AutójogászAutójogász

 

Valaki a tudtomon kívül autót vásárolt a nevemre

Tisztelt Dr.Lenkei Balázs!

A következő problémám akadt: A helyi önkormányzattól értesítést kaptam, hogy fizessek be 24 945 Ft gépjárműadót egy általam ismeretlen rendszámú gépkocsira. Én ilyen rendszámú autóval nem rendelkezem, régebben sem volt a tulajdonomban. Mi ilyenkor a teendő, hogyan tudom igazolni az önkormányzat felé, hogy nincs a kérdéses jármű a tulajdonomban? Évekkel ezelőtt vettem egy új autót, akkor a kereskedésben lefénymásolták a személyimet, lakcímkártyámat, jogosítványomat, más ötletem nincs, hogy hogyan szerezhette meg valaki az adataimat. A járműadó megfizetésén túl az is aggaszt, hogy valaki esetleg bűncselekményhez, hitelcsaláshoz, stb. akarja használni a nevemre vásárolt autót.

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel: László

Tisztelt Kérdező!

A gépjárműadóval kapcsolatosan javaslatom, hogy személyesen keresse fel a kerületi önkormányzat adóirodáját és győződjön meg arról, hogy milyen okiratok állnak az adóiroda rendelkezésére és vonassa ki az autót a forgalomból. Javasolom továbbá, hogy az önkormányzat adóirodájának határozata alapján tegyen feljelentést ismeretlen tettes ellen a rendőrségen visszaélés okirattal vétsége miatt. A rendőrségi feljelentésnek az ügy szempontjából azért van jelentősége, mert ha a nevére vásárolt autó miatt bármilyen hatóság eljárást indítana Önnel szemben, hitelt érdemlő módon tudja igazolni, hogy Ön csakis mint sértett hozható az üggyel összefüggésbe.

Tisztelettel,

Autójogász

dr. Lenkei Balázs

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. december 31., 18:39, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.12.31 19:13:33kuki123

    Évekkel ezelőtt vettem egy új autót, akkor a kereskedésben lefénymásolták a személyimet, lakcímkártyámat, jogosítványomat,


    érdekes... mennyi ember adata van így lefénymásolva...

  • 2011.12.31 19:15:32yxcvbnma

    nézzél utána, hogy milyen autó.

    Ha pl egy 30 millás szekér, tegyél feljelentést a rendőrségen, hogy ellopták:) A rendőrség pedig megtalálja neked.

    Ez csak vicc volt, úgyse találnák meg:)))

  • 2011.12.31 19:26:47HgGina

    A Pannon GSM is másolta boldog-boldogtalan iratait készülékvásárláskor. Vajon a Telenor mit csinál ezekkel az adatokkal?

  • 2011.12.31 19:54:12Mr. Ray

    Mindenki másolta és most is másolja (bankok, mobilcégek stb), hiába van törvényi rendelkezés...aláíratnak veled egy papírt, hogy beleegyeztél. Ha nem, akkor elköszönnek tőled. Komolytalan az egész.

  • 2011.12.31 20:14:12XS

    Velem ugyanez történt 2008-ban, ha érdekel a story és az egész kimenetele, dobj egy e-mail. A mai napig követeli az önkormányzat a súlyadót, de legalább már eljutottunk oda, hogy elég meglobogtatnom a rendőrségi nyomozás lezárását igazoló iratot és nullázzák, de minden alkalommal széljegyet akarnak rakni a tulajdoni lapunkra behajtás címén :S

    midship.roundabout.spyder@gmail.com

  • 2011.12.31 20:17:26soproni1

    Ahogy az önkormányzatokat ismerem, akár elírás is történhetett, hisz ott is közalkalmazottak "dolgoznak".

    Amúgy valószínű kamu levél, mint a többi " mit csináljak" kezdetű.

  • 2011.12.31 20:28:17Hurrá Torpedó

    Még lehet tévedés is, nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni.

    A hatóság is tévedhet, ha azonos a név. Ugyanis a forgalmiban nincs tulaj utca-házszám, és szigszám se. A teljadót meg a személyi alapján vetik ki. (Amikor elköltöztem simán jött az új önkormányzattól pedig csak a lakcímkártyám változott, a kocsi papírjai nem, ezügyben semmit nem intézkedtem)

    Tehát ez úgy megy, gondolom, hogy a bejegyzett lakosok nevét összevetik az autótulajok adatbázisával, és ez alapján nyomják ki az adót.

    Namost ha van a neved Csing Kan Lee, és van ilyen nevű tulaj akkor megy a csekk. De ha 6 embernek is ugyanez a neve akkor nem tudom mi alapján megy a dolog, mert más azonosító nincs a forgalmiban a tulajra nézve. Anyja nevét meg szül időt szokás figyelmen kívül hagyni...

  • 2011.12.31 20:47:53mrandor

    Közokirat-hamisítás bűntette miatt kell feljelentést tenni, mert ha a nevünkre került, akkor a közhiteles nyilvántartásba került. A közokirattal visszaélés vétsége más tészta.

    Amúgy nem kivonatni kell a forgalomból, hanem a feljelentéssel becsattogni az önkormihoz és annak másolatát az ocsmányirodában benyújtani; ők majd maguktól kivonják.
    Ha nem a miénk az autó, akkor azzal ne is rendelkezzünk, mert utána egy másik hivatalban nehéz megmagyarázni, hogy miért is intézkedtünk azzal kapcsolatosan, ha semmi közünk nem volt hozzá.

  • 2011.12.31 21:02:27kolbászoszsömle

    Nem sz övé az autó, de vonassa ki a forgalomból?
    Márhogy vonjanak ki a forgalomból egy autót, aminek valami okból rossz helyről akarják behajtani a teljesítményadóját?

    Ez valami vicc?

  • 2011.12.31 22:18:08prérikutya

    kolbászoszsömle: A leghülyébb ötlet, amit adhattak...

    Hogyan vonatná ki, ha jogtalanul került a nevére? Ha kivonatja, akkor elismeri, hogy az övé, ha meg kiderül, hogy nem, akkor okirat hamisítást követ el.

    Eccerű. Be kell menni a rendőrségre, és feljelentést kell tenni csalás, okirat hamisítás miatt ismeretlen tettes ellen. A rendőrség meg szépen beszerzi azokat az iratokat, melyek a vásárlást, átírást bizonyítják (adásvételi, biztosítási kötvény, mikor, hol, kik íratták át).

    A feljelentéssel pedig el kell ballagni az okmányirodába jelezvén, hogy folyamatban az eljárás.

  • 2011.12.31 23:15:34virkir

    kolbászoszsömle

    Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a kishölgyek egy forgalomból kivonást úgy kezdenek, tessék szíves lenni ideadni a az autó első und hátsó rendszámtábláját.
    Jogász, jogász sok liba-e volt az a diploma he...

  • 2011.12.31 23:40:56heliox

    Szerintem az önk hivatalból fogja elindítani az autó forgalomból való kivonását.

  • 2011.12.31 23:45:49263

    Megint apróságba kötök bele Autójogász úr, honnan veszi, hogy a kerületi önkormányzathoz kell bemennie az illetőnek? Ha nincs is kerület ahol lakik? Megint csak írjunk valamit, mindegy mit, nem számít? Az olvasónak jó úgy is?

  • 2012.01.01 00:13:26MP

    Szerintem elég ha írsz egy levelet hogy nincs a birtokodban az autó. Ha vádolnak majd nekik kell bizonyítani hogy a birtokodban van. De a rendőrségi feljelentéssel egyetértek. Azt megtenném mindenképp mert ki tudja mi kerül még a nevedre.

  • 2012.01.01 00:17:07BitPork

    virkir: ezt rosszul tudod. Nekem elég volt a személyim, a rendőrségi feljelentés és már vonták is ki...

  • 2012.01.01 00:18:00peti251

    nem pont idevág, de talán... mikor sok lett a pont a jogsin, bevonták. le is zajlott minden menetrend szerint, de mikor küldték az igazolást hogy sikeresen elvégeztem az utánképzést, azon stimmelt a név, stimmelt a születési dátum, csak a születési hely és az anyja neve nem. visszavittem nekik, jó nagyot néztek de egyből küldtek egyet amin már stimmelt minden adat!

  • 2012.01.01 01:16:42fttb

    a nevemen van két autó, az apámén egy. a lakcímünk azonos. az elmúlt 10 évben egy autót eladtunk és kettőt vettünk. a kispesti önkormányzat nem tud különbséget tenni közöttünk és hol az én autóm van apám nevén, hol fordítva. volt úgy, hogy az összes autó az övén. idén az összes az én nevemen van (szerintük). ha reklamálok, akkor a következő csekk küldéskor még jó a nyilvántartás, de a következőnél már megint rossz.. már jó pár éve nem reklamálok, de így is időnként változik az aktuális felállás..

    já lenne, ha a mi pénzükön szar munkát végző hivatalnokok között nagyobb kaszálás lenne..

  • 2012.01.01 03:14:04- Szerzet -

    Hagyjad már, hányszor próbáltak így lehúzni az önkormányzattól... Hasukra ütnek, és kiküldenek egy csekket tetszőleges adóról. Több ismeretlen rendszámra is küldtek az évek alatt, de volt szerintük velencei vízparti telkem is, meg még a faszom tudja, mi mindenem.

    Így járnak azok, akik szó nélkül fizetik rohadt sarcaikat, ezeket megpróbálják másra is bepalizni, hátha nem nézi meg, csak automatikusan elutalja.

    Azt se zárnám ki, hogy ezen fantom autók, ingatlanok stb-k után kicsalt 'adók' valójában egykét furfangos önkormányzati alkalmazott zsebébe csorognak be.

  • 2012.01.01 05:08:27ColT

    Az fasza, főleg, ha pl. még az aláírásod is ott van :D
    Simán feljelentés, stb.

  • 2012.01.01 10:04:59Akos75

    Ha mondjuk ellopták az autót akkor elég nehéz prezentálni a rendszámát, mégis ki lehet vonatni szerintem a forgalomból.

  • 2012.01.01 11:18:26Hó apó

    Ha igaz a sztori, akkor ez egy sima admin. hiba au önkormányzat részéről.
    Nálam annyi történt, hogy betelt a forgalmi, műszaki után újat kellett kérnem. Az okmányirodán meg lazán közölték, hogy náluk a motorszámnál az egyik helyen 6-os van írva a G helyett.
    Jó, akkor itt a forgalmi, ahol már 4+1 friss műszaki szerepel, itt a törzskönyv, itt az adásvételi plusz
    itt áll a kocsi az épület előtt, döntsük már el, hogy 6-os vagy G és ki hibázott.
    Nem, nem, csináltassak KPM vizsgát, mert csak az lesz nekik hiteles. Ekkor kértem a hivatalvezetőt, egyből ki tudták javítani G-re a hatost a gépben.

  • 2012.01.01 12:39:46kasu

    Rémes, mi megy. Régebben elírtak egy számot a rendszámban és máris két autóra vetettek ki ezt-azt... írtam nekik, hogy sajnos csak egy van. Elhitték, nem küldtek többé fizetési meghagyást.
    Más. Egyszer régen bevallottam egy garázst, mint építményt, merthogy az (építési) engedély is náluk volt, tehát csak keresik, mi van. És fizettem 4 évig. Mikor írtak egy levelet, hogy mi is ez a befizetett pénz? Mondtam nekik egy válaszlevélben, erre meg erre a szlára utalják vissza. Megtették. Rohadjanak meg. Vagyis ha hülyék, me, tudják mire is fizettem, hát nem jár semmi és annyira ostobák voltak, hogy minden utánanézés nélkül vissza is utalták.

  • 2012.01.01 12:43:09papaverin

    Írtam hozzászólást, hol van? Nem trollkodtam.

  • 2012.01.01 12:49:26kasu

    A másik, hogy a törvények betartása idehaza smafu. Az állami hivatalok, akiknek főképp be kéne tartani a törvényt, hát nem. Minden intézet, bolt, telefonos, bank minden személyes iratot másol. A jobb helyeken beleegyező nyilatkozatot íratnak alá, de az egész kurvára törvénytelen. Valahol értem, mert a csibész is rengeteg. Akkor meg miért ne lehetne EZ a törvény?
    Más.Ellopták a rendszámtábláim. Rendőrségi feljelentést tettem, és milyen jó tettem:-)) 9 hónap múlva jött egy közig. bírság: tankoltam és fizetés nélkül mentem el. Persze olyan tip autó soha nem volt nekem, meg semmi nem stimmelt, de kegyesen fogadtak, egy órát szívattak... de fel tudtam mutatni a rendőrségi feljelentést és.. és nem bűncselekmény hiányában, hanem BIZONYÍTOTTSÁG hiányában ELENGEDTÉK a bírságot. Agyrém.

  • 2012.01.01 13:29:01svgh1

    kasu !!!!!

    Közig.bírság lopásért? Ezt a kitalált történetet !!! :)

  • 2012.01.01 13:50:59Hó apó

    "de fel tudtam mutatni a rendőrségi feljelentést és.. és nem bűncselekmény hiányában, hanem BIZONYÍTOTTSÁG hiányában ELENGEDTÉK a bírságot. Agyrém."

    Ez tipikus hazai rendőrségi logika.
    A bűncselekmény továbbra is fennáll, de nem te vagy az elkövető. Hogy ne kelljen neki új nyomozást elrendelnie az ügyben, ezért téged tekint elkövetőnek, de nem tudja bizonyítani, mert jó az alibid. Erre mit csinál: bizonyítottság hiányában lezárja ELLENED az eljárást.
    Hogy miért? Mert megszabadul egy ügytől, és nem kell továbbadnia sem az ügyet.
    Konkrétan ezt a rendőrt azonnali hatállyal bocsátanám el, mert kibújt a törvényben előírt kötelessége alól: a bűnöző üldözésétől.

    Amúgy meg neked nem annyira jó az ilyen lezárás,
    mert évek múlva lesz valamilyen más ügyed, akkor
    annyit fognak látni a lekért adatlapodon, hogy ennek
    a delikvensnek volt egy benzinkutas ügye, amit
    BIZONYÍTOTTSÁG HIÁNYÁBAN ejtettek ellene, tehát
    sanszos, hogy ő volt....

  • 2012.01.01 14:06:30

    az ilyen ember akkor is blogba ír amikor éhes? megírja hogy éhes vagyok úristen most micsináljak?

  • 2012.01.01 15:42:49Idősebb vagyok, mint Szlovákia

    Ez a Lenkei az a Lenkei?

    Mert ha igen, akkor....

  • 2012.01.01 15:52:57Vkat118

    Hát ehhez a vonassa ki tanácshoz csak gratulálni tudok...

  • 2012.01.01 16:36:01prérikutya

    kasu: a sztori kissé sántít, mert közigbírságot nem fogsz kapni elhajtásos tankolásra...

    Az gyorshajtásnál, tilosban parkolásnál fordul elő.

  • 2012.01.01 16:43:54Hó apó

    "Ez a Lenkei az a Lenkei?"

    Nem, az egy szélhámos, ez meg jogász

  • 2012.01.01 20:33:57Advocatus Diaboli

    "Nem, az egy szélhámos, ez meg jogász"

    Mi a különbség?

  • 2012.01.01 22:26:10klaus Trofóbia: a német szinész

    ősrégi autók miatt 600e feletti állítólagos súlyadó tartozás miatt éveken keresztül piszkált az önkormányzat ALAPTALANUl! Rendőrségi feljelentés lett a vége, mivel az évekkel korábban eladott autóimnál átírták az adásvételit, vagy át sem iratták, a rendőrség is ezt állapította meg viszont mivel eltelt 5 év ezért elévülés miatt zárta az ügyet. Emiatt a hivatalos nyilvántartásban maradt minden a régiben, és sok éves huzavona után méltányosságból sikerült töröltetnem az alaptalan bírságot. Vicc ez az ország!

  • 2012.01.01 22:51:33Hó apó

    >>>klaus Trofóbia

    Nézd, ebben az országban meg lehet azt csinálni, hogy
    azonos a neved valakivel, azonos hónapban és napon születtetek, de más évben és más az anyja neve is, ennek ellenére a BKV simán zaklat jegynélküli utazás miatti végrehajtással.
    Hiába hívod fel az ügyvédi irodáját a BKV-nak,
    hogy nem stimmelnek az adatok, végig se hallgatnak,
    egyszer csak kapsz egy bírósági idézést, amire ha
    nem mész el, rádverik a tartozást.
    Elmentem rá, fél óra alatt értette meg a bíró
    (miután ismételt adategyeztetést kértem), hogy
    a keresett személy és én nem vagyunk azonosak.
    Ja és jött a bíró azzal, hogy mivel igazolom, hogy
    a jegynélküli utazás idején nekem nem ez volt az
    igazolvány számom (4 évvel ezelőtt...)?
    Mikor már nem stimmelt sem a születési és és az anyja neve sem....
    Szerencsére a régi igazolványomat csak kilyukasztották,
    nem vették el, és még nálam volt.

    Egyszerűen nem értem, hogy miféle joggyakorlat ez,
    hogy a BKV végrehajtó cége keres egy nagyjából egyező adatokkal bíró embert, aztán annak kell magyarázkodnia, hogy ő nem is az, akit keresnek.

    És a végén egy bocsánatkérés vagy a károk és költségek megtérítése fel sem merül, a bíró
    figyelmét erre külön fel kell hívni.

    Balkán non plusz ultra.....

  • 2012.01.03 21:07:42papa33

    Igaz jogászi válasz...

  • 2012.01.04 13:45:15Mental Militia

    Kasu kussol..

  • 2012.01.04 16:07:31karlmann

    Az adatok jogtalan használatáról annyit, hogy az előző munkahelyemen néha én fizettem be a cég bankszámlájára pénztárban összegyűlt kp-t. Ez az Erste banknál történt. Még egyetemi éveim alatt kb 15 éve volt Erste számlám és kártyám, de már rég felmondtam, meglepő módon minden adat hibátlanul benne volt a rendszerükben, a legfrissebb lakcímemmel együtt. De a legdurvább az volt, hogy a nagyanyám, aki 3 évvel korábban meghalt, de korábban szintén volt Erste számlája szintén szerepelt a rendszerben!!!

  • 2012.01.05 09:10:33bankár

    tegyél feljelentést autólopás miatt -> lesz egy ingyen autód :D
    (nehogy...)

    amúgy hibáznak a zönkormányzatnál, lehet csak elnéztek valamit

    @fttb - ilyen velem is előfordult: az én teljesítmény adómat és apám kommunális adóját vonták össze... elég vicc, pedig személyesen ismernek,
    sajnos másfél órás kávézás után nem emlékeznek arra, hogy mit csináltak előtte ... pedig semmit...

  • 2012.01.06 08:04:29MB126

    Á, nem biztos, hogy a feljelentés elég. A feleségem autójával jártunk úgy, hogy el akartuk adni és beadtuk egy "kereskedésbe". Az állítólagos "kereskedő" úgy használta a kocsit, mintha a sajátja lett volna, gyorshajtott, ingyen parkolgatott stb. A gyorshajtás miatti bírságnál nem fogadták el, a bizományosi szerződést, de még a rendőrségi feljelentést sem. Majdnem fizetnem kellett, de szerencsére határidő túllépés miatt megszűnt az eljárás, de úgy, hogy egyben közölték, hogy a bizományosi szerződés azért nem jó, mert nem szerepelt rajta, hogy ki vezetheti az autónkat (hát én nem is vezetésre adtam oda, hanem eladásra, de ez őket nem érdekelte). :)

  • 2012.01.06 15:57:18''autónepper.''

    tuti köztesnek használták az illetőt:))

  • 2012.01.07 00:22:28McK

    Virkir!

    Ülj le,egyes.
    Nem kell leadni semmit.

  • 2012.01.07 18:53:55ezeröcsi

    Ez velem is előfordult már. Kiküldték egy 2003-as VW Transporter csekkjét nekem, nomeg egyet a saját Ladámra is. Felhívtam a XII. kerületi önkormányzatot, és megkérdeztem, hogy mi történt. Utánanéztek, meghagytam a telefonszámom, és kb.5 perccel később kiderült a tévedés. Két nappal később jött egy határozat, miszerint nem kell kifizetnem a VW gépjármű adóját, adminisztrációs hibára hivatkoztak.

  • 2012.01.13 02:19:44MAFVM

    Az önkormányzatok elég sűrűn vétenek adminisztrációs hibát. Velem párszor megtörtént. Pl egy kb 6 éve hivatalosan eladott autó után akartak adót behajtani még az után is, hogy kb ezt előtte kétszer is eljátszották ugyan ezzel az autóval és én mindkétszer bevittem nekik az adásvételi szerződést illetve természetesen rögtön az eladás után is leadtam nekik, sebaj bevittem még egyszer :). Majd végre valahára nem zaklattak, egyszer csak jött egy újabb követelés egy kb 15éve eladott autónkra szerencsére annak is megvan az adás-vételije így bevittem (gyors ügyintézés 15év után észrevették, hogy valaki nem fizet utána :D ). Majd legutóbb amikor megvettem a jelenlegi autómat és annak rendje módja szerint a nevemre irattam kaptam egy levelet egy másik önkormányzattól, hogy nyilatkozzak az autó hollétéről különben jól megbüntetnek, ez ügyben kiderült, hogy az autó gazdát cserélt két autókereskedés között de az első kereskedő elfelejtette leadni az adás-vételi szerződést így nekem nem kellett semmit tennem csak elcseszni a napomat az önkormányzatnál. Bár igazán értem a dolgot, ha a nevemre van írva az autó akkor nem egyértelmű, hogy nálam van???? Ha pedig lopott lenne az az eredetvizsgánál kibukott volna vagy nem???

  • 2012.01.17 10:21:18isti77

    Egyszerű: az adót befizetni nem áll módodban, foglalják le a kérdéses autót (csak előtte találják meg).

Autójogász Autójogász

Haragosa van? Kárvallott? Rendőri túlkapás áldozata? Kérdezze az Autójogászt, vagy böngéssze a több száz eddigi tanácsot. Kereshet is! Per- és tehermentességet kívánunk!

KeresésKeresés

IndapassIndapass