Nepperűző Nepperűző

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, nem értek mindenhez. A válaszaim szubjektív vélemények, amelyeket személyes tapasztalataim, érzelmeim befolyásolnak. Az adott kérdésre többféle helyes válasz létezik, nem csak az enyém, de nekem most ez jutott az eszembe. Voltak, vannak, lesznek az autógyártásban mélypontok, de nem hiszek abban, hogy egy adott típus teljesen rossz. Azt gondolom, hogy némelyik típus jobban, másként igényli a gondoskodást, mint azt a gyári előírás mondja. A legrosszabbnak tartott típusokból is van olyan, amelyik megfelelően gondos karbantartás mellett hibátlanul működik.

Becsületesnepper

Olcsón fenntartható munkába járóst millió alatt

2015.03.01. 12:58 - becsuletesnepper.hu

 

Keresek egy nem túl drága munkába járós autót (hétköznap napi 40km + havi 600km autópályázás), ami nem eszik sokat, megbízható (fontos a megbízhatóság) és a szerelésre+alkatrészekre sem megy rá a gatyám.

Eddig három autót látok érdekesnek:

Almera - kb 650-700 ezerért látok már nem túl zsákbamacskákat (2003-2004-es évjárattal).

Carisma - 2002-2003-asokat, 800-900 ezerért tudom megvásárolni, Itt még nem sokszor láttam ajánlva, viszont a népítélet viszonylag jól nyilatkozik róluk.

Fiesta - itt már 2007-es darabokat is tudok vásárolni és a jó megbízhatóságáról sokat olvastam itt is, viszont kényelemben szerintem szerintem legalul szerepel ebben a listában. Árban a carismához hasonló.

Kicsit bajban vagyok, hogy melyik irányba induljak el, hátha tudnátok nekem segíteni ebben.

Üdv
Attila

Kedves Attila!

Az első Almera nagyon jó kocsi volt, akik ebből ültek át az utód modellbe, azok nagy visszalépésnek tartották. Valóban az is volt, nem rossz autó, csak az elődjéhez képest nem sikerült akkorát gurítani. Ismerősi körben több is volt, némelyik egészen nagy futás teljesítménnyel, az egyiknek volt váltó gondja, de ott a tulaj nem ellenőrizte a váltó olaj mennyiségét, és kevés olajjal futott a váltó. A váltó hibák nagy része egyébként sok esetben az elmaradt olajcserére, és a kevés váltó olajra vezethető vissza. A Carismából mindenképpen hagyományos szívó motorosat vennék, a GDI nagyon jó, amíg jó, de a befecskendező rendszerével lehetnek gondok.

A Fiestát nem mondanám kényelmetlennek, a Ghia modellekben nagyon kellemes plüss ülések vannak. Ha nem kell nagy hely, akkor a Fiestát vennék ezek közül. Ha szükség van a helyre, akkor nem ezek közül választanék, hanem vennék egy Avensist, sokkal finomabb műszer, mint az említett kettő, és nem romlik el. Papp Tibi már hossz ideje használ egy ilyet, és néhány év után végre tudott írni egy szerelős posztot.  A kocsi azóta is megy. A Honda Accordot már le sem merem írni, mert a nagybátyám állandóan szívja miatta a vérem, bár a népítéletben az a 7.8-as szám nem a véletlen műve.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

MX-5 vagy Impreza WRX?

2015.02.28. 14:02 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Szeretném a segítségedet és a tanácsodat kérni a választásomhoz. Jelenleg egy 150 LE-s, 1,5 éves automata Mazda 6 dízel kombival járok, éves szinten kb. 40-50 ezer km-t. 41 éves vagyok, mielőtt megkopaszodom, szeretnék másodiknak egy olyan autót, ami nagyobb élményt nyújt, mint a Mazda 6-os (megjegyzem azt is imádom, előtte is 6-osom volt 5 évig és azt is imádtam). 3,5-4 milliót szánnék a vásárlásra, és vagy Impreza WRX (esetleg STI) vagy MX-5 jöhet szóba. A Subarura kb. 20 éve vágyom, vezettem már sima WRX-et, STI-t is, de saját nem volt. Lenyűgözött az ereje, maradandó élményt adott. MX-5-öt még nem volt szerencsém kipróbálni, csak sokat olvastam róla (itt a TC-n is), szinte csak szuperlatívuszokban beszélnek róla. Eddig egyszer próbáltam kabriót, 5 éve egy 200 LE-s Audi TT quattrót, azóta sem tudom elfelejteni. Nehezíti a választást, hogy családom van két kicsi gyerekkel, ez a Subaru mellett szólna, az adrenalin/endorfin faktor meg az MX-5 mellett. Mindkettőt nem tudom megvenni, ezért kérlek hogy szakavatott hozzáértőként oszd meg velem véleményedet, és segíts a döntésben.
Előre is köszönöm, hogy időt szánsz rám!

Üdvözlettel:
Zsolt

Kedves Zsolt!

A Subaru tényleg erős, de az a bajom ezekkel az autókkal, hogy jellemzően többet tudnak, mint a pilótáik, de ha esetleg a pilóta is jó lenne, akkor sem tudná kihasználni közúton a kocsi képességeit. A Subaru ellen szól, hogy nem mindegy melyiket veszed meg, vannak rosszabbul sikerült szériák, amik hajlamosabbak a csapágyasodásra, ha elromlik, akkor zsebbe nyúlós tud lenni. Léteznek hozzá erősített csapágyak, dugattyúk, de ezek közel milliós tételek tudnak lenni.




Az MX 5-ben az a szép, hogy nem túl erős, de mégis nagyon intenzív élményt ad, mert ügyesen mozog, és nem kell Michelisz Norbinak lenni, hogy jót autózzunk vele, ráadásul jó helyen kapar. Ha kinyomod a szemét, akkor sem romlik el, csak legyen benne jó olaj. Ha második autó kell, amiben rendetlenkedhetsz, azt a gyerekekkel úgysem tudod megoldani a Subaruban sem.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Daewoo Kalost első autónak?

2015.02.27. 11:40 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autó vásárlása előtt állok,teljes tanácstalansággal. Èvi kb 10 ezer kilométeres futáshoz.

Rengeteg tipust megnéztem, de teljesen döntésképtelen vagyok. 2000-es evjarat körül gondolkoztam, a keret maximum 500 ezer forint lenne. Sokat olvastam a 106-os Peugeotrol es a Citroen Saxorol de valamiert nem az én világom.

Már egy ideje nézegetem a Daewoo Kalost, de nem tudom jól járnék-e vele, az állandó szervizelést nem engedhetem meg.
Megköszönném ha elmondaná véleményét a Kalosról, illetve barmilyen mas alternatívát szívesen fogadok.

Válaszát előre köszönöm.

Kedves Kérdező!

