Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Mazda 6 a VW Jetta ellen

július 26., 17:52 Módosítva: 2016-07-27 18:08:50
153

Kedves Becsületesnepper!

Remélem nem csak férfiak kérdezhetnek ezen a fórumon, és remélem nem kérdezek butaságokat, de nem vagyok valami nagy autószakértő. A párom meggyőződése, hogy ő eléggé ért hozzá, annak ellenére, hogy semmi műszaki vénája. De makacs, a szívem! Megbízok én benne, de örülnék, ha egy igazi szakértőt is meghallgatnánk. A tőle hallott paraméterket próbálom leírni Önnek.

Nagyrészt egy nagy városban használnánk, napi 25-30 km-en, plusz havonta egyszer kb. 500 km-en autópályán, országúton. Egyelőre ketten vagyunk, de hamarosan egy picit is ki kell szolgálnia az autónak. 1,5 milliót szánunk rá, de ha visszautasíthatatlan az ajánlat, akkor 1,8 millióig nyitottak vagyunk.

Legfontosabb a megbízhatóság, és az olcsó fenntarthatóság lenne, de számomra fontos lenne, hogy én is kényelmesen tudjam vezetni (kb 160 centi magas vagyok). Jelenleg két típus van célkeresztben: VW Jetta 1.6, valamint Mazda 6, 1,8 kombi.

Kérném a véleményét, hogy jó választás lenne-e ez a két autó, illetve melyik lenne a jobb, mekkora különbség lehet a fenntartási költségeikben. Én újabb típus javaslatokra is nyitott lennék, amennyiben vannak még. Remélem jól összeszedtem az infókat.

Bízok szakértő válaszában.

Évi

Kedves Évi!

Nincs egyedül a férje, mi magyarok a kocsikhoz, a politikához és a focihoz nagyon értünk. Mint autó, a Mazda 6 jobb autó, mint a Jetta, egy baja van, hogy rozsdásodik. Ha találnak rozsdamentes példányt, akkor azonnal alváz- és üregvédelmet kell csináltatni rajta, és akkor még sokáig jó lehet.

A Mazdánál arra kell figyelni, hogy a hátsó íveken meglegyenek a ponthegesztések nyomai. A Jetta a korrózió szempontjából sokkal jobb, és a 102 lovas szívó benzines motor szintén nem rossz konstrukció. Ha van rozsdamentes 1.8-as Mazda, akkor azt, ha nincs, akkor Jettát.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

A Lexus bevégezte, merre tovább?

július 22., 12:34 Módosítva: 2016-07-23 14:02:25
148
Hát megint itt vagyok, hogy vennem kellene egy új autót, mivel a jelenlegi kocsim egy stop táblánál "benéztem" kavicsos dömper miatt bevégezte földi pályafutását. Sovány vigasz, hogy nem én néztem be, a kocsim meg tette a dolgát, csak a telefonom kijelzője tört el, én sértetlenül szálltam ki.

Nem vagyok kifejezett versenyző típus, szeretem lassan, szépen, finoman megadni a módját.... Pl. ujjatlan bőr kesztyűben vezetek. Nem tudom miért, de így alakult. Nekem a 130 km/h a plafon, nem szeretem üveghangon gyilkolni a gépet, szeretem a csendben dolgozó minőséget.

A most meghalt kocsim egy Lexus IS200, mit mondjak róla... egy kocsinak ilyennek kell lennie.  Előtte egy W123.... a világból ki és vissza bárhonnan, most meg itt ülök és gondolkodom mit vegyek. Két favoritom van: az egyik az új Lexus IS 200t, esetleg a 300h, de a 200turbo inkább, mert az nem villanydodzsem. Tudom, többet eszik jóval, de akkor is. A jelenlegi Lexus is sokat evett, de minőségi, igazi gép volt. Ezt várnám el az új kocsitól is. Legyen ízig-vérig gép, igazi, úgymond örök darab, ha nem is hajtok vele csak "öregurasan", meglegyen benne az erő.

A másik befutó pedig a nagy szerelem. Egy Mercedes, csak Long és csak W126. Egy 4200 esetleg egy 5000 V8. Az 5.6 litereseket nem keresem, az nekem túl van a határon. Nem az ár a lényeg, akár rádobom a Lexus árát is. Mondjuk tudott, hogy ha Mercedes, akkor nem itthon kell vennem. Egy olyan kocsit akarok, amibe beülve egy dolog fog el: minőség. Az az érzés, hogy na, ez meg van csinálva. Egy olyan autó, amiből csak az sugárzik, hogy megyek, megyek, megyek. Ma, holnap, bármikor bárhová. Igen, ebben kéne egy kis segítség. Egy új Lexus, vagy egy 20 éves öreg Mercedes. Egyik sem 10 évre véve, hanem bőven a világvége utánig.

Köszönettel

Péter

Kedves Péter!

Ezek az öreg 126-osok már nem alkalmasak a mindennapi közlekedésre, ezek arra valók, hogy valaki néha megsétáltassa őket, amúgy meg legyenek egy száraz garázsban. Arról még nem is beszéltünk, hogy honnan vesz jó állapotú 126-ost, és mennyiért, mert ezek is elfogytak.

Ha akad még jó állapotú példány, az valamelyik gyűjteményben figyel, vagy valakinek a hobbiautója, és néha előveszi, ahogy mondtam. Mindennapi közlekedésre kell egy Lexus, és ha lesz "kedve" és garázsa, akkor vegyen egy Mercit, just for fun.

Üdv:

doki

Távolról sincs vége, olvasson még

Hétfős családit millió alatt

július 21., 10:48 Módosítva: 2016-07-27 18:02:56
1

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állunk. 7 fős családnak kellene valamilyen autó. A rendelkezésre álló összeg 800,000 ft lenne. Évente kétszer mennénk vele messzebb útra, de napi szinten is használva lenne. Teljes értékű üléseket szeretnénk, mert a gyerekek csak nagyobbak lesznek. A legkisebb 6 éves. Itt csak a Sharan/Galaxy/Alhambra trió jöhet szóba?

A másik véglet egy mikrobusz lenne. Akkor egy 9 személyes lenne a cél, de akkor a pénzt pótolnánk(hitelből). A T4 szimpatikus,de mi a vélemény a Traffic/Vivaróról? Milyen motorral érdemes vásárolni?

Az autóba szeretnénk klímát. A fenntarthatósága és az üzembiztonsága is fő szempont lenne. Remélem tud segíteni, bár a helyzet nem rózsás, ennyi feltétellel.

Segítségét előre is köszönöm.


Üdv.: Zoli

Kedves Zoli!

A Sharan/Alhambra/Galaxy-trió harmadik üléssora már nem teljes értékű, abban a tekintetben, hogy a lábtér nem ugyanakkora, mint a második sorban, de gyerekeknek elmegy. Arra legyenek elkészülve, hogy ezek az autók rettenetesen le vannak már lakva. Az utóbbi pár évben csak ilyen hullákat láttam, egy közepes példány már felüdülésnek számít.


Hasonló szisztéma szerint készültek az Eurovan I-es széria tagjai is. Ezek a Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroen Evasion és a Peugeot 806, ezekből is van hét személyes. Mikrobuszból inkább a T4-est venném, de készüljön el rá, hogy rengeteg lelakott példányt fog látni, és ha nincs szerencséje, akkor nagyon sokszor fog lyukra futni. Trafic és Vivaro nincs ennyiért, azokból az alja is egymillió fölött van.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Golf 4-ből Alfába, esetleg Roverbe?

július 20., 07:39 Módosítva: 2016-07-23 09:23:48
310

Kedves Becsületesnepper!

Van egy 17 éves Golf 4 1.4 benzines, elég jól felszerelt autóm. Kilométerben 210 ezernél tartok az óra szerint, állapot szerint inkább jóval 300 felett jár. Az elmúlt két és fél év során (mióta nálam van) elég sok apróbb nagyobb hibával kellett megküzdeni (zárproblémától a motorgenerálig elég sok minden - havonta néhány nap a szerelőnél rendszeresen) Egy időben egy alkalmas szikla volt a vágyam, ahonnan csak meg kell pöccinteni és a mélybe hull.  

Rettentően tetszik két típus: az Alfa Romeo 156 (főleg a kombi) és a Rover 75. Egyik fiatalos, dinamikus forma, jó pakolhatósággal, másik az visszafogott, elegancia. Mindkettőből lehet venni néhány évvel fiatalabbat már 700 ezer - 1 millió körül.

80%-ban rövid távon használnám, ezért benzinesekre gondoltam. Nem kell bika erős motor, autópályán is csak 140 körül döcögök. 100 ló körül megfelel. Megbízható autót keresek. Sokan mondták az Alfáról és a Roverről is, hogy a legváratlanabb helyzetben hagy cserben. A Népítéleten olvasni hideget és meleget is róluk.

Kérdésem: Érdemes lecserélnem a fenti kettő valamelyikére a Golfot, vagy nyúzzam addig, ameddig még bírja?

Ha Alfa vagy Rover csak ugyanolyan (vagy nagyobb) nyűgöt veszek a nyakamba, mint a Golfnál?

Más alternatív javaslat?

Köszönöm!

Üdvözlettel: Zoli

Kedves Zoli!

Golf 4-ből az Alfa 156-osba vagy Rover 75-ösbe ülést nem az a kimondott előre lépésnek. Ha a Golf már szép lassan rendbe lett rakva, akkor legalább használja, ha már sokba van. Egy Rover 75-el vagy egy 156-os Alfával most kezdhetné elölről, ráadásul drágább hozzájuk az alkatrész, mint a Golfhoz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Civic legyen vagy MX5?

július 17., 10:38 Módosítva: 2016-07-21 10:49:18
149

Tisztelt Becsületesnepper!

20-as éveimet taposom és már egy jó pár éve vezetek, de csak most jutottam el odáig, hogy lassan megvegyem első saját autómat. Nagyon régóta vagyok már japánbérenc és egy fiatalos, de viszonylag olcsón fenntartható autót szeretnék, ami egy kicsit megy is.

Régóta nézem a Civic 6gen hecsiket, abból is a 114 lovas vtec motorosat. Akkor lettem bizonytalan ebben, mikor munkám során épp előttem álltak le a trailer-ről egy NA MX-5-el, amit akkor ki is próbáltam. Azóta vagyok függője az autónak, nagyon sokat olvastam róla.

Az egyedüli probléma az autóval, hogy a barátnőmnek nagyon nem tetszik, én meg félek, hogy sokkal többe kerülne fenntartani mint a 6gen hecsit. Olyan autót szeretnék, ami nem feltétlen 150-200 ló, viszont élvezet vezetni és nem kerül sokba a fenntartása.

Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az MX 5-ben többek között az is szép, hogy a kopó alkatrészeken kívül nem nagyon kell rá költeni, mert nagyon megbízható autó. A korrózió az igazi ellensége az autónak, mint a legtöbb Mazdának. A hátsó kerékíveken, a küszöbök hátsó részén, illetve az első stabilizátor rúd felett a nyúlvány szokott leginkább rozsdásodni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Barátnőnek kis kocsit 500 ezerig

július 16., 10:23 Módosítva: 2016-07-20 07:41:58
186

Tisztelt Nepperűző!

Barátnőmnek keresek kocsit városba. Az elvárásai: legyen pici, amivel könnyen lehet parkolni, ne legyen magas fogyasztása (bár ez jobb láb függő is, tudom :-) ), alacsony szervizköltségek jellemezzék, legyen benne klíma.

Az autót elsősorban városban használná, max havi egy vidéki út haza kb. 120 km. A gond ott kezdődik, hogy olcsó, de stílusos kocsit szeretne max 500.000-ért, és ami neki tetszik, azokról én nem sokat tudok.

Tetszik neki a Renault Twingo, Smart, Fiat Punto. Melyiket tudná javasolni? Buktatók? Mire figyeljünk? Egyáltalán érdemes lenne ezek közül valamelyiket megvenni?

Bármilyen egyéb autótípus ötletet szívesen fogadok, és köszönöm a segítségét!

Üdv.:

Tamás

Kedves Tamás!


500 ezer forintos Smartot nem szeretne a barátnője, mondjuk szerintem jobban járna, ha egyáltalán nem szeretne Smartot. A Smart igazából egy robogó pótlék, amiben nem ázik meg az ember. A Twingo már inkább ajánlható autó, és ennyiért már lehet tényleg szép klímásakat is venni. Rozsda előfordulhat már, illetve apróbb elektromos nyűgökkel is találkozhatunk, egyébként nem rossz választás.


A Punto szintén jó kis autó, nagyon nagy választék van belőle, emiatt ebből lehet a legkönnyebben igazán jót találni. Nem számít problémás modellnek, egy barátomnak már 350 ezer kilométer fölött jár az autója különösebb probléma nélkül. Ez azonban mindnél jobb.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Jó dízelt, ami nem Volkswagen?

július 15., 10:45 Módosítva: 2016-07-16 12:39:08
401

Kedves Nepper!

Átlag vásárló leszek, a jelenlegi óriás egyterűt cserélném le egy (vagy 2) számmal kisebbre. Továbbra is dízelt használnék, (hosszabb családi utak és munkába napi 2x20km) keretem az átlagos 1,2M.

