Honda CR-Z az Opel Astra ellen

2015.05.01. 16:46

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Régi autómat szeretném újabbra cserélni (2005. 1.3 Swift), körülbelül 3.000.000 Ft-ból. A lényeg, hogy ne fogyasszon túl sokat, inkább városban használnám és a helykínálat se fontos szempont, többnyire egyedül vagy ketten mennénk vele. Viszont azért nem lenne rossz, ha van benne egy kis erő bár tudom, hogy a kis Suzukim után szinte minden autó erősnek fog tűnni.

Hosszas keresgélés utána két típusra szűkítettem a dolgot. A Honda CR-Z 1.5 Hybridre és az Opel Astra J 1.4 Turbora. Ezek mind árban és felszereltségben megfelelőek.

Próbáltam egy kicsit utána olvasni a Hondának, elég vegyes fogadtatása volt mind itthon mind pedig külföldön. Sokan kritizálták a rossz Start/Stop rendszerét és hogy nem mindig mutatja meg igazi arcát az csak ha gondol egyet. Igazából azért aggódok, hogy a túl sok ki-be kapcsolgatástól tönkre megy a motorja a kocsinak. Ez lehet, hogy sztereotípia, de a most újonnan vásárolt Opel Mokkánkba se ajánlotta a kereskedő a start/stop-ot. A Hondánál az lenne a kérdésem, hogy kell-e félni bármi ilyesmitől illetve az IMA rendszertől ?

Az Opelre azért esett a választásom, mint már mondta, hogy a családban van egy Mokka 1.4 Turbo. Szerintem annak ellenére, hogy egy SUV a dinamikája nagyon jó, éppen ezért egy nála kisebb Astrában is szerintem remekül menne. De ugye ott van h turbó és hogy használt. Itt az lenne a kérdésem, hogy mennyire érdemes belevágni egy bizonytalan használt turbós autó megvételbe ?

Összességében melyiket ajánlaná?


Válaszát előre is köszönöm!
Máté

Kedves Máté!

Legyen benne erő, de ne fogyasszon sokat. Ez egy paradoxon a benzineseknél. Ahogy apukám szokta mondani, finggal nem lehet tojást festeni. Valamitől megy az az autó. Honda CR-Z-ben alig ült valaki Magyarországon, többek között én sem, csak az autós újságírók, illetve az a pár tulajdonos. Sajnos nem tudok róla semmit mondani, én is csak azokból a forrásokból tájékozódhatom, amiből ön is.
A Honda hybrid rendszerétől nem kell félni, de a Toyotáé jobb. Szerintem óriási hiba volt a Hondától ezt az autót, ami ennyire hasonlít a zseniális elődjére, ilyen hajtással, ilyen kevés lóerővel megcsinálni. Ebbe bele kellett volna akasztani a Type-R motort, ha már ott van a polcon, és még most is gyártanák. A piac el is helyezte az autót, a kutyának sem kellett, be is szüntették a gyártást. J  Astrából csak az 1.4-es szívó benzinessel, 1.7-es dízellel és az 1.6-os turbóval mentem eddig, ezekkel is csak néhány kilométert, üzemeltetési vagy csak száz kilométeres tapasztalatom sincs. Az 1.4 turbó kimaradt, de Gyulavitéznek nem.  Az Astra elég új autó, és kevés a tényleg sokat futott autó, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni. Eljött az a történelmi pillanat, amikor egy Hondára nem azt mondom, hogy vegye meg. Ha ebből a kettőből kellene választanom, akkor inkább az Astrát venném, de 1.7-es dízellel. Ha más is jó, akkor vennék valami japán vagy koreai szívó benzinest.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.