Ledes lámpa nappalra

2010.07.27. 11:20 -

Tisztelt Kütyüdoktor! Az lenne a kérdésem, hogy tunningboltokban kapható ledes lámpa megfelelő-e állandó nappali fény gyanánt? A ködlámpa mellé szeretném beépíteni. Használható-e ez a lámpa és csak belterületen vagy külterületen is elegendő?

A válasz - nem. A gyárban megtervezett lámpa és világítás, amit a KRESZ elfogad, azon semmiféle változtatás nem engedélyezett, illetve típusmódosításnak számít.

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2010. július 27., 11:20, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2010.07.27 19:32:38Dávidkirály

    Galog és Gigabursch hálistenek kijavították a téves választ. Nemzetközi előírás az ENSZ-EGB 87, melyet Magyarország is aláírt, tehát elismeri, és érvényes itthon. Ennek való megfelelést bizonyítja az E-jelölés az adott nappali menetfényszórón.

    Én csak annyit tennék még hozzá, hogy a Homasitában, Tescoban, stb helyen kapható dolgok általában nagyon gyenge fényerejűek, csak közelről látszódnak és nem egyeznek meg a gyári (Audi, de már Mercedes, Opel, VW is) nappali ledes lámpa minőségével. Emellett kisebbek és hamarabb is égnek ki.
    A gyári minőséget és fényerőt csak a Hella tudja hozni, ajánlom azon választékot, vagy a gyári S6-os lámpát utólag.

    Ja még valami:
    - attól még, hogy tuning, nem biztos, hogy tilos, csak mer a rendőr vagy valaki úgy tudja.
    - marhára unom, hogy a tuningról mindenkinek meg van a fixa ideája és a beskatulyázása. Vannak olcsó és silány termékek, és kendácsolt megoldások. Ám van olyan is, aki kifizeti és gyári beszállító termékét, jó szakemberrel a gyári szintet éri el.

  • 2010.07.27 19:36:00perszepersze

    Az elején belekeverte valaki a helyzetjelző-ködlámpa kombót. A senator-ban csak helyzetjelzővel működött az első ködlámpa, mert ha felkapcsoltam a tompítottat, kihunyt a ködpilács, nehogy a tompított fénye vakítsa a szembejövőt, vagy a sofőrt, ködben...

  • 2010.07.27 20:07:47pumajoe

    Kedves Tuzcsucsu !

    Tapasztalatom szerint a folyamatos vilagitas altal okozott fogyasztastobblet deciliterekben merheto. Ezt kivetitve tobb ezer, tizezer autora, kozel sem elhanyagolhato a pazarlas es felesleges kornyezetszennyezes. Alairom, hogy nem rossz dolog, mert kevesebb figyelem raforditassal eszreveheto egy auto, de szakitani kellene mar azzal a rossz berogzodessel, hogy, amennyiben nem latok szemben semmit vilagitani, akkor nem is jon semmi !

  • 2010.07.27 20:13:37atompyka

    "nem vált ki semmit, attól még ugyanúgy fel kell kapcsolni a tompítottat."
    Na, ez megint téves, nézz bele a KRESZbe!

  • 2010.07.27 20:19:41gepataki

    skandinåviåban, ahol kötelezö a 24/7 vilågitås, engedelyezve a led, de a sufnis xenon nem. ha måst nem bånt, nem irreålis karåcsonyfa a cel, lehet javitani. helyzet+köd kombo jobban låtszik, engedik. menetfeny jobban låtszik, engedik. este kell a tompi, nincs kecmec.
    az autok pedig åt vannak kötve, ha megy a motor, eg a låmpa. nem gyujtås, hanem jåro motor.
    pofonegyszeru, az en låmpakapcsolom szinte erintetlen, nem b*sztatom, mert felesleges.

    ez nagyon idegen szemlelet lenne magyarorszågon??

  • 2010.07.27 20:46:02lorincz84

    füvészkertész

    Na bakker ! Most megvilágosodtam !

    Nekem is ott volt a Dedraban az a kis pöcök párszor nyomogattam de soha nem tudtam meg,hogy végülis mi célt szolgál,egészen máig. :-)
    Pedig 2,5 évig volt meg az autó,és,ha a 46-os talpam alatt nem 12-14l evett volna még máig is meglenne.Imádtam!Azóta sem tudtam egy autóhoz sem kötődni annyira mint ahhoz.sajnos az új gazdája hamar összetörte,pedig 91-es évjárat volt,és 17 évesen adtam oda neki törésmentesen.

  • 2010.07.27 21:53:41Adam88

    Én nappal nem kapcsolok semmilyen világítást. Minek? Aki nem vesz észre fényes nappal egy 5.2m hosszú és 2m széles,autót, az ne ülljön kocsiba. Főleg hogy ritka kocsiról van szó, alapból feltűnő jelenség.
    Jah, aki bevezette, ezt a világítsunk akkoris ha nem kell hülyeséget, azzal vetetném az izzókat, mindenkinek, szerintem hamar meggondolná magát.

  • 2010.07.27 21:56:15swt

    "A gyárban megtervezett lámpa és világítás, amit a KRESZ elfogad, azon semmiféle változtatás nem engedélyezett"

    Valoban nem, tehat pl nem rakhatsz ciganyxenont a halogenes lampatestbe. Mubizonylatos kiegeszito vilagitast viszont feltehetsz. Nyilvan a kinaipiacos szarokat nem, de pl egy Hella LEDayFlex-et igen.
    [link]

  • 2010.07.27 21:56:21Petyat

    A megoldás átalakítási engedély. De az sem jó mindenre, biztonsági berendezést (fék/kormánymű), átalakítás során sem lehet csak úgy cserélgetni.

    Nem bírom az amcsi kultúrát de ott nem szarakodnak ilyesmivel. Azt építesz amit akarsz. Amúgy miért ne lehetne itton is így? Megtervezed, benyújtod a dokumentációt és ha a jogszabályoknak megfelel, és átmegy a műszaki vizsgán akkor nem értem miért nem lehet típusidegen főfékhenger a gépben!

  • 2010.07.27 22:02:42lujo405GL

    Egyébként ez annyira szar, hogy az átlag userhez/looserhez kell igazítani az elektronikát (égjen ha jár a motor, meg ilyenek). Mi az, hogy elfelejtem felkapcsolni a lámpát?! B+, kormányozni nem felejtetek el kanyar előtt? Visszajelző, meg úgy általában a műszerfal mire való? Idióta társadalom, komolyan mondom...

  • 2010.07.27 22:34:25füvészkertész

    lorincz84

    örülök h segíthettem :)
    amúgy nem hiszem h én is valaha jobban fogok kötődni autóhoz mint ahhoz...

  • 2010.07.27 22:56:10lx.p.

    Az a jó, hogy akik a KÖHÉM rendeletet bemásolják, azok vagy a rendeletet nem olvasták el rendesen (javaslom nekik, nem túl rövid olvasmány), vagy az alapkérdést. De javaslom szereljenek Homasitából nappali menetfényjelzőt, majd vigyék vizsgára az autót.

  • 2010.07.27 23:17:17lx.p.

    A lakotterület táblánál világításkapcsolós, környezetbarát autósok remélem tudják, hogy az izzók élettertamát a bekapcsolások száma határozza meg jelentősen, mint ahogy a világításkapcolóét is. A leírt üzemanyagfogyasztás-érték csúsztatás! És most biztosan megköveztek, de aki a biztonságán rágja a szrt, az remélem a kényelmi berendezésekkel is spórol. Klímát nem használ (tízszer akkora teljesítmény, mint a világítás- tízszer akkora fogyasztás-többlet?), de ha melege van az ablakot sem tekeri le(elektromos brrr), mert az ugye minden autó könyvébe bele van írva, hogy 15-30%-os fogyasztás-növekedés!!!
    De nem használ autórádiót, fűtést, sőt irányjelzőt sem, mert bár csak fele-fele arányban világít, de közben egy csomó CO2 jut a környezetbe!
    Otthon se fűt, nem világít, és kútvízben fürdik, amit kézi erővel húz fel, de óvatos, nehogy kisgalamb elhagyja a szervezetét...
    És itt fűzném hozzá, hogy a valóban utólagosan BEszerelhető nappali fény árából, és használatának arányából nem hiszem, hogy sokat spórolnék az üzemanyagon...
    Más kérdés, ha benne van az autóban gyárilag, és nem jelenik meg külön tételként a számlán.

  • 2010.07.27 23:19:34MaCS_70

    Halihó!

    lx.p.: Esetleg kifejthetnéd részletesebben. Ez így 1. nem sokat ér
    2. nem túl hiteles

    Üdv: MaCS

  • 2010.07.27 23:29:37MaCS_70

    Halihó!

    Ökölszabály, hogy egy átlagos teljesítményű benzines autónál 100W fogyasztó üzemeltetése kb. fél liter többletfogyasztást eredményez, ami nagyságrendileg meg is felel annak az esetnek, ha ég a 2×55W tompított fényszóró + helyzetjelzők használatának.

    Ezzel együtt a tompított fény nappali használata igazoltan csökkentette (főleg a frontális ütközéses) balesetek számát. Ezért lett kötelező számos országban. Ausztriában a környezetvédők sikerrel támadták a többletfogyasztás -> többletlégszennyezés elvén, ami a közlekedési szakmában nem kis felhördülést okozott.
    Az mindenesetre nagyon nagy valószívűséggel kijelenthető (figyelem, Adam88!), hogy Európa szerte ezres nagyságrendű ember él, aki közlekedési balesetben meghalt volna, ha nincs a kötelező nappali kivilágítás. (Az pedig még rosszabb, ha valaki a kötelező erő mellett nem világítja ki magát, tehát úgy, hogy a többiek számítanak arra, hogy ha nincs látható fényszóró, akkor nincs autó sem.)

    A LED-es rendszer nagyon jó megoldás kecske+káposzta eredménnyel: a láthatósága közel megegyezik a hagyományos tompított fény láthatóságával, a teljesítményfelvétele (azaz a többletfogyasztás/többletszennyezés) annak ötöde-tizede.

    Üdv: MaCS

  • 2010.07.28 00:28:54KuKori

    swt

    Na ezt a "gyári" kendácsolást se tenném közszemlére.

  • 2010.07.28 00:51:16KuKori

    Bebaszna, ha a tompított 55+55+5+5+5+5+5+5 W-ja + műszerfal világítás, ami legyen 160W (0,16 kW) összesen fél literrel növelné azt a fogyasztást. Amikor egy 150 kW teljesítményű motor fogyaszt mondjuk 15 liter benzint. Kicsit drámai lenne ez az arány, nem? 0,01 litert mondanék reálisnak, ami ugye 1 azaz egy centiliter. De ma nagyvonalú leszek, így egy stampedli benzint megelőlegezek neki. 100 kilométeren. Ezt kb. egy elkerült, felesleges kigyorsítással meg is lehet spórolni. Mekkora ár ez a láthatóságért? Szerintem méltányos.

  • 2010.07.28 02:12:24valakiakivagy

    Mifelenk csak akkor kapcsolunk lampat nappal, ha napfogyatkozas van, lehet mert latnak az emberek vagy nem is tudom. Es mivan a gyari nappali fennyel?hu de rosz tenyleg hogy latni a fekete kocsit a ledeknek hala amikor 200 felett ugrat a hatadba. Bocsi az ekezetekert,de nincs. :)

  • 2010.07.28 06:50:21pindroch

    bevallom nem értem, hogy miért fogyaszt többet egy autó, ha sok elektromos fogyasztó van bekapcsolva.

    A motor ékszíjjal meghajt egy generátort, ami ugye jelent fogyasztásnövelést mert a motor energiáját nem csak a kerekek, hanem a generátor meghajtására is használjuk. De a generátor ugyanannyit forog, ha nekem 50W van bekapcsolva, mintha 250W lenne. Nem értem, hogy ez hogy növelheti a fogyasztást.

    A klíma az más téma tudom, ott mágnes húzza be, ott tényleg dob a fogyasztáson, ha be van kapocsolva.

    Elmondaná valaki, aki jobban ért hozzá, mint én?

    köszi

  • 2010.07.28 10:04:50atompyka

    "De javaslom szereljenek Homasitából nappali menetfényjelzőt, majd vigyék vizsgára az autót."
    Ezt kifejtenéd bővebben?

  • 2010.07.28 10:05:57atompyka

    "De a generátor ugyanannyit forog, ha nekem 50W van bekapcsolva, mintha 250W lenne."
    Igen, csak nagyobb az ellenállása, ha veszel le róla terhelést, mint ha nem.

  • 2010.07.28 10:23:20pumajoe

    Nem mindegy mennyire terhelt am az a generator. Vedd egyszer a faradtsagot es hallgasd meg a motor hangjat alapjaraton ugy, hogy kozben bekapcsolod az elektromos fogyasztokat.

  • 2010.07.28 11:01:47atompyka

    főleg egy régi autónál, ahol a computer nem kompenzál

  • 2010.07.28 11:14:04pindroch

    biztos sokkal jobban tudjátok, mint én,és biztos igazatok van, de sajna akkor sem értem.

    a generátorban van ugye egy állórész, meg egy forgórész, amit megforgatunk, és dől belőle a sok amper...

    ha 250W-nál nagyobb a generátor ellenállása, mint 50W-nál, akkor 250Wnál nehezebb megforgatni a forgórészt?
    ezt nem tudom megérteni.

    de tényleg nem kötözködésnek szánom, csak nem értek hozzá, ezért kérdezem.

  • 2010.07.28 11:14:08CSÖRR-CSI££

    Ráadásul alapjáraton még nem is nagyon termel a generátor, hanem jórészt a pufferről mennek a fogyasztók (akksi), viszont Newton bácsi aszonta, hogy energia (a semmiből) nem keletkezik sem nem vész el, hanem átalakul. Jelen esetben a benzin/gázolaj elégetéséből származó energia az, amitől megy az autó és forog a generátor. És ahogyan már említették is: minél több fogyasztót kapcsolunk a generátorra, annál nagyobb erő kell a forgatásához változatlan fordulatszám mellett is. (A fesszabályzó nagyobb gerjesztőáramot ad a forgórésznek, amitől erősebb (elektro-) mágnes lesz, több áramot is termel, viszont nehezebb is forgatni -nagyon leegyszerűsítve) Mint amikor tempomattal megyünk és elkezd picit emelkedni az út, az automatika pedig tartja a tempót (a motor fordulatszámát), de mindez csak plusz benzin elégetésével létrehozott plusz energia árán lehetséges, mégha Te ebből nem is veszel észre semmit (bár, ha van pillanatnyi fogyasztásmérőd a fedélzeti kompjúúúteren, akkor azt is láthatod).

  • 2010.07.28 11:33:08pindroch

    köszönöm, így már értem!

  • 2010.07.28 12:37:05atompyka

    Mellesleg én spec. nem a fogyasztás miatt kezdtem vagy 10 éve nappalizni, hanem azért, mert sajnáltam nappal elpazarolni a drága emelt fényű H4-esek amúgy is rövidebb üzemidejét.
    (Sztem még mindig emlékeznek rám a Hellánál, annyit nyaggattam őket, hogy mikor hoznak már be nappalit, miután végre bekerült a KRESZbe is.)

  • 2010.07.28 13:12:11lx.p.

    Ha lesz időm, kijegyzetelem az egyéb idevonatkozó részleteket.
    Úgy, mint:
    - NEM gyári alkatrészek forgalomba hozatalának lehetőségei (műbizonylat, típusengedély!)
    - UTÓLAGOS világítótestek felszerelésének lehetőségei
    - Ide vonatkozó EU-s egyezmények...

    Az, hogy meg van határozva hol helyezkedhet el az autón, még kevés, csak kiragadott részlet.
    Azért javasoltam, hogy olvasd el, mert nem rövid a rendelet:)

  • 2010.07.28 13:25:59CSÖRR-CSI££

    @atompyka
    Hát, igen...
    Igazából én sem az alig mérhető fogyasztás-többlet miatt rühellem a fényes nappal, lakott területen belül is tompítottal való közlekedést, hanem sokkal inkább az amúgy sem túl hosszú életű H4-es izzók sokkal gyakoribb cseréje miatt. De még ebben sem a H4-esekért kiadott plusz lóvé a lexarabb, hanem a bosszúság, amikor éjjel az országúton kell (már megint) izzót cserélni az elcseszettül hozzáférhetetlen helyen (bal oldalt még az aksit is ki kell venni), persze lehetőleg szakadó esőben!

  • 2010.07.28 14:43:50atompyka

    Hát, én nem így tudom. A munkalámpáról és tetőrefiről kérdeztem az NKH-t, és ezt a választ kaptam:
    [link]
    és
    [link]

  • 2010.07.28 14:45:07atompyka

    Szó nincs benne arról, hogy ne szerelhetnék fel egy lámpát, ha betartom az elhelyezési és bekötési szabályokat, és természetesen jóváhagyási jellel rendelkezik a lámpa.

  • 2010.07.28 15:01:15MaCS_70

    Halihó!

    lx.p.
    Ha az adott világítótest megfelel a KÖHÉM-rendelet rendelkezéseinek és rendelkezik jóváhagyási jellel, akkor szerintem felszerelhető. Ellenkező esetben minden utólagos ködlámpának, fényszórónak műbizonylattal, típusengedéllyel kellene rendelkeznie -- ami nyilvánvalóan nem áll fenn.

    Üdv: MaCS

  • 2010.07.28 15:02:52atompyka

    A vizsga más kérdés, amilyen a kedvük/jattjuk.
    [link]
    A rendőr hasonlóképp, volt, aki tőlem hallott először a nappaliról, pedig már vagy 2 éve benne volt a KRESZben, mikor megszólta "indokolatlan ködlámpahasználat" címszóval.
    De olyan vizsgabiztos/rendőr is van, aki leszedeti-letakartatja a munkalámpát, mer asziszi, úgy kell.

  • 2010.07.28 15:04:15atompyka

    Ja, a másik ilyen kedvenc a tetőrefi.

  • 2010.07.29 09:45:42lx.p.

    Mivel az előző kommentem nem ment el, rövidítek.
    KÖHÉM 6/1990 37,38,39,40,55A,55B§
    KÖHÉM 5/1990 23,24,25,26§
    Külön kiemelném: 55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
    Ez nem az E betű!

    26. § (1) A közlekedési hatóság a gyártó, a felújító és a forgalmazó telephelyén ellenőrizheti, hogy az általa gyártott, felújított, forgalmazott pótalkatrész és tartozék rendelkezik-e műbizonylattal.

    (2) Ha a pótalkatrésznek, tartozéknak nincsen műbizonylata, vagy az ellenőrzés eredménye szerint az nem felel meg a műbizonylatban foglaltaknak, a közlekedési hatóság a gyártást, felújítást, forgalmazást - a megfelelő műbizonylat kiállításáig - megtiltja.
    Erre kiváncsi lennék:)

  • 2010.07.29 10:15:03lx.p.

    Írtam még, de ez se ment el, úgyhogy megsértődtem...

  • 2010.07.29 16:24:18atompyka

    "A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
    Ez nem az E betű!"
    Hanem? KöHÉM5 3. melléklet:
    "A jóváhagyási jel körbe írt nyomtatott, álló, nagy E betű és a betű után indexként írt...blablabla"

  • 2010.07.29 16:29:37atompyka

    Amúgy a kedvencem a KöHÉM5-ből a 25/2/c pont.

  • 2010.07.29 21:31:10lx.p.

    Bocsi megkövetem magam. Helyesen: Ez az E betű.
    Akkor már harmadszor írtam, így pont ellentétes értelmet nyert, de köszi. Ezen kívül szerepelnie kell még rajta a nappali menetjelző fényre specifikus jelölésnek ha jól emlékszem "LI", de ezt a vizsgabiztos mondta, de nem találtam sehol.
    Amúgy ajánlom figyelmedbe a 27,28§-t is.

    Szóval ha a kritériumoknak megfelelő lámpát árulnak abban a boltban, és sikerül szakszerűen beszerel(tet)ni, akkor lehet "nappalimenetjelzőfényezni"

  • 2010.07.29 22:14:32atompyka

    "Szóval ha a kritériumoknak megfelelő lámpát árulnak abban a boltban, és sikerül szakszerűen beszerel(tet)ni, akkor lehet "nappalimenetjelzőfényezni""
    Basszus, ezt pofázom az elejétől...
    :-)

  • 2010.07.29 22:17:45atompyka

    Az 5 vagy a 6 27-28. §-át? Az 5-nek nincs ilyen (http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000005.KOH), a 6-é meg másról szól...

  • 2010.07.30 11:24:09MaCS_70

    Halihó!

    lx.p.!
    Köszi! Kevesen ismerik itt be, ha tévedtek.

    Üdv: MaCS

  • 2010.07.30 13:37:28swt

    "Na ezt a "gyári" kendácsolást se tenném közszemlére."

    Meselj papa, te hogyan kototted volna be? Megint a levegobe okoskodsz.

  • 2010.07.30 14:31:43KuKori

    Nem is igazán maga a bekötés, hanem a kinézet, meg a gyári rács szétfurkálása a baj. Én eleve valami normális kinézetűt emeltem volna le a gyártó polcáról. Ízléses, vékony, illeszkedőbb darabot. Mert így a végeredmény kinézetre erősen Homasitás.

  • 2010.07.30 17:41:42swt

    "Nem is igazán maga a bekötés, hanem a kinézet"

    Es ennek megis mi a tokom koze van a beepites szakszerusegehez es a megoldas legalis voltahoz? Mitol lenne kendacsolas?

    "meg a gyári rács szétfurkálása a baj."

    Nyilvan a muanyagbilincsezes joval igenyesebb lett volna a furasnal es a tartoidommal valo rogzitesnel, hogy nehogy egy fenyezetlen fos 5 euros szoknyabetetet meg kelljen furni.

  • 2010.07.30 20:46:42KuKori

    Nálam elvi kérdés, hogy nem furkálok és vagdosok össze gyári dolgokat az autón. Lehet kapni más megoldású termékeket is, ahol ez nem is szükséges.

    A beépítés szakszerűségéhez valamelyest hozzátartozik szerintem a végeredmény, a küllem is. Érdekes, hogy máskor mindig a gyári dolgokat véded, most meg nekiállsz vitatkozni egy nyilvánvalóan szar külalakkal, bár ugye jól bekötött utólagos marhaságon. Maga a vita a lényeg, tudom :)

  • 2010.07.31 22:12:49lx.p.

    Hali!

    Elmentem egy "tuningboltba" "ledeslámpát" nézni.
    Ahány lámpát megnéztem, egyiken se volt "E", de még "CHI":) jelölés sem. A csomagolásra meg az volt írva, hogy csak zártpályás rendezvényekre való. Mivel gondolom a kérdező is hasonló boltra gondolt, jelezném, hogy azok alkalmatlanok erre a célra.(Szerintem a hosszútávú működésre is.) Max szétfúrkálod miatta az autód, azután javíthatod a károkat.
    Ha egy lámpaszakboltba (pl. Hella) mész - más árkategória, mert a gyártó befektetett az Európai engedélyeztetésbe is - valószínű találsz megfelelő terméket.

  • 2010.08.01 23:19:49atompyka

    Eltüntette, amit írtam. Szóval 6500ért lehet most kapni, amit én vettem anno 11e körül.
    A homasitást megnézem a héten, év elején még ködlámpának hívták :-), és nem a nappalinak becézett szabálytalanságok közt volt, hanem külön, a kasszához közel. Ja, és nem ismerték az eladók, hogy az nappali... :-)

  • 2010.08.01 23:31:32atompyka

    Ja, és az RL (vagy DRL) betűk kell rajt legyenek.

  • 2010.08.16 08:42:24atompyka

    Na, megnéztem a Homasitát. A kedvenc LEDes nappalim már nem 25, hanem csak 10ezer Ft. Kár, hogy még mindig nagy, nem tudnám hová tenni.

 

h i r d e t é s

Kütyüdoktor Kütyüdoktor

Nincs jóban az elektromos vackaival?
A GPS a tenger helyett a hegyek közé vitte?
A gyerek tévézne hátul?
Jó helyen jár, kérdezzen.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

A Porsche saved by a Dacia
The fact that a Dacia Duster saved a Porsche Macan doesn't mean that the Duster is a better car. It means the Macan's driver was dumb enough to high-center it.