Motorolaj szavatossága

2007.06.28. 23:19 -

Kedves Olajdoki!

Hétvégén rendet tettünk a tárolónkban, és találtunk több flakon Mol Carrier Maximol Sint SAE 5W-40 motorolajat, aminek 1997-ben lejárt a szavatossága. Még a régi autónkhoz vettük anno kemény pénzekért és nem szeretném kidobni, ha nem muszáj. Jelenleg egy 1998-as Kia Shumánk van, használhatjuk hozzá ezt a motorolajat?

Köszönöm:

M. Erika

Kedves Erika!

Úgy tudom, hogy a MOL a flakonokon nem a lejárati időt, hanem a gyártási dátumot tünteti fel, csakúgy, mint minden más olajtársaság.

A szavatosság időtartamáról ahány olaj szakember, annyi vélemény, egyben viszont konszenzus születhet, 10 éve gyártott olajat már nem érdemes felhasználni. Valószínűleg "nem áll be tőle a motor", nem kell autómentőt hívni az elindulástól számított tíz percen belül, de az eredeti vegyi összetétel még alapvetően steril környezetben is - mint a flakon - megváltozhatott.

Mehet a veszélyes hulladékgyűjtőbe.

Üdv:

Olajdoki

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2007. június 28., 23:19, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2010.09.24 20:35:37Egerek2

    A motorolajokat ha nincsen megbontva a flakon,akkor a gyártástól számított 60 hónapig (5 év) lehet felhasználni.Akár ásványi, akár szintetikus. A tárolási hőmérséklet 0c-60c fok között legyen.

 

h i r d e t é s

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

gumiharang készlet, hajtótengely
SUZUKI SWIFT 1.0 i Ferdehátú 1989-1991
3532 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI SWIFT 1.3 Ferdehátú 2001-2003
2080 Ft
olajnyomás kapcsoló
SUZUKI GRAND VITARA 2.0 HDI 110 zárt terepjáró 2001-2013
2218 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A Romanian trucker crashed with
a hooker on board
The mucky affair of the Romanian lorry driver almost had a tragic ending. All he was after was a bit of oral fun, but his behaviour cost him his truck and his reputation.