Keresgetés közben már Passat-fóbiám kezd kialakulni. Érdemes VW-dízelen kívül mást venni? Amiket néztem: Mazda 6 2.0, Toyota Corolla 2.0, Focus 1.6 és 2.0. Vagy inkább 1,6 benzin?

Előre is köszi
László

Kedves László!

Ebben az árkategóriában nem vennék mást, mint valami VW csoportos 1.9-es dízelt, ha mindenképp dízel kell. Minden van hozzá olcsón, nem egy ördöglakat, nagy javítási tapasztalat van vele. Napi negyven kilométerhez viszont nem feltétlenül kell dízel. Ha inkább egy benzinest venne, akkor egy kettes Focus például nagyon jó tud lenni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

4,5 millióig Audi A4 vagy BMW 320d?

július 14., 10:35 Módosítva: 2016-07-15 10:56:17
271

Tisztelt Becsületesnepper!

Két hete, napi szinten, mostanra már zavaróan sok időt töltök autókereséssel, de dönteni nem tudok, így elérkezettnek láttam az időt, hogy kikérjem egy külsős, de mégis hozzáértő véleményét.

Adott a kérdés 4-4.5 millió ft körüli vételárig! (+25% megvan ehhez az összeghez) Keresem a lehető legjobb autót (mindenre nyitott vagyok), de elsősorban 318/320 D-t vagy pedig egy A4-es Audi szeretnék. 2011-es évjárat körül nézegettem. Fontos a jó felszereltség (xenon, DRL, ülésfűtés, radar, tempompat, manuális váltó), megbízható jó motor, persze egy fenntartható költségekkel rendelkező futómű sem utolsó szempont... Benzin/Dízel mindegy, de inkább egy dízelt választanék, ha lehet, a TSI nem győzött meg...

Egy 2 éves, 105 lovas Jettából ülnék át, korábban 6 évig egy E39 525D-m volt (4 évesen került hozzám 98e km-el hibátlan állapotban).

Naponta lakott területen kívül 17,5+17,5 km-t ingázom munkába, általában 1 vagy 3 fő utazik a kocsiban, évente pár alkalommal van hosszabb út és egy nyaralás/telelés jöhet még szóba, amikor fullra van pakolva az autó.

Köszönöm előre is !

PP

Kedves Kérdező!

Ezeknek a prémium márkáknak a vásárlása elsősorban érzelmi, mintsem racionális kérdés. Abban egyetértünk, hogy a TSI-motorok nem győztek meg, és akkor nagyon visszafogott és udvarias voltam. A VW csoport két literes CRTDI motorja valóban jó, nem elromlós fajta, jól is megy, jól is fogyaszt, szerintem ez olcsóbban fenntartható mint a BMW. A BMW motorja is jó, de van benne néhány akna, mint például a főtengely anyagából kimunkált vezérmű fogaskerék, ami, ha elkopik egy kései vezérlés csere miatt, akkor lehet új főtengelyt is venni. Csak akkor vegyen ilyen prémium autókat, ha megvan a folyamatos szervizre is a pénze: vásárlás előtt mindenképpen tájékozódjon a kopó alkatrészek és a gumik áráról.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

F Astrát vagy Golf IV-et?

július 7., 10:09 Módosítva: 2016-07-14 16:59:41
200

Tisztelt Becsületes Nepper!

Családunk autóvásárlásban gondolkodik (5 fő, de általában max 3 ember utazik együtt). Eddig Wartburgunk (2t) volt, most W123 200d Mercedesünk van. Mivel Mercink már átesett egy motorgenerálon és teljes karosszéria felújításon 2007-ben, de ismét esedékessé válna ezen beavatkozások meglépése (erőtlen a motor, még 200d között is (de ez nem róható fel neki, hisz idén lett 40 éves) teli van lyukakkal a küszöb, stb.)

Ezért úgy határoztunk egy fiatalabb kocsit vennénk, 2000 évjárat vagy fiatalabbat. Anyagilag nem vagyunk eleresztve (átlag magyar család), de azért nem is panaszkodunk. Havonta kb. van egy hosszabb út oda vissza 400 km UTÁNFUTÓVAL, ezen kívül nagyrészt kisvárosi használat (4 km, majd leállít).

F Astrát néztünk 1.4 8v 2002 évj., de ritka a tényleg gyári állapotú megőrzött példány. NA EZ SEM AZ VOLT: ELMENTÜNK ÉS ÚGYMOND "LYUKRA FUTOTTUNK") Szigetelőszalaggal feltett bal oldali tükör, lehúzott bal első ajtó, szivárgó olaj és ritmikusan súrlódó fémes motorhang (csapágysúrlódás).

Másik leendő kocsi egy 4-es GOLF 1.6 16V 105 lóerős 2001 évj.. Igen, nem egy kategória, de jobban felszerelt és 900 ezerért Ön szerint jó vétel lehet? Írnak róla hideget és meleget is. Úgymond modern kocsink még nem volt soha, így azzal kapcsolatban kérném tanácsát, hogy ezen Golf mennyire lehet racionális választás?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az F Astrából nagyon keresni kell már a jó állapotúakat, sokat elvitt már a vasoxid, de még lehet jót találni. Ha futót is akarnak húzni, akkor inkább az 1.6-os motorral szerelteket venném vagy a 82 lóerős 1.4 SI-t. Más szempontból az egy nagyon megbízható, kis fenntartású autó, csak a rozsdára kell nagyon odafigyelni. Ennek előfordulási helyei a küszöbök, hátsó kerékívek, illetve a tankajtó alja. Ha találna egy rozsdamentes példányt, akkor ezeket a helyeket kezeltesse alváz és üregvédő szerekkel, és akkor még sokáig tudja használni.

A Golf sem számít probléma kupacnak, egy jóval későbbi modell, nyilván igényesebb belsővel, külsővel, az egy sokkal jobb autó. Fényképről nem lehet megmondani, hogy egy autó jó-e vagy sem, innen a monitor elöl jól néz ki. Ha nincs benne a világ összes kilométere, akkor jó választás lehet.

A lyukra futás szerves része ennek a sportnak, nem lehet teljesen kiküszöbölni, de alapos kérdezősködéssel lehet minimalizálni a mértékét. Ha azt érzi, hogy az eladó mellé beszél, vagy nem ad egyértelmű válaszokat, akkor arra kérdezzen rá a dologra konkrétan, és ha terel, akkor felejtse el azt az autót.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Volkswagen után Dacia? Vagy inkább Subaru?

július 5., 17:59 Módosítva: 2016-07-10 10:03:54
111

Tisztelt Becsületesnepper!

Eljött az ideje, hogy szeretett Golf V-met lecseréljem.

A gyermekeim középiskolások lettek, így - nagy gyerek, nagy csomag - a Golf csomagtartója már kicsinek bizonyul.

A másik ok, hogy új munkakörömből kifolyólag hetente egy-két alkalommal terepre is mennem kell, ahol egy magasabb gépjárműre van szükség - sokszor a négykerék-meghajtás is jól jönne.

Tudom, hogy a Duster lenne a jó megoldás, de valahogy nincs meg a bizalom (rossz beidegződés?).

Két típus maradt, ami tetszik:

1. VW TIGUAN 2.0 CR TDI 4MOTION (Facelift utánni)

2. SUBARU FORESTER 2.0D (előző széria)

2011-2012. évjárat körül nézelődöm, az ár 6 M. (E fölé csak nagyon indokolt esetben mennék.)

Ön melyiket ajánlaná? Illetve, ha valamilyen alternatív megoldása lenne, szívesen venném a tanácsát.

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

A Dacia márkanévnek a múlt rossz emlékei miatt van még mindig néhány ember fülében rossz csengése, de ez csak nálunk van így. Nyugaton, ahol nem ismerték a román ipar remekét, sokkal jobban cseng ez a név. A Dusterhez többször is volt szerencsém, és mondhatom, hogy ha 4X4-es munka autóra lenne szükségem, gondolkodás nélkül megvenném, mert tényleg jó minőségű autó, és terepen is kifejezetten ügyes.

Az új Vitara az ami még szintén nagyon jó, kicsivel drágább csak, mint a Duster, de az árához képest egy még jobb minőségű autó. 4.7-5 millió között már turkálni lehet az 1.6-os-ok között. Ezt még inkább megvenném. A csomagtartójukat guglizza ki, mert az nem biztos, hogy előrelépés a Golfhoz képest. A CRTDI motorok nagyon jók, megbízhatóak, jól mennek keveset fogyasztanak.

A Subarukat nagyon szeretem, de a dízelek első szériájával voltak gondok, erről meg is emlékeztünk anno ebben a cikkben. Az Euro 5-ös motorokkal állítólag már nincsenek gondok, de erről nincs személyes tapasztalatom, mert a piacon is alig van ilyen autó. A Subarukhoz relatív kevés utángyártott alkatrész van, ezért esetenként zsebbe lehet nyúlni, de ez igaz minden modern dízel autóra. Én vennék egy Dustert de leginkább egy új vagy újszerű Vitarát, biztos, hogy olcsóbban fenntartható mindkettő.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Twingo helyett valami komolyabbat

július 4., 18:06 Módosítva: 2016-07-07 10:11:02
98

Kedves Becsületesnepper!

Szeretett lila/rózsaszín Twingonk helyett keresnénk valami modernebbet, elsősorban városi használatra. Kis/alsó középkategóriában nézelődtünk, a szokásos kezdeti költségekkel együtt maximum 800 000 Ft-ig. Nagyrészt ketten használjuk, havi 5-600 km-t megyünk, szóval a mindenképpen benzineset szeretnénk- illetve ebben az árban nem hinném, hogy túl jó dízeleket lehetne találni.

Amik eddig felmerültek:

-Ford Focus: egész jókat írták róla, ez lenne a legnagyobb, itt elsősorban a 3 ajtósak tetszenek

-Mercedes A: kicsit öregebbek vannak ebben az árkategóriában, mint a többi versenyző, illetve a fenntartási költségei kérdésesek

-Toyota Yaris: állítólag még mindig jó kis autók, sok behozottat látni

-Fiat Panda: újabb, ellenben ez nem volt az olaszok fénykora

-Citroën C2: szintén fiatalabbak, elég jól felszereltek

Ezek közül melyiket ajánlaná? Esetleg valami mást? Az egyes típusokhoz melyek az ajánlott motorváltozatok?

Üdvözlettel: Péter

Kedves Péter!

A Focus-ok valóban jók, az ajtók belső élén kezdődik a rozsdásodásuk, arra kell odafigyelni. Az A Merci szépen tud rohadni az ajtók élén, küszöbökön, sárvédőíveken, szóval majdnem mindenhol. A félautomata váltósakat kerülje, és a lamella tető is probléma forrás, szinte mind el van törve. A Toyota Yaris-okkal nincs probléma, olaj és víz legyen bennük, akkor nem lesz bajuk soha.

A Pandából a 100 HP-t venném, de az nincs ennyiért. C2-ből is a nagyobb motorosokat venném a Sensodrive váltósak kivételével. Én Focus-t vagy Yaris-t vennék ezek közül, de bevenném a listába a 2001-től gyártott Civic-et is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Biztonságos első autót félmillióig

július 3., 14:23 Módosítva: 2016-07-06 20:04:42
3

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autó vásárlását tervezzük. Családalapítás előtt állva, és az autókhoz nem nagyon értve fő szempont a biztonság és a megbízhatóság. Kb 500 000 forintunk van a vásárlásra, és kis családi autóban gondolkozunk. A témában született Totalcaron megjelent cikkekből olvastam néhányat, de minél több az információ, annál nehezebb a döntés. A modelleket nagyjából sikerült leszűkítenünk (Opel Astra F és G, Ford Fiesta, Fiat Punto, Mazda 323, Skoda Fabia), de úgy tűnik, hogy az egyes típusok és az évjáratok is meghatározóak lehetnek, amik között eligazodni már kilátástalannak tűnik egy laikusnak. Problémám még, hogy 2000 évek körül gyártott autóknak a töréstesztjei ritkán elérhetőek, pedig ez a biztonság miatt fontos szempont nekünk, többnyire emiatt ejtettük a Kia, Hyundai, Daewoo, Suzuki márkákat, ebből a korszakból.

Tudna esetleg segíteni, hogy a fenti modellekből milyen típusokat érdemes keresni, vagy ezek között már csak finomabb eltérések vannak? Esetleg van más tippje?

Segítségét előre is köszönöm, üdvözlettel:
Ákos

Kedves Ákos!

500 ezer forint körül nem tud válogatni a jó töréstesztű autók között. Van két gyerekem, és én sem akarom megölni a családomat, de még soha nem jutott eszembe ez alapján autót választani. Szerintem többet nyom a latban az ilyen tizenéves autók esetében, ha jól karban voltak tartva, és nincsenek szétrohadva. Hyundait mondjuk pont vennék, ahogy Suzukit is, bár tudom, hogy az utóbbi kifejezetten nem az acélos kasznijáról híres.

Ha az ön által felsorolt autók közül kellene választanom, akkor egy G Astrát vennék. Ha más is szóba jöhet, akkor egy Corollát, esetleg egy Almerát.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

1,5 millióig vezetési élményt

július 2., 15:06 Módosítva: 2016-07-05 16:44:25
136

Tisztelt Nepperűző!

A használtautó-piacot böngészve tanácstalan lettem. Nem tudom, hogy az a baj, hogy ennyi pénzért túl magasra teszem a lécet, vagy rossz helyen keresek. Eddig ezeket a típusokat néztem, és vetettem el a következő okok miatt:

Honda Civic coupe (7.gen.): ez tetszik a legjobban, de sajnos elég kicsi belőle a választék, úgy sejtem, hogy egy még elfogadható állapotút kifogni szinte lehetetlen. (Elfogadható állapot alatt azt értem, hogy nem szenved semmiféle visszafordíthatatlan halálos kórban, bevállalható vele nyugodt szívvel még egy külföldi út is, és a belseje nem arra utal, hogy munkásautónak használták, kapálógép hordásra, és nem olyan a hangja, mint egy széttuningolt gépnek nyugdíjas korára. Ezt nem kifejezetten erre a típusra értem, hanem úgy általában.)

BMW E46 compact: a lopási statisztikák alapján nem tűnik jó választásnak egy BMW Budapesten, és a magas fenntartási költségektől is félek. Pláne, ha azt is figyelembe veszem, hogy a hirdetések nagy része külföldről behozott, lekövethetelen múlttal rendelkező példányokat tartalmaz. Kerüljem inkább?

Alfa 156-os: nem vagyok autószerelő, és nem is akarok azzá válni. Sajnos csupa rosszat olvasok ezekről. És mivel itt is elmondható, hogy a nagy része külföldről behozott, lemondtam róla. Hiba lenne venni egy ilyen kocsit?

Honda Accord, Lexus IS200 tetszene még, de úgy látom, hogy azok drágábbak. A Mazdákról pedig az a hír járja, hogy rohadnak.

Tud esetleg ajánlani mást, vagy tanácsot adni, merre keressek tovább?

Előre is köszönöm,

Balázs

Kedves Balázs!

A 156-ost nem ajánlanám, vannak alfások, nekik való, ők elnézik az autónak, hogy átlagon felüli törődést igényel. Az E46 Compactnak nem akkorák a fenntartási költségi, mintsem azt sokan gondolják, de nyilván foglalkozni kell vele.

Másfélért már lehet nagy motorosakat is venni. Én türelemmel keresnék egy Civicet, vannak belőlük kifejezetten normális darabok is, csak ki kell várni a vételt.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi unalmas mellé izgalmat

július 1., 17:26 Módosítva: 2016-07-04 18:13:24
111

Tisztelt Becsületesnepper!

Családom folyamatos bővűlése miatt (3 gyerek) az elmúlt évek használt autó vásárlásaimat folyamatosan a praktikum, ésszerűség és hasonló unalmas szempontok szűk nyomvonala határozta meg, ami jelenleg egy Renault Scenicben manifesztálódik. Ugye, hogy ebben mennyi a boogie, azt nem nagyon kell bemutatnom, végülis szerethető autó, nagyjából úgy, mint ahogy az ember az anyósát szereti, a család velejárója, elviseled és megpróbálod szeretni.

Na, de... Elérkezett a pillanat, hogy végre egy kicsit magamra is gondoljak és valami izgalmasabb tárgyat birtokoljak.

Budapesti munkába járáshoz, nagyjából napi 30 km és hétvégi élményautózáshoz keresek valamit, ami nem drágább, mint 1,5 millió Ft. Évjárat nem érdekel, formára inkább coupe ami megfog.

Ami nagyon tetszik az az E46 coupe, illetve az első generációs Audi TT. Szemezgettem még Mini Cooper S-sel, de próbakör után nem győzött meg, nagyobb húhára számítottam.

Érdemes ezeket nézegetnem, vagy teljesen rossz az elképzelés?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel

Zsolt

Kedves Zsolt!

Az E46 kupéból a nagy motorosok (325, 328, 330) a jobbak, de azokban gyárilag nem volt sper, így annak a beszerzésével még kell számolni, ha szeretne egy kis izgalmat. 1.5 millióért azonban még nem fog igazán jó nagy motoros E46-ot kapni, én elgondolkodnék egy E36-oson is, azokban volt sperres is, és az már elmegy keresztben, ha kell. Az Audi TT nem nagy tűz, szerintem inkább csak a formája miatt gondolják az emberek hogy sportautó, valójában nem az.

A hátsó ülések csak jelzés értékűek, azokba ember nem ül be. Ha jó a két ülés, akkor egy MX5 is jó lehet. Nagy tűzijáték abban sem lesz, de sokkal jobb az előadás, mint egy TT-ben. Jó üléspozíció, zseniális váltó, futómű, egyensúly, és ha sikerül egy Anniversary-t venni, abban a ngyobb motor mellett Bilstein futómű, sper, hatos váltó is van. A Mini Cooper kompresszoros változataiban kevesebb a motor probléma, de a váltóval, az elektromos kormány szervóval lehetnek problémák.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Napi 200 kilométerhez PDTDI-t?

június 29., 10:40 Módosítva: 2016-07-03 16:01:17
146

Kedves Becsületesnepper!

Napi 200 km-t utazom, munkahelyemre oda-vissza, ehhez keresnék egy megfelelő autótípust és kérném a segítségét. A megtett táv 85%-a autópálya, és max 120km/h, nem vagyok versenyző típus.

Cél: az alacsony fogyasztás. Természetesen dízel járgányt keresnék, árban plafon a 800.000 Ft. Ha olcsóbb, az sem baj.

A VW TDI-k, esetleg PDTDI-k kerültek elötérbe, vagy esetleg Audi A2. Sok Golf és mégtöbb Passat van a hahu-n, de melyik típus a legjobb? Lehetőleg 5 ajtóst érdekelne, természetesen klímával.

A VW digitklímáról már sok rosszat halottam, vagy csak akinek elromlott már, az hangosabb a fórumokon? Vagy van más autógyártó, amely megbízható ebben a kategóriában?

Segítségét elöre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Szerintem jó Audi A2-est ennyiért nem fog találni. Nem olyan régen gondolkoztam rajta, hogy kellene A2-est venni szaladgálósnak, mert mindig tetszett. Meg is néztem néhányat, de nagyon sok szemetet láttam, a kilométeróra állásokról most ne beszéljünk, mert az egy másik történet, úgyhogy fel is adtam ezt a tervemet. Kint is megnéztem őket, és amit már megvettem volna, az 3500-4000 eurótól kezdődött, és az még kint volt. Egyszerűen a koruk miatt, és a "gondos" gazdák miatt le vannak élve.

Nekem a PDTDI-k közül a 101 és 105 lovas a kedvencem, ezek esznek a legkevesebbet, mindamellett még mennek is normálisan. A legmegbízhatóbb a 90 lovas 1Z motorkódú régi TDI, de a 110 lovas AFN kódú is nagyon jó. Ezekkel olyan nagyon mellé nyúlni nem lehet, ha nincs bennük egymillió kilométer, és ezeket lehet a legolcsóbban üzemeltetni. A digit klímától én nem félnék, nekem még sose romlott el, de minden elromolhat, ha pedig elromlott, akkor meg kell javítani, de választhat manuálisat is. Az autóra költeni kell, ez ilyen.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy családnak kis fogyasztásút

június 28., 11:16 Módosítva: 2016-07-02 15:11:33
169

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk. Milyen autó lenne az elfogadható számunkra? Leginkább munkába járás miatt fog kelleni (másik városba), így elsődleges szempont, hogy keveset fogyasszon és ne kelljen a fizetést benzinre költeni.

Egy viszonylag olcsón fenntartható, egyszerű kocsi kellene. Viszont nehezítő körülmény, hogy 3 gyerek van (a legidősebb 8 éves), akiket reggelente iskolába, oviba kell hordani. Ezért jó lenne, ha mind az 5-en beleférnénk az autóba. Szerencsére kis termetű családról van szó és nem tervezünk hosszabb utakat vele, de azért hébe-hóba együtt is használnánk.

Minderre kb. 300-400 ezret tudnánk szánni.

Köszönettel

Kedves Kérdező!


Elsőnek a Toyota Carina E jutott az eszembe, egy 1.6-os benzin motorral. Ez egy legendásan megbízható autó, tényleg nem megy tönkre, jellemzően csak a karbantartásra kell költeni. A hátsó kerékív rozsdásodására kell odafigyelni, mert ma már nincs olyan, aminek ne lenne itt barna vész. Ennek a javításával kell kalkulálni az elkövetkezendőkben.


A Corolla hasonlóan megbízható típus, de némileg kisebb, tartok tőle, hogy az nem lesz megfelelő méretben, de ki kell próbálni a gyerekekkel. Ennyi pénzért én ezt a kettőt venném.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Megbízható klasszikust

június 27., 13:38 Módosítva: 2016-06-28 17:11:09
208

Kedves Nepper!

Egy olyan autó a cél, ami a kötelező karbantartásokon túl problémamentes, megbízható konstrukció. Mindennapos vegyes használatra kell két személynek. Lényeges, hogy valami masszívabb klasszikus konstrukció legyen sormotorral, hátsókeréken hajtva, a kilencvenes évek bejön. Luxus és extra nem kell, illetve a feltűnést is kerülném, de lelke az legyen. A keret másfél millió forint.

Köszi, Laci és Éva

Kedves Éva és Laci!


Ez a fajta felépítés meglehetősen beszűkíti a lehetőségeinket, hiszen ebben az időben jellemzően a BMW és a Mercedes csinált ilyen autókat, persze vannak kivételek. Például az Opel Omega, de ezek mára nagyon megfáradtak, és régen sem voltak különösebben jó autók, nem volt bennük semmi érdekes.

Mercedes-ből a 124-est venném, nem maradt mára sok belőle, és sok közülük többször megtette az utat a Marsig és vissza, de lehet találni olyat, ami még vállalható, csak nagyon kell keresni. BMW-ből az E36-osokból is lehet még szépeket találni, a legjobban a 325-ös és a 328-asokat szeretem, de a 318 IS motor is nagyon jó, de az csak a kupéban van.


A legjobb ilyen autó szerintem a Lexus IS 200 Sport, azokban hatos kézi váltó van és sper difi. Sportolásra alkalmatlan, mert gyenge hozzá, de egy nagyon jó autó, jó futóművel, kitűnő váltóval, soros hathengeres motorral.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hülyegyerekautót félmillióig

június 26., 11:44 Módosítva: 2016-06-28 11:18:27
255

Tisztelt Nepperűző!

18 éves vagyok. 500 ezer forintot tudok rászánni autóvásárlásra, illetve plusz 170 ezret a lepapírozásra. Jelenleg egy 1,3l-es Škoda Feliciám van, aminek egy-két marginális problémától eltekintve semmi baja nincsen.

Az lenne a kérdésem hogy milyen autót lehetne venni ötkilóért, amivel ha úgy tartja kedvem, száguldozhatok a környékbeli hegyekben? Ugyanis jó a Felicia, de erőtlen és nem érzem benne a tüzet, ezért valami erősebb kellene. Tudom jól, hogy ezzel az életemet kockáztatom, de szeretném kiélvezni addig a szívómotorok adta lehetőségeket, amíg nem késő. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Sándor

Kedves Sándor!


Az egyik kedvenc kategóriám ez a 80-90-es évekbeli hülyegyerekautók. A teljesség igénye nélkül pl., Citroen Saxo VTS, Peugeot 106 GTI, Suzuki Swift GTI, Golf II GTI (1.6, 1.8, 1.8 16V), Polo 1.6 GTI, Punto GT. Ezekkel az a baj, hogy tényleg átmentek már néhány hülye gyerek kezén, és kevés a normális állapotban megmaradt példány.


A karambol természetes velejárója ennek a kategóriának, itt előfordul, hogy a tető korábban belevert a karterbe. A srácoknak nem mindig volt pénzük alkatrészre, szerelőre, ezért óriási tákolásokra lehet számítani úgy a kaszni, mint a műszaki tartalom terén. Mindenképpen vigyen magával hozzáértő embert, aki adott esetben elrángatja a kocsi mellöl, hogy ne impulzusvásárlás legyen egy szép felni miatt, mert egy mellényúlás végeláthatatlan szopóroller lehet.


Üdv:

doki

Távolról sincs vége, olvasson még

Multiplát csomagtartóval

június 25., 09:38 Módosítva: 2016-06-27 13:39:31
162

Tisztelt István!

A jelenlegi 14 éves F Astra helyett keresek valamit, amiben tényleg elfér öt ember. Vagy, ami még jobb, hat. Hatszemélyes, ami tetszik is, csak a Honda FR-V és az újabb Multipla jöhetne szóba, azonban a gyerekek miatt mind a két autó csomagtere kicsinek bizonyul. Létezik olyan hat vagy 5 különálló üléses autó 1,3-1,5 millióért, aminek mondjuk 600-nál kezdődik a csomagtere?

És a szokásos: jó fogyasztás, megbízhatóság, stb.

Köszönettel:
Csaba

Kedves Csaba!

A hatszáz literes csomagtartót sírgödörnek hívják, emlékeim szerint semmiben nincs ekkora tér ennyi pénzért. Illetve van, a Citroen XM kombiban, de mintha a megbízhatóságot is említette volna, mint szempontot. A legújabb Passatok csomagtere közelíti meg ezt a számot, de az árat szorozni kell közel nyolccal. Én elgondolkodnék, hogy miként racionalizáljam a csomagok számát, illetve vennék egy csomagtér elválasztó rácsot, hogy plafonig tudjak pakolni. A csomagtartó méreteket itt tudja megnézni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Rohangálós kis dízelt hosszabb távra is

június 24., 11:16 Módosítva: 2016-06-25 11:24:56
124

Tisztelt Nepperűző!

Fiatal, megbízható, benzines, automata, ám 10 litert fogyasztó CR-V-m mellé szeretnék egy alacsony fogyasztású kiskocsit, amit majd kb. 1 év múlva átadhatok a feleségemnek tanulóautónak. Addig is kisebb és egyaránt nagyobb utazásokra (heti 2* 400km-aminek a fele autópálya) használnám.

A megbízhatóság, az alacsony fenntartási költség, a 4-5 liter körüli fogyasztás és a 150e km-ig terjedő futásteljesítmény lenne az elvárásom, hogy még pár évig szolgáljon. A keret 1M FT +/- 100e.

A kiszemeltjeim: Suzuki SWift 1,3 ddis, Citroen C3 1.4 Hdi, Toyota Yaris 1.4 D-4D stb. Mit gondol, mi lenne az ideális választás? Eszébe jut még valami alternatíva? Illetve igaz a rémhír, hogy ezek a kis kerregők autópályatempónál rosszul fogyasztanak?

Válaszát előre is nagyon köszönöm, üdvözlettel: Matyi

Kedves Matyi!


Sokszor elmondtuk már, hogy nem kilométert, hanem állapotot veszünk. Egymillió forintért hagyjuk ezt a 150 ezernél ne legyen benne több szöveget, mert jellemzően nem azért vesz valaki dízelt, hogy a garázsban tartsa, és nincs nagy realitása. Persze lehet találni ilyeneket, de ritka, mint az igazmondó politikus.


Nem rémhír, de igaz, hogy egy kis motor forszírozottabb tempónál többet eszik, mert egy kicsit erőlködik. Ebből a felsorolásból én a Yaris-t venném elsősorban, az a legjobb kis dízel autó. Ha haladni is szeretne, akkor inkább válassza a relatív nagy motor, kis kaszni kombinációt, mert a nagyobb motor nem erőlködik ugyanannál a tempónál, ezért ugyanannyit vagy kevesebbet is ehet.


Én vennék egy 1.9 PDTDI VW Polót vagy Fabiát, mondjuk inkább Polót, az igényesebb, mint a Skoda. A 4-5 literes fogyasztást is fenntartásokkal kezelném, inkább öt literre számítson, de az is nagyon jó, persze ez lábfüggő. Egy rendesen karbantartott dízelnek a 400-500 ezer meg sem kottyan, sőt, ott még csak be van járatva.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsón legyen benne a bugi

június 23., 14:36 Módosítva: 2016-06-24 13:36:43
213

Kedves Becsületesnepper!

Unom már ezt a sok "takarékos, racionális első autót keresek" kérdést. Én olyat keresek, amiben benne van a bugi és belefér egy 600-800 ezer közé saccolt keretbe. Ez lenne az első autóm, hétköznap főleg bringával járok dolgozni, de hétvégi kiruccanásokhoz keresek valamit, ami kicsit fickósabb, érdekesebb a nagy átlagnál. A helykínálat sem nagyon érdekel, csak ketten mennénk a barátnőmmel, akár roadster is szóba jöhet.

A korombeliek közül sokan mondják, hogy vegyek Audi A4-et egy harapósabb TDI-vel, vagy BMW E36-ot öblösebb benzinessel. Alapvetően tetszenek, de a velük járó sztereotípiák és előítéletek kissé taszítanak (nem félek bevallani, hogy hiú ember vagyok, ez is érdekel). Szép gyári állapotban viszont szinte lehetetlen találni és azok nem is ennyibe kerülnek. A BMW E36-ot vezetni szerintem mókás (főleg a sorhatos kétliterestől felfelé), de rettenetesen tudnak rohadni.

Tud nekem további tanácsokat adni akár olasz, japán vonalon is?

Köszönöm! Zoltán

Kedves Péter!

Ennyi pénzért nincs igazán jó E36, pláne nagy motoros. Lehet már Civic VTI-t venni ebben az árkategóriában, de meg kell nézni őket, mert sok a korábban hullára tört kocsi. Ha nincs VTI, egy sima 1,6-os is jó lehet.

Ha már japánnál tartunk, a Suzuki Swift GTI nagyon jó, csak alig van belőle. Érdemes lenne márkaklubokban körülnézni, hátha tudnak eladót. Az olaszok közül a 2,4-es öthengeres motorral szerelt Bravót vagy Stilót vennék, de abból sincs, illetve Stilóból csak automata van, az nem a legjobb. Érdemes lenne elgondolkodni a Citroen Saxo 1.6 VTS-en, illetve a Peugeot 106 S16-oson is, gyakorlatilag ugyanaz a kettő, csak másképp vannak felöltözve.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt nem vártad a neppertől!

június 21., 17:13 Módosítva: 2016-06-26 11:23:41
1189
Mai Nepperűző-rovatunk termése rendhagyó. Csaba versben kérdezett, hogy átüsse nepperünk sziklaszilárd ingerküszöbét és sikerült is. De Herr Kopaszt nem lehet csak úgy sarokba szorítani.

Segélykérő levél a nepperhez

Mélyen Tisztelt Kronográf Úr!
Kedves, drága Nepperünk!
A pórnép szólít mostan Téged,
S tudásodat kéri fegyverül.

Végét járja már az öreg társam,
egy sötétzöld Citroen.
Kevés már az esély rája,
hogy az új műszaki meglegyen.

Elkapott ám engem is a gépszíj,
mindenfélét nézegetek.
Vagy talán a talmi csillogás,
amit én is kergetek?

Szeretnék egy ütős verdát,
Saabot, Rovert netán Volvót,
Mindegyikből benzinest.
Váltó legyen automata,
vagy a vágyam felszínes?

Sok-e ám a fenntartásuk, turbó, váltó s egyebek?
Megbízható gépek ezek vagy ingem-gatyám rámegyen?

Maradjak-é egyszerűbben, mi köznépi technika?
ZX helyett jönne C4 ez talán gondot nem jelent?..

Keretem az egymillió
és ebből nem engedek!
Nem azért mert nem akarok,
hanem, mert nem lehet.

Ebben kérném segítséged,
tanácsod lesz táptalaj!
Csaba voltam Tisztelettel,
ingyom-bingyom, sállalaj :)

És íme a nepper válasza, megkönnyeztük mi is és ihletet is adott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Váltót vagy csak fogaskereket cseréljek?

június 17., 16:33 Módosítva: 2016-06-24 11:21:48
222

Kedves Becsületesnepper!

Kérlek mindenképpen írd meg, hogy jó lett-e a Fabia-d az új váltóval, illetve azt is, hogy ez pontosan melyik váltó. És az is érdekes lenne, hogy feltétlenül a teljes váltót kell-e cserélni a hosszú ötödikhez vagy elég csak annak a fogaskerekét.

Előre is köszönettel

Gábor

Kedves Gábor!

Az én Fabiámban egy EWT kódjelű váltó volt, annak az áttétele ötödikben 0.7, én ezt cseréltem ki JDD kódú váltóra, annak 0.658 az áttétele, ezt a váltót az 1.4-es TDI-hez szerelték. Itt találhatóak az áttételek. Már az EWT is a leghosszabbak közül való, és drasztikus változást nem vártam, de megérte mindenképpen.

Az azonos fordulathoz tartozó sebesség csak tíz km/h-val lett magasabb, 3100-as fordulaton 160-at mutatott az óra, most 170-et, és nem erőtlenedett el az autó, szinte ugyanúgy gyorsul ötödikben, mint régen. Ami nagyon meglepett, hogy a fogyasztás jelentősen csökkent. Korábban a fogyasztásmérő 6-6.1 literen állt, ez most 5.3-5.5 liter, az adott tankra eső forgalom függvényében. Ez a valóságban beöntő nyílásig tankolva 5.1-5.3 l/100km, ami még nekem is meglepő, különösen annak fényében, hogy nem közlekedem lassan. Itthon és Ausztiában fix, óra szerinti 150-nel megyek, Németországban az autópályán most már 170-nel megyek (amúgy megy 200-zat), illetve amit enged a forgalom, normál közúton még soha nem előzött meg senki, ha hegyi szakaszokhoz érek, ott pedig kimondottan tempósan megyek. Nyilván ez a mérés nem lézer pontos, mert nem ugyanannál a kútfejnél tankoltam újra, de nagy eltérésre a valóságtól emiatt nem számítanék.

Szerintem egyszerűbb váltót, mint fogaskereket cserélni. Honnan vesz olyan fogaskerék párt? Egy pár fogaskerékért nem szedi senki szét a váltót, mert utána mit csinál a maradékkal. Ha bemegy a boltba, ott többe fog kerülni egy pár fogaskerék, mint amennyiért bontott váltó lehet venni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Megbízható családi benzinest 1,5 millióig

június 15., 11:17 Módosítva: 2016-06-21 23:54:58
126

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 4 éves Fiat Bravo 1.4 (90 Le) boldog tulajdonosa vagyok. Sajnos családi okok miatt szükséges megválnom tőle, hogy egy kevesebb összegért vásárolt használt autó mellé megtakarításom is maradjon.

A keretem a fentiek tükrében 1,2 - 1,6 millió Ft, de ez minden járulékos költséggel értendő.

Fontos lenne a kiválasztandó autó esetében a hely, hogy születendő gyermekeimmel a család elférjen, valamint a megbízhatóság. Igazából, hogy őszinte legyek, az is szempont, hogy az autó megfelelő dinamikával tudjon közlekedni, tehát nem szeretnék újfent 1,4-es autót vásárolni.

A megbízhatóság miatt a japán autók felé kacsingatok, a Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis triumvirátus tagjai a legfőbb esélyesek.

Évente nagyjából 15 000 km-t vezetek, tavasztól őszig robogóval járok, így ilyenkor inkább a hosszabb utak dominálnak, a téli időszakban viszont vegyesen rövid városi, hosszabb vidéki utak is vannak.

Elsősorban benzines modellekben gondolkodom, de szívesen veszem bármily nemű tanácsát! A német típusoktól sem idegenkedek, sőt, alapból ilyen beállítottságú vagyok, csak a japán modellek megbízhatósága nyomos érvnek tűnik a fentebb jelzett típusok esetében. 4-5 ajtós, vagy kombi, a lényeg hogy jusson mindenkinek, mindennek hely.

Remélem sikerült annyi információt leírnom, amely alapján tudna ajánlani valamit.

Megtisztelő válaszát előre is köszönve!

Üdv: Zoli

Kedves Zoli!


Mindhárom ön által felsorolt autó jó. A Mazda 6-nál az ismert hátsó kerékív és ajtó alján történő rozsdásodásra kell figyelni, ebből a szempontból a Magyarországon forgalomba helyezett autók jobb állapotban vannak, de legjobb, ha egy olasz importosat talál, ami nem az Alpokból származik, hanem délebbről. Ha találna egy rozsdamenteset, akkor azonnal alváz és üregvédelmet rá, és akkor még sokáig használhatja.


Az Accord és az Avensis sokkal jobb rozsda szempontból. A három közül a Toyotára jellemző legkevésbé a rozsdásodás, viszont az Accord a legstabilabb műszakilag.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Mozgáskorlátozottság mellé automatát

június 14., 10:25 Módosítva: 2016-06-19 12:36:40
33

Kedves István,

Elnézését kérem, hogy itt, ezen a mail címen zargatom. Mentségemre szolgál (?), hogy nem tudom, hogy megjelenik-e a Totalcar felületen valaha is a kérdésemre adott válasz, mert talán nem túl érdekes széles körben.

Amiben szeretném a tanácsát kérni:

Mozgásomban némileg korlátozott vagyok, de azért nem annyira, hogy autót ne vezethessek.

Ami problémát jelent az a kuplunghasználat. Ezért keresem azt az automata seb. váltós benzinest, amibe a beülés is könnyített valamelyest, azaz viszonylag magasra kell becsusszanni.

Keveset autózom - évi 5.000 km-t megyek csak, 90 %-ban városban -, de ezeket az utakat nem tudom/akarom más módon kiváltani.

Fontos szempont még, hogy az autó

- 5 ajtós,- megbízható,- kényelmes (ülésállítási lehetőségek),- viszonylag kis (ne SUV) méretű,- költséghatékony üzemeltetésű legyen.

A fenti paraméterek alapján a Mercedes A osztályt (ő a favorit), Suzuki SX4 automata verzióit nézegetem.

Méret szempontjából ezek felelnének meg, de mivel még soha nem volt automata váltós autóm - jelenleg egy 14 éves Skoda Fabiát hajtok -, nem tudom, hogy megfelelőek lehetnek-e váltó-megbízhatóság és kezelhetőség szempontjából.

Persze az üzemeltetési/fenntartási költség is érdekes lenne.

Természetesen szívesen várom egyéb ötleteit is. Sőt.

Köszönettel,

Zoltán

Kedves Zoltán!

Az A Merci nem arról híres, hogy hú de jó az automatája, inkább az ellenkezőjéről, és rozsdásodni is tud szépen az ajtók alján, küszöbökön, sárvédőíveken. Az SX4 sokkal megbízhatóbb, nem is rozsdásodik, szerintem az sokkal jobb választás lenne.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még