2011.11.04. 10:31

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!
Autóvásárlásra készülök, kb. 4 millió forintot szánnék a vételárra.
Mivel kb. 30 ezer km-t vezetek évente, dízelt szeretnék, alacsony (legalábbis a benzinesnél alacsonyabb) fogyasztással.
Most jön a gond: a (számomra) racionálisan kézenfekvő választás egy alig használt (esetleg, pár százezerrel drágában új) i30 vagy C'eed, amely mindent tud, amit egy hétköznapi autónak tudni kell, keveset fogyaszt, megbízható, és garanciális is. Ugyanakkor nagyon elgondolkodtam a Használtautó.hu-n hemzsegő 5-6 éves bálnamerciken, 7-es BMW-ken (dízelek itt is).
Egy 20 milliós autót birtokolni és annak minden kényelmét, luxusát élvezni nagyon kívánatos dolog, pláne, ha az ár ötödéért lehet hozzájutni. Érv: járnak ilyen autók 15-20 évesen is az utakon, gondolom, pár évet ki lehet egy 5 évessel is húzni. Ellenérv: oka van annak, hogy ennyibe kerülnek.
Kérdésem, hogy vannak-e olyan főbb alkatrészek, amelyeket kicserélve (akár 1 millió Ft körüli többletet erre rászánva) üzembiztos autóm lehet? Vagy ezek az autók pénztemetők és megbízhatatlanok? Világos, hogy ezek többet fognak fogyasztani, mint egy 1,6-s C'eed.

Tisztelt Olvasónk!
Ízlések és pofonok kérdését veti fel. Ha kizárólag a gazdaságosság és gondtalan autózás felől nézzük a kérdést, újszerű, szerényebb autót kell venni. Ha a presztízs, és komfort oldaláról nézzük, szóba sem jöhet a KIA. Ön döntse el, hogy melyik szempont fontosabb.
Idősebb, jól felszerelt, nagy presztízsű autót rendesen szervizelve, garantált km óra állással, igazolható előélettel szabad csak megvenni. A sérült és szakszerűtlenül kijavított, 3x annyit futott agyonkozmetikázott autó feneketlen pénznyelő: márkaszervizben ki tudják javítani a hibáikat, de ennek komoly ára van. Műkedvelő szerelők ma már nem boldogulnak az elektronikával, a CAN-busz hálózattal, a 100 db körüli vezérlőegység szoftveres és fizikai hibáival. A próbajavítások drágák, a bontott alkatrészek élettartama kétséges. Több tapasztalatunk van erről, sajnos a végén mire jó lett az autó, többe került mintha gyári alkatrészekkel megjavíttatták volna. Sajnos az újkorában 20 milliós modern autók (kb. 2000 után gyártott) éveken át való fenntartása, használata komoly anyagi kockázattal jár.