MX5 helyett S2000?

2014.10.30. 10:36 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Egy Mazda MX5 NC tulajdonosa vagyok lassan három éve. Pár (1-2) éven belül talán lecserélném, de elég nehéz innen továbblépni. A szempontok: driver’s car legyen, hátsókerekes, könnyű, erős. 90%-ban városban használnám, ritkán pályanapokon, tehát mindennapi autóként is meg kell feleljen. Évi ~20 ezres futásteljesítménnyel számolok. Garázsban nem tudom tárolni. Talán a legfontosabb: minimum annyi élményt adjon, mint az MX5, de lehetőleg még többet. Az se’ baj, ha lenyitható tetejű. Az extrák nem igazán érdekelnek, elég ha légkondi + ülésfűtés van.

Egy modernebb BMW-t (Z4) próbálva elszomorodtam a nagypapás puhaság miatt, meg főleg amiatt, hogy a vezetőt elszigetelik a technikától; nyugdíjasként talán beruházok egyre. A Porschék fenntartási költségétől kissé félek, no meg a hazai negatív megítélésüktől is. Valahogy minden az S2000 felé mutat. Kérdésem, hogy a Honda megfelel mindennapi autónak? Úgy hallottam, hogy az utastér beázik a tető mentén. És hát 10 évesnél fiatalabbat nem igazán lehet már kapni. Van egyéb szóba jöhető értelmes opció?


Köszönettel,
Béla

Kedves Béla!

Az S2000 már szépen megfogyatkozott, és nem lesz olcsóbb. Ez a típus már kezd egy kicsit gyűjtői autó lenni, ha valakinek van egy, az örül neki, és vigyáz rá. Nem tudom, hogy beázik-e, mert nekem még nem volt, mentem már vele, de nem esőben, akié volt, az meg nem vette elő még felhős időben sem. A Porschéknak szerintem nincs negatív megítélése, de a fenntartásuk elég húzós. Én maradnék az MX 5-ben, mert innen elég nehéz tovább lépni, leginkább nem lehet. Az S2000 jó lenne, de a szívem vérezne kint hagyni esőben, télen az utcán, tényleg nagy kár lenne érte.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Japánból dízelt vagy benzinest?

2014.10.29. 17:24 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Ismét autóvásárlás előtt állok, és a segítségét szeretném kérni! 30-35 ezer km-es évi futásteljesítményhez keresek autót (egyéb szempontok: ár 1,0-2,0 millió Ft, általában egy utas, fontos a megbízhatóság, felszereltségben klíma + ABS, lehetőleg tempomattal és xenonnal). Alapvetően japán típusokban gondolkodom: Mazda 3 vagy 6, Honda Civic vagy Accord, Toyota Auris/Corolla vagy Avensis.

Sok jót olvastam és tapasztaltam ezek megbízhatóságáról. Milyen típust ajánl (kompakt, vagy középkategória)? Milyen meghajtást ajánl (kicsi dízelmotor (1,4-1,6), nagy dízelmotor (2,0-2,2), normál benzin (1,6), vagy nagyobb benzines (1,8-2,0)?

Melyik márka a megbízhatóbb komolyabb felszereltség, több extra esetén?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel

Attila

Kedves Attila!

A japánoknál a megbízhatóság és az autóba épített extrák mennyisége között nincs összefüggés. Elsőnek egy 2.2-es dízel Accordot vennék, másodiknak egy 2.0-es Avensist, harmadiknak a Mazda 6-ost.
Az Accordban van szerintem a legjobb motor a három közül, rugalmas, nagyon csöndes, egyáltalán nincs dízel hangja, jól fogyaszt, láncos vezérlése van, ami nagyon sokat bír, a befecskendező rendszere is nagyon megbízható. A Kia Ceed/Hyundai i30 párost ajánlom még, az 1.6-os crdi motorral.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót örök életre

2014.10.28. 07:41 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

A kérdezők többsége a dízel vs. benzin dilemmán rágódik, és örök életű motort keres. A rozsdáról kevés kérdés érkezik... Mi nyolc évnél nem öregebb középkategóriás szedánt (esetleg "félszedán", mint az Octavia) keresünk, 1.4/1.6 benzinmotorral.

Az autó napi használatban lenne, főleg városban, de évi 5-6000 km. lenne csak a futásteljesítmény. Keret: 1.1-1.2 millió. A szokásos feltételek (megbízhatóság, kis fogyasztás) mellett fontos lenne a kiváló korrozióvédelem, hiszen ilyen futásteljesítmény mellett egy mai motor örökéletű, a karosszéria előbb adja fel.

Saját tipp: Astra G, Focus, Corolla. Van a középkategóriának olyan ásza, amelyik kimagaslik a mezőnyből a korrozióvédelem területén? Ha nincs, akkor melyik tipust/évjáratot kerüljük?

Van még olyan autó, amit "egy életre" gyártanak?


Köszönettel,
Cortez

Kedves Cortez!

A példának említett Octavia nem rossz elképzelés, de nincs olyan, hogy örök élet, és senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz egy autóval öt év múlva. Ha jót akar magának, akkor vesz egy most rozsdamentes autót, és csinál rajta egy alapos üreg és alvázvédelmet. Amivel sokat tud tenni az autója korrózióvédelme érdekében, az az, hogy télen, mikor sóznak, rendszeresen kimossa a kocsi kerékjáratait valamint az alját. A kerékjáratokat nyáron is rendszeresen kell mosni, mert a peremen lévő sár szépen megtartja a vizet, és dunsztolja a lemezeket. Az említett Corolla jó választás lehet egy alapos kezeléssel.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Összkerekes kombit a hegyekbe

2014.10.27. 10:21 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületes Nepper!

Tanácsért fordulnék Önhöz, bízva tudásában, tapasztalatában.

Hegyi lakosként, gyakori snowboard túrázáshoz (50-100km-es hegyi utak), ezen felül rövid távhoz (10km-re van a legközelebbi nagyváros), illetve évi 2-3 nagyobb úthoz (800-1000 km) keresek megfelelő autót. Az észérvekkel (fogyasztás, biztosítás) ellentétben áll egy olyan kívánalom is, hogy most a 30. életév derekán gyerek nélkül még szeretnék egy erősebb járművet. Utána majd lecsillapodom.

A fentieket összegezve az alábbi feltétellista alakult ki bennem:
- benzines (egyszerűen számomra egy autó benzines)
- összkererekes, hogy ha lehet minél kevesebbszer kelljen hólánchoz nyúlni
- kombi a jó pakolhatóség érdekében (3-4 fő sífelszereléssel)
- erős (előző autóm egy 2007-es Mazda 2 literes benzines volt, kicsit feljebb lépnék)
- max 12-14000 EUR ár Ausztrián kívülről, max 16000 EUR Ausztrián belülről

Mivel japán párti vagyok, így a fenti kritériumok alapján én 2007-09-es Subaru Legacy kombikat nézgettem a 2.5i (173 LE), illetve a 3.0R (245 LE) motorokkal. Ezen típusokat egyébként főként Svájcban találtam meg, ott látni jó párat egészen kevésnek tűnő kilométerrel is (tényleg tartanak ott ilyen autókat télire?).

Érdeklődnék, hogy Önnek van-e tapasztalata a fenti típusokkal, illetve, hogy alternatívaként mit tudna ajánlani (ha egyáltalán kell)?


Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
László

Kedves László!

A Subaru teljesen jó arra, amire kell, és nagyon megbízható autók. Svájcban nagyon népszerűek a Subaruk, és ez már a nyolcvanas években is így volt, csak akkor még legyőzte őket a vasoxid. Annak idején nagyon sok érthetetlen dolgot láttam Svájcban, rengetegen jártak/járnak nagyon erős autókkal. Sok hetven éven felüli nyugdíjas "veretett" az autópályán Impreza GT-vel, 110 körüli tempóval. Vettünk egyszer egy Impreza GT-t egy kis faluban a helyi autószerelőtől, a felesége hordta vele a gyerekeket oviba. 218 lóerővel, ötvennel. Az kocsi akkor még nem ment 80-100 felett, de utána aztán bepótolta. :-) Alternatívaként csak a Subaru Outback jut eszembe.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót négy gyerekhez, maximum 1,3 millióig

2014.10.25. 10:26 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Négy gyermek mellé keresünk megbízható autót. Több típusról gyűjtöttünk infókat, s végül régi szerelmünk, a Previa és a 7 személyes Dacia maradt fönn a rostán. Előbbi azért, mert japán és megbízható, utóbbi pedig az ára és felszereltsége miatt. Maximum 1,3 millió forintunk van rá.

Mit gondol? Inkább egy öregebb, de megbízható, fapadosabb Toyota vagy a frissebb megjelenésű, fényesebb, extrább és pár éves keleti modell legyen a befutó?

Vagy van esetleg tippje, melyik márkát és típust érdemes még szemügyre vennünk?


Köszönettel:
Balázs

Kedves Balázs!

Ha a Previa második generációjára gondol, akkor azzal kapcsolatban megjegyezném, hogy nagyon jó autó, de 1,3 millióért nem kapni jó Previát, csak Previának látszó tárgyat. Máris csak a Dacia maradt, ami kicsit egyszerűbb, igénytelenebb kivitelezésű, kárpitozású, mint az átlag autó, de megbízható. Én elgondolkoznék egy Fiat Multiplán is, a formája ugyan megosztó, de egy praktikus autó hat embernek, és rendes csomagtartója is van a hat ülés mellett.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nehéz lábhoz kisfogyasztású autót

2014.10.24. 14:57 - becsuletesnepper.hu

 

Szia Becsületesnepper!

Adott egy 2004-es Corsa C (Z12xe), amit le szeretnék cserélni egy nagyobbra. Vezetési tulajdonságaim:

- kicsit tégla-nehéz láb (nem abszolút gyorshajtás, hanem ha gyorsítok, akkor tövig nyomom, és a fék se 15 év alatt kopik el).
- napi 40 km munkahely, havi 1x Gyöngyös-Sopron autópálya. Ez évi 15-20 ezres teljesítmény.

Az elképzelt autó méretre Opel Astra, max Focus méretű, nem baj, ha kombi. A keret minimum 1,5 maxumim 2 millió cakk-pakk. Nincs fenntartásom sem a Dacia, sem a Hyundai márkákkal, de megbízható, alacsony fogyasztású (6l) autót keresek, ez az elsődleges szempont. Aztán a kényelem következik, majd hogy tetszik-e, az úgyis szubjektív. Évjáratra minimum 2005-ös legyen.

Te hogy látod, mik jöhetnek szóba? A fenti paraméterek alapján kérhetek egy listát, ami alapján csemegézhetek?


Köszönöm!
Péter

Kedves Péter!

A nehéz láb és a hat literes fogyasztás sehogy nem áll össze a fejemben. Egy benzines autó ilyen használat mellett soha nem fog ennyit enni, de még egy dízel sem. Vagy hatot akarsz tankolni vagy nyomni a gázt, majd eldöntöd. Én egy Kia Ceedet vennék 1,6-os CRDI motorral vagy egy Hyundai i30-at, a két autó lényegében ugyanaz. Ezek még nehéz láb esetén sem eszik le a fejed, nincs bennük kettőstömegű lendkerék, és a befecskendező rendszerük is jó, és vannak már kétmillió alatt.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mazda 3 vagy hetes Golf?

2014.10.20. 10:50 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

2004-es 1.6 Toyota Corollám a 11-ik évébe lépett júniusban. Az égvilágon semmi baja, de lassan új autóra váltanék kompakt kategóriában. A Totalcar cikkei alapján két jelöltem van: Mazda3 G120 Sport, vagy Golf7 1.4TSI 140LE. Az új automat is min. 10 évig fogom használni, évente kb 20 ezer km-t vezetek,80% város 20% autópálya. Szeretek (talán kicsit tudok) sportosan vezetni.

Megéri-e a Golf nagyobb teljesítménye, nyomatéka, esetleg nagyobb értéktartása a tetemes ártöbbletet  egy 10 eves időhorizonton? Számomra a mindennapi kellemes vezetés többet ér 1-2 deci benzin megtakarításánál.


Várom a személyes véleményét,
Üdvözlettel, Péter

Kedves Péter!

A Mazda 3 G120-ban egy két literes szívó motor van, a Golf 1.4 TSI-ben egy, a brüsszeli politikusok által kikényszerített kis turbós motor van, amelyről már tudjuk, hogy nem kifejezetten probléma mentes. A Mazda motorja újabb, kevesebb az üzemeltetéssel kapcsolatban rendelkezésre álló információ, de én azt gondolom, hogy hosszú távon a Mazda lesz az olcsóbban üzemeltethető autó. Sajnos a biztos válaszadáshoz kellene a jövőbe látás képessége, de mivel azzal nem szolgálhatok, így marad a megérzés, és én így érzem. De nagyon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hibridet a tengeren túlról?

2014.10.19. 07:15 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Mindig is tartottam a dízel autóktól (sok rémtörténet a javítási költségekről), illetve az éves levezetett kilométerek száma (15-20 ezer) sem indokolta, hogy dízel autóm legyen. A kedvezőbb fogyasztási adatok viszont mindig is tetszettek, ezért fordult a figyelmem a hibrid autók felé.

Az első kézenfekvő típus nyilván a Prius, de sem a mérete sem a külseje nem ragadott magával. Ezt követően kezdtem keresgélni valami nagyobb méretű hibrid után, és jutottam el a  Toyota Camryhoz valamint a Nissan Altimához. A baj csak az ezekkel a típusokkal, hogy nem Európában kerültek forgalmazásra, és csak néhány elérhető belőlük használtan.

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a véleménye a fenti két típusról. 2007-es példányok már 3 millió alatt elérhetőek magyar oldalakon. Mennyire megbízhatóak ezek a technológiák? Mennyire fáj a javításuk? Mennyire macerás hozzáértő szerelőt találni, illetve alkatrészt beszerezni? Van valami más alternatíva, ami elkerülte a figyelmemet? Esetleg jobban járok, ha nem kísértem a sorsot és maradok a bevált szívó benzines japánoknál (Avensis, Accord)?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Kedves István!

A régi szívó benzinesekkel kevés problémája lesz az biztos, de a hybridektől sem kell félni. A Toyota Camry-t ismerem, volt már hozzá szerencsém. Az üzemeltetése nem drága, egyedül a nyolc ezrenkénti előírt olajcsere periódus furcsa, de ez csak jót tesz neki. Inkább ez a jó előírás, mint a harminc ezres olajcsere periódus, amivel szépen saját magunk tudjuk kinyírni a saját autónkat. Van megfelelő szervizháttér, vannak már kifejezetten a hybridekre ráállt szerelők. Az akkumulátorok élettartamától sem kell félni, feltéve hogy mindennap használjuk az autót. Ha nem használjuk huzamosabb ideig, akkor tegyünk rá egy olyan töltőt, ami tud csepptöltést is, és rajta maradhat az autó indító akkumulátorán.

A Nissan Altimáról annyit tudok mondani, hogy a kérdése miatt megnéztem a hahun, hogy hogy néz ki, mert az sem volt meg hirtelen. A Camry-t szerintem egyszerűbb szervizeltetni, mert az Altimát szinte senki nem ismeri. Egyebet nem tudok elmondani, kérem, kapcsolja ki.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kombi kell. Focus legyen vagy Octavia?

2014.10.16. 07:47 - becsuletesnepper.hu

 

Szia Nepperűző!

Bővül a család, nagyobb autó kellene. Le is szűkült a kör a Skoda Octavia Kombi 1.6-ra és a Ford Focus Kombi 1.6-ra. Szerintem kb. évi 15-18 ezer kilométert megyünk.

Viszont azzal szembesültem a keresgélés közepette, hogy a mostani kínálatban, egy 2010-es Octavia 150-180 ezer km-rel, ugyanannyiba kerül (2,2-2,5 M Ft) mint egy 2010-es Focus 90-120 ezer km-rel. Az ár alapján tényleg jobb a Skoda? Jobbról is, meg balról is hallom a véleményeket, de kevés az igazán objektív, vagy megalapozott.

Tanácstalan vagyok, hogy mivel járnánk jobban. Ebben kellene egy kis támpont, vélemény. Illetve, érdemes ezért az évi 15-18 ezer km-ért dízelben gondolkodni?

Előre is köszi, ha foglalkoztok a kérdéssel.


Üdv,
Sanyi

Kedves Sanyi!

Jó mindkettő, megbízhatóak, egyik sem elromlós fajta. A Skoda egy mérettel nagyobb, mint a Focus, és ha bővül a család, nem árt a nagyobb csomagtér. Én a Skodát választanám. Évi 15-18 ezer kilométerhez egyáltalán nem kell dízel, a dízellel jöhetnek olyan esetleges kiadások, amik nem feltétlenül térülnének az alacsonyabb fogyasztás okán a benzinessel szemben. Egy benzines szívó motor elég bőven nektek.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ötajtós családi benzines kéne

2014.10.15. 10:37 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper,

Dízel-benzines váltás miatt szeretnék megbízható benzinesre váltani, kb 5 évet kellene karbantartás mellett nagyobb gondok és gyakori szervizlátogatás nélkül kibírnia. A kör nagyjából leszűkült a Mazda 3 1.6 és a Fiat Bravo 1.4 T-jet párosra.

Család miatt fontos a megbízhatóság és a biztonság. A keret kb. 1.7M körül van. Ebből vagy 9-10 év közötti Mazda 3 vagy 7-8 év körüli Fiat már kijöhet (plusz szerviz persze). A Mazda nekem megbízhatóbbnak tűnik a szívó benzines motorjával, de a kereskedőket járva főleg osztrák és olasz példányokkal találkozni, és azért jellemzően rozsda akad szinte mindegyiken. A Fiatok többnyire magyarországiak, fiatalabbak, szebb állapotúak. Ráadásnak ott a turbós motor, ami valamit visszaad a szeretett turbódízel karakteréből, nyomatékosságából (remélem). De ugyanez a megbízhatóság oldalon nem nyugtat meg, bonyolultabb szerkezet, és mint közismert, Magyarországon jellemzően nem tudnak turbós autót használni, benne van a pakliban egy turbócsere akár pár hónapon belül.

Élmény szempontjából a Bravo felé hajlok, bár tudom, nem könnyű emiatt takarékosan veztni :), és a megbízhatósága miatt is tartok tőle. A fentiek fényében te melyiket javasolnád inkább? Kell félni a turbós benzinestől, és jobb a szögegyszerű szívóbenzines mellett maradni az életkor ellenére? Esetleg alternatívaként mást javasolnál a fenti paraméterekkel?


Üdv,
Gábor

Kedves Gábor!

A Mazda 3 tudja azt, amire önnek szüksége van, nem romlik el, tartós technika, buktatók nélkül. Sajnos a rozsdásodás jellemző probléma a külföldről, főleg Ausztriából hozott példányok esetén, de a németek sem kivételek ebből a szempontból. Mazda esetében legjobban egy olyan példánnyal járna , ami vagy magyarországi vagy Olaszország nem alpesi részéről származik. Az olasz példányok nagyon jó állapotban tudnak lenni rozsda szempontjából, ott inkább a parkolási sérülések jellemzőek.

A Fiat 1.4-es T-Jet motorjával sajnos nincsenek tapasztalataim, de a környezetemben lévő szerelőknek sem, mert ezekből nem sok fut az utakon. Ezzel kapcsolatban érdemes lenne a fiatos fórumokon érdeklődni, és keresni egy Fiatra szakosodott szerelőt. Én keresnék egy rozsda mentes Mazdát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autónak régi Coltot?

2014.10.13. 13:11 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper,

párommal az első saját autónk megvásárlásán gondolkodunk. Alapvetően a 8-900 ezer forintos kategóriában nézelődtünk, mert vezetési tapasztalat (10 év) már van, viszont véletlenül odakeveredtem egy Colt hirdetésre. Mivel én egyébként is a japán technika megszállottja vagyok, egyelőre semmi kifogást nem tudok az ellen találni, hogy városi rohangálásra egy 16 éves 1,3-as benzines Colt GLXi-t vásároljunk. Öreg is, 200 ezer km felett is van kicsivel, de ár/érték arányában számomra mindent üt.

80 százalékban városban használnánk, nagy ritkán 1-1 vidéki kiruccanással megfűszerezve, évi átlagosan 10-12000 kilométeres futással -- bár kicsit talán még sokat is mondtam.

A kérdésem az volna, hogy a 300 000 forint körüli ár nem gyanús? Nem kell már jövőhéten jelzálogot felvennünk, hogy meg tudjuk javíttatni? Mire érdemes figyelmi az autó megtekintésekor? Amennyiben túl rizikós vállalkozás lenne, milyen hasonló kategóriájú autót javasol?


Köszönettel,
Krisztián

Kedves Krisztián!

A Colt egy nagyon jó kis autó, nem kell tőle félni. A rozsdára kell odafigyelni. Ezek nagyjából ezen az áron kezdődnek, nem kiugróan alacsony a 300 ezres ár. Nyilván ennyi pénzért lesznek az autón horpadások, karcok, de nem fiatal autókról van szó, és ezért az összegért ne legyenek tulzó elvárásaink. Jellemzően csak a kopó alkatrészekre van szükség, ezek árairól tájékozódhat a webáruházakban, és kiderül, hogy ez sok-e önöknek.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót autópályára

2014.10.12. 09:58 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper,

a véleményére lennék kíváncsi.

A munkahelyem (Bécs) 125 km-re van otthonomtól, naponta ingázom (havonta min. 5000 km), jelenleg egy benzines 1.4-es, 18 éves "angol" Honda Civic-et használok, ami szinte hiba nélkül [(55.000 Km/11 hónap) alatt kiégett egy helyzetjelző, tompított, rendszámtábla világítás, elszakadt a féltengelynél egy gumiharang...] teszi a dolgát. Szeretnék egy ugyan ilyen megbízható másik autót (Civic marad!) erre a feladatra, de bizonytalan vagyok.

Jelöltek:
- Honda "űr" Civic 2.2 dízel motorral;
- Ford Mondeo kombi 2.0 dízel (2008-as évjárattól);
- Honda "űr" Civic 1.8-as benzines (autóba szerintem a benzinmotor dukál, hogy a hanghatásról már ne is beszéljek...);
- 1.9 német TDI (az autómárka teljesen mindegy, számomra a dögunalom mindegyik).
Ön melyiket választaná?
Honda Accord nem tetszik :-/
Pénzügyi keret: 1,5 millió forint környéke.


Köszönöm.
Tamás

Kedves Tamás!

Ebből a felsorolásból egyértelműen a 2.2-es dízel Honda Civicet választanám, az a motor annak idején az év motorja volt, és azóta már bőven bebizonyította, hogy nem véletlenül nyert díjat. A Ford Mondeónak ez a generációja már jobb, mint az előző, de még mindig nem egy Honda motor van benne. De a lényeg! Legközelebb, mielőtt leírja a vágyait, először nézzen szét a használtautós oldalakon, hogy lehet-e annyiért olyan autót venni, mert a kérdéséből egyértelműen látszik hogy ezt nem tette meg. Másfél millióért én is vennék tíz darab Civicet! Nincs ufó Civic ennyiért semmilyen motorral, de Mondeo se nagyon.

Arra, amire kell az autó, én vennék valami VW csoportos régi TDI-t, ahogy ön is gondolta, mondjuk egy Octaviát, és nem kell elkölteni az összes pénzt sem. Ha ilyen ütemben megy a kilométer az autóba, akkor annak az ára is hasonló ütemben fog lefelé menni, ezért nem javasolnám, hogy túl sok pénzt tegyen autóba. Teljesen fölösleges egy drága autó árát a magas futásteljesítménnyel a normálisnál nagyobb mértékben redukálni. Azt is mérlegelném, hogy nem veszek másik autót, hanem ülök még a Civicbe, amíg szét nem esik, annak az ára már nem fog drasztikusan esni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tényleg annyira jó a TSI?

2014.10.09. 08:14 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Rendszeres olvasója vagyok a Totalcar-nak,  adok a véleményükre ezért tanácsért fordulok most Önhöz:

Lassan 10 éves Opel Corsámat cserélném egy nagyobb, újabb, komolyabb autóra. Évente nagyjából 10-12 ezer km-t megyek, ennek  felét  városban,  többit nagyrészt országúton. Szeretek dinamikusan autózni, de nem ész nélkül megyek. Ezért egy normális állapotban lévő 4-5 év körüli, megfelelő teljesítményű  benzinesben gondolkodom.  A jelöltek: Mazda3  1.6 (esetleg 2.0), Honda Civic 1.8, VW Golf/Seat Leon 1.4 TSI. Mi a véleménye ezekről a típusokról?

Sok fórumon és egyéb helyen kérdezősködtem, de a két japánról rosszat nem hallottam még, talán annyit hogy a Mazda 1.6-osa városban kissé szomjas. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az ismerősi körben is kérdezősködtem, viszont mást se hallok már egy ideje csak hogy: TSI... Próbáltam már párat, tetszett is, de könnyű valakinek az újonnan vett alig 10 ezer km-t futott autójáról jókat mondani.... Ezért gondoltam megkérdezek egy hozzáértőt. Önnek mik a tapasztalatai ezzel a motorral? Mennyire tartósak? A különböző teljesítményű variánsok (122,140,160 LE) csak szoftveres beavatkozás eredményeként jöttek létre, vagy fizikailag, műszakilag is eltérő a három konstrukció? Turbós-kompresszoros változatot érdemes megvenni, vagy csak plusz egy hibalehetőség? A Golf és Leon esetén az 1.2 TSI is lehet egy alternatíva, vagy azt inkább ne is nézzem? A DSG váltóról is csak jókat hallottam eddig, viszont félek tőle hogy egy használtautónál elég komoly pénznyelő lehet, ha gond van vele. Van alapja a félelmemnek?


Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Péter

Kedves Péter!


Mazda 3, hajrá, Honda Civic, nagyon hajrá, TSI, hát, nem tudom, én személy szerint nem hajrá. A Mazdánál az első évjáratoknál előfordulhat rozsda a kerékíveken, a Hondára ez nem jellemző, egyébként semmi bajuk. VW csoportos TSI: vezérműlánc problémák, hidegen valami borzasztó csörömpölés, a közvetlen befecskendezés miatt a szívószelepeken masszív koromlerakódás lesz, amit a hengerfej szétszerelésével, és a szelepek mechanikus úton való megtisztításával lehet orvosolni, kettőstömegű lendkerék, turbó, kompresszor, mindenféle szenzor. Na, ez mind elromolhat, elkophat.

A DSG nagyon jó váltó, kényelmes, szépen vált, jobban gyorsul, mint a manuális váltós, nem eszik többet vele az autó. Viszont 60 ezrenként olajat kell cserélni 60 ezerért, és ha megáll, az nagyon fog fájni, ha nincs szerencséje, akkor annyira, hogy nyűszíteni fog a fájdalomtól. Mennyire tartósak a TSI-k? Még nem tudni biztosan (azt már sejteni lehet, hogy nem azok), majd ha megjelennek a piacon a 3-4-500 ezret futott példányok, utána kiderül, hogy mennyi pénz elköltése árán tettek meg ennyit. Én személy szerint nem hiszek bennük, sose vennék magamnak. Ha egy japán szívó benzines és egy kis turbós modern autó közül kell választani, a válasz csak egy lehet. Japán szívó benzines, az kell önnek.


Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW 530d vagy Chrysler 300C?

2014.10.07. 10:53 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Autovásárlás elött állok, és ebben szeretném a tanácsodat kérni. BMW 530d (E61) vagy Chrysler 300C CRD a két számitásba jöhetö tipus. Elöre is köszönöm, hogy megosztod velem a két típussal kapcsolatos tapasztalataidat.


Üdvözlettel
Tamás

Kedves Tamás!

Az 530d-vel van tapasztalatom, megbízható, jó kocsi, de költeni kell rá. Néha sokat, néha kevesebbet, de igényli a törődést. Ha elhanyagolja, utána sokkal többe fog kerülni, a prémium kategória ilyen. A legkritikusabb talán az örvénycsappantyú cseréje, ennek elmaradása akár a motor halálát is okozhatja, de összességében egy jó autó. Csak akkor ajánlanám, ha jó jövedelme van, és nem esik kétségbe, ha esetleg ki kell fizetni 4-500 ezret egy javításra. Ugyanez elmondható minden drágább kocsi vásárlásakor. A Chrysler 300C-vel kapcsolatban viszont semmi tapasztalatom sincs. Egy ismerősömnek volt, ő szerette, különösebb baja nem volt vele, csak a kopó dolgokat kellett cserélni. Ezzel kapcsolatban megkeresném a márkaklubot, vagy egy, a márkára ráállt szervizt, és náluk érdeklődnék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Octavia vagy Superb?

2014.10.06. 08:08 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Jelenleg egy Mazda3-at hajtok, ami már nem először állt meg alattam. (elektronika, a korábbi szerelők hozzá nem értése). Úgy döntöttem, hogy még ha a szívem szakad is meg, (reklám helye: iszonyat jó vezetni, ha bele ülök, nem akarok kiszállni belőle, precíz, pontos, egyszerűen tökéletes) de meg válok tőle, és egy kicsit igénytelenebb autót nézek. Így jutottam el a Skodához. A minőségből nem szeretnék engedni, ezért vagy Octavia (2006-7) vagy Superb (2005-6), illetve Mazda 5 jöhetett szóba (De a Mazdában megingott a bizalmam), max 2 millió forint értékben. A lényeg, hogy megbízható legyen, dízel, ha lehet sima TDI és ne PD, legyen benne navi, klíma, ablakemelők, miegymás. Az lenne a kérdésem, hogy ezek közül melyiket válasszam, amelyikkel nem lesz nagy nyűgöm, nem olyan drága az alkatrész (Mazda 3 üz.a.pumpa 160e ft?!?!), illetve nem kell attól félnem, hogy mikor áll meg alattam. Esetleg ha van más ötlet autó téren, azt is szívesen fogadom, a lényeg, hogy kényelmes legyen, megbízható, és ne túl drága a fenntartás. Az autó méretéből ha nem muszáj, nem engednék.


Várom válaszát!
Tisztelettel:
Egy elkeseredett Mazdás

Kedves Kérdező!

A Mazda 3-al még hasonlót nem tapasztaltam, kifejezetten kedvelem a típust, lehet, hogy ön belenyúlt véletlenül a "tutiba", és sikerült egy korábban már gányolt példányt beszerezni. A Skodákat nagyon szeretem, az Octaviát különösen. A Superb és az Octavia is műszakilag ugyanaz a VW-technika, a különbség az, hogy a Superbben van 131 lóerős 1.9-es, illetve 2.5-ös V6 TDi motor is. Méretben a Superb egy kicsit nagyobb, az egy megnyújtott Passat. A motorok közül mindenképpen az 1.9-est válassza. A PDTDI, TDI vonatkozásában el kell, hogy keserítsem, ekkor már nem volt sima TDI, csak PDTDI, de nyugodtan megveheti azt is, jó motor szintén. Megveheti mindkettőt, válassza azt, amelyikből jobb állapotút talál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Megbízható családi egyterűt 1,5 millióig

2014.10.04. 17:21 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Kis családunk örvendetes gyarapodása miatt nagyobb utas- és csomagterű családi autót keresünk. Jelenleg egy 2001-es Toyota Corollát használunk, liftback kialakítása miatt ennek sem kicsi a csomagtere, de a jelenlegi felállásban (anyu, apu, nagy gyerek, kis gyerek, macska és a cuccok), ez már lassan szűkösnek bizonyul. Ezért cserélnénk valami családiasabbra, bár a Toyotával sincsenek érdemi problémák.

Olyan ember vagyok, aki az autókat nem fétisnek, hanem használati tárgynak tekinti, ezért kevéssé érdekel a megjelenés vagy a gyorsulás. Egy megbízható, családi egyterűt keresnék, szeretnénk, ha dízel lenne, de nem kizárt a benzines sem. A családi utazásokon kívül néha (havi 1-2 alkalommal) vidékre is megyek vele egyedül, nem baj tehát, ha nem eszik sokat, bár egy liter plusz-mínusz nem vág földhöz minket.

Mivel azonban más célokra is gyűjtünk, az autó vásárlására legfeljebb 1,5 millió forint áll rendelkezésünkre. Ezért az árért néztünk Citroen Xsara Picassót, amellyel páromnak van pozitív tapasztalata. Kérdés, hogy 6-8 éves korában még megbízható-e egy ilyen autó.

Kérdésem: milyen autót tudna ajánlani a családi karaván részére, amely ezért az árért kapható, és nem kell arra számítani, hogy havonta vihetem szerelőhöz?


Üdvözlettel: Lajos

Kedves Lajos!

A Xsara Picasso is jól lehet, a két literes HDI egy nagyon jó konstrukció, ha mindenképp dízel kell. Nem a 6-8 éves kortól kell félni, hanem az elhanyagolt autóktól, amiknek csapágyasra tekerték a kilométeróráját. A leveléből nem derül ki egyértelműen, de úgy érzem, hogy nem mennek különösebben sokat, ezért nem ragaszkodnék a dízelhez. A két gyerekhez nem feltétlenül gondolnék egyből egyterűre, szerintem egy nagyobb kombi is ugyanúgy megteszi. Ha már Toyota, akkor Corolla helyett egy Avensis kombira is gondolnék, az lényegesen nagyobb, és hasonlóan "problémás", mint a Corolla. Ha még nagyobb kellene, a Mondeo már tényleg nagyon nagy, abból mindenképp benzinest vennék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Négymillióig kombit a családnak

2014.09.30. 15:08 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Egy jó barátom javasolta, hogy írjak és kérjek tanácsot Öntől!

Az év vége felé kívánom megvenni életem 2. autóját (ez év decembere környékén), de most nem szeretnék annyira "megalkuvó" lenni, mint az elsőnél. Egy Almérám volt 7 évig, sosem hagyott cserben, jó volt, de más az igény, a szív is mást diktál és egy kicsit többet is tudok száni rá.

Átolvastam jó néhány bejegyzést és azok alapján próbáltam megfogalmazni pár sarokpontot:
- keret: 3,8-4,0 MHUF (+ az Ön által is javasolt tartalék)
- gyarapodik a család nagyobb kell
- kombiban gondolkodom (szerintem jók az utóbbi évek formái)
- évi 15-18 ekm
- jellemzően városi közlekedés, de évente 2-3 alkalom hosszabb utazás (Hollandia, Németország)

A motorikus és egyéb műszaki és technikai/technológiai részek tekintetében elég "basic" a tudásom, inkább felhasználó vagyok.

A kinézett darabok:
- Volvo V60
- Toyota Avensis
- Mazda 6
- VW Passat

Az Audi-n és a BMW-n nem gondolkodtam, a fentebbi 4 típus közül is a Volvo esik legközelebb a szívemhez.

Tudom, hogy elég kevés konkrétumot írtam, de bízom benne, hogy a fentebbi 4 modell közül tudja vmelyiket jó szívvel ajánlani, motorikusan is.


Köszönöm idejét és türelmét!
Várom mielőbbi visszajelzését%

Tisztelettel:
Máté

Kedves Máté!

A felsorolt autók mind jók. Nekem a japánok a kedvenceim, de ez ugye érzelmi kérdés is, nem kell, hogy mindenkinek ugyanaz tessen. A Volvo is nagyon jó autó, és jó motorok vannak bennük. Ha Önnek az a legszimpatikusabb a négy közül, nyugodtan vegye meg, nem jár vele rosszul.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tízéves korig elegánsat 1,5 milliós keretből

2014.09.29. 10:32 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlásban kérném a tanácsát. 1,5 millió forint körüli keret lenne autóvételre, de a sok infószerzés után már a teljes tanácstalanság állapotában vagyok. Fontos lenne a biztonság, és valamennyire az elegáns megjelenés is. Pár típus az amelyiket kinéztem, 2004-2007-es évjárat között: Volvo S40, Toyota Avensis, Saab 9-3, Mazda 6 és 3 TX, valamint a Ford Mondeo.

Nagy kérdés még számomra, hogy dízel vagy benzines autót válasszak. Többet megyek városban, autópályán ritkán, és évi 12.000 km körül koptatom az aszfaltot, nyugodt vezetési stílusban.

A szívemhez a Mazda 6-os lenne a legközelebb megjelenésre, és elég nagy is a kínálat, de több rozsdás példánnyal találkoztam már. Legutóbb egy 3-ast néztem meg, amelyiknél hiába a 2006-os évjárat, de morzsolni lehetett a rozsdát. A Volvónál ez az árkategória még csak súrolja az új kasznis kínálatot. Saabnál esetleg az alkatrész ellátottság hiányától tartok, a másik típusoknál is maximális a tanácstalanság, mert olvas az ember jót is rosszat is.

Ön melyik típust ajánlaná? Mire figyeljek az egyes típusoknál? Esetleg más típusokat is érdemes lenne figyelnem?


Köszönöm előre is a segítséget!
Sándor

Kedves Sándor!

Évi 12 ezer kilométerhez semmiképpen nem vennék modern dízelt, csak valami öreg megbízható 1.9 tdi-t, ha már nagyon csak dízel kellene. Ésszerűbb választás lenne mindenképpen egy benzines autó. Amint írta, nyugodt stílusban vezet, akkor nem is kell nagy motor, egy 1.6-os vagy 1.8-as tökéletesen megfelelne, és nem enné le a fejét.

A Mazdákat én is szeretem, de sajnos erős a rozsdásodási hajlamuk, amint azt Ön is megtapasztalta. Jó karosszériájú Mazdát Olaszországból lehetne szerezni, ott kevés a só az utakon vagy semennyi. Az Ön által felsorolt autók közül elsőnek az Avensist választanám, azután a benzines Mondeót. A Saab a saabosok autója, az inkább egy vallás az autósok között, egy elég érdekes jelenség. Van néhány Saabra szakosodott műhely, akik tudnak alkatrészt is biztosítani az autóhoz, de néha elég borsos az ára, és maga a típus is igényli a törődést. Ha nincs különösebben bekattanva típusra, akkor nem Önnek való.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Összkerekest második autónak

2014.09.27. 08:26 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Családom több tagja is asztmás lett, ezért belvárosi panelból kertvárosi dombon levő családi házba költöztünk. Nem urizálásból, csupán azért, hogy a téli mobilitásunk is megmaradjon 4x4-es autó kellene a jelenleg második autóként használt, öregecske 6N Polo helyett. Amiket kinéztem:

Honda HR-V 1.6B, Honda CR-V 2.0B, Mazda Tribute 2.0B, Subaru Impreza 2.0B, Subaru Forester 2.0B ezek mind 2000-2003 közötti évjáratúak 900ezer és 1,2 millió Ft közötti árfolyamon, 200e+ km-el a hátuk mögött. Ami még izgatja a fantáziámat a hirdetések között az egy bordó Nissan Xtrail 2.0B 1,15 millióért. És most azok a dilemmák amik miatt eddig még nem tudtam dönteni: nem vagyunk kőgazdagok, és a fenti autók - ahogy a népítéletben olvasom - nem a takarékosság mintaképei, illetve a másik autónk egy jelenleg 6 éves, újonnan vásárolt 1.5 dci Scenic, tehát a családi autó méret sem lenne fontos....

Talán reálisabb választás lenne egy 4x4-es Panda 1,2B vagy 1,3 JTD motorral. Ilyenből is van fent 1 és 1,45 millió között néhány darab. Ezek vállalhatók? Nem igazán jött be a VW, de van néhány golf IV/Bora variant is a hirdetések között 1.9 TDI motorral, bő 250 ezer km-el. Ezekről mi a véleménye? Kérem írjon pár szót a fenti autókról, hogy egy kicsit tisztábban lássak - pl. ha honda HR-v lenne a választás, CVT-vel is nyugodtan megvehetem? -  , és esetleg várok más tippet is.


Előre is köszönöm.
Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A felsorolt benzines 4x4-esek közül a Subarué a legjobb négy kerék hajtás. Ha automata 4x4-eseket nézeget két literes benzines motorral, nyugodtan készüljön 11-12 literes, vagy magasabb fogyasztásra. Ha a gazdaságosság is szempont, akkor a Panda is jó lehet, az 1.3-as multijet kifejezetten keveset eszik. A VW csoport 1.9-es dízeleitől nem kell félni, a 250 ezer kilométertől sem, feltételezve, hogy az valóban annyi, és nem tekert 750 ezer. A VW csoport hossz motoros autóiban ráadásul az Audi quattro-hajtása van, ami az egyik legjobb.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

3,5 millióból két autót városba

2014.09.25. 07:57 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt becsületesnepper,

tanácsát szeretném kérni a következő témában, ami a növekvő családok egyik gyakori problémája: elérkezett az idő, amikor munkahelyi utazások illetve a szaporodó családunk miatt szükséges 2 autó a háztartásban.

Ideális esetben 1 nagy autóra, amiben elfér a 2 gyerek, babakocsi stb, és 1 kis autóra lenne szükség, amit a `nem gyerekes` szülő használna. Itt megjegyezném, hogy mindkét autó 95%-ban városi használatban lesz, max 10000 km évi futásteljesítménnyel, tehát egy kisebb benzines megteszi még a nagyobb autónak is.

Problémánk, hogy jelenlegi H Astránk, a két kívánt kategória között van. Megéri eladni egy megbízható, problémamentes H Astrát egy kisebb illetve nagyobb jármű érdekében? Vagy pedig tartsuk meg az Astrát kis autónak és vegyünk mellé egy nagyobbat?

Tanácsát kérném milyen autót vegyünk a feljebb leírtak alapján. Priorításunk a megbízhatóság és az olcsó fentartás. Eddig a listánkon van az 1.6 Zafira, 1.4 C3 Picasso családi autónak, illetve 1.0/1.2/1.4 Corsa, 1.25 Fiesta kis autónak. Keret a két járműre 3.5 millió.


Ön melyiket venné a fentiek közül? Esetleg ajánlana mást?

Előre is köszönjük válaszát.
Üdvözlettel, Péter

Kedves Péter!

Az 1.6-os Zafira nem túl fickós, én inkább egy nagyobb motorral venném, ha már Zafira kell. Egyterűek között lehet még találni Toyota Corolla Versót, Mazda 5-öt, ezek különbek egy Zafiránál.

Szerintem két gyerekhez nem kell mindenképp egyterűt venni, egy nagyobb kombi simán kielégítheti az igényeket. A Ford Mondeo nagyon nagy belső térrel és csomagtartóval rendelkezik, és a benzines motorjaik elég jók, de ugyanez elmondható a Toyota Avensisről vagy a Honda Accordról is. Sajnos ezekből az autókból elég kicsi a választék, mert jellemzően dízel motorral vették az emberek ezeket. Kis autónak jó lehet a Fiesta is vagy egy Jazz, egy Yaris esetleg egy Mazda 2. Ezek mind megbízható, gazdaságos fenntartású autók.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Lacetti vagy Stilo első autónak?

2014.09.24. 16:15 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Hosszú ideje böngészem az autókínálatot, laikusként teljes mértékben Csikós cikkére és a Népítéletre hagyatkozva. A célra maximum 800 000 Ft-ot szánok, ezért egy megbízható, klímás, benzinest autót szeretnék venni. Sajnos egyik címben említett modell sincs benne az első autóvásárlós cikkben, valószínűleg a magasabb ár miatt. Mennyire tudná ajánlani őket?

A Chevrolet-ról több helyen is hallottam, hogy 9-10 litert fogyaszt normál használat mellett és az alkatrész árak is magasabbak, amióta Európában nem forgalmaz a gyártó. A Stilóról pedig népítélet alapján elég változó véleményeket fogalmaznak meg, túlnyomórészt nem pozitívakat.


Köszönöm a segítségét előre is!

Kedves Kérdező!

A Lacetti egy megbízható autó, a fogyasztás pedig gázpedál állastól függ, de egy kicsit tényleg többet eszik, mint amit el lehetne várni tőle. Cserébe nem szokott elromlani. A spritmonitor szerint 8,34 az átlag, de nyilván többet is meg lehet vele etetni.



A Stilóról valóban vegyesek a bejegyzések, nekem még nem volt vele rossz tapasztalatom. Az egyik barátom most vett egy 50 ezret futott nagypapa autót 800 ezerért. Ha sikerülne egy nem feltétlenül ennyire keveset futott, de még jó állapotú példányt találni, akkor az még sokáig jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kerülje, mint politikus a poligráfot

2014.09.22. 10:55 - Nepperűző

 

Tisztelt Szakértő!

Szükségem lenne egy összkerekes autóra, amelyik még minimum 5 évet és 300.000 kilométert le tud szolgálni. Tehát évi 60.000 kilométerre kell. Ebből 50.000 a munkámból kifolyólag, tehát mindegy hogy benzin vagy dízel, úgyis a cég fizeti az üzemanyagot. Azért kell az összkerék, mert gyakran megyek tőlünk keletebbre, ahol keményebbek a telek, illetve hegyekbe kirándulni a családdal. Az édesapámnak egy C5-ös A6 2.8 Quattro-ja van, nagyon egyben van az autó, ezért első blikkre ilyeneket nézegettem. Választék főleg 2.5 tdi tiptronicból van. A4-esben ugyanezzel a motorral van néhány kézi váltós is. Az A4-től kisebb autót nem szeretnék. A keret 2 millió forint, papírmunkával együtt. Mit gondol ezekről a típusokról? Ön mit tudna ajánlani? Más alternatíva is érdekel.

Kedves Kérdező!

A C4-es szerintem a valaha gyártott legjobb A6-os volt, strapabíró, megbízható konstrukció, a világból kiment még úgy is, hogy sokan mostohán bántak vele. A benne lévő  2.5 literes sor ötös TDI talán a legjobb motor volt az Audi történetében. Az ezt leváltó 2.5 V6 TDI motor pedig talán a legrosszabb. Sokat, tíz litert eszik, szerintem olyan a hangja mintha állandóan üveghangon menne, adagoló problémái vannak, a turbó is idő előtt tönkre szokott menni, a vezérműtengely nem ritkán már 160-170 ezernél elkopott, és nem indult be az autó. Vannak akik szeretik, és működik nekik jól, de arányaiban túl sokan szívnak vele óriásiakat. Én sose vennék magamnak.

C5-ösből én csak 1.9-est vennék, de abból nincs quattro. Ehhez a kiváló 2.5-ös motorhoz még jön egy tiptronic váltó, és ha rendesen mellényúlt, a szerelő lesz az ön legjobb barátja. Szerintem még lapot is fog küldeni karácsonykor. Thaiföldről, mert ott fog majd telelni az ön pénzéből. Ezzel szemben az A4-est bátran ajánlom, de kizárólag az 1.9-es motorral, és kézi váltóval, a V6-ost kerülje, mint politikus a poligráfot. Az 1.9-es TDI-vel nagy gondok  megfelelő karbantartás mellett nem lesznek, keveset fogyaszt, nem romlik el. Az Audi quattro hajtása pedig az egyik legjobb a világon. Több ismerősöm is átült C4-ből C5-be, és közülük senki nem volt elégedett, mindenki visszavágyott a régibe. Nem véletlen, hogy egy tényleg patika C4-es kétszer annyiba is kerülhet, mint a C5, és ki is fizetik.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Öreg Thalia vagy leharcolt prémium?

2014.09.21. 08:02 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt nepperűző!

Átlagos negyvenes családapa vagyok, évi tízezer kilométert vezetek. Mellesleg csóró melós, Thalia-birtokos. Az életben nem lesz jó autóm... Vagy mégis? Én is szeretnék beleülni egy szuper kocsiba, ezért a dilemma: tízéves Thalia 90 ezer km-el, vagy egy 15 éves Audi (Merci, BMW) 250000 km-el? A keret kb 800-900 ezer forint. Nem fenyeget-e az adósok börtöne, ha egy szép, de nagyon sokat futott kocsit választok? (alkatrészárak) Maradjon a csóró a kaptafánál, vagy merjünk álmodozni?


Válaszod előre is köszönöm.
Üdv: Józsi

Kedves Józsi!

A Thaliában ülve nem csodálom, hogy elvágyódik. Működik, jön, megy, világít, de nem folyik ki az ember fülén az adrenalin, ha meglátja a szerpentint, és a formája sem hozza igazán extázisba. Igazából nem a rendelkezésre álló pénzzel van a baj, mert ennyiért lehet még jó autót kapni, de az a kérdés, hogy mennyi a jövedelme. Az, hogy valakinek van-e pénze egy autóra, nem azt jelenti, hogy meg tudja-e venni, hanem meg tudja-e venni, és fenn tudja-e tartani, anélkül, hogy a család költségvetése bánná. Nézze meg a webáruházakban a kopó alkatrészek és a gumik árát, és utána látni fogja, hogy van-e pénze rá. A vásárlás után nagyon könnyen rá lehet locsolni egy autóra százezer forintot, és akkor csak a kötelező vezérlés és olajcsere volt meg, illetve kicsit átnézette az autót.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Három gyerekhez mekkora az elég nagy?

2014.09.16. 11:01 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Három gyerekes apa vagyok, aki jelenleg egy Focus C-Maxot hajt. Az autót olyanra szeretném leváltani, aminek nagy a helykínálata, azaz akkor is kényelmesen ülnek majd benne a gyerekek, ha 180 cm fölé nőnek, és a megpakolása sem okoz gondot, ha pl. sátrat, kutyát, biciklit is vinnénk valahova (vagy esetleg kisebb bútort, hűtőt kell vele szállítani).

Van aki azt mondja, hogy ilyen tervekkel a Ford Transit, Renault Trafic, VW Transporter stb. típusú autók jöhetnek csak szóba, mert a Ford S-MAX/Galaxy, VW Sharan, Mazda MPV, C4 Picasso és társai nem jelentenek ugrásszerű növekedést a jelenlegihez képest sem az utas-, sem a csomagtérben.

A problémám, hogy a tesztek szerint a kisbuszoknál érezhető (főleg az utasok részéről) a teherautós alap, felszereltségük jóval silányabb, mint az egyterűeké (lásd alap T5), és töréstesztjeik sem túl fényesek (a Fiat Scudotól pl. ez rettentett el leginkább).

A kérdésem az lenne, hogy Ön mit ajánl: a méret a lényeg, és ehhez a kisbusz a megfelelő választás, vagy inkább maradjak a kényelmesebb egyterűeknél, és vegyek tetőcsomagtartót? Megköszönném, ha néhány Ön által előnyben részesített típust is megjelölne.


Köszönettel:
Barnabás

Kedves Barnabás!

Egyáltalán nem kell ekkora autót vennie. Abból, hogy a gyerekek 180 centi fölé nőhetnek, éles ésszel arra következtetek, hogy fiúkról van szó. Történetesen mi is négyen vagyunk fiútestvérek, és amikor 180 fölé nőttünk, már nem feltétlenül akartunk a szüleinkkel nyaralni menni, sokkal inkább a haverokkal. Az S-Max, Galaxy, Sharan, stb autók nagyobbak, mint a C-Max, és öt személlyel még mindig nagy csomagtartójuk van.

Szerintem nem érdemes évi egy hétre optimalizálni az autó méretét. A kerékpár és egyéb nagyobb csomagok szállítását meg lehet oldani egy kerékpár szállítóval vagy tetőbox-szal. Az Ön által felsorolt autók teljesen megfelelnek a célnak, az MPV rozsdásodási hajlama lényegesen nagyobb, mint a többinek, arra nagyon kell figyelni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót egymillióig

2014.09.15. 10:47 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Nagy dilemmában vagyunk az első autónk vásárlása előtt, lehet, hogy beleestünk abba a hibába, hogy túl sokat olvastunk és túl sok ember tanácsát kértük.

Az elmúlt időszakban úgy tűnt, elköteleztük magunkat a facelift utáni Mazda 323f kombi változata mellett, amiből 800-900 ezerért jó állapotút is kaphatnánk. Viszont többen kérdezték a családban, miért veszünk ilyen öreg autót (2002-2003-as évjáratú), így elkezdtem nézelődni a fiatalabbak között. Viszont úgy vettem észre, hogy pont a határon lehettünk, ugyanis az ennél fiatalabb autók az általunk preferált VW konszern és japán márkák tekintetében (Mazda3, Toyota Corolla, Skoda Octavia, VW Golf5 stb) már nagyságrendileg drágábbak, leginkább 1,1 millió felett kezdődnek és azok még nem is jól felszerelt, megkímélt példányok. Szóval megrekedtem. Közben a testvérem javaslatára a Nissan Almerat is célba vettük, ami mellett egy rakás racionális érv szól (láncos vezérlés, japán autókhoz képest mérsékelt költségek), de valahogy a szívünket nem dobogtatta meg.

Egy szó, mint száz, a kérdésem a következő: Érdemes nagyságrendileg drágább, de években mérve 1-3 évvel fiatalabb, újabb konstrukcióban készült autót venni (ami esetleg a kínálat alsó szegmense), vagy érdemesebb a kicsit idősebb, de jobb állapotban levő, kevésbé modern autóban megbízni? Előbbi esetén valószínűsítjük a hosszabb élettartamot, kevesebb meghibásodást, cserébe az egyszeri nagyobb befektetéssel. Utóbbi kisebb befektetés, de baj lehet a hosszabb távú használattal (kopó, elöregedő alkatrészek, megnövekedett szervízigény)
Tudna esetleg egy jó tanácsot adni?


Köszönettel:
Pali

Kedves Pali!

Nem feltétlenül az évjárat dönti el, hogy egy autó jó-e vagy sem. Egy jó állapotú idősebb autó még nagyon sokáig szolgálhat hűségesen a megfelelő karbantartás mellett. Nézzen csak a Csikós családra, a legfiatalabb autójuk is huszonöt éves, a Zsolt állólámpása meg negyvenegy, és mégis megy. A szerkesztőségben is mindenkinek öreg autója van, mégis boldogok velük. Ha a Mazda 323f tetszik, és talál egy tényleg szép példányt, nyugodtan vegye meg, az egy nagyon megbízható autó. Nem a környezetének veszi az autót, hanem magának, ha Önnek jó, akkor hajrá.

A témában kötelező olvasmány nagy elsőautó-tanácsadónk IV. része, melyben az egymillió forintos első autó kérdését feszegettük húszezer karakterben.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-


h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass