Egy test, két lélek

2009.09.14. 06:45

Cayman S

Ha van esetleg, aki nem tudná, elmondom: a Cayman a Boxster keménytetős testvére. Az S a durvábbik változatot jelöli, melynek 3,4 literes motorja 295 lóerős. A Cayman S kézi váltóval 5,4, Tiptronic-kal 6,1 másodperc alatt van százon. A Panamera, amit vezettem, 5,4-et gyorsult, elméletileg tehát visszaléptem egy szintet, én azonban nem így éreztem.

A Cayman roppant szűk belül és kicsi kívül is. Hangosabb, jobban ráz és rázkódik, szóval még sokkal-sokkal inkább sportkocsi, mint a Panamera, miután megnyomkodtuk mind a megfelelő gombokat. A 6,1-es gyorsulás jó, de nem észveszejtő, viszont durva, hogy az autó kétszáz fölött is ugyanolyan egyenletesen húz, mint alacsonyabb sebességnél, és a motor búgó, sivító hangja is gyönyörű, majd szétveti a kasztnit.

Valamivel keményebb futóműre számítottam, de azért így is nagyon jó játék volt a Cayman. Nagyon közvetlen, jól kontrollálható, szépen riszálja a fenekét és nagyon gyors a kanyarokban. A kis Porschéban ülve a nagy testvér újra limuzinnak tűnt, de persze csak ehhez viszonyítva. Nem szívesen szálltam ki a kicsi, sárga játékautóból, de mit volt mit tenni, muszáj volt átülni a Carrerába.

911 Carrera

A 911-es a legporschébb Porsche. Fura konstrukció a farmotoros hátsókerék-hajtás, de a vevők imádják, ráadásul mára sikerült a mérnököknek biztonságossá faragni az autót. A Carrera az alapváltozat, de ne becsüljük le, ez is 345 lovas, a kétkuplungos robotváltóval 4,5 másodperc alatt százon van, vagyis még ezen a különleges napon is ez volt messze a leggyorsabb autó, amit vezettem.

Egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit tágasabb, mint a Cayman, viszont sokkal masszívabbnak érződik. Nem ráz úgy és nem is olyan hangos, de megy ez is, mint az állat. Amíg a Caymant nevetve cibáltam, rugdostam és félelemérzet nélkül vágtam be egyik kanyarból a másikba, ezt az első pillanattól fogva jobban tiszteltem.

Elég volt egy picit megrángatni a kormányt nagyobb sebességnél, hogy érezzem, nem szeretném kipróbálni, milyen az, amikor elveszítem az uralmat a kocsi feneke felett. Nem mintha ez a probléma fennállna, a 911-es stabilan fekszik a kanyarokban, a feneke szépen megtapad, sőt, még némi alulkormányzottsági hajlamot is mutatott a lassú kanyarokban, de éreztem rajta, egy gyorsabb kanyarban megizzaszthat, ha nem vigyázok.

Sajnos nagyon kevés idő volt minden autóra, így csak ízelítőt kaptam abból, milyenek a Porschék, de azért így is jó móka volt, nem csalódtam. Az én ízlésemhez egyértelműen a Cayman állt a legközelebb, de nem lennék szomorú, ha megpocakosodott középkorú úrként majd azon kéne gondolkoznom, milyen egyedi fényezést kérjek a Panamerámhoz, amivel természetesen még ötvenhez közel is akkor vagyok a legboldogabb, ha a család végre otthon marad.

Szavazzon!

A Panamera már kapható, az első modelleket a napokban adják át. Különös, hogy tíz darab máris elkelt, pedig az S, a legolcsóbb is 21,5 millióba kerül, ugyanezzel a motorral, de összkerékhajtással szerelik a 4S-t, melyért 23,4 millió forintot kérnek, a Turbo alapára 31 millió forint. Vigyázat, az árak a regisztrációs adót valamint a 25% áfát nem tartalmazzák!

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!