Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Hajtsam szét vagy menjen a Tico?

5 órája Módosítva: 2016-09-27 10:54:28
0

Tisztelt Becsületesnepper.


2017 júniusában lesz két éve, hogy megvásároltam a bulikamionomat, egy 1997-es Daewoo Tico-t. Az autó teljes mértékben kiszolgált, sőt, azon túl is teljesített. Egyszer sem hagyott cserben, motorikusan tökéletes és amikor azt írom, pöcc-röff, akkor azt úgy is értem. De sajnos az idő nem kíméli a kisautót és minden felől eszi a rozsda és már a festésen is átrágta magát néhány helyen. Sajnos a lakatolásra nem tudok annyi pénzt rászánni amennyit kellene, főleg, hogy nevetséges 165,000 Ft-ért vásároltam a gépet. Fékcsőcsere után át is megy a következő műszakiján, de az azutánin már nem hiszem.

Abban szeretném a tanácsát kérni, hogy hajtsam amíg szét nem esik alattam szerencsétlen, vagy műszaki után próbáljam meg eladni többért, mint amit a bontóban adnának majd érte és vásároljak egy kevésbé rozsdásodó autót?

Elnézést a sok rizsáért, csak tényleg tanácstalan vagyok, a szívemhez nőtt a kis járgány, de ha minden jól megy, pár év múlva megváltoznak az autóhoz fűzött igényeim és nagyobbra, biztonságosabbra lenne szükségem.

Üdvözlettel.

Balázs

Kedves Balázs!

Ezeknek az autóknak az a sorsa, hogy addig járnak velük, amíg lehet rá műszakit tenni, utána mennek a szemétbe. Egy Daewoo Tico sosem volt értékes, és most sem szabad komoly anyagi áldozatot hozni a mozgásban tartása érdekében, egy lakatolás fényezés meg nettó pénzkidobás lenne. Ha kis ráfordítással megugorja a vizsgát, akkor levizsgáztatnám, és sok vizsgával eladnám, akkor még lát érte valami normális összeget, mert ezeket az olcsó közlekedő edényeket mindig megveszik pillanatok alatt.

tico800sx 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ősrégi Passat helyére valami újabb nagyot

tegnap, 16:37 Módosítva: 2016-09-27 11:48:36
115

Tisztelt Becsületesnepper!

Jogosítványom megszerzése óta, immár 8 éve hajtom a család régi, elnyűhetetlen 91-es B3 Passat-ját (1.6TD 80 paci), pár éve már üzembentartóként. Nem hagyott ott egyszer sem, tizenéve nálunk van, történelme van, ebben nőttem fel, sosem lesz eladva.

Viszont most Budapest erősen dombos részére költöztünk, sokat megyünk pályán is 300 km-es etapokat, klíma nincs, a kényelmes tempó 115, szeretnénk olyan autót, ami komfortosabban kiszolgál. Plusz a dombon szeret melegedni az Öreglány, nem tolerálja túl jól a magas fordulaton kaptatást. Úgy döntöttük, nyugdíjba küldjük, haza a sík vidékre, ahol kényelmesen bele tudunk még tenni 5-10 évet.

Nem vagyok autócserélős típus, a következő 5-10 évre keresünk olyan autót, amelyikkel a nagy távolságok leküzdése sok cuccal nem akadály, 300 km múlva is fitten szállok ki belőle, egy kamion előzésére nem kell lendülettel készülni, és a hamarosan érkező gyerek cuccai mellett is marad hely. Így jutottunk el a kis egyterűekhez.

Csak szívó benzin jöhet szóba, inkább a benzinkúton hagynék pénzt, mint a szerelőnél. A szükséges felszereltségnek a sarokpontjai: legyen tempomat és digit klíma, váltó legyen manuális, az ülés pedig szövet

Három típusra sikerült szűkíteni, a keret 1 - 1,5 millió JMF + a ráadás.

- Ford Focus C-Max 1.8 Ghia (vagy Trend, ha megvannak az extrák)

- Renault Scenic II 2.0 (van 1 tulajos eladó az ismeretségi körben)

- Toyota Corolla Verso 1.8

Ön szerint melyik típusra érdemes fókuszálni? Mennyire megbízhatók ezek a típusok? Hozzászoktam, hogyha a kötelező és szükséges karbantartásokat megteszem, akkor a világból kivisz az autóm, nem fog váratlanul lerohadni, szerelőt pedig évente csak egyszer kell felkeresni.

Köszönöm válaszát

Zoltán

Kedves Zoltán!

A felsorolt három típus közül a Ford Focus C-Max-ban és a Toyota Corolla Versóban bíznék meg leginkább. A Renault Scenic II-esre nem tenném le a nagy esküt 5-10 év távlatában, én abban látom a legnagyobb kockázatot.

fs

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi kombit 3,5 millióig

szeptember 25., 10:36 Módosítva: 2016-09-26 18:03:32
215

Tisztelt Becsületesnepper!

Családi egyterűnket (Mazda MPV 2003) szeretnénk lecserélni egy fiatalabb, megbízhatóbb kombira. Amik eddig a látóterembe kerültek, az a Skoda Octavia, SuperB, Toyota Avensis és a Honda Accord.

Ami az éves futásteljesítményt illeti, kb. 15.000 km, amit járunk, napi 50 kilométer, nem pályán. Eddig dízel autókat hajtottunk, de most benzineseket kezdtem el nézni. A dízelekkel eddig nem volt szerencsém (Renault 2.0 dCi és MPV 2.0 CDH), bár a D-4D nem tűnik rossznak. A Skoda tetszik nagyon, de a TSI motorok nekem nem tűnnek kiforrottnak.

Tehát a keret 3.500.000 HUF, max 6-8 éves. Kombi legyen és megbízható. Mit ajánl?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

A Skoda jó, de én inkább az öregebb 1,6-os szívó benzineset venném, de ez a motor csak az Octaviában volt, a SuperB-ben nem. Sajnos 2010 után már nem gyártották őket. A Honda Accord és az Avensis jó irány, és azokban van nagyobb motor is, ami azért nem hátrány egy ekkora autónál. Én is most voltam nyaralni egy kétliteres Accorddal, nyolc litert evett 140-150-es tempónál. Az Accord és az Avensis jobb autók, mint a Skoda, de azzal sem lő mellé, viszont az jóval olcsóbb.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hosszú ingázásokra benzinest

szeptember 24., 08:29 Módosítva: 2016-09-27 10:54:33
268

Tisztelt Becsületesnepper!

Napi 2x80 kilométer autópályás ingázásra keresek autót, maximum 1 millió forintig. Tudom hogy erre egy dízel autó lenne a legmegfelelőbb, de őszintén szólva már nem bízom bennük. Volt Mazda 323, és egyes Focus is, mindkettő dízel és hiába tudtam eljárni velük 5,5 literes fogyasztással, folyamatosan jöttek elő az adagolóproblémák, turbógondok, vezérlésproblémák stb, a hozzá tartozó hatjegyű végösszegekkel. Az év végi költségvetésnél pedig mindig az jött ki, hogy egy benzines autóval jobban jártam volna.

Tehát olyan benzines autót keresek, ami bírja ezt a felhasználási módot, és a család is elfér benne, gyereküléssel/csomaggal ÉS mindezt alacsony autópályás fogyasztással és maximális megbízhatósággal hozza.

Főleg japánok felé hajlok, 2003 környéki 1.6-os Corollákat, illetve Civicet néztem eddig, de igazából bármi jó ami teljesíti a fenti kritériumokat.

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Az alacsony fogyasztás gázpedál állás függő, különösen egy benzinesnél. A kérdésében le is írta a választ, én is ezeket venném, illetve kiegészíteném még a 2003-ig gyártott Avensis-szel. Dízelből meg 1.9 TDI-t kell venni, az nem áll meg.

Akkoriban egy felnagyított Corollának tűnt a Liftback
Akkoriban egy felnagyított Corollának tűnt a Liftback

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Összeadnánk a Hyundai-t és a Fiatot. Mi legyen belőlük?

szeptember 23., 10:39 Módosítva: 2016-09-26 18:03:31
92

Tisztelt Nepperűző!


Tapasztalatára lenne szükségem, van egy 2005 Hyundai Cuope-m, imádom, szeretem, az ég egy adta világon semmi baja. A barátnőmmel összeköltözünk, és neki 2000 évjáratú Fiat Bravoja van. Azon gondolkodunk, hogy egy autónk lenne kb. 3-3,5 millió forintig. A kiszemeltek:

Mazda CX-7

Wolksvagen Scirocco

Hyundai Elantra vagy I40

Wolksvagen Passat CC - mondjuk az kicsit drágább

S60 Volvo

Toyota Rav 4


Várom válaszát és köszönöm a kedves segítségét.

Nagy rajongója, Ádám

Kedves Ádám!

A Mazda CX 7-est nem ismerem közelebbről, egy ismerősömnek volt, ő nagyon szerette. A Sciroccóban a dízel kivételével nincs rendes motor, csak TSI, az meg vagy jó vagy megszívta, a dízel meg milyen már egy ilyen kupéban? Amúgy fazonra nagyon rendben van. Az i40-et nagyon támogatom, az egy rendes autó, jó dízellel és benzinessel is, az aszfaltot nem szedi föl, de nem is azért készült.

Ráadásul gyöngyházfehérben
Ráadásul gyöngyházfehérben

Passat CC-ből csak a CRTDI-t venném, a 2.0 PDTDI-t hanyagolnám. Az S60 nagyon jó, benzinesből a 2.4-es szívót venném, a D5-ös dízel meg tényleg kimegy a világból. RAV 4-esből a benzinest venném, 2.2-es dízellel nagyot lehet szívni, nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Költöztünk, kell a magas has

szeptember 20., 10:33 Módosítva: 2016-09-26 06:29:18
86

Tisztelt Becsületesnepper!


Nemrég költöztünk olyan helyre, ahol földút van még, valamint hegyoldalban van, emellett családgyarapításon is dolgozunk. Így felmerült a kérdés, hogy jelenlegi autónkat, lecserélnénk egy nagyobbra, amiben 1-2 gyerkőc is elfér illetve az olykor-olykor felmerülő, nehezebb terepviszonyokat is könnyebben viseli. Az árhatár 1,5 millió Ft.

A fentiek alapján a következő modellekre gondoltam: régebbi kiadású CR-V-k, Toyota RAV4-esek. Talán a legfontosabb feltétel, hogy megbízható legyen. Tudna esetleg javasolni olyan modellt, ami fentieknek megfelel illetve a javasolt modelleknél mire kell, hogy figyeljek?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

Ha valóban szükség van a 4X4-hajtásra, akkor a Rav 4-est venném, mert a CR-V alatt egy olyan van, ami akkor kapcsolja a hátsó kerekeken a hajtást, amikor már késő. A nagy SUV teszten is ez a típus teljesített a leggyengébben. A Rav 4-es hajtása ezzel szemben alkalmas akár a terepezésre is, persze itt nem a legdurvább sárdagasztásra gondolok.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Dízel Fiesta helyére Toyotát?

szeptember 19., 10:39 Módosítva: 2016-09-23 10:41:00
126

Helló István!


A helyzet a következő: elérkezett a 6 éves autócsere periódusom és csörög is egy kis pénzmag a malacban. Eddig egy 2002-e kis Fiestát hajtottam, amivel nagyon megvagyok elégedve. Ugyan dízel és szinte csak várost járt, de csak egyszer volt vele problémám. Megtartanám, de szaporodnánk + kertes házunk lesz és ezekhez a 3 ajtó nem annyira karaj. 60e km-el vettem most van benne 120 km talán még ér egy kis pénzt úgyhogy most lépni szeretnék. Keveset megyek ugyan, de dízelpárti vagyok, max. hibrid amit eltudok képzelni. Amire várnám a véleményed:

2.5 milla max + költségek és vagy 5 ajtós sedán vagy kombi kéne. Én a T25 Avensis nézegettem 2.0d4d vagy a Priusokat.

Kell - félnem a kettős tömegűtől, illetve a DPF-től az Avensisnél, illetve ha Priust választok szerinted mennyire rúgom magam tökön? Nyilván a Priusnál csak az 1.5 motorral szerelt fér bele. Fognak ezek még annyit szolgálni, hogy 5-6 év múlva még forintot érjenek vagy gyűjtögessek még az újabbra Nem vagyok teljesen analfabéta a talicskákhoz, egy vezető alkatrész kereskedelmi cégnél vagyok mint értékesítő ,de ezek az autók egyáltalán nem csapódnak le nálunk max kopó-alkatrészeket kérnek, pedig több tízezer vevőnk van. Ha fentiek alapján ha van esetleg más ötleted-meglátásod, tisztelettel veszem.

Minden jót Nektek

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

A kettőstömegűtől illetve a DPF-től nem félni kell, hanem kifizetni. Ha van benne, akkor elromolhat, ha nincs, akkor nem. A Prius-ban nincs, ezért abban nem is fog elromlani, ráadásul nagyon megbízható autó. Ha hat év alatt mentél 60 ezret, akkor ne vegyél dízelt, teljesen fölösleges, én a helyedben a Prius-t venném.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Turbós Insignia vagy szívós Mazda 6?

szeptember 18., 08:28 Módosítva: 2016-09-20 17:57:00
340

Tisztelt Becsületesnepper,


autóvásárlás előtt állok - kb 3,5 milliót szeretnék költeni az "új" szerzeményre. Ami tetszik, és úgy tűnik van is választék belőle, az a 2008-2009 Mazda 6, valamint az Insignia. Mivel rövidebb utakra használnám gyakrabban (gyerekek oviba-suliba...stb), inkább egy benzinest vennék.

A Mazdában dominál a nagyobb szívó motor, viszont az Opelnél sok az 1,4-es, 1,6-os turbós. Mennyire kockázatosabb használt turbósat venni? Jobban járok a sima szívómotorral?

Üdvözlettel,

Péter

Kedves Péter!

Jobban. Amíg lehet szívó benzinest kapni, addig azt kell venni. Tenni kell rá alvázvédelmet, mert a Mazdák sajnos még mindig rozsdásodnak, már az újabb modelleken (2009-es Mazda 6) is láttam rozsdát. Ha megelőzi ezt, akkor viszont sokáig jó lesz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi mindenesnek dobozost?

szeptember 3., 12:05 Módosítva: 2016-09-18 08:30:11
144

Kedves István!


Szerény tapasztalataira lennék kíváncsi. Volt már sok autóm (kb 10) dízel, benzines, gyenge is erős is. Többnyire sportosakat kedveltem. Jelenleg egy 2004-s 2.0-ás benzines Accordunk van, céges kocsi mellett.

Az Accord kicsi lett, néha jó lenne egy kis plusz hely. Gyerkőc mellé, mindenes használatra, saját építkezésre, kisebb nagyobb dolgok cipelésére (gipszkarton, cserép, gépészeti dolgok) jó lenne egy doboz. Ismeretségi körön belülről, kellemesebb áron (5-600e ft) tudnék hozzájutni egy 99-s évjáratú Mercedes Vito-hoz,ami amúgy is tetszetős darab számomra. Doboz ide-doboz oda, valahogy kinéz és kész. Diesel (nem tudom megmondani melyik motorral szerelt)automata váltóval, 8 személyre vizsgáztatva, kis extrával (Bőr belsős). Elég vegyes híreket hallani erről a típusról, valaki dicséri, valaki hulladéknak nevezi. Hol lehet az igazság? Mennyire terhes a fenntartása? Évente 5-10e kilométert mennénk vele, vegyesen használva. Párom vásárolni is ezzel menne, és ha kell a hely hétvégeken, autópályázna is.

Alkatrész árak mennyivel drágábbak mint egy japán típushoz, és mennyivel sűrűbben kell szervizt látogatni? Hondával meglehetősen ritkák az ilyen tapasztalatok, pedig abban is lassan 300e km van.

Várom megtisztelő válaszát:

Tamás

Kedves Tamás!

Az az autó egy V Klasse lesz a leírás alapján, ami a Vitónak volt az extrásabb személyautó változata, mint a Transportereknél a Multivan. Én is hulladéknak nevezném, rohad, de nem is akármennyire. Ennél a Vitónál láttam először olyat, hogy a zárhíd elrohadt, nem hittem a szememnek. A népítéletekben sem véletlen az 5.99-es értékelés. Nem az a kérdés, hogy mi romlik el, hanem, hogy mi nem, felejtse el.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családinak V70 vagy A4?

augusztus 25., 10:30 Módosítva: 2016-09-05 06:18:32
329

Tisztelt Becsületesnepper,


A következő kérdéssel fordulnék Önhöz: családunkban két autó van, egy C Corsa és egy Golf v 1.6 benzines, melyek közül a Corsa búcsúzik, a Golf marad városi rohangálósnak, viszont mivel megszületett a kislányom, kellene egy olyan autó, amelynek a csomagtartójában elfér a babakocsi, illetve a mi csomagjaink is, a babaholmikrol már nem is beszélve. Mind e mellé ez lenne az én munkába járós autóm is, ami napi szinten 2x40km-t jelent. "Természetesen" olyan kocsi kellene, amely megelégszik a kötelező szervizlátogatásokkal.

Én magam két típusra gondoltam, 1999-2000 évjáratú Audi A4 kombi 1.9 110 LE, illetve Volvo V70 2000-2001-es 2.5 Audi TDI. Amennyiben tudna még más típusokat is ajánlani azt is megköszönném.


Üdvözlettel,

Gábor

+1: Az árhatárt elfelejtettem megírni előző levelemben, az 1.5 millió forint volna.

 

Kedves Gábor!

Mindkettő jó választás, bár az A4-esnek nem olyan nagy a csomagtartója, szerintem ebből a szempontból a Volvo. Mindkét dízel a kategóriája legjobbja, és bátran kijelentem, hogy ezek a legjobban sikerült dízelek evör. Azóta csak lefelé van, ami a megbízhatóságot és a fenntartási költségeket jelenti. Ha sok hely kell, akkor a Volvo, ha mindegy, akkor amiből jobbat talál.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Érdemes megbontani a békét egy E36-ért?

augusztus 23., 11:52 Módosítva: 2016-08-28 09:20:34
412

Tisztelt Becsületesnepper!


Kell félni egy E36-tól? Dízel után kell már valami benzines, és valahogy a BMW E36-hoz lyukadtam ki (m42b18 vagy m50b20) keretem 800-900 ezer orbándínár lenne. (csak autóra, ezen kívül még 300 ezer papírmunkára + első szervizre) Az egyetemi éveim alatt nem feltétlenül esne jól valamilyen nagyobb összegű kiadás egy váratlan meghibásodás okán, ezért is próbál a családom lebeszélni a régebbi autókról, és valami fiatalabb, max 10 évesre rábeszélni (lássuk be, a keretemből csak a kínálat aljából tudnék válogatni)

Ha sikerülne találnom egy rozsdamentes, gyárias állapotú E36-ot (2-3 darab ígéretes eladó lenne), menyivel lenne nagyobb rizikófaktor mint egy reálisabbnak tűnő 2000 előtti, 1.4-es/1.6-os Toyota Corolla? (Népítéletet végigbújtam már) Illetve milyen alternatívák lennének még, amikben benne van a boogie, belefér a keretembe, és nem viszi el a gatyám a fenntartás sem? (nem ragaszkodom ahhoz, hogy hátul kaparjon)

Tudom hogy ezek elég kemény elvárások és mindenki gombokért szeretne jót autózni, de talán van valami kiskapu...


Válaszát előre is köszönöm,

Üdv, egy lelkes olvasó!

Kedves Kérdező!


A 18IS (M42B18) motor nagyon jó, az egyik nagy kedvencem, jól megy, jól fogyaszt, és nem problémás. A 20-as csak tíz lóerővel erősebb, mint az IS, szerintem annak nincs sok értelme, egyedül a sorhatos hang. Ha M50-es motor kellene, akkor inkább a 23-ast vagy 25-öst választanám. A 23-asból kis ráfordítással lehet 25-öst csinálni, és az már mindjárt más.


Egy Corolla kevesebb rizikót rejt magában mindenképp, mint egy BMW, de ezeknél az E36-osoknál még nem kell félni, ezek nagyon jó motorok voltak, a lejtő csak ezek után kezdődött a bajoroknál. Én bátran megvenném az E36-ot, és ennyiért már tényleg jót lehet venni, ami nem is rozsdás.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Munkába járósat 600 ezerig

augusztus 22., 07:47 Módosítva: 2016-08-26 14:42:03
238

Tisztelt Nepperűző!


Fiam 23 éves Renault Cliója megadta magát, ezért másik kocsi kellene helyette. Volt francia és német autóm, 10 éve egy Corollám van, és saját tapasztalat alapján hajlok arra, hogy csakis japán autóban kellene gondolkodni. A keret nem túl acélos... 600.000.-Ft. A kocsi munkába járáshoz kellene alapvetően, emellett kisebb kiránduláshoz, úgy évi 10-12 ezer km.

Nem kell nagy rakodótér, tágas belső, fiam egyedül használná. Nem "csapatásra" kell az autó, hanem arra, hogy vigyen el A-ból B pontba anélkül, hogy lerobbanna. Legfontosabb elvárás a megbízhatóság, alacsony szervizköltség. A jelöltek: Honda Civic 1.4-es, Mazda 323-as, békalámpás Toyota Corolla. Esetleg legyen Suzuki Swift?... Ön melyiket javasolná, illetve milyen sorrendet állítana fel?

Köszönettel: István

Kedves István!

Én a Corolla, Civic, 323-as sorrendet állítanám föl, a rozsdásodásra való hajlam miatt, mert egyébként műszakilag mind jó. 600 ezerért a magyar Swiftből már csodát lehet venni, kijön belőle a téli gumi, a szerviz, és még a pénzből is marad, ezért ezt sem zárnám ki a sorból, sőt.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Első szerelmem egy Megane. Fájni fog?

augusztus 20., 08:53 Módosítva: 2016-08-25 10:33:08
381

Tisztelt becsületes nepper.


Életem első autóját szeretném megvásárolni. Nem vettem Swiftet 200k-ért 318-as BMW-t 500-ért. Éveket vártam túlóráztam hogy jó autóm legyen. Keret 1.3m + egy kicsi. Főleg Focus 2 és Astra H-kat nézegetem de igazából ami megtetszik és jó állapot van és a keretbe is belefér megveszem.

Mindenki tudja a jó szögből beállított fotókon szereplő kivalló állatban lévő autót, megnézzük saját szemünkkel egyszerűen kifordulunk a kereskedésből. Már a sokadik 10-est tankoltam haver autójába, mikor csalódottan hazaértem péntek este, apám mosolyog és annyit mond: főnököm eladja a Megane kettesét! Első gazdás 2008-as 1.6 16v K4m motoros majdnem fullos (ülésfűtés, tempomat, digit klíma) fekete metál, 17"-es gyári alufelni. Megnéztem leesett az állam. Egyszemélyes autó, hátul még soha senki nem ült. Csak munkába járásra használta, 88.000km van csak benne. (még a gyári gumikon gurul az autó DOT 0308 az autó 2008 harmadik havi) Fűtött garázsban tartott.

Amíg garanciális volt addig szakszervizben szervizelték átunna a cég karbantartó csapata végezte az olajcserét pollenszűrőcserét ilyesmit. Soha nem volt még vele gond. Még a gyújtótrafók is a gyáriak. Most lett teljesen leszervizelve ELF olaj + a többi cucc: NGK gyertyák a féktárcsák felszabályozva új BOSCH fékbetétek klíma 9 fokos levegőt fúj alapjáraton 35fokban. Nem nyikorog zörög csörög, mintha új autó lenne. (na jó kicsit as műszerfal zörög de ahhoz tényleg nagyon rossz úton kell menni.

Teljesítményről annyit, hogy az Astárt H 1.6-ost lenyomja bármikor, de nagyon, kellően erős autó. Fogyasztása a fedélzeti számítógép szerint kedvező 7.1L, ami a tulaj szerint 80%ban 120km/h tempomattal visszaút klímával. Hogy őszinte legyek, életemben először szerelmes lettem. Fájni fog?

Kedves Kérdező!


2008-ban volt a modellváltás, ha ez harmadik havi, akkor vélhetően még a régi "kacsaseggű". Szerintem ez volt a legrosszabb Megane evör, és a népítéletek sem dicsérik agyon. De! A legrosszabbnak tartott modellek között is van néhány olyan, amelyek megfelelő karbantartással és jó gazdával párosulva rácáfolnak a hírükre. Lehet, hogy ez is egy ilyen autó. Egy ennyire ismert előélettel rendelkező autó mindig jó ajánlatnak számít, és ebbe még kilométer sincs. Egy ennyit futott motor még újnak számít. Ha ennyire tetszik, vágjon bele.


A vicc kedvéért arra a "nagyon lenyomásra" kíváncsi lennék egy Megane-H Astra test test elleni küzdelemben. Azt el tudom képzelni, hogy minimálisan gyorsabb, de a "nagyon lenyomást" nem.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Priust vagy valami dízelt?

augusztus 19., 10:29 Módosítva: 2016-08-22 07:49:18
183

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 2008-as Opel Astra H (1,4 benzines) autót használok feleségemmel és mivel hamarosan jön a baba, ezért elérkeztünk az autóváltáshoz, amiben szeretném az Ön segítségét kérni.

Kb. 4 millió Ft szánnánk az autóra, szinte minden hétvégén min. 2×160 km-es autópályás utazásunk van jellemzően sok cuccal (hangszerektől kezdve vidéki elemózsia, stb.), időnként városban is használom, plusz nyáron hosszabb túrák, (tetőn kerékpárral) stb. Évente kb. 20-25.000-et használjuk. Régóta szimpatizálok a Priuszokkal, kifejezetten a Prius+ tetszik méretre és kinézetre is, de nincs hozzá elég bátorságom, mivel környezetemben senki nem használ hibridet. A 7 ülésre egyelőre nincs szükségünk (nem tudom, hogy kiszerelhető-e a hátsó sor), viszont a csomagtérre, a megbízhatóságra, a takarékosságra (elsősorban a szervizelésre, másodsorban a fogyasztásra gondolok) és a tartósságra igen, mivel nem 2-3 évre szeretnénk venni autót most.

A Prius+ alternatívája egy VW Passat kombi (diesel, 2010-2014 közötti) lehetne, vagy egy Toyota Verso/Avensis kombi hasonló évjárattal. Az Opel Zafira Tourer, vagy az Insignia kombi is szóba jött, de a mostani autónk nem győzött meg arról, hogy maradjunk a márkánál. Esetleg van-e egyéb tippje, meglátása ezeken kívül?

Köszönettel,

Bálint

Kedves Bálint!

A Prius+ vásárlását nagyon támogatom, szerintem jobban járna vele, mint bármelyikkel a felsorolásból. A négy millióhoz nagy eséllyel még tenni kell egy kicsit, mert alatta csak az ex taxik vannak, egy kicsit felette kezdődnek a rendes autók.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Játszós autót fiatal apukának

augusztus 15., 10:46 Módosítva: 2016-08-20 08:54:47
483

Hello Mester!

Unalmas de szép, új, biztonságos munkahelyi céges autó, és a saját családi második mellé keresnék valamilyen játszós autót. 35, fiatal apuka, pulzus hiány, max táv 100km/kirándulás, vandálkodás. Fontos, hogy hihető legyen, nem kukába dobott pénz nagy értékvesztéssel, és hogy 16 év múlva a fiam örüljön, nem egy ciki lomot vezethet, ha addigra csődbe mentem. Legyen szépen túl hangos, benzines, lehessen túlzásnak érezni, jó ha kilincsel előre is megy, könnyen elforog, 2+2 fő jó lenne, hátul elég szükség ülés, nem baj ha nem padkázom le az első kátyúban, szóval a nagyon peres gumi, és hókuszpókusz technika túl drága szervizzel (kerámia fék meg csilliárdért új váltó) ne akasszon ki.

Így visszaolvasva, valami redneck amerikai is tetszhetne, ha alkatrész nem lenne esélytelen, segít ha életgörbe alján van és lehet belőle érték, vagy legalább most még nem kultusz, oldtimer áron. És ha nem ilyen akkor valami gyerekkori emlék, ami nem klisé BMW, akkorról a Testarossa-ra emlékszem, de az esélytelenül elszállt árban, a régi Dodge Charger is kilövés után van, a Skyline talán szakértős technikás... Szóval mond meg a tutit!

Üdv,
TH

Kedves Kérdező!


Egy redneck amerikai pont erre nem jó. A jó vezetési élményhez jó futómű és kis súly kell. Ez a kettő pont nincs meg a régi amerikai autókban, és a nehéz merev híddal soha nem is lesz alatta futómű, de lefogyni sem fognak. Arról ne is beszéljünk, hogy a nagy köbcentiből milyen nevetséges teljesítményt hoztak ki. Az amerikai autókra jellemző buta automata váltó még ebből a teljesítményből is sokat elvesz, ráadásul automatával nem lehet keresztbe menni, kézi váltós meg elvétve akad.


A Skyline pont nem az elromlós fajta, mert az annyira túl van méretezve, hogy a teljesítményét simán meg is lehet duplázni a blokk megbontása nélkül. Én biztos azt venném ezek közül.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Egymillióig családnak + vállalkozásnak

augusztus 14., 07:54 Módosítva: 2016-08-19 10:42:37
62

Tisztelt Becsületesnepper!

Édesapám új autó vásárlásán töri a fejét, engem bízott meg azzal, hogy találjak valami olyan megoldást, ami kielégíti az igényeket.

A feltételek a következők:

- Minimum 6 személyes kivitel

- Lehetőleg egyszerű konstrukció, alacsony szerelési költségek

- 4 személy mellé elférjen egy pár holmi piacozáshoz (2 szék, összecsukható asztal, napernyő, egy-két láda áru)

Jelenleg egy VW Transporter T4 1.9TD-van használatban, de nagyon sokat kellett már rá költeni, erősen rozsdásodik, komoly összegeket visz el a háztól hónapról hónapra.

Ha éppen nem árulunk és nem utazik a család valahova, akkor fater egyedül használja a hét 5 napján, napi 30 kilométerre, tehát a Transporter az év nagy részében nem arra van használva, amire való.

Valami köztes megoldás lenne jó, olyan autó amit esetenként tele lehet pakolni holmival, de a hétköznapokban személyautóként falná a kilométereket.

Az autóvásárlásra szánt összeg 1 millió forint. Az elhangzottak alapján talán jobb lenne egy benzines autó dízel helyett. Amiket eddig nézegettünk:

Fiat Ulysse (és társai) (1994-2002) vagy (2002-) [utóbbi gyanúsan olcsó, mi az oka?]

Mazda MPV

Hyundai Trajet

Renault Espace

Válaszát előre is köszönjük!

Üdvözlettel:

Ábris

Kedves Ábris!


Az Eurovan I-esek jobbak voltak, mint a második széria, ezért van az, hogy relatív olcsón vannak ilyen autók, illetve a Fiat és PSA csoport autói nem tartoznak a prémium termékek közé, sőt. Hirtelen nem tudok olyan autót mondani, ami az MPV-nél jobban rohadna. Megnéztem párat a közelmúltban, mert valaki akart ilyet venni, de feladtam.


A Hyundai Trajet szerintem jobb autó, mint amennyibe kerül, ott is előfordulhat rozsda, de kevésbé, mint a Mazdánál. A váltónál előfordulhat meghibásodás, de amúgy megbízható technika. Az Espace-t nem erőltetném, évek óta nem láttam belőle még csak közepeset sem.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Epicát vagy Sonatát az óriásnak?

augusztus 11., 10:51 Módosítva: 2016-08-14 07:55:59
131

Kedves Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni a megfelelő autó kiválasztásához. Az egész család ingázik 30 km-ről Budapestre. A keretösszeg max. 2M Ft. Fontos szempont a megbízhatóság. Kb. 8-10 évet szeretnénk használni, így az értékvesztés, presztízs nem szempont.

Két gyerekülés a két felnőtt mögött. Én átlagon felüli méretekkel rendelkezem 205 cm és 140 kg, így elég sok autót meg kellett nézni mire körvonalazódott, hogy mely autókban férünk el és melyekben nem.

Kiesett a Mazda 6, Honda Accord, és legnagyobb bánatomra a Citroen C5 2008 is. Maradt az Opel Vectra C, Ford Mondeo 4, Chevrolet Epica ill. a Hyundai Sonata mint szóba jöhető lehetőség. A Vectra nem nyerte el a család (a párom) tetszését, a Mondeóból meg érzésre a kínálat alját kapjuk ennyiért, így maradt a két koreai amiből már elég szépeket lehet venni a rendelkezésre álló összegért.

A szívem az Epica felé húzna mert érzésre jobb autó. Meg szabad venni őket? melyik a jobb választás?

A válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Gábor

Kedves Gábor!


A Vectra C-ből a 2006-os facelift utánit venném, az 1.9-es multijet motor elég jónak számít. A Mondeo 2007-től gyártott autója, sokkal jobb, mint az elődje, abban már egy francia HDI motor van, nem a hírhedt Ford TDCI. Nyugodtam megveheti az Epica és a Sonata már a koreai autógyártásnak abból a korszakából valóak, amikor műszakilag már jót és megbízhatót tudtak csinálni, a külső dizájn és az utastér tervezés még nem ment tökéletesen.


