Mindent tud, amit egy Toyota?

Suzuki Kizashi 2011

2011.05.30. 05:41 Módosítva: 2011-05-30 13:34:59

Adatlap Suzuki Kizashi 2011 SDLX 2.4

  • 2393 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 178 LE @ 6500 rpm
  • 230 Nm @ 4000 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.8 másodperc
  • Végsebesség:
    205 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • 9 290 000 Ft
Mindenki bőszen ekézi a Magyar Suzukit a Kizashi miatt, valójában úgy csinálják a dolgot, ahogy kell. Hát az autókereskedelem nem egy szociális intézmény, akármennyire is felháborodunk ezen néha. Például akkor, amikor megjelenik egy hatalmas Suzuki a piacon, 9,3 milliós alapáron.

Ilyenkor pedig az van, hogy állunk, és nézünk, mint kisnyugdíjas a prémium parizerre. Oké, hogy tényleg fullos, na de kérem, ez akkor csak parizer, nem? Hát, sajnos erről szól az imidzs. Vagy hívjuk akárhogy is azt, amikor nem az számít, hogy az autó milyen, hanem az, amit hisznek róla.

Mondjuk nem használt a Kizashinak, hogy az új Swift után érkezett. Gondolom az eredeti szándék az lehetett, hogy amikor beül valaki a Swiftbe, azt érezze: lám-lám, ez olyan belül, mint egy drága Kizashi. Így viszont azt mondjuk, hogy a Kizashi egy gigantikus Swift. Mert tök úgy néz ki, és az anyagminőség is ugyanolyan. Mármint kemény, még a műszerfal tetejének a borítása is. Mindössze annyi kedvezményt kap a kizashista, hogy a körülötte lévő alsó szekció kellemesebb tapintású.

De ne lovagoljunk a műanyagokon, mert feltöri a popónkat: funkciója úgy sincs a dolognak, és még azt sem mondhatjuk, hogy ettől kongó hangú, zajos, vagy rossz akusztikájú a mega-Suzuki. Nem az. Csendes, és amikor megy, akkor is szépek a hangjai, egyetlen esetet kivéve. De ne szaladjunk a dolgok elébe.

A Suzuki a Kizashit egyetlen motorral (2,4 l benzin), egyetlen váltóval (CVT), összkerékhajtással és egyetlen felszereltséggel hozza forgalomba nálunk. Elsőre égbekiáltó ökörség, de ezt csak azok mondják, akik még nem kereskedtek autóval. A Kizashiból ugyanis kétféle létezik: kéziváltós fronthajtással, meg ez, amit nálunk árulnak. A németeknél meg lehet venni az olcsóbbikat, háromezer ajróval olcsóbban. Azaz mennyibe kerülne az olcsó Kizashi? 8,5-8,7 millióba? Ugyan már, akinek van ennyije egy Suzukira, ott akad 9,3 is.

Így kell ezt csinálni: először a legdrágább változatokat árulni, hápogjanak kicsit az újságírók az ár miatt. Sőt, terjedjen el, hogy ez drága, aztán amikor majd jönnek a valóban olcsó kivitelek, a vevők boldogan gombolják le azt 7-8 milliót, amennyibe egyébként minden más hasonló autó kerül. Mégis úgy érzik majd, hogy jól jártak. Azon sem lennék meglepve, ha lelkesen dolgoznának egy dízelmotor beleheftölésén.

Az viszont tény, hogy a Kizashi átkozottul érdekli az embereket. Ennek több oka is van. Egyrészt Suzuki, és ezért azt hiszik róla, hogy elérhető; másrészt az életben meglepően jól néz ki, csöppet sem konvencionális a formája. És amikor érdeklődtek, azt kellett mondanom, hogy nem rossz.

Mert egyáltalán nem rossz, mindössze egyetlen komoly fenntartásom volt vele szemben. Lapozzon, és megtudja, mi.

Totalcar értékelés

A kissé sunyi hátsó futómű miatt levontam fél csillagot, amúgy négy lenne. Mert a Kizashi egy igazi, jófajta japán szedán, ráadásul egészen jó formával. A méretek stimmelnek, a nagy négyhengeres motor+CVT-váltó kombináció kicsit furcsa mifelénk. De ettől még jó dolog vele közlekedni, a kérdés inkább az ár.