Por- és cseppálló, de ez nem biztos

2010.03.10. 10:49

Mennyire szokványos eljárás az, hogy a riasztó vezérlődobozát a 
szélvédő alatti esővíz-elvezetőben helyezik el? Megcsinálták, 
kifezettem, természetesen beázott és éppen egy kórház közepén kezdett 
el szakadatlanul visítani. Természetesen kitéptem, lebontottam, de a 
cégen behajtanám a kárt.

Vannak riasztók, amelyek kompakt kivitelűek, ezeket a motortérbe tervezték, elméletben bírják a szélsőséges körülményeket, de a tapasztalat sajnos azt mutatja, hogy mégsem. Szerelésük körültekintést igényel, sem a túlzott hőhatásnak, sem a ráfolyó víznek nem tud ellenállni. A szélvédő alatti esővíz-elvezetőt egyáltalán nem tartom megfelelő helynek, hiszen itt üzemszerűen megjelenik a víz, és mint a példa mutatja, csak idő kérdése a meghibásodás. A kár behajtásának módja nem a mi szakterületünk, de a hibát orvosolni kell. A beázott riasztó valószínű, hogy cserére érett, hiszen a beázás okozta kár általában helyreállíthatatlan, valamint át kell szerelni az egységet egy védettebb helyre. Gondolom, ennek nem fog örülni tanult kollégám, de a leírtak alapján Ő hibázott.