Nepperűző Nepperűző

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, nem értek mindenhez. A válaszaim szubjektív vélemények, amelyeket személyes tapasztalataim, érzelmeim befolyásolnak. Az adott kérdésre többféle helyes válasz létezik, nem csak az enyém, de nekem most ez jutott az eszembe. Voltak, vannak, lesznek az autógyártásban mélypontok, de nem hiszek abban, hogy egy adott típus teljesen rossz. Azt gondolom, hogy némelyik típus jobban, másként igényli a gondoskodást, mint azt a gyári előírás mondja. A legrosszabbnak tartott típusokból is van olyan, amelyik megfelelően gondos karbantartás mellett hibátlanul működik.

Becsületesnepper

Eljött az ideje valaminek, amit élvezek

2015.05.24. 08:18 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper,

Így, túl bizonyos életkoron azon gondolkodom, talán már megengedhetem magamnak, hogy végre ne az legyen a szempont az autóvásárlásnál, hogy mekkora az értékvesztés, mennyit fogyaszt, befér-e a babakocsi, hanem olyan autót vegyek, ami tetszik.

A következőkre gondoltam:
- Land Rover Freelander, 3 ajtós, (lehetőleg) kézi váltós, a 2004-as facelift utáni;
- Alfa Romeo GTV/Spider;
- Fiat Barchetta.

(Tudom, hogy ezek eléggé különböző autók, de hát sok minden tetszik, nem tehetek róla, ezért most inkább nem is magyarázkodnék.) Nem hobbiautónak kéne, rendesen használnám egész évben (úgy évi 8-10 ezer kilométerrel számolok), de második autó lenne, vagyis a családdal nyaralni nem ezzel mennék, és nem szempont, hogy a gyerekek milyen biztonságban vannak hátul.

Hosszú távra, 15 évre venném, de nem fáj, ha utána már nem kapok érte semmit. Tisztában vagyok vele, hogy ezek tizenéves (a Barchetta esetében 15+ éves) autók, vagyis 15 év múlva 25-30 évesek lesznek, és közben költeni kell rájuk – ez bele is fér, ami nem fér bele, az az, hogy folyton szervizbe kelljen hordani.

Úgyhogy a kérdés:
- ha a fő szempont, hogy egy mindennapos használatra alkalmas autó legyen, és mondjuk kétharmad ennyire fontos szempont, hogy közben ne kerüljön rettenetesen sok pénzbe, melyik típust érdemes választani;
- melyik motorral (pl. az Alfa kétliteresekről a Totalcaron nagyon rosszakat írnak);
- mekkora összeget kalkuláljak a vásárlás utáni első szervizre.


Segítségét köszönöm, üdvözlettel,
Gábor

Kedves Gábor!

A Land Rover Freelandert még életemben nem ajánlottam senkinek, és azt hiszem nem is fogom. Ha azt mondom, hogy angol beteg, és a népítélet 5.84-es átlagát vesszük, az beszédesebb mindennél. Olvasgasson, aztán meglátja, hogy tetszik-e még.

A Barchetta már sokkal jobb, annak idején Winkli tesztelte, neki nagyon tetszett, de a népítéletben a tulajok is szeretik. Az ebben lévő 1.8-as motor nem olyan kényes, mint az Alfa 2.0 twin spark motorja. Ha roadsterben gondolkodik, akkor nézzen meg egy MX 5-öst is, még megbízhatóbb a motorja, nem szokott soha elromlani, a futóműve, váltója, egyensúlya is jobb, és hátul kapar, mint egy rendes roadster. Ha talál belőle 1.8-ast, azokban van sper is, és szépen elmennek keresztbe is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót derékfájáshoz

2015.05.22. 13:51 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Nagybátyám autócsere előtt áll, melyhez kérte a segítségem, azonban szükség van a Te tapasztalatodra is. A lényeg, hogy elég komoly derékproblémákkal küszködik, így egy hagyományos autóba be- és kiszállás is fájdalmat okoz neki (Passat, Mondeo, stb.). Emiatt mindenképpen valami kisebb egyterűre gondoltunk, amelybe könnyebb beülni, hisz nem lefelé kell beülnie, hanem "felfelé".

1,6-1,8 M Ft az értékhatár. Mivel keveset autózik (kb. 8.000 km/év), mindenképpen benzines verziót keresünk. Amik ezek után a kalapban maradtak: Ford C-Max 1.6, Volkswagen Golf Plus 1.4, Toyota Corolla Verso 1.8, Opel Meriva 1.4.


Ezek közül vagy ezeken kívül melyik típust ajánlanád szívesen?
Segítségedet köszönöm

Dávid

Kedves Dávid!

A szívemnek legkedvesebb ezek közül a Corolla Verso, de a C-Max és a Golf Plus sem rossz. A Meriva egy Corsa, csak magasabb a bódé, és a Corsa padlólemez miatt kisebb a hely benne, mint egy Versóban vagy a többiben. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet elférni benne, csak érdemes először kipróbálni. Műszakilag a Toyota a legbiztosabb ezek közül, de a többi sem fog összedőlni a lámpánál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mindent bíró kicsi, olcsó autót

2015.05.21. 14:06 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Mivel nem annyira konyítok az autókhoz, tanácsát kérném. Olyan városi és tanyasi durva kátyús-földes utat bíró gépjárművet keresek aminek olcsó a fenntarthatósága, nem zabálja az üzemanyagot és nem sok baj van vele, vagy ha el is romlik, akkor olcsóak hozzá az alkatrészek. Bírja a kiképzést, heti 3-4 alkalomnyi használat mellett. Maximum napi 100 kilométernél. Plusz mivel csak az utcán tudok vele leparkolni, nem kéne, hogy bárkinek is bűnös gondolatokat ébresszen a fejében. Meg 3-4 személyt (esetleg még egy újszülött kisgyermeket) lehessen benne szállítani rövidtávon.

Létezik ilyen kisautó 500 000 Ft alatt?


Tanácsát előre köszönöm!
Péter

Kedves Péter!

Sajnos olyan nincs, hogy nem vágja haza a földes út. Mivel nő a futómű igénybevétele, az élettartam is csökkenni fog. Drasztikusan. Van olyan ismerősöm, aki napi tíz kilométert tesz meg földes úton, ők elég sűrűn cserélik a futómű alkatrészeket, de ezzel nem lehet mit csinálni ez ilyen. Ha keveset szeretne tankolni, akkor valami régi TDI-t vennék, mondjuk pl. egy III-as Golfot. Nem kerül hozzá vagyonokba az alkatrész, és nem szokott baja lenni. A rozsdára kell odafigyelni, de ki lehet fogni viszonylag rozsdamentes példányokat. Ha talál egy ilyet, akkor csináltasson rajta egy üreg és alvázvédelmet, akkor megnövelheti az autó élettartamát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Lakatoltassam vagy adjam el?

2015.05.20. 17:11 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző,

Tapasztalatából adódó tanácsát kérem. Hetedik éve birtokomban van egy kívülről szép 96-os évjáratú Opel Astra F, amit folyamatosan karbantartottam (új gumik, vezérléscsere, olajcsere, stb.) és a futót km ténylegesen 150 ezer alatt van, de elkezdet az alja rohadni. Kerékjárati ívek belső fele és a küszöbök egyes alsó pontjain alig látható, de biztosan elrohadt az elemek és cserélni kellene.

Nem tudom, hogy mit tegyek, lakatoltassam 100-150 ezerért, vagy adjam el annyiért, amennyit így kapok érte, netán próbáljam beszámoltatni, akármennyit is kapok. Pénzem másik autó vásárlására, áritatással, átnézetéssel, olajcserével együtt maximum 600 ezer forint lenne és nem vagyok biztos benne, hogy jobbat tudnék vásárolni.


Köszönöm a véleményét.

József

Kedves József!

Nem csak a küszöbök és az ívek belső fele, hanem a külső is el fog rohadni, és ezeket fogja követni a tankajtó nyílásának alsó fele is. F Astrából háromféle van: amelyiknek már elrohadtak, amelyiknek most rohadnak, és amelyiknek el fognak rohadni ezek a részei. Ez annyira biztos, mint hogy 2+2=4.
Amúgy jó, de erre kell figyelni. Ha egyébként jó az autó, és nincs valami nagy szerelem a láthatáron, amibe szívesen átülne, akkor csináltassa meg. Ilyen keveset futott Astrát nehéz találni, és ennek legalább tudja a múltját, nem kell elölről kezdeni a rendbe rakást egy másik autóval.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Takarékos dízelt egymillióig

2015.05.18. 07:40 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Nehéz döntés előtt állok, alacsony fogyasztású, megbízható dízel autón vásárlásán töröm a fejem, amivel napi 200km-ert ingáznék a munkahelyem és az otthonom között. Ebből 80km autópálya, a többi közút. Ami a határ motorban a járulékos költségek miatt mint a súlyadó, biztosítás stb 1.4-es motorig gondolkodtam.

Amiket találtam ebben a kategóriában: Swift 1.3ddis, Fiat 1.3 mjet, Ford Fiesta 1.4tdci ,Opel Corsa 1.3cdti, Peugeot 206 1.4 hdi és 106 1.5d, amit nagyon dicsért. A motor felsorolt típusoknál többnél is azonos kivétel a 106 szívódízele. Ami döntő lenne ebben az esetben az elektronika megbízhatósága és az alkatrészár. Mivel havi szinten 4-5000km-ert is beletennék az autóba és a munkahelyem nem sokat térít az üzemanyagba fontos lenne az olcsó fenntartás. Ami fontos lenne mint extra az a tempomat,ezen kívül semmi más. Melyiket és miért ajánlaná?


Várom válaszát. Előre is köszönöm.

Kedves Kérdező!

A Citroen Saxo/Peugeot 106 agyonverhetetlen, nincs benne semmi elektronika, csak az adagoló mágnesszelepéhez megy egy vezeték, és szinte levegővel megy. Tempomatosat ebből még nem láttam, mert vélhetően a teljesítmény hiánya miatt nem lenne képes tartani a tempót, de klímásat igen, és még az egymilliót sem kell elkölteni hozzá. Az 1.3-as multijet motor megítélése változó, még ebbe a válogatásba is bekerült, de én szeretem. Van, aki imádja, van, aki nagyot szív vele, én személyesen ismerek több darabot is, de egyiknek sincs baja, még a kifejezetten mostohán tartottnak sem. Tényleg keveset fogyaszt, de van néhány dolog, amire figyelni kell. Itt, itt érdemes olvasgatni.

A Peugeot-ban és a Fordban lévő dízellel van hosszabb tapasztalat is, kb, 50-60 ezret ment vele a feleségem komolyabb baj nélkül, szinte csak a kötelezőket kellett cserélni. Egyszer állt meg, mikor az elszakadó hosszbordás szíj elszakadt, és lepofozta a helyéről a főtengely jeladót. A Peugeot hátsó hídja egy potenciális hibaforrás, a Fordban nincs ilyen. Ha a költségek legalacsonyabb szinten való tartása a cél, akkor a francia 1.5-ös dízelt venném, akár tempomat nélkül is, de klímával.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kényelmes családit kétmillióig

2015.05.17. 15:22 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Kétmillió forintig bezárólag szeretnék a közeljövőben családi autót vásárolni, 3-4 fő részére + csomagok. A középkategóriás autók között nézelődtem eddig (Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo, Skoda Superb stb.) de talán a közepes méretű egyterűek is megfelelnének méretben (Toyota Verso modellek, Citroen Xsara Picasso) stb. Olyan autót keresek, amely alkalmas lenne a mindennapi használatra, elsődleges szempont a kényelmes futómű és a megbízhatóság valamint a kényelmes ülések és a normális helykínálat. Maximum 10 éves autóban gondolkozok, az autót rövid (ez Bp, max 10 km-es utak) és hosszabb távon is használni fogjuk (havonta többször is 200 km-es távolságra), a futásteljesítmény éves szinten nem haladja meg a 20 ekm-t.

A választásnál elsődleges szempont – ahogy fent is írtam –, hogy az autó ülései kényelmesek és normális méretűek legyenek (közel 2 méter magas vagyok, 110 kg és sajnos derékfájós) – pont emiatt írok. A fenti paramétereknek elég sok autó megfelel, azonban a választás nem egyszerű, mindegyiket pedig nem tudom végigpróbálgatni – sajnos mostanában divat az autógyárak részéről még a családi használatra szánt autóknál is az autókat a padlólemez szintjére lesüllyesztett, rövid ülőlapú ülésekkel gyártani, túlhangsúlyozott kontúrokkal a sportosság jegyében. Elsősorban japán autóban gondolkozok, azonban a tapasztalatom az, hogy azok nagyrészének üléseit kisebb magasságú emberekre tervezik (Almerát illetve Qashqai-t hosszabb ideig használtam még korábban), ezért a nem japán márkákat sem hagynám ki a keresésből.


Üdv
Tibor

Kedves Tibor!

Sajnos nem lesz más választása, mint végigpróbálni az üléseket. Minden ember teste más, ami az egyiknek kényelmes, az a másiknak nem biztos, hogy az. Én szerencsére nem vagyok erre a problémára érzékeny, így nem tudok használható tanácsot adni, mert nem tudom miben fáj egy hátfájós ember háta.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kezdő autó után valami komolyat hét kilóig

2015.05.12. 10:47 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Életem abba a szakaszába érkezett, hogy komoly autós döntést kell meghozzak közeledve a 30-hoz. Életem első saját autója egy Mk2 Gti 16V Golf volt, ami szinte gyári állapotban a csodálatos klasszikus mivoltában őriztem építettem, pattogtunk az ország útjain, örömmel előztünk és nevettünk már kínunkba mikor csillag csavarhúzóval javítottuk. Ennek most vége és autó vásárlása előtt állok. A keret 100-700e ft körül van, plusz járulékos költségek.

Mit javasolna a következő szimpatikus vonások-autók tükrében? Audi 100-200 Avant, E34 Touring, Passat Variant, Volvo V70. Mint látható tendencia a kombikat nagy előnyben részesítem. Dízelekhez nem értek, nem zárom ki őket de jobb szeretem a benzineseket!

A legfontosabb, hogy ne csak egy legyen a sok közül, karakteres és/vagy kultikus mivolta szükséges, illetve, hogy ne kelljen állandóan szervizbe tolni! Abból volt elég, lassan kenguru leszek olyan lábaim lesznek a 25 éves technika mellett :)

Köszönöm előre is a választ, remélem megosztják eme kérdést másokkal is, sokan állhatnak hasonló nehéz kérdéssel szemben.


Üdvözletem, Tamás

Kedves Tamás!

Az Audi 100-asból már szinte nincs értékelhető darab, 200-ast pedig évek óta nem láttam még képen sem. Ha találna belőle épkézláb példányt az jó lehetne, de nincs. Van néhány megkíméltebb darab kint, de azok bőven egymillió fölött kezdődnek, és még kint vannak. A szervó szinte mindegyikben rossz, a dízeleknek állandóan hengerfej problémájuk volt. A BMW E34 is nagyon jó autó, de alaposan meg kell nézni, ezeken is már helyenként csámcsog a rozsda. A belső tér jellemzően le van lakva, az ülések szövete nem túl tartós, hajlamosak a kikopásra, illetve ki tudja mennyit futottak már, és azért vannak gyalázatosan elkopva. Ebből a 2.5 tds motort alaposan megnézetném, nagyon sok a problémás belőlük.

A Volvo V70 nagy kedvencem a klasszikus doboz formájával. Az Audi öthengeres dízelével nagyon jó utazó autó, de ezekből is sok a lelakott példány. Sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször, és nem mindig szervizelték őket rendesen. A 2.4-es szívó benzin motor elég tartós, de kevés van belőle, mert a dízelt hozta be mindenki. A Passat Variant a legegyszerűbb talán ezek közül, és a nagy példányszám miatt talán ebből a legegyszerűbb még jót találni. Életkorukból adódóan az esetleges rozsdára oda kell figyelni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Gtk. ufo Civic helyére ufo Civicet, vagy váltsak?

2015.05.11. 13:06 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper/ Kedves Kopasz!

Sajnálatosan pár hónapja balesetet szenvedtem ufo Honda Civicemmel, melynek vége gtk lett, és pénzt kaptam a kocsi helyett. (Meseszerűen vettem, szomszédtól, aki 10 000-ként cserélte amit kellett, 2 apróbb fényezési hibával, amit megcsináltattam) Nagyon szerettem a kocsit, de most mivel hozzá tudnék tenni még, más autók is számításban jöhetnek, és ebben kérném segítségét.
Szeretném ha nem enne sokat, évi 25-35 ezret tehetek a kocsiba, volt hogy 40-et.

Az új kocsira 3,5 millióm lenne.
A kiszemeltek.

-Marad az Ufo, szerettem nem volt vele baj, hiszen Honda, választásnál előnyben vagyok, tudom mire kell figyelni. Amiket megnéztem nem hibátlanok, és erre finnyás vagyok, olcsóbb mint a többi. 2,5-3 millióért tuti lehet majd szépet találni.

-Prius, 3 millió kb a 3. generáció belépője, jellemzően külföldiek, és a spritzmonitor on nézve 5,5 a fogyasztási átlag. Amiket néztem nem hibátlanok.

-2012, 2013 tól Hyundai vagy Kia diesel. Ezek jellemzően 50-80 ezret futott példányok, szinte újak, szalonállapot. Viszont nem kell félnem a diesel alkatrészektől, mert 5-7 év garancia van a kocsikra. Amikor eljön az idő, lecserélném őket. A fogyasztása szintén 5-6 liter. Apósom most vett i30-at szalonból, és egész pofás jószág.

A bajom az, hogy túl nagy a választék.:)
Feltétel lenne az 5 ajtó, a megbízhatóság, az "erő"
Tehát szívóból és dieselből is kiesik az 1,4, de a márkákkal nem hiszem, hogy probléma lehet, mindegyikről csak jót hallottam.


Így melyiket ajánlaná?
Megtisztelő válaszát köszönöm előre is.

Tisztelettel: G

Kedves G!

Mindegyiket. A Honda nekem is nagy kedvencem, az ufo Civic pláne, a 2.2-es motor az egyik legjobb dízel a piacon. A Prius III már sokkal szebb is, mint az elődje, a motorja is nagyobb, a benne lévő hybrid technológia nagyon megbízható. A koreaiak az utóbbi években megmutatták a világnak, hogy ők az új Japán, nagyon rendben vannak az autóik. Ha szereti a dinamikát az autózásban, akkor ne Priust, mert az egy megbízható közlekedő edény, keveset fogyaszt, kényelmes, de ennyi. Az ufo Civic után egy nagyon lomha dög lesz.

Az Civicet már ismeri, tudja mit kaphat tőle, a dízellel is lehet gyorsan menni, ha sokat pályázik, és kell a nagyobb tempó (önkéntes rendőrök ne figyeljenek ide), akkor ez a motor tökéletesen alkalmas rá. A koreai autókkal is jól járna, ezekben az a vonzó, hogy nagyon fiatalokat lehet ennyiért kapni, szintén nagyon megbízhatóak. Fogyasztásban kb. egy literrel vannak a Honda alatt azonos felhasználás mellett. A koreaiak mellett szól, hogy nincsen bennük kettőstömegű lendkerék sem, amit később százezrekért cserélni kellene. A Hondában van, igaz ez az alkatrész is nagyon tartós, tudok több darabról, amik túl vannak a 400 ezer kilométeren, még a gyári lendkerék van bennük, és még mindig nem zörög.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Elfogadható csomagtérrel tizenévest, ami nem kombi és nem német

2015.05.10. 07:29 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Úgy adódott, hogy hirtelen autó nélkül maradtam, viszont az élethez meg kell egy kocsi. A 4 fős család miatt igény a viszonylag nagy (400 liter feletti) csomagtartó, de megszoktam a 10 kg/Le körüli dinamizmust is. Viszont csak kb. 1 millióm van autóra, és a kínálatot nézve vagy egyik, vagy másik igényemet tudom csak ebből a pénzből kielégíteni. Nehezíti a helyzetet, hogy a kombik érzelmi okból ki vannak zárva, és a német gyárak termékeit sem kedvelem. Alapvetően az alábbi gyártók 10-12 év körüli modelljeit néztem, de minden javaslatot elfogadok: Mazda, Honda, Mitsubishi, Skoda, Hyundai, Kia, Toyota.


Mit javasol?

Kedves Kérdező!

Honda Accordból a 99-2003-ig, Toyota Avensisből a 98-2002-ig gyártott modelljei jönnek ki ebből a pénzből, mindkettő nagyon jó konstrukció, ezeket ajánlanám első sorban. A Mazda (3 és 6) és a Mitsubishi is megbízhatóak, ezeknél a rozsdára kell jobban odafigyelni.

 
  Na ezt nem tudja sok, mai autó. Mert a literek lehet, hogy megvannak, de a pakolhatóság nem egyenlő az űrtartalommal. Az Octavia mindkettőben jól teljesít

A Skoda Octavia egy szintén megbízható autó óriási csomagtartóval, de még az 1.6-osra sem mondanám, hogy dinamikus, működési kultúrájában elmarad az Accordtól és az Avensistől. A Kiának és a Hyundainak nincsenek olyan modelljei ebben az árkategóriában, amikre azt mondanám, hogy vegye meg, és nem is annyira a műszaki tartalom, mint inkább az esztétikum miatt, Ebben az időben valami borzalmas csúnya kocsikat gyártottak még a koreaiak, aztán szerencsére ezt kinőtték, és most kifújják a világ orrát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Városba VW Lupo vagy Audi A2?

2015.05.09. 14:04 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Második autónak városi használatra keresek autót. Két típust néztem ki. VW Lupo és Audi A2. Mechanikában benzinesen azonosak, de a prémiumabb felszereltség az Audi felé húz. Na és a Space Frame, ami soha el nem rozsdál.

A kérdésem: melyiket érdemesebb választani? Az Audi fenntartása lényegesen többe kerül?


Üdvözlettel:

Csaba

Kedves Csaba!

Nemcsak a benzinesekben van azonos mechanika, de a dízelekből is mindkettőben benne van az 1,4-es és az 1,2-es háromhengeres dízel is. A Lupo kicsit orrtolós, a csomagtere jelképes, és a hátsó ülések sem túl nagyok.



Az Audi A2 nekem is nagy kedvencem. Az Audinál inkább az 1,4-es motort választanám, az 1,6-osban vannak olyan alkatrészek, amiknek a cseréje költséges lehet, és lényegesen bonyolultabb is. Szerintem nem olyan sok pénz fenntartani egy A2-est, de vásárlás előtt tájékozódjon az alkatrészárakról, hogy ne legyen meglepetés. Az A2 szerintem is lényegesen jobb, használhatóbb autó, mint a Lupo, és nem csak a nagyobb helykínálat miatt. 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Gazdaságos munkába járóst hosszú ingázáshoz

2015.05.08. 08:35 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző,

Havi 14-16 alkalommal oda-vissza 150km (autópályán) távolságra keresek munkábajárás céljából egy kilométerfaló autót. Az elmúlt 6 évben egy 2001-es 1,6-os Suzuki Swift GLX-et nyúztam, 416 ezer kilométer van most benne. Eddig a szokásos karbantartásokon túl (olajcsere 10 ezrenként, sebváltó olaj csere 50 ezrenként a vezérléssel együtt, szilentek, fékek) semmihez nem kellett hozzányúlni. Átlagban 6 literrel járok. Többen azt mondják, hogy bír ez még ugyan ennyit legalább, de sajnos attól tartok, hogy egy 14 éves autóval szemben ilyen elvárásokat már nem ésszerű támasztani, főleg a kasztni romlása miatt.

Szeretném a segítségét kérni, mi lehetne az ideális utód. Nagyon laikus vagyok, kicsit idegenkedem a dízeltől és meglehetősen bizalmatlanul méregetem a használt piacot. Skoda Octaviában és Ppel J Astraban gondolkodtam, de nyitott vagyok gyakorlatilag minden márkára, ha a Suzukimmal hasonló képességekkel bír.


Nagyon köszönöm a tanácsot!

Üdvözlettel,
Tamás

Kedves Tamás!

Nem beszélnek butaságot az ismerősei, ezek a Suzukik tényleg kimennek a világból. Ha a karosszéria romlásától fél, tehet rá egy alvázvédelmet, de ez a mondat mindenkinek szól, akinek első generációs Swiftje van. Az nem lett volna baj, ha leírja, hogy mennyit szán az új autója megvásárlására, bár a J Astra ad némi támpontot. A Skoda Octavia nagyon jó, ebből a régi 1.9-es TDI-t venném. A J Astra helyett én vennék egy Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at, az 1.6-os CRDI motorral, keveset eszik, nem romlik el, nincs benne kettőstömegű lendkerék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Irracionális dilemma: Lancia Lybra vagy Volvo 850?

2015.05.04. 08:11 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző / Becsületesnepper!

Újabb autó vásárlásán gondolkozom, és természetesen nem a racionális modellek érdekelnek. :) Kettő kiszemeltem van, nem igazán populáris modellek, és ebből kifolyólag nem sok információ kering róluk a neten. Fórumok véleményére annyira nem adok, mert a tulajdonosok nagy része elfogult.

1. Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2002- (faceliftes):
Amennyi információt össze bírtam ollózni, az annyi, hogy alapjában véve árához képest jó konstrukció (népítéletben szeretik), és, hogy a JTD motorok elég megbízhatóak voltak akkoriban.
Arról viszont sajnos nem tudok érdemi infót, hogy a futóműve mennyire egyezik meg az Alfa Romeo 156 futóművével, ami köztudottan nem nagyon bírja a magyar utakat, és sűrűn szorul felújításra.

2. Volvo 850 Combi 2.5 TDI:
Tudomásom szerint egy jól összerakott, masszív, nagyon szerethető szerkezet, és manapság már az alkatrészek sem vészesek hozzá. Olvastam, hogy Vályi István is mennyire szerette a sajátjukat, de ő ugye benzinest használt. Ebben ugye egy régi Audi motor van, ettől félek leginkább, mert nem sokat tudok róla. Mennyire tartós, mikre kell figyelni, mi az achilles-sarka?

Tudom, hogy ez a két kiszemelt jármű egyáltalán nem ésszerű, és meglehetősen ritka kép az utcáinkon... de valamiért ez a kettő modell az, ami megdobogtatja szívemet. De azt sem szeretném, hogy emiatt álljon meg a ketyegőm. :)

Bármilyen hasznos tanácsnak nagyon örülnék!



Tisztelettel:
András

Kedves András!

A Lybra futóművében nem vagyok biztos, mert egyszer volt ilyen autóm, amikor ezek még három millió körül voltak, ennek kérdezzen utána egy Fiat szervizben.

A 850-s Volvo egy agyonüthetetlen valami. A Pistának már a következő kasznis S70-ese volt. Ebben a 850-esben a valaha gyártott legjobb Audi-motor van, a régi 140 lovas öthengeres TDI, rendkívül tartós, a világból kimegy, ha szervizelik. Sajnos ezekben életkoruknál fogva benne van a Föld-Hold távolság többször, de ha talál egy szervizelt darabot, akkor az még sokáig jó lehet. Ezt a legkevésbé sem nevezném irracionális döntésnek, sőt.


Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW E30-at veszek, milyen legyen?

2015.05.03. 10:36 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném megvenni az első autómat, ami egy E30-as lenne. Még gyerekkoromban beleszerettem ebbe a típusba.

A kérdésem az lenne, hogy melyiket ajánlaná: 316 vagy 318? Melyik évjárat, milyen típusú motorral? Sok helyen olvasom, hogy a 320-nak szebb a hangja, ami azért számítana, de nem akarok olyat venni, ami 8 liternél többet fogyaszt, és olyat se, ami igazából egy roncs. Mire figyeljek oda vásárláskor? Eesetleg van olyan módszer, amivel kiszúrhatom, hogy a kilométerállás tényleg valós-e? Itthonról vegyem, vagy megéri Ausztriából, esetleg Németországból behozatni?

Maximum 550-600.000 Ft-ot szánnék rá, és hosszú távra tervezek. Akár örökre.


Köszönöm a segítségét.
Üdvözlettel Sándor.

Kedves Sándor!

A jó állapotú E30-asok ára meredeken megy fölfelé, divatos autó lett, nagyon sok olyan korú fiatal rajong értük, aki még nem is élt akkor, amikor gyártották őket. Az 550-600 ezerrel bajban lesz, mert a jók már drágábbak, de ha kis motoros kell, azt még talán talál, a 325-ös már aranyárban van. A 316-os nem túl erős, és nem is eszik keveset, a 318-as már jobb egy fokkal. A 320-asnak már szép hathengeres hangja van, de nem eszik nyolc litert, sőt. A legjobb motor az E30-ban a 318IS, jól megy, jól is fogyaszt, de ritkább.



Ezeknél az autóknál arról álmodozni, hogy kiderül a valós kilométeróra állás, már hiú ábránd. Meg kell nézni milyen állapotban van, és megvenni. Kintről nem éri meg behozni, ha ennyi pénze van, mert nem jön ki a keretből egy normális állapotú példány. Akkor érdemes kintről hozni ilyeneket, ha van pénz bőven, mert kint is fölfelé mennek az árak, és ha valami jobb állapotú, vagy ritkább példányt akarunk a magunkévá tenni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW E46 kontra Audi A4

2015.05.02. 07:04 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 4-es Golf tulaja vagyok, azonban az autó vásárlása hirtelen felindulásból történt, akkor jó vételnek tűnt, azonban pár hónap alatt rengeteg olyan hiba előjött, ami miatt nem érdemes (és nem is szeretnék) rákölteni, valamint egy tip-top autót szeretnék már a magaménak tudni. 25 éves srác vagyok a fővárosból. (ez a későbbiekben lehet érdekes).

Jelenleg 1-1,5 millió forint áll rendelkezésre használt autó vásárlásra. A nagy dilemmám pedig a következő: régebbi, de "komolyabb" márka vagy fiatalabb,de sztereotípiákkal teli márkát. Az E46-os BMW-k nagyon tetszenek, számos fórumot végigjártam, alkatrész árakat is átnéztem, azonban 10+ évesek, ami azért számomra kicsit ijesztő, ilyen árkategóriában. Emellett az Audi A4-ese (2002-es évjárat) után is kacsintgatok. Az elmúlt pár heti böngészésem alatt nyilvánvalóvá vált, hogy egy olasz, francia autó, ilyen árkategóriában fiatalabb, talán még felszereltebb is, mint az előzőleg említettek.

Leginkább benzinest szeretnék, fővárosi használatra, relatív kevés futással. A BMW-kről keveset tudok, viszont az ismerősi körömben agyon dicsérik (bár ez a BMW-fanatizmusnak is betudható talán).

Szeretnék egy férfias, megbízható autót, és amennyiben egy fiatalabb olasz/francia a jobb Ön szerint, akkor mégis melyik?


Köszönettel és legmélyebb tisztelettel:
Péter

Kedves Péter!

Önmagában az a tény, hogy egy autó tíz+ éves, még ne riassza el, a szerkesztőségben is mindenkié öregebb jóval, és mindenkié működik. Számtalanszor leírtuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást vagy évjáratot. Meg kell nézni az adott autót, ha tetszik, és jó állapotban van, akkor megvenni.

Az E46-os BMW-ből a legfiatalabb is már tíz éves, ezekre még nem annyira jellemző a rozsda, de az első évjáratoknál már oda kell figyelni a rozsdára, a sárvédőíveken, ajtók éleinél, géptető élén. A benzines motorokkal nem nagyon van probléma normális karbantartás mellett. Az A4-es második szériájának első darabjainál is előfordulhatnak már rozsdásodások az első sárvédők aljánál, díszléceknél. Motorok közül elsősorban a szívó benzineseket ajánlanám, a két litereseknél inkább a régi 131 lóerőst. Ha ezek tetszenek, nyugodtan vegye meg, egyszer mindent ki kell próbálni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Honda CR-Z az Opel Astra ellen

2015.05.01. 16:46 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Régi autómat szeretném újabbra cserélni (2005. 1.3 Swift), körülbelül 3.000.000 Ft-ból. A lényeg, hogy ne fogyasszon túl sokat, inkább városban használnám és a helykínálat se fontos szempont, többnyire egyedül vagy ketten mennénk vele. Viszont azért nem lenne rossz, ha van benne egy kis erő bár tudom, hogy a kis Suzukim után szinte minden autó erősnek fog tűnni.

Hosszas keresgélés utána két típusra szűkítettem a dolgot. A Honda CR-Z 1.5 Hybridre és az Opel Astra J 1.4 Turbora. Ezek mind árban és felszereltségben megfelelőek.

Próbáltam egy kicsit utána olvasni a Hondának, elég vegyes fogadtatása volt mind itthon mind pedig külföldön. Sokan kritizálták a rossz Start/Stop rendszerét és hogy nem mindig mutatja meg igazi arcát az csak ha gondol egyet. Igazából azért aggódok, hogy a túl sok ki-be kapcsolgatástól tönkre megy a motorja a kocsinak. Ez lehet, hogy sztereotípia, de a most újonnan vásárolt Opel Mokkánkba se ajánlotta a kereskedő a start/stop-ot. A Hondánál az lenne a kérdésem, hogy kell-e félni bármi ilyesmitől illetve az IMA rendszertől ?

Az Opelre azért esett a választásom, mint már mondta, hogy a családban van egy Mokka 1.4 Turbo. Szerintem annak ellenére, hogy egy SUV a dinamikája nagyon jó, éppen ezért egy nála kisebb Astrában is szerintem remekül menne. De ugye ott van h turbó és hogy használt. Itt az lenne a kérdésem, hogy mennyire érdemes belevágni egy bizonytalan használt turbós autó megvételbe ?

Összességében melyiket ajánlaná?


Válaszát előre is köszönöm!
Máté

Kedves Máté!

Legyen benne erő, de ne fogyasszon sokat. Ez egy paradoxon a benzineseknél. Ahogy apukám szokta mondani, finggal nem lehet tojást festeni. Valamitől megy az az autó. Honda CR-Z-ben alig ült valaki Magyarországon, többek között én sem, csak az autós újságírók, illetve az a pár tulajdonos. Sajnos nem tudok róla semmit mondani, én is csak azokból a forrásokból tájékozódhatom, amiből ön is.
A Honda hybrid rendszerétől nem kell félni, de a Toyotáé jobb. Szerintem óriási hiba volt a Hondától ezt az autót, ami ennyire hasonlít a zseniális elődjére, ilyen hajtással, ilyen kevés lóerővel megcsinálni. Ebbe bele kellett volna akasztani a Type-R motort, ha már ott van a polcon, és még most is gyártanák. A piac el is helyezte az autót, a kutyának sem kellett, be is szüntették a gyártást. J  Astrából csak az 1.4-es szívó benzinessel, 1.7-es dízellel és az 1.6-os turbóval mentem eddig, ezekkel is csak néhány kilométert, üzemeltetési vagy csak száz kilométeres tapasztalatom sincs. Az 1.4 turbó kimaradt, de Gyulavitéznek nem.  Az Astra elég új autó, és kevés a tényleg sokat futott autó, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni. Eljött az a történelmi pillanat, amikor egy Hondára nem azt mondom, hogy vegye meg. Ha ebből a kettőből kellene választanom, akkor inkább az Astrát venném, de 1.7-es dízellel. Ha más is jó, akkor vennék valami japán vagy koreai szívó benzinest.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Xedos 9 kontra Legacy

