Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Van jobb a Suzukinál?

június 21., 10:44 Módosítva: 2017-06-23 18:14:36
221

Tisztelt Nepperűző!

Előző autóm egy 97-es Suzuki Swift Sedan 1.3 volt, de eladásra került, mert több probléma is volt vele, amivel már nem szerettem volna foglalkozni, valamint esztétikailag sem volt a legszebb már. A Pest belvárosában való parkolás rossz hatással volt rá.

Azóta viszont kiköltöztem az agglomerációba és kellene valami járgány ami elvisz a munkába (60km oda-vissza, ebből 40km autópálya). 22 éves vagyok, de nincsenek nagy igényeim. Elsősorban az alacsony fogyasztás a lényeg a számomra. Lehetőleg valamilyen benzines megbízható kis ferdehátút szeretnék a 300-400 ezres árkategóriában. A Suzuki igénytelensége nekem teljesen megfelel, csak egy szervókormány hiányzott belőle. Maradjak a jól bevált és szeretett Suzuki vonalnál, vagy esetleg lenne jobb is helyette?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

László

Kedves László!

A Suzukiból is vannak jobban felszerelt példányok, és 400 ezer környékén már a legszebbek közül válogathat, azokban lesz klíma, szervó, villany ablak, stb. A bakancs Micra hasonlóan megbízható, mint a Swift, de sokkal igényesebb kiadásban. A Toyota Starletet is ajánlanám, de sajnos kevés, és csak idősebb van belőle.

Sajnos, így szürkében nagyon jelentéktelen
Sajnos, így szürkében nagyon jelentéktelen

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Elmúlt a szerelem, utódot keresek a Golf GT-nek

június 13., 10:41 Módosítva: 2017-06-21 17:57:59
202

Tisztelt Nepperűző!


Lassan 3 éve hajtom Németországból hozott Golf 5 GT-met, a 170 lovas TSI motorral. Nos, 40e km után a kezdeti szerelem kezd alább hagyni, váltanék valami kevésbé költséges, egyszerűbb típusra/motorra.

A Golf 5 tetszik, esetleg 2,0 FSI motorról véleménye (kokszosodással tisztában vagyok)? Golf 6 1,8 TSI-vel két szék között a pad alá esete lenne? Inkább maradnék európai modelleknél, benzines motorral, a 140-170 le teljesítmény közelében.

– Volvo S40 2,0 2,4 2007 környékén, Astra J 1,6T?

– Vectra C, Signum belseje unalmas, volt a családban.

– MB C200 kompresszort nem ajánlották.

– Mazda rohad, a Celica 3 ajtós... esetleg VW V5, BMW sor6? A keret 2-2,5m körül alakul. 


Válaszát várom!

Üdvözlettel

Dávid

Kedves Dávid!

Én a VW csoport teljes benzines palettáját elfelejteném, amiben benne van az FSI vagy a TSI betűkombináció. Ha VW-t szeretne venni, akkor a 102 lóerős 1.6-ost kell venni, azzal nincs baj. Azt írja, hogy maradna az európai modelleknél, majd következik a felsorolásban a Mazda. A kétmillióért kapható Mazdák egyébként még nem rohadnak, és ha tesz rájuk egy alváz- és üregvédelmet, akkor nem is fognak. Műszakilag nagyon jó autók, és nem kell vagyonokat elkölteni a fenntartásukra.

astraj

A J Astra 1,6-os turbó motorját nem ismerem. A Volvo 2,4-es motorja nagyon jó, és elég megbízható is, a két literessel nincs tapasztalatom, de attól sem félnék. Én egy ufó Civicet vennék 1,8-as motorral, abban még van némi akarat, láncos vezérlése van (nem olyan, mint a TSI-nek, ezt tényleg nem kell cserélni), nem romlik el, és 6,5 liter körül eszik.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kétszer annyiért fiatalabb Yaris. Megéri?

június 12., 13:26 Módosítva: 2017-06-19 17:55:22
156

Kedves Becsületesnepper,


egy kis autóra lenne szükségem napi 20km ingázáshoz. A korábbi tanácsai alapján egy első generációs manuális benzines Toyota Yaris felé hajlok. Tulajdonképpen lehet háromajtós, 1000ccm motorú is. A lényeg, hogy megbízhatóan eljuttasson naponta a munkahelyemre. Napfénytető, bőrülés, gyorsulás stb. nem szempont.

A vételárban kb. 2000 €-ra gondoltam, vásárolni Németországban szeretnék, mivel itt élek. Nem tervezek hosszú távra, elképzelhető, hogy változnak majd az igényeim és más autóra lesz szükségem. Ha kiszolgál az autó 1-2 évig és utána túl tudok rajta adni jó áron, kis veszteséggel, az tökéletesen megfelel.

Apósom azt tanácsolta, vegyek inkább 4000 € értékben fiatalabb, kevesebb km-t futott példányt, mivel ott kevesebb lesz a szervizköltség.

Ön mit gondol, megéri a felár? Ennyiért eggyel újabb generációsat kapok, 3-5 évvel fiatalabbat.

Köszönöm válaszát.

Tisztelettel,

Dávid

Kedves Dávid!

Egy Yaris esetében akkor éri meg a felárat, ha az újabb modell jobban tetszik. A szervizköltség ezeknek az autóknak az esetében ki szokott merülni az olaj és kopó alkatrészek cseréjében. A jó benne, hogy tartja az árát, ha a fiatalabb mellett dönt, azon sem fog sokat bukni. Én az 1,3-ast venném, az jobban megy, és ha felkeveredne az autópályára, akkor nem lesz mozgó útakadály a többiek számára.

IMG 1867

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kis dízelt vagy benzint 400 ezerért?

június 11., 08:24 Módosítva: 2017-06-13 10:42:45
227

Kedves Nepperűző!


Munkahelyváltás miatt napi 2x40 km-t kellene ingáznom, erre a célra keresnék egy kis autót, a vételárra szánt keretem 400 000 Ft. Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízel vagy VW-csoportos 1.9 TDI/SDI lenne a kiszemelt.

Sajnos a dízel autók területén nincs nagy tapasztalatom, egy korai szériás Fiat Regata volt az egyetlen gázolajos autó a családban még a '90-es években és rengeteget szívtunk vele. A kinézett típusokkal kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy mennyire féljek a téli indításoktól? A tervezett futásteljesítmény pont a benzin/dízel határon van, lehet jobban járnék egy benzines Swifttel vagy Toyota Starlettel? Válaszát előre is köszönöm.


Üdv.:

Bálint

Kedves Bálint!

A Regata arról volt híres, hogy lehet vele szívni, azok az olasz dízelek még nagyon rosszak voltak, pláne, hogy mindből hiányzott kétszázezer kilométer, mire hazaértek. Az ön által kinézett dízelek a legjobbak, ezektől kell a legkevésbé félni, nyugodtan meg lehet őket venni. Az 1.5-ös francia dízel eszi a legkevesebbet, de ez a legkevésbé dinamikus.

A szivatásbajnok: Fiat Regata
A szivatásbajnok: Fiat Regata

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepre is, pályára is legyen jó

június 6., 13:16 Módosítva: 2017-06-12 17:49:41
220

Kedves Nepperűző!


Országon belül rengeteget megyek a munkámból adódóan ez a sok évi 100.000 km ennek 70% autópálya maradék 20% rozsminőségű út/földút, a maradék 10% terep (szántóföld, csapás, turistaút, bozótos...) persze mindez idő szűkében, hogy az ember azért ne érjen rá kirándulgatni. Természetesen ehhez a futásteljesítményhez dízelt keresek, lehetőleg 4x4-et magas hass-magassággal tempomattal.

Lényeg hogy megbízható legyen, kényelmes, tágas és jól pakolható és azért ne ingatlanárba javítsák ha felmerül valami komolyabb gond. Fogyasztásban majdnem hogy mindegy mert bele van kalkulálva a kiszállásba. Gondolkoztam több típuson is 1,5-2 millió forintig + átírás és még további 1 millió a szükséges tartalék amiből üzemanyagot és a javítást tudom előfinanszírozni.

Kia Sorento 2,5 CRDI; Mercedes-Benz ML 270 CDI; SsangYong Rexton 270 Xdi; Toyota RAV4.

Vagy ésszerűbb választás lenne egy Fiat Panda 1,3 JTD Cross/Climbing csak a pakolhatóság miatt vettem el mint lehetőséget. A Duster meg drága és sok jót nem hallani róla.

Ezek közül melyik tartogatja a legkevesebb rizikót, népítéletben talán a Merciről elég jókat írnak. Tudom kicsit összetett a kérdés, de kíváncsi vagyok az Ön véleményére hát ha egyszerűbb lesz a választás.


Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

A Rav 4 teljesen jó, az abban lévő két literes dízel elég megbízhatónak számít. A Duster szintén jó autó, csak még hozzá tapad a szoci korból ismert moslék 1310-es Dacia emléke. Nyugaton nincs ilyen emléke az embereknek, ott népszerűbb is. Az ennyiért kapható ML Mercik nagyon le vannak élve, évek óta nem láttam még csak közepes minőségűt sem. A SsangYongot nem ismerem, sose láttam közelről. Egy ismerősömnek volt Kia Sorentója, ő nagyon szerette. Én Dustert vagy Rav 4-est vennék.

IMG 9716 resize

Üdv:

-Becsületesnepper-

Munkába járásra városi terepjárót?

június 5., 09:46 Módosítva: 2017-06-06 17:20:10
91

Kedves István,

Egy megbízható városi terepjárót szeretnék venni. Alapvetően munkába járásra, illetve alkalmanként vontatásra szeretném használni. Figyelembe véve a lehetőségeimet az alábbi 3 maradt a listámon.

Alapvetően érdekelne a véleménye, hogy melyiket a 3 közül, illetve 1-2 típus specifikus kérdés.

1) Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 2007-2008-as évjárat. Ennél a típusnál érdekelne a motor megbízhatósága illetve automata vagy manuális váltó lehet a jobb választás.

2) Nissan X-trail 2007-2009-es évjárat, itt az érdekelne hogy a 2.2 dCi vagy a 2.0 dCi.

3)Toyota RAV 4 2007 köröli évjárat, 2.2 D-4D

Köszönettel:

Zoli

Kedves Zoli!

A Hyundai SantaFe megbízható autó, mint álatalában a koreaiak. A váltó tekintetében nem gondolnám, hogy nagy aknákat rejtene egy automata váltó, de természetesen minden elromolhat, ami benne van. A Nissan X-Trailnél a két literes dci motor jobb. A Toyota Rav 4-est nem ezzel a motorral venném, mert ennek típus hibái voltak, hanem benzinessel, a kockázatos motorkódokat megtalálja a beágyazott cikkünkben. A 2.2-es dízel motor csak 2009-től ajánlható, amúgy a RAV 4-est venném ezek közül benzin motorral.

rav42010 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Melós kombinak Octaviát?

június 4., 14:35 Módosítva: 2017-06-06 17:20:19
137

Üdv!

