2010.12.07. 10:56

Részecskeszűrős kocsim van 98e km-rel. 400 km-enként regenerál
sorozatlövésekkel, rázkódással (üresben).
Olajszint 3 cm-rel a max. felett, azt mondják, ez normális. Csereperiódus 20
ezer, rövid és hosszú távokat járok elég tempósan. Mennyire rongálódik a
motor, van ebben valakinek tapasztalata?
A kocsi típusát meg nem szeretnem elárulni, mert perrel és a médiával
próbálom az importőrt más hozzáállásra bírni, s ha nem sikerül, kitálalok (SK - ban).
Előre is köszönöm a segítséget.

Kedves Érdeklődő!

A regenerálás ismert és márkákon átívelő mellékhatása, hogy gázolaj
keveredik a motorolajhoz, ezért az "olajszint" növekszik. Van olyan gyártó -
pl. a Mazda -, amelyik a nívópálcán jelzi azt a maximális szintet, ameddig
emelkedhet. Ha a folyadékszint ezt meghaladja, az valóban káros, ezért
ilyenkor olajat kell cserélni. Hogy ennél a típusnál mi a maximális
megengedett, azt a márkaszerviz tudja megmondani, ha még beszélő viszonyban van velük.

Üdv,

Olajdoki