Teszt: BMW 640i Cabrio

Félemlítsük meg szomszédjainkat!

2011. június 17., péntek 07:48
Nem V8-as, nem sportkocsi, csak egy ízig-vérig luxuskabrió, ráadásul annak sem tökéletes. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, szóval érdemes lesz elolvasni ezt a cikket.

Már akkor gyanús voltam, amikor megálltam a ház előtt. A szomszédok csak a szemük sarkából mertek felém pillantani, pedig látszott rajtuk, majd megőrülnek a kíváncsiságtól. Mikor látták, hogy ugyanaz a jól megszokott forma száll ki a rettenetes BMW-ből, akit régóta ismernek, mintha enyhült volna valamicskét a helyzet, de azért nekem kellett előre köszönni, hogy megtörjön a jég. Jó napot – mondtam jó hangosan, a lehető legkedvesebben. Halk mormolás volt csak a válasz.

A forgalomban ugyanez van. Mindenki kíváncsi, mégis a legtöbben elkapják a fejüket, ha véletlenül összetalálkozik a tekintetünk. Ez van, ma Magyarországon nagyon nehéz tisztességes munkával megkeresni azt a 35 milliócskát, amibe a tesztautó fáj, ergo ha ilyened van, jó eséllyel bűnöző vagy; legalábbis a többség ezt gondolja. Pedig a Hatos kabrió minden, csak nem gengszter autó. Ha nekem kéne eladnom, biztos, hogy a gazdag ötveneseket céloznám meg vele, nem a kopasz, kigyúrt harmincasokat.

De mielőtt mindezt megindokolnám, nézzük meg, mit tud pontosan a 640i. Mindenki csípőből rávágja, hogy V8-as, pedig csak a jól bevált háromliteres, soros hathengeres hajtja, igaz, egy Twin Scroll, azaz dupla megfúvású turbófeltöltő azért segít neki ebben. A végeredmény 320 lóerő és 450 Nm nyomaték, ami még ennél a közel kéttonnás monstrumnál is elég egy 5,7 másodperces nulla-százhoz, legalábbis a gyári katalógus tanúsága szerint.

Tulajdonképpen nem is hiányzik ebből a kocsiból a V8-as, az ereje bőségesen elég és a hangja is nagyon szép a hathengeresnek. Alacsony fordulaton vártuk, hogy egy kicsit gyengébben teljesít, de hála a Twin Scroll Turbónak, szó sincs ilyesmiről. A sofőrnek tulajdonképpen semmi dolga nincsen, elég a kormányt tekergetni meg a pedálokat nyomkodni, a többit a nyolcsebességes automata váltó szépen megoldja; meg amúgy sem baj, ha a fordulat 2000 alá esik, hiszen a motor ott sem küszködik.

Most kéne következnie annak a résznek, hogy így bevágtam a kanyarba meg úgy megcsúszott a feneke, de ez a kocsi abszolúte nem erről szól. Most biztosan sokan vakarják a fejüket, talán még az is megfordul egyesekben, hogy egy megveszekedett őrült vagyok, amiért nem állatkodtam egy 320 lovas, hátsókerekes BMW-vel. Megnyugtatásuk végett elmondom, állatkodtam azért, de csak keveset.

A komfortostól a nagyon sportosig négyféle program közül választhatunk. Ahogy durvul a helyzet, úgy válik a futómű egyre feszesebbé, a kormány keményebbé, közvetlenebbé, és úgy harap egyre jobban a motor, de még a Sport Plus fokozat sem ad olyan élményt, ami elég intenzív ahhoz, hogy megőrüljünk, és ne nyálcsorgatva guruljunk inkább a 640i-vel élvezve a napot, a luxust és a friss szellő simogatását.

De miért?

A 640i Cabrio egy bálna. Majdnem öt méter hosszú, majdnem két tonnát nyom, és hiába nagyon erős, hiába növelték drasztikusan a kasztni merevségét, ha a kocsi minden helyzetben nagynak érződik, billeg és bólogat. Stump Bandival szinte egyszerre mondtuk ki egy közös kocsikázás közben: az ötös futóműve keményebb. Igen, mindketten úgy éreztük, ez az autó sokkal kényelmesebb, mint általában a BMW-k, az isten is arra teremtette, hogy szépen, lassan krúzoljunk vele. Ráadásul ebben a műfajban szinte tökéletesen teljesít.

Hogy egy ilyen kocsiban mennyi extra van, arról gondolom manapság már teljesen felesleges beszélni, de azért a tolatóradart kiemelném: a központi kijelzőn a kasztnin körbe elhelyezett kameráknak köszönhetően még a mögöttünk álló kocsi rendszámát is leolvashatjuk parkolás közben, sőt azt is látjuk, pitypang vagy százszorszép nő-e az autó körül. A kidolgozási minőséget sem méltatom, méltatták már annyian, elég az hozzá, hogy biztosan sokkal kellemesebb és elegánsabb környezet a 640i utastere, mint sokunk otthona.

Egy-két hibája azonban van. Furcsállom, hogy ebben a közel ötméteres autóban ennyire nem fektettek hangsúlyt a hátsó lábtérre. A tesztautó a legnagyobb jóindulattal is legfeljebb 2+2 személyes, kizárt dolog, hogy két felnőtt férfi egymás mögött kényelmesen elférjen. Én 170 centis vagyok, sőt még jó közel is húzom magamat a kormányhoz vezetés közben, de még így is alig fértem el magam mögött és a térdemet is jól bevágtam beszálláskor. Igaz, cserébe egészen nagy, 350 literes a csomagtartó.

A másik gond a széllel van. Kabrióban persze szeretjük a szelet, az is része az élménynek, de ebben a kocsiban ahhoz képest, hogy mit képvisel és kiket céloz meg, egy kicsit sok jut belőle az utasok fejére. Már száznál elég szellős az utastér, 130-140-es tempónál pedig már fel kell emelnünk a hangunkat, hogy beszélgethessünk. Persze még így is lehet nyálat csorgatni, hiszen a 640i Cabrio még ilyenkor is szétkényezteti az utasait, de egy kicsit kevésbé hatékonyabban.

Az nem kérdés, hogy magam vennék-e ilyen autót, ugyanis valószínűleg soha a büdös életben nem lesz 30-35 millió forintom erre a célra, az viszont fontos, hogy kinek ajánlanám. Azt gondolom, mindenki imádni fogja, aki az autózásban a kényelmet és a lazulást keresi, vagyis jellemzően a negyven év fölötti korosztály a célcsoport. Akik emellett utcai harcolni is szeretnének a kabriójukkal, azok inkább kerüljék el, a kocsi viselkedése ugyanis kellemes, limuzinos, köze nincs a nyers sport-BMW-khez.

A tető egyébként 24 másodperc alatt nyílik ki/záródik be, a móka 40 km/h-ig menet közben is végrehajtható. Nagyjából egyébként ez az a sebességhatár, amit húznék magamnak, ha ilyen kocsim lenne: sohasem sietnék, csak terpeszkednék kényelmesen és közben úgy élvezném az életemet, mintha minden másodperc az utolsó volna.

Egy kabrió...

  • 1241
    ...legyen sportos.
  • 4605
    ...az kabrió.

Azon túl, hogy mennyire kényelmes és mennyire nem sportos, még egy nagy meglepetést okozott a tesztautó: tizenöt litert fogyasztott mindössze, pedig többen is vezették, ezért kapott is rendesen. Az Efficient Dynamics, úgy látszik, tényleg hasznos, hiszen egy háromliteres turbómotortól ez a fogyasztás nagyon kedvező, meggyőződésünk, hogy óvatos lábbal akár 12 literre is le lehet tornázni. Ha valaki 640i Cabriót vesz, csak azt tanácsolom neki, próbálja meg tartani ezt a 12 litert, akkor használja jól a kocsiját, akkor élvezi ki igazán.

BMW 6 2011 640i BMW 6 2011 640i

A Totalcar értékelése:

Remek erős motor, kulturált váltó, kényelmes futómű. Sportkocsinak gyenge közepes, élmény-kabriónak azonban nagyon jó. Kicsit szeles tető nélkül és alig van hátul lábtér.

Írjon ítéletet!

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

tömítés, hengerfej
BMW 5 Touring 528 i Kombi 1997-2000
13378 Ft
kerékcsavar
BMW 8 840 i Kupé 1993-1996
724 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
BMW X1 xDrive 20 i Kombi 2011-2013
17700 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Possibly the most durable family car
This is one of the most highly sought after used cars around and not without a reason. The first generation Ford Focus is just about your perfect choice for a few thousand Euros. There is only one rule of the thumb: steer clear of TDCI diesels – like the one we are reviewing here.