A közeljövőben esedékes lesz szeretett Volkswagen T4 Transporterünk cseréje egy kisebb kombira, esetleg egyterűre. Már egy pár típust ki is néztünk : Volvo V70 2000-es évjárat körül, Toyota Previa szintén 2000 körül, Ford Mondeo kombi illetve Skoda Octavia kombi. Mivel munkás autónak szeretnénk használni (hosszabb tárgyak szállítása is), ezért nyilván nem egy fullos belső kivitel lenne a legmegfelelőbb. Leginkább a megbízhatóság lenne a fő szempont.

Amik nagyon fontosak :

- Magyarországon újonnan üzembehelyezett

- 1-1,6 millió forintig

- Legalább 4,7 méter hosszú legyen

- Mindenképp dízel (1900 ccm-től felfele)

Ezek közül melyik autót választaná? Esetleg ha van valami hasonló kategóriájú autó kíváncsian várom.

Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ez az egyik kedvenc paraméterem: "Magyarországon újonnan üzembehelyezett " Mert akkor mi van, ha itthon helyezték forgalomba? Ami mellette szól az emberek szerint, hogy elvileg leellenőrizhető. Elvileg. Gyakorlatilag ennek is oda tekerik az óráját, ahová akarják, és a márkaszervizek semmilyen adatot nem adnak ki. Elmondom miért hátrány a magyar autó. Rosszabb minőségű utakon gurul egész életében. Mivel itthon lényegesen rosszabbak a jövedelmi viszonyok, nagy eséllyel korábban hagyják abba a normális szervizelést, mint mondjuk Németországban. Az ennyi pénzért kapható Mondeókat kerülném. A 2007 előtt gyártottakban a rossz hírű Delphi befecskendező rendszer van. A 2007-től gyártottak közül meg nem ennyibe kerül a jó. Az Octaviát nagyon ajánlom, de csak az 1,9-es motorral, a 2.0 PDTDI-t kerülném. Previából szintén nem lehetetlen jót találni, de nagyon meg kell nézni, mert sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször.

skoda octavia combi 4x4 1 9 tdi pd large 6009

Üdv:

-Becsületesnepper-

Első autónak szerelmet, E46-os BMW-t?

június 3., 08:05 Módosítva: 2017-06-06 06:25:51
1003

Tisztelt Nepperűző!

Első autómat szeretném megvenni, de nem tudom, mi legyen az. Leginkább sulibajárásra használnám, így benzinesben gondolkodom. A keret 350.000 Ft+átírás. Nagy szerelmem az E46-os BMW, bár nem tudom, hogy ennyiért lehet-e jót találni. Tud javasolni esetleg márkát/típust amivel viszonylag olcsón meg lehet úszni a fenntartását.

Köszönettel,

Márk

Kedves Márk!

Ön is beleesett abba a hibába, amibe sok fiatal: van egy álma, de azt már nem nézte meg, hogy az álmának van-e bármiféle metszete a valósággal. Tök üres zsebbel szeretne BMW-be ülni. 350 ezerért olyan BMW-t lehet kapni, ami nagy szerencsével önerőből elmegy a bontóig, vagy már ott is van, mert eleve bontani hozták Angliából, és rossz oldalon van a kormánya. Miből akarja fenntartani szervizelni, tankolni, gumizni? Amit ön keres, az valójában egy Suzuki vagy valami hasonló kis gyösz, ami nem romlik el. 350-ért tisztességes klímás Suzukit lehet kapni, esetleg Ford Fiestát, Corollát, Nissan Micrát, Toyota Starletet. Majd ha lesz még egymillió forintja a 350 ezer mellé (kívánom, hogy minél előbb) és hozzá még 300 ezer szervizre, gumira, stb., akkor lesz egy tisztességes hathengeres E46-osa.

Egy nagyon nem bontószökevény E46-os
Egy nagyon nem bontószökevény E46-os

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Prémiumot akarok: Saab 9-5 vagy BMW?

május 31., 15:12 Módosítva: 2017-06-03 19:54:30
679
Kedves Nepperűző!


Ford Mondeo 1,6 benzines Ecoboost cseréjén gondolkodom. Évi 40-50 ezer km-t futok, jelenlegi autóm 150 ezret futott, és igazából nincs baja. Érdekelne valami prémium. Pl. 530 vagy 730 dízel BMW-t ajánlgatnak, és azt mondják, jó. Ami viszont mostanában felkeltette az érdeklődésem, az a 2010 utáni SAAB 9-5. Eszméletlen a formája, és mostanában vonzó lenne az ára. Ilyen futásteljesítménnyel, mint az enyém bele merjek nyúlni? És nem ismerem a fenntartását sem. Szóval nagyon tetszik, bizonytalan vagyok. Természetesen a futás miatt elsősorban dízel érdekel, de benzinestől sem félek.


köszönettel, Duke

Kedves Duke!

Engem az ön helyében nem érdekelne a prémium, kivéve, ha van egy L betű az elején, a hátulján meg egy Lexus felirat, de abból is vagy benzines vagy hibrid. Annyi prémium szívást láttam már, hogy eszembe nem jutna megvenni egy ilyen BMW-t. Az emberek fejében óriási baj van, mindenki azt hiszi, hogy megvesz egy ilyet, és elfordítja a kulcsot, mert ez prémium autó, majd jól nem romlik el, de el fog. Nagyon el fog.


Ilyen autót az vegyen, aki olyan, mint Bence barátom, aki tudja, hogy a BMW tulajdonlása nagyon sok pénz elköltésével jár, és ha ki kell fizetni egymilliót szervizre, akkor kifizeti. Ő egyébként most cserél kormányművet a 70 ezret futott F10-es BMW-jében. Éljen a prémium minőség! Közös barátunk a 2006-os háromliteres dízel X3-asára költött fél év alatt 1,2 milliót, mert pont egyszerre ment tönkre az automata váltó, az osztómű, meg a sallang. Kiszámolta, hogy három év alatt beletankolt hárommilliót, elköltött szervizre 2,5 milliót. Kijárta a prémiumautós iskolát, továbbtanult, és most a felsége is, meg ő is ülnek egy-egy hibrid Lexusban.

A Saab 9-5 egy örök darab, egyszer kell megvenni, soha többé nem adja el. Mert nem tudja. Azért vonzó az ára, mert a kutyának sem kell. Nézzen körül, a forgalomban hány ilyen autót lát? Nem ültem még ilyenben, lehet, hogy nagyon jó autó, nem beszélem le róla, de mérlegelje azt is, hogy egyszer el is kell adni, és az nem lesz egyszerű.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Kevesebb kilométert megyünk, cseréljek benzinesre?

május 30., 10:27 Módosítva: 2017-06-01 13:36:14
121

Tisztelem!

Van egy 2004-es Toyota Corolla-m, 2.0 D-4D 116 lovas, Németországban használom, és elérkezett neki a kuplung vagy a kettős tömegű cseréje. Tervbe van, hogy az ősszel megyünk haza, és nagy dilemmában vagyunk hogy mi legyen vele?! Mert otthon már nem lenne több mint évi 20 ezer km, és jobban inkább városban használnák, vagy érdemesebb lenne egy benzinesre váltani, vagy megcsináltatni?! Akár ugyanez a típus, csak az 1,6 benzinese.

Amióta meg van, semmi gond nem volt vele! Ezért is nem tudjuk hogy mi legyen vele.

Előre is köszönöm! Ádám

Kedves Ádám!

Ezekben még nincs részecskeszűrő, ami a sok városi használattól idő előtt eldugulna. Ha egyébként meg vannak vele elégedve, akkor javíttassák meg (itthon), és használják.

IMG 7409

Üdv:

-Becsületesnepper-

Nagykorú lett a Laguna, cseréljem?

május 29., 13:30 Módosítva: 2017-06-03 19:54:21
280

Tisztelt Nepper Úr!

Szeretem a franciás autókat. Enyém volt az egyetlen Oltcit Cabrió, még a Bazsó is megdicsérte a Totalcarban. Van Nekem egy 19 éves 1/b-s Lagunám. Egész pontosan a keresztapámé, de ez adózási kérdés. „Ismerjük” az egész életét. Egy kedves bácsi vette magának 98 karácsonyára Székesfehérváron, kápéra. Megvan még az eredeti számlája is. Ő 10 évig használta, márkaszerviz, meg miazmás. Aztán jött az uncsi tesó 3 évig, majd én.

Én 10 ezrenként cserélem a kötelezőt. Olaj, szűrők, miazmás. Az első futómű gyakorlatilag új. Olajat nem eszi, 7,5 az átlaga amióta nálam van. Ja, 1.6-os. Rozsda nyema. Minden mükszik rajta. Gondoltam 2018 végén eladom. Mégiscsak 20 éves lesz, van benne 300 ezer meg egy kicsi.

Jól gondolom vagy még adjak neki 2-4 évet? És ha eladom, mi lesz velem? Szeretem a BKV-t de nem mindig opció.

Előre is köszi a választ:

KeZo

Kedves Zoltán!

"Gondoltam 2018 végén eladom. Mégiscsak 20 éves lesz, van benne 300 ezer meg egy kicsi."

Mi van akkor, ha húszéves egy autó? Mi van akkor, ha van benne 300 ezer kilométer meg egy kicsi? Az megvan, amikor azt mondom, hogy nem évjáratot és kilométert veszünk, hanem állapotot? Na erre értem. Van egy autója, ami nem rozsdás, nem eszi az olajat, működik, semmi baja. Akkor minek akarja eladni?

llusztráció
llusztráció

"Jól gondolom, vagy még adjak neki 2-4 évet?"

Nem jól gondolja, alvázvédelmet adjon neki, meg azt a törődést, amit eddig, és örüljön neki, hogy van egy jó állapotú kényelmes öreg autója. Lassan már érték lesz ez is, mert szinte teljesen eltűntek, mind vagy kockára van préselve, vagy bontóban rohadnak az esőben.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Motorcsere legyen vagy inkább vegyek egy másik E46-ost?

május 28., 11:30 Módosítva: 2017-05-30 10:28:27
335
Tisztelt Nepperűző!

Adott egy BMW e46 320ci 2001/11 havi autó. Tökéletes állapotban van, nekem egyetlen bajom van vele, hogy gyenge. Szeretnék bele egy háromezres motort rakatni. A kérdésem az lenne, hogy mennyire éri meg bele rakatni egy 30-as motort, minthogy vegyek már egy alapból 330-as bmw-t?

Kaptam egy ajánlatot itthon, hogy kb 1,5 millió ft-ért kapok háromezres motort, mindent cserélnének: futóművet, fékeket, váltót, mindent. Az aggályom az, hogy az én autóm vezetett km-es. Le lehet informálni, viszont ha motort cseréltetek benne, akkor mindez elveszik és nem lesz hiteles.

Üdvözlettel,

Martin

Kedves Martin!


Szerintem olcsóbb, jobb megoldás, ha ezt eladja, az igazolható kilométert tudja érvényesíteni az árban, és vesz egy olyan 330-ast, amit eleve annak építettek a gyárban. Az ehhez hasonló átépítésekkel az a bajom, hogy ha nem a megfelelő embert találja meg a feladatra, akkor nagy tákolások tudnak ilyenkor születni, a végeredmény az eredeti elképzelésnél vagy ígéretnél általában drágább lesz, de legalább szar is. A regisztrációs adó különbözetről se feledkezzen meg, ami ilyenkor keletkezik, ha le szeretné papíroztatni az autót.

bteb

Ha a 320-as árához hozzáteszi a másfél milliót, akkor már 330i kupét kap, és még szívni sem kellett vele, csak beleülni. Ja, és spert csináltasson bele, mert az E46-osban nincs, de az kell bele a legjobban.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Benzines svéd batárt egy Focus áráért?

május 27., 16:26 Módosítva: 2017-05-29 08:19:22
136

Kedves Nepperűző!

Jelen pillanatban egy Citroen Xantiám van, 1.9TD, alapvetően hibamentesen ringatózunk, de nekem valahogy egy jó ajánlat keretében jött, és nincs meg az "összhang". Viszont adott egy kb. 600 ezres keretem, amiből teljesen másmilyen autót szeretnék.

A kiszemelteim a Volvo 850-940-960-korai S/V70 modelljei. Kézi váltóval, turbótlanul. A kérdésem egyszerűbb nem is lehetne: bele szabad vágni? Mire kell figyeljek?

Köszönöm szépen előre is!

Zoli

Kedves Zoli!

Teljesen jók ezek az öreg Volvók, nagyon megbízható autók, és valóban megvan a varázsuk az öreg kockáknak. A rozsdára kell odafigyelni, mert ezeken is lehetnek már ilyen jellegű problémák, de korántsem annyira, mint például egy Mazdánál. A 850-esből és a V70/S70-esből meg szabad venni a 2,5-ös öthengeres Audi motorral szerelt változatokat is, kimennek a világból, ha karbantartják őket.

volvo850t5 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Prelude-öt még szabad?

május 25., 10:49 Módosítva: 2017-05-28 00:10:22
193

Kedves Nepperűző!

Utolsó generációs Honda Prelude vásárlásán gondolkozom. Vannak a típusnak ismert vagy rejtett hibái, csapdái? Az automata váltók mennyire megbízhatók ebben a típusban?

A kisebb 2.0-on gondolkozom mert egy kicsit tartok a 2.2-es 4 kerék kormányzásától, hogy az később komolyabb hibaforrás lehet.

Ötleteit, észrevételeit előre is köszönöm,

P.

Kedves Kérdező!

Meg szabad venni a Prelude-öt, semmi baja nem szokott lenni, és az automta váltójuk is jó. Én a négykerék-kormányzástól sem félek, tavaly volt nálam harmincéves Prelude, és abban is működött. Persze minden elromolhat, ami benne van.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hyundai Getz-et szabad?

május 22., 13:14 Módosítva: 2017-05-28 00:10:20
128

Tisztelt Becsületesnepper!

Kérem, segítsen rendet tenni a fejemben! A vásárlásra szánt keret 700000-800000Ft. Napi 30km, havonta 1-2 hosszabb út (100-200km), évi egy 1000km-es út.

A hülyébbik énem a Getz felé húz, de nagyon (mennyire rozsdásodós és elromlós fajta?), a nem annyira hülyébb maradna a WagonR, Ignis, Yaris, Micra vonalon. Vagy valami egyéb ötlete?

Válaszát tisztelettel köszönöm!

Üdv: Gabi a fogalmatlan

Kedves Gabi!

A Getz megbízható autó a népítéletekben is szeretik, és rozsda szempontjából sem rossz, de azért oda kell figyelni, mert ezek már tízenéves autók. Én a Yaris-t jobban szeretem, és ennyiért már lehet épkézláb darabot venni, de ha önnek a Getz tetszik legjobban, akkor hajrá.

getz11gl 001

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

330 ezer kilométeres Octaviát 330 ezer kilométeres Superb-re?

május 21., 08:28 Módosítva: 2017-05-25 10:50:20
0

Kedves Becsületnepper!

Van egy 2004-es Skoda Octaviam (faceliftes) 1.9tdi. Nagyon meg vagyok vele elégedve 110 ló nekem pont elég (főleg 5.5 átlagfogyasztással) illetve óriási csomagtér ami még szuper. Most ~330.000km van benne. Viszont dilemmába kerültem. Egyik rokonom eladná 2009-es Superb-jét (szintén) 330.000km. 1.9TDI motorral szerelt (105ló) manuális 5 sebességes váltóval. Mivel a kortörténete teljes mértékben megbízható és jó állapotban is van (leginkább autópályán ment) elgondolkodtam rajta h megvegyem.

Nem vagyok egy versenypilóta, szal a gyorsulás nem érdekel. Ha megy a pályán egy kényelmes 140-et nekem az pont elég. Ahogy néztem fogyasztásban kb 1 literrrel lenne több. Ami még előny h még nagyobb lenne csomagtér és h fiatalabb lenne a mostaninál. Ön szerint érdemes lenne megvenni? Ha meg is venném Ön szerint az 1.8-2M megéri az autó árát?

Mire számíthatok költség téren egy ennyit futott autónál? Netán van valami tapasztalata ezzel a típussal kapcsolatban? Ön szerint 100ezer kilométer (vagy több) még benne van ennyi futásteljesítmény mellett?

Válaszát előre is kösznöm!

Üdv.: Feri

Kedves Feri!

A 105 és 101 lóerős a legtakarékosabb 1.9 es PDTDI motor. A spritmonitor szerint 5.2 L/100km az átlagfogyasztása, és ezt én is meg tudom erősíteni. Az én 101 lovas Fabiám nem eszik hat litert és 150-160-al közlekedek vele. Eddig egyszer mértem vele 6.2-es átlagot, amikor 300 kilométert tettem meg vele 180-al, mert sietnem kellett egy címre. Szerintem a Superb sokkal jobb autó, mint amennyit kérnek érte, és ennyit simán megér. Ugyanarra számíthat, mint az Octaviánál, menni fog, amíg van benne víz és olaj.

superb20tdi0 10

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

10 éves Citroen C5-öt ütni/verni?

május 19., 10:21 Módosítva: 2017-05-21 18:30:13
269

Tisztelt Nepperűző!

Egy 2003-as Opel Combo Cargo-t (1.7 DTI) hajtok, de kényelmi szempontból szeretnék egy nagy és kényelmes, keveset fogyasztó autót vásárolni. Rokon révén lehetőségem lenne egy 2007-es évjáratú (már az új karosszériás) 2.0 HDI motoros, igencsak megkímélt, egy tulajos, 165.000 km-t futott Citroen C5-ös autót vásárolni. Az autó jobb oldala törve volt, de a hiba szakszerűen ki lett javítva.

Napi szinten ingázok 70-70 km-t, hétvégente sok esetben 3-400 kilométert is megteszek, tehát éves szinten 50-60 ezer kilométert tennék meg az autóval. Nagyjából 30 % városban, 35% autópályán, 35% városon kívül.

Mennyire bírják az említett típusú autók a gyűrődést? Van valami típushibájuk? Mekkora hibaforrást jelent a "hidropneumatikus rugózás"?

Az autó 1 millió Forintba kerülne.

Válaszát előre is köszönöm!

Tamás

Kedves Tamás!

Ez az újabb C5 ennyi kilométerrel még nagyon jó lehet, de van esély később apróbb elektromos problémákra. Nálam is volt ilyen autó, amin a telephelyen állva gyulladtak ki kontrol lámpák. Ha ütni-verni veszi, arra nem jó, de ha gondos gazdája lesz, és megadja neki a törődést, akkor sokáig használhatja még. A hidropneumatikus rugózás egy hibaforrás lehet, de nem annyira, mint az az emberek képzeltében van. Minden, ami egy autóban van, az el tud romlani, és az kockázatot rejt magában, ami nincs benne, az nem. Nem annyiba lesz a fenntartása, mintha vett volna egy Jazzt vagy Swiftet, erre azért kell majd költeni.

CitroenC5

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Évjárat kontra kilométeróra-állás

május 15., 17:41 Módosítva: 2017-05-19 17:55:54
223

Kedves Becsületesnepper!

Abszolút nulla tapasztalattal állok autóvásárlás előtt. Egy megbízható benzines kombit szeretnék venni, ami hosszabb távon is megállja a helyét. A kérdésem az lenne, hogy a piacot böngészve melyik az ön szerint célravezetőbb stratégia 1,5 milliós kerettel a zsebben:

Öregebb, de kevesebbet futott autót nézni, pl egy 2002-2008 közötti évjáratú 140.000 km körüli autót, vagy egy fiatal sokat futottat, ami bőven 200 ezer netán 300 ezer km-t is látott, de 2010 utáni gyártmány?

Amennyiben van olyan modell, amit tudna ajánlani a fenti információk türkében, azt is nagyon megköszönném.

Tisztelettel:

Dániel

Kedves Dániel!


Úgy látom, tényleg teljesen sötétben tapogatózik. Az idősebb, de a fiatalabb autóknál is, a kilométeróra állás egy tájékoztató adat, aminek lehet némi valóság alapja, attól függően, hogy hányan és mennyit tekertek vissza rajta az évek alatt. Lehet találni tekeretlen órás darabokat is, de a használtautó-vásárlásban pont az a legnehezebb, hogy türelmesnek kell lenni, óvatosnak, de ha találunk egy jó darabot, akkor nem lehet tökölni, azonnal lépni kell, mert elviszi más pillanatok alatt. Mindez nem egyszerű a kevésbé rutinosaknak, mert mindezt ráadásul egyszerre kell végrehajtani, ezért is olyan ingoványos talaj ez.

DSC 8242

Ha a legkevesebb kockázatot szeretné, akkor egy Ford Focus 1.6 benzin jó lesz önnek, de óvatosan ezekkel is, mert volt belőlük egy rendőrautó széria, ami pár éve nagy mennyiségben árasztotta el a piacot az aktuális rendőr flotta csere miatt. Ezek sem rosszak, és akkoriban is csak 100-130 ezer kilométer volt bennük, tehát nem tették meg a Föld-Hold távolságot többször, de legyünk tisztában azzal, hogy miben ülünk. És végül a lényeg, ne úgy válasszon, hogy másfél millióért melyik a legfiatalabb, hanem melyik a legjobb állapotú.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Focust, Astrát, esetleg mást?

május 15., 13:42 Módosítva: 2017-05-17 06:39:50
187

Tisztelt Becsületesnepper!

Úgy néz ki, hogy a jelenlegi autómat egy Citroën Saxot (1.5D) szeretné(n)k lecserélni egy "újabb", nagyobb és valamivel biztonságosabb másikra. Voltak vele gondok, ezek jó része orvosolva is lett (pl.hátsó futómű), de eljutottunk odáig hogy kicsi a családnak.

A kínálatot nézve(és némi unszolásra is) első körben a Ford Focus és az Opel Astra G tűnik szimpatikusnak. Fontos lenne a viszonylag nagy utas- és csomagtér illetve a klíma is.

Elsősorban dízelt szeretné(n)k, ezért kíváncsi lennék, mik lehetnek a buktatók ezeknél a típusoknál.

Esetleg ha tudna más modellt is ajánlani hasonló paraméterekkel, szívesen fogadom. A keret nagyjából 6-700 ezer forint.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.: Ricsi

Kedves Ricsi!

Ezt a Focus-t itt tesztelte Zách Dani kollégánk, érdemes újra elolvasni, itt pedig a benzines tesztje van Papp Tibi tollából. A rozsdára figyeljen oda a sárvédőíveken és az ajtók belső élein. A G Astra is elég jó autó, ott az Ecotec motoroknál lehetséges magasabb olaj fogyasztás, a rozsda kevésbé jellemző, mint a Focus esetében. Mindkettőből inkább benzinest vennék.

DSC 3744

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

SUV-ot vennék: Suzuki vagy Mitsubishi legyen?

május 12., 12:40 Módosítva: 2017-05-14 07:57:56
264

Kedves Nepperűző!

Közel 60 éves vagyok, és a nyár folyamán szeretném lecserélni a régi (2005) dízel Mazda 6-ot. A kasznija halódik, a szakik szerint nem érdemes már költeni rá, viszont a motorja teljesen rendben van. A feleségemmel egy SUV-ban gondolkozunk.

Ahogy haladunk előre az időben, egyre nehézkesebb lesz a beszállás, amit már látok a korosabb ismerőseim körében. Valószínűleg ez lenne az utolsó autónk, amit vásárolnánk. Napi használat városban (50-60 km), illetve havonta egyszer (100-200 km) vidéki utak. A nyaralás évente egyszer valahol az Adrián.

Több típust is megnéztünk: Suzuki Vitara , Mitshubishi ASX. Kb 5 milliót költenénk rá, nem kell feltétlenül "0" kilométeres, 1-2 éves még elfogadható. Főleg a megbízhatóságra és a kényelemre helyeznénk a hangsúlyt. A fenntarthatósága nem fő szempont.

Kérem segítsen a választásban. Amennyiben tud más típust ajánlani hálásan venném. Rendszeresen olvasom a válaszait és nagyon korrektnek tartom őket.

Köszönettel: Tibor

Kedves Tibor!

Az ön által felsorolt típusok jók, az új Vitara pedig az egyik legjobb ár-érték arányú autó a piacon. Én még elgondolkodnék a koreai autókon, a Kián vagy a Hyundai-on is, de a Dacia Duster is nagyon jó.

420A1620

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kicsi dízelt mindenesnek

május 11., 12:55 Módosítva: 2017-05-12 12:41:19
106

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, mindenki elmondja, hogy milyen autót ne vegyek, ha találok egy szimpatikus típust, hamar elvadítanak tőle az ismerősök. Jönnek a horrortörténetek a a nagynyomású dízel javítási összegeiről stb. A kérdésem az, hogy mi a véleménye a Ford Fusion 1.4 TDCI-ről (esetleg 1.6TDCI)?

A karosszéria kialakítása, használhatósága nekem megfelel. A benzinesek fogyasztását soknak tartom, a dízeltől kicsit félek. 2005-2006-os évjáratúakat nézegettem, 850 ezer Ft körüli árat szánok rá. Illetve milyen más típust ajálna helyette ennyi pénzért?

Szempont az öt ajtó, elég gyakran utánfutózok (450 kg-ig) város, országút, telek viszonylatban. És az asszonykának is könnyű legyen vezetni, parkolni stb. Szóval tényleg mindenes kellene, sajnos a vidéki magyar ember már csak ilyen, egyelőre nem futja Vitarára (egyszer az is csak lesz 10 éves).

Köszönettel: János

Kedves János!

A Fusion jó autó, és mindkettő motor megbízhatónak számít, az 1,4-es kicsit egyszerűbb, és kevesebb akna van a fenntartásában, viszont a 68 lóerejével nem az a kimondott igavonó. Elhúzza a futót, de az biztos, hogy szeme lesz az autónak, a dombot már messziről észre fogja venni.

FUSION-09

Az 1.6 TDCI-nél a befecskendezők alatti tömítéseket időnként ki kell cserélni, és az olajcsere elvégzésének mikéntjére is oda kell figyelni. Ha ezt elrontják, akkor az nagyon sokba kerülhet. Egyébként jó motor. Én magamnak egy VW csoportos 1,9-es TDI-t vennék, annál kevés olcsóbban fenntartható dízel motor van.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Astra után Astrát vagy Mazdát?

május 10., 13:23 Módosítva: 2017-05-12 06:27:40
255

Kedves Becsületesnepper!

Tíz év használat után arra gondoltam, lecserélem a G Astrámat. Évi kb 15 ezer km-t megyek vidéken. A podcastokban azt is hallottam, hogy hosszabb időre érdemes esetleg új autót venni. Mivel a K Astra könnyebb lett, és az Év Autója is lett, erre gondoltam, de ahogy az árakat néztem, befigyelt a Mazda 3-is, amiről csak jókat hallottam.

Persze a kereskedésekben az árak máshogy néznek ki, és az Opelre lényegesen nagyobb az engedmény, a Mazda meg talán jobban tetszik. Mindkettő 120 lovas benzines. A 120 lovas Astrában közvetlen befecskendezésű turbómotor van, amiről nem hallottam rossz híreket, mert még új, de beugrott a TSI motor, amiről nem sok jót mondtatok.

Szerinted melyik jobb választás, és a másiknak milyen buktatói lehetnek?

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!

Mivel a K Astra egy teljesen új autó, így erről nincs semmi tapasztalat, azt pedig, hogy mi fog vele történni, vagy mennyire lesz jó 200 ezer kilométeres korában, még senki sem tudja. Majd három-négy év múlva már tudni fogjuk, hogy jó-e. A Mazda 3 már bizonyította, hogy jó, és én személy szerint jobban szeretem a szívómotorokat.

DSC 0054

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Lecserélném a TDI-t

május 5., 10:34 Módosítva: 2017-05-10 06:48:20
0

Kedves Nepperűző!

Hosszú gondolkodás után megérett bennem a gondolat, hogy lecserélem 17 éves Octaviámat (1,9 TDI, 90 lóerős változat) egy újabb verdára. Ismét dízelüzeműt favorizálok, évi kb. 20 ezer km-t autózom. A max. keret 3-3,5 millió forint, 3-6 éves kombi középkategóriás kocsit szeretnék (esetleg "családit").

Jelenleg két autóra szűkült a kör: Focus 1,6 TDCi (70 kW) és Hyundai i30 CW 1,6 CRDi (81 kW). Ezek közül melyik a megbízhatóbb, jobb jármű? Főleg annak tükrében, hogy megszoktam jelenlegi autómnál, hogy a kötelező dolgokon kívül semmi sem romlik el. Ha esetleg mást ajánlana, örömmel fogadom.

Köszönettel: Viktor

Kedves Viktor!

Mindkettő jó választás. A Focus befecskendezői alatt időnként ki kell cserélni a tömítéseket, de különben megfelelő karbantartással teljesen jó autó. A flottás cégek nagyon szeretik, emiatt sok nagy futásteljesítményű autó kering visszatekert órával a piacon.

Hajóval egészen jól néz ki, anélkül azonban sajnos jellegtelen
Hajóval egészen jól néz ki, anélkül azonban sajnos jellegtelen

Érdemes alaposan utánajárni, hogy ne egy csapágyasra tekert órás autóba üljön bele. A Hyundai-nál még ilyen apróbb problémák sincsenek, ráadásul ebben még mindenki mumusa, a kettős tömegű lendkerék sincs. Mindkettő jó, nem nyúlna egyikkel sem mellé, azt vegye amiből jobb állapotú darabot talál.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Gazdaságos autót napi munkásnak

május 2., 15:48 Módosítva: 2017-05-07 18:07:55
232

Kedves Becsületesnepper!

Megközelítőleg napi 70 km-es ingázásra (50 % főút, 50 % autópálya) keresek egy viszonylag olcsó, kis fogyasztású autót. A "hahu" portálon nézelődve az alábbi két autó az, amiben gondolkozom. "A" verzió: kis benzines + LPG-szett pl. Suzuki Swift 1,0 vagy 1,3. "B" verzió: kis dízel 1,5 literig, pl. Citroën Saxo 1,5 D vagy Peugeot 106 1,5 D, illetve Opel Corsa B 1,5 D.

Mi a véleménye az alábbi autókról? Esetleg más típus, amit az említett célra javasolna? (Bekerülési költség kb. 300 eFt) Segítségét előre is köszönöm!

Köszönettel: Norbert

Kedves Norbert!

Én nem gázosítanék el egy ilyen autót, inkább vennék egy kis dízelt. A B Corsában lévő 1,5-ös Isuzu dízel szinte agyonüthetetlen, csak legyen benne olaj és víz. A Corsák gyenge pontja a karosszéria, ennyi idősen már kikezdte őket a rozsda. A Citroën Saxo, Peugeot 106-ról ugyanezt tudom elmondani, ott még hozzá jöhet a hátsó híd meghibásodása, erre oda kell figyelni. Ezek faék egyszerűségű autók, amik szinte nem romlanak el.

auto/CITROEN/SAXO 1996-2003/XLARGE/01fs

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a Corsa kicsi, a Vectra nagy

május 1., 14:21 Módosítva: 2017-05-11 06:41:45
128

Tisztelt Becsületesnepper!

Szüleim szeretnék lecserélni 13 éves 1,8-as B Vectrájukat, amit anyukám túl nagynak talál, nem érzi az autó hátulját, fél a tolatástól, ezért nem szereti vezetni. Előtte Corsát hajtott, azt szerette, de most hogy nyugdíjasok, nem kell két autó, csak egy, a Corsa pedig túl kicsi lenne a nyáron, mikor lecuccolnak a nyaralóba, vagy ha unokákat fuvaroznak.

Meglátásom szerint lehet csak egy tolatóradarra lenne szükségük, de ha másik autóra, akkor valami olyasmire ami Corsa és Vectra közti méretű, akár egyterű vagy kombi, de mindenképpen fontos hogy minden irányban jól ki lehessen látni belőle. Meriva A oszlopát zavaróan nagynak találták. A keresett autónak úgy évi 10 ezer km-t kell tudnia kényelmes tempóban még jópár évig, vegyesen kisváros, autópálya.

Úgy 2 millió körül szánnának rá. Milyen típust, modellt érdemes kipróbálniuk? Minden jel ellenére nem csak Opel játszik.

Segítségét előre is nagyon szépen köszönöm!

Kedves Kérdező!

A Corsa és a Vectra között van az Astra, ennél nem sok kézenfekvőbb válasz van. Ha kétmillió forint körül keresgélnek, akkor az egy modern autó lesz, és mindnek vastag lesz az A oszlopa. Ezt jobb lesz megszokni, mert mást nem fognak találni. A H Astra egy jó választás lenne, ha a szülei maradnának a megszokott márkánál.

DSCF6162

Ha már kicsit idősebbek, és szívesebben ülnének magasabban, akkor egy Jazz is jó lehet nekik. Az Astrához nagyon hasonló méretű a Ford Focus, az is nagyon megbízható autó, de Mazda 3-asokból is jókat lehet ennyiért találni.

Üdv:

-Becsületesnepper-