Olcsó Swiftet, vagy olcsó kiskocsit?

2010.12.20. 06:35 Módosítva: 2010-12-20 10:58:00

Adatlap Suzuki Swift 2010 GS AAC 1.2

  • 1242 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 94 LE @ 6000 rpm
  • 118 Nm @ 4800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    165 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • 4 017 000 Ft
Az új Swift megjelenésekor két dolog lepett meg mindenkit: ahogy kinéz és amennyibe kerül. Az első pont könnyebben érthető, bár nem feltétlenül sikerrecept: egyszer tényleg elsült a dizájner keze, a forma bejött. Ettől függetlenül ritkaság, hogy ennyire ne változzon egy, az alapjaitól újratervezett konstrukció.

Ez még nem lenne baj, pusztán az a kérdés, mennyire legyen ugyanolyan az utód. Ilyen alapon egy Ford Focus úgy nézhetne ki, mint egy T modell. Ha Swiftes lennék, annyit elvárnék, hogy az utcán legalább észrevegyék, ez egy új típus. Mert az. De öt év múlva akkor is egy tízéves forma lesz, és akkor majd ki a fene akar ilyet?

A teszt másik autója, a Citroën C3 is nagyon rímel az elődjével, de vigyáztak, hogy frissnek tűnjön, bár a fagyigombóc-alapforma megmaradt. A harmadik jelöltről, a Hyundai i20-ról formai szempontból nem lehet semmit sem mondani. Mindenre hasonlít, amit manapság gyártanak – de főleg a Corsára.

Mivel a csúcsváltozatot kaptuk, a Swiftről megpróbáltam lefejteni úgy hétszázezer forintnyi mázat, és tényleg csak azt látni benne, ami már alapszinten is jó. Ez nehéz, mert például nem tudjuk, hogy a tengelyirányban állíthatatlan kormány mennyire van messze, és a többi. Azonban ha a bódét nézzük, a Swiftnek van egy óriási hendikepje a Citroënnel szemben. És tessék megkapaszkodni, a Hyundai két ponton is lekörözi, nem is akárhogy.

A mai kisautók többnyire nem túl szűkek, és bár Winkler-anyuka óta tudjuk, hogy a Swift nem lett nagyobb, azért el lehet benne lenni hátul. Nem bőségesen, és ügyesen kell megválasztani, ki mögé ülünk be. Én speciel megkértem a teljesen átlagos magasságú Nyegleót, állítsa be magára a vezetőülést, majd üljön be maga mögé. A Swiftben takkra elfért a lába, bár kicsit nyomasztónak tűnt neki hátul, hogy a fejhez nagyon közel megy a tető az alacsony ajtónyílás miatt.

Eztán beült a C3-ba, és pontosan ugyanúgy fért el maga mögött, de a nagy ablak miatt valahogy jobban érzi magát ott az ember. Eztán jött a meglepetés: a Hyundaiban tenyérnyi hely maradt a térde és a támla között. Hölgyeim és uraim, az i20 a legtágasabb és legszellősebb. A fene se gondolta volna.

A karosszériák összehasonlítását azért bukta el a Swift, mert elfelejtettek neki csomagtartót csinálni. Azt a keveset (210 l) pedig a lehető leghasználhatatlanabb formában alakították ki: az üreg lényegében alig hosszabb egy cipősdoboznál.

A csomagtartók méretét én általában a gyerekülésünkhöz viszonyítom, és még az elegánsnak szánt Audi A1-esbe is be lehetett trükközni valahogy, de a Swiftből félig kilógott. Marad a flex.

Azt hiszem, a sors összefogott a Suzuki ellen, mert a kiskocsik két csomagtartó-királya került mellé. Az i20 és a C3 hátsójában másfélszer akkora teret alakítottak ki 295 és 300 l), úgy, hogy a Citroënben a testes gyerekülés mellett, a Hyundaiban meg fölötte marad egy arasznyi hely.

Eddig nem áll túl jól a Swift szénája, azt hiszem. Amikor elindulunk, tud- e szépíteni? Lapozzon.

Totalcar értékelés

Olcsóbb, mint kedvencem a kategóriából, a Mazda 2-es, de pont annyival kevesebbet is tud. Műszakilag komolyabb autó, mint az elődje, de csak kívül lett nagyobb.