Olajdoktor Olajdoktor

Mint öntsek a Stiloba?

2015.03.24. 16:40 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Ön szerint 10w40-es Selenia motorolaj jó egy 2003-as Fiat Stiloba, mely 150ezer kilométert futott és 1.6-os benzines. A jármű könyve ezt írja de a hasonló korú, motorú járművekbe 5w30 (Ford) vagy 5w40 (Peugeot) olaj való. Bele merjem tölteni? Van más javaslata? Illetve a váltóolaj cseréjére szükség van? A szerviz szerint élettartam olaj van benne, és nem kell cserélni.

Köszönöm Varga Zoltán

Kedves Zoltán!

Valóban jó bele a 10W40-es Selénia, de 5W30-as ACEA A1-es olaj is használható, mint például a Selénia Multipower 5W30 vagy a MOL Dynamic Star F 5W30. A váltóban valóban nem kell olajat cserélni.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a ZZR-be

2015.03.22. 08:32 - Olajdoktor

Tiszteletem!

A következő lenne a kérdésem. Tavaly szezonban mindössze 2 ezer km-t sikerült motoroznom, de az év letelt. Hagyhatom még az olajat, vagy ne legyek skót?

A motor 93-as ZZR 600, az olaj Eneos 15W50, fullszintetikus.

Köszönöm. Botond

Kedves Botond!

12 havonta mindenképp le kell cserélni ebben a motorban az olajat. Akkor is, ha csak keveset ment vele.

Üdv, Olajdoki

Olaj az Ecoboosthoz

2015.03.19. 11:37 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

2011.02. Ford Mondeo 1.6 Ecoboost benzines /140e km/ autót vásároltam. Két választás van: vagy Ford Formula F 5w30 vagy 5w20 Ford Ecoboost /Castrol/. Állítólag az utóbbi kifejezetten Ecoboost motorokra van kifejlesztve!

Mi a külömbség és ön melyiket javasolja? Mikor kell cserélni őket? Tényleg 20 000 km a csereintervallum? Esetleg ajánlana valami benzinadalékot ehhez a motorhoz?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Van egy külön Ford szabvány az Ecoboost motorokhoz, a Ford M2C948-B. Ez csak az 1.0 literes Ecoboost motornál kötelező előírás, a nagyobb Ecoboost motoroknál választható. Az említett 5W20-as olaj ennek a szabványnak felel meg.

A különbség elsősorban üzemanyag-takarékosságban van - az 5W20-as javára -, de az új szabvány a motortisztasággal kapcsolatban is fogalmaz meg további feltételeket. Nehéz kérdés, hogy melyiket választanám, mert ez még annyira új fejlesztés, hogy nincsenek arra vonatkozó tapasztalatok a piacon, hogy több év és több százezer km alatt mennyire válik be.

Ennek ellenére szerintem az új olajat választanám, mert hiszek fejlesztők tapasztalatának, és szeretem az újdonságokat. Cserélni 20 ezer kilométerenként, de legfeljebb 12 havonta kell.

Üzemanyag-adalékot inkább nem ajánlanék, mert az Ecoboost sok technikai újítást tartalmaz, és nem ismerem az üzemanyag-adalékok kompatibilitását ezzel az új technológiával.

Üdv, Olajdoki

Adalékot az olajba?

2015.03.17. 11:34 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Vásároltam Liqui Molly 10W40 leichtlauf olajat és Liqui Molly MoS2 adalékot. Kérdésem az lenne érdemes-e az olajba beleönteni az adalékot? Nem rontok az olaj minőségén?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Nem látom akadályát, hogy azonos márkájú motorolajat és adalékot használjon, ugyanis ezeknek kompatibiliseknek kell lenniük egymással. De nem hiszem, hogy a Liqui Moly 10W40-es olajának szüksége lenne erre a külön adalékra ahhoz, hogy teljes értékű motorvédelmet biztosítson.

Üdv, Olajdoki

Mikor, milyet, mennyit?

2015.03.11. 16:05 - Olajdoktor

Nem régen vettem egy Audi A3 8L 1,6-os benzines autót BFQ motorkóddal. Az évjárat 2002-es, a km 140 000 km. Az autó végig szervízkönyves, Svájcból lett behozva. A kérdésem az lenne, hogy ha az autót hosszú ideig szeretném megtartani "min. 10-év", akkor milyen olajat vegyek bele, ebből milyen mennyiség kell, és milyen időközönként cseréljem?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A legjobb választás egy VW 504.00/507.00 szabványnak megfelelő olaj lenne, mint amilyen például az Eneos Premium Ultra 5W30 vagy a Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30.

Ha ilyen olajat használ, cserélheti normál csereperiódussal, 15 ezer kilométerenként, legfeljebb 12 havonta, vagy hosszú csereperiódussal, a számítógép utasítása szerint, de legfeljebb 30 ezer kilométerenként vagy 24 havonta. 5 liter olajra lesz szüksége.

Üdv, Olajdoki

Szervó olaj a Focusba

2015.03.10. 10:24 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Rendelkezem egy 2004-s évjáratú Ford Focus (1.4B) gépkocsival. A szervótartály minimum szinten van. Kérdésem: Mobil ATF 220 olajjal pótolható-e a fogyás?

Válaszát előre is köszönve: F. Béla

Kedves Béla!

Sajnos nem. Ha a 2004-ig gyártott modellről van szó, akkor is legalább egy GM Dexron III szabványnak megfelelő automata váltó olaj kellene a szervóba (pl. Eneos Premium ATF DIII).

Ha a 2004-től gyártott modellről beszélünk, akkor Ford M2C204-A szabványnak megfelelő speciális szervóolaj való bele, mint például a Pentosin CHF 11S.

Üdv, Olajdoki

Milyen difiolaj kell a 200d-be

2015.03.05. 15:45 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

MB w124 200d,1993. Difibe milyen olaj kell és milyen mennyiség, manuális 5 fokozatú váltójába milyen típus és mennyi liter kell?

Válaszát köszönöm.

Üdv: Péter

Kedves Péter!

A differenciálműbe MB 235.0 jóváhagyással rendelkező, 85W90-es olajat javaslok, mint amilyen például az ARAL Getriebeöl Hyp SAE 85W-90 vagy a Shell Spirax MB. 0,7 - 1,1 liter kell bele.

A manuális váltóba MB 236.6 szabványnak megfelelő olaj való, mint például az Aral Getribeöl ATF 22 vagy az OMV ATF D II. 1,5 liter kell belőle.

Üdv, Olajdoki

A bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható?

2015.03.03. 11:13 - Olajdoktor

Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os). Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában.

Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi ujjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor) Mercedes Vitoban (2007-es 111cdi) 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12 000 km-t mentem vele. Mikor tanácsos cserélni az olajat?

Segítségét köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ha vissza volt zárva a bontott olaj, akkor még felhasználhatja. Természetesen hozzá lehet önteni a friss olajat.

Üdv, Olajdoki

Adalékoljam-e az olajat?

2015.02.28. 09:45 - Olajdoktor

Tiszteletem!

Van egy 2008-as Grand Vitarám. A kérdésem, hogy melyik olajadalék ér valamit? Köszönöm

Kedves Levélíró!

A kereskedelemben kapható, márkás, minőségi motorolajok gyárilag tartalmaznak minden szükséges adalékot.

Utólagos adalékolásuk - az Ön levelében nem említett speciális eseteket kivéve - nem szükséges, sőt, akár káros is lehet.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere 30 ezren belül?

2015.02.26. 10:31 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki,

2006-os 2.0 benzin 318i e90-es BMW-m van, körülbelül 17 000 kilométerrel ezelőtt volt az olajcserém, azóta kért egy liter olaj utántöltést.

Beszéltem hozzáértövel, (korábban neki is ilyen autója volt) azt mondta, hogy az olaj elveszti a viszkozitást egy idő után és ö 15 000 kilométerenként cserélte az olajat az autón.

Köszönöm! Gasty

Kedves Gatsy!

Az olaj viszkozitására ható két legfontosabb tényező a csereperiódus alatt az oxidáció és az üzemanyaggal való felhígulás. Az oxidációtól sűrűsödik az olaj, az üzemanyag pedig - ahogy írtam - hígítja. Ezek ugyan jót nem tesznek az olajnak, de bele vannak kalkulálva a gyártó részéről a képletbe, és a csereperiódust ezek figyelembe vételével határozzák meg. Az, hogy az olajat után kell tölteni - főleg ilyen kis mértékben - normális dolog, része a motor alapvető karbantartásának.

Üdv, Olajdoki

Cseréljem-e gyakrabban az Alfában?

2015.02.24. 11:10 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki,

2011-es Alfa Giulietta 1.4 TB TCT benzines (170 LE) olajcsere esedékes. Ajánlatos a gyár által utolsó betűig előírt olajat (SAE 5W-40, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2) cserélni vagy teljesen megfelelnek más termékek is amik 5W-40 -esek? Például Castrol, Total, stb.

Az Alfa 30 000 kilométeres csereperiódust ír elő, én azonban szívem szerint 15 ezernél cserélném a hosszabb motorélettartam reményében. Elég a 30 ezres periódus vagy hálás lesz a motor ha már 15-nél lecserélem? Többnyire városban vezetek (hidegen szigorúan nem pörgetve), néha egy-egy vidéki úttal esetleg kirándulással/külföldről hazalátogatással megfejelve.

Köszönettel: Norbert

Kedves Norbert!

Nem kell 15 ezernél lecserélni, de nem 30 ezer km, hanem 30 ezer VAGY 24 hónap a csereperiódus. Tehát lehet, hogy 15-20 ezernél fogja lecserélni, az eltelt idő miatt. A gyári szabványok fontosak, egy adott konkrét márkához viszont nem kell ragaszkodni. A Castrolnak is van ilyen olaja, a Magnatec C3 5W40.

Üdv, Olajdoki

Gond-e a magas DOT-szám?

2015.02.17. 16:37 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor Úr !

Ön szerint érdemes DOT 5.1 -es fékfolyedékkal cserélni/felváltani a gyári DOT4-es folyadékot? Később esetleg, ha csak DOT 4 típusú fékfolyadékot kapna az autó véletlenül DOT5.1 után, nem lesz gond ?

Kedves Levélíró!

Az 5.1 magasabb forráspontjából származó előnyöket inkább verseny környezetben lehet kihasználni, tehát szerintem nem érdemes váltani. Mindkét típus polietilén-glikol alapú, tehát nem származik probléma két folyadék keveredéséből. Így nem gond, ha az 5.1 után vissza állna a DOT 4-re.

Üdv, Olajdoki

Úristen, fekete az olaj!

2015.02.13. 10:46 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Kérem NE írja, hogy az olajcsere periódus 30 ezer km! Igaz, ez áll a kezelésiben, DE tapasztalatból írom, hogy óriási melléfogás!

Most elengedtem 18 ezer km-ig, és már koromfekete volt az olaj a cserekor. Egyébként 12 ezrenként cserélek. DPF-szűrős autóban a 30 ezres csereperiódus őrültség!

Amúgy Alfa 159 boldog tulajdonos vagyok.

Üdvözlettel Tibor

Kedves Tibor!

A fekete olaj NEM jelenti azt, hogy gond van az olajjal. Az olaj egyik feladata, hogy a szennyeződéseket lebegtesse, és ettől lesz fekete. Csak teszi a dolgát, nem jelenti azt, hogy bármi gond van vele. Lehet, hogy 1000 km után is ugyanezt tapasztalta volna.

Az egyik legelterjedtebb mítosz az olajjal kapcsolatban, hogy ha fekete akkor gond van. Ha nem hisz nekem, de ért angolul, itt is utána olvashat

A tengerentúlon egyébként sokan ugyanúgy ragaszkodnak az 5000 kilométerenkénti olajcseréhez, mint itt a 15 ezerhez, mert ők azt szokták meg.

Üdv, Olajdoki

Corolla Versoba kellene valami olajat csurgatni

2015.02.09. 14:45 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

2005-ös 2.2 D4D Corolla Verso-m szervizkönyve ACEA B1 minőségű olajat ír. Ha jól tudom, ennél a minősítésnél csak jobb olajak vannak. Az Eneos olajválasztója a Premium Hypert, illetve a Sustina-t dobja. Előbbi ACEA C4 minősítésű, utóbbi ára miatt inkább az utópia kategória. Kérdésem az volna, hogy a Premium Hyper 5W30 megfelelő lenne-e ebbe a motorba?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Dévidzon

Kedves Dévidzon!

Ha azt hiszi, hogy a B1 a legrosszabb, a B2, jobb, a B5 pedig a legjobb ACEA dízel minősítés, akkor nagyon félreérti ezeket a szabványokat.

De nem kell ragaszkodnia a B1-hez, mert egy legalább API CF vagy CF-4 minőségű, 5W30 és 10W40 közötti olaj ugyanúgy megfelel.

Például az ön által is említett Eneos Premium Hyper 5W30 vagy akár az Eneos Premium 10W40.

Üdv, Olajdoki

Teherautó olaj a terepjáróba?

2015.02.02. 10:40 - Olajdoktor

Tisztelt Doki!

Véletlenül úgy alakult (mielőtt bárki rosszra gondolna: a tanulógyerek rossz hordóból hozott olajat), hogy az 1998 évjáratú Land Rover Discovery I 300 tdi autómba teherautó olaj került, abból viszont a legmodernebb ACEA E7 teljesítményszintű, 5w-30 viszkozitású. Milyen következményekkel járhat, ha nem cserelem le, illetve mit javasol?

Egy rövid eszmefuttatás is jó lenne a haszongépjármű és személygépjármű olajok összehasonlításáról, mert nem nagyon ismert a téma, sokakban fel sem merül, hogy létezik haszonjarmű olaj.

A választ köszönöm, Tisztelettel, László

Kedves László!

Általánosságban elmondható, hogy azért nem javasolt haszongépjármű olajat tölteni személygépkocsi motorjába, mert az ott használt adalékcsomag nem minden esetben kompatibilis a személyautók elvárásaival, és fokozottab lerakódás-képződés, nagyobb károsanyag-kibocsátás, illetve a tömítések károsodása lehet a dolog vége.

Vannak olyan haszongépjármű olajok, amelyek rendelkeznek személyautós jóváhagyásokkal is - ott ez a probléma nem áll fenn. Sajnos ehhez a típushoz a gyártó SAE 40-es meleg oldali viszkozitásnál alacsonyabb viszkozitású olajat nem ajánl, így kétséges, hogy egy 5W30-as olaj elegendő kenést tud-e melegen a motornak biztosítani.

Üdv, Olajdoki

Hova adjam le a fáradt olajat?

2015.01.28. 14:43 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Fáradt olaj leadásával kapcsolatban lenne kérdésem: kb. április óta az m betűs kúton azt mondják vigyem ahova akarom, de ők csak sütő(fáradt)olajat vesznek át. Előtte nem volt ezzel problémájuk. Hol lehet leadni?

Köszönettel: Endre

Kedves Endre!

A veszélyes hulladék átvételi pontokról a területileg illetékes önkormányzatnál lehet érdeklődni.

Üdv, Olajdoki

Jobb olajat a Twingóba?

2015.01.27. 10:08 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Az autó egy 200 ezret futott 1.2 8v benzines (D7F) Twingo, 2001-es abs-es. Elf Competition st 10W40-es, félszintetikus olajat használok. Érdemes lenne-e 5w40-es, fél- esetleg fullszintetikus olajat használni a gyakori, nagyon rövid utak, sok hidegindítás miatt? A másik a fékolaj. Szeretném lecseréltetni, de nem tudom milyet és mennyit vegyek hozzá.

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

A szintetikus, 5W40-es olaj használata opcionális. Természetesen jót tesz a motornak, jobban ken, jobban véd, de mivel ez a motor félszintetikus, 10W40-es olajjal való kenésre is tervezve lett, ezért nem biztos, hogy a jobb olaj jelentette jobb védelmet forintban is mérhető módon tapasztalni fogja. De műszaki érv nem szól ellene, tehát ha akar válthat. Ami a fékfolyadékot illeti, DOT 4 minőségű folyadék kell bele, 0,7 liter. Például az ENEOS Brake & Clutch Fluid DOT4.

Üdv, Olajdoki

Milyen olajat rakjak a Multijetbe?

2015.01.22. 12:02 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Milyen olajjal lehet kiváltani a gyári Selenia olajat a 2005-ös Fiat Panda 1.3 Multijetbe. Ezzel az olajjal csak az ára a bajom.10 000 km-ként szoktam cserélni szűrővel együtt.

Köszönettel:Misi

Kedves Misi!

Egyszerű ACEA A3/B4 minőségű, 5W40-es olaj való be, mint például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Mobil Super 3000 X1 5W40. Cserélni elvileg 30 ezer kilométerenként vagy a számítógép utasítása szerint kell.

Üdv, Olajdoki

Milyen olaj való a szervóba?

2015.01.20. 10:31 - Olajdoktor

Olajcserét végeztem 1994-es Rover 220 1.6 GTI-n és szintetikus olajat (10w40-est) öntöttem bele. Mivel nem tudom, hogy elvileg milyen megy bele így káros -e vagy ki kell cserélnem? A másik kérdésem, hogy a szervóba milyen olajat szabad öntenem

Kedves Levélíró!

Egy 10W40-es, szintetikus vagy akár félszintetikus olaj jó választás ehhez a motorhoz. A szervóba egy Dexron II D vagy Dexron III minőségű automata váltó olaj való, mint amilyen például az Eneos Premium ATF D III vagy a Valvoline ATF Type D.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Yarisba

2015.01.16. 11:58 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Tavasszal vásároltam egy dizel Yarist (2007 évj., 90LE, 135ezer km ) érdeklődni szeretnék, milyen időközönként kell váltóolajat cserélni, és ha cserélni kell, milyen tipusút és viszkozitásút ajánlanál. köszönöm!

Üdv Robi

Kedves Robi!

API GL-4 szabványnak megfelelő, SAE 75W viszkozitási osztályú olaj kell a váltóba, amit a gyártó szerint nem kell cserélni, csak 36 havonta vagy 45 ezer kilométerenként ellenőrizni.

Üdv, Olajdoki

Shell olaj - francia címke

2015.01.14. 10:33 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Egy internetes üzletben rendeltem Shell Ultra Professional AV-L 5W-30 -as olajat 1L-es kiszerelésekben. Kétséget ébreszt bennem, hogy az olaj címkéjén franciául vannak a feliratok (Pour Morteurs Diesel Et Essence, ... stb). A hátoldalon FR, NL, BE, LU nyelven vannak feltüntetve az információk, majd ezek leragasztva egy szlovák címkével - Szlovákiából rendeltem. Kíváncsi vagyok honnan származik az olaj, a Made in the EU-s információ nem igazán kielégítő.

Lehetséges hogy hamisított olajról van szó? Megállapítható az olaj eredete? Bízhatok ebben az olajban? A doboz alsó részén található szériaszám: 10664399013307MAY14 A címkén található vonalkód: 5 011987245709 Válaszát köszönöm.

Tisztelettel, Peti

Kedves Peti!

A gyártó számára valószínűleg megállapítható a fenti információkból a termék eredete, de kétlem hogy ezt az információt megosztanák Önnel. Harmadik fél számára pedig ezek a számok nem hordoznak olyan információt, ami alapján meg lehetne mondani, hogy a termék hamisítvány-e vagy sem.

Az önmagában viszont nem ad okot aggodalomra, hogy nincs rajta angol nyelvű felirat, vagy az, hogy szlovák matrica van ráragasztva. Az olajtársaságok általában egy adott termékből különböző nyelvű matricákkal ellátott változatokat hoznak forgalomba, attól függően, hogy mely országokba szállítják, függetlenül attól, hogy hol gyártották.

Az sem ritka, hogy olyan országokba is kerül az olajból - hivatalos csatornákon - amely nyelve nincs eredetileg rajta a címkén. Valószínűleg ez az olaj Szlovákiába lett szállítva, ahol az ottani kereskedő, hogy megfeleljen a helyi előírásoknak, ellátta szlovák nyelvű címkével. Persze nem kizárt, hogy hamisítvány, csak ezek a címkék / feliratok nem utalnak ilyesmire.

A "Made in EU" megjelölés is teljesen megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, nem kell megnevezni a tagállamot, ahol a terméket gyártották.

Üdv, Olajdoki

Olaj régi Škodába

2015.01.12. 09:06 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

88-as 105-ös Škodámba eddig 15w-40-es olajat használtam (OMV,Q8). Gondolkodtam a 10w-40-es olajon és most nagyon kedvező áron vettem 4+1liter 10w-40-es Maxlife olajat. A hüvelyek és dugók ki vannak cserélve, azóta 5000 km-t ment, a motorja nagyon szépen megy.

Olvastam a 30 éves Škoda könyvben hogy ne cserélgessük az olajat, ha HD olaj után prémium olajra állunk át utána már HD-t ne használjunk mert a prémium maradéka kedvezőtlen hatású a kenésre. Most biztos egészen más olajak vannak mint akkor, de szeretném tudni, hogy ha betöltöm ezt a részszintetikus olajat akkor ezután mindig ilyen olaj kell, vagy lehet újra 15w-40-et használni, mert olajcserekor mindig marad valamennyi a régi olajból a motorban. Évente kb. 1500 km-t megyek.

Üdvözlettel és Köszönettel Gábor.

Kedves Gábor!

Valóban mások ma már az olajok, és nyugodtan válthat a 10W40-es és 15W40-es olajok között oda és vissza, anélkül, hogy kedvezőtlen hatással kellene számolnia.

Üdv, Olajdoki

Mi a különbség a DPF és a C3 as olaj közt?

2015.01.07. 10:42 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy miben más az 5w30 DPF olaj mint az 5w30 C3-as és miért nem ajánlott a DPF olaj a DPF nélküli turbó dízel motorokba??

Üdvözlettel: Kornél

Kedves Kornél!

Az ACEA C3 szabványnak megfelelő olaj DPF-es autókba való, de nem minden DPF-es autóba megfelelő egy C3-as olaj, van ahová C2, C1 vagy valamilyen egyéb autógyári szabványnak megfelelő olaj való. A DPF-es autókba való olajok közepes, vagy alacsony hamutartalmúak, ami azt jelenti, hogy bizonyos adalékokból kevesebbet tartalmaznak. Régebbi motorkonstrukciók esetén probléma lehet ezeknek az adalékoknak az alacsonyabb szintje.

Üdv, Olajdoki

Öreg dízelbe milyen olajat

2015.01.05. 15:00 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Egy Nissan Vanette Cargo 2,3as öreg dízelben aktuális lenne az olajcsere. Milyen olajat érdemes beletenni?

Kedves Levélíró!

Félszintetikus, 10W-40 viszkozitású olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40.

Üdv, Olajdoki

Megfelelő fagyálló van az autómban?

2014.12.31. 14:47 - Olajdoktor

Tisztelt olajdoki!

Van egy Suzuki SX4 1.5 (99LE) személygépkocsim.

Jelenleg Favorit G12 alu (rózsaszínű) Hűtőfolyadékkal van feltöltve ami -35fokig jó. 2010-ben cseréltem le a hűtőfolyadékot és gyárilag egy neon zöld színű hűtőfolyadékkal volt feltöltve (manapság már színeznek mindent).

Én amikor kicseréltem, csak olyan hűtőfolyadékot kerestem ami monoetilénglikon-os és erre a Favorit G12 pont megfelelt. Az elmúlt 4 évben is hibamentesen működik a kocsi. A mi nap egy "hozzáértő" szerint nem jó bele a választott folyadék mert az alumotorokhoz van, és a Suzuki SX4 az nem alublokkos. véleményem szerint pedig az.

A kérdésem az lenne, hogy most a gépjárműben jó a fagyálló vagy semm? Ha nem, akkor tudna javasolni egy konkrét márkát és típust? Ha pedig jó a hűtőfolyadék, akkor célszerű lenne új fagyállóra kicserélni (4éve van benne)? Jelenleg a kocsi 7 éves és 66 ezer km van benne.

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel KisCefi!

Kedves KisCefi!

Az a fagyálló, ami jó alumotoros autókhoz jó a nem alumotoros konstrukciókhoz is. De 4-5 évente ezt is cserélni kell.

Üdv, Olajdoki

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass