2012.02.10. 11:26 Módosítva: 2012.02.10. 11:45

Kedves Olajdoktor!

Az elmúlt héten vettem egy 2003-as, 1,2 literes Renault Cliót. A kocsit igencsak elhanyagolt állapotban vettem, és ugyebár az első dolog az olaj, amit lecseréltem benne. Azt tudni kell hogy 1 liter olajat engedtem ki belőle, ami elég sűrű is volt. Gondoltam, inkább kimosom a motort, mielőtt az újat beleöntöm. Vettem tehát motoröblítőt, beleraktam ahogy kell, majd az új olajat is. Azóta azonban világít az olajnyomás-lámpa. Nem tudom, hogy van-e olajnyomás, de belenéztem az olajbeöntőn keresztül és elég száraznak tünt, és a hangja is csörgős. Mi okozhatja, és milyen lehetőségek vannak a hiba kiküszöbőlésére? Köszönöm a választ elöre is!

Kedves Érdeklődő!

A leírásból számomra nem teljesen világos, hogy a használt olajhoz töltötte-e hozzá az öblítőt vagy csak az után, hogy azt leeresztette A motoröblítők úgy működnek, hogy a használt olajba kell őket beletölteni, majd alapjáraton járatni egy ideig, utána leereszteni, majd szűrőt cserélni, és feltölteni friss olajjal. Nem szabad közlekedni az autóval vagy a motort pörgetni, ha már benne van az öblítő, de még nem lett leeresztve az olaj. Azt nem tudom, hogy miért nézegeti az olajat a beöntőn keresztül, és miért nem a nívópálcát használja, de az biztos, hogy jha nem követte az utasítást, és a friss olajban van az öblítő, nem használhatja így az autót, hanem újból olajat kell cserélni.

Ha az előírásokat betartotta, és a régi olajhoz töltötte a motoröblítőt, majd a friss olajjal jelentkezik a leírt probléma, sajnos lehet, hogy azzal az esettel áll szemben, ami miatt sokan nem is mernek motoröblítőt használni: a motoröblítő leoldotta a szennyeződéseket, azok pedig eltömítették az olajszivattyú szívócsövének legelején elhelyezett fémszűrőt. Ha ez történt, gond van, mert a motor nem kap olajat. Irány a szerviz, de tréleren.

Üdv,

Olajdoki