemlik ráadásul kamatostul kell a pénzt visszakérni...jó hogy nem már az ükunokája gyorshajtását is én fizessem...nem?

  • 2012.01.03 19:54:10m20b25

    Azért ez odabasz! Komolyan mondom, ami ebben az országban megy az undorító. Minden drága, bonyolult, mindent ötven helyen nyilvántartanak és mégsem működik. Ja és a vétlen a hunyó!

    Ma én is mentem az okmányirodába. Eladtam az autót tegnap. Le akartam jelenteni. Minden rendben volt, csak nem volt felírva az adásvételire a km óra állása. Miért is lenne? Nincs ilyen a hivatalos, indigós nyomtatványon!
    Nem fogadták el az adásvételit! 2 napja iktatták törvénybe. Nincs átfutási idő. Ennyi. postázzam el az adásvételimet az új vevőnek írjuk rá és küldje vissza!
    Azt nem tudják, hogy eredetvizsgánál lefényképezik a km órát?? Már 2 éve is csinálták.Mindenhol ezek a nyomorult komcsi falak.

  • 2012.01.03 22:09:03fpetyov6

    Ugyanez van. Vettem egy évekkel ezelőtt. Az előző tulaj rokona nem jelentette ki magát. Kereste a rendőrség, apeh, stb.. Kényszerkijelentést kértem, el is intézték Okmányiroda, de mai napig küldi az apeh a leveleket a nem létező embernek a nem létező címére...

  • 2012.01.04 00:00:47zsakszon

    Ez se rossz: A cégem 2006-ban új helyre költözött, lejelentve mindenhova, ahogy illik. APEH-től, Önkormányzattól kezdve, minden szervnek. A levelek a hivataloktól simán érkeznek az új címre. Aztán 2008-ban kicsit túlléptem a megengedett sebességet. A Királyi Rendőrség a régi címre küldözgette a tértivevényes levelet. Valahogy tudomást szereztem róla, és begyalogoltam a Királyi Rendőrség Helyi Illetékes Szervéhez, hogy én vagyok az a bűnöző, akit meg akarnak büntetni, kérem a csekket, szeretnék fizetni. Éppen csak ki nem b@sztak, hogy ilyen nincs, vegyem át a hivatalos értesítést. Mondtam rendben van, de az új címre legyenek kedvesek küldeni. Lediktáltam, felírták. Aztán természetesen a Királyi Rendőrség újra a régi címre küldte, két további alkalommal. Könyörögtem a régi cím környékére kézbesítő postásnak, hogy hadd vegyem át, mert én Törvénytisztelő Állampolgár vagyok, nem szeretnék a Királyi Rendőrséggel ujjat húzni. Nagy nehezen megoldottam, befizethettem jogos büntetésem, miután utánajártam. Mindezek után egy meleg hangú levélben mindezt leírtam a Királyi Rendőrség helyi Szervének, tértivevénnyel ajánlva, kértem hogy legyenek kedvesek átírni a cég címét, amit amúgy rajtuk kívül minden állami szerv pontosan ismer és használ.
    Itt vége is lehetne a történetnek. De nem Magyarországon. Én hülye egy évvel később új teherautót vásároltam a cégnek. Megyek átvenni, és mit látok??? A SZERV az új autó forgalmi engedélyébe a régi címet jegyezte be... Kérdem, most ez mi? Hát a rendszerbe ez van, de ha kifizetem az új autó mégújabb forgalmi, törzskönyv és egyéb nyalánkságait, akkor természetesen van esélyem, hogy jó cím kerüljön a papírokba. Plusz kb. x ezer Forintért. Na itt szakadt el a cérna. Magyarisztán, én így szeretlek.

  • 2012.01.04 01:02:11Karbonsai

    Magyarország is csatlakozott azokhoz az országokhoz, ahol a társadalom minden szintjén szükség van a jogi képviselőre. Nem ússzuk már meg családi ügyvéd, vagy jogbiztosítás nélkül. A falloszjoggal felruházott sumák parkolótársaságok, önkormányzatok stb. néha csak úgy próbálkoznak. Az olcsó postai küldemény árának sokszorosát követelik több ezer embertől, ami azon a határon mozog, hogy lehet be kéne fizetni, jobb a békesség alapon. Sokan befizetik, mert nem éri meg a futkosás, sokan benéznek egy jogi határidőt és hopp, a fiktív büntetés-tartozás már jogerős is lesz és a végrehajtónak fizetned kell az eredeti fiktív 10000 Ft helyett már 60000 Ft-ot vagy elárverezi a lakásod, autód, motorod, lehetőleg mindet egyszerre a haveroknak, megélhetési árverés látogatóknak. No itt már a bizonytalanabb is biztos fizet mert ha valamit elvett tőled a hatóság ebben az országban, azt visszaszerezni, annak kárfolyamát kártérítéssel megtéríttetni egy évtizedes program és a végén szintén vastagon nem éri majd meg. Hát ez van, Persze a bűnszövetkezet (mert valójában ez vegytiszta visszaélés) csúcsán az állam van, hiszen minden egyes ügyletből forintocskák pattannak le neki is.

  • 2012.01.04 01:19:01laci_52

    Lenkei úr csak a fizetési meghagyás figyelmen kívül hagyásáról beszél, a kereskedő inkorrekt eljárásáról
    (nem jelentette be az autó értékesítését az illetékes szerveknek) nem. Ilyesminek egy jogállamban a kereskedés azonnali bezárásával kellene járnia.

  • 2012.01.04 04:00:21detomaso

    Nem lenne ilyen probléma, ha a rendszám a tulajdonoshoz kötődne, nem pedig a járműhöz. Amikor eladod az autót, a rendszámot megtartod. Vannak országok, ahol ez így működik.

  • 2012.01.04 12:26:10James_Bond

    Ha leveled jön, vedd át. Ennyi.

  • 2012.01.07 09:33:18wrricsi

    Ja és még annyit, hogy akinek nincsen pénze ügyvédre, az rohadjon meg? Rúgjunk mégegyet bele a fekvő emberbe? Ne segítsünk neki? Vagy mi? Mert ez van most Magyarországon.

  • 2012.01.07 10:30:32wrricsi

    Végrehajtás más szemétsége miatt!
    Nekem is ugyanez a problémám, több papírom van róla, hogy eladtam az autómat, és leadtam az adásvételit lepecsételve, 5 munkanapon belül lejelentve, plusz jegyzőkönyvezve, önkormányzatnak bejelentve, és ennek ellenére végrehajtási eljárást indítottak ellenem parkolás miatt, annak ellenére, hogy többször is megerősítettek, hogy az autó már nincs a nevemen. Én még a levelet is átvettem, de sajnos nem értettem a tartalmát, mivel én csak egy egyszerű állampolgár vagyok, és nem értek a joghoz. Ezért nem is foglalkoztam vele, mivel 100%-ig biztos voltam benne, hogy semmilyen felelősségem nincs az autó felé egészen a mai napokig, amikor már megint jött a levél végrehajtási felszólításról, amit érdekes módon már normális emberi nyelven írtak, hogy mivel én nem válaszoltam az előző levélre, ezért én elismertem más tartozását. De van két lehetőségem: vagy kifizetem a büntetést és megpróbálom én visszaszerezni az új tulajtól, vagy perújítást kérek, aminek nem is kicsi költségei vannak mindkét esetben, úgyhogy én ezért nem értemazokat a hozzászólásokat, hogy "be kell perelni", meg "át kell venni a levelet", ez tök lényegtelen, ha nincsen pénzed, és más szemétségei miatt te szopsz!

  • 2012.01.07 13:22:02J-Imi

    wrricsi:

    Van még két lehetőséged, elmész a végrehajtást kérőhöz és minden papírt bemutatva elintézed a dolgokat, kötelességük visszavonni a végrehajtást, de ha nem akkor bemész a végrehajtást foganatosító bíróságra, benyújtasz egy kifogást és ha tényleg úgy van minden ahogy írtad, az ügyet megszüntetik.
    Amúgy nem igazán értem, hogy miért nem értetted meg az "első levelet" Egy fizetési meghagyást kaptál amin feketén fehéren le van írva, hogy ki az adós, ki a végrehajtást kérő, mekkora a követelés összege és hogy 15napod van fellebbezni... A végrehajtó szintén ezt a fizetési meghagyást kézbesíti legtöbb esetben egy fizetési felszólítással. Remélem tudtam segíteni.

  • 2012.01.07 13:47:45wrricsi

    Köszönöm szépen a válaszodat, amennyire gyorsan tudom, elküldöm az ügyvédnek a papírokat, de szerintem, mivel már írtam neki, nem nagyon fogja érdekelni, mivel nem is ajánlotta fel ezt a lehetőséget, és hogy válaszoljak a kérdésedre, hogy miért nem értettem az első levelet, mivel elméletileg már nem az én nevemen van a kocsi, és én minden olyan dolgot megtettem, amit csak lehetett, hogy lekerüljön a nevemről, és erről papírokat is kaptam. A levelet úgy értelmeztem, hogy az ellen van-e kifogásom, hogy ott volt-e az autó, mint írtam, akkorra már nem volt a tulajdonomban, és nem tudhattam, hogy ott volt-e vagy nem. Gondoltam ezt majd az új tulajdonos válaszolja meg, de ezek szerint nem. A következő levelet érdekes módon már úgy fogalmazták meg, hogy meg lehetett érteni. Ennek ellenére még mindig nem értem, hogy az adásvételit minek kell leadni, hogyha így is úgy is az én pénzemből kell küldözgetnem a leveleket.

  • 2012.01.11 19:37:01wrricsi

    Hát nemsokra jutottam az elmúlt pár napban!

    Megküldtem az iratokat a "végrehajtónak" és a parkolási cégnek, és írtam egy e-mailt is a "végrehajtónak", amire a válasz, hogy ők csak rendesek akartak lenni, mivel hogy kiküldték az értesítőt a végrehajtás megindítása előtt, de nem fogadják el a kérelmet, mivel az csak akkor esedékes, ha már a végrehajtást elindították.Ezért még mindig az van, hogy én fizessem meg más tartozását, és a másik lehetőség a perújítás, aminek a költége 6%, vagy minimum 10e ft. Most akkor én ezt nem értem. Eddig végehajtásról volt szó, most már még el sem indított végrhajtásról beszélnek, de miért nekem kell fizetni, amkior tudják, hogy nem volt a nevemen, mert megküldtem nekik a papírokat, és miért kell nekem megvárni, hogy végrehajtsák, és miért csak akkor tudom perújítás nélkül elkerülni azt, hogy más helyett nekem kelljen fizetni?

Autójogász Autójogász

Haragosa van? Kárvallott? Rendőri túlkapás áldozata? Kérdezze az Autójogászt, vagy böngéssze a több száz eddigi tanácsot. Kereshet is! Per- és tehermentességet kívánunk!

KeresésKeresés

IndapassIndapass