Eszi az olajat a BMW

2014.12.18. 10:14 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki,

kb 2 hónapja cseréltem az olajat 1,8-as benzines autónkban (BMW E46, 316ti, 2001) és 5W30-as olaj került bele. A problémám az, hogy kb egy hónap alatt a max szintről lefogy a min. szintig (nagyjából egy liter bele is megy ilyenkor) ezalatt nagyjából 3000 km kerül az autóba. Előtte nem tudom pontosan milyen olaj volt benne, de gyanítom, hogy 10W40. Ebben az esetben érdemes visszatérlen az utóbbi olajhoz esetleg valami mást ajánl, vagy kezdjem el máshol keresni a hibát? Az autóban egyébként ~230 ezer km van és nem füstöli az olajat.

Köszönöm válaszát, Ádám

Kedves Ádám!

1 l / 3000 km az nagyjából 3,3 dl / 1000 km, ami nem kevés, de nem is nagyon sok. Esélyes, hogy az 5W40-es olajból valamivel kevesebb fogyna, a magasabb üzemi hőmérsékleti viszkozitás miatt. A lényeg az, hogy BMW LL-01 vagy BMW LL-04 minőségű olaj kerüljön bele. Megfelelő például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Motul 8100 X-cess 5W40.

Üdv, Olajdoki

Adalékoljam az olajat?

2014.12.16. 09:42 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor.

Adott egy 2002es 1.3 16V Suzuki Swift. Az autót időnként megpakolva szerszámmal és munkába járásra is használom. Az olajat nem eszi és nem is füstöl. Ennek a típusnak van egy gyári betegsége a szelepszárszimering meghal és átereszti az olajat.

Több ember javaslatára raktam bele Wynn's Super Charge olajadalékot és ez a második alkalom,hogy benne van. Olaj rendszeresen cserélve van benne és csak is Castrol 10W40 kapott eddigi életében.

Ön szerint érdemes bele használni ezt az adalékot olajcserekor van elhagyható? Ha ez nem a legjobb tud mondani olyan adalékot amit érdemes használni ilyen helyzetekben? Egyesek teljesen hülyének tartanak ez miatt. Beszerzési ára elég jó.

Annyit vettem észre a használata óta,hogy halkabb az autó motorja.

Kedves Levélíró!

Megelőző célból nem érdemes használni ezt az adalékot. Ha viszont tényleg fogyasztani kezdi az olajat, akkor segíthet.

Üdv, Olajdoki

Sokat eszik a Volvo

2014.12.11. 13:46 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég vásároltam egy Volvo 2.0 automata váltós 103 Kw teljesítményű 1998-as autót 235 000 km-rel. 2500 km-el ezelőtt volt benne olajcsere most 2 liter olajat töltöttem bele és még mindig nincsen a maximumon az olajszint. 5w40-es olaj volt benne és én is ugyan ezt töltöttem bele. Ön szerint megfelelő olajat ajánlottak? Ön szerint mi minden lehet a probléma a szelepszár szimmering cserén kívül?

Kedves Érdeklődő!

Az 1998-as elvárásoknak egy átlag mai 5W40-es olaj meg kell feleljen. Ha olajcserekor rendesen fel lett töltve, akkor valószínűleg fogyasztja az olajat, ami egy ilyen korú autónál nem meglepő. Érdemes szervizben utána járni az olajfogyasztás okának, és elvégeztetni a szükséges javításokat. Nem az olaj a hibás, így nem azon kell változtatni.

Üdv, Olajdoki

Megromlik a fékfolyadék?

2014.12.09. 11:45 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Találtam egy bontatlan de kb. 5 éves fékfolyadékot, a kérdésem az lenne, hogy felhasználhatom-e vagy vegyek inkább újat. Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel Csontos Gergely

Kedves Gergely!

Javaslom, hogy inkább vegyen újat. Ha most 3 éves lenne, és le volt zárva, és még két évig használná, az elfogadható volna. De mivel ez már eleve 5 éves, és még most szeretné használatba venni, ez már sok lehet.

Egyébként nem romlik meg, de megköti a levegő nedvességtartalmát, és ezért csökken a forráspontja. Ez a folyamat jóval lassabb, ha bontatlan a flakon, de az 5 év azért elég hosszú idő.

Üdv, Olajdoki

Az ásványolaj tönkreteheti a turbót?

2014.12.03. 11:59 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Adott egy '96-os 1.9 TDI VW Sharan (1Z), aminek a motorja 40 ezer km-rel ezelőtt alapos felújításon esett át (adagoló, dugattyú, hajtórúd, csapágyak, stb). Sajnos a költségvetésbe a turbó csere / felújítás már nem fért bele, így a turbófeltöltő csapágyazásánál "kiizzadja" az olajat. Édesapám egy szakértő (?) tanácsára kb 10 ezer km-rel ezelőtt áttért egy nagyobb viszkozitású (MOL Dynamic Turbo Diesel 15W 40) olajra.

Eddigi ismereteim szerint és a tanácsok közt böngészve is erős a gyanúm, hogy ez a fajta olaj ide nem igazán megfelelő, főleg a hidegviszkozitása és ásványi mivolta miatt. Nyilván a legkézenfekvőbb a turbo felújítás lenne, de ez most nem megoldható.

Kérdéseim, hogy egyáltalán beletölthető-e, (rövid távon) károsítja-e a motort (az autóban 390 e. km van, jó lenne, ha még 60 - 80 ezret kibírna) illetve ha véleményed szerint is beletölthető, akkor a gyakoribb utántöltés ellenére is hamarabb esedékes az olajcsere?

Üdvözlettel: Dani

Kedves Dani!

Betölthető, és valószínűleg meg is felel az akkori előírásoknak, de azt tudni kell, hogy a turbonak egy szintetikus olaj a legjobb, mert az áll ellen legjobban a turbóra jellemző magas hőmérsékletnek. A magasabb viszkozitású olajnak legfeljebb az olajfogyasztás csökkentésében lehet szerepe.

A hivatalos adatok szerint az ásványolajat sem kell sűrűbben cserélni, de az biztos, hogy a csereperiódus során gyorsabban hanyatlásnak indul a minősége a gyengébb hő- és oxidációs stabilitás miatt.

Üdv, Olajdoki

Olajat jóváhagyás nélkül

2014.12.01. 13:47 - Olajdoktor

BMW 116i, E87, N43B16, 2011. évjáratú motorba tölthető-e az Eneos Sustina 5W30. Ajánlásokban nem szerepel. Paraméterei alapján: Viszkozitás 40C=51, Viszkozitás 100C=10, Viszkozitási Index 193, A4,B4, SN. Mennyire meghatározó tájékoztató paraméter a „Viszkozitási Index”. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Nagy Miklós

Kedves Miklós!

Nem javaslom, mert - ahogy Ön is írta - ennek az olajnak nincs BMW jóváhagyása. Megfelelő helyette például az Eneos Premium Hyper 5W30. A viszkozitási index fontos paraméter, minél magasabb, annál kevésbé érzékeny az olaj a hőmérséklet változására.

De messze nem ez a legfontosabb paraméter, és semmiképp sem szabad egy magasabb viszkozitási indexű olajat választani, ha az ugyanakkor nem felel meg az előírt gyári szabványoknak.

Üdv, Olajdoki

Olaj a Toledóba

2014.11.28. 10:54 - Olajdoktor

Üdvözlöm,

van egy 2001-es Seat Toledo-m,1.6 16V motorral. Az autó 210 ezer kilométert futott, milyen olajat töltsek bele? Kérem segítsen, előre is köszönöm,

Tamás

Kedves Tamás!

Egy félszintetikus, 10W40-es olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40.

Üdv, Olajdoki

Milyen olajat töltsek a szervóba?

2014.11.27. 13:36 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Szabad-e olcsóbb váltóolajat tenni a sajnos lassan elfogyó szervóolaj pótlására, vagy csak a gyárilag ajánlott méregdrága eredeti (4* többe kerülő) szervóolajat célszerű?

Reagálhat-e egymásra a kormányszerkezetre nézve károsan a kétfajta olaj? Az autó 2001-es Honda Accord 2.3i ES.

Kedves Levélíró!

Akkor szoktak gyárilag speciális olajat előírni a kormányszervóba, ha a "sima" Dexron III-as automata váltó olaj nem megfelelő. Ilyen esetben azonban fontos a gyárilag előírt olaj használata. Más olaj használata vagy keverés nem ajánlott.

Üdv, Olajdoki

Teendők olajcsere után

2014.11.26. 10:34 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

A kérdésem általános jellegű lenne: olajcsere után indokolt-e egy néhány napig óvatosabban vezetni az autót, vagy a mai jobb minőségű szintetikus olajok már akár 20-30 km megtétele utánképesek-e úgy átkenni a motort, hogy egy esetleges nagyobb gázadás ne jelentsen problémát?

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Attila

Kedves Attila!

Nincs szükség hosszabb távú óvatosabb vezetésre. Az átolajozódás másodpercek alatt megtörténik. Ha nem így lenne, akkor nagyon rövid életű lenne a motor.

Üdv, Olajdoki

Mit töltsek a Cordobába?

2014.11.24. 13:33 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Van egy 2001-es Seat Cordobám (1,4 MPI 8V), jelenleg 109 000 km van az autóba. Olajat akarok cserélni. Főként városi használaton van az autó. Nem tudom milyen olaj volt benne előtte használtan vásároltam. Milyen olajat ajánl?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdv:József

Kedves József!

Félszintetikus, 10W40-es viszkozitású olajat ajánlok, mint amilyen például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40.

Üdv, Olajdoki

Adalék a dízelmotorba

2014.11.20. 11:04 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Hamarosan megveszem életem első dízel autóját. (Mazda SPC 2.2 175 LE). Kollégáim elmondása szerint létezik valamilyen kenőanyag, melyet évente 1x az üzemanyaghoz töltve, az meghosszabbíthatja a motor élettartamát, jót tesz neki.

Kérdésem, van-e ilyen adalék, ha igen, hogyan kell használni, mit javasol.

Válaszát előre is köszönve, üdvözlettel: Nánássy Gábor

Kedves Gábor!

Ha kenőanyagról beszélünk, akkor erről az jut eszembe, hogy van aki 2T olajat tölt a gázolajhoz. De ezt én nagyon rossz ötletnek tartom, mert a négyütemű motorokat nem úgy tervezték, hogy megbirkózzanak az elégetett 2T olaj okozta szennyezéssel. Lehet, hogy tapasztalna bizonyos előnyöket, de közben rongálná is a motort. Szoktak még az üzemanyaghoz üzemanyag-rendszer tisztító adalékot is tölteni, de az nem "kenőanyag", ahogy Ön fogalmazott. Ennek nincs különösebb kockázata, de hogy mennyire szükséges, arról megoszlanak a vélemények.

Üdv, Olajdoki

Golfba magas oktánszámú benzint?

2014.11.19. 16:25 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

A Golf IV 1.6 16V esetében a gyártó 98-as benzint ír elő, azzal a kiegészítéssel, hogy tankolható bele 95-ös szuper is, de ez utóbbi "kis teljesítménycsökkenéssel, kismértékű üzemanyag-fogyasztás-növekedéssel, valamint a kopogásérzékelő működésbe lépéséig enyhe motorzajokkal" jár. Legalábbis a kézikönyv ezt írja, és a tanksapkán is 98 super/95 premmium szerepel.

Na már most a 98-as benzin ugye nálunk nem tankolható sehol, csak az adalékolt 95 és a méregdrága 100-as prémium marad. Valóban ez utóbbit illene tankolnom ebbe az autóba? Előre is köszönöm a választ!

Üdv: Kristóf

Kedves Kristóf!

Ha nagyon zavarja a kis teljesítménycsökkenés, a kismértékű üzemanyag-fogyasztás-növekedés, valamint a kopogásérzékelő működésbe lépése és az enyhe motorzajok, akkor használja a magasabb oktánszámú benzint. Egyébként használja nyugodtan a 95-öst, nem lesz baja tőle a motornak.

Üdv, Olajdoki

Olajnyomás lámpa gázadásig ég

2014.11.18. 13:39 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Nissan Almerámba Nissan gyári 5W-40-es olajat töltettem a szerelővel. Eddig mindig megvolt a kicsivel több, mint 4 liter beletöltés és a könyv szerint is 4.6 liternyi olaj megy bele.

Most kevesebb, mint 4 ment bele. Viszont megnéztem a szintet és beleesett a jó intervallumba. Mitől lehet ez a jelenség és mit kéne tennem, hogy elmúljon. Egyéb dolgok miatt ebbe a szerelőműhelybe már nem fogok elmenni.

Válaszát előre is köszönöm! Zsombor

Kedves Zsombor!

A nívópálca minimum és maximum jelzése között akár 1 liter mozgástér is lehet, így az intervallumba beleeshet a 3,7 liter és a 4,6 is. A tárgyban jelzett problémát már nem említette a levél szövegében, de ha fenn áll, az lehet olajgomba probléma, elektromos érzékelő probléma, olajszivattyú probléma, stb. Jellemző, hogy a kezdődő olajnyomás probléma elmúlik gázadásra, ugyanis utóbbi növeli az olajnyomást. Érdemes még időben a végére járni, nem kellene megvárni, míg komolyabb lesz a gond.

Üdv, Olajdoki

Muszáj a longlife olajat használni?

2014.11.17. 11:09 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor

2012 évjáratú autómnál szeretnék (szerettem volna?) visszaállni normál olajra a jelenlegi LL-ról. A VW szerviz (Porsche BUDA) kategorikusan elzárkózik ettől. Az autó garanciális, nem szeretnék problémát, viszont "nem hiszek" a LL-ban, szívesebben gondolnék jót tenni az évenkénti olajcserével. Köszönöm előre is.

Üdv, M. Zoltán

Kedves Zoltán!

A Volkswagen lehetővé teszi a normál olajcsere periódust. Ebben az esetben az olajnak benzin üzem esetén legalább VW 502.00 jóváhagyásúnak, dízel üzem esetén 505.01 jóváhagyásúnak kell lennie.

Üdv, Olajdoki

Nincs minősítése az olajnak

2014.11.14. 10:54 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Opel Astra H (Z16XER), benzines, 1.6-os, 2010-es évjárat, 85KW-os autómba rendeltem egy webshopról szűrőkészletet olajjal, amihez a CASTROL EDGE 5w30 olajat kaptam.

Az olajcsere után egy ismerősöm közölte, hogy "ennek az olajnak nincs meg a GM Dexos2 minősítése, ki kell engedni és másikat betölteni."

Kérdésem, hogy valóban akkora különbség van a gyártó által minősített olaj és ez között, hogy nem maradhat benne egy évig ami alatt kb 10 000 km-t fog futni az autó?

Valamint azt is szeretném ha javasolná, hogy mit tart a legmegfelelőbbnek és miért azt! A webáruházban kifejezetten ehhez a motorkódhoz kínálják. Különösen azért vesztettem el a bizalmamat mert van a csomagban egy benzinszűrő is ami ebben az autóban nincs is.

Köszönettel: SCS

Kedves SCS!

Sajnos ennek az olajnak tényleg nincs meg a gyári jóváhagyása, így használata nem javasolt ehhez a típushoz. Kicsi az esélye hogy egy csereperiódus alatt bármi tönkremenjen tőle, de a motor ez idő alatt nem kapja meg a szükséges védelmet, így a várható élettartama csökkenhet.

A GM motorolaj szabványok az általános szabványok követelményein túl az olaj hamutartalmára, habzási tulajdonságaira, nyírásstabilitására, az elasztomer kompatibilitásra és még több egyéb paraméterre fogalmaznak meg további követelményeket.

Legmegfelelőbbnek egy márkás GM Dexos 2 jóváhagyással rendelkező olajat tartok, mint például az Eneos Premium Hyper 5W30 vagy a Motul SPECIFIC DEXOS 2 5W30.

Üdv, Olajdoki

Eszi az olajat a Passat

2014.11.02. 20:19 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

A 99-es évjáratú benzines Passatom (1,6) nem füstöl, nem csöpög belőle az olaj, mégis 1000km/0,5 l az olajfogyasztása! Mi lehet még ok? Vagy a gyárilag megadott 1L/ 1000km normális?

Köszi a választ előre is!

Gergő

Kedves Gergő!

Attól még, hogy nincs látható füst még lehet az ok belső tömítetlenség, de persze lehetnek más okok is. Ha eddig nem volt hasonló mértékű olajfogyasztás, hanem hirtelen jelentkezett, akkor valószínűleg egy meghibásodás áll a dolog mögött, amit érdemes egy szervizzel kivizsgáltatni. Ha újkorától ilyen, akkor valószínűleg gyárilag ilyen a motor kialakítása, illesztései. Utóbbi esetben a rendszeres utántöltés a megoldás.

Üdv, Olajdoki

Milyen olajat öntsek a kocsiba városi használatra

2014.10.28. 09:37 - Olajdoktor

Üdvözlöm.

Van egy 2001-es évjáratú Peugeot 206 típusú autóm, amely 1.1-es benzines motorral rendelkezik és valós 98 000 km-el.

Ezidáig minden esetben Total Quartz 10w40-es olajat töltöttem bele a szerelő javaslatára. Az autót körülbelül 70%-ban városon belül használom, ezért gondolkodom az 5w40-es olajra történő váltásban. Mindkét típusú olaj szerepel a gyári ajánlásban. Jelenleg olajcsere előtt állok, ezért kiváncsi volnék véleményére, hogy a fent leírtakat figyelembe véve indokolt e az 5w40-es olajra történő váltás, valamint ezt megtehetem e a következő olajcsere alkalmával a 10w40-es olaj után? Amennyiben indokolt a csere, abban az esetben milyen hátrányai lehetnek az eddigi 10w40-es olaj használatanák?

Válaszát előre is köszönöm

Kedves Levélíró!

Az "indokolt" szó túlzás, de az tény, hogy az 5W40-es olaj jobban védi a motort hidegindításkor, mint a 10W40-es. Az, hogy a 10W40-es mégis jó választás az esetek túlnyomó többségében annak az oka, hogy a hazai klíma mellett a 10W40-es olaj nyújtotta motorvédelem is elegendő. Lehet, hogy a motor valamivel gyorsabban kopik, de az esetek többségében nem annyival gyorsabban hogy a várható élettartam szempontjából nyilvánvaló hatása lenne. Az Ön autójánál is opcionális az 5W40-es olaj használata, nem pedig követelmény.

Üdv, Olajdoki

Mi mit jelent a dobozon?

2014.10.03. 13:27 - Olajdoktor

A kérdésem az, hogy a motorolaj jelzésén tudom, hogy a kezdő szám, tehát 0; 5; 10; stb az olaj sűrűségére, viszkozitására utal. A másik szám a 20-30 40 stb. mit jelez? A másik kérdés, hogy sok publikációban olvastam, hogy a 0 és az 5 ös viszkozitású olajak a leg kímélőbbek, korszerűbbek kenés szempontból. szintetikus olajokról beszélünk. Egy 1.3-as suzuki lianába szeretnék olajat, a könyv ír 5w40-et, 5w30-at, 0w30-at, 0w20-at is. Más kérdés. Jól tudom-ehogy az Eneos japán olaj a Suzuki beszállítója, válasszam-e, vagy maradjak a jó öreg Castrol új szintetikus verziójánál? 

Várom megtisztelő válaszát.

Kedves Érdeklődő!

A 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W a téli SAE viszkozitási osztályok, a 16, 20, 30, 40, 50, 60 pedig az üzemi hőmérsékleti viszkozitási osztályok. A W a "winter"-t jelöli, és ennek megfelelően a téli viszkozitási osztályok az olajok hidegben mérhető viszkozitását jellemzik. Az üzemi hőmérsékleti viszkozitási osztályok pedig a 100, illetve 150 fokon mért viszkozitásra vonatkozóan fogalmaznak meg követelményeket. Az alacsonyabb viszkozitások általában valóban a korszerű olajokat jellemzik, de azt is figyelembe kell venni, hogy az olaj ne legyen túl vékony az adott motorhoz. A Lianába én egy 5W30-as olajat javasolnék, például az Eneos Premium Hyper 5W30-at.

Üdv, Olajdoki

Eltűnt az olaj a motorból

2014.10.01. 12:08 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Az én problémám röviden a következő: van egy 2007-es Toyota Yaris-om 138 ezer km-rel. 15 ezer km-ként rendszeresen szervizelve volt. Az utolsó szerviz kb 3 ezer km-rel ezelőtt volt. Most elvittük a szervizbe az autót, ahol azt mondják, hogy egy csepp olaj sem volt a motorban, pedig az olajnyomást jelző lápa nem jelzett, nem észleltünk olajszivárgást, és most lehet, hogy a motor tönkre ment. A kérdésem az lenne, hogy mivel nemrégen volt az előző olajcsere ugyanebben a szervizbe van-e valami felelőssége ebben a szerviznek? Számon kérhetem-e rajtuk, hogy miért nem vették észre, hogy valami baj van a motorral? Szíves válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Kriszta

Kedves Kriszta!

Furcsa történet ez, mert akármennyire fogyasztja egy motor az olajat, hallatlan hogy "egy csepp olaj" se legyen a motorban. Szerintem sokkal hamarabb tönkremenne a motor, minthogy tényleg teljesen elfogyna belőle az olaj. Az is különös, hogy egyszerre lépjen fel ilyen extrém olajfogyasztás és menjen tönkre az alacsony olajszintre figyelmeztető minden visszajelzés. Az, hogy a szervizen számon kérhető-e, hogy nem vették eddig észre a problémát, az attól függ, hogy tényleg van-e probléma vagy csak át akarják verni, illetve - ha van probléma - akkor milyen típusú, mennyi idő alatt alakult ki. Továbbá az is számíthat, hogy volt-e vezetve a szervizkönyv és/vagy van-e számlája az eddigi szervizekről. Ezen a ponton nekem annyira gyanús ez a történet, hogy mindenképp átvitetném tréleren egy másik szervizbe az autót, mielőtt bármilyen költséges javítást megrendelnék.

Üdv, Olajdoki

Adalék a motorba

2014.09.22. 11:47 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Kérdésem nem egészen az olajok témakörébe tartozik, de talán a rokonságához köthető: Injektortisztító adalékokról szeretném kikérni véleményét: Egy közvetlen hengerenkénti befecskendezéses autóm van (Alfa 156 2.0 JTS). Egy ilyen viszonylag korszerű motornak szüksége van bizonyos időközönként tisztító adalékokra maga szerint? Vagy ezek több kárt okozhatnak mint hasznot? Ha valóban érdemes néha adalékolni ilyet a benzinbe, milyet ajánlana, és milyen időközönként (pontosabban kilóméterközönként) lenne érdemes használni?

Köszönöm előre is válaszát!

Üdvözlettel László

Kedves László!

Nem hiszem, hogy az üzemanyag-adalékok kárt okoznának, legalábbis még nem hallottam ilyen esetről. Ma már nem jellemző, hogy külön injektor-tisztító funkciót töltsön be egy adalék, mert a legtöbb korszerű adalék a teljes üzemanyag-rendszert tisztítja. Hogy erre szükség van-e, az más kérdés. Szerintem kifejezetten nincs rá "szükség", de előfordulhatnak olyan esetek, amikor némi teljesítmény növekedést lehet velük elérni. Ez az üzemanyag rendszer állapotán, tisztaságán múlik.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Puntóba

2014.09.09. 11:28 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

1998-as Fiat Punto 1.1 benzines gépjárművem váltója nehezen veszi az 1-2 fokozatokat. Gondoltam egy váltóolaj csere orvosolhatná a problémát, szervízkönyv szerint 120 ezrenként cseréni kell. Netes böngészések után kiderítettem hogy elvileg ennek a tipusnak a Tutela ZC 75 Synth 75W80 a gyári váltóolaja. Meg is rendeltem, de ehelyett küldtek Tutela Car Technyx 75W85-ös olajat. Az lenne a kérdésem hogy ez jó e bele, lemerjem e erre cserélni a váltóolajat. Nem akarok kárt tenni az autóban. Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Misi

Kedves Misi!

Az én adataim szerint ennek az autónak a váltójába egy egyszerű, API GL-5 szabványnak megfelelő, 75W90-es olaj való. Mivel ezek nem ilyen olajok, ezért nem biztos, hogy megfelelnek.

Üdv, Olajdoki

Hol tankoljak?

2014.09.04. 13:08 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Nem vagyok benne biztos, hogy jó helyre írom a kérdésemet, de talán itt jó helyen lesz és választ is kapok rá.

Vettem egy 2006-os Clio-t 1.5 dci motorral. Sanjnos a nagynyomású szivattyú és a porlasztócsúcs vacakol, így egy viszonylag nagyobb kiadás előtt állok. Viszont, hogy többé ne, vagy legalábbis minnél később jelentkezzen újra a probléma elvileg az üzemanyag minősége lenne az egyik kulcs. Hallottam mindenfélét, hogy 2T olajat öntsünk az üzemanyaghoz, meg dupla xados kezelés stb, meg a magyar gázolaj nem felel meg teljes mértékben a common rail motoroknak stb stb stb.

Ezek után kérdem én, hol tankoljak? Mindenki csak az OMV-t nyomja, a Lukoil-tól és a MOL-tól egyenesen óvva intenek, van aki azt mondja, hogy mindenki a MOL-tól vásárolja az alapot és maguknak állítják be a keveréket, adalékokat stb. Na most én tájékozatlanságom ellenére ezt nem igazán akarom elhinni, de javítson ki ha tévedek. Komolyan csak magam alatt vágom a fát, ha nem mindig OMV-nél meg SHELL-nél tankolok, hanem olykor MOL-nál Lukoil-nál Agipnál stb? Tudom, hogy vannak úgynevezett "márkátlan" benzinkutak, mint Auchan meg egyebek, de abban se vagyok biztos, hogy főben járó bűn lenne ott tankolni... Tudom, hogy vannak olyan kisebb magánkézben levő kutak ahol fenntartásokkal kell lenni, de a többi nemzetközi márka nem hiszem, hogy olajszőkítésre adná a fejét a jobb bevétel érdekében.

Önnek mi a véleménye? Valóban csak Shell és Omv? Ha igen miért? Köszönöm a választ előre is!

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

Az üzemanyagot hibáztatni ezekért a jelenségekért elterjedt dolog, de szerintem nem megalapozott. Ha így lenne, akkor nagyságrendekkel több ilyen probléma volna, mint amennyi ténylegesen előfordul.

Javaslom elolvasni ezt a korábbi választ.

Üdv, Olajdoki

Elindulhatunk motortisztítóval?

2014.09.02. 13:30 - Olajdoktor

Tisztelt Dr.

VW T4 2,4 dizel buszon szerettünk volna házilag olajat cserélni 10 000 km után. Olaj csere előtt motor tisztító adalékot töltöttünk bele. 15 perc járatás után akartuk az olajat leengedni, de az olaj leeresztő csavar nem jött le. Az erőltetésben szétnyírtuk a csavar fejét és a tisztító adalékkal együtt bent maradt a használt olaj is. A legközelebbi szerviz 20 km-re van. El szabad menni az autóval, vagy vontassuk el? Milyen károsodás érheti a motort ha az adalékkal tovább járatjuk a motort és elvezetjük a szervizbe?

Kedves Érdeklődő!

Nem szabad vezetni az autót úgy, hogy motoröblítő van benne. Nem véletlen, hogy az öblítési szakasz alatt csak alapjáraton szabad a motort járatni. A motoröblítő rontja az olaj kenőképességét és feloldja a szennyeződéseket, amelyek nagyon rossz helyre kerülhetnek, ha a motor nagyobb terhelés alá kerül.

Üdv, Olajdoki

Milyen olaj való a Swift váltóba?

2014.08.21. 12:40 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Egy 2002-es évjáratú Suzuki Swiftem van, 1.3-as 16V motorral. Kérdésem az lenne, hogy eddig Castrol Magnatec 10W-40-es motorolajat használtam, ami bevált mai napig, de a minap találtam egy akciót az Eneos 10W-40 motorolajra, így ugyanannyiba kerülne, mint a Castrol.

Sokaktól az hallottam, hogy mindig a bevált olajnál kell maradni, de azt mondják az Eneos jobb és ha ugyanannyiba kerül miért ne tennék jót a kocsimmal? Vagy rosszabb lenne, inkább maradjak a Castrolnál? Másik kérdésem pedig az, mióta nálam van az autó, kb 50 000 km-t mentem vele váltóolaj csere nélkül.

Most is tökéletesen vált, de ettől függetlenül cseréljem le az olajat? Milyen váltóolaj való bele?

Válaszát előre is köszönöm! János

Kedves János!

Nem hiszem, hogy az Eneos jobb, mint a Castrol, de eltántorítani sem akarom a márkától. Mindkét gyártó olaja teljesíti az ide vonatkozó követelményeket. A váltóban 45 000 kilométerenként kell olajat cserélni, és félszintetikus 75W90-es olaj való bele. Megfelel például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj-csere a Merivába

2014.08.18. 10:58 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

2008-as évjáratú Opel Merivám van (1.4-es, benzines, kéziváltós).Tudomásom szerint ebben a típusban nincs szükség a váltóolaj cseréjére, mivel az "élettartam" olaj. Ezt egyébként a szervízben is megerősítették. A váltó egyébként kifogástalanul működik. Kérném megerősítésedet a fentiekkel kapcsolatban. Vagy esetleges cáfolatodat.

Köszönöm a választ: Róbert

Kedves Róbert!

Valóban nem kell olajat cserélni ebben a váltóban. Élettartam kenésre szánt, speciális olaj van benne.

Üdv, Olajdoki


h i r d e t é s

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass