Jótállás hozott olaj esetén

2009.01.26. 15:09

Kedves Olajdoki!

Most lesz 1 éves a dízel 1.6 Ceedem. Én szeretném vinni az olajat a cseréhez. Kérdésem, hogyan befolyásolja ez a garanciát. Mi van akkor, ha az előírt olajat viszem, és esetleg nem megfelelő (gyári hibás, ha van ilyen)? Sok verziót halottam már.

Tisztelettel:

Miklós

Kedves Miklós!

Ha az előírt olajat viszi, akkor az nem befolyásolja a garanciát: a szerviznek ugyanúgy kötelessége jótállni, mintha az általuk forgalmazott olajat töltötték volna bele. Ha valami baj történik a csereperiódus során, ami összefüggésben lehet az olajjal, akkor fontos, hogy nem szabad ilyen esetben kizárólag a szervizre bízni a probléma feltárását, mert rögtön az olajra fogják a hibát. Mivel azonban ők már addigra leeresztik az olajat, ezért az olaj gyártója/importőre is joggal tárja szét a karját, mondván: ő nem tudja már ellenőrizni, hogy az tényleg az ő olaja volt.

Javaslatom az, hogy ha gond van, még a rendszer megbontása előtt vegye fel a kapcsolatot az olaj gyártójával vagy importőrével, és kérdezze meg, milyen szabályok vonatkoznak a mintavételre. Ha önnek van ugyanis eltéve egy mintája, amit az olaj gyártója/importőre által elvárt módon és dokumentálva vett le, és a szerviz az olajat hibáztatja, akkor a mintát elemeztetni lehet egy független laborral. Mindez szinte csak elméleti lehetőség: ha be van tartva a csereperiódus, az előírt minőségű olajat viszi, és az olajat nem a piacon vette, akkor a gyakorlatban elenyésző esetben fordulhat elő az olajra visszavezethető probléma. Természetesen mind a szervizről, mind az olajról kapott számlát vagy nyugtát tartsa meg.

Üdv:

Olajdoki