Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Családi csapatszállitót három gyerekhez

március 22., 13:39 Módosítva: 2017-03-24 06:50:01
203

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni.

3 éve Németországból hoztak be nekem egy 1,9 TDI Ford Galaxyt. Az elmúlt 3 év a küzdelmekről és a forintokról szólt. A legendásan megbízható motor kivételével majd mindenhez hozzá kellett nyúlni, már a szerelőm is kibírja röhögés nélkül, ha újra megjelenek nála. Eljutottunk oda, hogy elengedjük ezt a kocsit...

3 gyermekünk van (7, 5 és 3 évesek). Nekik és a csomagoknak kell egy rendes méretű csapatszállító. EZ az egyetlen, ami a Galaxyban hiányozni fog...

A kérdésem: Alapvetően szkeptikus emberként benzines, nagy köbcentis, 7 személyes autóban gondolkodom. Ha az árat 3M körül maximalizálom, van-e javaslata, hogy milyen típusokat érdemes megnéznem?

Illetve, a nagy köbcentis, benzines vonalon mennyire kell tartani a "legendás" francia minőségtől?

Segítségét előre is megköszönve tisztelettel kívánok további szép napot!

Kedves Kérdező!

Ha már unja a dízel problémákat, akkor egy Toyota Previa 2,4 benzin vagy egy Grandis 2.4i jó lenne önnek. A Previában rendes hét ülés van, a Grandisban nem. A Fordnak is van két literes szívó benzinese, ezeket rakrák a Galaxy-ba és az S-Maxba is. Szerintem ezek, mind jók lehetnek, mert a felhajtható hátsó üléses autókban is elfér hátul a három gyerek, és ezekkel vélhetően kevesebb baj lesz.

auto/TOYOTA/PREVIA 2000-/XLARGE/01fs

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kabrió mellé valami szolid benzinest

március 21., 11:43 Módosítva: 2017-03-24 06:49:58
232

Kedves Nepperűző!

Van egy közel 20 éves FIAT Barchettám, amitől semmi pénzért nem válnék meg, de időnként már jól jönne plusz 2 kényelmes ülés, hogy 4-esben, nyugdíjas szülőkkel, barátokkal is tudjunk kulturáltan közlekedni egy színházba, operába vagy koncertre.

Jelenleg a Barchettát napi szinten használom, de így se kerül bele évi 10 e km-nél több, így nyilván a keresett autó se lenne agyonhajtva.

Az áron kívül (1,5-1,8 millió Ft) sok megkötésem nincs. A benzineseket és a szedánokat preferálom. A Toyota Corollán (2008-2009-es évjáratok férnek bele) és az alternatív taxizási lehetőségen kívül mit ajánlanál?

Kedves Kérdező!

A Corollával semmi baj, de az 1.33-as vagy az 1.4-es motor nem fogja felszedni az aszfaltot, azonban helyváltoztatásra alkalmas. Én az 1.6-os motorral szerelt változatokat keresném elsősorban belőle. Nem szedán, de a Prius is jó lenne a célra, és kifejezetten nagy az utastere.

Mindenhonnan nagy. Mighty Corolla.
Mindenhonnan nagy. Mighty Corolla.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hibrid Auris-t külföldről?

március 20., 10:14 Módosítva: 2017-03-24 06:55:41
198

Tisztelt Uram!

Hozzávetőleg 2,5 MFt-ból kellene autót vásárolnom, a következő célokra: napi 45-60 km városban és általában dugóban, 2-6 km-es szakaszokban megtéve. 2010-2012 közötti Toyota Auris Hybridben gondolkodom, a kicsi magyar kínálat miatt külföldről behozatva. De megéri egyáltalán ezt a korú autót vásárolni?

Nem tudom, mennyi az akkumulátorok élettartama, ennyi idős kocsinál a szervizelési költség, esetleg érdemesebb egy olcsóbb benzinest venni? Van valami javaslata?

Köszönöm a válaszát!

Kedves Kérdező!

Nem kell félni a Toyota hibridjétől, ez a legmegbízhatóbb hibrid technológia a világon. Ugyanez van a Prius-okban és a Lexus CT 200h-ban is. Az akkucsomag élettartamától nem kell félni, nagyon sokáig jók. Ha esetleg mégis tönkremenne, akkor elég csak cellákat cserélni, ezek bontottan 20 ezer körül megvásárolhatók. A szervizköltségek ezen az autók eseten a legkisebbek.

IMG 6748

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

600 ezer körül kezdő nyugdíjasoknak

március 19., 14:13 Módosítva: 2017-03-20 17:53:42
160
Szép napot!

A szüleim eladták a '99-es Feliciájukat, mert erőteljesen megdolgozta a rozsda. 600 ezer körül keresnének egy megbízható és tartós autót, amiben az ülések aránylag magasan, kb. Ford Fusion ülésmagasságban, vannak. Én inkább egy rozsdamentes, megfelelő évjáratú Feliciát ajánlottam, mert az 600 alatt is megúszható. De az is alacsony már. A Renault Scenic/ Megane, Toyota Corolla is szóba került. Esetleg tudna egy megfelelő modellt ajánlani?

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Miki

Kedves Miki!

Ha a Fabia alacsony, akkor a Corolla is az lesz. Scenic-ből láttam már olyat, aminek nem volt semmi baja, meg olyat is, ami állandóan beteg volt. A Hyundai Matrix hasonlóan magasabb építésű autó, és megbízhatóbb, mint a Renault. A Mazda 2 első generációja vagy a Mazda Demio szintén jó lehet, de az összes ilyen öreg autónál a rozsdára kell nagyon figyelni. Érdemes még megfontolni a Suzuki Wagon R+-t, illetve a Suzuki Ignist is.

Praktikusak és jól mutatnak az autón körbefutó védőcsíkok
Praktikusak és jól mutatnak az autón körbefutó védőcsíkok

Üdv:

-Becsületesnepper-

Japán luxus vagy svéd prémium?

március 18., 07:22 Módosítva: 2017-03-20 10:26:45
140

Tisztelt Nepperűző!

Furcsa döntés előtt állok. A Lexus IS220d és a Volvo S60 (2010) D3 közül kellene választanom. Előbbire 2,8, utóbbira 3,2 millió forintot szánnék. Ami fontos, hogy a belső kényelmes és prémium hatású legyen. Ennyiért Lexus-ból van bőr belsős, viszont 190cm-el a svéd lenne inkább a befutó.

Fontos, hogy az autó megbízható legyen és vásárláskor a szervizes átvizsgáláson minél több hibát előre lehessen látni, ne legyenek meglepetések. Megjelenésre mindkettő nagyon tetszik. Km-ben a Volvo-k átlagban egy százassal kevesebbek, bár nem tudom, hogy a japán 220e km-étől kell-e félni egyáltalán. Ön mit tenne a helyemben?

Köszönöm a választ előre is!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

A Lexusban lévő 2.2-es Toyota motorral szerelt autót nem vennék, konstrukciós hibája van, itt olvashat róla. A Lexus-okat egyébként nagyon szeretem. A D3-as motor sem rossz de inkább a D5-ös motorral szerelt változatokat keresném, az a motor szinte elpusztíthatatlan. Én D5-ös Volvót vennék.

VOLVOS60-4298 9

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Prémium kontra népautó 3,5 millióig

március 16., 15:37 Módosítva: 2017-03-18 19:13:19
230

Kedves Nepperűző!

Nemrég Németországba költöztem, ahol új munkám új anyagi lehetőségeket is adott számomra. Eddig egy '98-as F Astrát hajtottam, annak azonban több problémája is van a nulla presztízsértéken túl, ami miatt hamarosan meg kell válnom tőle.

Új autóm méretben és minőségben is jelentős ugrást jelentene, viszont a kinézett 2,5-3,5 millió forintos vételár túl tág. A prémiumból a 10 éves, a népautókból a 6-8 éves is belefér. Emiatt segítségét szeretném kérni, hogy megtaláljam itt az arany középutat. Tisztázásképp a paraméterek: németországi üzemeltetésű, kombi kialakítású, a fogyasztás miatt preferáltan dízeles (de benzinről is meggyőzhető vagyok) és 130-200 lovas járművet keresek. Használni főként 10-30 km-es távolságú ingázáshoz, pár hetente 150-300 km-es túrákhoz és néha jól megpakolva 750 km autópályához fogom. A felső keret forintban értve kb. 3,5 millió, amibe az átírásnak, rendszámnak, biztosításnak, első szerviznek, stb. is bele kell férnie.

Bevallom, szívemhez legközelebb a 2008-2011 közötti C-Klasse kombi áll, de a népítéletek alapján motorikusan és elektromosan is sok hiba jellemzi ezt. A piac átnézését követően nagyjából tetszési sorrendben a következőkre gondoltam. Ezekből kérem, segítsen nekem kiválasztani (vagy hozzáadni) azt az 1-2 modellt, amit érdemes lenne komolyabban is körbejárnom, vagy azonnal levadásznom:

- Mercedes-Benz C-Klasse (preferáltan C220 CDI)

- BMW 3 (E91, 20d vagy nagyobb, esetleg E60 5-ös)

- Volkswagen Passat (B6, B7)

- Mazda6

- Opel Insignia

- Ford Mondeo

- Audi A4 (esetleg A6)

- Skoda Octavia

- Honda Accord

Fontos számomra a vezetési élmény és a megbízhatóság. Német autókról lévén szó bízom a magyarnál jobb állapotban (főként a futóműnél), de persze nem mind arany, ami fénylik.

Ön melyik modellre csábulna rá a helyemben? Melyikkel lehet a legkevesebbet szívni? Esetleg a két kérdésre azonos a válasz?

Üdvözlettel: Kálmán

Kedves Kálmán!

Amikor írta, hogy az F Astrának nulla a presztízse már tudtam, hogy benne lesz a felsorolásban a Mercedes, a BMW és az Audi. Ezeket nyugodtan felejtse el, egy hipertérugrás lesz a szervizköltség az F Astra után, pláne, ha valamit Németországban kell rajta megcsináltatni. Ott a nyolcvan eurós rezsi órabértől lehet fölfelé számolni, de ezeknek a prémiummárkáknak a szervizében ez lehet 130-140 euró is. VW Passatból vagy az 1.9 PDTDI (lényegesen öregebbek) vagy a 2.0 CRTDI, a 2.0 PDTDI-t felejtse el, ugyanez vonatkozik az Octaviára is, illetve az A4-esre.

Volkswagen~Passat~(6)

Mazdából inkább benzinest vennék, valamiért nekem a dízelek nem jönnek be, nem érzem olyan jónak őket. A 2008-tól gyártottakat még nem éehet tudni biztosan, hogy mennyire rohadnak, mindenesetre én már láttam rozsdásat. Az Insigniáknál a turbócső repedés az egyik tipikus probléma, de az örvénycsappantyú is kiszopósodik 200 ezer kilométerig. Az Accord 2008-tól gyártott szériáján már kiküszöbölték azt a néhány típus hibát, ami az elődjénél még előfordult, ezeknél már nem hallottam semmi bajról.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Benzines SUV-t összkerékkel

március 15., 10:13 Módosítva: 2017-03-18 19:13:12
154

Kedves Nepperűző!

A jelenlegi autóm egy '11-es Audi A4 kombi 2.0 dízel, amely megfelelt a napi 80-90 km-es használathoz országúton. Azonban a közelmúltban az autóhasználatom gyökeresen megváltozott.

Túlnyomóan városi használat, 10-15 km naponta, ami indokolja a benzinesre váltást. De van itt még valami: a hobbijaim erősen kötődnek a természethez (vadászat-horgászat), így hát jöjjön egy SUV könnyű terepre összkerekes koncepcióban egy kb 2 literes benzin motorral.

Nos tehát Nissan Qashqai vagy Honda CR-V esetleg Suzuki Grand Vitara a versenyzők 2 és 3 millió között.

Szervizköltség, fenntartás, fogyasztás, buktatók tekintetében kérném a véleményét.

üdv

G

Kedves Kérdező!

A CR-V városi harcra való nem terepre, már sárban, emelkedőn sem biztos, hogy jól fog szerepelni. A Qashqai-t nem ismerem ilyen szempontból, a Suzuki már jobb lehet, de én vennék egy RAV 4-est, azzal nem fog elakadni, annak rendes összkerék hajtása van, normális futóműve, városban sem kellemetlen, és nem is fog elromlani.

2-honda-21

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó második autót ridegtartásra

március 14., 15:34 Módosítva: 2017-03-17 06:39:34
246
Kedves Nepperűző,
segítséget szeretnék kérni öntől. Második autót keresünk a következő páraméterekkel:


- Télen max. heti 1x lesz használva kb. 20 km távolságra

- Nyáron valamivel gyakrabban, de szintén ritkán.

- Főleg a feleségem használná gyerekszállításra, de időnként én is vezetném, és családostul bele kellene férni valahogy, tehát mögém, ha szűkösen is, de be kellene férnie egy gyereknek gyerekülésben. Én két méter magas vagyok.

- max 400e a keret

Olyan autót keresek, ami nem rohad el 3-4 év alatt, és megfelelő karbantartás mellett üzembiztos ilyen ritka használat mellett is.

A fogyasztás/kor nem fontos, csak a megbízhatóság.

Nem tudom, létezik-e ilyen autó ennyiért, sajnos nekem nincs olyan piaci ismeretem és műszaki tudásom, hogy magamtól válasszak, kérem legalább mondjon pár tippet:)

Köszönettel, Gábor

Kedves Gábor!

A kétméteres magassággal feladta a leckét. Én sem vagyok kicsi, de a köztünk lévő kilenc centi már jelentős, így nem biztos, hogy amibe én beleférek, abba ön is, ezért csak a személyes üléspróba a megoldás. A rozsda az egyik probléma. Az ennyiért kapható autók már nem fiatalok, és életkorukból adódóan előfordulhat rajtuk némi rozsda. Ennek a mértékéről legjobb meggyőződni, megemelni, és alaposan átnézni az alját. Előfordulhat, hogy egy felülről nem is annyira rozsdás autónak salátára van rohadva az alja. A legdrágább mindig a karosszériamunka, mert elkezdi az ember bontani a lemezt, és nem tudja, hogy mi lesz a vége, hol talál olyan lemezt, amihez hegeszteni lehet. A lakatosok nem is szívesen vállalják.

toyota carina


A megbízhatóságról a Toyota Carina jut eszembe, ha rendesen karban van tartva, szinte agyonüthetetlen, de előfordul rozsda rajtuk, elsősorban a hátsó íveken kezdődik a baj. A Toyota Corolla szintén nagyon jó, a méret a kérdés. A Nissan Almera első generációja legendásan megbízható, és mint autó sem rossz, még ennyi idősen is finom a váltója, érződik rajta, hogy jót akartak csinálni. Ha már a Nissannál tartunk, akkor érdemes megemlíteni a Primerát is, az mégiscsak egy mérettel nagyobb. A Mitsubishi Lancer, Carisma vagy Galant is megfontolandó. Az Opel F Astra a maga faék egyszerűségével szintén jó választás lehet.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Peugeot 406 kontra Golf 4

március 11., 09:28 Módosítva: 2017-03-14 13:33:51
232

Tisztelt Becsületesnepper!

Már egy ideje azon töprengek, vajon melyik autót válasszam a Peugeot 406 2.2 HDI vagy VW Golf4 1.9 TDI? A keretem maximum 700.000 ft Mindenképpen dízelben gondolkozok és már volt nekem franciám és német autóm is. Bevallom hiányzik a francia kényelme és menetdinamikája.

A Golf viszont sokkal megbízhatóbb. Számomra az elsődleges szempontok azok, hogy kényelmes legyen,megbízható és egy előzésen ne keljen sokat gondolkodni. Egyszerűen nem tudom, hogy melyiket válasszam.

A tanácsát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Én az 1.9 TDi-t választanám mindenképpen, az sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb, minden van hozzá gombokért, és sokan értenek hozzá. Peugeot-ból évek óta csak lelakottat láttam, és a francia elektronika nem az örökkévalóságnak készült, minél extrásabb, annál több lehetséges probléma van benne.

DSC 0245

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyerkőcök furikázásához valami biztonságosat

március 9., 11:21 Módosítva: 2017-03-12 23:34:54
172

Kedves Becsületesnepper!

Feleségem részére keresek autót, árban 900e Ft lenne a plafon. Naponta, kétnaponta használná 50 km-es távon, három gyerkőc szállítását kellene biztonságosan megoldani az óvoda/bölcsőde és az otthon közötti viszonylatban. Elsődleges szempont a biztonság és a megbízhatóság.

Ennyi pénzért nyilván nem lehet csodát várni, de remélem tud valami olyat ajánlani ami nem nagy szerviz igényű, stabilan működik és nem eszi meg a gyerekek kajapénzét...

Dízel vagy benzin? Kombi vagy szedán? Ezek teljesen másodlagos szempontok, de persze jó lenne valami nem fapados verzió... Egy régi Focus vagy Volvo? Vagy vegyünk részletre egy új Dustert?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Jocó

Kedves Jocó!

A Focus jó irány, és ennyiért már a II-es Focus-ok közül is lehet válogatni, de ez még sajnos a kínálat alja. Talán még megbízhatóbb a Toyota Corolla 2002-től gyártott változata. Motor tekintetében benzinest javasolnék, azokkal kevesebb lehet a probléma. A Duster is jó választás, de én három gyerek mellé nem vállalnék be egy ekkora autóhitelt, akármi is történhet, és a sárga veszedelem minden hónapban jönni fog.

IMG 7415

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Dízel Renault-t vagy Prius-t?

március 8., 10:30 Módosítva: 2017-03-20 11:03:40
252

Kedves Becsületesnepper!

Első autó vásárláson töröm a fejem egy ideje. Max 1,5 milliót tudnék rászánni. Hétközben napi max 10 km-t használnám városban, szinte minden hétvégén 200-300 km-t országúton/autópályán.

Gondolkoztam 1.5 dCi motoros Renault Lagunán vagy Megane-on (2006-2007), illetve most képbe került egy 2005-ös Prius (1.5 HSD) is. Állítólag(!!!) 280.000 km van benne, de karbantartott darab.

Ennyi km-rel 1,5 millió a valós ára ennek a kocsinak?

A fenti távok viszonylatában a 3 autó közül melyiket javasolja?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Dávid

Kedves Dávid!

Ebből az összeállításból mindenképp a Prius-t javasolnám. Ezekben a Renault-kban még nem Bosch, hanem Delphi rendszer van, az meg nem a megbízhatóságáról híres. A dízel Renault-kban is lehet, hogy van ennyi, csak nem annyira mutat az óra. A másfél millió reális egy Prius-ért, ha az autó jó állapotban van.

priusok 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Svéd vagy svéd?

március 7., 10:45 Módosítva: 2017-03-09 11:21:54
272

Kedves Becsületesnepper!

Jelenleg egy 2003-as Seat Ibiza 1.4 Stellát használok, amit nagyapámtól örököltem meg. Közel másfél éve használom, és eddig semmi problémám nem volt vele, viszont a bővülő család miatt muszáj lesz lecserélnem egy nagyobb autóra.

Évente kb. 20-25 000 km megyek. Ebből heti háromszor Budapest-Érd vonalat járom és havi egyszer Budapest-Debrecen, illetve 2 havonta benne van még 1-2 hosszabb túra, olyan 100-200 km között. Városban minimálisan használom.

A lényeg az lenne, hogy 10-12 évnél ne legyen öregebb, és elől két felnőtt, hátul egy gyerek, és egy vizsla kényelmesen elférjen. Az összeg, amit rászánok 1,5-2 millió forint, és szeretném, ha ebbe beleférne az átírás, szerviz... stb.

Amiket néztem:

- Volvo V50 2.4 D vagy 2.0 D 2006-2007-es évjárat

- Volvo S60 2.4 D 2006-2007-es évjárat

- SAAB 9-3 2.0 Benzin vagy 1.9 Tid 2006-2007 évjárat

Segítségét kérném, hogy Ön melyiket ajánlaná? Mik az előnyök, és hátrányok?

Egyáltalán érdemes-e dízelt vennem, maradjak inkább a benzinesnél? Akár Ön is mondhat más típust, amit ebben az árkategóriában jónak tart.

Köszönöm segítségét!

Üdvözlettel,

Csabi

Kedves Csabi!


A tárgyban szereplő svéd vagy svéd kérdést úgy módosítanám, hogy svéd vagy izé. A Saab 9-3 Opel padlóra készült, és egy 1.9-es Fiat dízel van benne. Az embléma tényleg svéd. A Volvo és a Saab közül mindenképpen a Volvót venném és a 2,4-es dízel motorral. A baráti társaságomban szolgált egy XC90 ezzel a motorral 560 ezerig, de akkor se volt baja, csak eladták, azért nem szolgált tovább. Egy másik barátom S60-asában 600 ezer van, és sose volt motor baja, csak a automata váltó állt meg, mert elhitte, amit a szerelő mondott, hogy a váltó olajat nem kell cserélni.

saab93daero 001

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Focust vagy Astrát?

március 5., 13:16 Módosítva: 2017-03-07 17:18:58
213
Tisztelt Becsületesnepper!

Autócserére szorulok mert 21 éves B4-es passatom már több törődést igényelne mint amit a szabadidőm és a pénztárcám még elvisel! Kettő típust nézegetek! 2005 és 2007 közötti évjáratok.

Opel Astra H illetve Ford Focus 2. Mindkettőt 1.6 benzinesekben! Nem igazán bízom a dízelekben és nem is járok vele nagytávokat hogy előnyösebb legyen. Focusból inkább a sedanok és a kombik tetszenek Astrából inkább csak a kombikkal szemezgetek! Szeretném kikérni a véleményét és tanácsát ezzekkel a típusokkal kapcsolatban! A keretet elég szűkösre lőttem be 800-1000000 Ft között. Szívesen meghallgatom az ön javaslatait is!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.: Lackó

Kedves Lackó!

A két típus közül a Focus a jobb szerintem, de az Astra sem rossz, tényleg megbízható autók. Ezekből tényleg nagy a választék, de mivel ezeket a cégek is előszeretettel vették annak idején, illetve már nem annyira fiatalok, sok a tekert órás autó. Mindegy melyiket veszi, inkább az állapot döntsön, amelyikből jobbat talál, azt vegye.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Legyek bátor, vegyek XM-et?

március 4., 12:22 Módosítva: 2017-03-05 20:20:35
315

Szép napot kívánok!

Tavaly nyár eleje óta nincs kocsim, illetve nincs kocsi a családban. Nem létszükséglet, persze, néha jól jönne, de a vidéki kisvárosunkban biciklivel is el lehet jutni mindenhová, a távolsági tömegközlekedés pedig igazán kiváló.

Szóval, az autó nem lételem, de jön a tavasz, nyár, mennék csavarogni... És szeretnék egy olyan autót, ami tetszik. Egyszer már volt Carinám, azokat nézegetem hónapok óta, de vagy nem jött szembe az igazi, vagy a külföldi munkám miatt elvitték az orrom előtt, mire hazajutottam.

Most eszembe jutott egy régi szerelmem (nem én lettem hűtlen, azt hittem, meghalt), és erről szeretném kérdezni: a Citroen XM...

Ahogy a Carináról szinte csak jót, úgy az XM-ről csak a két végletet lehet olvasni, hallani. Mondom, nem napi használatra kellene, és szerencsére a karbantartását, ésszerű keretek között a felújítását is elbírom anyagilag. Vagy remélem... A konkrét kérdésem az, hogy a szinte biztosan megjelenő elektromos/elektronikus hibákat lehet-e egyáltalán értelmesen megoldani, illetve ha mondjuk éves szinten egy "normális" autó fenntartásához képest még plusz 100-150 ezer forintot képes lennék kidobni az ablakon, akkor abból lehet-e megbízható XM-et prezentálni...?

Köszönöm, ha megosztja velem a véleményét, üdvözlettel:

Levente

Kedves Levente!

A probléma ott lesz, hogy honnan vesz olyan XM-et, amit nem kókányoltak szét a "hozzáértők", aminek megéri nekiállni rendbe rakni. Elektromos nyűg az biztos lesz, de ha XM-et szeretne, érdemesebb a 94 végétől gyártottakat venni, azoknak átdolgozták az elektromos rendszerét a korábbi rengeteg probléma miatt. Onnan lehet tudni, hogy középen van már az emblémája, új kormány és műszerfal kerülte bele, hátul írott betűre hasonlít az XM felirat, és átkerült a jobb oldalra, illetve a jobb tükör lebillen, hogy lássa a padkát, ha hátramenetbe teszi.

citroen xm 27

Az, hogy mire elég a 100-150 ezer forint az attól függ, hogy milyen az alap autó. Nem tudom, hogy mennyit szánna a vásárlásra, mert azt nem írta, de mindenképp a drágábbak közül válogatnék, illetve megkeresném a márka klubot, ott biztosan tudnak olyan szerelőt, aki látott már ilyet közelről, illetve tudhatnak olyan autóról, ami eladó. Sok esetben az ilyen jobb darabok föl sem kerülnek a netre, mert berkeken belül kelnek el.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Német kupé egy jó Civic helyett?

február 28., 16:45 Módosítva: 2017-03-07 17:53:21
184
Kedves Nepperűző!
Lassan 30. évembe fordulva, és még a családalapítás előtt állva úgy érzem, hogy a teljesen megbízható, 'sohacserbennemhagyós Civicemet (amelyről ítéletet is írtam: "Imádott Civic 1.6 sport" címmel) lecserélném. A japán autós vonalat annyira nem szerettem volna megtörni, ezért Lexus GS300-akban gondolkodtam mindeddig.

Nemrég azonban láttam egy pár képet BMW Z4 kupékról és szó mi szó, iszonyatosan megfogott... Elkezdtem olvasgatni, youtube-ozni és sokszor TT-vel rakták párba vagy a 350Z-vel egyes teszteken. Az utóbbi, igaz japán, annyira nem tetszik. Az előbbi két német viszont igen, leginkább a Z4 3.0 motorral. A kérdésem az lenne: nagy hiba lenne E85 Z4 kupét venni? Van-e esetleg olyan probléma, legyen az motor, váltó vagy konstrukciós hiba, amire figyelni kellene vásárláskor (tehát nem elég nézni mondjuk az állapotot...). Esetleg a korábban említett alternatívákból (TT, 350Z) valamelyiket jobban ajánlaná vagy esetleg más típus jönne szóba?

Az autó 2 max. 3 év használatra kellene... utána jöhetne a családi verda :)

Válaszát előre is köszönve: Sanyi

Kedves Sanyi!

Az E85 Z4-el nem fogna mellé, és az ebben lévő M54B30 motort is kedvelem, ebben már van annyi akarat, amivel arrébb lehet állni. BMW-ből lehetőség szerint az M-es motorkódú motorokat kell keresni, az N-esek sokkal gyengébb konstrukciók, különösen a négyhengeresek.

BMWZ4MCoupe-1692 3

Én kézi váltósat keresnék, és az első szerviz után azonnal vennék alá egy sperrt, ha nincs benne, az mindenképpen kell hozzá, hogy teljes legyen az élmény. A TT-t én nem érzem teljesen vetélytársának, mert rossz helyen kapar, nekem a rendes sportautó élményhez kell a hátsó kerék hajtás. A TT két literes TSI motorja a kisebb TSI-knél jobb jobb, de az M54 sorhat szívóhoz képest már nem. A 350Z áll ezek közül a legközelebb hozzám, igazán jó szívó motorja van, kézi váltós, hátul kapar. Szerintem ez a leginkább el nem romló a három közül.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Japán helyett svédet?

február 27., 13:03 Módosítva: 2017-03-01 10:03:22
350

Tisztelt Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt, hetek gyötrődése után odáig jutottam, hogy sikerült 3 típusra szűkíteni a kört. A keret 1,3-1,5 MFt.

Mazda 6 (2002-2007)

Honda Accord (2002-2007)

Volvo S60 (2000-2009)

Ezek közül melyik a legjobb konstrukció? Olvastam, hogy a Mazdák rohadnak, a Volvóban hátul 175 felett nem lehet elférni. Az Accordról találtam a legkevesebb rosszat és az is áll talán a legközelebb a szívemhez, viszont ennyiért a kínálat alsó harmadából tudnék válogatni, ez nem tudom ennél a típusnál mennyire necces.

A másik kérdésem, hogy milyen motorspecifikációt érdemes választani? Évi 15-20 ezer kilométerre célszerű lenne benzinest venni, de a 2.4-es benzinesek a Volvóban és a Hondában is viszonylag sokat fogyasztanak. Városi fogyasztásnak a 12-14 litert olvastam, ez azért nem esne jól. A kisebb benzinesekben félelmem, hogy nem megy eléggé. Nem vagyok versenyző, de azért szeretném ha autópályán 150-nél ne szenvedjen és egy előzést se kelljen 10 percig tervezgetni. A dízeltől sem zárkózom el, ha nem kell a benzines sokszorosát rákölteni.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Ádám

Kedves Ádám!

A 2,4-es Accord nem eszik 12-14 litert az biztos, illetve nagyon falábúnak kell hozzá lenni. Egyénként ha a kisebbik két literes motort veszi azzal is lehet simán 150 felett utazni, és az csak nyolc liter körül eszik. A Volvo szintén hasonlóan fogyaszt. Én ugyan súlyos Honda buzi vagyok, de a 2.4-es Volvo motort is szeretem. A Hondánál is előfordulhat az idősebb daraboknál kezdődő rozsda a hátsó íveken, de korántsem jellemző annyira mint a Mazdára.

volvos60d5 053

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi hibridet városba

február 26., 09:48 Módosítva: 2017-03-03 06:26:44
322

Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, főleg rövid városi utak lennének. Évi 15-20e km, így a dízelt kilőném. Lexus-on gondolkozok, IS250 formában tetszik, de a nagy benzin motor lehet kiürítené a tárcám, ezért jött szóba a hibrid. GS450H,aminek hátránya a Yaris-méretű csomagtartó, a másik a RX400H.

Van közelítő adat a fogyasztásukról? Illetve melyiket ajánlaná, illetve más hasonló kaliberű hibrid?

Köszönöm előre is!

Üdv, Ati

Kedves Ati!


Az, hogy valami hybrid, még nem jelenti azt, hogy termeli a benzint. Az RX sorozat egy suv, tehát nagy a tömege, és nagy a légellenállása, ezért közel tíz litert eszik. Az IS 250 átlaga 9.5 liter, az RX 400h átlaga 9.4 liter, az RX 450h átlaga pedig 8.7 liter száz kilométerre.

rx400h 028

Én megvenném az IS 250-et, de ha keveset akar tankolni, és Lexus kell, akkor vegyen egy Lexus CT200h-t, az gyakorlatilag egy Prius technikája elegánsabb ruhában és jelvénnyel, és az tud 5.4-et a német fillérb@szó oldal szerint. Érdemes megnézni a linket, van egy olyan hülye, aki elgázosította az 5.4-et evő hybrid Lexus-t, hogy utána 6.2 liter gázt egyen, őt azért megkérdezném, hogy milyen ízű az ürüléke.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Valódi kis fogyasztású dízelt

február 24., 10:45 Módosítva: 2017-02-27 06:59:36
214

Tisztelt Nepperűző,

Jelenleg egy 2006-os 2.2HDI C8-cal járok munkába, ez havi kb. 2500 km-t jelent csak a bejárást illetően, összesen havi 3000 km-t megyek.

Az autóm 7-8l-t eszik, ezt szeretném redukálni 4-5l-re úgy, hogy pakolni is maradjon helyem, tehát egy kis fogyasztású kombival kiegyeznék az egyterű helyett.

Csodálatos fogyasztási adatokat látni az 1.5dci és 1.6tdci motorokról. Tanácsát kérem, hogy ilyen futásteljesítmény mellett melyik motorral nem lövök nagyon mellé a megbízhatóságot és a reális fogyasztási adatokat tartva szem előtt.

Előre is köszönöm a szakértést, segítséget.

Tisztelettel,

G.F.

Kedves Kérdező!


Azt nem írta, hogy mennyit szán az autóra. Az 1.5 dci-ről itt írtam. Ez igaz a korábbi dci-kre, de ha jól tudom, akkor 2010 körül leváltották a méltán rossz hírű Delphi rendszert Bosch-ra, és onnantól kevesebb probléma van velük. A gyár által előírt 30 ezres olajcserét el kell felejteni, az csak arra jó, hogy 150 ezernél csapágyas legyen a motor, én legkésőbb 15 ezrenként lecserélném.

11

Az 1.6-os tdci-nél az olajcsere elvégzésére kell odafigyelni, illetve a befecskendezők alatti réz tömítést kell időközönként cserélni. Egyébként ez egy francia hdi motor, csak a Fordban hívják tdci-nek, de ez van a Miniben és a Volvóban is. Én egy 1.6-os koreai crdi-t vennék, ami a Hyundai-ban és a Kiában van, azokban még kettőstömegű sincs.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Scenic helyett valami megbízhatót

február 21., 13:03 Módosítva: 2017-02-23 10:59:25
274

Tisztelt Becsületesnepper!

A harmadik gyerekem születése előtt beruháztam egy Renault Scenic 1-esbe, mondván abban elfér három gyerekülés egymás mellett. Persze már tudom, hogy elférni elfér, csak a biztiövet becsatolni egy kínlódás. Vétel előtt átvizsgáltattam, azt mondták, hogy nyugodtan beleinvesztálhatok. Örültem is... egy ideig. Mint ahogyan az lenni szokott, elkezdtek előjönni a problémák: vezérléscsere, első féktárcsák és fékbetétek, kerékcsapágyak, hátsó (!!!) féktárcsák és fékbetétek, hátsó ablakemelő csere, csomagtér zár csere, első és hátsó lengéscsillapítók... és még sorolhatnám. Mindezek mellett úgy érzem, hogy szomjas az 1,6 benzines. Kicsit kivett a családi kasszából a kis francia szuka! Most költözünk vidékre Budapestről, és nagyon gondolkodom a Scenic lecserélésén, bár elég sok mindent megjavíttattam már rajta. És itt jönnének az elvárások: tágas belső tér (három gyereknek is), megbízható működés - nem csak 2-3 hét erejéig, alacsony fogyasztás, kifizethető alkatrészárak, beszerezhető alkatrészek, magyarul könnyű és olcsó fenntarthatóság és megbízhatóság. Nagyjából napi 50-60 kilométeres használatban lenne, 2-3 havonta egy hosszabb vidéki kiruccanás. Esetleg megbirkózzon egy havazással a bakonyi hegyekben is.

Gondolkoztam benzin-gáz meghajtásban, hibrid Toyotában, esetleg szög egyszerű dízelben. Sajna minderre kb. 8-900.000 lenne fedezetként, és ha az átíratás is beleférne ebbe az összegbe, még boldogabb lennék.

Abban kérném a segítségét, hogy merrefelé érdemes elindulni a keresésben és merre nem ajánlatos kutakodni. Gondolom már keresték meg páran ilyen témában...

Válaszát várva tisztelettel:  Dávid

Kedves Dávid!

"Mint ahogyan az lenni szokott elkezdtek előjönni a problémák: vezérlés csere, első féktárcsák és fékbetétek, kerékcsapágyak, hátsó (!!!) féktárcsák és fékbetétek, hátsó ablakemelő csere, csomagtér zár csere, első és hátsó lengéscsillapítók... és még sorolhatnám.

Amiket felsorolt, azok nem problémák, hanem szinte kizárólag kopó alkatrészek, amiket az ember cserél, mikor egy autót használ. Ez teljesen normális. Probléma az, amikor random problémákat generál egy autó, és lerohad. A felsorolásából úgy látom, hogy az alacsony fogyasztás lenne a cél. A benzin-gáz meghajtásnak nem vagyok nagy barátja, így arra nem beszélem rá. Sajnos ennyiből nem jön ki semmilyen hibrid, ezeket nyugodtan elfelejtheti. Kb. másfél milliónál kezdődik a kicsit jobb Prius, a Civic hibridek is egymillió felett vannak.

DSC07375

A szög egyszerű dízelnek egy 1.9 TDI felelne meg az olcsó fenntarthatóságával. Ennyiért lehet találni valami jobb Passatot vagy A4-est, esetleg Octaviát. Én azért elgondolkodnék egy egyszerűbb szívó benzinesen is, például egy Avensisen.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

CDTI H Astra 380 ezer kilométerrel – merjem?

február 20., 13:28 Módosítva: 2017-02-23 16:06:17
241

Autót szeretnék venni, és egy ilyen céges példányra hívta fel a figyelmem egyik ismerősöm. Sokat egyelőre nem tudott mondani az autóról, csak amennyi a címben szerepel és, hogy Caravan. Azt sem tudni, hogy a 380 ezer milyen úton-módon került bele, végig városban, vagy a nagyja pályán. Annyi bizonyos, hogy legalább négyen használták eddigi pályafutása során.

Garázsban volt alkalmam körbejárni az autót, de nem tudtunk beülni, kipróbálni, mert egy munkatársánál volt a kulcs. Azt sem tudjuk, hogy beindul-e, már ősz óta a garázsban hibernál kihasználatlanság miatt. Azt sem tudjuk, hogy milyen felszereltségű, csak annyit láttam kívülről, hogy a színes képernyős változat, és vannak gombok a kormányon. Állítólag működik.

Felhívta a munkatársát, és holnap lenne lehetőség kipróbálni, akku tuti kell bele. Törve nem volt, de több karc, horzsolás is borítja testét, jég is elverte rendesen.

Az ára gyanúsan olcsó: 620 ezer. Szerintetek mit lehet várni egy ilyen géptől?

Kedves Kérdező!

Nem gyanúsan olcsó, ez ennyit ér. Majd, ha esetleg egy nepper veszi meg, akkor kap egy használt aksit és egy kozmetikát, visszacsapják az óráját 180 ezerre, és fent lesz a hahun egymillióért. Egyébként, ha szervizelve volt, és nem rúgták szét, akkor ennek még van jövője. Valószínűleg sokat pályáztak vele, azért van benne ennyi, az meg csak jó.

Opel Astra H Caravan

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportos kockát kezdőnek

február 19., 11:25 Módosítva: 2017-02-23 06:39:55
212

Tisztelt Nepperűző!

Friss jogsis (Opel Astra Classic 1.4-en oktattak), friss állással rendelkező személy vagyok, aki jelenleg első autóját keresi. Lehetőleg a japán márkák érdekelnek, mégpedig azon modellek, amik benzinesek, kicsit kockák, de azért sportosak, viszont nem olyan "gömbölydedek" mint a mai autók.

Mivel egy Toyota Corolla GT-S AE86, vagy egy Mitsubishi Starion nem éppen egy jó választás kezdő autónak (hiába is álmodozom róluk), ezért egy Mitsubishi Galant 8-on gondolkodom ('96-'99-es évjárat).

A költségvetés maximum 600 000 Forint volna, és a járművet legkésőbb Decemberben venném meg. Napi 30 kilométert menne oda-vissza, valamint havonta egyszer 200 kilométer autópályán szintén oda-vissza. A munkám (készenléti rendszergazda) miatt pedig néha "meg lenne hajtva" a sietség okán.

Előre is köszönöm válaszát.

András

Kedves András!


Ez a fajta Galant nagyon jó autó volt, kár, hogy sose volt belőle sok a vámok miatt, pedig igény lett volna rá. A hátsó ívek rozsdásodásával szokott kezdődni a baj, erre érdemes fokozottabban odafigyelni, de a küszöböket doblemezeket is érdemes megnézni. Ennél a szériánál hallani még váltó hibáról is, ahogy Stump Bandi kollégánknak is foglalkozni a kellett a sajátjáéval. Érdemes vásárlás előtt átnézni a galériát és elolvasni a cikkét.

IMG 4281

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

196 centihez valamit egymillióig

február 18., 11:31 Módosítva: 2017-02-20 17:49:24
220

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autóvásárlás előtt álló srác vagyok, aki nem tud döntést hozni. Van 1 millióm meg egy kicsi, és olyan autót keresek, amivel a lehető legkevésbé tudnék befürödni. Lehet túl sok szempontot veszek figyelembe és ez okozza a gondot. Megpróbálom összefoglalni.

Szóval elég magas vagyok (196cm), talán az elsődleges szempont a kényelem. Nézegettem Mondeókat szedánból, kombikból Focus, Megane, H Astra. Nagyjából ezek a nagyobb kasznisak.

Aztán mivel valahogy úgy képzelem el, hogy 2-3 év múlva amúgy is szeretnék valami újabbat gondoltam keresek kisebbet is. Elkezdtem a Golf IV-et is nézni, találtam pár Golf V-öt is. Ezek kinézetre igen csak tetszenek, de valahogy nem találtam meg az ideális felszereltséget. Bármilyen kocsit nézek mindenképp minimum 80 lóerőset szeretnék, szóval az ideális motor 1,6, 1,8 benzin, ezt úgy az összesre értem. Kisebb autókból még H Astra, illetve Citroen C4 amiket találtam és tetszenek is.

Tehát olyan autót keresek, ami motorikusan nagyon megbízható, kényelmes, elég jók a belső méretei az én méreteimhez, és a felszereltsége is azért rendben van (gondolok itt elektromos ablakra, tükörre, klíma, könyéktámasz, ezek a fontosak, a kevésbé pedig a digit klíma és a multi kormány). Természetesen a km-et is figyelembe veszem.

A felsorolt járművek közül melyiket preferálná a leginkább a számomra, esetleg volna egyéb javaslata mit nézzek. Illetve nagyjából mi az a Km óra állás, ami felett már nem érdemes keresgélni?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Chewbacca

Kedves Chewbacca!

A Mondeókat nem ajánlanám, szinte mind rohad, amik egymillió körül, alatt vannak. A Focusokból viszont az első generáció végéből már jobb eséllyel foghat ki rozsdamenteset. Rozsdát az ajtók belső élénél kell elsősorban keresni, ott szokott kezdődni a baj. Műszakilag elég megbízhatóak, nem sok baj van velük. Golf IV-esből már nagyon szépet lehet ennyiért venni, Golf V-ösből viszont szinte csak a pudva van ennyiért. A kacsaseggű Megane-t hagyjuk, maradjunk annyiban, hogy nem ez a kocsi volt a Renault csúcspontja. A Citroen C4-es is tudja azt amit a sztereotípiák után várnák tőle, minél több extra van benne, annál nagyobb eséllyel lesznek elektromos problémáink, és nem mindet lehet megoldani. Az, hogy felgyullad egy motor kontroll lámpa majd elalszik, az normális. A H Astra már sokkal jobb, ott az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, de nem rossz kocsik.

FORDFocus5Doors-2833 1

A felsoroltak közül egy H Astrát vagy egy Focust vennék, amúgy meg egy 99-03-ig gyártott Accordot, mert az jó, és nem romlik el. Nincs olyan, hogy mi az a kilométeróra-állás, ahol még meg szabad venni egy autót. Vannak karbantartott sokat futott nagyon autók, és vannak elhanyagolt keveset futott roncsok is. Az én Caddymben 400 ezer kilométer van, és gondolkodás nélkül elindulnék vele a Holdra is. Mindig mondom, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot meg kilométeróra állást.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

A Corolla nem bírja a hideget, ide nekem valami megbízhatót

február 17., 13:50 Módosítva: 2017-02-19 11:26:49
254

Kedves nepperűző!

Új autót kellene vennem, mert a jelenlegi nem bírja a gyűrődést. Az a helyzet, hogy egy Toyota Corolla 1,4 dízel van nekem, 2006-os évjárattal. Nagyon szeretem, de a hatalmas teleket és mínuszokat nem igazán bírja. Eddig az indítórelé, ablakmosó fúvóka, égők mentek tönkre. De ami a legfájóbb, hogy nem akar néha rendesen beindulni -10 fok alatt...

Folyamatosan márkaszervizbe viszem a kocsit, és mindig úgy adják át nekem, hogy teljesen kitűnő az állapota, de aztán a hidegben néha előjönnek dolgok.

Szóval fájó szívvel, de érzem, hogy meg kell tőle válnom.

Talán benzines autóban kellene gondolkoznom, azok elvileg bírják a nagy hideget is...

Apukámnak van egy Mercije. (E osztály, w211 200 kompresszor), ő erre esküszik, de én meg nem annyira szeretem, mert a Mercik mindig rohadnak... bár ezt egyik ismerősünk profin megtudná csinálni, ha esetleg ez jó választás lenne.

De én gondolkozom bármilyen más márkában is... Honda, Mazda, Toyota...

Ne legyen benzintemető... csomagtartója legyen valamilyen szinten nagy, vagy mint a Corollában is... dönthető ülések.

Ja és bocsánat, de csak automata váltós kocsi érdekel :D

Maximum 3.000.000 Ft áll rendelkezésemre... talán még egy kicsit több is... de az inkább a szervizre meg ilyenekre kellene.

Egyszer már kértem segítséget, és meg is fogadtuk az ajánlatot, amit máig nagyon köszönünk, mert boldog a család az autóval.

Reménykedem benne, hogy újra egy jó tanácsot kapok.

Köszönöm szépen előre is a segítséget!

üdv, Máté



Kedves Máté!


"Eddig az indítórelé, ablakmosó fúvóka, égők mentek tönkre." Ne haragudjon, de itt mosolyra húzódik a szám. Elég sok autós örülne egy ilyen hibalista láttán. Hacsak egy kicsit nem 100 %-osak az izzítógyertyák, elég sok dízel indul nehezebben -10 alatt, és jár a motor néhány másodpercig kicsit sántán, de még hidegebb időben, még jó izzítással is normális az ilyen indulás. Az én 1.9 SDI Caddym is döcögősen indult néhányszor a -15 fokban, pedig semmi baja. Itt van néhány autó, amikor tényleg nagyon hidegben indítják.

accord

Én nem fognék olyan autó vásárlásába, ahol már eleve egy kis lakatolással kell számolni a közeli jövőben. Az automata váltóval eléggé leszűkíti a választási lehetőségeket. Hondából leginkább az Accordot javasolnám, abban egy tényleg jó automata van. A Civiceket eleinte az i-Shift váltóval szerelték, azok kicsit "bólogatósabbak", később megkapta a normális automata váltót. Mazdából csak a 6-osból láttam automatát, de abból a válasz megírásakor csak kettőt hirdettek, az meg nem túl nagy választék. Toyotából elég sok Prius van ennyiért, azoknak a csomagtartója nem olyan nagy, érdemes kipróbálni, hogy önnek elég-e. Avensis-ből szintén nincs semmi választék, Corollából van néhány MMT váltós.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Büfékocsi vontatásához valamit

február 16., 11:50 Módosítva: 2017-02-19 00:15:47
230

Tisztelt Nepperúr

Büfékocsi (max 1300kg) vontatásra keresek járművet. 8000€ könyékén, de a probléma kettős... Az első a fogyasztás. Jelenlegi 1,6 os benzines 110 Le-s A Zafirám 17-22 litert eszik a futóval.

Gondoltam pl. a 150 lovas dízel Zafirára, de Caddy, Doblo, Ford Transit is tetszene, persze nem, ha 20 litert enne. Grand Vitarával, Nissan Pathfinerrel is szemeztem, nem tudom egy benzines, vagy dízel terepjárónál is így felmenne e ennyire a fogyasztás.

A másik gond, a megengedett maximális össztömeg. Nem nagyon haladhatná meg a 2200 Kg-ot. Konkrétan ha a futóval átlépem a 3500Kg-ot (és nem a valós súllyal, hanem a megengedett max) akkor menetírót kellene beszerelnem (kivéve ha max 100 Km-re mennék a lakcímemtől, de messzebbre járok)

Annyit tudnék még csalni, hogy a terhelhetőséget 25%-kal csökkenthetem. (Műszaki állomáson, utána forgalmi csere, stb) A lényeg, hogy így már nem olyan sok autó jöhet szóba, súly alapján nagyon keresni sem lehet, de a fő kérdés, hogy mi az ami bírja hosszú távon a terhelést. A Zafirámmal max 4. sebességig tudok felváltani, de már egy éve nyúzom.

Tisztelettel

Psz

Kedves Psz!


Először is kezdjük a fizikával. Van egy 1300 kilós büfékocsija, ami egy tévésdoboz légellenállási tényezőjével rendelkezik. A sebesség növelésével a légellenállás hatványozottan nő, ezzel a fogyasztás is, tehát az alacsony sebesség és a magas fogyasztás teljesen normális. Ha a szerelvény elé befogna egy Ferrarit, lehet, hogy az is letérdelne 170-nél, mert olyan ezt húzni, mintha ejtőernyőt húzna, ezért nem bírja az 1.6-os Zafira sem. Mindenképpen dízelt vegyen, mert nyomatékosabb, mint a benzines és önnek pont erre van szüksége, illetve a fogyasztás sem nő olyan mértékben, de ott is lehet simán a duplája.

VW Caddy Life III rear 20091003

Az ön által felsorolt típusok közül én a Caddy-t venném 1.9 TDI-vel. A Doblóban és a Zafirában ugyanaz a dízel motor van, azok sem rosszak. A Transitokat nem ismerem, de néhány ismerősömnek van. Műszakilag nem panaszkodnak, de azt látom, hogy nagyon tudnak rohadni. A Pathfinder biztos stabilan húzna, de az ilyen összkerekes autók még többet esznek alapból, egy ilyen futót húzva lehet, hogy ugyanott lenne, ahol most van a fogyasztás szempontjából. A típusokkal kapcsolatban érdemes lenne valami lakókocsis fórumot felkeresni, ők biztos jobban tudják, hogy mi az ami képes erőlködés nélkül húzni egy ekkora szekrényt, mert amikor erőlködik, ott kezd el zabálni. Az összsúlyokra és a vontatható súlyokra az ottani közlekedési hatóságnál kérdezzen rá.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Használt prémiumot egymillióért?

február 15., 12:08 Módosítva: 2017-02-24 17:47:40
564

Kedves Totalcar csapat! Kedves Nepperűző!

Gyakran böngészem a honlapjukat, és nagyon tetszenek az itt megjelent cikkek, pláne a hasznos tanácsok autóbolondoknak és kezdőknek egyaránt. A segítségüket szeretném kérni:

Szeretném megvásárolni életem első saját autóját. A sportos és elegáns keveréke érdekel, 26 éves kezdő jogász vagyok, így munkám kapcsán is szempont, hogy jó megjelenésű, stílusos autóval érkezzem.... és bevallom motorikusan nem nagyon értek az autókhoz, míg a külső finomságok, a szép formák és az igényes elegáns belsőtér lenyűgöznek. Szóval e téren felszínes vagyok, kár is lenne tagadni.

Így számomra elsődleges szempont a kényelem és a tetszetős külső, de persze (ha más nem anyagilag) szempont az is, hogy megbízható legyen, viszont ennek kiválasztásához nem értek. Hallani minden márkáról jót is rosszat is. Van aki esküszik a Saabra, míg más a pokolba kívánja.

A keretem 1 millió forint (tudom... tudom olvastam az ilyen cikkeiket), de ennél többet elsőre nem szeretnék kiadni. Ebben az árban keresek használt prémiumot. Persze csodát nem várok, mindegyikben lesz hiba ennyiért, és tudom ebben az árban vehetnék olyan állapotú Golfot hogy megszólal, tudom-tudom.... sokkal praktikusabb lenne, de a Saab és a BMW az, ami külsőre elnyerte a tetszésem. Ha már ilyen felszínesen kell választani, melyiket tartja megbízhatóbbnak? Esetleg tud olyan prémium márkát amelyik kevésbé szervizigényes, mint a társai? A Mercedes nagy általánosságban kevésbé tetszik, míg egy két amerikai márkáért nagyon tudok lelkesedni.

Tudom, hogy egy-egy alkatrészcserénél számolni kell a prémium márkák áraival, és ezzel számolok is. Anyagi hátterem rendezett, de nem élek kifejezetten jómódban, pont ezért nem szeretnék pénznyelőt venni. Ön szerint mindegyik pénznyelő ebben az árfekvésben, vagy van olyan, amelyik megbízhatóbb?

Tavasszal tervezem a vásárlást. Kérem segítsen egy laikusnak néhány információval.

Előre is köszönöm a segítségét!

üdv,

Zsolt

Kedves Zsolt!

Az egymillió forintos keret nem biztos, hogy elég egy jó használt prémiumra. A Saab tulajdonlása tényleg ilyen, van akinek egy merő szívás, és van akinek kevésbé, attól függ, hogy mit fog ki.

Saab-9-5

A BMW-nél is lehet "csodákra" számítani, van néhány jó darab is, de rengeteg szaladgálással lehet csak megtalálni a gyöngyöt. Rozsdára lehet számítani a kerékíveken, küszöbökön, ajtók élén. A Mercikkel az a baj, hogy nagyon rozsdásodnak, de szinte minden elemükön. Szerintem nem nagyon van olyan autó, ami jobban bír rohadni, mint a Merci. Ha szeretne valami normális prémium autót, akkor vegyen egy Lexust, rozsda ott is előfordulhat, de az legalább nem romlik el. Úgy vettem ki a leveléből, hogy lenne több is a kocsira, csak most nem szeretne többet kiadni rá. Szerintem ezt gyorsan át fogja gondolni, ha meglátja a kínálatot.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még