G Astra gyári méretek

2009.12.20. 21:30 -

Tisztelt Gumidoki!

Két hete vettem egy 2005-ös 1,4-es G Astra Classic Optimát, XEP motorszámmal. Sajnos csak a gumi állapotát néztem és az átmérőt nem.
14" felnin (ET 39 - 4! csavaros) 175/70 R14-es gumi van rajta. Kaptam hozzá később téli gumikat, amik 185/64 R14-esek. 
A gumis később jól megijesztett, hogy szétmegy a váltóm, labilis a kocsi stb.
Felhívtam egy Opel szervizt, ők mondták, hogy ennél az évjáratnál már 15" a gyári felni mérete.
Nincs valami adattábla az autón, hogy végre utánajárjak a dolognak?
A kezelési könyvben jelzik ugyan a 14"-t, de a gumis és a szerviz eléggé összezavart.
Kérdésem, hogy járhatok biztonságosan így, vagy cseréljem gyári 15" ET 49-es felnire?


Köszi a választ,
Cs. Imre, Budapest


Kedves Imre,

Az én katalógusom szerint gyártottak még ilyen Astrát 14"-os kerékkel is, kiviteltől függően 175/70 R14, 185/65 R14, sőt igen ritkán 165/70 R14 méretű abroncsokkal. A felni pontos mérete egyébként 5,5x14" 4x100x56,5 ET39. Ha ez van az autóján, felesleges kicserélnie a nagyobb méretre. Az autó karosszériáján egyébként kellene lennie olyan adattáblának, amelyen szerepel az abroncsok (és felnik) pontos mérete a hozzá tartozó nyomásértékekkel. Ezt legnagyobb eséllyel a tanksapka fedélben, a vezetőoldali ajtónyílásban, vagy a kesztyűtartóban találhatja meg.

Üdv,
Gumidoki

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2009. december 20., 21:30, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítőgyűrű, főtengely
SUZUKI SAMURAI 1.3 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2000-2004
1298 Ft
Szíjfeszítő, hosszbordás szíj
SUZUKI SX4 2.0 DDiS 4x4 Ferdehátú 2009-2013
11560 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Tin Lizzie’s uptown cousin
In 1927 one of Ford’s ads run like this: “Everything you want or need in A Modern Automobile”, which means that we got weak and soft by now. We’ve got to face it: not only were those Fords tough back in the day. So were our great-grandfathers.