Versenyolaj a Passatba

2014.07.09. 14:07 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Kérdésem az,hogy a VW Passat 1,9 PDTI 2005-ös autómhoz használható-e a Motul 300V Power 5-40 észter motorolaja?

Válaszát elöre is köszönöm: Felső Ferenc

Kedves Ferenc!

Nem javaslom ennek az olajnak a használatát ehhez az autóhoz. VW 505.01 vagy 504.00/507.00 szabványnak megfelelő olaj való bele, ennek az olajnak pedig nemhogy VW, de még egy normál API vagy ACEA minősítése sincs. Versenykörülmények között, azaz rövid távon biztosan nagyon jó teljesítményt nyújt, de nincs rá garancia, hogy egy teljes csereperiódus alatt képes megfelelni a motor követelményeinek vagy hogy egyáltalán mennyire teljesíti azokat az elvárásokat, amelyeket az említett VW szabványok megkövetelnek.

Üdv, Olajdoki

Számít-e a márka

2014.07.02. 14:32 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

2001-es VW Polo Classic 1.4 16V-be szeretnék olajat cserélni. Utána néztem sok márka olajkeresőjében hogy pontosan mit ajánlanak az autómhoz, de nem tudtam pontosan beazonosítani a keresőbe a motort ami benne van.5W-40? 10W-40? Számít az olaj márkája? Sajnos nem VW szakértő vagyok, így nem tudom hogy a gyár mit ajánl. Castrol? Valvoline? Mobil 1? OMW? Shell? Gulf? Esetleg LukOil? MOL?

Köszönöm a segítséget! Dani

Kedves Dani!

5W40-es éa 10W40-es viszkozitású olaj is használható. Nem fontos egy adott márkát választani, de érdemes a márkásabb olajok közül választani, mert kisebb az esélye hogy valami kétes minőségűbe fut bele. Megfelelő olajok például a MOL Essence 10W40 vagy a Repsol Elite Multiválvulas 10W40.

Üdv, Olajdoki

Azt hiszem, hibáztam

2014.06.27. 12:03 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Csak későn vettem észre, hogy a 2004-es, 1,3-as, benzines Suzuki Ignis-embe dízel autóhoz való 10W40 Castrol motorolajat öntöttem a kötelező olaj és szűrőcsere alkalmával. Az érdekelne, hogy a "rossz" olaj okozhat-e kárt a motorban és hogy azt meg a szűrőt azonnal le kell-e cserélni, vagy esetleg ráér a következő 15 000 km-es szervizkor.

Azóta nem mentem sokat a kocsival, de a 3. úton egy emelkedő után leállt és csak kb. a 4. próbálkozásra indult el újra, addig nem volt alapjárat. Utána simán ment. Ezután néztem meg az olajoskannát és vettem észre a hibát. Azóta kb. 3-szor mentem még az autóval rövid távon, mindenféle probléma nélkül. Nagy bajt csináltam?

Várom megtisztelő válaszát! Tisztelettel: Fodor Béla

Kedves Béla!

Nem hibázott nagyot, sőt, ha már így alakult egész nyugodtan maradhat ez az olaj a csereperiódus végéig. A leállás nem lehetett attól, hogy dízel motorolaj került bele.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a Vitoba

2014.06.25. 13:35 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Mercedes Vito 2006-os 115 CDI típusú autómmal kapcsolatos a kérdés. A járművel 95%-ban autópályán járok, kb. 2 év alatt kerül bele 30 000 kilométer. Vigyázok rá, hidegen nem taposom, melegen visszahűtöm a turbóját stb..idáig /most 170 000km van benne/, 30 000 kilométerenként cseréltettem benne olajat, ahogy a műszer jelezte. Természetesen mindig a javasolt 0w-30-as castrol olajat töltöttek bele. Ön tanácsolja a gyakoribb olajcseréket? A feltöltési mennyiség majdnem 9 liter, szerintem megfelelő, de sokáig szeretném még az autót hibamentesen használni, viszont feleslegesen sem szeretném idő előtt cserélni az olajat. Olajcserekor mindig cserélik az összes szűrőt is.

Köszönöm a fáradozást, minden jót! Péter

Kedves Péter!  

Ha követi a számítógép és a kézikönyv utasításait az bőven elég. Nincs ennél többre szükség.

Üdv, Olajdoki

Váltóolajcsere a Scénicben

2014.06.20. 14:43 - Olajdoktor

2001-es évjáratú Renault Scénicben (f9qk7 motoros, kéziváltós) mennyi időnként kell váltóolajat cserélni? 230 ezer van az autóban, simán vesz minden sebességet, kívéve az ötöst. Azt kissé akadva veszi, vigyázni kell, nehogy hármasba kerüljön.

Köszönöm: István

Kedves István!

Ennek a típusnak nem kell a váltójában olajat cserélni.

Üdv, Olajdoki

Eszi az olajat a VVTi

2014.06.18. 16:23 - Olajdoktor

Alig léptem át a 80 000 km-t és 6000 km futásnál megfigyeltem 1 liter olajfogyást. Kétlem, hogy ez normális. Ijesztőnek tünik ez a fogyás. A szerviz dugattyú/gyürü felújitást ajánl a költségemre. Hol akkor itt a termékszavatosság ?

Kedves Levélíró!

Az autóra vonatkozó jótállás már gondolom rég lejárt, az olaj pedig a legritkább esetben felelős az olajfogyasztásért, tehát annak a szavatossága nem mérvadó.

Az 1 liter 6000 km alatt kevesebb, mint 2 dl / 1000 km, ami nem számít magasnak. Bár lehet, hogy az ajánlott felújítás megoldaná a problémát, a költségeket figyelembe véve, szerintem egyelőre érdemes inkább az utántöltésnél maradni.

Üdv, Olajdoki

A sokat vitatott adalékok - használjam vagy inkább ne

2014.06.06. 08:38 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Olvastam pár válaszát a motorolaj adalékokkal kapcsolatban, tisztában vagyok a véleményével, és el is fogadom, hogy nem tudható, milyen kémiai reakciók keletkezése során milyen előnyök és milyen hátrányok keletkezhetnek a motorolaj adalék és a motorolaj "házasításakor".

A egy korábbi tanács szerint van azért legalább egy motorolaj adalék a piacon, ami ezt a kémiai egyensúlyt véleménye szerint nem borítja fel. Ebben a cikkben pedig jó véleménnyel van a Liqui Moly motorolajokról.

Egy 2000-es évjáratú BMW E46 330i-hez Motul 8100 X-cess 5W40-et használok, 10 000 km-enként cserélem az olajat. Egy ismerősöm javasolta a Liqui Moly Motor Protect motorolaj adalékot. Van konkrét tapasztalata ezzel az adalékkal kapcsolatban?

Egy Motul szaki nem javasol semmilyen adalékot ebbe a Motul olajba, de ha van a piacon olyan adalék, amelyről Ön tud, hogy vélhetően nem okoz kárt a motorban, akkor szívesen venném, ha ezt közölné velem. Ha netán a Liqui Moly az, külön örülnék neki, mert már megvettem, de egyelőre nem használtam fel. Ha a nyilvánosság kizáró tényező lenne, esetleg privátban csak nekem elküldené, hogy mely(ek) az(ok) a kopáscsökkentő motorolaj adalék(ok), ami(k)ről Ön is írt, és tán ajánlaná is? Az autó 2 éve generálon esett át, az olajat most csak csipegeti.

Válaszát előre is köszönöm! Dócs Péter

Kedves Péter!

A 2007-ben megjelent válaszban egy motortisztító adalékról van szó, ami abban különbözik az átlag adaléktól, hogy olajcsere előtt kerül bele, és az olajcserekor távozik is, így nincs a motorban hosszú kilométereken át és nem befolyásolja az olaj állapotát az üzemeltetés során. A kérdésében említett adalék nem ilyen, azt a friss olajba kell betölteni, és módosítja annak paramétereit és viselkedését a csereperiódus alatt. Pont az ilyen adalékokat nem szoktam javasolni, így ezt sem fogom.

Üdv, Olajdoki

Van-e értelme a motoröblítő adaléknak?

2014.06.03. 09:44 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Van egy 10 éves Xsara Picasso-m 200e km-el. Esedékes az olajcsere, a kérdésem az lenne, hogy érdemes-e a boltokban széles választékban kapható motormosó olaj adalékot használnom a csere előtt? Általában véve van-e haszna/értelme ezeknek a tisztító szereknek, illetve van-e valami kockázata a használatuknak (pl. tömítéseket nem teszi-e tönkre)?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ha a motor rendesen karban volt tartva, az olajcsere periódusok is be voltak tartva, akkor semmi szükség egy motortisztító adalék használatára. A motorolaj eleve tartalmaz tisztító adalékokat, így a külön tisztítás felesleges. Kockázata valóban lehet, pont akkor ha nagyon szennyezett a motor. Olyankor előfordulhat, hogy egy feloldott szennyeződés elzárja az olajszivattyút és a motor kenés nélkül marad.

Üdv, Olajdoki

Mennyi az esélye, hogy hamis olajat veszek boltban?

2014.05.27. 11:40 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Kérdésem a következő lenne:

Ön szerint rizikó-e nagyáruházból (Tesco, Auchan) márkás motorolajat (Castrol, Valvoline) vásárolni? Mekkora az esélye, hogy ezek hamisak lehetnek? (elvileg ezeket az áruházakat gyakrabban ellenőrzik az illetékes szervek)

Válaszát köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Nem tudom pontosan számszerűsíteni, hogy mekkora az esélye, hogy egy hipermarketből hamis olajat vásároljon, de szerintem kisebb mint szinte bármely más beszerzési forrásból. Nem csak az ellenőrzés miatt, hanem azért is, mert egy hipermarketbe általában csak olyan szállíthat be, aki stabilan, folyamatosan tud árut biztosítani, és nem tűnik el egyik pillanatról a másikra. A hamis olajjal kereskedő cégek nem ennyire kiszámíthatóak. Ráadásul mivel január 1 óta a kenőolajok nagykereskedelmi jövedéki engedélyhez kötött, ezért az egész hamis olaj üzlet erősen visszaszorulóban van.

Üdv, Olajdoki

Melyik évszakban cseréljem az olajat?

2014.05.21. 09:27 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Egy Skoda Fabia Combi 1.2 12V Gift típusú autóm van, melyet új korától én használok. Most 8 éves és 100e km van benne. Anno az élet úgy hozta, hogy áprilisiban vehettem át újonnan a kereskedésben. Évente max. 12-13e km-t teszek meg vele, azt is 80%-ban főként a városban viszonylag rövidtávon (7-10 km). Nyilvánvaló, hogy ez a használati mód nem éppen optimális egy autó életében ezért fontos a jó olaj.(az utóbbi években 5W-40 olajból a Total vagy a Castrol Edge típusokra szavaztam) Mivel az autómra előírt olajcsere periódushoz tartozó kilométert nem érem le éves szinten, így a második szűrőfeltétel teljesül: évente cserélem az olajat. Mivel az évfordulók áprilisban jönnek el, így a nyárnak vágok neki a friss olajjal és a teli időszakot már a nyári kánikulákkal „edzett” olajjal kell átvészelnem. Kérdésem az lenne, hogy a főként városi használatot kiszolgáló olajat mely évszak előtt lenne érdemesebb cserélni?

Tavasszal, hogy a nyári meleget, amikor feltételezésem szerint nagyobb az esélye, hogy több égett anyag kerül az oljaba azt jobban viselje, vagy ősszel, hogy a tiszta és viszkozitásának csúcsán lévő olaj a téli nehezen melegedő időszakban jobban, gyorsabban és tisztábban tudjon kenni a nehezebben „elérhető” helyeken? Egy félidős oljacserét szívesen bevállalnék ősszel, ha ezzel optimálisabb lenne a motor élete ezen használat mellett.

Válaszát köszönettel: Csaba

Kedves Csaba!

A leírtak alapján úgy érzem, hogy Ön már most is mindent megtesz a motor megfelelő védelme érdekében. Nem szükséges a leírtak miatt változtatni az olajcsere időpontján. Ha évente lecseréli, akkor bőven elegendő védelmet nyújt az olaj a következő cseréig, évszaktól függetlenül.

Üdv, Olajdoki

Cseréljem-e a váltóolajat az A-osztályban?

2014.05.19. 11:06 - Olajdoktor

Kedves Doki!

Élvezettel olvasom a válaszait, mindegyik erősen lényegretörő, de nagy technikai tudásról tesz tanúbizonyságot. Most nekem is van kérdésem, fel is teszem. Nemrégiben boldog tulajdonosa lettem egy Mercedes-Benz A170CDI modellnek, automata váltóval. A kérdés: ennek is élettartamos a váltójában az olaj? Másik kérdés: milyen motorolajat illik önteni (cserélni) benne és hány kilométerenként?

Előre is köszönöm válaszát. Gábor

Kedves Gábor!

Igen, a váltóban itt is élettartam kenésre szánt, speciális olaj van. A motorba egy MB 229.3 vagy MB 229.5 minőségű olaj való, mint például a MOL Dynamic Max 10W40 vagy a Total Quartz 9000 5W40. Cserélni az A és B szervizek alkalmával kell, amit a számítógép határoz meg, de jellemzően 15 ezer kilométerenként vagy évente egyszer előfordul valamelyik a kettő közül.

Üdv, Olajdoki

Felhígul az olaj?

2014.05.12. 12:03 - Olajdoktor

Üdv doki

99-es Fiat Bravo 1.2-es benzines motorba szeretnék olaj választásával tanácsot kérni. Az autóban 270 000 km van, szuperül működik, 90%-ban autópályán járok Ausztriában, kint is tankolok.

Észrevételem a következő: az autó 10 000 km után megváltozik a motorhang, enyhén kopogós lesz, lassacskán utána az olaj megy a kukába ugyanis 12-13 000 km-nél mint a víz olyan az állaga (és mindegy, hogy az olcsóbbik Castrol Magnetic 10w40, vagy a gyári Selenia 10w40) két olajcsere közt kb 1 - 1,5 liter olajat eszik meg amit pótolok menet közben.

Kérem ajánljon valami jó olajat és esetlegesen adalékot hozzá, ha van értelme. Füstölni abszolút nem füstöl, se szaga, se semmi, csak szimplán fogy belőle az olaj. Tömítések jók, egy helyen nyirkos picit, de épphogy csak - ott feltételezem minimális olaj elvész.

Kedves Érdeklődő!

Az olajok nem ennyire rosszak, hogy 10 ezer kilométer után ilyen vízszerűvé váljanak, tehát ha ilyet tapasztal annak valószínűleg az az oka, hogy üzemanyaggal hígul fel. A valós olajfogyasztás sokkal nagyobb is lehet, mint 1-1,5 liter, csak nem látni, mert egy részét pótolja az üzemanyag. Ezt a problémát nem fogja megoldani egy másik olaj, inkább forduljon szerelőhöz.

Üdv, Olajdoki

Eltűnt az olaj a 106-osból

2014.05.07. 13:45 - Olajdoktor

Üdv!

Van egy Peugeot 106-os, 1992-es gyártású. Elmegyek Bécsig és vissza, eltünik 3 liter olaj. Mi lehet a baj? Nem füstöl, jól is megy.

Kedves Levélíró!

Lehet például külső tömítetlenség, tehát nem elég az olaj, hanem elszivárog. Az is lehet, hogy csak fordulaton történik a dolog (olyankor nagyobb az olajnyomás), ezért nem lát olajtócsát az autó alatt.

Üdv, Olajdoki

Az etanol tisztíthatja a lerakódott olajsarat?

2014.04.30. 14:29 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Suzuki Swift 1.0 autóm szelepfedelén olajbetöltéskor láttam, hogy le van rakódva olajsár. Valahol olvastam itt a Totalcaron, hogy az olajhoz keveredik némi üzemanyag is, illetve, hogy az etanol jó oldószer.

Kérdésem az lenne, hogy ha etanolt tankolok fele-fele arányban akkor van esély rá, hogy leoldja a lerakódásokat a motorban?

Válaszát köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A kívánt hatás elérésének kicsi esélyét látom, viszont kárt okoz az autóban azzal, hogy ha átalakítás nélkül ilyen nagy arányban kever etanolt az üzemanyaghoz.

Üdv, Olajdoki

Mi a jó olaj az E320-ba?

2014.04.29. 09:31 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég vásároltam a tárgyban szereplő autót, valós 75 ezer kilométerrel, kiváló állapotban. Két kérdésem van.

1. Vásárlás után szinte azonnal motorolajat cseréltettem benne (10W40), bár előző gazdája a minimális futás ellenére is évente lelkiismeretesen cseréltette. A szervizköny szerint mindig ezt használták, kivéve élete legelső időszakát - akkor 5W40-et. Ön melyiket ajánlaná, és miért? Ha egyiket sem, akkor mit?

2. Váltóolajat is cseréltettem, netes búvárkodás után ugyanis a 60 ezrenkénti csere tűnt ajánlottnak. A német szerviz egyetértett, a volt tulaj is ezt tanácsolta, bár akadt fórumlakó, aki szerint az autó élettartamára szól a gyári olaj - azaz, akár 30-40 évig? A váltó szerintem pont ugyanúgy működik, mint olajcsere előtt (jól).

Fentiek alapján helyesen jártam-e el, és amennyiben nem, mit javasol, hogyan korrigáljak?

Válaszát előre is köszönöm, Péter

Kedves Péter!

1. A motorolajjal kapcsolatban helyesen járt le, egy félszintetikus 10W40-es olaj megfelelő választás hozzá.

2. Ha manuális váltóról van szó, akkor a gyári váltóolaj valóban élettartam feltöltésű volt, ami természetesen nem jelent garanciát 30-40 éves üzemidőre, hiszen az autó egyéb alkatrészeire is elég merész lenne ekkora várható élettartamot tippelni. Az élettartam feltöltésű olaj csak annyit jelent, hogy elég sokáig jó ahhoz, hogy ne kelljen preventív jelleggel lecserélni, hanem az autó többi alkatrészéhez hasonlóan akkor kell vele foglalkozni, ha tönkrement. Hogy ez mennyi idő alatt következik be, az széles skálán változó. Baj persze nincs a cseréből, ha a gyári előírásoknak megfelelő olaj került bele.

Ha automata váltóról van szó, akkor - típustól függően - 30 vagy 60 ezer kilométerenként kell cserélni, tehát ez esetben mindenképpen helyesen járt el.

Üdv, Olajdoki

Meddig bírja a tárolást a gázolaj?

2014.04.22. 10:09 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Kérdésem a kővetkező: Lemezhordóban tárolt gázolaj ami már kb.: 6 éve áll mozdulatlanul romolhatott-e a minősége? Elhasználhatom az atomba,hogy a motort semmiféle károsodás ne érje? Kocsim Bmw F11 520d 2013.

Válaszát köszönöm. Ákos.

Kedves Ákos!

Sajnos nem használható fel ennyi idő után. A gázolaj kb. 12 hónapig őrzi meg a minőségét. Extra adalékokkal ez meghoszzabbítható, de azok hiányában sajnos hamar tönkremegy.

Üdv, Olajdoki

Váltsak-e sűrűbb olajra?

2014.04.16. 09:28 - Olajdoktor

Tisztelt Doki!

6 éve magaménak tudhatok egy 2002-es Renault Megane 1,4 16v (K4J750) motorral felszerelt kocsit. Anno 58 ezer km volt a motorban, ami azóta 235 ezerre rúgott. Én kizárólag az Elf Evolution SXR (A5-B5) 5w-30-asát használtam, amit kb 18-25 ezrenként cseréltem, állapottól ill. viszkozitástól függően. Ennyi menetteljesítmény után se eszik meg a periódus alatt több olajat mint 0,5-1 liter. Fogyasztása pedig még mindig 5,8 és 6,8 között változik (évszaktól függően), teljesítményváltozás nem tapasztalható. Kérdésem pedig az lenne, váltsak-e esetleg más paraméterrel bíró olajra, ennyi km után, vagy maradjak az eddig jól beváltnál.

Válaszát előre is köszönöm. Üdv.: ChiliZ

Kedves ChiliZ!

Ne váltson más olajra, maradjon a jól bevált típusnál. A csereperiódust abból a szempontból is figyelje viszont, hogy a hónapban megadott limitet se lépje túl.

Üdv, Olajdoki

Mikor cseréljek váltóolajat az automata Astrában?

2014.04.08. 14:06 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Milyen időközönként kell olajat cserélni egy automata váltóban? Az autó adatai: Opel Astra H, 2010-es évjárat, motorkód Z19DT (88kw), 6 sebességes automata. Ha minden igaz, akkor Aisin AF-40 típusú váltó van benne. Az autóban 95e km van.

Köszönettel: AW

Kedves AW!

Élettartam feltöltésű olaj van a váltóban, amit nem kell cserélni.

Üdv, Olajdoki

Szürke az olaj

2014.04.02. 12:12 - Olajdoktor

Üdv Doki.

Van egy BMW E46 benzines szemelyautóm, amit télen 90%-ban városban használok. Azt tapasztaltam, hogy az olajbeöntő kupak belüről feher trutymós. Arra gondolok, hogy a blokkban a kondezvíz lecsapódik és ez okozza a jelenséget. Ön szerint mi lehet a jelenség oka? Válaszát előre is köszönöm.

Üdv Sanyi.

Kedves Sanyi!

Pontosan az a legvalószínűbb ok, amit Ön is írt. Érdemes olykor hosszabb utakra is elvinni, hogy bemelegedjen annyira az olaj, hogy a víz elpárologjon.

Üdv, Olajdoki

Mi való a Stilo váltójába?

2014.03.27. 09:37 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Pontosan milyen váltó olaj illik a fent említett autóba (Fiat Stilo 1,4-es benzines). Illetve mi az eltérés a 75w80 illetve a 75w90 váltóolaj között? Melyik jobb hidegben? Néha akadós a váltó, melegedés után nem!

Kedves Levélíró!

Egyik sem, Fiat 9.55550-MX3 szabványnak megfelelő, 75W85-ös viszkozitású speciális olaj való bele, mint pl. Selénia Tutela Car Technyx 75W85. A váltóolajok nem variálhatók olyan szabadon mint a motorolajok: már egy kis eltérés a gyári előírástól is érezhetően rosszabb váltó működést eredményezhet.

Üdv, Olajdoki

Olaj az automata Volvóba

2014.03.17. 12:51 - Olajdoktor

Kedves olajdoktor!

2004-es Volvo S80 2.5t awd-be szeretnék automataváltó olajat cserélni ha egyáltalán szükséges. A kérdésem, hogy melyik olaj lenne bele a legmegfelelőbb?

Válaszát előre is köszönöm

Kedves Érdeklődő!

A gyártó szerint nem kell cserélni. Amúgy speciális, a Volvo előírásainak megfelelő olaj való bele, mint pl. a Valvoline Maxlife ATF.

Üdv, Olajdoki

Meddig tárolhatom bontattlanul?

2014.03.10. 15:54 - Olajdoktor

Honda Deauville NT700V motorom van. Ha nem bontom fel a Motul 10W/40 4T olajamat, meddig használhatom fel? Ha felbontottam és maradt 1/2 liter, meddig használható?

Köszönöm a választ: BT

Kedves BT!

Nincs éles határ erre vonatkozóan. Ha lezárva van tárolva, függetlenül attól, hogy fel volt-e bontva előtte, legalább 5 évig felhasználható.

Üdv, Olajdoki

Kicserélték az olajat, akad a váltó

2014.03.06. 12:12 - Olajdoktor

Tisztelt Doktor Úr,

Tolatólámpa kapcsoló cserére vittem a kocsit a szerelőmhöz s kisvártatva felhívott hogy átléptem a 100 000 km-t nemrég az autóval (103 000 km) és aktuális lenne a váltóolaj csere. Total 75w90 GL5 típusú olajat öntött bele a szerelőm (3 litert). Azóta 2-nél akadozik a váltó (régebben nem volt ilyen problémám). Ez normális? Most még nem vészes a dolog (nem "kerreg" a váltó) de nem szeretném megérni egy esetleges váltócserét. Lehet hogy én aggódom túl és nemsokára beáll a dolog. A többi fokozat mint kés a vajban. Remélem lesz számomra megnyugtató válasza.

Üdv Gábor

Kedves Gábor!

Élettartam kenésre szánt, speciális olaj volt a váltóban, amit nem kellett volna lecserélni, 100 ezer km után sem. De a nagyobb gond az, hogy nem is megfelelő olaj került bele, mert nem 75W90-es, hanem 75W80-as olaj kellett volna bele, mint például az Elf Tranself NFJ 75W80. Nem állítom 100% biztonsággal, hogy a jelenleg tapasztalt probléma a nem megfelelő váltóolaj miatt van, de az biztos, hogy nem tesz jót a váltónak a jelenlegi olaj. Sajnálom, hogy nem tudtam a várt megnyugtató választ adni.

Üdv, Olajdoki

Lehet, hogy hibás az olaj?

2014.03.04. 16:17 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

A Kangooba eddig 5w-40-es motorolajat használtunk, az autót újonnan vásároltuk, 10 ezrenként cseréltük (Q8-as olaj) de 175 ezer km-nél elkopott a motor (leszedtük a hengerfejet, mert nagyon ette az olajat). Talán a Q8-as olajjal lehet a gond?

Köszönöm előbbi gyors válaszát.

Üdvözlettel:Zoli

Kedves Zoli!

Bár mint minden terméknél, az olajoknál is előfordulhat egy jó márkánál is, hogy hibás termék kerül le a gyártósorról, ennek esélye nagyon kicsi. A Q8 olajok jó minőségűek, nem tartom valószínűnek, hogy az lenne a felelős a meghibásodásért.

Üdv, Olajdoki

Lehet, hogy csak 4000 km-t bír az olaj?

2014.02.26. 10:15 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

A problémám a következő, 4000 km van a motorolajban, és már üzem meleg motornál is csattognak a hidrotőkék.

A motorolaj Castrol Edge Fst 5W-40 ez előtt Castrol Magnatec 10W-40 volt az autóban az is 4000 km-t bírt. Az olaj szerintem nem lehet hamis ugyanis a Castrol mintaboltban lett vásárolva. Az autó az olajat nem fogyasztja. Az autó egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2002 AQW jelenleg 144 000 km-rel.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: János

Kedves János!

Kizárt dolog, hogy ez az olaj csak 4000 kilométert bírjon. A hidrotőkék csattogása egyáltalán nem feltétlenül az olaj hibája.

Üdv, Olajdoki


h i r d e t é s

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass