Ezzel éjfélkor is flexelhetünk

Megvolt: Opel Astra Cosmo 2.0 CDTI aut. (2010)

2010.09.29. 06:35

Adatlap Opel Astra Cosmo 2.0 CDTI aut. - 2010

  • 1956 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 160 LE @ 4000 rpm
  • 350 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.2 másodperc
  • Végsebesség:
    209 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 7 270 000 Ft

Pár héttel a Meriva után megérkezett hozzánk az unokatestvér, az új Astra. Szintén fullos amit az Opeléknél csak Cosmonak hívnak. Ahogy kell, navigációval, automata váltóval, Flexanyámkínjával.

Beülve és végigtekintve a középkonzolon, hiányom volt, de nem jöttem rá rögtön, hogy mi. Aztán amikor először tolatni próbáltam, rájöttem. Nincs parkradar. A kocsi fenekéhez sétáltam, és megtaláltam az okot is.

A kocsi megkapta a fantáziadúsan Flex-Fix-nek nevezett biciklitartót. Ez szépen elrejtőzik a rendszám mögé, de ha kell, egy kallantyú segítségével kihúzható. Aztán némi puzzle gyakorlat után két kerékpár szállítására lesz alkalmas a kocsi. A kihúzott váz a pedálnál és a két keréknél rögzíti a járművet. Viszont ekkor nem rendelhető a parkradar, gondolom bezavarna a szélső érzékelőknek a kerék.

Régi ismerősként üdvözölhettem a kocsiban lévő 6-os váltót, a Merivában is ez volt. Kellemesen, simán váltogat, néhány új DSG is tanulhatna tőle. Kézzel kapcsolgatva az Astra is megörvendeztetett a „Váltás nem engedélyezett” felirattal, például 2-ből 3-ba 2000-es fordulatnál. Állva bezzeg engedi felváltani 2-be, bár ez lehet téli vezetés mód is akár.

Látszik, hogy a korábban csak prémium kategóriás kütyük kezdenek lefele szállingózni, az Astra szélvédőjének középső-felső részét is elborították a kamerák és érzékelők. Radaros tempomat még nincs, de táblafelismerő már akadt a kocsiban. Kellemes meglepetésként ért, hogy felismerte az Üllői út Határ út utáni szakaszán a bokorban bujkáló 60-as táblát, amit még autóstársaim se mindig vesznek észre. Igaz később viszont boldogan közölte a 40-es korlátozású útvonalon, hogy mehetek 80-nal, mivel a távolsági busz hátulján lévő matricát is meglátta. Szóval még nem tökéletes, a háromsávos út túloldalán lévő táblák is gondot okoznak neki néha.

Totalcar értékelés - Opel Astra Cosmo 2.0 CDTI aut. - 2010

Népítélet - Opel Astra