Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Második autót hosszú utakra

6 órája Módosítva: 2016-05-30 11:23:06
2

Kedves Főnepper!

Egy örökzöld kérdéssel fordulok hozzátok. Hétvégi, főként autópályás kiruccanásokhoz keresek valamilyen megoldást kis családunk (2 felnőtt, 2 gyerek, 1 kutya) számára. Mivel van városi rohangálós autónk, kizárólag hosszabb utakra (hétvége, nyaralás), valamint amikor nagy dolgot kell cipelni lenne használva. Éves futása kb. 10-15.000 km.

Mivel nem bizonyítottan, de skót vagyok, fontos számomra, hogy amíg nálam van az autó (5-8 év), a legkevesebb pénzt kelljen elkölteni rá. Tehát figyelembe véve a beszerzési és eladási árat, üzemeltetési költségeket, biztosítás, adó, szerviz, stb..

Az anyagi keretet tekintve kb. 2-3 millió között gondolkodtam, de ha indokolt, akár 5 millióig is szóba jöhet.

Szándékosan nem írok tippeket, mert nagyon kíváncsi vagyok a független szakértői véleményetekre!

Köszi!

Péter

Kedves Péter!

Ha nem akarsz sokat költeni szervizre, akkor vegyél egy szívó benzines Accord kombit, a 2.0 vagy 2.4 literes motorral. Láncos motor van bennük, és ebben a láncot nem kell cserélni, mert az örök létnek csinálták, nem mennek tönkre, és még a 2.4-es motor sem eszik sokat. Évente lecseréled az olajat és a kopó dolgokat, és kb. ennyi fog történni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Fiesta Sport után mit?

május 28., 08:00 Módosítva: 2016-05-30 11:23:08
121

Tisztelt Becsületesnepper!

Jelenleg egy 2007-es benzines Ford Fiesta 1.6 Sport tulajdonosa vagyok, viszont elgondolkoztam rajta, hogy ideje lenne váltanom, de kicsit bizonytalan vagyok, hogy milyen típusra.

Az autót Bp-en használom napi szinten, valamint havonta 2-3 alkalommal autópályán hosszabb távon.

Alapvetően továbbra is kis sportos autóban gondolkodom 130LE+ erővel 3,5milliós határig, illetve fiatalabbat szeretnék mint a mostani.

Első körben Alfa Giuliettára esett a választásom, köztük a 2.0 JTDm 140LE és a 170LE-s vagy az 1.4-es benzines 170LE-s típusokat néztem.

Ön szerint ezek közül valamelyik jó választás lehet? Vagy esetleg milyen alternatívák jöhetnének szóba ilyen használatra?

Köszönettel,
Gábor

Kedves Gábor!

A Fiesta Sport nagyon jó kis autó, és nehéz dolga van, ha hasonlóan ügyes autót szeretne, mert minden modernebb autó nehezebb, ezzel együtt ügyetlenebbek is jellemzően. A Giulietta gyönyörű autó, szívesen nézegetem a forgalomba, ha látok egyet, különösen metál piros színben. Mint írta jellemzően Budapesten használná a városi forgalomba, erre nem vennék dízelt, mert el fog tömődni hamar a részecskeszűrője, és le fog kormolódni az EGR és a szívósor is. Inkább javasolnám a benzinest, a T-Jet motorok kevésbé problémásak, mint a TSI-k vagy a Prince motorok.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Tartok a TSI-től, legyen Kia?

május 27., 10:07 Módosítva: 2016-05-28 08:02:58
194

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnék vásárolni egy 4. Golftól (1.4 2002, bár nagyon szeretem és semmi baja) nagyobb autót, mivel bővült a család. Én kétméter magas vagyok és sajnos mögöttem nem fér el a feleségem, se a babahordozó kényelmesen. Hosszú úton ez nagyon megterhelő, mivel én húzom előre az ülésemet. Illetve a család további bővítését is tervezzük.

A Kia autókat neten és ismerőseim dicsérik, bár olvastam néhány negatív jelzőt is róluk. Nekem nincs vele tapasztalatom, nem tudom milyenek a gdi vagy cvvt motorok.

VW-t nem kell bemutatni senkinek, ugye most is VW van a családnak. Csak az utóbbi években sok problémát olvasni a TSI motorokról ill. motortér alkatrészekről a kocsikban (100.000 km után sok a baj vele, sok pénzért) és nem tudom, hogy mégérné-e befektetni egy sportsvan-ba. Olyan mintha a VW ráállt volna a drága alkatrész eladásra. Nem tudom, hogy ez a TSI motor változott-e, fejlődött-e az utóbbi 1 évben!? (meghajtás, stb..)

Kérdéseim a következők:

- Ön melyik autót javasolná megvételre a számunkra?

- Esetleg tudna még nekem mondani 2010 után gyártott megbízható családi autót, megbízható motorral és nem túl drága alkatrészekkel 3,5-4 millió Ft körüli értékben?

- Illetve (ha lehetséges) egy indoklást, hogy miért azt az autót válasszam?

Köszönettel: László

Kedves László!

A TSI-ben van turbó, kettőstömegű lendkerék, egy drágán cserélhető vezérlés, a szívócsatorna lekokszolódik már 100 ezernél. Ez a VW nagyon nem ugyanaz, mint a 2000-es évjáratú Golf IV-es, amiben alig van olyan dolog, ami el tud romlani. Ha e kettő közül kellene választanom, egyértelmű, hogy a Kiát venném, abban egy jó szívó motor van, és nem szokott elromlani. Ha más is érdekli, akkor pavlovi reflex-el bemondom az Accordot, de egy Hyundai i30, i40 is nagyon jó tud lenni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

7-8 százezerig automataváltósat

május 23., 11:40 Módosítva: 2016-05-27 10:08:37
211

Üdvözlöm!

Abban az ügyben kérnék tanácsot, hogy a fiamnak szeretnénk autót vásárolni, de egészségügyi problémák miatt csak automata váltós jöhet szóba. Ön mit tudna ajánlani?

19 éves a fiam, valami sportosabb gép kellene neki, egy megbizható váltóval teljesen tanácstalan vagyok. Honda Civic Sport, Alfa 147, és a Smart Roadster tetszik neki. A Hondába nem nagyon van automata. Más autók? A keret 7-8 százezer lenne.

Köszönöm elöre is! Jani

Kedves Jani!


A Smart Roadster minden csak nem sportos, úgy néz ki, de nem az. Egy elég buta robot váltó van benne, mindemellett egy elég gyenge konstrukció, kevesen értenek hozzá, és emiatt elég sok tákolt vacak van. Az Alfa 147-esre is lehet szépen költeni még automata váltó nélkül is, de Selespeed váltóval meg pláne. A Honda sokkal jobb lenne, de ha van is, az is jellemzően drágább, mint a kerete.

A vasaló Swiftből is lehet elvétve automatát találni. Ebben az értékhatárban relatív sok Citroen C2-es van, de a Sensodrive váltót sem erőltetném. Néztem a netet, hogy milyen autót lehetne ennyiért venni, és még az A3-as Audi lenne a legjobb ennyiért, abban egy sima automata váltó van, semmi trükk. Én körülnéznék kint is, hátha lehet onnan egy Hondát venni, az lenne a legjobb.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

1-es BMW kontra Hyundai i30

május 18., 11:31 Módosítva: 2016-05-23 11:41:14
150

Kedves Becsületesnepper,

családi kompaktot keresünk második autónak, városi szaladgálásra. A rövid távok, és az alacsony éves futás miatt benzinesben gondolkodok.

Az első körös nézelődés után 1-es BMW és Hyundai i30 a két befutó (esetleg Mazda 3?) (Golf V, Astra, Focus kiestek). Észérvek miatt próbálunk a Jazz-el is barátkozni, de még nem hódította el a szívünket.

Van esetleg egyéb titkos tipp a kategóriában? Illetve a fentieknél mire kell különösen figyelni? Egy 10-11 éves BMW-t azért szerviz szempontból kockázatosabbnak (drágábbnak) látok, mint egy 6 év körüli i30-at.

Köszönettel,

Jani

Kedves Jani!

Jól látja, egy BMW-t drágább lesz fenntartani, mint egy i30-at, ráadásul a koreaiak (Ceed, i30) a legmegbízhatóbb autók közé tartoznak a kategóriájukban. A Mazda 3-at én is szeretem, és amiket ennyiért lehet kapni, azok kevésbé rohadnak, mint az öregebb társaik. Az i30-at teljesen jó és racionális választásnak tartom.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

W124-et mindennapos használatra

május 17., 12:47 Módosítva: 2016-05-18 11:39:56
452

Kedves Becsületesnepper!

Adott két millió forint, amit autóra szeretnék költeni. Olyan autóra, ami elvisz a munkahelyemre, majd munka miatt elvisz vidékre és haza is hoz. Évi 25.000 km, télen, nyáron.

Nagyon tetszenek a W124 Mercedesek, ebből az összegből tényleg lehet venni rozsdamenteset és relatív kevés kilométereset, dízelt, klímásat, talán automatát, minimum 250D-t.

Megugorja a mindennapi használatot 5 éves távlatban, vagy inkább nézzek egy benzines Accordot és ébredjek fel?

Köszi
Endre

Kedves Endre!

Ezért a pénzért már tényleg lehet valóban jó 124-est venni, ami nem tette meg a Föld-Hold távolságot többször, és egy ilyen nagyon jó autó tud lenni. Nyugodtan álmodozzon és keressen egy jó Mercit. Ezekből egy jó nem 5-6 évet tud, hanem megfelelő karbantartással még szinte bármennyit. Alváz és üregvédelmet tegyen rá azonnal, hogy meg is maradjon a bódé szépnek, ha már talált egyet, a lakatos és fényező munka sokkal többe kerül, mint egy komoly alvázvédelem.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kisautót 250 ezerig

május 16., 14:20 Módosítva: 2016-05-18 11:32:49
0

Tisztelt Nepperűző!

Jó öreg Passatunk feladta a harcot, így autóvásárlásra "kényszerülünk".

Ketten vagyunk párommal, szinte csak városban használjuk az autót, havi 1-2 vidéki látogatás a szülőknél, meg évi egy nyaralás. Így most valami kicsit szeretnénk, a fő szempont a kis fogyasztás és a megbízhatóság. (esetleg ha egy klíma belefér, az jó lenne) A keret 200-250 ezer plusz egyéb költség.

Daewoo Matiz, Renault Twingo, Fiat Seicento hármason gondolkodunk.

Ön szerint melyiket lenne érdemes ezek közül?

Vagy nézzünk inkább a háromajtós, talán picit nagyobb Opel Corsa B, Fiat Punto I, Ford Fiesta, Suzuki Swift négyesből valamit?

Ennyiért állapotot veszünk tudom, de melyiket érdemes nézegetni, és melyiket kell elfelejteni?

De ha van valami ötlete (más márka), szívesen hallgatom!

Köszönöm válaszát!

Tisztelettel, Balázs

Kedves Balázs!

Ennyi pénzért én leginkább egy Suzukit vennék, nagyon stabil műszakilag, legyen benne olaj és víz, akkor sose áll meg. Óriási választék van belőle, ezért nem különösebben nehéz jót találni. A hátsó futómű bekötési pontjait, küszöböket, a taposókat és a hűtő alatti kereszttartót érdemes alaposabban rozsda szempontjából megvizsgálni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi benzinest, kényelmes vezetőüléssel

május 15., 09:36 Módosítva: 2016-05-17 12:52:29
165

Tisztelt Becsületesnepper!

Régóta foglalkoztat a kérdés, találuk-e olyan benzines autót (10-12e km futásteljesítmény/év) amelyben kényelmesen elférnék (192cm/110kg) és nem egy mélyen ülő típus, mint pl. A6, A8.

A legnagyobb gondom az ülésekkel eddig ez volt, hogy az ülőlap hossza miatt a lábam nincs alátámasztva - és lóg a levegőben, szóval fárasztó, kényelmetlen.

Mostanában az ülések szélessége is mintha összement volna, mert még egy Suberb ülése is eléggé keskeny a régebbi Mercedesekhez képest.

Szóval olyan "régifajta" kényelmes "fotelszerű" vezetőülést szeretnék aminek azért van oldaltartása, szélessége, hosszú vagy inkább kitolható ülőlappal, de a fejemet se verjem bele a tetőbe, és azért menjen is rendesen (legalább 130-150LE) - na, van itt igény bőven...

Magasabb - SUV jellegű autóban (RAV4, i35) inkább gondolkodnánk amibe beülni lehet mint leülni.

Volt Peugeot 405, ami kényelmes volt(15 éve), de már az újabbakban ott is összementek az ülések, most "Octaviával" küzdünk....hát nem kényelmes hoszútávon

Mit tudnál javasolni használt (max.3-4 éves) esetleg új kategóriában 6-7M-ig

A dieselt nem vetném el mindenáron, de mindenképpel fenntartható és megbízható partnert keresnénk erre a célra.

