Gondtalan munkába járóst félmillióig

2015.10.18. 07:45

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületesnepper!


Autóvásárlás előtti dilemmába kerültem, persze ez nem hír, ha önnek intézek sorokat. Olyan autóra lenne szükségem, ami elsősorban baromi olcsón fenntartható, másodsorban bírja a jó magyar utakat, tehát a kátyús falvak közötti "képződményeket". A keret nagyjából félmillióban van rá meghatározva. Nem érdekel, hogy milyen logó díszeleg az elején, csak az év mindenen egyes napján legyen készen arra, hogy megtegyen 26 kilométert a munkahelyem és az otthonom között.

Eleinte úgy álltam a dologhoz, hogy nem kérdés, mit is kellene vennem; az én autóm a Suzuki Swift lesz. Ebből már viszonylag egyszerűen lehet találni légzsákos példányokat is 400-500 ezer forint között viszonylag szolid kilométeróra állással.

Viszont miután körülnéztem a kínálatban, újabb potenciális jelöltek kerültek képbe. Nevezetesen a Toyota Corolla, és a Mazda 323F ezredfordulós variánsai ütötték meg a szememet. Érdemes vajon jobban beleásni magam, és ezekből szemezgetni, hátha találok valami élhető megoldást, vagy csapjak le egy - viszonylag friss műszakis, légzsákos - Swiftre?

A Toyota és a Mazda esetleg jobban bírná a rosszabb utakat, talán alacsonyabb összegből lehetne a futóművüket javítani? Illetve fenntarthatóak lennének ugyanolyan összegből, mint egy 2000-2003-as évjáratú kicsi Suzuki?

És végül azt is szeretném még megkérdezni, hogy mire kell figyelni ezeknél az autóknál, milyen hibák lehetnek rajtuk?
Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Dániel

Kedves Dániel!


A Suzukinál nem sok minden van, ami olcsóbban fenntartható, itt a rozsdásodásra kell elsősorban odafigyelni. A hűtő alatti kereszttartó szinte biztosan korrodált lesz valamilyen szinten, de a küszöbökön is előfordulhat némi rozsda. A békalámpás Corolla hasonlóan probléma mentes autó, csak egy kicsit igényesebb köntösben. Apukámnak is ilyen volt. Egyszer lehetőségem volt kibontani egy totálkáros autóból a szervó szivattyút, generátort, önindítót és hasonlókat, majd eltettem boldogan, hogy milyen jó lesz a fater autójába tartalékba, ha esetleg... Na ez volt kb. nyolc éve, azóta porosodnak a polcon, mert persze soha semmi nem romlott el a kocsin. A Mazdánál a rohadó hátsó kerékív olyan védjegy, mint Kozsónál a tincs, de amúgy jó autók.

A háromból a Suzuki fogyaszt a legkevesebbet, ehhez a legolcsóbb az alkatrész, ha netán kellene valami. Ennyiért már nagyon jól felszerelt, rozsdamentes, megkímélt példányokat lehet találni. A Corolla többet eszik valamivel és az alkatrészek is kicsit drágábbak, de el ez sem fog romlani, csak legyen benne víz és olaj. Ha csak egyedül használja, akkor Suzuki, ha néha többen is utaznának vele hosszabban, és néha kell a csomagtér, akkor Corolla.


-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.