A sokkal kisebb gumik következménye

Kérdésem lenne hogy milyen következményekkel jár hosszútávon ha a gyári méretnél a téligumim sokkal kisebb.

255/70 R 16 helyet 225 /70 R16

Azonkívül hogy a km óra többet mutat ártalmas lehet-e aváltónak, vagy valaminek a kisebb kerék, és hogy ezáltal alacsonyabb is az autó? Köszönöm!!

Dániel

Kedves Dániel,

Mivel minden - a hajtáslánc, a futómű, a menetstabilizáló elektronikák, a fékek stb. a gyári kerékátmérőhöz van kalibrálva, okozhat és általában okoz is negatív következményeket egy ilyen drasztikus méretcsökkentés. Amit ha rögtön nem is, hosszú távú használatnál bizonyosan Ön is észrevesz, de lehet, hogy elég hozzá egy vészfékezés... Veszélyes játék (is) lehet ez, javaslom a mielőbbi méretkorrekciót!

Üdv,
Gumidoki

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2012. február 15., 14:32, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2012.02.15 18:22:05teegreesh

    az attól függ milyen hosszú a tél, es milyen sokat all az auto a garazsba. Amugy ha mind a negy papucs azonos meretu es a auto amugy sem 4x4 SEMMI maradandó gond nem lehet belole

  • 2012.02.15 19:54:43GHubai

    Valamiért az az érzésem, hogy ez a gumiméret valamely régebbi prémium márka erősebbik példányához tartozik.

  • 2012.02.15 21:01:27trollkodó

    Inkább dzsipphez.

  • 2012.02.15 22:03:06Abfangjaeger

    Kissé meg fog ugrani a fogyasztás. Persze nem a mért út alapján számolt átlag, hanem a ténylegesen megtett út alapján...

  • 2012.02.16 07:56:19imittto

    [link]

    Ez se rossz, minden csak nem gyári méret. De legalább olcsó...

  • 2012.02.16 23:19:15stevee

    imittto:

    ez k...a jóóóó : ))))))

  • 2012.02.17 10:40:55aefzuj

    Lófaszt! Összesen 2 centivel lesz lejjebb az autó. Egy sima ültetés (4 cm) kétszer lejjebb viszi a bódét.

    A motor örülni fog, kisebb súrlódási ellenállás, csökkent légellenállás, kisebb kerület. Jobban fog gyorsulni, kevesebbet fog enni cserébe hosszabb lesz a fékút és 5.5%-ot fog pluszba csalni a km óra, ami a gyári kalibráció miatt is eleve csal 5-8%-ot.
    Az ABS-ASR-ESP lexarja, ha mind a 4 kerék azonos méretű, akkor hiba nélkül üzemelnek, max. hamarabb avatkoznak be.

    Szó-szó, észre fogod venni a különbséget, de minden lesz, csak veszélyes nem. Hülyékre ne hallgass, emiatt ne vegyél gyári méretű gumit.

    Nem váltóméret? Nem. ÉS?

  • 2012.02.17 10:42:49aefzuj

    Btw: növekedő féktáv keskenyebb gumi miatt? Igen, most majd 2/3-ad helyett 4/5-ig kell lenyomnod a fékpedált a maximális lassulásért. Na bumm, mekkora veszélyhelyzet! LOL

  • 2012.02.17 12:25:26((Adam))

    "Btw: növekedő féktáv keskenyebb gumi miatt? Igen, most majd 2/3-ad helyett 4/5-ig kell lenyomnod a fékpedált a maximális lassulásért. Na bumm, mekkora veszélyhelyzet! LOL"

    Ennél nagyobb böszmeséget nem is írhattál volna... A tapadás meg csak egy mítosz amiben nem hiszel ugye? Pont az ellenkező történik, már 1/2 fékezésnél is beblokkol a kerék, csúszik az autó.

    Nem az átmérőváltozás a nagyobb probléma itt hanem a tapadó felület csökkenése. Gondolom ha ekkora gumi van rajta gyárilag akkor ez nem egy 800 kilós autó, közelebb áll a duplájához.

  • 2012.02.19 21:57:50UNCLEBEN

    Uraim: A súrlódás NEM függ a felület nagyságától...
    Középiskola, 1. osztály...

  • 2012.02.19 22:33:54petya.apukaja

    Uncleben: idealis esetben valoban nem fugg, de az auto kereke es az uttest az minden, csak nem idealis. Eccer probald ki, hogy nyaron mondjuk jo korulmenyek kozott fekezel egy jo guminyomassal, majd kicssit kemenyebbel vagy puhabbal. Nem lesz ugyanz, pedig a surlodasi egyutthato elvileg uaz, csak a felulet nagysaga lesz mas.

  • 2012.02.20 12:02:09((Adam))

    Yuri Boyka:
    Rossz ajtón kopogtatsz, viszont az emberek nagy része nem vesz részt félévente vezetéstechnikai tréningeken, ezért nem tudják hogy ilyenkor mi a teendő. Egy megcsúszásra pánikszerűen, rossz beidegződéssel reagálnak, és kész is a baj.
    Amúgy télen azért még többet közlekedsz aszfalton mint hóban, ott meg rögtön más a helyzet.
    UNCLEBEN:
    Tapadásról beszéltem nem súrlódásról, most nyisd ki megint a fizika könyvet és olvass. :)

  • 2012.02.20 12:11:00((Adam))

    Yuri Boyka:
    Ja, és ha csak trollkodsz, vagy viccnek szántad, akkor persze jár az "ezt bevettem, kabbe" :D

  • 2012.02.20 12:56:45debrejo

    Egy ABS-ESP-ASR kombó tud meglepetést okozni a gyárival nem azonos kerékátmérőnél. Lehet próbálgatni de ha szétszaladnak a pacik akkor csak magadat okold...

  • 2012.02.25 19:35:35Mobilgumis

    No, hát ha már mindenki okosabb az XY gyár mérnökeinél, rajta urak, lehet autót tervezni!
    Biztos jobban fizet, mint otthon a gép előtt.......

  • 2012.02.26 08:56:13_B_

    "virsli" gumival instabilabb lesz az autó. Hosszabb fékút, kisebb kanyarsebesség.
    Az ESR és egyéb elektronikák működni fognak ugyan, csak nem a tervezett hatékonysággal.
    Az új villanyszervós gépeknél meg teljesen el kell felejteni a futóműbabrálást.

  • 2012.03.01 11:58:09Lomha 8V

    Talán olyan autóval kéne járni, amit fel tud gumizni. .. Hiszen ha nem fillérszexelésről lenne szó, akkor rá tudta volna rakni a rá valót, ugye.