2015.10.16. 15:32

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!


38 éves családapa vagyok három gyerekkel: 9 és 6-6 évesek. Nos, egy olyan tágas családi kombira gondoltam, ami 3 millió forint körül megkapható, a kora 4-5 év. Városi, kisebb mértékben vidéki használatra.


Szóba jött:
- Renault Laguna III
- Opel Insignia
- Ford Mondeo


Mindhárom leginkább a kétezres dízelmotorral.


Úgy tudom, ezek az autók futásteljesítménye elérte azt a határt, amikor kezdenek előjönni a komolyabb problémák, kiadások. Gondolok itt a kettős tömegű lendkerékre, turbó hibákra, porlasztó csúcsokra, szelepekre stb. Illetve utána járva sok autónak, kiderül, hogy a legtöbbjük agyonhajtott céges autó, vagy bérautó volt (mindegyiket úgy hirdetik, hogy első tulajdonostól, ami végül is igaz is lehet). Szóval szempont a kényelem, a gazdag felszereltség, a külcsín, de félek a behitelezés utáni több százezres javításoktól. Így most tanácstalanná váltam. Ezért fordulok Önhöz, talán tud segíteni valamilyen hasznos tanáccsal.


Előre is köszönöm!
Üdv,
Zoltán

Kedves Zoltán!



A Ford Mondeo kint is tipikus cégautó, nagyon sok közöttük a licit oldalakról vett tekert órás darab, de persze lehet találni olyat, ami nem ilyen, csak sok utána járással. Amúgy jó autó, ebben már egy PSA HDI, nem a régi Delphi befecskendezős förtelem.


Ha dízelt vesz, akkor ezekkel a költségekkel számolni kell, ezt a békát le kell nyelni, vagy szívó benzinest kell venni. Kettőstömegű most már esetenként azokban is előfordulhat, de a többi problémától megszabadulhat. Ha dízelt vesz és jellemzően városban használja, akkor fokozottan lekormolódhat az EGR szelep, illetve a turbó változó geometriája, ezzel jár a városi harc. Mérlegelje, hogy melyik ujját akarja megharapni. Ebből a háromból én a Mondeót venném.


-Becsületesnepper-