Elég régen volt már Kalos a kezeim között, annak idején a Winkli teszetelte, arról itt olvashat. Amennyire emlékszem, elég egyszerű autó, nincs túl bonyolítva, de ezekben az a jó, hogy nem is romlanak el. Szerintem nem járna vele pórul.
Lehetséges alternatívaként a béka lámpás Corollára gondolok, a formája megosztja az embereket, de nagyon golyóálló a mechanikája. Édesapámnak is egy ilyet vettünk kb. 7 éve, azóta cserélt benne kuplungot, gyertyát, fékbetétet és olajat, tehát csak kopó alkatrészeket. El még nem romlott. Egy havernál volt egy kukára tört Corolla, kivettem belőle az önindítót, a komplett kormányművet szivattyúval, generátort, stb., hátha egyszer még kell alapon. Azóta ott rohadnak a polcon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hétszemélyes egyterűt egymillióig

2015.02.24. 11:26 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Úgy alakult, hogy a családban jól jönne egy hétszemélyes egyterű, hosszabb utazásokra. Általában 3-5 személy utazna, de időnként szükség lenne a hatszemélyes kapacitásra is. Sajnos csak egymilióból tudunk gazdálkodni. Az sem feltétlenül baj, ha ebből az összegből marad is valamicske a vásárlás utáni javításra...

Első körben a Zafira szimpatikus lett volna, mert állítólag egyszerű szerkezet, viszonylag jó vezetni és megbízható, de sajnos a két hátsó ülés csak dísznek jó. A japánokat az alkatrészárak miatt kilőttem, kevés is van belőlük (bontó kizárt). A FIAT Ulysse és klónjaitól picit tartok, bár van FIAT a családban, azzal nincs nagy gond. Mégis árban és egyéb dolgok miatt a Ford Galaxy tűnik a legjobb választásnak. Szimpatikus a mérete, minősége, a hátsó ülések hajtogathatósága, formája, és állítólag jó vezetni. Sok van belőle, és az olvasottak szerint megbízható is. Leginkább az első széria, abból valami diesel érdekelne.


Kérem erősítsen meg a választásomban, vagy ha tud jobb tippet, akkor nagyon megköszönném.

Üdv. Róbert

Kedves Róbert!

A Zafirában tényleg jelzés értékűek a hátsó ülések, de ez elmondható szint az összes olyan autóról, aminél az ülést a padlóból kell felhajtani. Amit ön Fiat Ulysse-nek és klónjainak mond, az az úgynevezett Eurovan I., Fiat Ulysse, Citroen Evasion, Lancia Zeta, Peugeot 806, és ugyanebből vannak a teherautó változatok is, mint a Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Fita Scudo is. Volt már mindegyikhez szerencsém, és nem beszélném le róla, sőt inkább rá. Elég strapabíró fajta, vannak különösen leélt példányok, de ennyiért már kifejezetten jókat lehet kapni. Különösen a tank beöntő csövénél kell utána nézni a rozsdának, mert a cső a kerék járatban van elvezetve, megül rajta a sár, és ha nem mossák ki, ott szépen kilyukad. Le kell ellenőrizni a tolóajtók működését, mert ki tudnak esni a helyükről, de az elektromos dolgokról se feledkezzünk meg.

 
              Lancia Zeta

A Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan is ugyanúgy egy kaptafára készültek, szinte minden porcikájukban megegyeznek. Szintén jó autók, csak nagyon sok a lelakott darab. Az ezekben lévő régi TDI nagyon megbízható, de sokan ezzel visszaélve kevésbé tartották karban őket. Nagyon meg kell nézni, de lehet még jót venni ezekből is. Az elektromos rendszerük stabilabb, de jobban rozsdásodnak, mint az Eurovanok. Meg kell nézni az összes ajtó élét, sárvédőíveket, küszöböket, hátsó szélvédő aljánál, az alvázon a taposóknál találkozik két "gerenda", azok találkozásánál szintén szokott rozsdásodni. Ha talál egy nem rozsdásat, akkor csináltasson rajta egy rendes alváz és üregvédelmet, és akkor az még sokáig jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hagyjuk az érzelmeket

2015.02.23. 11:49 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Teljesen összevissza vagyok zavarodva az milliónyi "okosságtól", amiket itt-ott hallottam. Persze többsége érzelmi alapú, vagy mert a szomszédtól hallott valamit félfüllel, aki ismert ilyen autótulajdonost, esetleg a szerelő mondta, de csak mert nem ért a típushoz, és inkább leszarozza.

Tehát autócsere előtt állok, úgy 2M-ig vásárolnék autót (beszámítva jelenlegit), bár ez lehet rugalmas is, nem kényszeres a határvonál, inkább csak olyan szép kerek. A benzin/dízel sem annyira lényeges, mert bár nem megyek évi 30 ezer km-t, most is dízelem van, viszont talán benzines lennék újra. Mint mondtam, teljesen összezavartak, zavarodtam.

Amiket nézegettem, és tényleg tetszenek is, a következők:

Alfa 159 1.9 JTD / 1.8 (tudom, személyes kedvence Önnek is, de az érzelmeket próbáljuk meg félretenni, mert akkor kérdés nélkül elvettem volna már egyet)

Honda Civic (2007-08, UFO-jellegű) - Itt nincs konkrét motor kinézve, 1.4-től felfelé bármelyik

Volvo S40/S60/V50 - Igaz, hogy az 1.6D ezek közül necces lehet? Bizonyos használt autókkal foglalkozó honlapon rengeteg van ezekből, ráadásul olcsóbban, mint a benzinesek... S60-nál a 2.5-tel szemezgettem. Néztem alkatrész-árakat is, sokkal borsosabbra számítottam.

Mitsubishi Lancer (2008-tól) 1.5ös motortól indulva.

Mazda 6 - 1.8 TE, 2.0 CD, CDH, CD TE

Motorok terén rugalmas vagyok, bármilyen ötlet, tanács érdekel, de 1.4-ig nem szeretnék "lemenni". Kérdésem az, hogy kizárólag szakmai, technikai, logikai alapon, mint férfi a férfinek, Ön melyiket ajánlaná?

Segítségét és türelmét előre is köszönöm!

Üdv,
Norbi

Kedves Norbi!

A 159-es nem a kedvencem, én inkább hondás vagyok, ami egy másik vallás, de kétségkívül gyönyörű autó, szívesen nézegetem őket. Az 1.9--es multijet motor jónak számít, én azzal venném, ha Alfa kellene. Az ufó Civic viszont tényleg az egyik kedvencem, abból 1.8-as benzinest vagy 2.2-es dízelt vennék. A Volvóknál az 1.6-os dízelnél az olajcserére kell odafigyelni, Novoth Tibi szépen le is írta, hogy miért. Amúgy ez egy jó motor, épp most láttam egy 480 ezret futott példányt, és csak a kettőstömegű volt rajta eddig cserélve. A 2.5-ös motor nem egy racionális döntés, ezek a turbós motorok nem éppen étvágytalanok.

A Mitsubishi Lancernek ehhez a szériájához nem volt még szerencsém, de a Népítéletben kifejezetten magas pontszámot kapott a tulajdonosoktól, úgyhogy vélhetően jó kocsi. A Mazda 6-ból az 1.8-as benzinest venném, ott nem olyan nagy a fogyasztás különbség a dízel javára, de a dízelben van részecske szűrő, kettőstömegű lendkerék, ezek cseréje nem egy gombóc fagyiba kerül. Ha nekem kellene döntenem, akkor a Hondát vagy a Mazdát venném, mindkettőt a korábban említett motorokkal.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Alfa Brera vagy Volvo C30?

2015.02.19. 08:17 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves István!

Feleségemmel szeretnénk autót vásárolni. A vágy tárgyai: Volvo C30 (1,6 benzin vagy 1,6 dízel) vagy Alfa Romeo Brera (2,4 dízel). Az autót rövidtávú munkába járásra (20-25 km) és ritkábban hosszabb kirándulásokra használnánk. Éves futásteljesítmény nem haladná meg a 10 000 kilométert. Második autó lenne, családi autónk egy Ford Focus kombi.

Nem vezetünk sportosan, inkább a kényelem a prioritás. Vételárban szeretnénk 3 MFt alatt maradni. Ön melyiket javasolja? Vásárlásnál mire kell fokozottan ügyelni ezeknél a típusoknál?

Kedves Kérdező!

Nehéz kérdés! Mindkét autó inkább az érzelmekről szól, mint a racionalitásról. A C30 1.6-os benzinesével nincs tapasztalatom, ezeket kizárólag csak 1.6-os dízellel láttam eddig. Ezeknél az dízeleknél olajcserére kell nagyon odafigyelni. A Brera meg egyszerűen úristendegyönyörű, az olaszok rajzolni nagyon tudnak. A 159-es technikája van benne, ezek a JTD motorok elég jók, csak a gyári 30 ezres olajcsere periódust felejtse el egy életre, én 10 ezrenként leengedném az olajat. A kettő közül én a Brerát venném, mert az annyira jól néz ki, és a mai napig különleges a formája. A C30 hozzá képest egy szürke egér.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Porsche mellé valami értelmeset

2015.02.17. 13:48 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző

Nem túl szokványos problémám van, de remélem pont ez lehet benne az izgalmas. 32 éves üzletember vagyok, filmforgatásokon dolgozom, egyedül élek, némi autó- (és adrenalin-) buzériával. Előző autóm lecserélésekor meghoztam a legértelmetlenebb, de legszórakoztatóbb döntést: jelenleg egy 2001-es Porsche Boxster boldog tulajdonosa vagyok. Négy évvel később kénytelen vagyok szembenézni avval, hogy a Porke hiába csodás játék és egyszerre elegéns autó, mindennapi használatra nem igazán a legjobb. Eladni nem akarom, de értelmesebb járóautót keresek mellé. Évi kb 16-18.000 km-t vezetek, a Porsche azért 13,5 litert fogyaszt, ráadásul a szervízköltsége sem alacsony, amin nem segít, hogy eddig egy kivételével mindegyik TC pályanapon tiszteletét tette.

Szóval olyan autót keresek, ami lehetőleg keveset fogyaszt, elfogadható a szervízigénye, kiskocsi, de azért prémiumautó, és legalább minimális vezetési élményt ad, de főleg kényelmes.

Előny, ha benzines (cégautó lesz, és a többi is az), előny ha automata (ha már kényelemautó), előny ha alacsony a cégautóadója. Olyan 4-4,5 millióm van rá, ennyiből számításaim szerint 5 év alatt közel visszahozza az árát a Porschéhoz képest, feltételezve hogy a két autó együttes szervízköltségei nem lesznek magasabbak mintha csak a boxstert nyúznám.

Első választásnak a Lexus CT200h-t nézegetem, vannak belőle elég jól felszerelt darabok, 4,5-ért lehet kapni 2011-es darabot, aminek nagy baja remélem nincs (?) a hibridrendszer gondolom ugyanaz, mint a Priusnál, akkor azért nagy baj nem lehet. Külsőleg elég vagány, tetszik a belseje is, és nem annyira szúrja a szemét az embereknek második autónak. A hibrid adózása nagyon alacsony, és elvileg keveset fogyaszt. De én filmforgatásokra járok, hajnalban vagy este, gyakran agglomerációba, autópályán, szóval félek, nem fogyasztana a hibrid keveset, és nem is bírná jól.

Második választás egy BMW 116i, vagy hasonló lenne... de az egyes azért nem olyan férfias, kicsit bumfordi, automatával szinte senki sem vette, és a legtöbb dízel. Hármas már több van, de érdekes módon elég sok a touring, amihez semmi kedvem, már a hármas is nagy nekem, több az adója is, és elég sok a leharcolt darab. Mondjuk az menő lenne, ha csak hátsókerekes kocsi lenne a családban :)

A VW-től kiráz a hideg, az Audikat nem igazán csípem - volt nálam bárelt 7-es Golf és Passat is, elismerem hogy tökéletes közlekedőeszközök, de nekem autó kellene. Melyikre beszél rá, Lexus vagy BMW? Vagy van más alternatíva?


Üdv,
Balázs

Kedves Balázs!

Mikor elkezdte a felsorolást, hogy benzines legen, de keveset egyen, alacsony legyen a szervizköltsége, automata legyen, prémium legyen, vezetési élményt is adjon, kicsit felakadt a szemöldököm. Ez nem fog teljesülni. A Lexus CTH egy jó megoldás lenne, de nem fog kifejezetten sok vezetési élményt kapni tőle, mert a CVT váltó nem kifejezetten alkalmas erre. Nem kell attól tartania, hogy ne bírná a kiképzést, és az még sosem volt rossz egy autónak, ha az ember a forgalommal ellenkező ritmusban közlekedik vele. Tökéletes eljárni vele dolgozni, nem fog sokat fogyasztani, nem fog elromlani, automata is lesz. Én megvenném a Lexus-t, ha már úgyis az tetszik. Vezetési élménynek meg ott lesz a Porsche.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kilométerfalót 1,5 millióig

2015.02.16. 10:20 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Autót kéne vennem munkahely váltás miatt. Havonta kb. 1500-1700 km-t mennék főleg autópályán. Kéne egy megbízható, ez a legfontosabb, relatív alacsony fogyasztású, kényelmes, biztonságos autó. Keret 1-1,5 millió. Sajnos több nincs, majd idővel. De mivel kilométerfalónak venném az autót, ezért nem hiszem, hogy bölcs döntés lenne egy drága autót vennem, mert a sokkilométeres futással pár éven belül igen csak sokat buknék autócsere esetén.

Az autó felszereltségét tekintve nincsenek nagy elvárásaim, bár ha tempomat lenne benne, azt jó szemmel nézném, hasznos lehet autópályán. Mit ajánlana?


Köszönöm a segítséget !

Üdvözlet

Kedves Kérdező!

Én vennék valami egyszerű, régi 1.9 TDI VW csoportos dízelt, mondjuk egy Octaviát. Nem kell elkölteni rá másfél milliót, bevált megbízható technika, az alkatrész olcsó hozzá, nem romlik el. A tempomat is egyszerűen megoldható, könnyen be lehet szerelni ezekbe az autókba utólag is, rengeteg tempomatos index kart árulnak a neten.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Benzines automatát 2,5 millióig

2015.02.14. 10:52 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Jelenleg egy 2004 Volvo V50 2.0D tulajdonosa vagyok, de mivel viszonylag rövid távokra használom (5 perc reggel hatkor a munkahelyemig, delutan 15 perc visza) és 240 ezer kilométer lesz benne hamarosan, szóval szeretnék tőle megválni mielőtt jönnének a komolyabb költségek. Hasonló vagy nagyobb autót szeretnék benzinesbe és feleségem miatt automataváltóst. Nem feltétlenűl ragaszkodom a kombihoz, lehet hatchback is illetve még a négyajtóst is megfontolom ha van benne elegendő hely egy, két kisgyermekes család bevásárlásainak, babakocsiknak, csomagoknak.

Max. kétliteres szívómotorra gondoltam pl. Honda Accord, Toyota Avensis, VW Passat. Ön szerint mit lenne érdemes választani max. 2.5 milló forintig?


Köszönöm a segítségét,
Tamás

Kedves Tamás!

A Passatban van multitronic váltó is, ami nem a legjobb. A DSG már sokkal jobb, jobban gyorsul és kevesebbet is eszik az ezzel szerelt autó, mint a kézi váltós. Az időben elvégzett olajcsere nagyon fontos az automatáknál, de ezeknél (60 ezrenként) különösen. A Honda Accord nagy kedvencem, de a Toyota is közel áll a szívemhez, de Toyotából alig van automata. A Honda és a Toyota motorja jobb, mint a VW FSI-je. Ha sorrendet kellene felállítanom, akkor a Honda, Toyota, VW sorrendet mondanám. A különböző automatákról Göbölyös Zsolt kollégánk írt egy kitűnő cikket korábban.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Benzines C Vectrát vennék

2015.02.13. 10:49 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Első saját autóm megvásárlása előtt állok. A keret 1,5-1,7 millió. Olyat szeretnék ami nagy, kényelmes, erős, biztonságos. Így jutottam el az Opel Vectra C Caravan-hoz. Ebből is a facelifes tetszik jobban. Éves szinten 8000 kilométert vezetek, emiatt benzinest szeretnék. Minden létező cikket elolvastam már, de tanácsot szeretnék kérni, hogy meg merjem-e venni a 2.0 turbós motorral. Tudom abban van kettős tömegű és turbó is, ami plusz hibalehetőség az 1.8-as motorhoz képest. E miatt félek tőle egy kicsit. Olyan motort szeretnék, amiben van elég tartalék, mert általában hosszabb utakra használnám.

Melyik motort ajánlaná? Mennyire rozsdásodnak ezek a Vectrák? Mire figyeljek oda, milyen típushibák lehetnek?

Esetleg hasonló összeállításban valami más márka?


Előre is köszönöm a tanácsot,
Antal

Kedves Antal!

A C Vecra egy nagyon tágas autó, és a megjelölt összegért tényleg jókat lehet venni. A kétliteres turbósat hanyagolnám, pont az ön által említett dolgok miatt. Egyszerűen fölöslegesen erős arra a felhasználásra, amire keresi az autót. Az 1.8-as motor teljesen megfelel autópályázásra is, a tartós 140-150-es tempó sem megerőltető neki. Az Opel motorokra jellemző az olajfogyasztás, ezek ilyenek. Ha szerencséje van, akkor kifog egy olyat, ami egyáltalán nem eszi az olajat, de egy normális mértékű olajfogyasztás simán belefér.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Céges H Astra sok kilométerrel

2015.02.11. 13:50 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állunk, kb 1,5 millió forintot szeretnénk rászánni. Kisautó kategóriában gondolkodunk (Seat Ibiza, Seat Cordoba kevés kilométerrel), azonban úgy alakult, hogy lehetőségünk lenne megvásárolni egy céges autót nagyon kedvező áron (Astra 2007-es évjárat 1.4 90 ló, 240.000 km) Az ára kb 800-900.000 forintra várható, amit nagyon kedvezőnek tartok, ugyanakkor tartok a sok kilométertől.

Mit javasol, érdemes céges autóba belevágni ennyi kilóméterrel, vagy esetleg maradjunk az eredeti tervnél, illetve mi a tapasztalat az említett típusú astrával? Az autót főleg hétvégente használnánk hosszabb távokra, évi 7-8 ezer kilométert mennénk vele.


Köszönöm válaszát,
Üdvözlettel:
Norbert

Kedves Norbert!

A 240 ezer kilométer nem a világ, ennyinél az Astra még sokáig jó lehet. Ha eddig rendesen szervizelték, és ön is ezt teszi, akkor még sok kilométeren keresztül lehet a társuk. Nyugodtan vegyék meg.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Egyterű kell, annyi biztos

2015.02.10. 13:22 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt áll a család, amit már jó egy éve eldöntöttünk. Mivel 5 főre bővült a családunk, ezért úgy gondoltuk, hogy kénytelenek vagyunk lecserélni hőn szeretett Renault Clionkat.

Egyterű autóban gondolkodunk, mivel 3 pici gyerekkel 3 gyerekülés is jár és arra jutottunk, hogy jó pár egyterű autó 3 osztott üléssel van megáldva a hátsó (középső) sorban. Azt eldöntöttük, hogy csak benzines jöhet szóba, mivel legtöbbet (szinte majdnem csak) városban lenne használva.

Árban 1.8 millió lett meghúzva, mint plafon, de nem lenne baj, ha olcsóbban megúsznánk. A kérdéseim a következők lennének: jól teszem, ha a japán autókat (Mazda 5, Toyota Corolla Verso) részesítem előnyben mondjuk egy Citroen C4 Picasso-val szemben vagy sem? A majdnem kétszeres ár és a 2-3 év mínusz megéri-e egy Mazda 5 javára a Mazda Premacy-val szemben? Esetleg más alternatívát tudna-e Ön javasolni, ha nem öt, hanem minimum tíz évre tervezünk egyterű autót vásárolni?


Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Gabika

Kedves Gabika!

Alapvetően japán bérenc vagyok, de a C4 Grand Picasso egy nagyon jól sikerült autó. A Premacy már elég öreg, és a karosszériára kell nagyon odafigyelni, különös tekintettel a hátsó kerékívekre, ott szoktak először rozsdásodni. Ha tíz évre kalkulál, akkor számítson egy lakatolásra és fényezésre is. Én egy Toyota, Mazda, Citroen sorrendet állítanék föl magamnak, de mint említettem egyikkel sem járna rosszul. Ha hosszú távon gondolkodik, csináltasson egy rendes üreg és alvázvédelmet, mert a modern autókon eléggé elspórolták az alvázvédelmet, és emiatt nem ritka a tíz éves autó, amin már kezd csámcsogni a rozsda. Citroenből csak az 1.8-as és 2.0-es szívó motorokat javaslom a benzinesek közül.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Audi 80 vagy Mercedes 190 első autónak?

2015.02.09. 07:59 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Elérkezett az idő, hogy első autót vásároljak magamnak, ebben szeretném a segítségét kérni. Minden autótartással járó költségeket átnyálaztam, így a keret kb. 600 ezer Ft lenne (átírással együtt). Nyolcadik éve van jogsim, sűrűn vezetek, ezért nem tipikusan ütni-vágni, vezetni tanulni kell már az autó. :) A 90-es évek első feléből válogattam, mert véleményem szerint ezek még nincsenek túlelektronikázva, van hozzájuk alkatrész, olcsón javíthatóak, és kezdő pedagógus fizetésből fenntarthatóak. A két típusból a Merci onnan jött, hogy volt a családban egy 123-as, kb 15 éve lett eladva 500 ezer km-el, de még mind a mai napig megy a másik tulajnál, csak már ahogy elnézem a zöldségesek eléggé rohadnak, illetve olvasom Csikós úr beszámolóit a fiatalabb 190-esről, innen jött a tipp. Az Audi pedig csak megtetszett, népítéletben is jókat írnak róla, és ahogy olvasom, nem rohad úgy mint a Mercik. Azért gondolkodom dízelben, mert az kevesebbet eszik, és egy ilyen idős benzinestől félek. Hétvégente használnám jobban hazajárni, alkalmanként 200 km-re.

A kérdésem:

Melyiket ajánlaná a kettő közül, és mikre kell az adott típusnál figyelni a vásárlásnál? Tudom, hogy ezeknél a kocsiknál a hirdetések között bőven van széthajtott darab, ezért ha minden kötél szakad akkor esetleg még a japán típusok (Toyota, Mazda) szóba jöhetnek.


Köszönöm a segítségét!

Üdvözlettel:
Péter

Kedves Péter!

A 190-es Merciről Csikós Zsolt már rengeteget írt, ahhoz már hozzátenni nem lehet semmit. Az Audi 80-as az egyik kedvencem ebből az időszakból, benne a régi 90 lóerős örök életű 1.9 TDI-vel. Nem egy különösebben rohadós fajta, de ennyi idősen már bármi előfordulhat, pláne, ha valaki korábban szakszerűtlenül javította. A normális darabok megtalálásához nagy türelem és sok szerencse kell, mert rengeteg a vállalhatatlanul lelakott darab.

Ami nagyon finom szerkezet, az a Toyota Camry a nyolcvanas évek végéről, csak sajnos nagyon ritkán kerül elő egy-egy. Mintaszerűen összerakott autó, finoman járó motor, finom váltó, és úgy általában az egész egy műremek. A kilencvenes években megcsinálta a Toyota az E Carinát, ami szintén nagyon jó lehet, ebben az esetben leginkább a rozsdára kell figyelni a hátsó kerékíveken, illetve az ajtók éleinél. Azt vegye, amiből a legjobb állapotút találja.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót egymillió alatt

2015.02.04. 10:11 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper,

Elérkezett az idő, hogy megvegyem első autómat, ehhez szeretném a segítségét kérni. Az autóra 800 ezer forint körüli összeget szánok, mindenképpen egy fiatalos, benzines típusban gondolkodom, akár a 3 ajtós kivitel sem akadály. Városban (Budapest) és országúton is szeretném használni.

Számomra jó választásnak tűnik az első Skoda Fabia, viszont a 3 hengeres, 1.2-es motorjáról nagyon rosszakat hallani, viszont ebben az árkategóriában ez, illetve az elavult 1.4 MPI a realitás. A másik tippem a Ford Focus, nekem ez a típus is nagyon tetszik, viszont állítólag megbízhatatlanok. Tetszik még az új Swift is, viszont ebben az árkategóriában a leharcolt példányok találhatóak.

Önnek mi a véleménye ezekről a típusokról, esetleg tudna javasolni mást is a fenti paraméterek mellett?


Köszönettel,
Viktor

Kedves Viktor!

Csikós Zsolt kollégánk elég alaposan körül járta a témát, érdemes újra elolvasni. Ha nem is mindenben, de felsorolás nagy részében egyetértek vele. A Fabiákban az elektromos szervó előfordul, hogy rendetlenkedik, illetve a vezérműlánc sem az örökkévalóságnak készült. Ettől függetlenül nem egy rossz választás, de én inkább a négy hengerest választanám. A Focus egyáltalán nem megbízhatatlan, sőt, 7.23-as átlagot kapott a tulajoktól. A Focus ellensége a rozsda, az ajtók aljáról le szokott jönni a gyári tömítőanyag, és ott kezd el rozsdásodni először. Ha már a Fordoknál vagyunk, a Fiesta szintén jó választás lehet.

Az új Swiftből ennyiért tényleg a kínálat alja van, de nem kizárt, hogy talál megfelelőt ennyiért is. Jó kis autó, a váltójára oda kell figyelni. A Honda Civic 2001-től gyártott változata szintén jó lehet, azoknál is a váltó nyeles tengely csapágyánál lehet probléma. A javítása nem kerül dollár milliókba, de alkunál figyelembe kell venni. Én elgondolkodnék még a Fiat Grande Puntón is.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Gátjárásra valamit, ami nem Niva

2015.02.02. 11:20 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper,

Horgászására, gáton járásra keresek egy benzines járművet 1 millió forint (max 1,5) körül, évi max. 1-2 ezer kilomtéter futásteljesítménnyel. Létezik első kerék meghajtású autó (lehet 2000 előtti is) ami alkalmas lehet erre a feladatra?

Ha mindenképpen 4x4 kell, én eddig a következő jét autót néztem: Pajero 1.8 Pinin  (2002-2004), Suzuki Vitara 1.6 JLX (nem Grand Vitara) (2001 -tol). A Niva kiesett nálam, az állandó szerelés, és rohadása miatt (van pár az ismerősi körökben).

Viszko kuplungos/difis autót nem akarok venni, egyrészt a lassú hátsó kerék reagálása miatt, másrészt mivel a büdzsé 10+ éves autót enged, meg, jó sokba kerülne ezen autók karbantartása (viszkó csere pl).

Válaszát előre is köszönöm,
Üdv: Tomi

Kedves Tomi!

A Niva valóban átmegy tökön-paszulyon, de mint autó értékelhetetlen. A hajtása jó, de ezzel el is mondtuk az összes pozitív dolgot róla. Úgy rohad, mint semmi más, és nem is túl megbízható.
A Pajero Pinin már sokkal jobb választás, műszakilag egy sokkal kifinomultabb dolog, abban már úgy fogja érezni, hogy autóban ül. A Suzuki Vitaráról ugyanez elmondható, a vadászok is szeretik a megbízhatósága és az ára miatt. Talán abból a szempontból jobb választás, hogy elterjedtsége miatt több bontott alkatrész van hozzá, mint a Mitsubishihez, ha valami kell. Ebben az árkategóriában van még az Opel Frontera is. Az összes ilyen autónál érdemes alaposan körülnézni alul, hogy mennyire vannak elrohadva, mert ezeknél előfordulhatnak már komoly lyukak is néha. Sok tulaj elköveti azt a hibát, hogy nem mossák rendszeresen az ilyen autókat, mert a terepjáró mocskosan szép, és úgy látszik, hogy ők kemény terepezős csávók, nem városi díszbuzik. Ennek egyenes következménye, hogy a sár tökéletesen megtartja a vizet, és sokkal jobban rohad az autó. Ha lemossa, akkor elpárolog a víz, ha nem mossa meg, akkor ott marad a nedvesség, és dunsztolja az acélt. Ez olyan, mintha állandóan vizes rongyot tartana a fémen. Így szoktak salátára rohadni a belső kerék dobok, belső küszöbök, fenéklemezek, de még az alvázak is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Összkerekes igásautót

2015.01.31. 07:05 - becsuletesnepper.hu

 

Üdvözlöm,

Szeretnék tanácsot kérni, szükségem lenne egy kapcsolható összkerékmeghajtású platós vagy dobozos autóra amivel télen nyáron hóban fagyban sárban ki tudok menni a szőlőbe. Mert kissé meredek az út, s igazi földút. Azért dobozos inkább, mert vinnék is dolgokat, állatokat is meg hoznék is termést, nagyobb dolgokat mint széna, kukoricaszár, netán hordó!

Nem vagyok jártas az autómárkák között. Egy használt autót szeretnék, ami nem hagy cserben.

Köszönettel,

Gilice

Kedves Gilice!

Elég kevés ilyen dobozos van, különösen, aminek még a hajtása is jó. Én egy Toyota Hiace-t vennék. Egy régi munkahelyemen is volt ilyen autónk, és soha nem volt semmi baja, csak az állandó hegyen közlekedés miatt 15 litert evett. Az ebben lévő Toyota dízel nagyon megbízható, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell szervizelni. Ugyanúgy oda kell figyelni rá, és ha odafigyel, akkor tényleg nagyon sokat fog kibírni. Vásárlás előtt mutassa meg egy szakembernek, hogy ellenőrizze a hajtás állapotát, nehogy az legyen a legrosszabb állapotban, ami miatt megveszi.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

RS Octavia után valami szintén erőset

2015.01.26. 13:40 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Segítségét kérném autóvásárláshoz. RS Octaviamat cserélném egy ugyancsak megbízható, takarékosabb autóra, amiben persze van valami erő is. Tapasztalatom szerint benzines autó amelyik megy az fogyaszt is, ezért gondolkodtam el a dízel autókon.

Elvárások: évjárat 2002-től felfele, ne legyen nagy autó (gondolok itt A6 méretre), legyen minimum 110LE, 5000 euró-ba férjen bele, keveset fogyasszon és persze megbízható legyen.

Eddig amiken gondolkodtam: Audi A3-A4 2002-2004 1,9TDI 131LE, Opel Astra H GTC 1,9 CDTI 150LE 2005-2008, Ford Focus 1,6/1,8 TDCI 109/118LE 2005-2010. Tetszenek a 2004-től gyártott A3-asok is csak ahogy hallottam a 2,0 PD TDI motrokkal sok a baj. Ezekről mi a véleménye, melyiket ajánlaná? Esetleg valami más autó ami eddig nem jutott eszembe?

Előre is köszönöm segítségét.

Kedves Kérdező!

Szokásomhoz híven pavlovi reflexszel beböfögném a Honda Accordot, de ez a mérete miatt kiesik. De hogy ne hazudtoljam meg magam, és kidomborodjon a japán bérenc énem (és ezt olvasva a nagybátyám is tud rizsrakétázni nekem), bemondom a Honda Civicet (ufó).

Hogy az ön által említett típusokról is beszéljek, az Audiból mindenképpen az 1.9-es PDTDI-t részesíteném előnyben a 2.0 PDTDI-vel szemben, egyszerűen jobb. Az Opelben a Fiat multijet motorjai vannak, azok is szintén jó motorok. Fordból én inkább az 1.6-ost venném, az sokkal jobb, az aszfaltot nem szedi föl, de normálisan megy, emellett nagyon takarékos, öt liter körül el lehet vele járkálni. Ennél a motornál az olajcserére nagyon kell figyelni, jobban a megszokottnál. Ezeknél a motoroknál viszont viccen kívül jobb a Honda 2.2-es dízelje, szinte olyan csendes, mint egy benzines, kulturált járású, jól megy, dízelhez képest bírja a fordulatot, normálisan használva jól fogyaszt. Én leginkább egy 2.2-es dízel Civicet vennék.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nehézkes eladás, bonyolult vétel

2015.01.24. 07:07 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Érdekes kérdéssel fordulnék Önhöz. Jelenleg van egy 2002-es AUDi A3 1.9 PDTDI ASZ motorkódos autóm, amiben van 130 000 kilométer. Új korától kezdve ismerem, hozzám hároméves korában került. A problémám az, hogy szeretnék egy másik autót, de az első nehézség, hogy eladásnál senki nem hiszi el, hogy nincs tekerve az óra. Amúgy a kinézete visszatükrözi az állapotát, rendszeresen karbantartom, ápolgatom, csak mivel van céges autóm, illetve motorozom, nem szaladnak bele a kilométerek az utóbbi 5 évben.

És itt jön a következő kérdésem, hogy szeretnék egy újabb kocsit. Jelenleg körülbelül évi 5000 kilométert megyek, annak is a 80%-át városban, rövid utakon. Vezetési stílusom olyan, hogy szeretem kihasználni a motor erejét, nem a fogyasztáson tervezek meggazdagodni, tehát sokkal gyengébb autót nem szeretnék. Maximum olyan három millió forintot tudok rászánni. Viszont a jelenglegi kíválatban kissé a bőség zavarával küzdök. Megérné valami újat venni? Megérné valami minőségibb használtat? Inkább a prémiumabb vonalon szerenték maradni, de minden ésszerű tanácsra nyitott vagyok mérnök lévén, figyelmbe véve a használati szokásaimat.


Köszönöm előre is a tanácsot,
Gábor

Kedves Gábor!

Sajnos nem határozta meg túl pontosan, hogy mit is szeretne, van-e család, hányan használják az autót, stb, ezért csak azt írom, ami hirtelen az eszembe jutott az erős autóra gondolva. Ilyen felhasználói szokások mellé mindenképpen valami szívó benzinest vennék. Ha szeretne valami prémiumnak tartott autót venni, akkor vennék egy nagyobb motoros BMW-t, pl. egy 325i-t vagy 330i-t. Ha nem ragaszkodik a prémiumhoz, hanem csak egy jó autót akar venni, akkor itt van ez. Annyira jó hallgatni, ahogy üvölt a motor, és érezni rajta, hogy egyáltalán nem esik nehezére. Ez egy picit már túl lóg a három millión, de az elődje is nagyon jó autó, és az már alatta van. Ha nem kell ennyire erős, akkor a sima 1.8-as ufó Civic is nagyon jó, és azon több ajtó is van.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Premacy vagy Almera Tino?

2015.01.22. 14:25 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Egyterű vásárlása előtt állok. 800 ezer és 1 millió között költenék rá átírással együtt. A szükséges javítási biztonsági tartalék rendelkezésre áll akár nagyobb költségek esetén is, de nem szeretném kihasználni.

Korban a 2000-es évjárat környékén húztam meg a határt, idősebbet nem szeretnék. Bár tudom, hogy ilyen korú autóknál már főleg az állapot és az előélet a lényeges, de azért próbáltam szűkíteni a típusok körét.

Sok minden tetszett, de végül a Mazda Premacy és a Nissan Almera Tino maradt a listámon. A fenti árért már messze nem a kínálat aljából kell szemezgetnem.

Motor terén is bajban vagyok: korábban dízelt használtam, szimpatikus is a nagyobb nyomaték, azonban évi max. 10.000 km menne bele, nagyobbrészt városban. Mind a Mazda 1.8-as benzines és 2.0-s dízeléről, mind a Nissan 1.8-as benzineséről ill. 2.2-es dízeléről jókat írtak.

Egy szó mint száz: Ön a fenti két autó közül melyiket és milyen motorral ajánlaná leginkább? Van esetleg olyan évjárat/motor, amelyikkel több baj volt az átlagnál? A Tino-nál volt 2003 körül egy facelift. Előtte/utána jobb volt esetleg a konstrukció?


Köszönöm segítségét, üdvözlettel:

Lajos

Kedves Lajos!

Mindenképp benzinest vennék mindkettőből. A dízel állandóan hidegen menne, különösen télen. A hideg motor a közhiedelemmel ellentétben nem ezt jelenti, hogy hideg a víz. Onnantól, hogy a víz már elérte az üzemi hőfokot, addig, hogy a motor üzem meleg még nagyon sok idő telik el. Az olaj, ami a legfontosabb kenésért felel, még nagyon hosszú ideig hideg lesz. Ez azt jelenti, hogy még nagyon sokáig nem lesz optimális a kenés.

A Premacy egy jó autó, a rozsdásodásra kell odafigyelni az ajtók aljánál, küszöbökön, különös tekintettel a hátsó kerékíveken. Az Almera Tino nem túl elterjedt autó, ez nagy mértékben a formájának köszönhető. Van akinek az egyedi, van akinek a ronda szó jut az eszébe az autó láttán. Én még csak egyszer álltam ilyen mellett, mert odáig nem jutottam el, hogy kipróbáljam, ugyanis be kellett volna számolnom gyémánt porért egy másik autóba. Semmiféle tapasztalatom nincs vele, de annak az autónak a tulaja nagyon meg volt elégedve a kocsival, és az egekbe magasztalta. A népítéletekben is elég magas értéket kapott, úgyhogy valószínűleg jó. Én a Mazdát venném, mert "elterjedtsége" okán a Tinóhoz semmit nem fog kapni, ha valami bontott elemre lesz szüksége.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dízelt évi negyvenezer kilométerhez

2015.01.21. 10:53 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Egy 11 éves Volvo V70 típusú, D5 kódjelű 163 lóerős motorral szerelt autót cserélnénk egy hasonló paraméterekkel bíró újabb autóra. A Volvo fullextrás, 5,8-6,2 litert fogyaszt nagy átlagban és gyári turbó, valamint kuplung van benne, annak ellenére, hogy közel 400.000 kilométert futott.

A kérdésem az lenne, milyen autót tudna ajánlani helyette évi 35-45 ezer kilométeres futásteljesítményhez, ami hasonlóan megbízható és csalódásmentes? Őszintén szólva nem szívesen ülnék vissza 4 hengeres dízelbe, talán a Honda 2.2-es dízel motorja, amiről pozitív dolgokat lehet hallani.

A keret kb. 3 millió forint lenne, de ennyiért ebben a kategóriában elszomorító a helyzet, mivel vagy fapados autókat lehet találni, vagy kétes előéletű sok kilométert futottakat.

Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Levente

Kedves Levente!

Ha ennyire elégedett a Volvóval, akkor vehet ugyanilyet, csak fiatalabbat. Hárommillióért lehet közülük válogatni, és ennyiért már vannak tényleg normális darabok. A Honda Accord 2.2-es dízele személyes kedvencem, szinte olyan halk, mint egy benzines, stabil a befecskendező rendszere, nem szokott elromlani. Választék sajnos nem nagy van belőle, de nincs kizárva, hogy talál olyat, ami megfelel az elvárásainak, csak ki kell várni. Az autó vásárláshoz türelem kell, ha elkezd kapkodni, a végén beleül valami kevésbé jóba, csak már legyen valami felkiáltással.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dízel Cliót olcsón?

2015.01.20. 10:32 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Megpróbálom üzenetemet röviden és velősen előadni. Autóvásárlás előtt állok, és jelenleg a kicsi dízel Clio-kat nézegetem (1.5, 2002-2003 körüli évjárat). Legtöbbje nyilván már megfutotta a 2-300 ezret, ha elismeri a tulaj, ha nem.

Efelől érdeklődnék, hogy mik az 1.5-ös décéikkel a tapasztalatok? Szabad (nyilván alapos átvizsgálás után) 4-500 ezer forint környékén ilyen Clio-t, esetleg egy Almera-t megvásárolni, vagy álmodjak kisebbet/gyűjtsek még?

Volt már ilyen évjáratú Cliom, szívó benzinnel. Kicsit bugyuta, de szerettem, emiatt is kötöttem ki itt. Esetleg más javaslata van ilyen árkategóriában, évjáratban? A Clio/Megane mérete jó, márka/presztízs/kinézet/származási hely nem érdekel. Dízel és benzines is szóba jöhet.

Köszönettel,

András

Kedves András!

Ezt a típust ebben a rovatban nem fogom ajánlani, hogy miért, itt elolvashatja. Erre reagált az egyik olvasónk, ezt is érdemes lenne a döntés előtt elolvasni. Ha keveset akar tankolni, és olcsón fenntartható autót szeretne, akkor vegyen egy Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízelt.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kis városit 800 ezerig

2015.01.18. 10:37 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Dízel egyterű nagy családi autónk mellé szeretnénk a feleségem részére egy használt városi kisebb autót venni.

A feltétel az ő részéről, hogy legyen benne klíma, valamint ABS. Könnyen lehessen vele parkolni, mindenképpen csapott hátú legyen, három, de inkább öt ajtós kivitelben. Ha néha hosszabb távra is menne vele, akkor is vállalható legyen. Nem garázsban tárolnánk ezért fontos lenne a megbízhatósága, ne legyen túl "kényes" szerkezet.

Főleg városban használná (bevásárlás, gyerekek szállítása, munkahelyre bejárás)
A klíma miatt és a viszonylag kisebb vezetési rutin miatt én a dízeleket gondolnám neki (talán kevésbé fullad le), de lehetőleg a nem turbósakat.

Tetszik neki a Golf III, IV, illetve a Renault Clio is. Bár utóbbitól francia volta miatt óv a szerelőnk... Ön milyen autókat javasolna?


Előre is köszönöm válaszát!

Üdvözlettel:
Zsolt

Kedves Zsolt!

A kisebb vezetési rutin miatt egy dízel autót nem feltétlenül könnyebb vezetni, a kuplungot pedig egy nap után remélhetőleg megszokja a felesége, és megy vele. Mindenképpen szívó benzines kisautót vennék erre a felhasználásra, mert a rengeteg hidegindítás, és hidegen való használat nem tesz jót a dízelnek. A Renault Clio egyáltalán nem rossz kis autó, hiába óvja önöket a szerelője, persze lehet mellé is nyúlni. Én még elgondolkodnék a Ford Fiestán vagy a Toyota Yaris-on is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Másodszor helyeztetném itthon forgalomba. Ilyenkor mi van?

2015.01.17. 15:17 - becsuletesnepper.hu

 

Szia!

Vettem Németországban egy használt 2003-as Scénic-et (1,6 16V benzin EURO2), amit forgalomba helyeztettem Magyarországon, majd munka ügyben Dániába költöztünk. Ekkor itt is forgalomba helyezték a kocsit, és visszaküldték a rendszámot/papírokat Magyarországra. De most úgy néz ki, hogy nyáron hazaköltözünk. Dániában így összesen két és fél évig van regisztrálva.

Ilyenkor mi az eljárás? Hiszen nem lehet első hazai forgalomba helyezése, de kinézem belőlük, hogy kifizettetik újra a regadót is.

Nagyon köszönöm ha tudsz benne segíteni, üdv:


Máté

Kedves Máté!

A dolog menete a következő. Először el kell menni az NKH-hoz, levizsgáztatni a kocsit, vagy honosítani a műszaki vizsgát. Utána, a kapott dokumentumokkal be kell menni az okmányirodába, és ott megkapja a rendszámot, illetve a forgalmi engedélyt. Regisztrációs adót ebben az esetben nem kell fizetni, mert az autó itthon már egyszer forgalomba volt helyezve, és az ügyintéző az alvázszámot beütve látni fogja a jármű korábbi rendszámát.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

1,5 millióig nagy benzinest

2015.01.15. 11:34 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Háromliteres dízel Signumomat szeretném lecserélni egy tágas, kényelmes, megbízható autóra. A keret 1,5 millió forint minden költséggel. A kombikat előnyben részesítem, mert 80%-ban sok csomaggal utazom. Éves szinten ~25 ezer kilométert megyek (tudom, a dízel előnyösebb lenne, de valamiért mindig is benzinpárti voltam).

Igazából több típus is tetszik, de amire igazán szivesen váltanék, az egy Volvo V70 2.5 T automatával.

A kérdésem az lenne, hogy meg szabad-e venni egy ilyen autót automatával (220.000 km., vezetett szervizkönyv, informálható előélet). Sajnos semmilyen tapasztalatom nincs Volvóval kapcsolatban, így azt sem tudom, mire kell vásárláskor odafigyelni. Amennyiben tudna ajánlani még típusokat, amikre illik a leírásom nagyon hálás lennék.


Tisztelettel:
Dániel

Kedves Dániel!

A Volvo V70 jó kocsi, de az automata és a turbó két lehetséges hiba forrás, mindkettő tönkre mehet bármikor. Akkor vegyen ilyet, ha belefér egy váltójavítás, turbófelújítás, esetleg mindkettő, ha hirtelen egyszer megállna. A turbós benzinesekre jellemző lehet a nagyobb olajfogyasztás. Én elgondolkodnék egy szívó 2.4-esen is, normálisan megy az is, és kevesebbet is fogyaszt. A típusban lévő 2.4-es D5-ös dízel motor egy nagyon jó konstrukció, ha esetleg elgondolkodna a dízelen is. A baráti körömben kettő (XC 90, S60) is fut 500 ezer feletti futás teljesítménnyel, és motorgondja még egyiknek sem volt.

A 220 ezer kilométer nem sok egy ilyen autónak, pláne ha valódi 220 ezerről beszélünk. A Volvók egyik jellemzője, hogy amelyikre nem figyeltek oda, az nagyon csúnyán tud öregedni, gondolok itt elsősorban a bőrülésnek nevezett dologra. Volvósnak lenni egy vallás, a Volvókat  jellemzően orvos és ügyvéd autónak tartja a nepper szakma. Én nem vagyok se volvós, se automatás, úgyhogy én biztos valami japánt vennék magamnak, de ha be van csípődve a Volvo, akkor nyugodtan megveheti. Vásárlás előtt mindenképpen mutassa meg valaki hozzáértőnek, megelőzendő, hogy nagy baj legyen.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Élvezkedni szeretnék

2015.01.14. 10:34 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt nepperűző!

Felmerült bennem a kósza gondolat, hogy venni kéne egy játszós autót. Hétvégente saját köridőket döntögetni, néha kicsit csúsztatni a fenekét, relaxálni. Az se baj, ha nincs forgalomban alapvetően, és csak pályázni megyek vele, legalább hétköznap se jön meg véletlen a kisértés.

Jelenleg egy '06-os E90 325i-t hajtok, a 218 Le egész szép, de izgalmakat nem okoz, hála az üres 1,4t-nak és a közepesen puha rugóknak (gyári sportfutómű). És ami a nagyra nőtt gyerek játékát tönkreteszi: nyílt difi, és a le-nem-ültethető ovónéni.

A kérdés, hogy ~1M körüli teljes keretből, milyen autót érdemes venni ilyen célból? (Avagy, inkább még gyűjtsek.) Amiket én néztem: E36 Coupe 325i - méretéhez keveslem a teljesítményét
MX5 - abszolút értékben keveslem a teljesítményét
E36 M3 - kilóg a keretből.

Ön mit javasol? Ólcsóbb autót "tuningolni", vagy drágább autót venni, és a motor maradjon a gyári állapotban?


Előre is köszönöm tanácsát,
Gábor

Kedves Gábor!

A legfontosabb dolog egy autónál, hogy könnyű legyen, és legyen alatta rendes futómű. Ha ez a kettő megvan, a motorerő már másodlagos. Az MX5 nem véletlenül akkor a sláger. Igaz, hogy relatív gyenge, de zseniális a kormánya, a váltója, a futóműve, az egyensúlya. Az emberek nem is gondolnák, hogy mekkorát lehet vele autózni.

Ha jó olyan kocsi is, ami nincs forgalomban, akkor elgondolkodnék egy már mások által megépített, becsövezett versenyautó megvásárlásán. Ilyen E36 325-ösökből lehet találni normálisat ennyiért, és egész más világ egy becsövezett autóval csapatni. Egy sokkal esszenciálisabb élményt ad, mert nincs benne semmi felesleges szemét, mint szigetelés, kárpitok, ülések. Hangos, zörög, csattog, üvölt, meleg, ehhez képest az E90 nagyon szintetikus, ezért nem kapja meg tőle a keresett érzést, plusz egy E90-est eldobni a kanyarban jóval drágább, ezért nem is fogja soha úgy nyelezni. A 325-ös motor teljesítménye nem kevés, szeret forogni, és a hangja is nagyon szép. Nagyon sok benzin fog távozni a kipufogón, mire megtanulja rendesen kiautózni az autó teljesítményét.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass