2011.12.26. 09:07

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt szakértők!

Autó vásárlás előtt állok de abszolúlt nem értek az autókhoz. Igazából mindig olyanok adják a tanácsot, hogy milyen autót vegyek, akik 3 évente lecserélik vagy nincs is autójuk. Ezért fordulok hozzátok. Az alábbi paraméterekkel rendelkezem:
-max. 2 millió ft-om van
-dizel és alacsony fogyasztású legyen
-kombi mert van 2 gyerekem
-havonta 2000 km-t megyek vele vidékre munkába
-a fenntartási költségek alacsonyak legyenek
-lehetőleg ne 10 év feletti autó legyen

Tudom elég sok a paraméter de ez a vásárlás elviszi a megtakarításunkat és annyi pénzem nincs, hogy újat vegyek.

Ha tudtok akkor segítsetek

Köszönöm
Gábor

Tisztelt Uram!

Néhány alapelv, amennyiben a racionalitás, gazdaságosság, kiszámíthatóság a fő szempont:
olyan autót válasszon, amiből sokat adtak el az országban: ha sérül vagy elromlik ilyenekhez mindig talál olcsón bontott alkatrészt kerülje a külföldről behozott autókat, kivéve, ha lehetőség van harmadik forrásból meggyőződni a km futásról, sérülésmentességről (jó segítség ebben ha a márkának van alvázszámra lekérdezhető nemzetközi szerviz adatbázisa, illetve egy szakműhelyben történő átvizsgálás). Éppen tegnap ellenőriztünk egy friss magyar rendszámos „idős belga házaspártól” származó autót, amiről kiderült, hogy jobbkormányos angol autóként 4 éve kétszer annyi km-nél volt szervizben, mint amennyivel most árulja egy kereskedő. a legtöbb használt autót érte már sérülés: amennyiben a javítások néhány karosszériaelemet érintenek, ettől nem kell feltétlenül elvetni az autót, viszont amikor teljes fényezést kapott egy kocsi, vagy legalább a tető, a hossztartók fényezve vannak, és nincs semmiről számla (a 2 éves szavatosság érvényesíthetősége miatt), jobb elkerülni. Sajnos a szakszerűtlen javítások korróziós, illeszkedési és a szerkezet gyengeségének hibáit rejtik magukban.
Fentiek alapján javaslom az Opel Astra 1.7 CDTI, Ford Focus 1.6 TDCi, Peugeot Partner 1.9D, Skoda Octavia 1.9 TDi, Golf kombi 1.9 PDTDi, Peugeot 307 2.0HDi vonalon elindulni. Fogyasztásban, fenntartási költségben ezek nem térnek el jelentősen egymástól.