Köszönettel

Kedves Kérdező!

Az ilyen "kényelmes ülés" kérdésekkel mindig bajban vagyok, mert mindenkinek más a teste, mások az igényei. Ami nekem jó nem biztos, hogy másnak is ugyanolyan. Az általad említett SuperB-ben most ültem, és nekem teljesen megfelelt volna. Ebben az esetben csak az a célravezető, ha kipróbálod az üléseket, és eldöntöd, hogy neked megfelel-e vagy sem. Az új autókkal nem vagyok képben, mert hozzám általában idősebben kerülnek az autók, mint 3-4-év, így azokkal nincs tapasztalatom.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Két autónk van, melyik menjen?

május 14., 09:08 Módosítva: 2016-05-15 09:37:40
108

Tisztelt Nepperűző!

Autó eladáson és talán vásárláson törjük a fejünket a nejemmel. Asszonykának van egy Renault Senic-je 2001/9-ből, első tulaj, nekem egy Focus II ferdehátú 2009/6-ból, második tulajként. A következő a helyzet: fölösleges két autó, de nem tudjuk melyiket lenne logikus eladni. Mindkettő 1.6 benzines, kb. 160 ezer km. Mi általában hétvégén megyünk, de akkor nagyon, pár hónapos gyerkőccel, és később tervezzük a következőt.

A Renault megkímélt állapotú, rendben van, leszámítva az időnként felmerülő elektronikai hasfájásait, illetve ha egy hétig nem nyúlok hozzá télen, akkor tud rondán morogni ránk. Vezetett szervizkönyves, menetstabilizátor, ülésfűtés, minden van. Sajnos a bal hátulja javítva lett, asszonyka egy kis nézeteltérésbe keveredett egy póznával tolatáskor.

A Fordot nagyon szeretem vezetni, megbízható, nem tudok rajta fogást találni, csak egyet: lehetne nagyobb. Vezetett szervizkönyves, törésmentes, Fresh felszerelésű. Másfél éve vettem, volt nagy szervizen, azóta 8000-km mentem vele, garázsban tartott, most lent alussza téli álmát a mélygarázsban, néha elmegyek vele munkába, hogy mozogjon valamit.

A mostani fejemmel tuti kombit vettem volna, vagy leginkább semmilyen autót sem, de hát akkor nem sejtettük, hogy két autó lesz a családban, meg hogy már közeleg a baba-szezon :)) Logikusnak találnám a Fordot megtartani, mint újabb, megbízhatóbb járgányt, de ne kerülgessük a kását: a babakocsival a kalaptartó is szépen csukódik, pár guriga wcpapír még befér, de teli van, tehát már most sem érzem nagynak. Hosszú távon mindkét autó kicsinek tűnik. Ha a Focus egy kombi lenne, meg lenne a megoldás.. Viszont 1 év múlva kilátásban van egy hosszabb külföldi meló is. Így a következő megoldásokban törjük a fejünket:

a) marad a Focus, aztán csere ha kell

b) marad a Senic, aztán csere ha kell

c) mindkettő eladó, jöhet egy szinttel nagyobb kombi (C5, Mondeo vagy hasonló)

Arra jutottunk, hogy megkérdezünk valakit, aki ért is a témához. Mi a véleménye?

Köszönettel, Krisztián

Kedves Krisztián!

Eladnám mindkettőt, és vennék egy nagyobbat. Ha a Focus megfelelt, akkor megnéznék a C-Maxot, hogy méretében megfelel-e a csomagtartója, de a Mondeo is teljesen jó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Japán dízelt vagy német TSI-t?

május 13., 10:27 Módosítva: 2016-05-14 09:10:31
248

Tisztelt Nepperűző!

Egészségügyi okokból belvárosi panelből külvárosi dombon levő házba költöztünk. Kellene egy négykerék meghajtású autót vennem max. 3 millióból. Nem sokat futna az autó évente, tehát elég lenne egy benzines is, de a hahun nem túl nagy a választék a benzinesből, nekem a vételáron felül nincs pénzem amit egy nagyobb javításra rá tudnék költeni ha belenyúlok egy roncs dízelbe.

Első sorban japánokat néztem, mert a munkahelyemen a 4. Hiluxot hajtom már több mint 20 éve.

Az alábbiakat néztem ki:

Subaru Forester 2.0 benzin (a dízelről sok jót nem olvastam, ezért ki is zártam) ~ 260 ezer kilométerrel, 1. tulajtól

Toyota RAV4 2.2d, benzines ebből nincs is fent a hahun, tartok az olajzabáló dízel motortól egy kicsit,

Honda CR-V: sok a 2.2 icdti motorral szerelt változat 220-260 ezer km-el. Tudom, hogy Te ezt ajánlanád, és van is ilyen motoros accord az ismerettségi körömben több mint 500 ezer km-el a háta mögött. Ebben is van kettős tömegű lendkerék?

Suzuki Vitara 1,9 ddis, úgy tudom ennek Renault dízel motorja van, benzines ebből sem nagyon van (pontosabban 3 ajtós 1,6-os van több is, de azt kicsinek gondolom 4, időnként 5 személy számára)

És van egy német is a kalapban:

VW Tiguan 1,4 TSI 210 ezer km-el, erről nem tudok semmit. Neked van információd a TSI motorról?

Első sorban azért írtam neked, hogy a fentiek közül segíts kiválasztani azt amivel a legkisebb a rizikó, de ha tudsz esetleg ajánlani más típust szívesen veszem az ajánlatot.

Szép napot!

Szabolcs

Kedves Szabolcs!


A Forester jó, de sokat eszik. A Rav4-esből inkább a két literes benzinest venném, ezt a 2.2-es dízelt nem. A CR-V jó dízelben is és benzinesben is, de ennek a legbutább a 4X4 hajtása. Kettőstömegű mindegyik dízelben van, de sok benzinesben is, például a TSI-ben is. 1.4 TSI-t nem vennék, pláne 200 ezerrel.


Vegyél egy Dacia Dustert 1.6-os benzines motorral, olcsó, sokkal jobb, mint azt az árából gondolnánk, és terepjáróként is kiváló. Hidd el nem fogod megbánni, mondom ezt én, a japánautó bérenc Honda buzi.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

MX-5-életérzés egész évre

május 10., 11:31 Módosítva: 2016-05-13 10:13:14
254

Üdv Kopasz úrnak és Bandinak is, ha még mindig ő válogatja a kérdéseket!

Az én problémám végtelenül egyszerű, olyan kocsit keresek, ami adja a Miata-érzést, de fogom tudni használni a svéd télben is (Stockholm magasságában, -5,-20 fok). Árban olyan másfél millióig nezelődök (nem kell átírásal, eredetvizsgával bajlódni).

Eddig ami szóba jöhetett volna vagy nem elérhető árban van (IS200, MR2), vagy nem jó helyen koptatja a gumit (CRX, Celica...). Úgyhogy végül mindig egy kemény tetős NA-hoz lukadok ki, csak fosok, hogy mennyire lenne életképes az enyhén havas úton (amit nem mindenhol kotornak, csak kavicsoznak), illetve hogy bírná a kasztni. Az itteni miata klub megosztott, de itt viszonylag sokan megtehetik, hogy télre betolják a melegbe a nyári autót.

Szóval egy könnyű, agilis kocsit keresek, nem feltétlenül roadstert, ami bírja a gyűrődést, vagy egy megerősítést a Miataval kapcsolatban.

Tackar!

Patrik

Kedves Patrik!


MX5-ből mindenképp egy 1.8-as sperrest vennék, azzal mennyország lenne a svéd tél. Kell rá négy jó gumi, aminek a beszerzése ott nem lehet probléma, és kell egy komoly alváz és üregvédelmet kell rá tenni, akkor bírni fogja az időt. Ha találsz sperrest, akkor megőrülsz a gyönyörtől, és állandóan keresztbe fogsz menni, ha nincs sperres, akkor szívni fogsz.


Az IS 200 nagyon jó választás, de abból is a Sportot kell venni, abban van sperr, nagyon pontos, jó kapcsolású hatos váltó, jó futómű, és hátul kapar. Alvázvédelmet erre is tennék. Egy BMW E36 is nagyon jó lehet a 2.8-as vagy 2.5-ös motorral, lényeg, hogy az is sperres legyen, azok a sorhatos motorok gyönyörűen szólnak fordulaton. Már most, hogy csak beszéltünk róla, rohadt irigyek vagyunk mind a havas tél miatt.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családit 300 ezerig

május 9., 13:26 Módosítva: 2016-05-10 11:32:20
194

Kedves Becsületesnepper!

Nővéremnek keresnék maximum 300k huf magasságában egy olyan autót amiben elfér két gyerekkel egy családi nyaralásnál is. Jelenleg egy régi Suzuki Swiftjük van, de az nem éppen a sok helyről híres. Létezik ilyen árban normális autó, amit érdemes megvenni?

Nincsenek nagy elvárások, nem kell nagy teljesítmény, a lényeg hogy ne essen szét és ne kelljen szervizre/tankolásra költeni a havi fizetést. Amiket néztem: Suzuki Swift sedan 1.3-as, Daewoo Nexia 1.5-ös, illetve régi Ford Escort 1.6-os.

Sajnos nem igazán értek az autókhoz, ezért fordulok önhöz tanácsért, segítségét előre is köszönöm!

Üdv

Péter

Kedves Péter!


A Daewoo Nexia és az Escort helyett inkább vennék egy Nissan Almerát vagy egy Toyota Corollát. Mindkettő sokkal megbízhatóbb, sokkal igényesebb műszakilag, sokkal jobb őket vezetni. Pontos a váltójuk, nagyon megbízható a motorjuk. A korukból adódóan előfordulhatnak rozsdásodások a kasznin, de ennyiért lehet is rá számítani.


A Sedan Swift egy szinte soha el nem romló autó, de az előző kettő jobb, viszont sokkal kisebb a választék belőlük. Én ezt a hármat venném, Corolla, Almera, Swift sorrendben, de ha Swiftből talál jót, az is tökéletes lesz.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Sok a kilométer az Astrában, cserélnék

május 8., 10:18 Módosítva: 2016-05-09 15:41:38
174

Tisztelt Becsületesnepper!

Tanácsot kérnék vásárlás, csere ügyében. Van egy 16 éves 2000-es Opel Astra G kombi autóm, 1,7 "Isuzu" dízel (Y17DT). Ötévesen vettem Németországban, jelenleg 341000 kilométer van benne.

Munkámból adódóan majdnem minden nap 100 kilométert megyek vele, az elmúlt 11 évben 260000 kilométer jött így össze. Tehát 80% országút, egyedül.

Alapvetően meg vagyok elégedve vele, ez az első autóm, rendszeresen jár szervizbe, időben cserélek rajta minden kopó alkatrészt,meg ami elromlik azt is. Az összes baját a használatra, futásteljesítményre vezetem vissza. Hosszú a hibalistája, de igazából nem tudom, hogy más autóval (pl. japán) hogy jártam volna.

Folyadékokon, féken, szíjakon kívül volt már önindító csere, bendix 2x, generátor felújítás, "kutyacsont" csere, toronycsapágy, kuplung 2x, kipufogó, lengéscsillapítók. Kapott alváz, üregvédelmet is.

Nem kellett még nyúlni a motorhoz (olajat nem eszik, bár a szelepfedélnél kicsit kicsap és olajsaras az egész), kerékcsapágyak jók, klímát kétévente töltetem. Jelenleg belóg a tetőkárpit, meg már megvettem az új fényszórókat a régi bemattult helyett. Az első ülés kicsit nyiszog, a fűtőmotor rezonál (csapágyas), a dudagomb kitört, az ablaktörlő rudazat kikopott... de ennyi. A sárvédőíveket kis helyen eszegeti a rozsda, a motorháztető elejét is. Rendszeres kap téli, nyári gumit. A fő gondom a sok kőfelverődés a lökhárítón, meg a kopott, karcos fényezés.

Nem vezetek vadul, nem érdekel a lóerők száma, nem érdekelnek az extrák (a klíma igen), hidegen hagy, hogy kopog-e a műszerfal vagy nem. Átlagfogyasztás: 4,6-4,8 liter/100 km, (táblázatban vezetem). A rekordom 4,25.

Fentiek tükrében: érdemes valami másra lecserélni?

A karbantartással, extra javításokkal együtt is több évig fenn tudom tartani egy újabb árából. Sajnos a karosszéria megóvása lenne a legnagyobb tétel, nem tudom, hogy milyen technikával tudnák olcsóbban megcsinálni.

Van egyáltalán olyan autó, aminek a valós fogyasztása ennyi? (vagy kevesebb) Van esetleg pár éves autó szívódízellel? Nem vagyok márkafüggő, de az Opel alkatrészei viszonylag olcsónak tűnnek.

Hosszabb távra (3 gyerekhez) van másik autó a családban, meg az asszony is használ egy harmadikat.

Tehát a kritériumok: alacsony fogyasztás, olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság. Hasonló méret (kombi nem feltétel).

Az autó értéke max. 500 ezer Ft, de ha lesz másik, inkább ingyen odaadnám a húgomnak. Új vásárlására szánt összeg kb. kétmillió forint (átírással, első szervizzel, kötelező cserékkel együtt).

Köszönöm, várom válaszát! Kristóf

Kedves Kristóf!

Fogyasztással kapcsolatban nehéz bármit mondani, mert nekem ugyanezzel a motorral szerelt H Astra hat litert evett száz kilométeren, nyilván az eltérő vezetési stílusom miatt. A modernebb autók közül amikben ültem mostanában, és nagyon keveset mutatott a fedélzeti számítógép, az Kia Ceed 1,6 CRDI volt, abban 5,2 liter volt az átlag.

Van egy 1,9-es PDTDI motorral szerelt Fabiám, az is nagyon keveset fogyaszt. Németországban ritkán megyek óra szerinti 160 alatt, mégis 5,9-et eszik csak, ha valaki az ön stílusában vezetné, akkor szerintem öt liter alatt enne. Az 1,9-es PDTDI-vel szerelt VW csoportos autók nagyon kiforrott konstrukciók, mindenki ismeri őket, és kazalban áll hozzájuk a nem drága alkatrész. A legjobbak a 101, illetve 105 lovas motorok, 1,9-esből ezeket venném. A Hyundai i30 ugyanaz a technika, mint a Kia Ceed, megbízható befecskendező rendszerrel, kettőstömegű lendkerék nélkül.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportos, de kényelmes benzinest

május 7., 12:51 Módosítva: 2016-05-09 13:27:14
219

Tisztelt Becsületesnepper,

Első saját autó vásárláshoz szeretnék tanácsot kérni. Nem vagyok autómegszállott, nem is értek hozzá igazán, nem is tervezek autószerelőként elhelyezkedni a jövőben, illetve a szabadidőmet sem a kocsi alatti bütyköléssel tervezem eltölteni.

Családon belül főleg Ford dízelek voltak járatva, a dízelek minden nyűgjével (turbó, részecskeszűrő, adagoló), szóval ami drága, az el is romlott, nem is egyszer.

Emiatt döntöttem, hogy magamat inkább megkímélném ezektől a köröktől,és egy egyszerű konstrukciójú, 2 liter körüli szívó benzinest szeretnék.

Egyik márkához sem ragaszkodom, bár kicsit inkább keletre húzok, mint nyugatra (a Kia, Hyundai, Honda felhozatala, és a japán szívó nekem általában szimpatikusabb).

Két szempont lenne, aminek meg kell felelnie:

- a külleme hordozzon azért némi egészséges dinamikát, sportosságot - min. 100-110 LE-s változatok érdekelnének

-majdnem 2 méter magassággal is kényelmes, tágas legyen elöl, 4 felnőtt férjen el kényelmesen benne

Ebből kifolyólag pl. Honda Accordokat, Civiceket (ufó kivitel), Ford Mondeókat (viszonylag ritka), Mazda 6-okat és BMW-ket nézegettem (E46).

1,5M körül terveztem rá szánni, de 2,5M-ig felmehet, ha akad tényleg annyival jobb vétel a piacon.

Ön mit választana adott helyzetben?

Előre is köszönöm a tanácsot,

Balázs

Kedves Balázs!

Az ufó Civic nagy kedvencem, különösen az 1,8-as változat, az tényleg keveset fogyaszt, normálisan megy már azzal a motorral, a láncos motornak nincs baja sosem, négy felnőttnek is kifejezetten kényelmes, és ugyanúgy lehet hajtogatni az ülését, mint a Jazznek. Az Accordból a 2,4-es motort kedvelem a legjobban, alig eszik többet, mint a kisebb testvére, de a kétliteres sem rossz. A 2007-től gyártott Mondeo szintén jó választás, benzinesből alig van választék, de azért néha lehet találni. A Mazda 6-osoknál a rozsdára kell figyelni a hátsó íveken és az ajtók alján. Néha a legelső 2002-es autók között is lehet rozsdamenteset találni, bár ezek ritkák, néha pedig már a 2007-esek is bitangul tudnak rohadni, attól függően, hogy miként bántak velük az előző gazdáik. A BMW E46-nál szintén lehet rozsdára számítani a négy kerékíven. Ha felmehetünk kétmillió fölé, akkor én egy ufó Civicet vennék.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

A megbízhatóság a cél

május 5., 10:41 Módosítva: 2016-05-08 10:22:31
102

Kedves Becsületesnepper

Új autó vásárlása előtt állok, és a tanácsát szeretném kérni. Az autó szempontja a megbízhatóság és a fenntarthatóság (és itt nem arra gondolok alapvetően, hogy mennyit fogyaszt az autó, hanem, hogy mennyire szerviz igényes és mennyire költséges a szervize, legyen az egy kötelező szerviz, vagy vezérléscsere, vagy egy fék-, lengés csillapító-csere).

A 3 kiszemelt: Skoda Octavia RS 2.0 TFSI (2012), VW Jetta TSI 1.4 / 160 LE (2012), Peugeot 508 GT 2.2 HDI (2012)

Alapvetően munkába járásra van használva az autó napi 60 km-t tesz meg, város és autópálya használat 60/40 aránnyal, meg havonta egyszer-kétszer nagyobb utazás vidékre.

Segítségét előre is köszönöm

Üdv

Attila

Kedves Attila!

A TSI motoroknak nem vagyok nagy barátja, de a két literes TFSI még a legjobb ezek közül. Az Octavia RS nekem is nagyon tetszik, de én inkább vennék egy CRTDI-t, az megbízhatóbb, egy részecskeszűrővel van benne több a drága alkatrészek közül, de annak az ára meg visszajön a fogyasztásnál. 1.4 TSI-t nem vennék, annak kifejezetten drága tud lenni a vezérlése, és le is kokszolódik a szívósor 100 ezer kilométerig. A Peugeot 508-hoz még nem volt szerencsém, arról nem tudok semmit, Papp Tibi tesztelte, azt itt olvashatja.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Nagy autót nagy kutyáknak

május 3., 11:29 Módosítva: 2016-05-09 12:52:50
53

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy kombi Skoda Octaviam van 1.6 benzines motorral, amivel egyébként meg vagyok elégedve, de szeretnék egy újabb autót.

Az elsődleges szempont az, hogy hátulra beférjen egy gyerek, tehát nem kell sok hely, viszont a csomagtartó legyen nagyon nagy. Három nagy kutya szinte mindig jön velünk és kezdjük kinőni az octáviát.

Tudom, hogy kicsit érdekesen hangzik, mert az Octavia is nagyon nagy hátul, de ennél még nagyobb kellene.

A keret olyan 2,5 millió forint és inkább dízelt szeretnék. Nálam az octavia 7et fogyaszt, így a benzinest sem vetném el, ha megállna 8 liternél, de azért örülnék ha ennél erősebb lenne mert néha érzem, hogy kevés ez a motor.

Japán és német autók érdekelnének főleg. Van egy furcsa vonzódásom az újabb Caddyk felé (mk3), de nem tudom, hogy mennyire megbízható a 103-105 lovas 1.9 pdtdi, bizonyos motorkódokról hallani rémtörténeteket. Érdekelne olyan tipus is, aminél a hátsó üléseket előrébb lehet tolni, hogy még nagyobb hely legyen a csomagtartóban, de mégse kelljen kivenni az üléseket. Ami még biztosan tetszene: Honda Cr-v, Sharan, de minden tanácsot szívesen vennék.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

A Caddy-t jó iránynak tarom, én legszívesebben 1.9 PDTDI-t vennék belőle. Az a 105 lóerős motor nagyon strapabíró, és nem is eszik sokat. Többen kerestek már kutyákhoz hasonló paraméterekkel kocsit, és hasonló célra mindenképpen ilyen félig-meddig teherautót vennék, mert a kutyák le fogják lakni a csomagteret, és a csomagtartóját is könnyebb takarítani. A Caddy-ből létezik egy Maxi változat, abban egy gödör van hátul. A CR-V-nek nem akkora a csomagtartója, mint egy Caddy-nek, és kár is lenne érte. Én megnézném még a Berlingo/Partner párost is, azoknak is nagy csomagtartója van.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Kis háromajtóst pályázásra

május 2., 15:06 Módosítva: 2016-05-05 10:42:00
131

Kedves Nepperűző!

Első autómat venném, mindenképpen 3 ajtósat szeretnék, a keret 800.000. Általában városban rohangálna, de alkalomadtán (3-4 havonta, tényleg ritkásan) kinézne autópályára is, szóval igény, hogy azt is bírja. Viszonylag alacsony vagyok, szóval a szűkösség nem probléma.

Ennyiért már szabad gülüszemű Micrát venni? Amiket eddig emellett fontolgattam a következők: Twingo, Ford Ka, talán Fiesta vagy Punto.

Esetleg tudna valami mást ajánlani?

Előre is köszönöm segítséget,
Réka

Kedves Réka!

Lehet gülüszemű Micrát venni, ott a vezérműlánc cseréjére lehet számítani, hiába van az örök élet miatt lánc az autóban. Az elődje jobb volt. A Punto sem rossz választás, apróbb hibák előfordulhatnak, de alapvetően egy megbízható autónak számít.

A felsorolt autók közül én leginkább a Fiestát venném, abból is leginkább az 1.4-es motorral szerelt változatot, de ha talál 1.6-ost, az a legjobb.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Egyterűt egymillióig

április 30., 09:54 Módosítva: 2016-05-03 17:49:30
222

Tisztelt Nepperűző!

Nyár elején újabb kislányommal immár 3 gyermekesre bővül kicsiny családunk, és a jelenlegi Fiat Brava 1.6 SX hátsó üléspadja meglehetősen kicsinek tűnik három gyereküléshez (de még két gyerekülés + egy hordozó, vagy egy hordozó + egy gyerekülés meg az asszony felállásban is).

Elkezdtem nézegetni a használtautó piacon, elolvastam számtalan cikket, és kezdek nagyon tanácstalan lenni. 1 millióm lenne maximum, és ebben már az esetleges javításra elkülönített is bele számoltatik, amiből össze kéne hoznom valamit. Nézegettem a Citroen Xara Picassokat, ám többek szerint csak pénzkidobás, míg egyes cikkek meg csupa jót zengenek róla.

Még képbe került a Renault Scenic is. Mindenképpen olyan kéne, ami hátul három különálló üléssel rendelkezik, de legalábbis három pontos biztonsági övvel minden üléshez.

Nem tudom, tudna e segíteni... Ön mit ajánlana? Nem kell, hogy gyors legyen, inkább megbízható és kényelmes. Elsődlegesen városi használatra.

Köszönöm!

György

Kedves György!

A Citroen Xsara Picasso megosztó autó, némelyik ember szív vele, de nekem és az ismerőseimnek nem volt vele bajunk, pedig az egyikük tíz éven keresztül használt két darabot, és 400 ezer fölött ment velük. Én inkább a Citroent venném, mint a Renault-ot, Scenic-kel már én is szívtam, vezérműtengely kopással, gyújtó trafóval, elektromos nyűgökkel. A Fiat Multipla formája nagyon megosztó, de funkcionálisan nagyon jó, az is megfelelő lehet a célra.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Gyűlik a kilométer a dízelben, váltsak benzinesre?

április 29., 10:45 Módosítva: 2016-05-03 11:30:15
168

Tisztelt Nepperűző!

Olyan kérdèssel fordulnék hozzád, hogy van egy 2001 évjáratú Audi A4 Pd Tdi avantom. Elég keveset járok (évi max 8000 km) városban ritkán használom, mert nem akarom kínozni. 2 éve használom baja nem volt, de nem is szeretném megvárni hogy legyen 220000 km van benne. E helyett gondolkozom 2 millió forintig benzines autóban 2007-2010 évjárat között.

Kiszemeltek: Volvo C30 , BMW 116i, Golf v 1.4 TFSI... Más nem jut eszembe. Igazából imádom az autóm, csak az édesapám ültette el a bogarat a fülembe, hogy adja el ne várják meg amíg rám öregszik és nem kapok érte egy forintot sem.

A gyors válaszod megköszönném, mert vevő az már van az autómra, csak tanácstalan vagyok, mi legyen.

Nagyon köszönöm a válaszát.

Szép estét!

Kedves Kérdező!

Az 1.9 PDTDI elég jó konstrukció, nem fog az csak úgy összeomlani, de ha rendes pénzt adnak érte, hadd vigyék. A Volvo C30-al nincs gond, a 116-os BMW-nek vezérműlánc bajai voltak anno, erre volt egy visszahívás, de tökéletes nem lett, ráadásul nem túl fickós, ahogy megy. VW TSI-t nem vennék, amíg van szívó benzines, egy 102 lovas 1.6-os sokkal jobb. Amúgy meg édesapádnak nincs igaza, egy szép 1.9 TDI A4-ért mindig adnak jól látható összegeket, bár az idő előre haladtával nyilván kevesebbet.

Üdv:

-Becsületesnepper-

A gatyám is rámegy a Camry-re?

április 27., 10:52 Módosítva: 2016-04-30 09:56:03
97

Tisztelt Becsületesnepper!

Nyolcéve vagyok gondtalan tulajdonosa egy '94-es Swiftnek. Szeretnék továbblépni, és azon kevesek közé tartozom, akinek a Toyota Camry tetszik. Tudom, hogy a másik véglet a Swift után. Azt is tudom, hogy nagyon megbízható, többet fogyaszt, és drágább hozzá az alkatrész. Mégis mennyire nyúlhatok mellé, ha megveszek egy '97 körülit 6-700 ezerért?

Figyelembe véve, hogy Amerikából olcsóbban lehet ehhez alkatrészt találni, mennyire mehet rá a gatyám, míg rendbeszedem, és használom pár évig? Vagy maradjak reális, és vegyek egy Avensist?

Válaszát köszönöm: Joe

Kedves Joe!

A Camry legendásan megbízható autó, persze ha az előző tulaj nem gondozta, mellé is lehet nyúlni, de ha megkapta az alapvető törődést, akkor egy 600-700 ezer forintos autó is még nagyon sokáig jó lehet. Az Avensis mellett az alkatrészbeszerzés egyszerűsége szól, de szerintem egy Camry-hez is meg lehet itthon venni a kopó dolgokat, másra úgyse nagyon lesz szüksége.

Üdv:

-Becsületesnepper-

C Vectra után merre?

április 26., 10:46 Módosítva: 2016-04-28 11:46:11
166

Tisztelt Nepperűző!

El jött az idő, hogy lecseréljem szeretett C Vectrám (1.9 CDTI 150 Le). 10 éves múlt közel 400 000 kilométer van benne, de még mindig tökéletesen megy.

3,5 milliós keretem van a történetre. A lényeg, hogy automata legyen (meguntam a váltogatást...), erősebb, mint az Opel volt, szedán és a felszereltsége legyen elég gazdag.

Első körben az Insignia jött szóba, de sajnos ennyi pénz csak sokkilométeres példányt adnak (200000+). Amiben még gondolkodok az a Chevi Cruze (2012) kétliteres gázolajos erőforrással vagy Citroen C5 2.2 HDI (2013). Ezek azok, amik korban még fiatalok, nincs bennük sok kilométer (100000-130000) és az felszereltség is elég jó. A C5 nagyon jó fogásnak tűnik, de kicsit tartok a bonyolult felfüggesztéstől...

Évi 60 000 kilométer megyek vegyesen városban és autopályán. Az autóimnak mindig megadtam a törődést. (tízezrenként olajcsere, szűrőcserék időben stb.)

Ön melyiket választaná a helyemben vagy milyen más alternatívát ajánl?

Előre is köszönöm.

Üdv,

Attila

Kedves Attila!


A Chevrolet Cruze jó választás, de alig van belőle. Ugyanez vonatkozik a C5-ösre is, de ott egy kicsit nagyobb a választék. A felfüggesztése már lényegesen megbízhatóbb, mint a régi BX-eké, de ami az autóban van, az el is romolhat, és ezzel számolni kell.


Én elgondolkodnék egy Hyundai i40-esen vagy Kia Optimán is, hiába gyengébbek. A másik ami nálam szóba jönne, az Accord, a 2008-tól gyártottakban már van automata váltós a dízelekben is, és nagyon megbízható technika, habár az is "csak" 150 lóerős.


Üdv:

-Becsületesnepper-

MX-5 után négyszemélyeset

április 21., 13:14 Módosítva: 2016-04-25 10:20:27
222

Kedves István!

A napokban adtam el 1.8 NC Mx5-ömet, 3 év használat után.

Nagyon szerettem az autót, de egy fokkal nagyobb kocsira szeretnék váltani, amibe szükség esetén belefér 4 ember.

Néhány szempont:

Szeretem a sportos kocsikat, mindenképpen benzines autót szeretnék, illetve hajtás szempontjából: RWD > 4WD > FWD

Nem mennék sokat az autóval, inkább rövidebb távokon használnám.

Anno az mx5 vásárlásnál is hasonló szempontok alapján választottam.

Ha elkezdek gondolkozni, hogy mi tudhat hasonló élményt és közvetlenséget több üléssel, akkor a Toyota GT86 ugrik be, de az még sajnos kicsit túllóg az ~5 milliós keretemen.

Nincs megszabva, hogy ennyit szeretnék autóra költeni, egy olcsó kocsival is ellennék, ez inkább max.

Nézzük mik jutottak még eszembe:

Mazda RX8 elég kézenfekvő lenne, ha nem ezzel a motorral szerelték volna.

Elgondolkoztatott még az E46 M3 ötlete, de mindenki rémtörténeteket mesél a fenntarthatóságáról.

Esetleg E92 335i, de ez sem biztos, hogy olcsóbb lenne összességében és azért egy puhább dolognak képzelem el.

Audi S4-ről mi a vélemény? Akár B5-től B7-ig. Az újabb 4,2-eseknek nagyon szép hangja van, de kicsit nehéznek tűnnek a maguk ~1700 kilogrammjával.

Estleg E36 328i coupe, vagy egy Ti? Csak ezekből már nehéz lehet szépet találni.

Ahogy az írásból is látszik egy kicsit tanácstalan vagyok. Mx5 után nem egyszerű tovább és feljebb lépni.

Van esetleg valami, ami nem jutott eszembe, egy titkos tipp? :)

Vagy egyéb opciók? (Impreza, Fiesta st2 stb.. ?)

Válaszát előre is köszönöm,

Üdvözlettel,
Gábor

Kedves Gábor!

Az E46 M3-nak már szépen fölfelé megy az ára, és a jó kézi váltósakból 18-20 ezer euróba kerül az, amit érdemes megnézni, alatta az időnket fecséreljük. Tavaly néztem valakinek ilyeneket, és 20 ezerért is láttam szemetet, a 15 ezres kategória pedig tényleg gané volt.

Az SMG váltósról lebeszélném, elég problémás tud lenni. A kézi váltós sokkal jobb, de a váltási érzete gyengébb az MX 5-öshöz képest. S4-ből a 4.2-es nagyon jó, és nem számít problémás autónak. Az E90-esekből egy 330i nagyon jó lehet, egyszerű, megbízható szívó motor, hátul kapar, és van benne annyi akarat, hogy azzal már arrébb lehet állni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Octavia vagy Passat kombi? Esetleg Golf Variant?

április 19., 10:47 Módosítva: 2016-04-26 10:55:26
185

Kedves Becsületesnepper,

Szeretett Ford Focus I autónk a végét járja, reumás fájdalom, rozsdás ajtók, felnik és egyéb nyavalyák gyötrik. Gyerekeink (9 és 11) rohamos növekedésnek indultak, a fentiek miatt már jóideje megérett az idő az autócserére.

Három millió forint büdzsével keressük a következőt. A paraméterek: zömmel városban (Bp) járunk vele, évi 3-4 alkalommal teszünk meg vele kb. 1400-1500 km utat oda-vissza. Egyre több a csomag, ezért fontos a pakolhatóság. A 2 gyerekek+2szülők konstrukció mellett néha viszünk +1 felnőttet is, valamelyik nagyszülő formájában.

Ebben az árkategóriában 2011-es járműveket láttam, zömmel az alábbiakat:

VW Golf Variant 1.6 TDI

Škoda Octavia Combi Drive 1.6 TDI CR

VW Passat 2.0 TDI BMT

Dízelünk eddig nem volt, kicsit fázom a kettőstömegű-cserétől, de ez van. A fentiek mellett a szokásosakat szeretnénk: alkatrészcsere ne legyen drága, legyen megbízható, urambocsá szerethető.

nagyon köszönjük,
BHLM

Kedves Kérdező!


Ha zömmel városban járnak, akkor a részecskeszűrő majd egy hamarabb el fog tömődni, mintha inkább hosszabb távokra használnák, mert nem tudja magát rendesen regenerálni, és annak a cseréje drága lesz. Kettőstömegű van benne, az sem olcsó, de a néphiedelemmel ellentétben nem csak a dízelekben van ez az alkatrész, hanem sok benzinesben is, bár ott a kisebb rezgések miatt sokszor tovább bírják.


Van egy kedvenc részem a levelében, "alkatrészcsere ne legyen drága". Ismeri a mondást, akinek majma van, legyen pénze banánra. Ha van benne drága alkatrész, akkor annak a cseréjével számolni kell, vagy kell venni egy olyan szívó benzinest, miben ezek nincsenek. Látom, hogy a VW csoport autói tetszenek önöknek, de sajnos ezekben az autókban már nincs szívó benzines, csak 1.2, 1.4, 1.8 és 2.0 turbósok, amiket nem ajánlanék jó szívvel, talán még a két literes a legjobb közülük. Szerintem a dízelek jobbak, mint a benzinesek, de azokból inkább a nagyobb két literest venném, azok tényleg jók, és például a Passat vagy az Octavia tényleg jól összerakott és tágas autó.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Toyota Celicát pofozózsáknak?

április 18., 07:47 Módosítva: 2016-04-19 15:22:50
158

Kedves Nepperűző!

Szeretnék egy sportosabb, ugyanakkor nem 16L-es fogyasztású autót venni egymillióig. A szállítható személyek száma teljesen mindegy, lehet 2-4-5 személyes is. Napi használatra, havi 1-2000 km megtételét bírja. (Ezt nagyrészt autópályán.) Fiatalosabb, pörgősebb mutatósabb autót szeretnék.

Remélem tud valamit ajánlani.

Én személy szerint egy 2000-es 1.8-as Toyota Cellicára gondoltam, de nem tudom bírná-e a gyűrődést, illetve a nagy távok megtételét, sűrűn.

Várom válaszát!
Üdv: Nikolett

Kedves Nikolett!

Bírná a gyűrődést, ez egy Toyota, ennyi meg se kottyan nekik. Persze a korábbi esetleg kevésbé gondos gazda sokat árthat a Toyotának is, de ezek azért jobban bírják a nemtörődöm tulajokat is, mint esetleg más márkák. A kasznit is érdemes alaposan szemügyre venni, mert nem ritka köztük a korábban ropira tört darab. Ezekre anno jól fizetett a biztosító, és volt néhány ember, aki úgymond vállalkozás jelleggel törte ezeket az autókat, illetve más előfordulhat rozsdásodás is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Opel Insignia kontra Peugeot 508

április 16., 07:48 Módosítva: 2016-04-18 07:49:52
97

Kedves Becsületesnepper!

Apukám autócserében gondolkodik, lecserélné 8 éves 240 000-et futott Citroen Xsara Picassoját. Két kiszemeltje volt: az első egy Opel Insignia SPorts Tourer 2.0 CDTI 131 LE 2011-es 135 000 km-el, jó felszereltséggel. A másik egy Peugeot 508 SW 1.6 HDI 2012-es 140 000 km-el, jól felszerelt, szép állapotú, viszont én keveslem a 114 LE-t és az ötös manuális váltót hozzá. Én javasoltam neki, hogy nézzen meg ezek után egy 2.0 HDI-t ami árban, kilométer futásban és felszereltségben is hasonló.

Az lenne a kérdésem, hogy melyiket javasolná ezek közül, illetve milyen autó jöhet még számításba?

Feltételek:

- 3-5 éves

- max 150000 kilométer

- kombi, aránylag nagy csomagtérrel

- 3-3,5 millió forintos ár

- dízel

Köszönettel,

Márk

Kedves Márk!


Az Insigniát sokan szeretik, pedig belül szűk, és nehéz is, a népítéletekben is változó vélemények vannak róla. Én nem tartozom a rajongói közé, egyszer vezettem, akkor nem fogott meg.


A Peugeot-ba szerelt 1.6-os dízel nem rossz, de én is inkább a két litereset venném egy ekkora autóba, ráadásul a franciák HDI-je tényleg jó motornak számít. Nekem még nem volt hozzá szerencsém, de a népítéletekben sokkal pozitívabbak a vélemények róla, mint az Opelről. Én megrögzött Honda bérencként egy Accordot vennék inkább, mert nekem az a fajta összerakottság jobban tetszik, de a Peugeot-val nem lőne mellé szerintem.


Üdv:

-Becsületesnepper-