Eszi az olajat. Egy Toyota?

2011.12.16. 11:19 -

Tisztelt Olajdoki!

Toyota Corolla 1997-2000 motor: 4E-FE, most 12 éves 150 000 km van benne. A kezdetek óta Castrol szintetikus OW-5W olajokat használok. Két-három éve tapasztalok olajfogyasztást, most 15 000-es csere között 3 dl.

Gondolom elfogadható.

Mi a véleménye - érdemes más viszkózitású olajra például 10W-60-ra átálni? Nem feltétlenül az olajfogyasztás miatt, inkább a motorélettartam szempontjából. Milyen olajat javasolna?

Kedves Levélíró!

Ez az olajfogyasztás bőven jó, sokan észre sem vennék. Nem igényel semmilyen intézkedést. A vastagabb olajra való áttérést nem javaslom, mert a magasabb viszkozitás azt jelenti, hogy melegebb kell legyen a motor ahhoz, hogy az olaj az üzemi hőmérsékleten optimálisnak számító viszkozitásra vékonyodjon. Ehhez pedig nagyon sportosan kell vezetni. Normál üzemben azzal tesz a legjobbat a motornak, ha a melegoldali viszkozitást 30-ra vagy 40-re lövi be.

Üdv,

Olajdoki

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. december 16., 11:19, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.12.16 11:28:31Mosquito

    3dl 15000km alatt ilyen korú autónál???
    Ne máár.. :)
    Egy Opel tulaj ilyenért elmondana 3 mi atyánkat..:))

  • 2011.12.16 11:31:49ColT

    Nem akarod nekem adni ezt a roncsot? Ilyen "szar" autóval majd járok inkább én ;) :D

  • 2011.12.16 11:49:18makrobi

    A mai "korszerű" ekotök meg 16V motorok 0km-esen is többet esznek :)

  • 2011.12.16 11:58:19gtr323

    Ne bagatellizáljuk el a dolgot. Ilyen mértékű olajfogyasztás után már csak néhány millió kilométere van hátra egy japán motornak. :)

  • 2011.12.16 12:27:50sparhawk

    Amikor 2 csere között 1-1,5 l olajat öntesz utána. Na akkor kezdhetsz aggódni. :-)

  • 2011.12.16 12:34:06Knorbi

    Hát már a japánok sem a régiek:)
    Mondjuk sok japán szereti enni az olajat egyébként is ez nem hiba ilyen konstrukció.Cserébe elmennek sokszázezret.Haverom Hondája(igaz kb 230 ezerrel)két csere közt azt hiszem megeszik vagy 2-3 lityit.

  • 2011.12.16 12:37:51JMC

    0W-40 esetleg 5W-40. Semmi mást. Annyi olajfogyás bőven belefér, ne foglalkozz vele. Picit azért lehet aggódni, lehet, hogy már csak egymillió km-t fog elmenni :)

  • 2011.12.16 13:00:15Peter__Blau

    Gyárilag van úgy meghatározva a toyota olajfogyasztás, hogy < 1 liter/1000 km új korában.
    Tehát gyári állapotban akár 9 decit is ehet 1000 km alatt és még normálisnak számít.
    Opel szervizben mutogatták nekem ezt a Toyota gyári adatot annak bizonyítására, hogy nem csak az Ecotec motor zabál ennyit. Ott van nekik az ügyfélszolgálati pulton lefénymásolva, hogy mutogathassák.

  • 2011.12.16 13:34:05SteveOP

    3dl??? Ez komoly? Nekem a 2.2-es Toyom 2009es, ha nem öntöttem bele 15e km alatt másfél litert akkor kivillant az olajnyomás lámpa. Nem rég volt 115e km a kocsiban. Hiába reklamáltam minden szerviznél azt mondták örüljek, hogy csak ennyit kell beleönteni. Párszor volt külföldön is szervizen, ott ua volt a válasz. Még a szervizesek néztek rám furán amikor mondtam, hogy nem azért veszek uj kocsit hogy a motorháztetőt nyitáljam állandoan az olajszint miatt. Allitolag ez normális... Lényeg, hogy ugy fest kap egy uj motort nagynehezen garanciálisan, mondván hogy megváltozott a Toyota álláspontja az olajfogyással kapcsolatban.

  • 2011.12.16 13:40:00Macibb

    Peter__Blau: Tehát mindkét motorkonstrukciónak joga van 1000 km-enként elfogyasztani egy szűk liter olajat, és az egyik azonnal él a jogával, a másik előbb gondolkodik úgy 15-20 évet :)

  • 2011.12.16 14:04:59Rick Astley

    ha valaki 0 (nulla) helyett O-t (óó) ir, akkor az ne nyuljon olajhoz. agyhalott.

  • 2011.12.16 15:01:32Chesky

    Azt hogy derítette ki, hogy 3 dl fogyott? A nívón a két jel közötti érték mekkora különbséget takar vajon? Ha a 295.000 km-t futott autómon 10.000 km alatt nem mutat fogyást a nívópálca akkor az milyen hiba?:DD

  • 2011.12.16 15:19:30Zolus84

    Chesky: Utántölti a hengerpaláston átjutó benzin. :) Amúgy az én autómnál pl. meg van adva, hogy a nívó két jele hány liter olajat jelent, kb. 1 litert.

  • 2011.12.16 15:36:40Beta_karotin

    Ezt a komoly kérdést... apám
    Nem érkeznek normális kérdések a rovathoz?

    Vegyél egy ECotec-es opelt az Budapest-Érd útvonalon megeszik ennyit...

  • 2011.12.16 15:44:49Francois27

    "3dl 15000km alatt ilyen korú autónál???
    Ne máár.. :)
    Egy Opel tulaj ilyenért elmondana 3 mi atyánkat..:))"

    Érdekes, az utóbbi húsz évben a családomban egyebek mellett megfordult vagy féltucat Opel is, és soha senkinek nem kellett "miatyánkot" mormolnia semmiért. Ellentétben mások által "nagyrabecsült" néhány márka termékeivel.

  • 2011.12.16 16:04:56mi nem foglalt még

    Peter__Blau
    minden márka felhasználói kézikönyvébe ezt írják egységesen.
    Mégpedig azért, hogy ne lehessen reklamálni olajfogyasztás miatt.
    Mert ez egy olyan érték amit egy szelepszár szimeringes autó hoz.
    Nem azt jelenti, hogy az autók meg is esznek ennyit.
    A japán motorok szoros illesztésűek, gyakorlatilag nem is eszik.
    A német motorok lazább illesztésűek azok csipegetik.

  • 2011.12.16 16:20:57p226

    Vegyél VW dízelt,az 1000 km-re eszik ennyit....

  • 2011.12.16 16:25:09mi nem foglalt még

    Chesky ha megnézed az olajos flakon oldalát ott van kalibráció.

  • 2011.12.16 16:40:031kutya

    anno kollega 2 éves, céges, 1.6 16v ekotekkjében akkor voltak hajlandóak kicserélni a motort, mikor egy szolnok-miskolc táv felénél megette az összeset, úgyhogy jobb, ha nem szólsz egy szót sem:-DDD

  • 2011.12.16 16:41:121kutya

    ja, újkorában simán ette ezrenként a litert.

  • 2011.12.16 16:58:42hallari

    Régebben volt egy 626-os Mazdám. 130-cal vettem, két év múlva 160-nal adtam el. 2 olajcserém volt és nagyon megdöbbentett, hogy amennyit beletöltött a szerelő annyi is jött ki belőle. A színe sem volt fekete. Ilyen kocsink még nem volt, az biztos. A mostani meg Opel...

  • 2011.12.16 16:58:52Francois27

    Különösebben nem izgat, hogy valami kisebbségi komplexusos lúzer gyökér módjára vezeti az ingyenótót és ez az eredménye. Nekem jók a tapasztalataim. Ennyi.

  • 2011.12.16 17:25:07TML

    Mitsubishi Lancer 1.8 D, 1993, 622 ezer km, 10 000 km alatt lemegy max nívó alatt félre... Szerintem megtartom a következő 622-re is... :-)

  • 2011.12.16 17:41:15g.isti

    3dl áááá lokaki.Nekem 6 éves pólóm van 1.4 100km full város céges benyás .Semmi olajfogyasztás. Inkább az érdekelne h a gépkönyve 5w30 ast ir és sajna 10w40 rak bele a cég. igaz castrol de nem tudom jo e neki

  • 2011.12.16 18:24:58CoIie

    Nyilvánvalóan provokáció a kérdés...
    Bár nálam a Honda 20.000 alatt eszik 4 dl-t... ;)

  • 2011.12.16 18:29:10Tonohaver

    Qrva nagy baj télleg...
    3.5 dl megy bele cserénél, a 5 dl ottmarad a kannában...(amit én elszok' ajándékozni, mert a 97' es Corollámban még 1 mm-ert nem mozdult a szint.Amit megevett az visszahígult...)
    Anno a 3e szerviznél kérdezte a szerelő a "frankót", cseréljünk olajat? Mondok tán húzzuk ki a pálcát. Aranysárga(!) volt. Ezek még Jappánban készültek. Minden szerelő mondja:
    -El ne adja, ezt addig kell nyúzni amíg szét nem esik. A maiak már itt-ott készülnek, sajna.
    Négy évesen volt ablaktörlő lapát csere, 9.5 évesen aksi. Négy lengéscsillapító, oszt 96 e-nél a nagy szerviz szíjakkal.Passz...134 e a mutató.

    A 3 dl vicc. Inged, gatyád odavan, télleg'. Ne ajándékozd el -mint én- a maradékot.
    (Egyébként a gyári -könyv szerint- 5(10)w-30 SH/SJ (201.oldal), de melegszik az idő, lehet (5)10W-40 is, ha hajtod.)Mobil 1 v. Carrera.
    Amúgy +: télleg hüle kérdés vót!

  • 2011.12.16 18:33:01Tonohaver

    Peetye Japán már tavaly sem vót 2 P-s Jappán, de má' mind1...

  • 2011.12.16 18:48:14zerge44

    Astra G Sedan 2002 Z12Xe(astra, agila, corsa) 75le motor, 283ezer km, 15 ezrenként olajcsere(+levegő+olaj+üzemanyagszűrő csere).Castrol olajjal mindig, kizárólag kék Shell VPowerrel, eddigi működése során talán 5 tankolásnál kapott mást. Olajfogyás cserekor ellenőrizve a pálca szerint határon belül.Gőzöm sincs mások mit csinálnak az Astrájukkal, hogy nekik zabálja az olajat.

  • 2011.12.16 18:51:25Tonohaver

    Ja, és az olaj az nem Carrera, hanem Castrol.
    A f@xnak írok kommentet ha fröccsöztem?
    Bocsesz, abba is hagyom...

  • 2011.12.16 18:53:51Francois27

    zerge44: Tolják neki, mert azt hiszik versenyóttó.

  • 2011.12.16 19:16:08DD76

    Halihó!
    Corolla 1.6 VVTI 125 ló, 2008-as, 160.000 céges km, sportosan használva. Soha sem kellett utántölteni. Max jelzésről kb. 2/3-ra megy re 15.000 km alatt.
    Családban Avensis 1.6 VVTI 110 ló, eladáskor 520.000 km volt benne, és nem töltöttünk utána soha, bár a végén más olajcserekor a minimumig lement.
    No comment...

  • 2011.12.16 19:39:35Nigger bácsi

    Ugyanezt a 4E-FE-t hajtom évek óta. Most tartok 250E km-nél, de nekem picit nagyobb volt/van a fogyás.Úgy kb.5-6 deci lehet a 15E km alatt... Mondjuk én 10w-40-s Castrolt használok. Az a három deci bagatell mennyiség..

  • 2011.12.16 19:48:37szuzó

    Mivel a T-modell óta beindult a sorozatgyártás, és emberek állnak a másik oldalon, azóta létezik az "AS" szabvány (ahogy sikerül). Szerintem egy gyengébb minőségű olaj kevesebb kárt okoz, mint egy kihagyott olajcsere, vagy gyengébb minőségbiztosítás. Azért szerencse is kell a dologhoz. Az olajfogyasztásnak számos más oka is lehet a gyenge illesztés mellett, főtengely szimering, hengerfejtömítés probléma, stb...
    Alá kell mászni körbenézni, oszt ennyi!!!

  • 2011.12.16 20:03:02ncc1701

    Tégy egy 10w40-es olajat a fagyasztóba fél napra. Olyanlesz, mint a méz. Én már ezek után abban sem vagyok biztos, h az f astrámba nem lenne-e jobb 5w40, még ha enné is.

  • 2011.12.16 20:41:52Kutyám Jerry Lee

    ncc1701!! Dehogynem lenne jobb, csak jót teszel vele ha 5w40-et használsz:)! pl. Magnatec 5w40 Mobil 1 super 3000...

