Te jó ég, ez ilyen?

Opel Corsa 1.4 Color Edition

2011.08.03. 06:43 Módosítva: 2011.08.03. 11:10

Adatlap Opel Corsa 1.4 Color Edition - 2011

  • 1398 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 101 LE @ 6000 rpm
  • 130 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 3 489 000 Ft

A kigyorsításhoz elsősorban nyomaték kell, meg egy olyan áttételezésű váltó, ami nem a transzszibériai expressz dinamikájára lövi be az autót. A fordulatszámokkal nincs is gond, a kis gép derekasan pörög négyezret ötödikben, százhúsznál, de még így sem lesz igazán erőteljes. Ezek szerint az Euro5 norma bevezetése óta a kevésbé lomhát nevezik fürgének? Tehát marad a kéz a váltógombon, és ha véletlenül mögénk penderül egy elszánt ignises, visszadobhatjuk negyedikbe, várjuk a csodát, majd lehúzódunk, és nézzük a bent ülők elégedett arcát, amint elmennek mellettünk.

A kormánnyal sem sikerült teljesen kibékülnöm. Kialvatlanságra gyanakodtam, amikor először vettem észre, hogy nyílegyenes, tökéletesen sima úton is állandóan korrigálok. A kormány nem tér vissza magától a középállásba, így az egyenes haladáshoz koncentrálni kell. A végén már percekig sikerült izgalmak nélkül mennem az autóval.

Ez mind nem számít, mert a Corsa kényezteti utasait, vagy ahogy az Opel igen találóan fogalmaz: Mindig benne van a buliban, amikor csak akarja, és a mindennapi élvezetek új dimenzióját nyitja meg. Ez egyszerűbben annyit jelent, hogy egy átlagos felnőtt be tud ülni maga mögé a négy generáció alatt a nagyjából a korai Astrák méretére hízott utastérben, miközben akár két közepes bőrönd vagy sporttáska is bepasszírozható a magas és keskeny csomagtartóba. A kárpitozás stílusát nem bonyolították túl. Van néhány fémgőzölt műanyag elem, de a többi a biztonság kedvéért koromfekete, csak az üléskárpit és a kormány varrásai, illetve a szellőzőrendszer karikái viselik a karosszéria színét. Aki ezek után fekete Corsát rendel, született temetkezési vállalkozó.

Ami műanyagból van, az vagy zongoralakk-fekete és vonzza a port, vagy slaggal is mosható durva plasztik, esetleg ezek keveréke. Nem bújt elő belőlünk a műszerfal-kopogtató szörny, hiszen már ránézésre látszik, tetőtől talpig ugyanabból a kőkemény anyagból öntötték az egész utastérburkolatot. Az Opel a kilencvenes évek óta megtanult játszani a textúrákkal és úgynevezett belső formatervezőket is foglalkoztatnak a cégnél, ezért már mindenféle felszínnel tudnak ilyen burkolatokat gyártani.

Meg kell hagyni, a kocsi szerencsés időszakban járt nálunk. Nem volt kánikula, így nem kellett bekapcsolni a légkondicionálót. Miután kipróbáltam a manuális klímát, lemondtam az élményről és csak a szellőztető rendszert használtam (a honlapon megemlítik, hogy alapáras). Mivel a külső hőmérséklet sokszor nem volt több tizenöt foknál, nem vettem észre, hogy a Corsa nem hagyja kihűlni a bent ülőket. Kikapcsolt légkondicionálónál jól érezhető, hogy a tekerő kapcsoló leghidegebb állásában is áramlik a meleg a motortér felől. Jó, hogy valaki erre is gondolt az Opelnél.

Teljesen elbizonytalanodtam. Arra számítottam, hogy az Opel húsz év alatt biztosan mesterien megtanult Corsát gyártani. Az biztos, hogy rengeteget léptek a korábbi generációkhoz képest, de az is, hogy a felét nyugodtan megspórolhatták volna. Akkor talán gazdagabb lenne a világ egy átlagos kisautóval.

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Totalcar értékelés - Opel Corsa 1.4 Color Edition - 2011

Tetszett a vidám külseje, de szenvedtünk a motor miatt és elborzadtunk az igénytelen belső megoldásoktól. Három csillagot kap, mert futóművével nem volt gond.

Népítélet - Opel Corsa