Ha a koreaiak mellett dönt, akkor válassza azt, amelyikből jobb állapotút talál. Ebből a válogatásból a Mondeo a legjobb autó, de egy nagyon nagy baja van, rengeteg a licit oldalról megvett tekert órás ex flottás kocsi, ezért nehéz lesz olyat találni, amelyiknek nincs megtekerve az órája.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Német prémiumot 5,5 millióig

augusztus 10., 10:39 Módosítva: 2016-08-15 10:58:47
578

Kedves Becsületesnepper!


BMW, Mercedes autót szeretnék venni maximum 5,5 millióig. A leginkább tetsző autó a BMW F10. A másik kiszemelt még a Mercedes W212. Dízel autók érdekelnek. Az Audi A6 C7 későbbi kiadása miatt nem fér bele a keretbe de ha beleférne elgondolkoznék rajta. Fontos lenne, hogy 6-7 évnél öregebb ne legyen és lehetőleg felső középkategória (amibe a 2 típus pont belefér). Városban és autópályán is használva lenne kb évi 30.000 kilométert.

BMW ből 520d-t még Mercedesből E200, E220 CDI típusokat találtam ebben az árban. Elképzelhető, hogy amennyiben megkapta a kellő szervizelést komolyabb tétel évekig sem jönne elő? Tudom, hogy fenntartási költségei magasabbak mint egy egyszerű autónál, de itt is igaz, hogy van amire a (kategóriájához képest) keveset kell költeni de a másik pénztemető?

Tisztában vagyok a veszéllyel de érdekelne, mire számíthatnék ha sikerül kifognom egy szerencsés darabot vagy mire hogyha kevésbé lennék szerencsés. Fontos még megjegyeznem, hogy az ez előtti szériák annyira nem érdekelnek.


Válaszát illetve hozzáfűznivalóját várom!

Péter

Kedves Péter!

"Elképzelhető, hogy amennyiben megkapta a kellő szervizelést komolyabb tétel évekig sem jönne elő?" Bármi elképzelhető, illetve ennek az ellenkezője is. Mindenki ebben reménykedik, mikor azt érzi, hogy kellene egy német prémium. Egy ilyen autó tulajdonlásának a feltétele, hogy elég vastag a pénztárcája, és nem fél használni, illetve ha használni kell, akkor szívesen használja. Ez azt jelenti, hogy esetlegesen mosolyogva kifizet 500-600 ezret, mert önnek BMW-je vagy Mercedes-e van, és ez megéri önnek. Nem tudja senki megmondani, hogy mikor megy tönkre, lehet, hogy évekig szinte csak tankol, lehet, hogy milliókat költ majd el rá.


A BMW nyolcgangos automata váltója nagy eséllyel megy tönkre, de a 180 lovas motorjuk főtengelye is el tud törni. Az egy másik dolog, hogy felpofoznám azokat, akik megtervezték és gyártásba engedték, hogy a főtengely és a vezérlés lánckereke egy anyagból legyen, és ha cserélni kell a lánckereket, mert későn cserélték a vezérműláncot, akkor a főtengelyt kell cserélni. Bence barátom tíz évig tulajdonolt egy E60-as 530D-t. Ő a tíz év alatt ráköltött 5.5-6 milliót az autóra, igaz, az övé tíz év után is jó volt. Volt olyan év, ami másfél millióba került, és volt olyan, ami szinte semmibe. Amikor eladtuk, és rádugták a gyári számítógépet, a szerelő csodálkozott, hogy ilyen E60-ast rég látott. Ennek a műszaki állapotnak ennyi volt az ára. A bmw-sek szerint viszontF10-es rosszabb, mint az E60-s.


A Merciket nem ismerem, mert sose kedveltem őket, így tapasztalatom sincs velük, de állítólag jobbak. Én ennyi pénzért Lexust vennék, ha már prémium kell. Erre is van egy példám. A volt főnököm akart hetes BMW-t, S Mercit vagy A8-ast venni, én rábeszéltem a Lexus LS 430-ra. 250 ezer kilométer és tizenkét év alatt a fejegység ment benne tönkre, mert a kisfia beledobott egy húsz forintos érmét, és letestelt, de ez legkevésbé az autó hibája. Ezen kívül olajat, szűrőket, és féket cserélt meg tankolt. Na ezért is vagyok japán bérenc.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Priust vagy Avensist hárommillióig?

augusztus 8., 12:55 Módosítva: 2016-08-11 10:54:35
105

Tisztelt Nepperűző!

Egy ideje autóvásárláson töröm a fejem. Évente 13-15 ezer km-t használom az autómat, aminek kb. a harmada város, a többi országút és elvétve 1-2 autópálya. Fő szempont a vásárlásnál a megbízhatóság, mert nem vagyok az a szerelgetős típus és hosszútávra tervezek (5-10 év). Így szívó benzin, vagy hibrid hajtás van a célkeresztben. Alapvetően 3. generációs Prius-t szeretnék (2010-).

Tetszik a hibrid filozófia, izgat a félig elektromos hajtás által nyújtott élmény, tetszik az alacsony fogyasztás és a kevés meghibásodási lehetőség. Ön mit gondol erről az autóról, van-e valami amit tudna tanácsolni, mire érdemes odafigyelni, mit kell keresni? Ezt a típust 2,5 millió Forinttól árulják, én 2,7-2,8 millió környékén nézelődöm. Mennyire reális, hogy ennyi pénzért jó Priust kaphatok? Kell törődni a km állással? Tudom, alapvetően Önök az "állapotot veszünk, nem km-t" filozófia hívei, de ez mégsem egy hagyományos autó.

Alapvetően városi autónak szánt jármű, de ehhez képest viszonylag magas futással hirdetik őket, plusz ki tudja mennyit tekertek vissza. Kell-e emiatt aggódni? A másik opció egy Avensis, ami most az egyik legjobb barátom tulajdonában van. 2007-es 1,8-as sol felszereltség, 2,3 milliót kérne érte. Az utóbbi években 2. autóként használják, így kihasználatlanság miatt válna meg tőle. Tudom, hogy az autó hibátlan, karban van tartva. Meglepetések, vagy átverés kizárva, tehát ennél az autónál nem kell attól tartani, hogy zsákbamacskát vennék. Viszont 2-3 évvel idősebb, mint amit eredetileg elképzeltem magamnak.

Ön hogyan döntene ilyen helyzetben? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Kálmán

Kedves Kálmán!


Én nagyon szeretem a Prius-okat, de ennyiért általában nem a jót adják. A tényleg jók inkább három millióba kerülnek, de ha 2010-es évjárattól gondolkodik, akkor meg onnan jóval fölfelé. Az, hogy mennyi benne a kilométer még nem jelent semmit, ha az ára is összhangban van ezzel, persze a kevesebb valódi kilométer jobb. Önnek kell eldönteni, hogy mit akar, mert a két autó teljesen más, hiába van ugyanaz a jel rajtuk.


Az Avensis ér ennyit, és ha ennyire ismeri a kocsit, akkor azzal nem lőhet nagyon mellé. Nézze meg, hogy mennyibe kerül egy valódi kilométeres Prius kint, utána utána nézze meg, hogy itthon mennyiért adják a kintről behozottakat, és kezdjen el gondolkodni, hogy akkor mi nem stimmelhet. Olaszországban sok Prius taxi van, ezek fehérek. Persze nem minden fehér Prius olasz taxi, de ha onnan jött, akkor van rá esély, és érdemes utána nézni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Mazda 6 a VW Jetta ellen

július 26., 17:52 Módosítva: 2016-08-04 12:52:53
158

Kedves Becsületesnepper!

Remélem nem csak férfiak kérdezhetnek ezen a fórumon, és remélem nem kérdezek butaságokat, de nem vagyok valami nagy autószakértő. A párom meggyőződése, hogy ő eléggé ért hozzá, annak ellenére, hogy semmi műszaki vénája. De makacs, a szívem! Megbízok én benne, de örülnék, ha egy igazi szakértőt is meghallgatnánk. A tőle hallott paraméterket próbálom leírni Önnek.

Nagyrészt egy nagy városban használnánk, napi 25-30 km-en, plusz havonta egyszer kb. 500 km-en autópályán, országúton. Egyelőre ketten vagyunk, de hamarosan egy picit is ki kell szolgálnia az autónak. 1,5 milliót szánunk rá, de ha visszautasíthatatlan az ajánlat, akkor 1,8 millióig nyitottak vagyunk.

Legfontosabb a megbízhatóság, és az olcsó fenntarthatóság lenne, de számomra fontos lenne, hogy én is kényelmesen tudjam vezetni (kb 160 centi magas vagyok). Jelenleg két típus van célkeresztben: VW Jetta 1.6, valamint Mazda 6, 1,8 kombi.

Kérném a véleményét, hogy jó választás lenne-e ez a két autó, illetve melyik lenne a jobb, mekkora különbség lehet a fenntartási költségeikben. Én újabb típus javaslatokra is nyitott lennék, amennyiben vannak még. Remélem jól összeszedtem az infókat.

Bízok szakértő válaszában.

Évi

Kedves Évi!

Nincs egyedül a férje, mi magyarok a kocsikhoz, a politikához és a focihoz nagyon értünk. Mint autó, a Mazda 6 jobb autó, mint a Jetta, egy baja van, hogy rozsdásodik. Ha találnak rozsdamentes példányt, akkor azonnal alváz- és üregvédelmet kell csináltatni rajta, és akkor még sokáig jó lehet.

A Mazdánál arra kell figyelni, hogy a hátsó íveken meglegyenek a ponthegesztések nyomai. A Jetta a korrózió szempontjából sokkal jobb, és a 102 lovas szívó benzines motor szintén nem rossz konstrukció. Ha van rozsdamentes 1.8-as Mazda, akkor azt, ha nincs, akkor Jettát.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

A Lexus bevégezte, merre tovább?

július 22., 12:34 Módosítva: 2016-07-28 16:03:42
148
Hát megint itt vagyok, hogy vennem kellene egy új autót, mivel a jelenlegi kocsim egy stop táblánál "benéztem" kavicsos dömper miatt bevégezte földi pályafutását. Sovány vigasz, hogy nem én néztem be, a kocsim meg tette a dolgát, csak a telefonom kijelzője tört el, én sértetlenül szálltam ki.

Nem vagyok kifejezett versenyző típus, szeretem lassan, szépen, finoman megadni a módját.... Pl. ujjatlan bőr kesztyűben vezetek. Nem tudom miért, de így alakult. Nekem a 130 km/h a plafon, nem szeretem üveghangon gyilkolni a gépet, szeretem a csendben dolgozó minőséget.

A most meghalt kocsim egy Lexus IS200, mit mondjak róla... egy kocsinak ilyennek kell lennie.  Előtte egy W123.... a világból ki és vissza bárhonnan, most meg itt ülök és gondolkodom mit vegyek. Két favoritom van: az egyik az új Lexus IS 200t, esetleg a 300h, de a 200turbo inkább, mert az nem villanydodzsem. Tudom, többet eszik jóval, de akkor is. A jelenlegi Lexus is sokat evett, de minőségi, igazi gép volt. Ezt várnám el az új kocsitól is. Legyen ízig-vérig gép, igazi, úgymond örök darab, ha nem is hajtok vele csak "öregurasan", meglegyen benne az erő.

A másik befutó pedig a nagy szerelem. Egy Mercedes, csak Long és csak W126. Egy 4200 esetleg egy 5000 V8. Az 5.6 litereseket nem keresem, az nekem túl van a határon. Nem az ár a lényeg, akár rádobom a Lexus árát is. Mondjuk tudott, hogy ha Mercedes, akkor nem itthon kell vennem. Egy olyan kocsit akarok, amibe beülve egy dolog fog el: minőség. Az az érzés, hogy na, ez meg van csinálva. Egy olyan autó, amiből csak az sugárzik, hogy megyek, megyek, megyek. Ma, holnap, bármikor bárhová. Igen, ebben kéne egy kis segítség. Egy új Lexus, vagy egy 20 éves öreg Mercedes. Egyik sem 10 évre véve, hanem bőven a világvége utánig.

Köszönettel

Péter

Kedves Péter!

Ezek az öreg 126-osok már nem alkalmasak a mindennapi közlekedésre, ezek arra valók, hogy valaki néha megsétáltassa őket, amúgy meg legyenek egy száraz garázsban. Arról még nem is beszéltünk, hogy honnan vesz jó állapotú 126-ost, és mennyiért, mert ezek is elfogytak.

Ha akad még jó állapotú példány, az valamelyik gyűjteményben figyel, vagy valakinek a hobbiautója, és néha előveszi, ahogy mondtam. Mindennapi közlekedésre kell egy Lexus, és ha lesz "kedve" és garázsa, akkor vegyen egy Mercit, just for fun.

Üdv:

doki

Távolról sincs vége, olvasson még

Hétfős családit millió alatt

július 21., 10:48 Módosítva: 2016-07-27 18:02:56
1

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állunk. 7 fős családnak kellene valamilyen autó. A rendelkezésre álló összeg 800,000 ft lenne. Évente kétszer mennénk vele messzebb útra, de napi szinten is használva lenne. Teljes értékű üléseket szeretnénk, mert a gyerekek csak nagyobbak lesznek. A legkisebb 6 éves. Itt csak a Sharan/Galaxy/Alhambra trió jöhet szóba?

A másik véglet egy mikrobusz lenne. Akkor egy 9 személyes lenne a cél, de akkor a pénzt pótolnánk(hitelből). A T4 szimpatikus,de mi a vélemény a Traffic/Vivaróról? Milyen motorral érdemes vásárolni?

Az autóba szeretnénk klímát. A fenntarthatósága és az üzembiztonsága is fő szempont lenne. Remélem tud segíteni, bár a helyzet nem rózsás, ennyi feltétellel.

Segítségét előre is köszönöm.


Üdv.: Zoli

Kedves Zoli!

A Sharan/Alhambra/Galaxy-trió harmadik üléssora már nem teljes értékű, abban a tekintetben, hogy a lábtér nem ugyanakkora, mint a második sorban, de gyerekeknek elmegy. Arra legyenek elkészülve, hogy ezek az autók rettenetesen le vannak már lakva. Az utóbbi pár évben csak ilyen hullákat láttam, egy közepes példány már felüdülésnek számít.


Hasonló szisztéma szerint készültek az Eurovan I-es széria tagjai is. Ezek a Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroen Evasion és a Peugeot 806, ezekből is van hét személyes. Mikrobuszból inkább a T4-est venném, de készüljön el rá, hogy rengeteg lelakott példányt fog látni, és ha nincs szerencséje, akkor nagyon sokszor fog lyukra futni. Trafic és Vivaro nincs ennyiért, azokból az alja is egymillió fölött van.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Golf 4-ből Alfába, esetleg Roverbe?

július 20., 07:39 Módosítva: 2016-07-23 09:23:48
309

Kedves Becsületesnepper!

Van egy 17 éves Golf 4 1.4 benzines, elég jól felszerelt autóm. Kilométerben 210 ezernél tartok az óra szerint, állapot szerint inkább jóval 300 felett jár. Az elmúlt két és fél év során (mióta nálam van) elég sok apróbb nagyobb hibával kellett megküzdeni (zárproblémától a motorgenerálig elég sok minden - havonta néhány nap a szerelőnél rendszeresen) Egy időben egy alkalmas szikla volt a vágyam, ahonnan csak meg kell pöccinteni és a mélybe hull.  

Rettentően tetszik két típus: az Alfa Romeo 156 (főleg a kombi) és a Rover 75. Egyik fiatalos, dinamikus forma, jó pakolhatósággal, másik az visszafogott, elegancia. Mindkettőből lehet venni néhány évvel fiatalabbat már 700 ezer - 1 millió körül.

80%-ban rövid távon használnám, ezért benzinesekre gondoltam. Nem kell bika erős motor, autópályán is csak 140 körül döcögök. 100 ló körül megfelel. Megbízható autót keresek. Sokan mondták az Alfáról és a Roverről is, hogy a legváratlanabb helyzetben hagy cserben. A Népítéleten olvasni hideget és meleget is róluk.

Kérdésem: Érdemes lecserélnem a fenti kettő valamelyikére a Golfot, vagy nyúzzam addig, ameddig még bírja?

Ha Alfa vagy Rover csak ugyanolyan (vagy nagyobb) nyűgöt veszek a nyakamba, mint a Golfnál?

Más alternatív javaslat?

Köszönöm!

Üdvözlettel: Zoli

Kedves Zoli!

Golf 4-ből az Alfa 156-osba vagy Rover 75-ösbe ülést nem az a kimondott előre lépésnek. Ha a Golf már szép lassan rendbe lett rakva, akkor legalább használja, ha már sokba van. Egy Rover 75-el vagy egy 156-os Alfával most kezdhetné elölről, ráadásul drágább hozzájuk az alkatrész, mint a Golfhoz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Civic legyen vagy MX5?

július 17., 10:38 Módosítva: 2016-07-21 10:49:18
149

Tisztelt Becsületesnepper!

20-as éveimet taposom és már egy jó pár éve vezetek, de csak most jutottam el odáig, hogy lassan megvegyem első saját autómat. Nagyon régóta vagyok már japánbérenc és egy fiatalos, de viszonylag olcsón fenntartható autót szeretnék, ami egy kicsit megy is.

Régóta nézem a Civic 6gen hecsiket, abból is a 114 lovas vtec motorosat. Akkor lettem bizonytalan ebben, mikor munkám során épp előttem álltak le a trailer-ről egy NA MX-5-el, amit akkor ki is próbáltam. Azóta vagyok függője az autónak, nagyon sokat olvastam róla.

Az egyedüli probléma az autóval, hogy a barátnőmnek nagyon nem tetszik, én meg félek, hogy sokkal többe kerülne fenntartani mint a 6gen hecsit. Olyan autót szeretnék, ami nem feltétlen 150-200 ló, viszont élvezet vezetni és nem kerül sokba a fenntartása.

Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az MX 5-ben többek között az is szép, hogy a kopó alkatrészeken kívül nem nagyon kell rá költeni, mert nagyon megbízható autó. A korrózió az igazi ellensége az autónak, mint a legtöbb Mazdának. A hátsó kerékíveken, a küszöbök hátsó részén, illetve az első stabilizátor rúd felett a nyúlvány szokott leginkább rozsdásodni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Barátnőnek kis kocsit 500 ezerig

július 16., 10:23 Módosítva: 2016-07-20 07:41:58
186

Tisztelt Nepperűző!

Barátnőmnek keresek kocsit városba. Az elvárásai: legyen pici, amivel könnyen lehet parkolni, ne legyen magas fogyasztása (bár ez jobb láb függő is, tudom :-) ), alacsony szervizköltségek jellemezzék, legyen benne klíma.

Az autót elsősorban városban használná, max havi egy vidéki út haza kb. 120 km. A gond ott kezdődik, hogy olcsó, de stílusos kocsit szeretne max 500.000-ért, és ami neki tetszik, azokról én nem sokat tudok.

Tetszik neki a Renault Twingo, Smart, Fiat Punto. Melyiket tudná javasolni? Buktatók? Mire figyeljünk? Egyáltalán érdemes lenne ezek közül valamelyiket megvenni?

Bármilyen egyéb autótípus ötletet szívesen fogadok, és köszönöm a segítségét!

Üdv.:

Tamás

Kedves Tamás!


500 ezer forintos Smartot nem szeretne a barátnője, mondjuk szerintem jobban járna, ha egyáltalán nem szeretne Smartot. A Smart igazából egy robogó pótlék, amiben nem ázik meg az ember. A Twingo már inkább ajánlható autó, és ennyiért már lehet tényleg szép klímásakat is venni. Rozsda előfordulhat már, illetve apróbb elektromos nyűgökkel is találkozhatunk, egyébként nem rossz választás.


A Punto szintén jó kis autó, nagyon nagy választék van belőle, emiatt ebből lehet a legkönnyebben igazán jót találni. Nem számít problémás modellnek, egy barátomnak már 350 ezer kilométer fölött jár az autója különösebb probléma nélkül. Ez azonban mindnél jobb.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még