Gátjárásra valamit, ami nem Niva

2015.02.02. 11:20

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Becsületesnepper,

Horgászására, gáton járásra keresek egy benzines járművet 1 millió forint (max 1,5) körül, évi max. 1-2 ezer kilomtéter futásteljesítménnyel. Létezik első kerék meghajtású autó (lehet 2000 előtti is) ami alkalmas lehet erre a feladatra?

Ha mindenképpen 4x4 kell, én eddig a következő jét autót néztem: Pajero 1.8 Pinin  (2002-2004), Suzuki Vitara 1.6 JLX (nem Grand Vitara) (2001 -tol). A Niva kiesett nálam, az állandó szerelés, és rohadása miatt (van pár az ismerősi körökben).

Viszko kuplungos/difis autót nem akarok venni, egyrészt a lassú hátsó kerék reagálása miatt, másrészt mivel a büdzsé 10+ éves autót enged, meg, jó sokba kerülne ezen autók karbantartása (viszkó csere pl).

Válaszát előre is köszönöm,
Üdv: Tomi

Kedves Tomi!

A Niva valóban átmegy tökön-paszulyon, de mint autó értékelhetetlen. A hajtása jó, de ezzel el is mondtuk az összes pozitív dolgot róla. Úgy rohad, mint semmi más, és nem is túl megbízható.
A Pajero Pinin már sokkal jobb választás, műszakilag egy sokkal kifinomultabb dolog, abban már úgy fogja érezni, hogy autóban ül. A Suzuki Vitaráról ugyanez elmondható, a vadászok is szeretik a megbízhatósága és az ára miatt. Talán abból a szempontból jobb választás, hogy elterjedtsége miatt több bontott alkatrész van hozzá, mint a Mitsubishihez, ha valami kell. Ebben az árkategóriában van még az Opel Frontera is. Az összes ilyen autónál érdemes alaposan körülnézni alul, hogy mennyire vannak elrohadva, mert ezeknél előfordulhatnak már komoly lyukak is néha. Sok tulaj elköveti azt a hibát, hogy nem mossák rendszeresen az ilyen autókat, mert a terepjáró mocskosan szép, és úgy látszik, hogy ők kemény terepezős csávók, nem városi díszbuzik. Ennek egyenes következménye, hogy a sár tökéletesen megtartja a vizet, és sokkal jobban rohad az autó. Ha lemossa, akkor elpárolog a víz, ha nem mossa meg, akkor ott marad a nedvesség, és dunsztolja az acélt. Ez olyan, mintha állandóan vizes rongyot tartana a fémen. Így szoktak salátára rohadni a belső kerék dobok, belső küszöbök, fenéklemezek, de még az alvázak is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-