Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Amíg van, addig szívó benzinest

4 órája Módosítva: 2017-10-18 11:23
0

Kedves Nepperűző!

Hónapok óta próbálom helyes útra terelgetni magam, hogy meglévő autónkat lecseréljük egy praktikusabbra és akár egy nagyobbra, viszont nem tudok elmozdulni egyik márka irányába sem! Nem kötnek érzelmi szálak egy autómárkához sem! A lényeg: kombi, vagy egyterű; csakis szívó benzines (évi max. 20e km használat ennek 10%-a autópályán); ! Így nagyon nehéz választani, de ezt ugye Ön pontosan tudja.

Az alternatívák:

- Ford S-max 2.0 2011-től

- Honda Accord Tourer 2.0 2010-től

- Toyota Verso 1.6 2010-től

+1 a titkos lehetőség (csak a páromat kell meggyőznöm, mivel szerinte a vezetés egyik legjobb része a váltó kapcsolgatása) - Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD

Természetesen számít a fogyasztás, de inkább tankoljak többször és ne kelljen elviselnem egy dízel drágább fenntartási költségeit, pedig nagyon szerettem volna egy gázolajos gépet, de az ész felülkerekedett a szíven.

És ugyanúgy számít a design, ami miatt pedig a Ford felé hajlanék egy kicsit. Árban pedig 4M Ft a plafon. Sajnos az első két típusból itthon gyakorlatilag nincs és a külföldi vásárlást is csak privát eladótól tudnám elképzelni!

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Amiket felsorolt, azok mind jók, nem is tudnék egyet kiemelni közülük. Nekem a Verso tetszik a legkevésbé, de ez csak esztétikum kérdése, mert az is nagyon megbízható. Ha nincs itthon, akkor onnan kell hozni, ahol van, és nem kell ragaszkodni a privát eladóhoz sem.

FordSMAX-01

Mondjuk vezetési élményt a hibrid Auris-tól fog a legkevésbé kapni, az összes ilyen hibrid egy közlekedő edény, az élmény faktor a tervező asztalról egyből a kukába került. Nyugodtan vegye azt, ami a legjobban tetszik, ha a Ford, akkor azt.


Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepjárót olcsón

október 9., 13:16 Módosítva: 2017-10-17 11:03
208

Tisztelt Nepperűző!


Engem is elkapott a terepjáró birtoklási láz, azonban újabb és drágább típusokra nincsen meg a szükséges tőkém. Maximum 1,2 millió forintig nézem a hahu-t, az egész projektre 1,5 millió áll rendelkezésre.

Elvárásaim: 5 ajtó, klíma, rozsdamentes, nem kopott belső, megbízható konstrukció, ne legyen automata és ne kelljen benzinkutat utána kötni. Nem probléma ha idős a kocsi. A magas kilométeróra állás sem zavar, de azért a világ összes kilométere se legyen benne. Autó legyen még legalább 7-8 évig.

Az alábbi típusokat néztem:
- Mazda Tribute (ez tetszik a legjobban)
- Opel Frontera vagy Monterey (ezekből sajnos csak leharcol darabok jöttek velem szembe)
- Honda CR-V
- A Suzuki Vitara nem mozgat meg. A Land Rover Freelander tetszik külsőre, de azon kívül semmi jót nem hallottam róla.
Ön a fentiek ismeretében melyik típust választaná?
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát.


Üdvözlettel:
Lajos

Kedves Lajos!


Rozsdamentes terepjárót keres 1,2 millióért? Némi rozsdára azért legyen felkészülve, kivéve, ha Olaszországból jön az autó. A tornyoknál érdemes körülnézni, ha Tribute-t nézegeti, de máshol is nézzen körül alaposan, Mazdáról beszélünk. A Fronterával az a legnagyobb baj, hogy rettenetesen le vannak lakva ennyi idős korukra. Tavaly találtam valakinek egy kifejezetten szépet és rozsdamenteset, de az nem 1,2 millió volt. Az Opel dízele sosem az elpusztíthatatlanságáról volt híres, a benzines meg leeszi a fejét, a két literes benzines is 15 litert eszik, cserébe legalább nem is megy. A küszöbök végeinél és a hátsó tornyoknál kezd először rohadni.

mazda-tribute

A CR-V jó autó, de mint minden régi japán ez is tud rozsdásodni, elsősorban a kerék íveken, de érdemes alá is nézni. A Vitara akármennyire nem mozgatja, de jó. A Freelanderről annyit mondanék, angol beteg. A Tribute, Frontera, CR-V, Vitara és Freelander közül, én vennék egy Rav 4-est.

Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak annyit mondok: Audi A4 B5 kombi TDI quattro

október 8., 10:27 Módosítva: 2017-10-12 06:18
355

Tiszelt Becsületesnepper!

Tárgyban szereplő autó vásárlása előtt állok, és mindenképpen szeretném megkérdezni a véleményét a típusról.

Mire kell figyelni ezen típusú autó vásárlásakor? Mik lehetnek a legnagyobb buktatói? Dízel quattro hajtás mennyire macerás? Illetve mi az a futásteljesítmény az autónál ami már-már hihető kategóriát súrol? Lehetnek-e problémák az autóval amennyiben normál minőségű de nem közvetlen benzinkútról kerül bele az üzemanyag?

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel: Milán

Kedves Milán!


Annyit írt, hogy Audi B5 kombi, de motorváltozatot nem. A benzineseknél nagy buktatók nincsenek, dízelből meg csak az 1.9 TDI-t szabad megvenni, a 2,5-ös V6-os dízelt nem akarja. Az Audi quattro-hajtása az egyik legjobb a világon, igen megbízható. A kannázástól még nem megy tönkre az autó, ha kifogástalanul tiszta a kanna, de akkor ezt a kannát csak gázolaj tárolására szabad használni.

DSC 1986

Van egy észrevételem a témával kapcsolatban. A gázolaj származásának leírásával pont körülírta a munkahelyről okosított gázolajat. Aki így szerez gázolajat, az tulajdonképpen lop, mert nem ő vette a kúton, hanem a munkaadója, ő csak ellopja. Aki lop, azt meg úgy hívják, hogy tolvaj. Ezen azért érdemes elgondolkodni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda Prelude a vágyam, bolond vagyok?

október 7., 11:13 Módosítva: 2017-10-09 17:54
269

Tisztelt Nepperűző!

Baromira vágyom már régóta egy Honda Prelude-re. A Hondák nagyon megbízhatónak tartott darabok, de a sportos modelljeik sajnos széthajtás, széttuningolás, vagy e kettő áldozatai lettek. Nézem a kínálatot, szinte semmi áruk nincs, ahhoz képest, hogy sportos, nagy és Honda, alig van millió feletti példány. Nagyon kell félni tőle?

Köszönöm,

Zoli

Kedves Zoli!

Egyáltalán nem kell félni tőle, nyugodtan megveheti. A telepi hülyegyerek példányokat kerülje, az átalakított paraszt lökhárítós kocsikat, azokat soha, senkinek nem lehet később eladni.

DSC 0258

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

SUV-ot nagy szórásból

október 6., 10:13 Módosítva: 2017-10-09 06:49
263

Tisztelt Becsületesnepper!

Feleségemmel autóvásárlás előtt állunk és szerencsére megadatott az a kiváltságunk (külföldön eltöltött 6 év miatt), hogy egy viszonylag új autó beszerzésén gondolkozzunk.

Párom nagyon szeretne egy 2015-ös vagy esetleg még fiatalabb Hyundai Tucson-t és Ő csak benzinest szeretne, én viszont elgondolkoznék egy 3-4 éves Land Rover Freelander vagy esetleg egy 4-5 éves BMW X3 - persze diesel mindkettő - vásárlásán is!

Ön melyiket ajánlaná, fenntarthatóság meg persze megbízhatóság terén?

Ferenc

Kedves Ferenc!

Maximálisan támogatom a felesége vágyait. Úgy a fenntarthatóság, mint a megbízhatóság szempontjából, mindegy, hogy benzines vagy dízel, de a Tucsont választanám.

DSC03473

Üdv:

-Becsületesnepper-

C4 Grand Picasso kontra S-Max

október 4., 10:51 Módosítva: 2017-10-07 21:04
199

Kedves Nepperűző!

A 3 gyermekes érába lépve autóvásárlás előtt a családi egyterűek felé vettem az irányt én is. A szempontok a 3 teljes értékű hátsó ülés, 2014 vagy újabb, 4-4,2 M árplafon és legalább 1.8-2l motor (dízel, automata?).

Igazából az S-Max és a C4 Grand Picasso maradt versenybe nálam. A kérdésem az lenne, hogy megbízhatóság, felszereltség és szervizelhetőség alapján ön melyiket ajánlja inkább. Szeretném, ha komolyabb gond nélkül futna 4-5 évig. Sajnos francia autóval volt már rossz tapasztalatom, de ua. a C4 barátságosabb árú. Esetleg alternatív ötlete van-e?

Válaszát előre is köszönöm,

András

Kedves András!

A C4 Grand Picasso sem rossz, de az S-Max lényegesen jobb, én azt venném. Ha nem mennek sokat, és jellemzően inkább anya taxiként üzemel, otthon-ovi- iskola-bevásárlás üzemmódban, akkor feltétlenül benzinest vegyenek. Ami az autóban van, az el is tud romlani, az automata váltó is, és annak a javítása egy modern autónál simán lehet 500 ezer forint, akkor vegyen automatát, ha nem fáj ezt kifizetni.

smax-01

Ha benzines S-Max-nál maradnak, akkor a két literes szívó benzinest venném, akkor is, ha öregebb, mint a kitűzött 2014-es évjárat, mondjuk nem is fog ennyiért ilyen fiatal benzines S-Max-ot kapni. Alternatív ötletként a Toyota Versónak is három ülése van hátul.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Accordot, de milyet?

október 2., 10:50 Módosítva: 2017-10-05 10:19
418

Tisztelt Nepperűző!


A nem túl távoli jövőben tervezem lecserélni a 11 éve tulajdonomat képező, 1996-os 6.gen Civic kupém (1.6, 125 LE). Ki is néztem a jövendőbelim típusát: 2006 környéki Honda Accord. Eleinte úgy voltam vele, hogy 2 literes benzines lesz a majdani kiválasztott, de kezdek elbizonytalanodni. Szívesen vennék 2,4-es motorral szereltet, mert még sosem volt erősebb autóm, de már a dízellel is barátkozom. :)

Vegyesen megyek hosszabb, illetve rövid távokon, 8-8,5 l/100km körüli fogyasztástól sem riadok vissza, mivel a mostaninak is jellemzően 7,5-8 liter csúszik le a torkán. A dízel kicsit aggaszt, mert - bár csupa jókat írnak erről a motorról - bennem van a félsz az esetleges nagyobb kiadások miatt, de vonz a dinamizmusa, és az étvágya. Évi 25000 km-t teszek meg nagyjából. Ön melyiket ajánlja?


Tisztelettel:

Gábor

Kedves Gábor!


Nekem is a 2.4-es motor a szívem csücske, de a két literes benzines is jó. A kétliteres elmegy 8.5 körül, a 2.4-esnek kicsit többre van szüksége. A dízelben mindig több kockázat lesz, de ennek a legkedvezőbb a fogyasztása. A kipufogó leömlője megrepedt az első évjáratoknál, erre volt visszahívás. A vezérműlánc nyúlása is előfordulhat, ilyen nálam is volt, de van, hogy 400 ezer fölött is benne van a gyári lánc. Ezt néha lehet csak egy lánc cserével orvosolni, nem kell komplett vezérlést cserélni. Erre a műveletre elég borsos számlát szoktak mondani, mert a gyári utasítás szerint ehhez ki kell venni a motort, de meg kehet oldani a helyén is.

Klasszikus ék alak, az Accord oldalról is sportos
Klasszikus ék alak, az Accord oldalról is sportos

A kettöstömegű és a kuplung is kibír nemegyszer 400 ezer fölötti futást, ha jó a tulaj lába. A fogyasztásokra visszatérve, én a két literessel lejártam 8 literrel, a 2.4-essel 8.5-el, a dízellel 6-5-el.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Avensis vagy Mondeo, ha dízel kell?

október 1., 11:27 Módosítva: 2017-10-04 06:13
0

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, a keret 2,5 millió. Két kiszemelt a 2009 utáni 2.0-2.2 D-Cat Toyota Avensis és 140-163 LE 2.0 TDCi Ford Mondeo.

Eddig 2005-ös 1.4 D4D Toyota Corolla volt. 300 ezer kilométer alatt kopó alkatrészeken, turbón kívül mást nem nagyon kellett cserélni. Nagyon bevált, ezt a tartósságot várnám a következő autótól is.

Lényeg, hogy négy fő kényelmesen elférjen benne, és esetenként a csomagtartóban egy jól megtermett kutya. A kocsival minimum öt évre tervezek.

Kérdésem az lenne: kell-e félni az újabb 2.0-D-CAT és 2.2 D-CAT motortól, jelentkezhet-e náluk a 2009 előtt gyártott hengerfejtömítés probléma?

A Mondeót nem ismerem, van-e olyan tartós mint az Avensis? 140 vagy 163 LE TDCi tartósabb?

Kedves Kérdező!

A 2009 előtt gyártott 2,2-es dízel Avensisnek nem kifejezetten hengerfej problémája volt, hanem a hengerfejtömítés anyaga keményebb volt, mint a blokk és a hengerfej anyaga, ami belenyomódott a hengerfejbe és a blokkba. Ez hengerfejproblémával kezdődött, de súlyosabb esetekben a blokk is menthetetlen volt, mert többet kellett volna levenni belőle, mint amit a dugattyú felső holtpontja engedett volna. A dolog szépsége, hogy a blokk síkolásához előbb csavarra kellett szedni a motort, hogy kiderüljön, egyáltalán menthető-e. Ha menthetetlen volt, akkor jött a motorcsere. Sajnos nem tudom milyen motorkódtól lehet megvenni az újabbakat, de állítólag ezeknek már tényleg nincs ilyen baja. Toyota klubosokat kellene megkérdezni.

buyers guide - toyota avensis 2014 - front quarter?itok=alfFR8X9

A kétliteresekre nem volt jellemző ez a fajta meghibásodás. A 2007-től gyártott Mondeo már sokkal jobb, mint az elődje, ezekben már egy PSA HDI motor volt, a Ford rájött, hogy nem kell erőltetni a személyautóba való dízelmotor gyártást, régen se ment neki, a régi 1,6-os, 1,8-as dízelek is hírhedten vackok voltak. Ez a Mondeo viszont nagyon jól sikerült, rendesen össze van rakva, igényesebb lényegesen a belseje is, és tartós is. Nem véletlenül lett a flottaüzemeltetők kedvence. Ebből adódik a probléma is, hogy rengeteg került piacra a 3-4 éves lízing lejártával és 200 ezer körüli futással, utána licit oldalakról Magyarországra érve mind átment egy időutazáson. Egyik ügyfelem mesélte, hogy tizenkét Mondeo után adta fel, és keresett más típust, mert a szervizben lekérdezve 80 és 250 ezer között hiányzott az autók órájából. Mindkettő jó, de körültekintően vásároljon.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Családi SUV három gyerekkel

szeptember 30., 09:37 Módosítva: 2017-10-05 06:31
134

Tisztel Nepperűző,

Család bővülése miatt egy nagyobb autóra van szükségünk amiben 3 gyerkőc (és ülésük) és 2 felnőtt is elfér. Mivel munkahelyem 3,3 km-re van tőlünk, ezért csak benzin/lpg üzemű autóban gondolkodok. Lakásunk nehezen megközelíthető, így magas építésű autó szükséges.

Az autóra szánt összeg 1,5 millió ft. + szerviz

Elképzelések:

- Mitsubishi Outlander 2,4 (2004-es első verziós)

- Subaru Forester

- Honda CRV

- Kia Sportage

Kb. ez lenne a prioritás is a fejemben. Esetleg lenne más javaslata?

Köszönettel,

Gyuri

Kedves Gyuri!

Az első generációs Outlander kifejezetten kicsi belül, csomagtartója is alig van, amúgy műszakilag jó. A Forester szintén kicsi belül. A Honda CR-V-nek a leggyengébb a 4X4 hajtása ezek közül. A Kia is jó, de nekem még eszembe jutott a Toyota Rav4, Nissan X-Trail és a Suzuki SX4 is. Tartok tőle, hogy ezekbe nem fog beleférni hátra három gyerekülés, de ez csak úgy derül ki, ha elmennek kipróbálni.

mitsu

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Toyota Yaris-t vagy Mazda 2-t az 5-10 évesek mezőnyében?

szeptember 29., 11:50 Módosítva: 2017-10-02 09:56
0

Kedves Nepperűző!

Első autómat szeretném kiválasztani, megvásárolni... ehhez kérnék egy kis segítséget.

A fenti két típust szemeltem ki, 5-10 éveseket nézegettem, mindkettőből 1.3 benzinest.

Melyikkel járnék jobban? Tudna nekem ebben segíteni?

Előre is köszönöm!

Erika

Kedves Erika!

Az újabb Mazda 2-esekre a rozsda sem jellemző annyira, mint a korábbi Mazdákra, de alvázvédelmet mindenképpen kell rá tenni. A Toyota mellett szól, hogy láncos a motorja, és nem kell vezérlést cserélni benne. Mindkettő nagyon jó autó, egyikkel sem nyúl mellé.

mazda2-01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ford Fusionről 5-ös BMW-re?

szeptember 25., 14:08 Módosítva: 2017-09-29 11:51
679

Tisztelt István!


Több éve egy 2007-es 1,4-es benzines Ford Fusion a családi autónk, anno egy 620-as Rovert cseréltünk le rá. Akkor jó választásnak tűnt, mára azonban már kevés - méretre is, menetteljesítményre is, komfortra is.

A gyerek is nagyobb, egyre többet járunk nagyobb távra, és a 68 lóerő maximum városi közlekedésre alkalmas, autópályán rettenet; ha elérjük percek alatt a 130-at akkor már beszélgetni sem lehet az autóban, rádiót bekapcsolni felesleges is - mehet az imádkozás, hogy előzni ne kelljen.

Egy nagyobb köbcentis benzines autóra cserélnénk le - azért benzinesre, mert a mindennapokban a városon belül járnék vele dolgozni, napi 20 kilométer nem annyira jó egy dízelnek. Emellett egy komfortosabb autót szeretnénk, ezért az idősebb prémiumautók között nézelődünk. 2006-2008 körüli 3-as, 5-ös Touring BMW-t néztünk, 3-as olyan 325-től, 5-ös 530 ami jó lenne, de a keret elég szűk - 3,5 millió lenne a plafon amit be tudnánk vállalni. Kicsit elrugaszkodtunk a valóságtól és megnéztünk egy jó ajánlatnak tűnő Mercedes R500-as hajót, ami nagyon tetszik a családnak, a keretbe is belefér (2007-es 3 millió), de nem ismerem a típust, mennyire lehet ez lutri.

Tartok attól, hogy egy 10 éves prémiumautónál ha nem körültekintően vásárolunk akkor nagyon nagy bukó lehet belőle ha javíttatni kell, csillagászati szervizköltségek nem fognak beleférni.

Mit gondol erről a Mercedesről, esetleg a BMW-t mennyire ajánlaná, vagy ebben a kategóriában és feltételekkel más márkát?

Tanácsát előre is köszönve:

Ferenc

Kedves Ferenc!

Nem kell önnek BMW, túl nagy az ugrás a Fusion után. Értem, hogy az R500 nagy hajó meg minden, de a szervizszámlájától meg a fogyasztásától lefejelné az asztalt, mint ligeti kurvát a hajó hinta. Értem én, hogy kevés a 68 ló, de a 306 nem a következő lépés. Ráadásul az R500 egy örök darab, egyszer kell megvenni, soha többé nem adja el.

IMG 1247

Nézze meg ezeknek az autóknak a kopó alkatrészeit, gumijait, hogy mennyibe kerülnek, azután értékelje az olvasottakat. Annyira kell önnek egy ilyen német prémium, mint szappanra a szőr. 3,5 millióért vesz egy kétliteres szívó benzines Accord kombit, és béke van, vezéműlánc van benne, nem kell cserélni, nem romlik el, nyolc liter körül eljár vele.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Miatájától fájószívvel megvált hölgynek keresünk...

szeptember 23., 10:06 Módosítva: 2017-09-28 17:17
81

Tisztelt Nepperűző,

Párom MX-5 Youngsterének helyére keresünk kisautót, esetleg kompaktot, ami egy nagyságrenddel praktikusabb az elődjénél, de ezzel együtt mégis szerethető.

Praktikum oldalról elvárás lenne a klíma, légzsák, és a Mazdáéhoz hasonló megbízhatóság (javarészt városi használatban lesz). A szerethetőség egyik kritériuma pedig az agilitás (ne legyen alul-motorizált), a másik nehezebben megfogható szempont az, hogy nem szeretnénk zsugorított egyterűre hajazó autót. Ilyen formán a Honda Jazz, a Yaris, és a 2002 utáni Colt kiesik a játékból.

Szóba került típus a Fiesta MK5-ös (2000-2002) jobban felszerelt változata, mert aránylag lapos, és jót hallottunk a karakteréről, de minden javaslatra nyitottak vagyunk márkától függetlenül.

A keret átírással, és a szükséges javításokkal együtt egymillió forint.

Köszönettel,

Gábor

Kedves Gábor!

A Fiesta teljesen jó, és ennyiért már 2006-2007 körüli szép példányokat lehet találni. Az 1.4-eseket ajánlom inkább, ha kell valamennyi menés, de van belőle 1.6-os is, csak az ritkább.

Mk.VII 2006
Mk.VII 2006

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepjárót, pickupot hárommillióig

szeptember 22., 11:29 Módosítva: 2017-09-25 00:47
142

Tisztelt Becsületesnepper!

Olyan kérdésem lenne önhöz, hogy édesapámmal terepjárót vagy pickupot tervezünk venni. Vadászatra lenne használva (nem sokat), természetesen a hétköznapokban is igénybe lenne véve.

A kiszemelt típusok:

- Nissan Navara 2005-től

- Dacia Duster

- Suzuki Samurai (hétköznapi használatra ezt tartom legalkalmatlanabbnak)

Más típusokat is ajánlhat.

Maximum vételár 3,2 millió.

Üdvözlettel Máté!

Kedves Máté!


A Navara tűnik ezek közül a platója miatt a legpraktikusabbnak, de a Suzuki és a Duster is megbízhatóbb nála. A Navaránál még egy alváztörés is árnyalja a képet. Persze ehhez az elmulasztott alváz mosás is kell szerintem. A Samurai-nak a rozsda a legnagyobb gondja, én inkább egy Vitarát vennék. Vadászatra sajnálnék egy autót három millió körül, mert a fényezés nagyon hamar oda lesz az erdőben.

A hasmagasság 20 centiméter
A hasmagasság 20 centiméter

Az én vadász ismerőseim inkább a rozsda mentességre és a műszaki állapotra helyezik a hangsúlyt, és olcsóbb autókat vesznek, ahol már szinte mindegy a karc az autón, mert úgyis igáslovat vesznek. A Toyota RAV 4 is jó lehet, de abból vagy a régi két literes dízel, vagy benzines, a 2.2-est hanyagolnám. Isuzu Trooper, Nissan Patrol vagy Terrano, Mitsubishi L200, de a legjobb a Toyota Hilux.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Élményautót akarok, megéri a kompromisszum?

szeptember 20., 13:32 Módosítva: 2017-09-22 11:31
286

Kedves Nepperűző!

Eljutottam oda, hogy szeretnék egy kicsi sportos élményautót. Egy 94-es sedan Swiftet váltanék valami izgalmasabbra. Három kiszemelt van jelenleg. Az első a már-már klasszikus Mazda MX-5 NA a szintén bukólámpás MR2, ezek valóban megadnák az élményt, viszont kompromisszum a két személy. Ha ezekre esne a választás valószínű a Swift hű társam maradna. Viszont, hogy ne kelljen két autót fenntartani képbe került a Toyota Celica, ott van 4 személy illetve használható csomagtartó viszont elöl hajt. Vesz el az elsőkerékhajtás az élményből annyit, hogy ne érje meg? Illetve milyen buktatókat tudna elmondani az említett 3 típusról, esetleg tudna még valamit bevenni a sorba?

Válaszát köszönöm: KA

Kedves KA!

Az elsőkerékhajtást nem mondanám igazi élményautóba valónak, a Celicától nem kapná meg azt az élmény, amit várna. Az MX5 se csak a hátul kaparástól lesz az, hanem attól, hogy a kormányzás, a váltó, a futómű és az egész autó remek összhangban van egymással. Tényleg az unalomig mondtuk már, hogy mennyire jó kocsi az MX5, és tényleg, viszonylag kevés lóval nagyot lehet autózni, és pont emiatt az összhang miatt. Én tuti ezt vennék. Az MX 5-nek a rozsda a baja, a hátsó íveken, a küszöbön, és az első stabilizátor bekötési pontjánál a nyúlványon. Itten tessék tájékozódni. Az MR2-es se rossz, de az MX jobb. A legjobb lenne egy olasz importos MX5, az nem rozsdás.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Fabiát vagy Merivát?

szeptember 19., 11:00 Módosítva: 2017-09-20 21:58
145

Tisztelt Nepperűző!


Május óta keresek első autót magamnak úgy 1,2-1,4 millió forint között. A végére két típus maradt: Skoda Fabia illetve Opel Meriva. A kérdésem lényege: Ennyiért már lehet kapni 2007-es 2-es Fabiát. Érdemes megkockáztatni a HTP motorral (Túlnyomórészt városon kívüli használatra lenne rokonlátogatáshoz.) ha a motorja nincs rajta a Totalcar által korábban közzétett kerülendő motorok listáján? Tehát más hiba elvikben nem jöhet elő rajta (mármint gyárilag)? Avagy érdemesebb Merivát venni, amit többet fogyaszt de több a hely benne? (Nem olvasni túl jókat róla a neten.) És ha az utóbbi akkor az 1,4-es is elegendő lehet?


Köszönettel: István

Kedves István!

A HTP High Torque Performance (magas nyomatékú) motornak két fajtája van, a gyengébbik két szelepest a nepper szlengben úgy fordítják, hogy Hiába Taposod Paraszt. Több emberrel beszéltem, aki szereti ezeket a motorokat, de én jobb szeretem a négyhengereseket, sokkal szebben járnak, szebb a hangjuk is. Nem rossz a Fabia, de elég fapados, különösen ezek a kis motorosok. A Meriváról én is olvastam már rosszat, de nekem nincs vele rossz tapasztalatom, szerintem az jobb választás lenne, a motorok közül az 1.6-os jobban passzol bele, de az 1.4-es is elviszi.

f

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hármas Prius-t autópályára?

szeptember 18., 13:06 Módosítva: 2017-09-20 06:19
364

Kedves Becsületesnepper,


Napi 110 km-re tervezek egy hármas Priust. 40 km városon kívül, 70 km autópálya, azon átlag 140-160 km/h, időnként kicsit több (külföld). Tudom, hogy a dízelt erre találták ki, de az kizárt. Jelenleg egy Corolla 1.6 VVT-i van használatban.

Van esetleg tapasztalata/ismerőse aki ilyen körülmények között használ hibridet? Egy Atkinson-ciklusú motor mennyire tolerálja a nagy sebességet?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:

Péter

Kedves Péter!

Aki Prius-t vesz, az jellemzően nem akar autópályán nagy sebességgel közlekedni, arra valóban a dízel való. A villanyász barátom családjában csak Prius-ok vannak (3db), mind megy autópályán (is), de senki nem nyelezi. Az egyik ismerősöm felesége, napi szintem nyomja vele a Budapest-Kecskemét-távot, de ő is csak 140-el. Nem hiszem, hogy bármi történne vele, ha 160-al vagy fölötte menne, de már Németországban sem lehet tartósan 160 felett menni, ott is sok a korlátozás, illetve nagyon megnőtt a forgalom. Ez úgy fog kiderülni, hogy vesz egyet, és ha nem válik be, eladja. Attól nem tartok, hogy baja lesz, inkább az a valószínű, hogy nagy tempónál kelletlen lesz.

pp-04

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kombi Passat kell a családnak?

szeptember 17., 09:17 Módosítva: 2017-09-20 06:19
313

Üdvözlöm!


Érdeklődni szeretnék Vokswagen Passat VI 2.0 PD TDI (140LE) autókról hogy mi a véleménye esetleg ugyanez csak 1.9-es (105LE) motorral. Skoda Fábiánk van, de kinőttük két kicsi gyermekkel kevés a hely benne ha cuccolni kell utazáshoz pl. Azt láttam hogy sok 2.0-ás van eladó gondolom nem véletlen ez sem. Viszont a 105 LE-s kicsit kevésnek találom ekkora karosszériához. Vagy nem így van? A DSG váltóst kerülni kell gondolom.

Mik a fontos dolgok amiket meg kell nézni vásárlás előtt ha tudna pár tanácsot adni megköszönném! Mennyire viseli meg a családi kasszát ezek szervizelése? Olasz, Francia autót nem szeretnénk esetleg még az Opel Vectra C-t nézegettük de ott nagyon nem tetszik az hogy olasz 1.9-es dízel van benne.

Előre is köszönöm szépen a segítségét!

Kedves Kérdező!

vt4

A 2.0 PDTDI nem jó, az 1.9-es PDTDI meg nagyon. A kétliteresről itt olvashat, Csikós kolléga tollából. A két literes nem véletlenül olcsóbb lényegesen, mint a gyengébb 1.9-es. Elég a 105 ló a kaszni mozgatásához, és ez a motor fogyaszt a legjobban. A DSG nyilván egy újabb probléma forrás, mert ami be van építve az autóba, az el is romolhat, és el is fog egyszer, csak az a kérdés, hogy önnél vagy nem. Nem horror fenntartása, de lehetnek drágább javítások minden autónál.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Volvót cserélném A6-ra

szeptember 9., 07:00 Módosítva: 2017-09-17 09:19
283

Tisztelt Becsületesnepper!

A közeljövőben szeretném lecserélni egyre öregedő 2000-es évjáratú Volvo S40-es autóm. Egyre több vele a nyűg, és ahogy mondani szokás többe kerül a leves mint maga a hús. Ki is néztem az utódját egy 2007-es Audi A6 2,0 TFSI személyében. Az egyetlen aggályom (tudom állapotot nézünk nem kilométert), hogy 360 ezer kilométer van benne, és nem igazán tudom mennyit bírnak ezek a motorok. Főleg a turbó miatt kérdezem.

Az esetek 70%-ában városban megyek, de egyre többször utazunk 5-en távolabbra és hát valljuk be, szeretem ha akkor is megy az autó.

- Hogy veszem észre ha a turbó cserés?

- Mennyire viseli ez meg a motort?

- Mi az amit érdemes nézni az autón?

Halkan megjegyzem, az autóért 2,3 millió forintot kérnek!

Köszönettel: Dániel

Kedves Dániel!


A 360 ezer kilométertől önmagában még nem kell félni, egy tekert 200 ezertől inkább. Érdemes figyelembe venni, hogy ez egy TSI, igaz, ez a TSI-k közül a legjobb, ezzel van a legkevesebb baj. Szerintem a 3,2-es szívó motor jobb. A turbócserét csak akkor veszi észre, ha nemrég cserélték, és újszerűbb, mint a környezete, vagy tud róla az eladó, és mondja. A turbótól nem kell félni, igazából az autó költségeihez képest kevésből, 100 ezer forint környékén vagy kicsivel felette felújítható.

AUDI-A6-35 26

A hülye tulaj, és az elhanyagolt olaj csere viseli meg a motort, nem a turbó csere. A 2,3 milliós ár nem számít különösen kevésnek, de érhet ennyit. Vigye el egy szakértőhöz, mondjuk hozzá.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Első generációs dízel A4-est 2017-ben?

szeptember 6., 10:59 Módosítva: 2017-09-09 07:09
255

Tisztelt István,


Szokásos formula: Autóvásárlás előtt állok. Azt szeretném kérdezni, hogy ebben a szmogriadókkal és klímakonferenciákkal teli világban be lehet-e még állni bébifókákat gyilkoló zsoldosnak, anélkül, hogy én középtávon rosszul járnék vele.

Középtávon nem járnék vele rosszul: El tudnék járni vele rendszerint autópályán külföldre (munka) és haza, elgurulni munkába (rövid táv), továbbá kirándulni a járművel olyan szép helyekre, amiket még nem öltek ki az Euro2-es dízelek. Mindezt úgy, hogy nem bukom el egy esetleges trélerezésen a takarékos TDI fogyasztásából származó előnyöket.

Szeretnék venni egy AFN motorkódos, első generációs A4-est. Baráti társaságban sok vélemény ütközik, van aki szerint ez az "utlimate-világból-kimenő-célszerszám" van aki szerint nem fogok ma már olyat találni, amivel lesz bátorságom 1200 kilométeres hétvégének nekivágni.

Hangsúlyoznám, hogy nem a napfénnyel üzemelő autót keresem, nem célom gombokért venni levedlett példányt. A hahun a milliótól fölfelé pozicionált sávot böngészem. Németországi vásárlás szóba jöhet, bár szeretném a szerelőmmel együtt megnézni a megvásárolni kívánt autót, ez pedig Magyarországon egyszerűbb.

Havi bevételem határon túli mérnöki juss, nagyjából ennek megfelelően céloznám az autó fenntartására fordítandó összeget.

Igazság szerint én még azt sem mondanám, hogy feltétlen egy ilyen öreg, kerregő közlekedőedényre lenne szükségem. Még akár egy közepesebb benzinmotort is tolnék magam előtt, hosszú utazótempón az is elketyeg gazdaságosan. Bár párom van, emiatt nem tartom indokoltnak a BMW-t, bár lelkem mélyén vágynék egy M52-re.

Paraméterek:

- elkövetkező évben ~30.000 km

- rövid távok is (részecskeszűrőt mellőzném)

- autóvásárlásra szánt összeg: 1-1,4M Ft + egyéb költségek (nem feltétlen kell elkölteni mindet...)

- tulajdonos: fiatal férfi, aki azért "asztráscsávó" nem szeretne lenni, de nem a szomszédnak vásárol


Tisztelt István, mondja meg kérem: Racionális választás számomra még 2017-ben egy öreg dízel? Vagy már a jó öreg 1.9 TDI-re is azt lehet mondani, hogy öreg prémiumba belevágni inkább hobbi és szélmalomharc? Számomra gyanúsan sok B5-öt árulnak szét Facebook-csoportokban, schwarz-bontásokból...


Köszönöm tanácsát,

Péter

Kedves Péter!

Egy ilyen TDI megvásárlása nem jár kockázattal, sőt, ez jár talán a legkevesebbel. A VW-csoporton belül minden autó ugyanabból van össze legózva, de az A4 az egyik legjobb minőségű, és valóban szép, nagyon jól tud kinézni még mind a mai napig. Ezek a legmegbízhatóbb motorok, tényleg kimennek a világból, és lehet belőlük megkímélteket találni, csak menni kell utána. A szervizelésétől sem kell tartani, mert minden van hozzá bontottban és újban is. Pont ezek a Facebook-csoportok a legjobb alkatrészforrások. Ennyi pénzért a legjobb példányok közül válogathat.

DSC 1986

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Használt elektromost Svájcból?

szeptember 5., 10:25 Módosítva: 2017-09-07 13:14
172

Kedves Nepperűző,

Érdemes-e német v. svájci elektromos autó importján gondolkodni? Mik lehetnek a buktatók? Engem egy Tesla Model S érdekel, míg a feleségemnek a városi használatra egy Nissan Leaf-et néztem ki.

Köszönettel,

Zoltán

Kedves Zoltán!

Érdemes rajta gondolkodni természetesen, de a svájci autónál a vételárra még rájön 10% vám, majd a vételár 10% vámmal és fuvarköltséggel növelt összegére az ÁFA. Ha svájci-német határon vámolja, akkor csak 19% az ÁFA, de ha itthon, akkor 27%. Ezen kívül kell még származás ellenőrzés, ez simán lehet, 4-5-6 hét, majd egy eredetiség vizsgálat. Az EU-ból történő beszerzéseknél ezek a tételek nincsenek, ott csak haza kell hozni, és forgalomba helyezni.

tesla-02

Üdv:

-Becsületesnepper-

Városi anyubuszt kicsiben

szeptember 4., 13:24 Módosítva: 2017-09-06 11:00
345

Kedves Becsületesnepper!

Gáláns rokoni felajánlás folytán van egy max. másfél milliós elvi keretünk kisebb fogyasztású városi cirkáló beszerzésére. 3 kiskorú gyerekkel rohangálna időnként az édesanyjuk a budai oldalon, de nem lenne baj, ha a teljes értékű autó érzését is átélhetnénk, ha beesik egy-egy hosszabb vidéki út.

Egy benzines Previa boldog használóiként elkötelezettek vagyunk a Toyota márka iránt, ugyanakkor a városi 12 literrel kapcsolatos költségeket valahogy optimalizálni szeretnénk.

Toyota-szerelő ismerős a Yarisokat egérkamionnak titulálta, és javasolta, hogy inkább 1.4-es Corolla-irányban kutakodjunk, de a Honda Jazz is az ajánlott kategória nála. Privát ötletemként még behúztam a játéktérre a Honda Civic 5 ajtósait is, a 2008 előtti szériából, szintén 1.4-es benzines kivitelben.

Kívánatos lenne a 7 litert nem meghaladó átlagfogyasztás, kimondottan örvendetesnek találnék egy 6 liter körül tudó városi étvágyat.

Adott pénzügyi kerettel hogyan rangsorolná a Corolla-Jazz-Civic választékot, azonos műszaki állapotot feltételezve?

Köszönöm!

Albert

Kedves Albert!


Az én sorrendem a Jazz, Civic, Corolla, de ez a három mind jó. A Jazznél nincs jobb városi autó, de igazából semmilyen autó sincs, ami egyszerűbben, olcsóbban fenntartható, mert a Jazzen csak olajat, féket, gyertyát kell cserélni, még a vezérlést sem, mert ebben nem olyan vezérműlánc van, mint a TSI-kben, hanem tényleg az örökkévalóságnak készült. Még a 300 ezret futott autókban is a gyári lánc van.

01-regi-009

A helykínálat megdöbbentő különösen a külső méreteihez képest. Négy felnőtt férfi normálisan el van benne, a csomagtartójában elfér a saját kerekeiből öt darab behúzott csomagtér rolóval. A minap hazahoztam vele tizenkét darab 125x62.5x10 centis szigetelő anyag táblát, ami egy Volvo V70-esbe nem fért bele. Rozsdásodás a hátsó ívek lökhárító felőli végén indulhat el, illetve az ajtók alján.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Citroen C5-ről Jaguar X-Type-ra?

szeptember 3., 00:07 Módosítva: 2017-09-06 17:56
358

Tisztelt Becsületesnepper!

Jelenleg egy új korától kezdődően családi használatban lévő, ezáltal teljesen ismert előéletű Citroen C5 2.0 HDI-t használok. (2004-es, 460 ezer kilométert futott.) Az autó eddig teljesen megbízhatónak bizonyult, ezen túl a felszereltsége is igen magas.

Az utóbbi időben kacérkodtam a gondolattal, hogy egy 2004-2005 körüli, szintén kétezres dízel Jaguar X-Type-ra (sedan) cserélem.

Az elképzelés az, hogy a Citroen eladását követően egy olyan kb. 500-600 ezer forintot hozzátéve vennék egy Jag-et. A kérdésem az lenne, hogy mindenképpen rosszul járnék-e, ha a jól ismert, rendszeresen karbantartott autómat lecserélném egy ismeretlen előéletű, magasabb kategóriás járműre?

Válaszát előre is köszönöm.

Bence

Kedves Bence!


Nem mindenképpen járna rosszul, de nagy eséllyel, ez a cseberből vederbe szituáció, sőt. Szerintem az X-Type a Jaguar szégyene az S-Type után. Ebben a Ford "méltán" megéneklelt tdci-je van, lehet, hogy jó lesz, de arra is nagy esély van, hogy nem. Nem véletlenül nem számolok be ilyen motorral szerelt autót. Amúgy minden alkatrésze Ford, köpnek is egyet a Jaguar-szerelők, ha szóba kerül az X vagy az S-Type. Semmi magasabb kategória nincs benne, csak az embléma, ettől nem kapja meg a Jag-érzést.

jaguar-x-type

Ha Jaguart akar venni, akkor egy X308-as kódjelűt kell venni, na az még Jaguar. Itt is vannak már Ford-alkatrészek, de ez a legkiforrottabb, ezeken már kijavították a típushibákat. Persze nincs belőle dízel, úgyhogy pénztárca kinyit, tizenkét litert tankol (a 3,2-esbe).


Üdv:

-Becsületesnepper-

300 ezer kilométer felett a 307-es – féljek az oroszlántól?

augusztus 31., 11:19 Módosítva: 2017-09-04 17:58
247

Üdvözlöm!

Lehetőségem van egy szép külső és belső állapotú Peugeot 307 2.0 HDI 66kw vásárlására, ami kipróbálva nagyon meggyőző volt műszakilag is. 2001-es 300000 kilométer van benne, és 500.000 Ft-ért kapnám meg, jól felszerelt digit klímás autó, 6 légzsákos autó.

Kérdésem, hogy meg ér-e ennyit, kell-e félnem a nagy futás teljesítmény miatt?

Kedves Kérdező!

A kilométertől nem félnék, az egy jó motor, egy ennyi idős autónál ez nem számít nagynak, ennek a dupláját is tudja simán. Ennyi idősen az állapot határozza meg az árat, ha egy rendesen karbantartott autóról beszélünk, ami kívül-belül rendben van, akkor érhet ennyit. A kormánykapcsoló szokott kikopni, azt érdemes megnézni. 

fvb

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Opelt vagy BMW-t?

augusztus 23., 10:41 Módosítva: 2017-08-31 17:48
412

Tisztelt Becsületesnepper!

Egy ideje gondolkodom autóvásárláson, első körben csak az E46 320d jött szóba facelift utáni 150 lóerős motorral. Hallottam hogy a turbóval, kettős tömegűvel és egyéb dolgokkal szokott probléma lenni, ami nem két forintos javítás. Aztán nemrég a C Vectra is a látóterembe került, 1.9 cdti ugyancsak 150 lóerővel. A keret nagyjából 1 millió forint, és szeretném ha nem kellene rákölteni még egy másik milliót a szervizelésére. Ön melyiket ajánlja, melyiknek kisebb a rizikófaktora?

Köszönöm válaszát!

Üdvözlettel:

Gergő

Kedves Gergő!

Az egymillió forintos 320 D-ről lebeszélem, igazi lelakott budikat láttam mostanában ennyiért. A rozsdára kell odafigyelni nagyon, itt találhatja a tipikus rozsdásodási helyeket. Ha a kettőstömegűtől tart, akkor Vectrát se vegyen, abban is van, de igazából szinte minden dízelben és sok benzinesben is. A C Vectrában lévő dízel elég megbízható motornak számít, tudok olyat, ami túl van az 500 ezer kilométeren, és működik, persze kettőstömegűt cseréltek benne. Kétszer. Ha nem megy sokat, jobban jár egy 1.8-as benzinessel.

IMG 9120

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kisautót nagyrészt városba

augusztus 22., 13:20 Módosítva: 2017-08-29 07:21
175

Tisztelt Becsületes nepper!

Kirepültem a családi fészekből, ezért hátra kellett hagyjam a közösen használt G Astrát, amivel teljesen elégedett voltam. Viszont lassan eljött az a pont (a napok óta tartó kánikula és közösségi közlekedés sokat segített...) hogy saját autót vásároljak.

A paraméterek a következők:

- A keret 800-900 e Ft.

- Benzines, kisebb motorral. 1.2/1.4

- Megbízhatóság és a kis szervizköltség fontos szempont

- 80%-ban városban használnám.

Eddig két típussal szemezgettem:

A már említett és általam is ismert G Astra, esetleg egy 2002-2006 között gyártott Corolla. Van esetleg más hasonló autó amit szívesen ajánlana a fenti paraméterekhez?

Előre is köszönöm a választ!

Üdv,

Laczkó

Kedves Laczkó!


Ha már említette a Corollát, akkor nekem legalább már nem kell, minden szempontból jobb, mint a G Astra. Az Astra sem rossz irány, de ott az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, ezek ilyenek, amíg nem ér el drámai mértéket, addig figyelni kell rá jobban, és utána tölteni, amikor szükséges.

IMG 7421

A Ford Focus-t is megemlíteném, az is egy jó lehetőség. Ennél az összegnél már pont megjelennek a II-es Focus-ok, de azok még nem lehetnek annyira parádésak, nyilván meg kell nézni, hátha. Az első széria végéről viszont nagyon szépeket lehet ennyiért találni, csak ne legyen rozsdás. Ajtók belső pereme, sárvédő, küszöb, ezeket kell figyelni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még