  • 2011.12.16 20:58:13varázsgarázs

    Nekem is ugyanez az autóm van,98-as és 200ezer feletti km-rel.Én előtte Castrolt használtam,de a szerelőm tanácsára áttértem Total 0w-20 ra. Csodàk csodájára most 10ezrenként kb.fél decit eszik az azelőtti 3-4 decihez képest.Én szívből ajánlom.

  • 2011.12.16 21:51:36utalok minden motorost

    Hülye fasz!!!!

  • 2011.12.16 21:52:28prérikutya

    A sok hozzáértő!:-)

    160.000. km-t (7év) használtam Ecotec Vectra B-1.8 16V-t. A gyári (állítólag hamisítják) Opel olajat tényleg bezabálta, de a Castrol, Mobil 1, Shell Helix, Valvoline 10W 40 olajak simán kibírták a 10-15 ezres csere periódust utántöltés nélkül.

    Szóval azért megtekintenék néhány olajzabáló ecotecet.

  • 2011.12.16 22:05:40Picc

    Úristen, milyen problémáról beszélsz? Ha VW-ed lenne, összetennéd a kezed, hogy csak ennyi olajat eszik a motor.

  • 2011.12.16 22:15:14VWfan

    1.6 16v BCB-s Vw motor 160 ekm, olajfogyasztás nulla

  • 2011.12.16 22:15:47VWfan

    1.6 16v BCB-s Vw motor 160 ekm, olajfogyasztás nulla

  • 2011.12.16 22:33:55kewcheg

    1992-es Zastavám kb. 5000 km.alatt fogyaszt el úgy 7-8 decit , tehát a 10ezres periódus alatt megy le minimumig. És annak is a nagy része a főtengely vezérlés oldalán "szivárog" ki, már 20 éves,hiába van jó karban.

  • 2011.12.16 22:35:23Wick

    Golf V. 1.6 benzin, 8(!!)ezer km-et futott, amikor egy autópályás 2x500km-es szakasz után csapágyas lett, mert nemhogy a minmax jelzés közötti mennyiséget, de jóformán a komplett olajtöltetet megette, a nívópálca alja bele se ért a végére.

  • 2011.12.17 02:47:30beni00

    Így dicsekszik a tisztelt levélìró, nem szép dolog. Írígy vagyok, rendben van,de most már hagyjunk helyet az igazán kehes autóknak is.

  • 2011.12.17 02:55:15beni00

    Irígy ...

  • 2011.12.17 02:59:49beni00

    Irigy, esküszöm nem tudok gépelni, felmondok. Vége.

  • 2011.12.17 07:52:37Kötelező.ma

    A nívópálca minimum és maximum jele között minden autónál pontosan egy liter van. Több, mint 80 éve már.

  • 2011.12.17 08:03:28prérikutya

    Kötelező.ma:

    Ha az olajszint ellenőrzéskor a nívópálca nem éri el az olajat, akkor tegyél bele egy hosszabbat..:-)))

  • 2011.12.17 12:02:13George17

    Vegyük tudomásul tökéletes tömítettség nincs! ezért időnként ellenőrizzük az olajszintet ez az utasítás minden autó könyvében megtalálható.

  • 2011.12.17 12:04:58zerge44

    prérikutya: engem egyszer szívatott meg a motor néhány hónapja, egész pontosan az egr szelep ragadt be, és állt le pár henger. Kábé fél óra állás közben hajtépéssel és szerelőmmel való telefonos konzultáció után magától megjavult, természetesen pár nap múlva szerelővel alaposan kitisztíttatam. Ez volt asztrás felhasználóként a legdurvább esetem, de ekkor sem hagyott ott a kocsim. A böszme nagy kasztnit mozgató alulméretezett motorral is kifogástalanul teszi a dolgát, a jövőben is maradok a megbízhatatlannak és olajzabálónak mondott lesz@rozott ecotecnél.

  • 2011.12.17 13:14:05LvV

    Az én Corollámnál nem tapasztaltam olajfogyasztást 96 augusztusi, és elvileg nem változtattak semmit 97-ben ezen a motoron, de a 3dl-t én sem tartom soknak.

  • 2011.12.17 13:31:11visszakettőpadló

    Egy Opel vagy VW tulaj tényleg a földhöz csapkodná a seggét ha az ÚJ(!) kocsijának lenne ennyi..

  • 2011.12.17 13:34:50McK

    g.isti!

    Nem jó bele..

  • 2011.12.17 13:50:28kAndrás

    TML:
    mennyit eszik a te 1,8d lancered?
    nekem még csak 360e van cb accordban,bele kell huznom...

  • 2011.12.17 15:16:03S1980

    MINDEN motor fogyaszt olajat, mert valamennyi el is ég, összekeveredik a benzinnel, stb. Csak az nem mindegy, mennyit.

  • 2011.12.17 17:20:31tamas1953

    a dacia uj korában 1 lit,elfolyta föt. szim-nél

  • 2011.12.17 18:23:39CoIie

    Opelnál halál az egr, mivel tuti gyakran beragad a hihetetlen olajfogyasztástól. (Mitől is ECOtec, ha zabál mint az állat?!)

    Csodálkoznék ha bármely motor min. és max. olajszintje közt a szabványos eltérés éppen 1l lenne! ;)

  • 2011.12.17 18:36:49Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    Mosquito: visszakettőpadló: én is azon az állásponton vagyok, mint Francois27. nem igaz. persze, lehet állatkodni, 4500-as fordulat felett eszi, elismerem. japók azért nem eszik, mert általában többet is forognak, más üzemállapotra vannak tervezve.
    Nem értem soha ezt az Opel utálatot, ha normálisan használod, nincs velük baj. Azzal kell tisztába lenni mindig, h tudd, mire tervezték a terméket, amit használsz. De ezt egy marketinges picsának hiába magyarázod, aki szalad a mítingre a céges 1.2-es Corsával. Ő azt fogja mondani, h szar. A mérnök majd azt mondja, h városi autó.
    Ne értsetek félre, nem azért védem az Opelt, mert 2-t hajtunk a családban (problémamentesen), hanem azért, mert még nem tapasztaltam Opellal kapcsolatban semmiféle olyan negatívumot, amik itt fórumon számtalanszor előjönnek. Egészen addig mondhat nekem bárki bármit az Opelről, amíg meg nem tapasztalom ezeket a sztereotípiákat, számomra mindig is egy jó, megbízható autó marad. Puszilom a suzukisokat.

  • 2011.12.18 00:29:16TML

    kAndrás: szia, olyan 6-6.5 körüli a fogyasztás, most készülök egy gyűrűzésre, mert azért az emelkedőjelző az elég jól működik már szegényben, de síkon nincs vele semmi gond... Meg az alvázat is megvasaltatom egy kicsit - megtartom, mert egyébként meg tökéletes, futómű, fék, kormány... mínusz húszban egyre indul... és minden gyöngyökbe kerül hozzá, ha kell - de nem kell... :-)

  • 2011.12.18 14:42:14zerge44

    Colie: Beragadt az egr szelep(amit egy ötösért kitakarított a szerelőm), 9 évesen, majd' 300e körül. Tényleg mekkora egy hulladék az ecotec, más öregedő, soktávos autón persze soha semmi nem romlik el. Az egr szelep és a gyújtótrafó(melyekből rengeteg gyártó és minőség elérhető itt, M.o-n) kényességét persze egyetlen opeltulaj sem ismeri, így ezerszámra állnak a szelephibás opelek az utak mentén, akárcsak az ugyanazon motorral szerelt olajfaló korzák és agilák. :)

  • 2011.12.18 16:37:31droland

    A tisztelt levélírónak üzenem, hogy P206 1.4hdi 340.000km, a szelepdekli csavar még nem volt lecsavarva: 15.000km/5dl. Na szóval 200.000km után találkozunk. Üdv.

  • 2011.12.18 18:40:45Pepejoe

    Természetes, hogy itt mindenki kocsija termeli a benzint városon kívül, az olajfogyasztása 0, avagy +2 dl. 100 km-enként. Mindezt padlón városban és klímával. Főleg a japánok a csúcs haditechnika, főleg 10-20 éves leharcolt állapotban. A megtermelt olajat pedig be lehet önteni (hiszen tök tiszta 15000 km után, vagyis vadonás új) egy teszem azt Ecotecbe, ami nyilván zabálni fogja, hiszen szar német.
    Jót nevettem...3 dl. 15000 km.-re? Szép álmokat pajtikám. A szakism. tanárom azt mondta erre mindig: az ember mindig magának hazudja a legnagyobbakat.

  • 2011.12.18 18:42:54Pepejoe

    Ja, és nem feltétlenül o.k., hogy mindig tiszta az olaj, ugyanis előfordulhat, hogy nem lebegteti a szennyeződéseket. Pedig az prioritás egy olajnál.
    Azt pedig nem kell bedumálni, hogy az olaj nem színeződik, ugyanis ketyeg neki az óra és az idő előrehaladtával elkerülhetetlen valamilyen szintű "kokszosodás". Az a szemét olaj nem kérdezi meg, hogy "király japán", avagy "0 km.-esen is hulladék" német mociban tengeti az életét.

  • 2011.12.18 18:44:26Pepejoe

    droland.

    Épp beleférsz a mondandómba.

  • 2011.12.18 20:01:04Picc

    Basszus, ha német "csodajárgányod" lenne, Mo-on VW-ek hívják, (pedig a nevéből látva NÉPAUTÓ) összetennéd a kezed, hogy csak ennyi olajat kajált meg.

  • 2011.12.19 07:21:29Knorbi

    Elég sok Vw van az ismeretségi körben és a benzinesek nem esznek olajat.A dieselek igen de nem veszélyes.Az enyém 15000 alatt olyan 7-8dl. De erősen használatfüggő.Sokszor pályázom és ha nem nyomom neki(mostanában nem ilyen üa-ár mellett)akkor nincs ennyi.

  • 2011.12.19 08:22:51Schütii

    Bázze, ez már bicskanyitogató, hogy milyen fasságokat szerkesztenek be ide... De azt mondom hajrá, olajdokinak soha ne legyen ennél nagyobb szakmai kihívás az életében.

  • 2011.12.19 15:33:04Dixhorn

    nekem az 1,9 tdi 90 le vw diesel, 10 ezer alatt kb fél litert szokott benyalni.ha pályázok 140-50 el akkor többet. de érdekes módon van amikor kevesebbet is kér a fél litertől.De mostanában többet.Télen talán többet kér? na mindegy leszarom, még indul meg megy simán.kb 500 ezer km van benne.Megmarad amíg szét nem rohad.

  • 2011.12.20 00:03:40Az EREDETI

    12 evesen 150k :D

  • 2011.12.20 16:01:13wang hao

    2004-es 1.2 htp fabia 150ezer+amennyit a nepper visszatekert.két olajcsere között max-ról közepéig megy le.miért olyan hihetetlen ez pepejoe?de ha 5 litert kellene uténtöltögetnem azt is leszarnám/még az is benne lenne bőven a gyári értékben/.azért van az olaj a boltban,hogy megvegyük,a lukat meg azért rakták a szelepfedélre,mert pont ott kell beletölteni.nem is értem ezt a sok síkagyút mit rinyál ezen a témán.jajj,jajj kedves olajdoki 2dl/egy millio km a fogyás.most mit csináljak?vastagabb olaj,felujítás,vagy száraz takonyból készült adalék jó lesz bele?

  • 2011.12.20 17:47:59fda

    AZ olajfogyásodról:
    1. a kocsi ez alapján normálisnak tűnik
    2. tudsz vezetni, nem pörgeted ökör módon

  • 2011.12.20 21:50:37Red shield representative

    Nemrég adtam el a 97es Mazda 323 1.5ömet, 305.000 km-rel, én nem láttam hogy lett volna fogyás olajból, de én normálisan vezetek, második tulaj voltam, az előzőt is ismertem, 180at én tettem az autóba gond nélkül, 6,5ös átlagfogyival.

    Lehet a posztoló kocsijában sem 150 az a km, hiszen min. 12 éves...

  • 2011.12.20 21:55:00Red shield representative

    Peter-Blau

    G Astrám is van, 1.4 twinport ecotec, az sem eszik semmi olajat. Nem kell besz*rni, 2 évig volt olyan 1.6 16v széria, ami ette jobban. Az sem pénz, kitérdekel. A gyár azt is bekalkulálja, hogy vannak tulajok, akik a 180 végsebességü autóval 180nal pályáznak tartósan. Ott lesz olajfogyi a fogyatékos tulaj miatt.

  • 2011.12.21 01:02:45papa33

    Szakik szerint eszi mind,csak lesz helyette lecsapódó víz égésből, benzinből... Nekem a régi 8 ezer után kezdte csipegetni 10 e csereperiódus,utána 8 ig megint semmi. A nyúl MZ kidobálni kezdte a sebességeket,csere után mindig megjavult.

    A motor legérdekesebb alkatrésze a motorolaj.

  • 2011.12.21 12:47:29droland

    pepe ne légy már hülye. mióta NORMÁLIS az egy autónál olajcserék között olajat kellene utána tölteni? Már rég beborítanám a dunába az ilyet kocsit. JÓL NÉZNÉNK ki ha olcserék között pótoltatni kéne az olajat, mekkora fos hulladék az olyan autó már bocs.

  • 2011.12.21 13:28:31kovászosUbukla

    lófaszt 3 dl az, csak felhigítja az olajat a benzin, aztán kikompenzáálja a veszteséget.
    Másrészt a régi 8V benzineseknél ekkora fogyás teljesen átlagos volt, semmi rendkívüli minőségre nem utalt, csak ezeknél a lófaszul illesztett modern szaroknál ül seggre ilyentől pár hülye, mert már elhiszi hogy 1L/1000km a normális.

  • 2011.12.21 13:31:22kovászosUbukla

    2011.12.18 18:40:45Pepejoe
    pláne a persely nélküli 20 éves japcsi rémálmokról lehetne horrort írni, 10-ből 8 olyan kék ködöt húz maga után h marja a gondolata is az orromat, na ezek csak "ilyen kevés" olajat zabálnak. És mivel van amit fúrni se lehet mert kikeményített alu a hengerfal is, így az az eldobandó fajta motor.

  • 2011.12.21 15:05:05wang hao

    ne haragudj droland de szerintem Te nem vagy normális.ha olyan járgányod van amibe nem kell utántölteni/az enyim is ilyen pedig német tervezésű motor pöfög benne/,örülj neki.volt olyan járgányom amibe két olajcsere közt még kb 5 litert után kellett tölteni,ez 3,3 dl/1000 km.se füst,se büdös,zöldkártyája is teljesen tisztán lett csináltatva mindig.teljesen megbízható korrekt gép volt,teljesen NORMÁLIS esetnek fogtam fel.

  • 2011.12.21 23:31:50Solct

    Azért a VW-nek is volt jó motorja...
    1,4 8V AEX, ~400e km.
    15e km-es perióduson 2,5dl. 5W40-es kasztrálból.

    Elég gyakran tesztelem a tiltás határt. Értsd, kitolom a szemét sokszor, mivel csupán 60LE és taposni kell neki, ha haladni akarok.

  • 2011.12.22 06:33:12Opel P1

    Mosquito:
    Opel tulaj vagyok, 12 éves a kocsi, 250.000 km-rel, és nincs látható fogyás. Mi lehet a gond? :)

  • 2011.12.23 12:25:30savanyúUbulka

    2011.12.22 06:33:12Opel P1
    az hogy opel van ráírva. a végén te fekete benzint engedsz le a blokkból nem olajat.
    2011.12.21 23:31:50Solct
    a régi 8 szelepes VW motorok örök életűek mint a nyomor.

  • 2011.12.23 17:48:05Suhajda Sandor

    Loganom van. 34000 km. semmi olajfogyás. Nem is tudtam hogy a japán rizskályhákat is az autók közé kell sorolni. Toyota pfffffffff

  • 2011.12.23 18:44:11Francois27

    Na megjött a mucsaröcsögei dácsia fanklub egyszemélyes tagsága. Etessük a trollt:)

  • 2011.12.23 19:19:17Knorbi

    Francois27: :))))))) de jót röhögtem:)
    Nyilván román.Mondjuk leszarom DE 34ezer km-re???Még jó mi baja lehetne ? Ez lófüle.
    Majd 2-300 ezernél írj.

  • 2011.12.24 22:50:59luc75

    Ezt nem hiszem el.....:DDDD
    Ez az ember mindenhol ott van??!!:DDDD

  • 2011.12.25 14:51:17luc75

    Knorbi
    Nálad a pont.Több mint tíz évig dolgoztam egy francia cégnél,és volt"szerencsém"vezetni több százezer kilométeren keresztül francia autókat.Áltlában 100000km-ig nincs velük különösebb probléma,de azt követően elkezdődnek a"gyerekbetegségek".És itt nem apróságokról beszélek,megáll a szervószivattyú,elektronikai hibák tömkelege,porlasztócsúcsok,hogy csak egy párat említsek.Mellesleg nem egy francia emberrel beszéltem a Logan -ról és a Thalia-ról,és mit ne mondjak nem voltak elájulva tőlük még az alacsony áruk ellenére sem.Ez igazolta azt is,hogy számtalan francia alkalmazott közül egynek sem volt a fent nevezett márkákból egy darab sem.

  • 2011.12.25 14:55:10luc75

    Suhajda Sandor
    A "Japán rizskályhák" mindig a megbízhatósági tesztek élén szerepelnek minden évben.Keress egyet a neten és nézd meg,hogy a Logan és a többi Francia Román,Török autócsoda hányadik helyen van a listán,ha egyáltalán rajta van.Semmi bajom a Dacia-val,de úgy érzem te finoman szólva túlértékeled ezt az autót.

  • 2011.12.25 22:32:51wang hao

    t.savanyu ubulka

    Ezt a fekete benzin dolgot Te se gondolod komolyan,vagy ha igen az elég szomorú.

    1. Az olaj fel tud higulni mondjuk extrém esetben 10%-al.Porlasztó,szivató,hideg,rövid városi utak.
    Erről ebben az esetben szó sincs.Ráadésul ez mondjuk április körül már ki is derül,mert a melegebb idők bejövetelével 2-3 km alatt 90-100c° az olaj és onnan 10-15 perc alatt kipárolog belőle a benzin,és a hűtővíz.
    2. Tehát szerinted opel p1 motorja mondjuk 8000-nél már megette az összes olajat a maradék 7000-et meg ugy mente le,hogy kormos benzin volt a kenöanyag EZ MAGA A CSODA,de lehet hogy Te tévedsz egy "aprócskát".És mi van azokkal az opelokkal amelyek tényleg fogyasztják,ott mért nem hígul nincs kedve hozzá vagy mifene?

    El kell fogadni azt,hogy minden gyártónak vannak olyan konstrukciói amelyek jobban,kevésbé,esetleg szinte egyáltalán nem fogyasztanak olajat.Nem kell mindenféle elrugaszkodott sületlenséget kitalálni,csakhogy megmagyarázd azt ami szerinted zsigerből lehetetlen.

  • 2011.12.26 15:00:46Knorbi

    2011.12.25 14:51:17luc75
    Na igen.De én nem mondom biztos van akinek beválik de ne 34ezernél menőzzön már.
    Pláne legyen büszke hogy Daciát vett és támogatja a bennünket rühellő románokat.Tudod mikor vesz egy román magyar Suzukit.

  • 2011.12.26 18:47:54Brian_baja

    Nekem eddig az ecotec Fostos Astra 7000km-en megevett 1 liter olajat. Na és akkor mi van?:)
    1.5 dl/1000km, ez még barátok közt sem szar. Ennyi kell. Ezen kívül nem is kell költeni a csúnya rossz ecotek-ekre. Daciánál akkor is jobb. ;)

  • 2011.12.26 19:59:19luc75

    Brian_baja
    Tévedsz!!!!A Dacia-nal nincs jobb autó!!!
    "a kereskedő is megmonta,hogy ez a legjobb választás"-(hogy idézzem a klasszikusokat.)
    :DDDDDDDDDDD

  • 2012.01.02 15:29:46CsGergo

    A volt Samaránk meg nem is ette az olajat.Amennyit beletöltöttünk,olajcserekor annyit engedtünk le belőle.A motor túl is fogja élni a bódét,már látszik.

  • 2012.01.10 13:09:06megint

    Én eddig azt hittem, hogy egy toyota termeli az olajat, csalódtam a japánokban.

 

h i r d e t é s

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

szűrő, utastér levegő
TOYOTA LAND CRUISER 4.5 D V8 zárt terepjáró 2008-2013
3664 Ft
tömítőgyűrű, főtengely| tömítőgyűrű, vezérműtengely
TOYOTA CRESSIDA Station Wagon 2.2 D Kombi 1981-1985
1826 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A Golf I with 1000 PS
On a straight track it’s almost unbeatable, although that doesn’t show from afar. Watch this incredible Golf I-turned-race car in action.