Átiratás menete és költségei

2003.03.25. 10:03 -

Tisztelt Opticar!

Édesanyám nevén lévő 1.3i 16V motoros gépkocsit (Daihatsu) szeretném átíratni a nevemre. Mivel még sohasem csináltam ilyesmit, nem tudom merre kellene elindulnom, hol kell ezt intézni, mennyi időbe és pénzbe kerül.

Segítségüket előre is megköszönve,
Tibor

Kedves Tibor!

Az átírás menete az alapoktól és a szükséges dokumentumok a következők:
-Forgalmi engedély
-Törzskönyv (ha van)
-adásvételi szerződés megkötése
-Eredetiségvizsgálat az autóra
-kötelező biztosítás megkötése az Ön nevére
-A vevő személyi igazolványa+a személyi szám utolsó 4 karaktere vagy céges papírok, ha jogi személy a vevő

A lakóhely szerinti okmányirodában végzik a gépjármű átírást és néhány óra sorbanállás árán kerülhet az Ön nevére az autó. A költségek:
hengerűrtartalom x 13 Ft
4000Ft a törzskönyv
4000 Ft a forgalmi engedély
Ha nincs kedve és ideje foglalkozni az átírással ,akkor érdemes felkeresnie egyet a piacon tevékenykedő, és gépjármű átírással és ügyintézéssel foglalkozó cégek közül. Igaz, hogy 2000-5000 Ft a költsége, azonban a teljes ügyintézés terhét leveszik a válláról.

Üdvözlettel,
Opticar

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2003. március 25., 10:03, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

féktárcsa
SUZUKI SX4 1.5 Ferdehátú 2006-2013
12890 Ft
gyújtógyertya
SUZUKI WAGON R+ 1.0 egyterű 1998-2000
1888 Ft
tömítőgyűrű, főtengely| tömítőgyűrű, vezérműtengely
SUZUKI WAGON R+ 1.3 egyterű 2000-2013
2514 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

It ain’t no rocket but it’s
a great sled
Either someone has been cheating with the fuel bills or this Legacy is just one helluva tough car at 300K km. Are the spark plugs really a PITA to replace?