2015.04.29. 10:53 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Lassan autócsere előtt állok. '93-as swiftem cserélném egy erősebb, nagyobb, szebb autóra. Mindenképp japánt szeretnék, ha lehet olyat amit japánban is gyártottak. Jelenleg 4 kiszemelt típusom van: Toyota Carina E, Mazda Xedos 6, Xedos 9, Subaru Legacy. Carinám volt már, nagyon szerettem, de nem túl izgalmas a formája ezért Ő most az utolsó helyen áll a listán. A Xedos 6, 9 nekem nagyon tetszenek, de nem ismerem őket. A Subaru pedig az összkerékhajtása és a boxer motorja miatt van versenyben, nem a szépsége miatt :-)

Mazdából és Subaruból van is két kiszemeltem:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/subaru/legacy/subaru_legacy_2.2_sedan_16v_4wd-8850325

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/xedos_9/mazda_xedos_9_2.0i_v6_x9-8719116

Mi a véleményed a típusokról? Milyen fenntartási költségekre és jellemző hibákra kell készülnöm a Mazda és a Subaru esetében? Valamiért úgy gondolom, hogy a Subaru szervizelés tekintetében problémásabb lehet, gondolom ehhez nem minden sarkon értenek. De mond ha nem így van!


Köszönöm szépen a válaszod!

Kedves Kérdező!

A Mazdáknak és a Subarunak is van egy közös tulajdonsága, alig van belőlük. Ez akkor lesz probléma, ha netán összetörik az autó. Subaruhoz és a Xedos 6-oshoz még csak találni valamit, de a Xedos 9-hez nem tudom, hol veszel alkatrészt, ha görbül a lemez. Műszakilag mindegyik nagyon megbízható, de a Xedos-ok drága prémium autók voltak valamikor, idősebb korukban már nem feltétlenül pénzes emberek használták őket, előfordulhatnak borzalmas tákolások rajtuk. Mivel ezek nem fiatal autók, a rozsdára is oda kell figyelni.

A Xedos-ok annak idején, fiatalabb korukban, a biztosítási csalók kedvencei voltak, mert borzasztó összegeket lehetett felvenni rájuk. Amikor egy ismerősömnek ilyen Xedos 6-ost kerestünk, a megnézett autók között rengeteg romból feltámasztott hulladékot találtam. Érdemes őket nagyon megnézni ebből a szempontból is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Évi 6-8 ezerhez benzinről dízelre?

2015.04.28. 10:44 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Jelen pillanatban egy Renault Clio 1.2 16V, 75 LE, benzin, 2008-as évjáratú kisautó van a birtokomban, amelyben 81.000 km van most. Az autó fogyasztása 8-9 L/100km, igaz főleg városban használom, de ez sok! Most gondolkodtam el azon, hogy körül belül ugyanebben az árkategóriában egy hasonló évjáratú autóra cserélném, de nem vagyok biztos a dolgomban.

Már rögtön az elején ott akadtam meg, hogy benzin vagy dízel. Valaki azt mondja csak a dízel, valaki a benzint preferálja jobban.

Egy hónapban körül-belül 500-800 km közlekedek, ami 65% város, 35% országút. (Van egy két hosszabb út is 3-4 havonta autópályán ami +500 km)
Tulajdonképpen a lényeges szempont az lenne, hogy 3-4 éves távlatra (maximum 5 év), egy olyan autót találni, aminek a fogyasztása barátságosabb, megbízható legyen, dinamikusabb mint 75LE, és nem kell havonta a szervizben hagynom a kocsit.

Az árat 800.000 - 1,5 M közöttire lőném be. Én most a dízel autókat kezdtem el nézegetni. Te mit javasolnál?

Amiket eddig nézegettem:
 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008)
 - Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08)
 - Renault Clio 1.5 dCi (06-10)
 - Renault Megane 1.5 dCi (06-09)
(a két Renaultnál pedig a motor sem mindegy ahogy hallottam 68 LE 86 LE stb.)
 - Volkswagen Golf, Polo
De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat.


Válaszodat előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ez a havi futás kb. 6-8 ezer kilométert jelent évente, ekkora futáshoz nem vennék dízelt. A motor állandóan hideg lesz, mindig dőlni fog bele az üzemanyag, sokkal gyorsabban alakulnak ki lerakódások a motorban. Soha nem lesz üzemmeleg. Az üzemmeleg nem azt jelenti, hogy a vízhőmérő középen áll, hanem, hogy a motorolaj is meleg, a viszkozitása megfelelő, illetve az egész motor tömb egyenletesen átmelegedett. Na ilyen nem lesz egy egész télen át, kivéve a hosszú távokat. Egy pajtásom pont így használja a Mazda 6-osát, és nemrég mesélte, hogy folyamatosan van valami apróság emiatt a használat miatt.

Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008), a motorja jó, futómű és elektromos problémák lehetnek. Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08), ez már jobb, keveset is fogyaszt, de én sajnálnám. Renault Clio 1.5 dCi (06-10), Renault Megane 1.5 dCi (06-09), erről itt és itt olvasgassonVolkswagen Golf, Polo, ezt már talán. De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat. Nagyon sajnálnám elkormolni. Ki fogja bírni a dízel is, de én inkább benzinest vennék, a várható magasabb szervizköltségeket, különösen a bonyolultabb konstrukcióknál, nem kompenzálja az alacsonyabb fogyasztás. Egy sima szívó benzinesben nincs kettőstömegű lendkerék és hasonló nyalánkságok. Ha mindenáron dízel kellene, akkor egy kevésbé bonyolult régi 1.9 TDI-t vennék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Golf IV vagy öreg A Merci?

2015.04.26. 12:03 - becsuletesnepper.hu

 

Kétgyermekes családapaként keresek autót. A keret 500 ezer forint. Nem túl nagy autót, de elegendő hellyel, feleségem is vezetné, ezért nem csak az én igényeimet kell hogy kielégítse. 1500 köbcenti alattinak kell lennie a motornak.

Végül is a VW Golf IV és a Mercedes A osztály között vacillálunk. Azért inkább a Golf felé húz a szívem.


Ön melyiket ajánlaná?

köszönöm segítségét!

Kedves Kérdező!

Az A osztálynak a rozsda az egyik legnagyobb ellenfele, a sárvédőkön, ajtók alján és a küszöbökön. Lehet rozsdamentes példányokat kapni, de 500 ezer forintért még nem láttam olyan A Mercit, amibe beleülnék. Az automata váltósat kerülném, nem egy jól sikerült dolog az, rengeteg a váltóhibás. A harmonika tetővel szerelt példányokban a tető mechanikája is szinte mindig rossz, ha látunk egyet, aminek jó a teteje, azt rendesen megcsodáljuk.



A Golf ezzel szemben egyszerűbb, bár ezek között is rengeteg a letaposott kozák csizma, nagy csodákra ne számítson. Rozsda szempontjából jobbak a Golfok, és szerintem a választék is nagyobb belőle.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Közlekedőedényt millió alatt

2015.04.25. 12:31 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepper!

Munkahelyváltás miatt napi 200km-t kell autóznom a jövőben, 90%-át autópályán. Ehhez a feladathoz keresek egy megfelelő járművet.

Paraméterek:
1) Alacsony fogyasztás (a Ft/km költséget kell alacsonyan tartani)
2) Megbízhatóság.
3) Kényelmes/elviselhető vezetőülés és menetkomfort. 187cm vagyok, szeretnék elférni, illetve jó lenne az autó bírná az autópálya tempót.

A keret kb 600.000 Ft + átírás. Vezetési élmény, benzin/dízel kérdés nem számít, közlekedésre kell. Elvileg 2 személyes kishaszonjármű is szóba jöhet, bár azokból jellemzően csak a nagyonsokat futott kategória van. A járműveimet általában rendben tartom, inkább költök rájuk, de üzembiztosak legyenek ez a fontos.


Tanácsát előre is Köszönöm!
Tamás

Kedves Tamás!

Valami 1.9-es régi TDI-t vennék, mondjuk egy Golf III-ast. A legegyszerűbb ezek között a 90 lovas TDI, 1Z motorkóddal, az tényleg örök, mint a nyomorúság. A rozsdára kell odafigyelni a karosszérián az ajtók élénél, az első sárvédőkön. küszöbökön. Tudják a 140-es tempót vidáman, és keveset esznek, olcsó az alkatrész hozzájuk.

Sok ember nem is gondol rá, és egy észrevehetetlen autó a forgalomban, de a Seat Toledo első generációja is nagyon jó lehet erre a célra, szintén TDI motorral. Ott is a rozsdára kell odafigyelni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Második autót félmillióig

2015.04.22. 10:35 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Második (hölgy-) autónak vennénk valami kicsi, de klímás és megbízható járgányt. Egyelőre - talán naívan - abban bízva, hogy találunk olyat, ami nagyjából 500 ezer forintban megáll (a vétel utáni kötelezőkkel). Egyelőre a sokszor rohadó Ford Ka, illetve a ránézésre izgalmas Lancia Ypsilon merült fel, de laikusként nem tudjuk, hogy egyáltalán érdemes-e ezeket nézni, vagy mi lehet a legjobb típus a fenti paraméterekkel (ha némi stílusra is vágyunk, de elsősorban a megbízhatóságra).


Előre is köszönöm a segítéget,
Tamás

Kedves Tamás!

A Ford Ka az egyik legrohadósabb autó, a tankajtónál és a sárvédőknél nagyon sok rozsdásodik. Ka-ból a Sport Ka a legizgalmasabb, de az sajnos nincs ennyiért. Lancia Ypsilon volt a Vályi Pistáéknak is, ők nagyon szerették. Nekem azonban más tippem volna, vegyenek egy bakancs Micrát, nem fogják megbánni. Fenntartás szempontjából ugyanannyira nem romlik el, mint a régi Swift, csak minden ízében sokkal igényesebb annál. Ezeknél az öreg autóknál a rozsdára figyeljenek oda nagyon, illetve a Micrában ne csörögjön a vezérlés.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Subaru Outback helyére BMW E46?

2015.04.21. 10:39 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Levelem tárgya félrevezető, természetesen nem ettem meszet, tisztában vagyok vele, hogy e két típus nem vethető össze egymással. Pusztán a jelen élethelyzet produkálta ezt a kínzó döntési kényszert.

Viszonylag későn, 27 éves koromban szereztem meg a jogsit, mivel a munkámból kifolyólag akkor lett először esélyem, hogy autót vezethessek. Ahogy lépkedtem felfelé a ranglétrán, úgy tettek a fenekem alá egyre jobb cégautókat, de - érthető módon - egyik sem hozta a bugi érzést (vmennyire kivételt egy Honda Accord 2.4 benzines jelentette, de az is inkább limuzin volt, nem sportos autó).

Amikor "végre", nem önszántamból, kikerültem a vérforgásból, azonnal vennem kellett egy családi, tágas, megbízható autót, mivel a feleségemnek akkoriban egy saját Honda Jazz-e volt, amivel bajosan tudtunk volna elmenni egy családi (2 gyermekkel) síelésre. Így esett a választásom az akkor (2010) vadiúj Subarura, amit nagyon szeretek, tulajdonképpen hozza azt, amit vártam tőle.
Nem hozza viszont azt, amit 43 éves koromra még mindig nem tapasztaltam, az élményfaktort.
Időközben feleségem is szép karriert futott be, a Jazzt eladtuk (megsirattam), és jöttek helyette a szokásos céges középkategóriás autók. Jelen pillanatban van két, középkategóriás, nagy, dízel autó a használatunkban. Fél évvel ezelőtt - egy rendkívül inspiráló autó-motoros cikknek köszönhetően - elkezdtem keresgélni a német használtautós portálokon 2004-2005-ös, hatsebességes, E46-os 330 Ci BMW-k után, lehetőleg 100 ekm alatti futásteljesítménnyel. Akadtak is viszonylag szép számmal, ezért bevetettem a harmadik autó vásárlásának ötletét otthon, ahol az nagyon nem talált elfogadásra, konkrétan válóokká nemesült. Nagyon szeretem a feleségem, ezért komolyan fontolgatni  kezdtem az autócserét, de nagyon kínzóan tépelődöm. Van egyik oldalról egy tisztességes, jól összerakott, bizonyított, és még csak 4,5 éves nagyon megbecsült családi autó, míg a másik egy legalább ugyanolyan tisztességgel összerakott, príma hátsókerekes, sorhatos motorú, értékálló szerkezet, amely a soha meg nem unható élménnyel is kecsegtet, igaz, vmennyire a mindennapi használhatóság kárára... Érti a dilemmámat? (Persze, hogy érti.)


Mi légyen Ön szerint?

Köszönettel,

András

Kedves András!

Egyszer élünk, vegye meg a BMW-t, Subaruja már volt négy és fél évig. El akarja kísérni a bontóig? Unalmas családi kocsinak ott van a felesége céges autója. Ha nem veszi meg, akkor ott fogja bökni a tüske, hogy nem vette meg, mikor volt rá lehetősége. Hajrá, kilinccsel előre.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Jó áron E90. Belevágjak?

2015.04.20. 13:15 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző,

jelenleg egy 2006–os Peugeot 307 boldogtalan gazdája vagyok, szeretnék szabadulni az autótól. Gyakran és sokat kell költenem az autóra, ami nem hálálja meg a törődést, ezért döntöttem a váltás mellett.

Egy ideje már keresgélek, több típus is tetszik, azonban dönteni még nem tudtam, melyik mellett kötelezzem el magam. Mivel főképp városban használom az autót, csak benzines jöhet szóba. Tetszik a 2006 – 2008 közötti Honda Civic 1.8- as szívóval illetve a 2005 – 2006 környéki Accord 2.0 is. Mivel egyelőre egy gyermekem van, úgy gondolom, a méreteiben a Civic is megfelelne. Továbbá nézegettem még az E90 BMW 318i –ket, 2007 –ig bezárólag, ezeket főképp kombiban. Itt már probléma, hogy nagyon szűk a választék a magyar piacon ezekből az autókból, külföldről behozni pedig annak ellenére, hogy jobban megérné nincs időm/kedvem. És itt jött a csavar a történetembe: egy barátom külföldi munkavégzése végeztével eladná 2006 –os E90 330i –jét. Jutányos áron megkapnám, kevés kilométerrel (140e), normálisan karbantartott állapotban. Többször vezettem azt az autót, valami elképesztő, amit tud, főképp egy 307 –es volánja mögül (üdv a trolloknak).

A kérdésem arra irányulna, hogy az N52B30 mennyire számít megbízható motornak? A népítéleten 3 db ilyen értékeléssel találkoztam, egyiket sem találtam kielégítőnek. A magasabb üzemanyag fogyasztáson (9-12l) felül milyen plusz költségekkel járna egy ilyen autó egy 318i, Civic 1.8 –al szemben? Ha ez az autó nem került volna képbe, főleg nem kedvező áron, eszembe nem jutna egy 3000 –es benzines autót venni. Ebben kérném a segítséget, hogy rá-, vagy le- beszéljen róla.


Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
István

Kedves István!

A Civic nem romlik el, nagyon szeretem, de ezek is megbízhatóak. A BMW sorhatos szívó motorjai nagyon tartósak, még mostoha bánásmód mellett is bírják a kiképzést. Ez a három literes egy nagyon jó motor, szépen szól fordulaton, és ami még fontos, hogy jó helyen kapar az autó. Nem beszélem le, sőt! Nagyon hajrá, vegye meg!

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Almera helyére valamit, ami nem francia

2015.04.19. 10:12 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Eljött az ideje hogy lecseréljük az 1.4-es Almerát (Hatchback, 2000 előtti), de teljesen tanácstalan vagyok.

Paraméterek: 2 gyerek+2 felnőtt, évi 15-20ezer km amiből sok (70-80%) autópályán várható, de a többi a falun belüli igen rövid távokból jön össze.

Elvárások: Általánosságban elmondható hogy ha egy kicsivel virgoncabb az Almeránál, halkabb (de legalább nem hangosabb) autópálya tempóban és férő-/pakolóhelyben olyan vagy jobb akkor már okék vagyunk. Futott km max 120.000 és ha lehetne, ne legyen túl öreg (2008-tól). Szempont továbbá a fogyasztás és a szervízköltségek is.

Határnak 2 Misit tűztünk ki. Nézegettünk Focus-okat, meg Civic-eket de az 1.6-osok már verik a plafont vagy inkább kiesnek. Esetleg az 1.4-esek is teljesítik a kritériumokat? A Kia Ceed-ekből meg nincs benzines, kérdés hogy ilyen felhasználás mellett szabad-e ezekből a dízelt venni? De bármi más ajánlást is megköszönök.


Köszönettel, Tamás

Kedves Tamás!

A Kia Ceedben egy nagyon jó dízel van, stabil befecskendező rendszerrel, nagyon megbízhatóak. ugyanez a technika van a Hyundai i30-ban is. Ami a legjobb bennük, hogy nincs ezekben az autókban kettőstömegű lendkerék. Valamiért sűrűbben kiég az első tompított, de ennyi. Jól fogyasztanak, jól mennek, bátran vegye meg.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Strapabíró kisautót olcsón

2015.04.18. 11:56 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Napi 70 km munkahelyre ingázáshoz (autópálya), plusz heti pár alkalom pizzafutárkodáshoz keresek olcsó, megbízható autót. Fontos, hogy gazdaságos legyen, mert mindkét munkahely fix üzemanyag-költseget térít és szeretném, ha ebből valamennyi jutna karbantartásra is. Az alábbi tipusokat nézegettem eddig. Ezek mind tetszenek, a Peugeot volt is már, szerettem. De ha van más tippje, örömmel veszem.

Peugeot 106 dízel (A pizzázás miatt aggódom, vajon hogy bírná a start-stop üzemet)

Toyota Yaris első széria 1,0 vagy 1,3 benzin?

Ford Fiesta 2002 előtti 1,2 benzin

Nissan Micra 2002 előtti 1,0 vagy 1,3 benzin?


Köszönettel, Barna

Kedves Barna!

A Peugeot 106 ugyanaz, mint a Citroen Saxo, csak más elemek vannak rácsavarozva. A dízelnek nem a sok indítás a gyengéje, hanem a sok hidegindítás. Ha a motor meleg, és futárkodás közben az lesz, akkor semmi baja nem lesz, maximum az önindítót kell korábban felújítani. A hátsó futóműre érdemes odafigyelni jobban. Az 1,5-ös dízel szinte agyonüthetetlen, a világból kimegy, és nem eszik semmit. A Micra és a Yaris is jó, de erre a felhasználásra a franciát venném mindenképpen, semmi nem eszik ennyire keveset.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hátul hajtósat egymillióig, ami nem E36

2015.04.17. 11:46 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, nagyon sokfelé olvasgattam, több márka fórumait és Fb. csoportjait is, de azt vettem észre, hogy egyre jobban elbizonytalanodtam a választásban. Ön milyen autót ajánl, ami megfelel a következő kritériumoknak?

-1M vételár környéke
-hátsókerék-hajtás
-manuális váltó
-120 lóerő környéke, vagy több

Márkafüggetlen vagyok, egyedül az még egy "különleges" heppem, hogy az E36 BMW-k valahogy nagyon nem... túlmajmolás a huszonévesek körében, elhiszem hogy jó autó, de ritkán ad jó megjelenést akár egy családi kirándulás alkalmával is. Tudna még ajánlani ésszerű autókat, amik kellőképp elegánsak, és nem azt gondolják az utcán lévő emberek, hogy "20 éves tuningbéjemvé" amit majd a 20 éves gyerek összetör? Félreértés ne essék, nem a BMW-vel van bajom, csak az ilyen kókányolt mai-diszkó-divat bontószökevényekkel.

Nyílt vagyok sok márkára, gondoltam régebbi Volvokra is, ritka Toyotákra, Nissanokra, és Mercedesekre is. Coupe/sedan egyaránt jöhet, de minimum 4 üléses legyen. Van még valami a tarsolyában, amit szívesen ajánlana egy fiatal, életteli, "játszós" családapának, amiben az anyós is szívesen utazik a színházba?

Kedves Kérdező!

Az rendben van, hogy nyitott más márkákra is, mint például a Volvo, a Nissan és a Toyota, de ha megtenné, hogy felsorolja a hátsókerekes modelleket ezek közül, az nagy segítség lenne. Az AE86-os Corollán kívül nem tudok olyan hátsókerekes Toyotát, ami élményautó lenne ennyi pénzért.
A Mercin és a BMW-n kívül szinte semmi nem kapar hátul. A hátsókerekes Volvók, már olyan régiek, hogy alig van belőlük még vállalható darab, illetve nem annyira erősek, hogy nagy élményt adnának. A japánok közül a Lexus IS 200 hátsókerekes, de abból nincs egymillióért jó. Az E36 pont hülye gyerekek miatt került oda, hogy a gyári állapotút már megint megnézik. Akkor lesz paraszt béjemvé a kocsiból, ha azzá teszi, és ha úgy viselkedik. Ne tegyen rá paraszt lökhárítót, meg tyuning elemeket a Homasitából, hanem törekedjen a gyári állapotra. Én megvennék egy gyárihoz minél közelebbi állapotú, tényleg szép, nagy motoros E36-ost, és élvezném. A Merci kevésbé élményautó, és az AMG kivételével nem is túl jól motorizált. Ha nagyon nem kell a BMW, akkor AE86-os Corolla, már ha talál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass