Teszt: BMW 640i Cabrio

Félemlítsük meg szomszédjainkat!

2011. június 17., péntek 07:48
Nem V8-as, nem sportkocsi, csak egy ízig-vérig luxuskabrió, ráadásul annak sem tökéletes. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, szóval érdemes lesz elolvasni ezt a cikket.

Már akkor gyanús voltam, amikor megálltam a ház előtt. A szomszédok csak a szemük sarkából mertek felém pillantani, pedig látszott rajtuk, majd megőrülnek a kíváncsiságtól. Mikor látták, hogy ugyanaz a jól megszokott forma száll ki a rettenetes BMW-ből, akit régóta ismernek, mintha enyhült volna valamicskét a helyzet, de azért nekem kellett előre köszönni, hogy megtörjön a jég. Jó napot – mondtam jó hangosan, a lehető legkedvesebben. Halk mormolás volt csak a válasz.

A forgalomban ugyanez van. Mindenki kíváncsi, mégis a legtöbben elkapják a fejüket, ha véletlenül összetalálkozik a tekintetünk. Ez van, ma Magyarországon nagyon nehéz tisztességes munkával megkeresni azt a 35 milliócskát, amibe a tesztautó fáj, ergo ha ilyened van, jó eséllyel bűnöző vagy; legalábbis a többség ezt gondolja. Pedig a Hatos kabrió minden, csak nem gengszter autó. Ha nekem kéne eladnom, biztos, hogy a gazdag ötveneseket céloznám meg vele, nem a kopasz, kigyúrt harmincasokat.

De mielőtt mindezt megindokolnám, nézzük meg, mit tud pontosan a 640i. Mindenki csípőből rávágja, hogy V8-as, pedig csak a jól bevált háromliteres, soros hathengeres hajtja, igaz, egy Twin Scroll, azaz dupla megfúvású turbófeltöltő azért segít neki ebben. A végeredmény 320 lóerő és 450 Nm nyomaték, ami még ennél a közel kéttonnás monstrumnál is elég egy 5,7 másodperces nulla-százhoz, legalábbis a gyári katalógus tanúsága szerint.

Tulajdonképpen nem is hiányzik ebből a kocsiból a V8-as, az ereje bőségesen elég és a hangja is nagyon szép a hathengeresnek. Alacsony fordulaton vártuk, hogy egy kicsit gyengébben teljesít, de hála a Twin Scroll Turbónak, szó sincs ilyesmiről. A sofőrnek tulajdonképpen semmi dolga nincsen, elég a kormányt tekergetni meg a pedálokat nyomkodni, a többit a nyolcsebességes automata váltó szépen megoldja; meg amúgy sem baj, ha a fordulat 2000 alá esik, hiszen a motor ott sem küszködik.

Most kéne következnie annak a résznek, hogy így bevágtam a kanyarba meg úgy megcsúszott a feneke, de ez a kocsi abszolúte nem erről szól. Most biztosan sokan vakarják a fejüket, talán még az is megfordul egyesekben, hogy egy megveszekedett őrült vagyok, amiért nem állatkodtam egy 320 lovas, hátsókerekes BMW-vel. Megnyugtatásuk végett elmondom, állatkodtam azért, de csak keveset.

A komfortostól a nagyon sportosig négyféle program közül választhatunk. Ahogy durvul a helyzet, úgy válik a futómű egyre feszesebbé, a kormány keményebbé, közvetlenebbé, és úgy harap egyre jobban a motor, de még a Sport Plus fokozat sem ad olyan élményt, ami elég intenzív ahhoz, hogy megőrüljünk, és ne nyálcsorgatva guruljunk inkább a 640i-vel élvezve a napot, a luxust és a friss szellő simogatását.

De miért?

A 640i Cabrio egy bálna. Majdnem öt méter hosszú, majdnem két tonnát nyom, és hiába nagyon erős, hiába növelték drasztikusan a kasztni merevségét, ha a kocsi minden helyzetben nagynak érződik, billeg és bólogat. Stump Bandival szinte egyszerre mondtuk ki egy közös kocsikázás közben: az ötös futóműve keményebb. Igen, mindketten úgy éreztük, ez az autó sokkal kényelmesebb, mint általában a BMW-k, az isten is arra teremtette, hogy szépen, lassan krúzoljunk vele. Ráadásul ebben a műfajban szinte tökéletesen teljesít.

Hogy egy ilyen kocsiban mennyi extra van, arról gondolom manapság már teljesen felesleges beszélni, de azért a tolatóradart kiemelném: a központi kijelzőn a kasztnin körbe elhelyezett kameráknak köszönhetően még a mögöttünk álló kocsi rendszámát is leolvashatjuk parkolás közben, sőt azt is látjuk, pitypang vagy százszorszép nő-e az autó körül. A kidolgozási minőséget sem méltatom, méltatták már annyian, elég az hozzá, hogy biztosan sokkal kellemesebb és elegánsabb környezet a 640i utastere, mint sokunk otthona.

Egy-két hibája azonban van. Furcsállom, hogy ebben a közel ötméteres autóban ennyire nem fektettek hangsúlyt a hátsó lábtérre. A tesztautó a legnagyobb jóindulattal is legfeljebb 2+2 személyes, kizárt dolog, hogy két felnőtt férfi egymás mögött kényelmesen elférjen. Én 170 centis vagyok, sőt még jó közel is húzom magamat a kormányhoz vezetés közben, de még így is alig fértem el magam mögött és a térdemet is jól bevágtam beszálláskor. Igaz, cserébe egészen nagy, 350 literes a csomagtartó.

A másik gond a széllel van. Kabrióban persze szeretjük a szelet, az is része az élménynek, de ebben a kocsiban ahhoz képest, hogy mit képvisel és kiket céloz meg, egy kicsit sok jut belőle az utasok fejére. Már száznál elég szellős az utastér, 130-140-es tempónál pedig már fel kell emelnünk a hangunkat, hogy beszélgethessünk. Persze még így is lehet nyálat csorgatni, hiszen a 640i Cabrio még ilyenkor is szétkényezteti az utasait, de egy kicsit kevésbé hatékonyabban.

Az nem kérdés, hogy magam vennék-e ilyen autót, ugyanis valószínűleg soha a büdös életben nem lesz 30-35 millió forintom erre a célra, az viszont fontos, hogy kinek ajánlanám. Azt gondolom, mindenki imádni fogja, aki az autózásban a kényelmet és a lazulást keresi, vagyis jellemzően a negyven év fölötti korosztály a célcsoport. Akik emellett utcai harcolni is szeretnének a kabriójukkal, azok inkább kerüljék el, a kocsi viselkedése ugyanis kellemes, limuzinos, köze nincs a nyers sport-BMW-khez.

A tető egyébként 24 másodperc alatt nyílik ki/záródik be, a móka 40 km/h-ig menet közben is végrehajtható. Nagyjából egyébként ez az a sebességhatár, amit húznék magamnak, ha ilyen kocsim lenne: sohasem sietnék, csak terpeszkednék kényelmesen és közben úgy élvezném az életemet, mintha minden másodperc az utolsó volna.

Egy kabrió...

Azon túl, hogy mennyire kényelmes és mennyire nem sportos, még egy nagy meglepetést okozott a tesztautó: tizenöt litert fogyasztott mindössze, pedig többen is vezették, ezért kapott is rendesen. Az Efficient Dynamics, úgy látszik, tényleg hasznos, hiszen egy háromliteres turbómotortól ez a fogyasztás nagyon kedvező, meggyőződésünk, hogy óvatos lábbal akár 12 literre is le lehet tornázni. Ha valaki 640i Cabriót vesz, csak azt tanácsolom neki, próbálja meg tartani ezt a 12 litert, akkor használja jól a kocsiját, akkor élvezi ki igazán.

BMW 6 2011 640i BMW 6 2011 640i

A Totalcar értékelése:

Remek erős motor, kulturált váltó, kényelmes futómű. Sportkocsinak gyenge közepes, élmény-kabriónak azonban nagyon jó. Kicsit szeles tető nélkül és alig van hátul lábtér.

Írjon ítéletet!

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
BMW 3 325 xi lépcsőshátú 2007-2013
25834 Ft
légszűrő
BMW 3 320 i lépcsőshátú 2007-2013
4262 Ft
figyelmezető kontaktus, fékbetét kopás
BMW 5 530 xd lépcsőshátú 2005-2010
5352 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

We really dig the new Impreza
Getting stuck in the middle of the sandy beach of Tannisby has become a tradition for us.