Nepperűző Nepperűző

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, nem értek mindenhez. A válaszaim szubjektív vélemények, amelyeket személyes tapasztalataim, érzelmeim befolyásolnak. Az adott kérdésre többféle helyes válasz létezik, nem csak az enyém, de nekem most ez jutott az eszembe. Voltak, vannak, lesznek az autógyártásban mélypontok, de nem hiszek abban, hogy egy adott típus teljesen rossz. Azt gondolom, hogy némelyik típus jobban, másként igényli a gondoskodást, mint azt a gyári előírás mondja. A legrosszabbnak tartott típusokból is van olyan, amelyik megfelelően gondos karbantartás mellett hibátlanul működik.

Becsületesnepper

Tízéves prémiumra váltanék, érdemes?

2015.07.29. 10:45 - becsuletesnepper.hu

 

Üdvözlöm!

Jelenleg egy 2008-as Mitsubishi Lancer 2.0 DID-t (=VW 2.0 PDTDI) hajtok. 40 ezer km-t tettem meg vele 1 év alatt minden gond nélkül, most 105 ezer km van benne. Az autó jelenlegi áráért már lehet kapni Audi 3.0 Tdi Quattro-t S-Line felszereltséggel 2005-ből, ami még így, 10 évesen is felülmúlja a japánt szerintem. Ön mit tud erről az autóról, és érdemes-e egy kétszer ennyi km-t megtett autóra váltani erről a 2.0 PDTDI-ről?


Üdvözlettel:
Dávid

Kedves Dávid!

Egy ilyen A6-os tényleg felül tud múlni sok mindent, különösen fenntartási költségekben. Az egyik ügyfelem kilenc hónap alatt kétmilliót költött rá, igaz, a végén jó lett. Árultam az egyik barátom tizenkét éves 530-as BMW-jét, amiben 330 ezer igazi kilométer volt. Tíz évig volt nála, és a tíz év alatt ráköltött ötmillió forintot. Felhívott egy érdeklődő, hogy akkor erre az autóra a következő 100 ezer kilométer alatt ugye nem kell rákölteni semmit, mert neki pont ennyi pénze van. Na ő az aki háttal ül a moziban, és még a szemét is eltakarja. Nincs akadálya, hogy megvegyen egy ilyen autót, mert jók ezek, ha valakinek erre porcosodik, de a prémium autó tulajdonlásának feltételei vannak. Bármikor ki tud rántani a zsebéből félmilliót szervizre? Ha két hónap múlva megint van valami apróság 300 ezerért, akkor az is megy? Van 200-200 ezer forintja téli illetve nyári gumikra? Ha meg is van ezekre a pénze, akkor van még egy dolog: van is kedve kifizetni ezt a pénzt mosolyogva, hiszen ön négy karikát (vesét, csillagot) tol? Ha ezen feltételek közül csak egy nem teljesül, akkor önnek nincs rá pénze, hogy egy ilyen autót megvegyen. Én is meg tudnék venni egy ilyet, de sose fogok, mert egyrészt nem érdekel, hogy miből szállok ki, másrészt nincs kedvem ezekhez a költségekhez, inkább ebből a pénzből elmegyek a családdal nyaralni. Ezt mindenképpen mérlegelje vásárlás előtt.

-Becsületesnepper-

Hétszemélyes autót félmillióig

2015.07.28. 10:41 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Úgy alakult, hogy ősztől szükségem lesz egy olyan autóra, amivel legalább 6 ember szállítható rajtam kívül. Tizenéves gyermekek edzésre és versenyekre való eljuttatását kell megoldani saját erőből. Ez napi kb 100 km-t jelent, hétvégenként pedig 2-300 km, néhanapján 1-1 külföldi út. Heti átlagban biztosan megtennénk az autóval 1000 kilómétert.

Miután a keret igen szűkös (max. 500 000 forint) tudom, hogy nagy csodákat nem várhatok. Az elképzelés annyi, hogy ne kelljen szervízre költenem horror összegeket és ne legyen olyan fogyasztás, hogy benzinkutat kelljen bérelni a kocsi mellé.

A viccet félre téve sok autót megnéztem a neten és az alábbiakat találtam : Fiat Ulysse, Ford Galaxy, Renault Espace, Opel Zafira, Chrysler Voyager, Citroen Jumpy Évjáratban 1998-tól láttam ilyen autókat.

Melyik a megbízható? Érdemes dízelt venni? Érdemes lehet külföldön körbenézni? Mit ajánlana ezek közül? Gyors válaszát előre is köszönöm, mert hamarosan meg kell oldanom a vásárlást és nem szeretnék vakon, saját kútfőből beleugrani valami rossz vételbe.


Üdv : Viktor

Kedves Viktor!

Szépen feladta a leckét! Azzal kezdem, hogy ne legyenek esztétikai elvárásai, ennyiért örüljünk, ha megy, és nincs szétrohadva. Lesz rajta karc, horpadás, és minden más, ami egy ilyen csapatszállítónál előfordulhat. Sok Voyagert talál ennyiért, ezeknek a 2.5 literes dízele nem valami fényes, a benzinesek meg leeszik a fejét. lehet kapni kis számban Mitsubishi Space Wagont, abból meg merném venni a dízelt és a benzinest egyaránt. A rozsdára figyeljen oda a hátsó íveken, a küszöbökön, az alvázon és az ajtók alján. Zafirából inkább benzinest vennék, ennyiért csak kétliteres dízelek vannak, az meg elég hírhedt. Van azonban egy rossz hírem, a vállalható Zafira drágább. Rozsda ezeken is lehet a küszöbökön, és az ajtókat kinyitva a hátsó íven. Ez az ajtó gumi tömítései alól szokott kezdődni.

Eurovan I-eseket érdemesmég venni, itt a tankbeöntő csövön szokott megállni a sár a hátsó kerékjáratban, és ott szokott először rohadni, amúgy eléggé bírja a rozsdát. Ez ellen a kerékjárat rendszeres mosásával lehet védekezni. Motorok közül a dízelt, különösen az 1-9-est, illetve a két literes szívó benzinest venném. Az Espace-nál már ennyi idősen előfordulhatnak már állandósult elektromos problémák, a dízelek is kitudja hányszor kerülték meg a Földet, sokszor ennek megfelelő állapotban is vannak. A népítéletben az egyes típusok melletti mérőszámok elég beszédesek.  Én Mitsubishit vagy Eurovan I-est vennék ennyiért.

-Becsületesnepper-

Autót nívósabb megjelenés céljából

2015.07.27. 09:42 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

30 éves vagyok, 11 éve nyúzok egy 1,2 HTP Fabiát. Ennyi idő után valami izgalmasabbra vágyok. Lenne rá 700-800 ezer ft. Van néhány esélyes. Pl. BMW 316/318 coupé, de mindenképp 2.0 alatti benzines kupéformájú kupé kellene, nem feltétlen BMW és nem ökörködésre, csak nívósabb megjelenés céljából. Mindennapos használatban lenne az autó, de néha összeröffenéseken villantani szeretnénk. Természetesen más javaslatot is elfogadnék. Pl Az említett BMW-nél mikre kell odafigyelni legfőképpen?


Köszönöm válaszát, László

Kedves László!

A kedvenc részem a levelében: "nem ökörködésre,csak nívósabb megjelenés céljából. Mindennapos használatban lenne az autó,de néha összeröffenéseken villantani szeretnénk." Ennyiért egy E36-os kupét lehet venni, ezeknél a rozsdára kell figyelni, de lehet tényleg szépet találni köztük. Alaposan meg kell nézni a "nyílászárókat", de rozsdásodás lehet a bajuszlécen, az első sárvédőknél, a küszöbökön az emelési pontoknál, a hátsó sárvédőíveken, egyszóval szinte mindenhol, úgyhogy rendesen át kell nézni.

A motorok és a váltók elég strapabírók, én a 318is-t venném, az már megy is valahogy, de még nem eszik sokat, és a gyári kerekekkel már tud nyikkantani is, illetve a speresek elmennek keresztben is a villantások alkalmával.

-Becsületesnepper-

Első autónak TDI vagy benzines?

2015.07.26. 08:28 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

24 éves vagyok, és az első saját autó vásárlása előtt állok. Nagy dilemmába vagyok GOLF 4 1.9 TDI /  Megane közt  között gondolkozok. Évi 10-15 ezer kilómétert megyünk, főképp városban. Autópályán szökőévben egyszer ha járunk.

Kérdésem lenne a következő megérné-e számomra az a kockázat, amely a turbócsere és a kettőslendkerék mizériát rejti magában picit dinamikusabb stabilabb teljesítményért és pár literrel alacsonyabb fogyasztásért? Szüleimnek egy Renault Scenic 1,4-es benzines autója van. Nem egy versenyautó, de a-ból b-be elvisz. Őszintén megvallva pont ezért nézegettem a Megane-kat 1,5 DCI-vel átlag annyiért van normális állapotú jóval fiatalabb (akár 8 évvel is !) Renault mint VW, felszereltségről nem is beszélve.

Mára mára égető kérdés lett az autó, kis Suzuki Swift volt az elképzelés, de egyszer veszek a korlátaim közt normális autót amit a családgyarapításig vígan használhatnék.
Olyan kérdés is felmerül,vajon jobban megéri német import és venni egy kakukktojást vagy itthon egy "biztosnak" igérkező ésszerű keretek közt leinformálható autót vásárolni? Papírozással rendbe rakással kb. egy árban van, nem vagyok egy autóguru kb. 2 hónapja nézelődök a Golfok közt, de a benzinesek közül már van pár 500-600-ért normális dizelben ez közel 800-1 millió forint közt jár.

Mit tudna tanácsolni, mi volna az ideális választás? Anyagi lehetőségeim 600-900 e forint közt mozognak ebben benne van az átírás és az esetlegesen felmerülő gyors szerviz lehetősége pl vezérlés csere.


Várom mihamarabbi válaszát!

Norbi

Kedves Norbi!

A VW csoport régi 1.9 TDI-je, és a Renault 1.5 dci-je egész egyszerűen nem összehasonlíthatóak. Mindkettő lehet nagyon jó, amíg működik, de amíg az 1.9 TDi agyonüthetetlen, addig a Renault inkább lesz szopóroller, részben a gyári harmincezres olajcsere előírások miatt, amit ha betartanak, nagy eséllyel csapágyas lesz a motor 150 ezer kilométeres korára, részben pedig a megbízhatatlan befecskendező rendszer miatt. Ezek közül a Golf 1.9 TDI, nem kérdés, a Renault nem véletlenül kerül annyiba.

-Becsületesnepper-

Hétszemélyes családit hárommillióig

2015.07.24. 11:16 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes nepper!

Abban kérném segítségét, hogy 2 felnőtt + 5 gyermek számára keresek használt autót. Több hetes fórumozások után csak távolabb kerültem a döntéstől. Alhambra/Sharan/Galaxy illetve az újabb Galaxy amit sokan ajánlanak.

A keret viszonylag rugalmas, 2-3 millió, nem is a vételár elsődleges hanem a teljes várható költség (szerviz+üzemanyag+értékvesztés) 5 évre. Évi 12 ezer km-t megyünk, sajnos sokszor városban csak néhány perces útra. Emiatt ha jól gondolom a benzines adná magát, de sajnos valódi 7 (vagy 9) személyesben nem nagyon hallottam jó benzinesről.

A költségen illetve megbízhatóságon kívül nincs semmilyen más kritérium (sem évjárat, km, vezetési élmény, vagy márka preferencia).


Válaszát előre is nagyon köszönöm,

Géza

Kedves Géza!

Elsőnek, mint jó benzines, az Avensis Verso jutott eszembe, de sajnos alig van belőle. A másik japán kedvencem a Previa, csak a benzines szintén olyan, mint a fehér holló, de kintről még lehet hozni jót. Az Alhambra/Galaxy/Sharan trióból a kétliteres szívó motort ajánlanám elsősorban, azokkal van a legkevesebb baj, és még a pénzből is marad jócskán.

Még gondoltam a Mitsubishi Grandis-ra is, megbízható autó, de az sajnos padlóból felhajtható 6., 7. üléssel rendelkezik. Az új Galaxy valóban jó, de nem fog kijönni a három millióból, mert kint tízezer eurónál kezdődik a típus, de az még kint van, és semmilyen sarcot nem fizettünk be rá.

-Becsületesnepper-

Fiatalnak öreg autót

2015.07.20. 15:17 - becsuletesnepper.hu

 

Üdvözletem!

Viszonylag fiatal vagyok (24) és mindig is az öregebb autókat szerettem. A család régi Renault 18 tls-ét nyüstöltem. Soha nem volt vele gond (mondjuk annak ellenére hogy 30 éves csak 50 000-km-t futott). Mindíg gondját viseltük, ahogy azt illik. Most szeretnék magamnak vásárolni valamit ami a kora ellenére még mindig stílusos.

Pár jármű, ami különösen tetszik: BMW E30, Mercedes E190, régi VW Scirocco, vagy akár egy 2-es GTi Golf. Ott van még a GSI Kadett. Tetszenek ugyan még a régi régi Opel Manták és a Renault Alpine-ok de ezek annyira öregek, hogy lehetetlen találni és felújítani is egy vagyon. Tudom, hogy jobban járnék egy olyan autóval ami újabb, de én inkább egy régebbit vennék, felújítatnám még ha árában jobban is jönnék ki egy újabbal.

A Kérdésem az lenne, hogy melyek azok az autók amelyek hasonló kategóriában vannak az előbb felsoroltakkal, de még található hozzá alkatrész és nem eszi meg a későbbiekben a gatyámat is.


Köszönöm előre is.

Kedves Kérdező!

Korábban már írtam egy szösszenetet, ami nagyrészt megfelel a levelében írtaknak. Érdemes elolvasni,van benne két jó videó is. Az E30 nagy kedvencem, ma újra reneszánszát éli a típus, ez meg is látszik az árakon, a rendesebb darabok már közel vannak a millióhoz vagy azon túl. Ebből az egyik legjobb a 318 is, már jól is megy, de még nem fogyaszt sokat. Ahogy Dévai Zsolt barátunk mondta, délutáni motor, 4-7-ig megy. E30-ból azért még lehet tényleg jókat találni.

A 190-es Merci sosem tartozott a kedvenceim közé, a benzinesek karaktere valahogy sosem fogott meg, nincs egy olyan motorja sem, ami egy kicsit is fickósabb lenne. Sciroccóból évek óta nem láttam vállalható állapotút. Ebből is volt GTI motoros, de az még ritkább, mint a Golf GTI. Most, hogy így nosztalgiázunk, eszembe jutott, hogy még sosem vezettem Corradót, de a napokban láttam egy szépet az úton, és rendesen megkívántam.

-Becsületesnepper-

Kapok Focust vagy H Astrát négyszázért?

2015.07.08. 11:22 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

19 éves vagyok, és első autó vásárlása előtt állok. A vásárolandó autó kevés kritériuma közé tartozik, hogy benzines (1.4 vagy 1.6) kombi legyen, minimum 2 légzsákkal, ABS-szel, centrálzárral, szervokormánnyal és rádióval. Több extra (klíma, el. ablak, el. tükör, több légzsák) nem feltétlenül szükséges, de örülnék neki, ha a zárójelben felsoroltak közül valamelyik még beleférne. A legfontosabb, hogy egy jó darabig ne merüljenek fel nagyobb költségek az autóval. A típusok, amikben gondolkodom: elsődlegesen Opel Astra G (akár H is lehet, de az nem tetszik annyira), aztán Ford Focus(/Escort), Citroen Xsara, Peugeot 306. Az utóbbi kettőről azt hallottam, hogy még csak nézegetni sem szabad, mert csak a baj van velük (a Renault Megane-t ezért fel sem soroltam). A vásárlásra átírás nélkül van maximum 400 ezer forintom. Már legalább egy hete nézegetem a hirdetéseket, többet fel is hívtam, de ebben az árkategóriában vagy rozsdásak az Astrák-Focusok, vagy 400 ezer kilométert futottak. Ma sikerült találnom egy G Astrát, ami LPG/benzines, 310 ezret futott (ha már ennyi, gondolom nincs visszatekerve az óra), semmi extra nincs benne, de nem rozsdás, nem karambolos, első ránézésre jó. 390 ezerért meg is tudnám venni. Mi lenne számomra a legjobb megoldás? Érdemes lenne belefogni egy ilyen sokat futott, ráadásul gázos autó vásárlásába (és reménykedni, hogy nem romlik el), vagy inkább gyűjtögessek 500 ezer forintig, és abból már találok jót, vagy érjem be egy régi F Astrával? Vagy egyszerűen csak nem látom reálisan a dolgokat, és többet akarok kihozni a pénzemből, mint amennyit lehetséges?


Válaszát köszönöm:
Péter

Kedves Péter!

Nem látja reálisan a helyzetét. Van 400 ezer forintja, és megemlíti a H Astrát? Az hogy jött egyáltalán a képbe? Még a G Astrából is ez a kínálat alja. Ha már Opelben gondolkodik, akkor egy viszonylag normális F Astra kijön ebből a pénzből, de némi sárvédőív pörsenésre lehet számítani ebben az árkategóriában.

 hasznaltgastra16 02

A Focus-ok mind rozsdásodnak az ajtók élénél, ennyi pénzért meg pláne. Még pár százezer forinttal följebb is lesz némi rozsda a Focus-on, mert ezeknek van egy ilyen típus hibája, hogy rozsdásodik az ajtajuk. Én úgy kezdeném a keresést, hogy beírnám a keret összeget, mondjuk 450 ezret alku előtt, a kombit, benzinest, a klímát, és megnézném mit dob a gép. Van azért itt élet! Az F Astrák a hátsó íveken a küszöbökön és a tank ajtónál rohadnak. Az Escort/Orion mindenhol, de a hátsó nyúlvány az ülés alatt az egyik gyenge pontjuk. A Daewoo-k megbízhatóak, de kicsit torkosabbak a motorok, rozsda ott is lehet. Ennyi pénzért ne akarjon hibátlan autót venni, mert nincs. Lehet venni viszont olyan autót, ami még évekig fog szolgálni, de költeni kell majd rá, viszont együtt kell élni a kisebb hibáival is. Ha gyűjt hozzá még egy százast, akkor már jobbakat lehet venni, de azok sem lesznek teljesen hibátlanok. Ha jót akar, akkor vesz egy Carina E-t, legendásan megbízható autó, nem romlik el soha, a rozsda mennyiségét kell minimalizálni. Előfordulhat ennyiért néha egy Corolla is, az is nagyon jó. Néha lehet találni jobb bőrben megmaradt malac Passatot is, de azok jellemzően 1.8-asok. Az egy hét autó nézegetés még csak a bemelegítés, ezt nem lehet elkapkodni, türelem kell, ki kell várni a vételt, rajta kell lenni folyamatosan, hamar csak befosni lehet!

-Becsületesnepper-

Autót idős szülők szállításához

2015.07.07. 11:35 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Bár jogosítványom lassan 30 éve van, de autóm sohasem volt. Egyszer-egyszer autót bérelni, szükség esetén taxiba ülni nagyon kényelmes volt.
Most azonban 80 év feletti szüleimet kellene ilyen-olyan vizsgálatokra szállítanom meglehetősen gyakran. A taxi lehetne alternatíva, de leginkább az a baj, hogy hol túl magasan van az ülés, hol túl alacsonyan számukra és ezért vagy a be-, vagy a kiszállás nagy nehézséget okoz.
Tehát olyan autóra van szükségem, amelynél az ajtók szélesre tárhatók, hogy lehessen segíteni a ki- és beszállást. Az ülésmagasság (beszállás szempontjából) ideálisan mintha egy átlagos székre ülne az ember. (Kívülről ráül, majd befordul, kiszálláskor fordítva.)

Az autót jellemzően városon belül (sík terep) használnám, napi 10-30 km-es távon.
Legyen megbízható, elfogadható áron üzemeltethető. (A tervezett költségeket elviselem, a váratlan nagyobb kiadások rosszul esnek.)
Hogy hogyan néz ki a kocsi, mennyire gyors, mekkora a csomagtér, stb. nem különösebben érdekel.

Milyen típust javasol? Mennyit érdemes áldozni egy elfogadható állapotú járműre a javasolt típusból?

Köszönettel: Zsolt
 

Kedves Zsolt!

A Honda Jazz első generációja pont megfelelő lenne erre a célra, az átlagnál egy kicsit feljebb vannak az ülései, és nagy az utastér a kis külső méret ellenére, tehát bent is könnyen elférnek a szülei még téli kabátban is. Nem romlik el, keveset fogyaszt, könnyű vele parkolni, nagy a csomagtartója.

Amire figyelni kell, rozsdásodás előfordulhat a hátsó íveknél. illetve az ajtók alján. A nyelestengely csapágy néha szól bennük és az EGR szelep szokott még leragadni, jellemzően a sok állástól, mint például nálam, ha le van téve a kereskedésbe, és nem használjuk. Más bajuk nincs, olajat, gyertyát kell benne cserélni, és kimegy a világból hat literes vagy az alatti fogyasztással. Egymillió körül kezdődnek a vállalható darabok.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi kombit mókán innen és túl

2015.07.05. 08:21 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

34 éves, egyre inkább családos és viszonylag rendszeres erdőjáró ember vagyok, némi - szerencsére fertőző - autóbuzériával megáldva. Családunk tagjai a feleségemen túl egy tizenegy éves 2.4-es Accord (imádjuk) és egy 3-as Mazda (1.6 dízel, az Elátkozott Motorblokk-Díj aranyérmese) halódó porai.

A döglött Mazdát szeretnénk rövidúton egy méretes, benzines családi kombira cserélni. Három lehetséges alternatívát találtunk 2-2,5 millió forint körül, a finomabb célzáshoz lenne szükségünk a segítségére:

1. Honda Accord 2.4 kombi - egyetlen hátulütője, hogy a kocsi orra nem csak egy tuskónál, de a Tesconál is hajlamos fennakadni. Ez a jelenség csúnya zajjal jár és emellé még drága is. (A fenti nyelvi humor rossz, de benn hagyom, hadd fájjon!)

2. Subaru Outback 2.5 - a fenti probléma kiküszöbölésére és az általános terepképesség javítására (a boxeres blüblüblü-faktor csak bónusz). Hátránya, hogy szolidan rettegünk a várható szervizköltségektől és a fogyasztástól.

3. Kia Cee'd kombi 1.6 vagy 2.0 - jó autó két ásítás között. Unalomfaktor kimaxolva, cserébe azonos pénzért jóval fiatalabb példányhoz lehet jutni, nem feltétlenül sokkal fapadosabb kivitelben és a megbízhatósággal sincs semmi baj. Cserébe aszfalton borzasztóan unalmas, terepen borzasztóan unalmas és nem tudom, hogy mennyire használható.

Nagyon nehéz a válasz, de ha magamtól tudnám, nem ragadtam volna billentyűzetet.

(Tudom, hogy használtautó-eladók 99,99%-a nem autóimádó lelkipásztor vagy nyugdíjas tanítónő, ennek ellenére egy megfelelőnek tűnő példányért szívesen utazom akár ezer kilométert is egy irányba.)

Bármilyen iránymutatását, esetleg további javaslatát rendkívül nagy örömmel fogadom.

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

A Subaru Outback nagyon jó autó, nekem is az egyik kedvencem, a szervizköltségektől nem félnék, mert nem egy elromlós fajta, és a kopó alkatrészekből van hozzá utángyártott. Előfordulhatnak olyan esetek, hogy kell hozzá valami húzósabb árú alkatrész, mint ahogy én is jártam a közelmúltban egy ilyennel. Kellet hozzá egy lambda szonda, a legjobb ajánlat is 70 ezer forint felett volt, de találtam egyet az alibabán 110 dollárért ugyanazzal a gyári cikkszámmal, és jó  is volt bele. Nekem kifejezetten tetszik az autó az emelt hasmagasságával és úgy általában a megjelenésével. Az első generációs Audi Allroadban is ez tetszik, csak az egy guruló probléma, a Subaru pedig mindig működik. A fogyasztása 9.3 liter a spritmonitor szerint, ami egyáltalán nem sok egy ekkora autótól. Én Subarut vennék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nőnek csajos autót

2015.07.03. 11:12 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Adott egy nő, aki olyan autót szeretne, ami csajos is, fenntartható is, megy is. A 2004-2005-ös évjáratot böngészve találtam rá erre a három (Kia Picanto, Hyundai Getz, Chevrolet Spark), általam szimpatikusnak talált modellre, árban még éppen megfelelő 500-600 ezer Ft között. Innentől viszont eltanácstalanodtam, hogy melyik irányba induljak, lévén mind a háromból találtam jelenleg eladót, de van, ami vidéken csücsül, és ha nem érdemes, akkor nem utazgatnék 200 km-t feleslegesen.

Továbbá dilemma, hogy van, amelyik árban alacsonyabb, ugyanakkor csk 4 hónap műszaki van rajta, míg a másikon pl. 2017/6.hó. Melyik a gyanúsabb, ha friss műszaki van rajta, vagy ha el akarja adni valaki pár hónappal a vizsga előtt?

Te melyiket ajánlanád elsősorban?

Kedves Kérdező!

A Hyundai Getz, a Chevrolet Spark, és a Kia Picanto is mind Koreában készült, hasonlóan megbízható egyszerű technikával rendelkeznek. A Sparkban a Matizból örökölt háromhengeres motor van, kicsit fésültek rajta, de akkor is csak három henger, jobb a négy. A Hyundai Getz és a Kia Picanto azonos alapokkal rendelkezik, én inkább ezeket venném, ha ebből a háromból kellene választani. Ha szeretne jobbat, igényesebbet, akkor vegyen egy K11-es bakancs Micrát, az sokkal jobb ezeknél.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Bevállaljam a patent E36 kabirót?

2015.07.02. 11:23 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg van autóm és nem is terveztem másikat venni. De lehetőségem akadt egy 94-es BMW E36 6 hengeres cabrio megvásárlására. Első tulajdonostól, karcmentes állapotban, sérülésmentesen, gondosan vezetett szervizszámlákkal. Ennek tudatában nyugodt is lennék az autóval kapcsolatban. Azonban tanácsát szeretném kérni, hogy első számú autónak ez mennyire teljes értékű (kemény tető is van hozzá) és hogy mennyire éri meg a 30%-kal drágább vételárat, mint a használtautó hirdetésekben szereplő hasonló társai? Hozzáteszem egyedülálló vagyok és gyereket sem tervezem még jódarabig.


Várom válaszát!
Köszönettel: Balázs

Kedves Balázs!

Ha annyira patent, akkor megéri a felárat, a hirdetésekben rengeteg a hulla, különösen a kínálat alján. A kabiró is használható télen vászon tetővel, de az időjárás nem tesz neki jót hosszú távon, a kemény tetővel viszont a vászon tetőt megvédjük az időjárástól. Simán vállalható első számú autónak, olyan, mint egy kupé.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tíz évnél fiatalabbat 1-1,5 millióig

2015.07.01. 10:39 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper,


Milyen típusokat tud ajánlani az alábbi feltételekkel:

- 10 év alatti (rajtam kívülálló követelmény sajnos)
 - többnyire városi használatra
 - 5 személyes
 - ne legyen "doboz feeling" benne ülni (ilyet érzek pl egy Swift-ben vagy egy Daewoo Matizban stb)
 - megbízható márka, olcsón szervizelhető

Alapvetően 1 millió Ft-ig (de ha nincs, akkor 1,5), természetesen minél alacsonyabb fogyasztással. Opel Astra H-t, Vectra C-t néztem pl, de nem tudom, volna-e alacsonyabb fogyasztással. (Illetve azon belül milyen motorral?) Ford Focus?


Köszönettel,
Márton

Kedves Márton!

A C Vectra volna alacsonyabb fogyasztással, a dízel. Nem írta, hogy mennyit mennek évente, de főleg városi használatra inkább a benzines. A benzinesek közül az 1.8-as a legkisebb benzines motor, nem fogyaszt rosszul, de egy 1.6-os, 1.4-es motor nyilván kevesebbet eszik. A H Astra és a Focus hasonló fogyasztást produkál, a Focusnak jobb a futóműve, de az Astra sem rossz.

Benzines autóknál a fogyasztás sokkal inkább függ a lábunk súlyától, a különböző típusok fogyasztási adatairól itt tájékozódhat. Az egymillió forintos értékhatárt nyugodtan felejtse el ha tíz évnél fiatalabb H Astrában illetve Focusban gondolkodik, ez az álmodozás kategória, a jók egymillió fölött vannak bőven. Mindkettőt megveheti nyugodtan, nézegesse őket, és azt vegye, amiből jobb állapotút talál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sportos dilemma: Lancer vagy Alfa 159 (156)?

2015.06.30. 12:11 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

A család bővülése miatt szükségessé vált a jelenleginél nagyobb, komfortosabb autó. Hajlandó voltam kompromisszumot kötni annyiban, hogy lehet kombi (babakocsi miatt) de a sportosságról, vezetési élményről nem vagyok hajlandó lemondani.

Mivel tíz éve Alfát használok egyértelműen következik, hogy a kiszemelt egy Alfa 156 JTS SW. Aztán eljátszottam  a gondolattal, ha esetleg mégsem Alfa, akkor lenne-e más, ami kielégítené az igényeimet. Több márkát megnéztem (BMW, Volvo, Ford, Opel) de egyikben sem találtam olyan típust vagy példányt, ami igazán lázba hozott volna, míg rá nem találtam a Mitsubishi Lancer sport kombi 2.0-ra. Tulajdonképpen az autó azt tudja, amire nekem szükségem van, kiforrott, megbízható technika, egyszerű, csicsa- és elektronika mentes beltér, sportos érzet. A motor viszont csalódás, többet vártam (vagy csak amit próbáltam el volt lustulva?)

Ami a problémám és ami miatt Önhöz fordulok, hogy nagyon kevés információt találok erről a két típusról. A Mitsubishiről annyit találtam, hogy sosem romlik el :) (?), viszont pl. hajlamos-e a korrózióra (mint jellemzően a hasonló japánok)? Az Alfára nem jellemző a rozsda (?) de a JTS motor mennyire megbízható, szervízigényes, mennyire drágák az alkatrészek (a motorhoz) a belső digitális kütyük (kétzónás klíma, számítógép) mennyire időtállóak és csak drágán javíthatóak?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:
Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A Lancer valóban hajlamos a rozsdásodásra. Ez jellemzően a hátsó sárvédőíveken kezdődik, de előfordulhat a géptető élén és az ajtók pereménél is. A két literes motor nem egy ördög, nagy tűzijátékot nem kell tőle várni, de nagyon megbízható konstrukció. Az ön által kipróbált darab valószínűleg nem volt ellustulva, ez ilyen, 136 lóerő nem fogja kitépni a kormányt a kezéből. A sportossága inkább a futóművében van, ami elég feszes, de nem kényelmetlen. Az Alfa 159 kevésbé rozsdásodik, de láttam már rozsdásat abból is, ráadásul az a konkrét példány 2010-es volt, és a tornyoknál kezdett szétnyílni a lemez. A JTS motorokkal nincs tapasztalatom, eddig csak JTD-hez volt szerencsém, erről a motorról érdeklődjön az alfás fórumokon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kis fogyasztású dízelt sok pályához

2015.06.11. 07:44 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Napi munkába járáshoz (kb. 250 km, 90% autópálya) szeretném kérni a tanácsodat egy megfelelő autó kiválasztásában. Mivel ennek minden költsége a saját pénztárcámat terhelné, fontos az alacsony fogyasztás, a megbízható működés, alacsony fenntartási költség.

Ekkora éves futásnál természetesen dízelben gondolkodom. (Alsó) középkategóriára gondoltam a kényelem és a biztonság miatt, és így családi autóként is használható lenne. Lehet szedán, kombi egyterű, mindegy. Talán a Renault, amitől ódzkodok.

A keret kb. 1.500.000 Ft (+10-15% ha valami nagyon megérné)+ átírás, szervíz, stb... Gondolom alacsony futású autó ebben az árkategóriában már nem nagyon fellelhető, 200.000 km felettit érdemes még megvenni ilyen használatra? Max 1-2 évre tervezek vele, utána cserélném.


Köszönöm segítségedet.

Üdv:
Balázs

Kedves Balázs!

Én nem is költenék el ennyit a kocsira, mert a nagy futás amortizálja az autó árát is, és majd amikor eladásra kerül a sor nem mindegy mennyiből avul az autó ára. Körülnéznék, és valami 1.9 TDI-t vennék. Minden bokorban van hozzá alkatrész, sokan értenek hozzá, nem egy elromlós fajta, 600-800 ezerért már lehet venni használható darabokat, amiket nem kell azonnal generálozni. Én ugyanezért vettem a Fabiámat, kellett valami, amivel kirohangálok Németországba, hogy ne a családi kocsiba kerüljön bele évi ötvenezer, és ne annak az árát amortizáljam le az extrém futásteljesítménnyel.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családinak PSA vagy Volvo?

2015.06.10. 10:24 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Harmadik autót keresek a családnak évi kb 5-10 ezer Km futással kisebb-nagyobb kirándulásokhoz. Feleségemnek és nekem is van munkába járáshoz (helyi használatú kis kategóriás ) autónk, de szeretnénk egy nem egyterű és nem német, legalább középkategóriás, biztonságos "jó" megjelenésű autót, ami ha lehet "megbízható" és az se baj ha automata...

Amiket eddig nézegettem: Peugeot 607 2.2 vagy 2.7 HDI, 407 SW 2.2 , 2.7 Hdi, Citroen C6 2.7 Hdi,C5 2.0Hdi 2008 után, illetve Volvo S60, V70, S80, XC70... Ezekből D5, illetcve 2.5T jöhet szóba, PSA-ból inkább csak dízelt vennék, de Volvóból nem tudom... Igazából ezidáig szinte mindig PSA konszernből válogattam, és nem is volt különösebb gondom egyikkel sem, de nagyon szimpatizálok a svéd gyártó termékeivel, csak nem tudom mire számíthatok...

A keret max 3 millió Ft...


Kérem segítsen dönteni!
Üdv:Béla

Kedves Béla!

Látom szabadidejében hobbiból autóvillamossági szerelősdit szeretne játszani, mert a 607-es híres erről, de a C6 is ott lohol szorosan a nyakában. 607-est nem vennék, C6-ost igen, de csak a három literest, mert azokban már átdolgozták az elektromos rendszert, a 2.7-esekkel még sok elektromos probléma volt. A népítélet ebből a szempontból nem irányadó, mert a legtöbbet futott autóban is csak 25 ezer kilométer volt, és a tulajok az új játék tulajdonlása felett érzett örömtől hajtva  írtak ítéletet. A 407-eseknél is lehetnek elektromos problémák, illetve a fűtésrendszerében van egy csappantyú, aminek a tengelye tutira el fog törni. Meg kell kérdezni az eladót, hogy ez ki volt-e már cserélve, ha nem akkor készüljön fel rá, hogy ki kell venni a műszerfalat, és meg kell venni az alkatrészt.

A C5 2008-tól már sokkal jobb autó, mint az elődje volt. Ha a franciák közül kellene választani, akkor a C5-öst választanám, de ha bejön a képbe a Volvo, akkor egy V70-est vagy XC70-est vennék a D5-ös dízel motorral. Kombik, lehet őket pakolni, ha nyaralni megy a család. Két ismerősömnek is van ilyen motorral szerelt Volvója, egy XC90 és egy S60, mindkettő túl van jócskán a félmillió kilométeren, és motor gondja még egyiknek sem volt, mindkettőben a gyári turbó van még, az egyiknek kellett a váltóját felújítani.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Menjen a Mondeo, jöjjön a Merci?

2015.06.09. 11:04 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületes Nepper!

Van egy nagy dilemmám. Jelenleg egy 2003-as 1.8 125 Le-s MKIII-as Mondeót hajtok megelégedéssel. Az autó előtte édesapámé volt, tehát tudtam mit veszek amikor eladta nekem. Jelenleg 260.000 km van benne, az első években céges autó volt egy halál nyugodt embernél.

Ki lett cserélve a kettőstömegű kinyomócsapágy stb. 1,5 éve. Lehetőségem lenne lecserélni egy kombi 2004-es C220 CDI (122Le)-re kb Mondeo+200 ezresért. A Merci szintén édesapám tulajdona, de csak 2 éve. Most 340.000 km van benne, viszont előtte egy (német) középkorú úrnál volt, aki tényleg vigyázott rá és szép állapotban van. Motorikusan most lett a turbó felújítva benne. Ezt lenne lehetőségem átvenni az én évi 15.000 kilométeres futásommal. Tudom igen..... 25.000 felett érdemes a dízel. Viszont tetszik, jóval barátibb a fogyasztása és tényleg jó állapotban van.

Ön szerint megér ez Mondeo+200 ezrest, vagy maradjak a megbízható Mondeónál. Kérem segítsen dönteni!


Köszönettel:

Tamás

Kedves Tamás!

Szerintem nagyon megéri.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Octavia helyére terepjárót, de milyet?

2015.06.08. 13:12 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Lecserélném 14 éves Octáviámat, mivel átalakult a munkám. Mezőgazdasági tevékenységet végzünk, ennek megfelelően gyakran kerülünk nehezen járható útra. A kérdés terepjárót, de milyet?

Keveset futunk évi 5-6000 km-t, a gépet feleségem is vezeti. Kacérkodtam a Jimnyvel de semmi nem fér bele. 1,6-2 millió közötti használt gépben gondolkodom.


Várom válaszát

Kedves Kérdező!

Én egy pickup-ot vennék mindenképpen, azoknak van platója, lehet rá pakolni, nem kell óvatoskodni, hogy összekoszoljuk. Ennyiért már tényleg sok autó van, akár klímával is. Legjobb a Toyota Hilux, de ebből van a legkevesebb. Mitsubishi L200-asból, Mazda B2500-ból, Ford Rangerből és Nissan Navarából viszont már nagyobb a választék, és ezek közül választanék, leginkább egy Hilux-ot. Arra ügyeljen, hogy az autó alvázát és alját takarítsa rendszeresen, ne hagyja a sarat heteken, hónapokon keresztül rajta, mert el fog rohadni a karosszéria.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autónak Carismát?

2015.06.06. 08:11 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autónak keresek egy megbízható társat, aki az elkövetkező 5 évben kiszolgálna, a keret nagyjából 700-800 ezer forint lenne rá az adminisztratív költségek nélkül.

Elvárás, hogy minimum 4 személyes legyen, benzines, tágas(abb) csomagtartóval (400+ liter) a hosszabb utazásokhoz.

A kritériumok szerint eddig a következők jöttek szóba:

Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Toyota Corolla (2000-2002) - itt a csúnyácska külső azért eltántorít
Honda Accord (1999-2003)

Első ránézésre a Carisma felé húz a szívem, de nagyon kevés tapasztalatom van velük.

Ön melyik mellett döntene? Esetleg van-e még más javaslata?


Válaszát előre is köszönöm!

Péter

Kedves Péter!

A Carisma nem rossz a rozsdára oda kell figyelni, mert az már előfordulhat, de műszakilag elég megbízható autó. A Corolla iszonyú tartós, de az esztétikai részével teljesen egyetértek. Köztudottan és bevallottan Hondabuzi vagyok, sokszor az orrom alá is dörgölik, ráadásul az Accordnak ez a generációja az egyik kedvencem, rozsdásodás még nem annyira jellemző, de itt is előfordulhat már. Műszakilag szerintem ez a leginkább összerakott és szerintem ez a legjobb a háromból.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Bevállaljak egy Chrysler Voyagert?

2015.06.05. 07:49 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes nepper!

Az alábbi dilemma gyötör: Jelenleg egy 2000 es évekből szalajtott Peugeot Partner 1,9 d tulajdonosa vagyok. Vegyesen munkához és privát célra is használom. Egy-két idegesítő kis problémát leszámítva, leginkább az erejével vagyok elégedetlen.

A felváltó típusnak legalább ekkorának vagy nagyobbnak kéne lennie. A könnyen tisztítható fapados beltér előny. Japános megbízhatóság előny.

A keret 800-900 000 + buffer. Kinézett típusok: Chyrsler Voyager CRD,
Toyota Previa, Mazda MPV.

A Chrysler nagyon tetszik, de semmilyen tapasztalatom nincs vele.


Ön melyiket ajánlaná?

Kedves Kérdező!

A kedvenc részem:"Japános megbízhatóság előny." Majd ezt követi a Chrysler Voyager. :-) A Previa tudja ezt, de a Voyager! A Voyager finoman szólva nem tartozik a kedvenceim közé. Az első Previából alig van itthon, a hahu-n pont három darab van, de nagyon megbízható autó. "Könnyen tisztítható fapados beltér". Na ez egyikben sincs, mind szépen ki van kárpitozva. A második generációs Mazda MPV-ből még nem láttam ennyiért jót, jellemzően el vannak rohadva.

Ha kell a könnyen takarítható beltér, és mennie is kell, akkor vennék egy HDI Partnert vagy Berlingót, ennyiért lehet venni olyat, amit nem kell naponta szervizbe vinni.


 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Másfél millióig kiscsaládit városba

2015.06.04. 17:59 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Elérkezett az idő, hogy megbecsült Astra F 1.4 8V autónkat, egy korszerűbb, de semmiképpen sem kisebb gépjárműre cseréljük, és ne legyen öregebb 10 évesnél. Fő szempont a megbízhatóság lenne, és hogy bírjam etetni. 70% városi használat mellett kb évi 10.000 kilométert autózunk, ezért főleg benzin üzeműre gondoltunk, de a kiszemelt típusok között akad dízel is, zömében 80-150 ezer km-t futottak. A dízelektől amúgy kicsit tartok, de nem tudom mennyivel magasabb a fenntartásuk, szervizelésük, mint egy benzines autóé. Az alább felsorolt típusok közül, melyiket tudja ajánlani, illetve melyikről beszélne le legszívesebben, mire figyeljünk oda vásárláskor stb... Keret kb.: 1,5 millió HUF

Ford Focus 1.4 - 1.6
Mazda 3 1.4 - 1.6
Skoda Octavia II. 1.4 – 1.6
VW Golf V. vagy Golf Plus 1.4 – 1.6
Volvo V50 1.6D - 2.0D
Opel Vectra C 1.9 cdti
Opel Astra H 1.4 – 1.6 vagy 1.3  - 1.7 cdti


Üdvözlettel:

István

Kedves István!

Ekkora éves futáshoz én is benzinest vennék inkább, ezért a dízeleken át is lépnék. A Focus-oknál a változó szelepvezérlésűeknél adódhat probléma vezérléssel, de ez sem egy tragédia. A H Astra sem egy ördöglakat, ott az Ecotec motoroknál előfordulhat némi olajfogyasztás, de ez sem kezelhetetlen.
A Mazda 3-nál a hátsó sárvédőíveken lehet rozsda, amúgy műszakilag szerintem ez a legjobb. Skoda Octaviából inkább az 1.6-ost venném, az 1.4-es nem egy torpedó, bár helyváltoztatásra alkalmas. Ebben van a legnagyobb hely. Golfból (vagy Golf Plusból)inkább a sima 1.6-ost venném, mint az FSI-t.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Jól pakolható, dinamikus autót műszaki analfabétának

2015.06.01. 12:21 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

A tanácsát szeretném kérni, hogy milyen autóra cseréljem le a jelenlegi Suzuki Sedan 1.3 GLX-emet, amivel tökéletesen meg voltam elégedve, de 13 éves szegény és közel 500 000 van benne.

Max. 1,5-2 millió a keret, lehetőleg magas építésű, jól pakolható és mindenképpen dinamikus és megbízható autót keresek. Heti 300-400 km-t ingázó nő vagyok, két gyerekkel, egy kutyával, sportos vezetési stílussal és abszolút műszaki analfabetizmussal. Akár kombi is lehet, ha megfelelően dinamikus és jó az úttartása. Mit tanácsol?

Kedves Kérdező!

Van a paraméterei között egy ellentmondás, amivel nem tudok mit kezdeni. Magas építésű legyen, jól pakolható és dinamikus. A magas építésű az vagy egyterű vagy terepjáró. Ezek nem kimondottan a dinamikusságról szólnak, de a pakolhatóság megvan bennük, legalábbis az egyterűekben. Szerencsére utána megemlíti a kombit is, ami ugyan nem magas építésű, de pakolható, és én is ezt ajánlanám önnek. Amire gondolok elsősorban az a Honda Accord vagy a Toyota Avensis. Ezeknek elég nagy a csomagtartója ahhoz, hogy esetleg egy kutya box mellé még csomag is beférjen, és nem is szoktak komolyabban meghibásodni. A menetdinamikai igénye egy nagyobb benzinessel még ki is elégíthető, az Accordnak például nem is rossz a futóműve, ami az élményhez nem nélkülözhető.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Volvo V50 után fiatalítanék

2015.05.30. 08:40 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenlegi autómat szeretném újabbra cserélni - Volvo V50 (2007.10.) 1,8 benzin. Nagyon imádtam ezt az autót - az olajcseréken, és a kopóalkatrészeken kívül soha nem volt rá gondom, de szeretnék egy kicsit fiatalítani (220.000 km van benne, és úgy gondolom hamarosan egy nagyobb összeget rá kellene költsek - ezt inkább egy újabb autóra szánnám - lehet nem jó a gondolkodásom :-) ).

Továbbra is családi kombiban gondolkoznék, ugyanis hamarosan négy főre gyarapszik a család, és eddig is ki tudtuk használni ezt a mértetet egy gyerekkel. Nagyságrendileg olyan 3,5 M Ft-ot szánnék rá, mindenféleképpen benzines autóban (sajnos volt pár rossz tapasztalatom a dízelekkel), 2010-2013 évjáratokban gondolkoznék, és ne legyen benne sokkal több mint 100.000 km - elvégre egy kicsit fiatalítani akarnám a Volvo-t. Ezen kívül természetesen szeretném, ha megbízható lenne, nem fogyasztana túl sokat, ugyanakkor legyen benne egy kis erő- legtöbbször ugyanis egyedül utaznék vele- szóval ha lehet legyen élvezetes a vezetés - nincs sok igényem :-)


Amiket nézegettem:

Skoda Octavia 1,4 TSI v. 1,8 TSI
Toyota Avensis 1,8
Ford Mondeo 2.0
Hyundai I40 1,6 vagy 2.0
Peugeot 508 SW 1,6 THP

Igen, elég vegyes felhozatal, ha tehetném összekeverném a Peugeot kényelmét a Skoda 1.8 TSI motorjával, és a Ford kiváló futóműjével. De nem lehet :-) Szóval a Skodák azért szimpatikusak , mert stabilak, az 1.8 TSI- ről jókat olvastam, megbízható, és dinamikus motornak írják, az autóhoz könnyen lehet alkatrészt szerezni- ugyanakkor minden második autó Skoda az utakon. A Ford, és a Toyota , és a Hyundai is tetszik, de sajnos nem találok belőlük túl sokat a piacon, és kevésbé dinamikus a motorjuk a Skodához képest. A Peugeot megbizhatóságában, és alacsony szervízigényében kételkedek, ugyanakkor nagyon szép autó.

Ezek az én "tudatlan" pro és kontra érveim, de nem vagyok biztos abban, hogy reálisan látom a helyzetet.

Nagyon érdekelne minden tanács, javaslat.


Válaszát előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!

Én semmilyen TSI-t nem vennék magamnak, az egész turbós korszakot zsákutcának tartom. A PSA és a BMW közös fejlesztésű THP, más néven prince motorja szerintem az utóbbi idők legrosszabb motorja, csak akkor vegye meg, ha szereti az orális szexet a barlangos test rossz végén. Ha benzines, akkor japán vagy koreai szívómotor, már ha a nyugalmat és nem az izgalmat keresi, de a Mondeo sem rossz.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Milyen családi autót kapok 1,7 millióért?

2015.05.28. 13:08 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Keresek egy családi autót túlnyomó többségben városi használatra. A cél leginkább a fentarthatóság. Tehát a célom nem az hogy a garázsban álljon, hanem inkább a használat, és ha valami letörik benne (a gyerek alkot), vagy bármilyen szervíz, akkor ne kelljen súlyos pénzeket otthagynom a karoszériásnál, szerelőnél, autósboltokba, hanem a mai átlagember számára elérhető maradjon (esetleg bontókból megoldhatóak legyenek az ilyen dolgok).

A vételár max 1,5 - 1,7 MFt. Még talán annyi kritérium hogy nem szeretnék túl öreg használtautót (max 4-5 éves). Tanácsodat kérem hogy milyen márkát és típust ajánlasz ezekkel a feltételekkel.


Segítségedet előre is köszönöm.

Balázs

Kedves Balázs!

Sok ember elköveti azt a hibát, amit te. Megjelölnek egy évjáratot és árat, esetleg még leírják, hogy maximum 100 ezer kilométer legyen benne, de nem nézik meg a netet, hogy azért a pénzért nem lehet épkézláb autót kapni. Mikor visszaírok, hogy szóljanak, ha tudnak ilyet, mert én is vennék tíz darabot, akkor megsértődnek.

Ha családi autó kell, akkor gondolom valami Astra-, Golf-méretű autó kellene. Beírtam a keresőbe a paramétereidet, és kijött hat darab normális méretű autó. Vannak a 200-300 ezer között futott céges autók, a sérültek, meg a hullák. Ezerszer elmondtam, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot. Szerintem felejtsd el ezt az évjáratosdit. Van 1,5-1,7 milliód és kell egy normális kocsi. Több típust ajánlanék évjárat megkötés nélkül, mert a 2010-2011-es kritérium kevés eséllyel fog teljesülni, ha normális kilométer futást is szeretnél, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Toyota Corolla, Opel Astra H.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Swift után Swiftet?

2015.05.27. 08:09 - becsuletesnepper.hu

 

Kevdes Becsületesnepper!

Autóvásárláson töröm a fejem, a Swiftem mindjárt elhal. A legfontosabb szempontok: olcsó legyen (és lehetőleg japó), mert max 1,5 évre kéne és keveset használjuk (nagyon max 7-8 ezer km/év), kicsi legyen, mert többnyire városban használnánk, de azért legyen némi csomagtartó is, mert csecsemő és a tartozékok is be kéne férjenek néha.

A keret 200-400 ezer között. Amik közül vacillálok: Nissan Micra, újabban a Mazda 121 (szedán forma, relatív nagy csomagtartó), árban ez lenne a legjobb, de kicsit drágábban már Almerát, Civicet is mérnek, ami helyből sokkal többet ad. Esetleg Suzuki Baleno vagy a jó öreg Swift megint?

Egyáltalán érdemes-e autót venni ha csak 3-4e km-t megy az ember egy évben?


Köszönettel:
Gábor

Kedves Gábor!

Hogy érdemes-e autót fenntartani ekkora futáshoz, azt számolja ki, de szerintem igen, mert ez mindig kéznél van, ha menni kell valahová. és nem kell senkihez, semmihez igazodni. Swiftből már klímásat is lehet venni 400 ezer környékén, és azok már nem is romosak, a fenntartása pedig majdnem megegyezik egy kerékpáréval.

A bakancs Micra sokkal igényesebb mint a Swift, sokkal minőségibb érzés vezetni. Az első Almera nagy kedvencem, nagyon megbízható autó, a rozsda az ellensége. A Baleno is jó, ott a bölcső rozsdásodása elég jellemző gond, annyira, hogy a bontóban várólista van rá. Én vennék egy Swiftet vagy egy Micrát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Automataválós dízelt szabad?

2015.05.26. 13:16 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, és mint mindenki, kezdek elveszni a jótanácsok útvesztőjében. A keret 1.5 millió. Évi 18000-20000 km 80% városi felhasználás.
Amire szükségem lenne az egy automata kombi, a raktér nagyon fontos (jelenleg egy I Octaviával járok és bizony van, hogy a ledöntött ülések mellett is kicsi a csomagtartó). Az automata is elengedhetetlen, mert a párom mozgássérült és csak azt tudja vezetni. (tartanom kell a ...tronik váltóktól? Állítólag a régebbi konstrukciók megbízhatóbbak és olcsóbban szervizelhetőek. Ami még szempont a jó zajszigetelés, csendes utastér. A jelenlegi 1.8 benzin Octaviamnál a városi fogyasztás maximum 9 l még vállalható, de az auópálya tempónál 3500-4000-es fordulat nem túl kedvező, így főleg nagyobb köbcentis dízelben gondolkodom. Milyen autó lenne ideális?


Válaszát előte is köszönöm!
Köszönettel:
Bálint

Kedves Bálint!

Ezekből az autókból elég kevés van, kicsi a választék.  Az automata váltótól önmagában nem kell tartani, de gondozni kell. Van egy dolog, amit el kell fogadni, ha valaki keveset akar tankolni, akkor dízelt vesz, ha  kézi váltós autója van, akkor kettőstömegű lendkereket fog cserélni kuplunggal, akinek automata váltós van, az előbb utóbb váltót fog felújítani, mindkettő sokba kerül, és egyik sem fog jól esni. Ha ezt nem tudja elfogadni az ember, akkor marad a BKV. Elsőnek a VW Passat 1.9 PDTDI jutott eszembe, ezekben egy tiptronic váltó van, ez lényegesen megbízhatóbb, mint a multitronic, azt nem ajánlanám. Audi A6 2.5 TDI-ből sok van, azt ne vegyen, az elég nagy szopóroller tud lenni, és sokat is eszik.
Az 5-ös BMW még szintén nagy de a hathengeres dízelek nem fognak túl keveset enni. A Mondeónak van még nagy kombija, de ott a befecskendező rendszerrel szokott baj lenni. Eszembe jutott még az Opel Vectra C, abban egy jó multijet motor van, a váltója is jó, és hely is óriási van benne. Talán ezt vennék leginkább ezek közé a paraméterek közé szorítva.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass