Zárjátok be az asszonyaitokat!

Teszt: Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

2011.10.23. 08:26

Adatlap Chevrolet Korea Aveo 1.4 LTZ - 2011

  • 1399 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 101 LE @ 6400 rpm
  • 131 Nm @ 4200 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.2 másodperc
  • Végsebesség:
    177 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 3 610 000 Ft
2,7 milliótól indul a Chevrolet kisautója, és egy nagyon jól felszerelt, 115 lóerős, 1,6 literes benzines ára is csak 3,75 millió forint. Vannak apró hibái, de az új Aveo attól még jó autó, és az árát biztosan megéri.

Nyáron mutatta be a Chevrolet az új Aveót, mely nem a régi toldozott-foldozott változata, hanem egy teljesen új autó, mely egy másik, a Corsával közös padlólemezre épül, így sokkal nagyobb az elődjénél – ő is csatlakozott a négy méternél hosszabb kisautók klubjába –, de nem ez a legfontosabb változás. Az új modell iszonyatosan dögös lett. Igyekeztem úgy fényképezni egy-egy részletet, hogy jól látszódjon, milyen sportosan, sőt, milyen durván tud kinézni ez a kis gyösz bizonyos nézetekből.

Nyugodtan kinevethetnek akár hangosan is, de engem az új Aveo nyomokban emlékeztet a Mustangra, sőt néha a régebbi Lancer Evók képét is felidézte bennem ez az elvetemült, állatias orr-rész. Imádom a két-két kerek, bura nélküli lámpát, a sportos hűtőmaszkot és ezt az összevont szemöldököt, ami miatt az Aveo ennyire morcosan néz. A kasztni kicsit magas, így ha egyben vizsgáljuk, már nem annyira ijesztő, de az orrát szívesen látnám viszont akármilyen durva, sok száz lóerős sportkocsin. Oldalnézetből nyert a praktikum, innen pontosan ugyanolyan az Aveo, mint bármelyik kisautó, de a vidám hátsó lámpák mindenért kárpótolnak.

A kirobbanó dizájn mellett sajnos van pár igénytelenség is a karosszérián, a hátsó lámpák fekete műanyagja ordítóan olcsónak tűnik, ahogy a hátsó ajtók egyébként jópofa bújtatott kilincsei is. Tudom, a lámpákat ritkán fogjuk fogdosni, szóval jó lesz oda a kemény plasztik, de a kilincseknél már kellemetlenebb a helyzet, ezek idővel vélhetően karcosak lesznek. Van még egy baj a kasztnival, bár ez csak akkor derült ki, mikor már mentem egy keveset a tesztautóval: az orra nagyon mélyen van és sokszor leér, ha például fekvőrendőrről huppanunk le, vagy egy meredek lejtő aljához érkezünk egy parkolóházban.

Népítélet - Chevrolet Korea Aveo