Olajdoktor Olajdoktor

Szembe menni a szerelővel

2015.07.02. 09:25 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2004 Mitshubishi Space Star-om, aminek meleg motor esetén kigyullad az olajnyomás visszajelző lámpája és lecsökken a forulatszáma. Az autó 275 000 km-t futott. Két szerelő is megmérte az olajnyomást és a fordulatszámot és alsó határértéket mondtak, valamint, hogy használjak másfajta olajat.

Jelenleg 5w40 használok ők 10w40 ajánlottak. A kérdésem az hogy hihetek nekik vagy menjek a magam feje és az internet után és cseréljem le 5w50-re esetleg 0w50re? Válaszát előre is köszönöm.

Köszönöm Tibi

Kedves Tibi!

Ha benzinmotoros autóról van szó, használhat 5W50-es olajat, az 1.9 dízel változathoz 40-esnél vastagabb nem használható. De egy 5W40-es olajnál nem lenne szabad ilyen probléma legyen, biztos van valami egyéb probléma a háttérben, amit egy vastagabb olajjal lehet, hogy el tud rejteni, de nem fog megoldani. Az okok között lehet nem megfelelő olajszűrő vagy hibás olajszivattyú is.

Üdv, Olajdoki

Ha gázüzemben használom, ki lehet-e tolni a csereperiódust?

2015.06.30. 15:44 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

1999-es 1,5-ös Daewoo Lanosomat februárban gázosíttattam el. A kérdésem az, hogy ha gázüzemben használom ki lehet-e tolni a csereperiódust, vagy 10 000 kilométerenként le kell cserélni? A könyve 10 000 km-t vagy félévet javasol.

Válaszod előre is köszönöm! Laci

Kedves Laci!

Sajnos nem lehet kitolni. Ugyanolyan periódussal kell cserélni, mint az gyárilag elő van írva.

Üdv, Olajdoki

Bejáratós olaj?

2015.06.26. 07:56 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Egy új 1,6 diesel Honda CRV-t vettem márciusban. A budapesti szalonban azt tanácsolták, hogy 3-5e km között cseréltessem le az olajat, mert az bejáratós. A vidéki szalonban azt mondták, hogy erre semmi szükség. Évente, vagy 20e km megtétele után. Ön mit tanácsol?

Üdvözlettel, Kasnya Csaba

Kedves Csaba!

A mai motorok és a mai olajok mellett nincs műszakilag megalapozott indoka annak, hogy az első olajcsere rövidebb legyen. A kézikönyv szerinti csereperiódust kell követni.

Üdv, Olajdoki

Olaj a keveset használt autóba

2015.06.18. 16:22 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Egy 1989-es BMW 320i tulajdonosa vagyok (motorkód M20B20 motronic). Az autó nagyon megkímélt, mindössze 220 ezret futott. A kocsit keveset használom, csak tavasztól őszig közlekedek vele, évi 7 ezret átlagosan. Az olajfogyasztása is pont ennyi 7 ezer km alatt eszik meg 1 litert.

Eddig a Mobil Super 2000 10W40 olajat használt30am, azonban a legutóbbi olajcserénél (barátaim unszolására) gyári BMW 10W40-es olajat öntöttem bele, ami ha jól tudom már longlife olajnak számít. Azt vettem észre, hogy egy kicsit jobban csipegeti 1.5-2 dl/1000 Km. A fenti üzemeltetési feltételek figyelembevételével milyen olajat javasolsz egy olyan kocsihoz amit ilyen keveset használnak?

Érdemes maradni a 10W40-nél? Szeretném a kocsimnak a legjobb motorolajat megadni és mivel hobbi autó nem gond ha kicsit drágább. Már 10 éve megvan az autó és még legalább 20 évig nem tervezem eladni. Várom tisztelt válaszod!

Egy E30 rajongó

Kedves Levélíró!

Szerintem is optimális választás egy 10W40-es olaj ehhez az autóhoz. Nem tartom valószínűnek, hogy egy 10W40-es olaj longlife olaj legyen, de ha az is, természetesen ennél az autónál ezzel az olajjal is maradni kell a normál csereperiódusnál. Ha úgy tapasztalja, hogy jobban fogyasztja ezt, mint a Mobilt, semmi akadálya, hogy inkább a Mobilt használja a továbbiakban is.

Üdv, Olajdoki

DPF-es olaj a benzines autóba

2015.06.17. 09:21 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég voltam egy Mazda márkaszervizbe, új 2 hónapos Mazda3 2L G120 benzines 2300 km-t futott autómmal olaj és olajszűrő cserén, hogy a nyers motorból az esetleges fémpor leválasztódásokat is leengedtessem, és otthon a papírt átnézve vettem észre hogy 5w-30 DPF Mazda olaj lett belerakva szerintem (Dexelia)

Tudtommal ez az olaj részecskeszűrővel (DPF) szerelt dízel motorokhoz szükséges, és nem ajánlott benzinmotorokhoz, illetve részecskeszűrővel nem szerelt dízel motorokhoz sem.

Ezt találtam neten a DPF olajról: Egy nagyon alacsony hamutartalmú olaj, ami átlalában azt jelenti, hogy a kisebb hamutartalom érdekében feláldoznak valamennyit a kenőképességből. Valószínűleg a motor egy kicsivel többet kopik a csereperiódus alatt, mint egyébként tenné, és lehet hogy ez nem sokat de valamennyit számíthat majd a motor várható élettartama szempontjából.

Kell-e aggódnom, ezt most akkor nem értem a Mazda3 G120-ban van részecskeszűrő féle amiért ez az olaj szükséges? Milyen olajat ajánl? Esetleg cseréltessem le másik olajra?

Köszönettel P.Attila

Kedves Attila!

Az alacsony hamutartalmú olajok eltérő adalékolása akkor jelent problémát, ha a motor nincs rá felkészülve. A mai korszerű motorok már nem igénylik a normál hamutartalmú olajok kopásgátló adalékait (pl. ZDDP), így az alacsony hamutartalmú olaj használata nem okoz problémát még benzinmotorok esetében sem. Ehhez a konkrét típushoz is megengedi a gyártó az alacsony hamutartalmú olaj használatát, legalábbis az ACEA C2 és C3 szintű olajét.

Üdv, Olajdoki

Mennyi olajat öntsek a 206-osba

2015.06.12. 14:31 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

2004-es évjáratú Peugeot 206 SW 1.4 benzin 8V autómba mennyi olajat kell tennem és milyen márkájú olajat ajánlana?

Köszönettel: Gábor

Kedves Gábor!

Egy félszintetikus, 10W40-es viszkozitású olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40. 3,3 liter kell bele.

Üdv, Olajdoki

Tiptronic váltóban kell-e olajat cserélni?

2015.06.09. 13:48 - Olajdoktor

Tisztelt Doki!

Azt szeretném meg kérdezni,hogy tiptronic váltóba kell-e olajat cserélni. Az autó egy 2004-es Passat 1.9 pdtdi. Szakszervizben azt mondták,hogy nem kell, de én azt is halottam, hogy kell.

Előre is köszönöm tisztelettel, Veder György.

Kedves György!

A tiptronic váltóban valóban nem kell olajat cserélni. Ha mégis cserélni szeretné, fontos tudni, hogy speciális hajtóműolajjal van feltöltve, amit nagyon kevés gyártó állít csak elő. Az egyik ilyen az ExxonMobil. A termékek Mobil és Esso márkanévvel egyaránt megtalálhatók, ennek megfelelően a terméknevek: Mobil ATF LT 71141 és Esso ATF LT 71141.

Üdv, Olajdoki

Eszi a Focus az olajat

2015.06.01. 10:42 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor,

2001-es évjáratú 1.4-es Ford Focusomba 5W-30-as Ford olaj van, melyet az utóbbi egy évben elkezdett eszegetni (kb 4 dl/1000 km). Az autó főleg városban van használva, évente kb. 10 ezer kilométert, és már túl van 300 ezer km-en.

Az olajcsere évente megtörténik ahogy a nagy könyvben meg van írva. Kérdésem az lenne hogy ez mennyire normális egy ilyen korú és futásteljesítményű autónál? Esetleg javasol egy sűrűbb olajra váltást (pl: 10W-40)?

Előre is köszönöm, Viktor

Kedves Viktor!

Az eltelt évek és a futott kilométer valószínűleg elkoptatták annyira ezt a motort, hogy elkezdte fogyasztani az olajat. De az is lehet, hogy csak a tömítések öregedtek el. Válthat 10W40-es olajra, de az nem felel meg a gyártói előírásoknak. Dönthet úgy is, hogy utántölt, vagy elviheti szervizbe, hogy kiderítsék az olajfogyasztás pontos okát. Ha csak a tömítésekkel van gond, az kisebb költséggel orvosolható.

Üdv, Olajdoki

Meddig áll el a gázolaj?

2015.05.29. 15:38 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor,

Egy 2009-es évjáratú Toyota Avensis T-27 2.2 D4D dízel motorral szerelt autóm van, amit fél évvel ezelőtt télen ÖMV prémiumdízelével feltankolva külföldi munkavállalás miatt le kellett tárolnom egy zárt (fűtetlen) garázsban. Az autó 2 havonta elindításra került a garázsban probléma mentesen indul is.

A kérdésem az lenne, hogy a gázolaj ez alatt a fél év alatt áteshetett-e bárminemű érdemi változáson, ami miatt problémát okozhat majd a gépjármű üzemeltetése során a következő tankolásig, vagy ennek az időnek nincs érdemi jelentősége a motor, és az üzemanyagellátó rendszer vonatkozásában. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel! B. János

Kedves János!

Speciális adalékolás nélkül körülbelül egy évig áll el a gázolaj. A gázolaj öregedése során, a levegővel való érintkezés miatt üledék képződik benne, ami eltömítheti az üzemanyagszűrőt, így túl kevés üzemanyag juthat a motorhoz. Ezek a szennyeződések ugyanakkor rosszul égnek, így szén- és koromlerakódásokat képezhetnek az injektorokon és az égéstérben.

Üdv, Olajdoki

Mit töltsek az A3-ba?

2015.05.28. 10:25 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

1999-es évjáratú 1.6 benzines Audi A3-ba cserélnék olajat! Sokan az 5w-40 es olaj mellett tették le a voksukat de voltak olyanok is akik azt mondták h egy ilyen idős autónál már inkább a 10w-40-es előnyösebb. ezzel kapcsolatban szeretnék most dűlőre jutni.

Köszönettel: baby

Kedves baby!

A 10W40-es gazdaságosabb, az 5W40-es jobban véd a hidegindításkori kopástól. Akármelyiket választja, nem dönt "rosszul", mindkettő helyes, mindaddig amíg egy márkás, jó minőségű terméket választ.

Üdv, Olajdoki

Mennyi az elfogadható olajfogyás?

2015.05.26. 13:48 - Olajdoktor

Üdvözlöm Olajdoki,

a véleményére lennék kíváncsi.

Tények: Skoda Fabia SDI 64 Le. Motorolaj Motul X-Cess 5W-40 Olajcsere intervallum 15 000 Km, autóhasználat kizárólag autópályán, olajfogyasztás 4dl/15.000 km. Ön szerint töltsek a motorba 10W-40-est, vagy maradjak ennél a változatnál, mert ez elfogadható olajfogyás?

Köszönöm. Tamás

Kedves Tamás!

Ez az olajfogyasztás ennyi autópályás használat mellett kifejezetten kevésnek számít. Normál csereperiódushoz ez az olaj kiválóan megfelel.

Üdv, Olajdoki

Mivel kenjem a vászontetőt?

2015.05.22. 13:32 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Van egy elektromos tetejű F Astra kabrióm, és arra lennék kíváncsi hogy szükséges-e valamilyen kenőanyagot használni a tető mozgó, fém szerkezeténél hogy probléma nélkül működhessen még sokáig. Esetleg itt is a WD40 a megoldás?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Ellenkező tartalmú speciális gyári előírás hiányában én is a WD40-nel próbálkoznék.

Üdv, Olajdoki

5W vagy 0 W

2015.05.20. 14:10 - Olajdoktor

T.Olajdoki

Passat 2.0 CR diesel 2009-es évjárat. 0W olajat és az 5W olajat is írja a könyv.  Melyiket válasszam?

Köszönöm előre válaszát

Kedves Levélíró!

Mindkettő megfelelhet. A választás inkább a VW szabvány, mint viszkozitás alapján történjen. Jelenleg a VW 504.00/507.00 olajok a legjobbak, és ezek általában 5W30-as, 5W40-es viszkozitásúak.

Üdv, Olajdoki

Rendetlenkedik a váltó

2015.05.18. 10:29 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Mitsubishi Space Wagon 1998. évjáratú, és 1998 cm3 hengerúrtartalmú 4D68T motor típusú gépkocsim váltója rendetlenkedik. Az egyes fokozatot csak állóhelyzetben, a második fokozatot csak nagyon lassú mozgás mellet lehet kapcsolni. Érdeklődéseimre egy olyan választ is kaptam, hogy lehetséges, hogy az olaj nem megfelelő a váltóban, de lehet más hiba lehetőség is. Kérdésem csak annyi, hogy milyen viszkozitású olaj szükséges bele? Egy olajcserével, egy hiba lehetőséget ki tudnék szűrni.

Köszönettel: Üdv. András

Kedves András!

API GL-4 minőségű, 75W90-es olaj való bele, mint például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.

Üdv, Olajdoki

Olajat rövid utakra

2015.05.15. 17:01 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Egy 1999-es évjáratú, Mazda 323F (BJ) 1.5L 16V benzines autó tulajdonosa vagyok. Utóbbi pár évben Eneos Premium 10w40 került a motorba.

Olaj fogyasztás szerintem nem jelentős: 1 év és cirka 6-7e km után maximumról kb a nívó szintjelzés feléig csökken le. 90%-ban munkába járásra használom, rövidtávokon, sok hidegindítással, elvétve kicsit hosszabb utakra. Természetesen időnként meghajtom, hogy el ne lustuljon.

A kérdésem a következő lenne: Lenne értelme más viszkozitású olajra váltani, amivel a motor jobban kímélve lenne a hidegindításokkor? Kérném konkrét típusok ajánlását, ha lehetséges. Válaszát előre is köszönöm!

Üdv. Somogyi Dániel

Kedves Dániel!

Szerintem ez az olaj megfelel a továbbiakban is. Nem akarom lebeszélni esetleg egy 5W40-es olaj használatáról, de a jelenlegi olaj is megfelelő.

Üdv, Olajdoki

Swift 10w40-et vagy mást?

2015.05.13. 14:08 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor,

98-as évjáratú Suzuki Swift 1.3-asba eddig 10w40-es olajat tettem. 150 ezer km körül van benne, de mostanában mintha picit jobban enné. Kb 1 éve lett szelepszárszimering és szelepvezető cserélve, minden egyéb cuccal amit ilyenkor kell, a hengerek / gyűrűk kopását is megmérettem, akkor 85 százalékosnak mondta a szerelő. Tömítések, szimeringek jók, nem folyik sehol az olaj. Most ismét itt az olajcsere ideje és azon töprengek, hogy van-e értelme másmilyen olajat tenni bele, vagy valamilyen adalékkal javítani a dolgon. Egyébként mindig betartom a 10 000-es cserét (2006 óta van nálam a gép) és minőségi olajat szoktam használni. Tanácsát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Kisföldi Károly

Kedves Károly!

Az olaj minőségének nem az olajfogyás a fokmérője. Nem attól jó vagy rossz az olaj, hogy mennyire fogy. Ha ebből az irányból közelít, könnyen köthet ki ott, hogy lesz egy olyan olaja, ami nem fogy, de nem is védi jól a motort.

Egy félszintetikus, 10W40-es olaj továbbra is optimális választás ehhez a típushoz. Ha kicsit fogy, akkor csak töltsön utána, ha nagyon fogy, akkor már sajnos nem 85%-os az a motor. Az adalék átmenetileg segíthet, de nem hosszú távú megoldás.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Passatba

2015.05.11. 10:49 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Le szeretném cserélni a váltóolajat, de nem tudom milyen való bele. Az autó: VW Passat B5 1.9 TDI, motor:AFN.

Köszi

Kedves Levélíró!

VW G 052 911 minőségű, 75W90-es olaj való bele, mint például a Castrol Syntrans Transaxle 75W90.

Üdv, Olajdoki

Villog a Golfban az olajlámpa

2015.05.06. 10:13 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja azt, hogy 2-es Golfban meleg motornál menet közben elkezd villogni és idegesítő hangot kiadni az olajnyomásjelző? Az autó nem az enyém, a tulajdonos azt mondta, a szerelő nem tudja mi lehet a baj. Én elektronikára tippelek, de közel sem vagyok autószerelő.

Üdvözlettel: Ádám

Kedves Ádám!

Az olajnyomás problémára jellemző, hogy általában először meleg motornál jelentkezik. Ugyanis a hideg olaj vastagabb, nagyobb az ellenállása így magasabb az olajnyomás.

Lehet érzékelő hiba, egyes utángyártott olajszűrők is okoznak ilyet, vagy lehet olajgomba hiba, olajszivattyú hiba.

Nem jellemző, hogy az olaj hibája legyen, mert ahhoz nagyon mellé kell lőni, pl. motorolaj helyett hidraulikaolajat betölteni, de még akkor sem biztos, hogy jelentkezne ilyen.

Üdv, Olajdoki

Hidegen vagy melegen ellenőrizzük az olajszintet?

2015.05.02. 12:08 - Olajdoktor

Tisztelt olajdoktor!

Annak idején úgy tanultam, hogy az olajszintet hideg motornál kell ellenőrizni, a nívópálca erre van kalibrálva. Minap azonban egy ismerősöm, aki nem nevezhető laikusnak (bár elsősorban autóelektronika a szakterülete, aminek az olajhoz nincs köze, de mégsem bölcsész), azt mondta, ő úgy tudja, hogy üzemmeleg motornál nem sokkal leállítás után kell ellenőrizni. Mindketten elbizonytalanodtunk. Melyik a helyes?

Köszönettel, Dr. Deák Péter

Kedves Péter!

Hideg motornál kell mérni az autók nagy részénél. Kivéve azoknál a típusoknál, ahol kifejezetten mást ír a kézikönyv. De az esetek többségében nem lesz óriási a különbség a két mérés között. Ugyan a leállítás után az olaj nem folyik vissza azonnal a teknőbe, de a hőtágulás ezt részben kompenzálja az olajszint tekintetében.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a WagonR-be

2015.04.28. 10:00 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

A 2001-es 1000 cm3-s Wagon R-emben szeretném lecserélni a váltóolajat a szerelőm tanácsára. Ő azt mondta, hogy tegyek bele minél jobb minőségüt. Én azt sem tudom, hogy milyen fajta kell bele és ez lenne amiben az ön segítségét kérném. A másik kérdésem az lenne, motorolajból milyet javasolna nekem ebbe az autóba.

Sokan mondják, hogy tegyek bele teljesen szintetikus olajat, de nem tudom mennyivel jobb az a nem teljesen szintetikustól. Az a baj, hogy minden autósboltban mást javallanak.Kérem válaszoljon, hogy végre halljam egy hozzáértő tanácsát. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

API GL-4 minőségű, 75W90-es olajat javaslok a váltóba, mint amilyen például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.

A motorba 5W30-as vagy 5W40-es olajat javasol a gyártó, így jó választás például a félszintetikus Valvoline Durablend MXL 5W40, vagy a teljesen szintetikus Valvoline Maxlife 5W40. A szintetikus olajok jobb kenést, és jobb motortisztaságot biztosítanak, valamint kezdeti tulajdonságaikat jobban megtartják a csereperiódus során.

Minőségileg jobb választás egy szintetikus olaj, mint egy félszintetikus, de a félszintetikus is teljesíti a gyári elvárásokat.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a keveset futott Samarába

2015.04.23. 11:55 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor,

Régóta olvasgatom a cikkeit és rengeteget tanultam a hozzászólásokból és a feltett kérdésekből. Most elérkezett az idő, hogy én is kérdezzek - bízva abban, hogy profi és szakszerű választ kaphatok.

Nemrég rám maradt nagypapám 33 ezret futott, 1987-es évjáratú Lada Samara gépkocsija, mely egész "életét" egy fűtött meleg garázsban töltötte és patika állapotban van. Sajnos az autó 3 éve nem volt beindítva. A feltámasztási folyamat most zajlik. Mivel a motorolaj ennek a folyamatnak kritikus része, ezért azt szeretném kérdezni, hogy mit javasol egy ilyen keveset futott, jó állapotú de régi konstrukciójú motorhoz? Első szériás, 1300-as benzines motorról van szó, hagyományos karburátoros, nem injektoros. A válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Pataki Tamás

Kedves Tamás!

Egy félszintetikus, 10W40-es, minőségi motorolaj ebbe is kiválóan megfelel, mint ahogy a legtöbb hasonló korú autó motorjához is. Például Total Quartz 7000 10W40 vagy Fuchs Titan Syn MC 10W40.

Üdv, Olajdoki

Ideális olaj nyárra

2015.04.21. 13:24 - Olajdoktor

Tisztelt olajdoki!

Az autókat csak szeretem, nem vagyok kifejezetten műszaki ember. Van egy szuper állapotú '94-es 1.6 16V benzines Escort Cabrio-m (ovál hűtőmaszkos), ami a rossz időt garázsban tölti. Most készítem fel épp a szezonra. Gondolom, javasolt minden szezon előtt lecserélni az olajat. Sokat segítene, ha megírná, pontosan melyik a legideálisabb olaj bele. Konkrét márkát is szeretnék tudni, amit javasol, azt fogom megvenni. Az ára nem számít. Válaszát nagyon köszönöm!

Tisztelettel: Nagy Zsolt

Kedves Zsolt!

Egy teljesen szintetikus, 5W40-es olaj abszolut minőség-orientált választást jelent. Ilyen például a Valvoline Synpower 5W40 vagy a Motul 8100 X-cess 5W40.

Üdv, Olajdoki

Olajhígulás a Fiestában

2015.04.14. 09:35 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki,

A fent említett típusú autón sárgán világított a kezelési utasítás szerint olajhigulást jelentő kontroll lámpa, lecseréltem az olajat Ford szabványnak megfelelőre (előtte is az volt benne), a lámpa továbbra is jelez. 30 000 km van az autóban, az olaj tiszta, ez most komoly, vagy hibás a jeladó?

Köszönettel Rosta László

Kedves László!

Az üzemanyaggal való felhígulás jellemző a DPF-es autóknál, de az valóban furcsa, hogy olajcsere után is jelez. Lehet, hogy a számítógép nem regisztrálta, hogy megtörtént az olajcsere. 

Üdv, Olajdoki

Meddig jó az olaj?

2015.04.09. 17:04 - Olajdoktor

Bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható?

Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os). Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában. Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi újjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor) Mercedes Vitoban (2007-es 111cdi) 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12000 km-t mentem vele.

Mikor tanácsos cserélni az olajat? Segítségét köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ha vissza volt zárva a bontott olaj, akkor még felhasználhatja. Természetesen hozzá lehet önteni a friss olajat. A Vito részecskeszűrős-e? 4x4-es esetleg? A 2007-ig vagy a 2007-től gyártott modellről van szó?

Üdv, Olajdoki

Szép napot!

Nagyon köszönöm a válaszát.

A Dacia olajcserénél a kérdéshez. Azért kérdeztem, hogy hozzá lehet-e tölteni új olajat mert a megmaradt 3 liter olaj ELF Competition ST 10-40W amit már nem gyártanak. jelenleg Elf Evolution 700ST 10-40W olajt forgalmaznak. (Bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható? Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os).

Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában. Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi újjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor)) A Vito részecskeszűrős, 2007/03-as, (0999) 85 Kw/116LE Autó kód. WDF63960113314106, Ha segít (altípus még a briefből: 639/4 ZFBAK 2E6D111).

Egyébként óra szerint 130e km futott az autó (valószínűleg főként rövid távokon volt használva az autó/olajcserékkel kapcsolatban nincs információm) A kérdés amire keresem a választ előző levelemből: 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12000 km-t mentem vele. Mikor tanácsos cserélni az olajat? Megfelelő-e az olaj illetve mely olajat javasolja? Előre is köszönöm válaszát. Elnézést, hogy az első levelemben nem tájékoztattam megfelelően az adatokat illetően.

Tisztelettel Szász László

Kedves László!

A lezárt flakonban tartott olaj elég sokáig megőrzi a minőségét, legalább 5 évig felhasználható. Ahogy már írtam, a friss olajat hozzá lehet tölteni. A Mercedeshez megfelelő az említett Mobil olaj. Rugalmas csereperiódus szerint, tehát a számítógép utasításának megfelelően kell cserélni, nincs konkrét kilométer vagy időtartam megadva.

Üdv, Olajdoki

Hogy használjam a motormosót?

2015.04.07. 11:08 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Több mint 20 000 km-e nem volt olajcsere 1.3as 1993-as évjáratú Swiftemben. Mivel ez minimum duplája az ajánlott periódusnak, szeretném kitisztitani kicsit a csere előtt. Megvettem egy korábbi válaszában ajánlott Valvoline Engine Flusht, de nincs rajta, hogyan használjam. A régi vagy az új olajba töltsem? Mennyit kell vele mennem mielőtt leengedem, stb..? Köszönöm szépen a választ!

Üdv: Attila

Kedves Attila!

Közvetlenül olajcsere előtt töltse a flakon tartalmát az olajhoz, és járassa a motort 5 percen keresztül alapjáraton. 5 perc után állítsa le a motort és eressze le az olajat. Ne közlekedjen az autóval úgy, hogy már benne van az adalék az olajban.

Üdv, Olajdoki

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass