Papa, mama, gyerekek

Megvolt: Ford B-Max 1.5 TDCi - 2013.

2013.04.02. 09:50

Adatlap Ford B-Max Titanium 1,5 TDCi - 2013

  • cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 75 LE @ rpm
  • Nm @ rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    16.5 másodperc
  • Végsebesség:
    157 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km
A tolóajtó és a B-oszlop hiánya miatt nem érdemes megvenni, de ezeken túl is vannak előnyei. Hátrányai is: például maga a tolóajtó és a B oszlop hiánya.

Mindenki a biztonságról és a környezetvédelemről, energiaválságról papol, és egyre erősebb, gyorsabb autókat gyártanak. Húsz a légzsák, de arra senki nem gondol, hogy ne menjünk kétszázzal. Már a német autópályán is egyre több helyen korlátozzák a sebességet, de nem autó, ami nem bír kétszázat menni. Hazánkban már gyorsan sétálni sem szabad, mert a bokorból figyel a háromlábú lézer. De nem merünk gyenge autót gyártani, mert nem veszik meg. És nem illik a márkaimidzsbe, gondolják a gyávák.

A Ford azonban magabiztosan bedobja a 100 lóerős Ecoboost háromhengeres benzinmotort, megnyeri vele az év motorja választást, majd a családi B Maxot 75 lóerős motorral kínálja. Mi ez, ha nem bátorság? Tudjuk, hogy a presztízs ezerötös Lada is 75 lóerős volt, de azóta sok víz lefolyt a Dunán, az autók is meghíztak kicsit. Ma már ez nagyon szerény adat a 130-170 lóerős családi autók között, de egyszersmind kijózanító is.

A B Max kicsit egyterűsnek hat egy Fiesta mellett, aminek hosszított padlólemezére épül. Mintha távolról néznénk egy S Maxot, de ahogy be akarunk ülni a hátsó ülésre, arcul csap: nagyon kicsi hozzá képest, de még egy C Maxhoz képest is, amelyhez a Focus adja az alapot. A csomagtartó is szűkös, az etalon Chicco esernyős babakocsinkat sehogy sem tudjuk betetriszezni, pedig jól összecsukható. Az emelt tetővel nagyot akar villantani, de a realitás más. Lépjünk is ezen túl, ez kis autó, akinek nem elég, válasszon nagyobbat.

A tolóajtóról és a hiányzó B oszlopról már írtunk korábban, én sem gondolom máshogy. Több a hátránya, mint az előnye, de biztos lesznek, akiknek ér valamit ez a geg, mert így legalább nem olyan, mint a szomszéd egyterűje. Egyelőre szélzaj sincs benne nagyobb, mint az átlag, de majd tíz évesen, amikor a trükkös alakra formázott műanyagos gumi tömítések már nem zárnak jól, biztos lesz. A tömítéscserét nem én szeretném kifizetni, de lehetőség szerint a reteszek és zárak, megvezetések beállítását sem én szeretném elvégezni a tolóajtó első ajtóhoz kapcsolódásának hibájakor.

Az autó érdekessége a motor. Ötfokozatú váltóval párosított 1.5-ös dízel 75 lóerővel. Az egész koncepció úgy született, hogy a Ford vezetőségében valaki Monica Beluccival álmodott, aztán amikor reggel felébredt, a saját felesége adott a kezébe gőzölgő kávét, és tette oda mai vasalt ingjét. Emberünk elgondolkozott, belül kicsit szégyellte is magát, és meghozta a döntést: fenébe a felesleges álmokkal, a lehetőségeinknek kell örülni, és azokkal megelégedni. A központban látványosan tépte szét a 180 lóerős twin-turbó dízel koncepciót a B Maxhoz, szembefordult a mérnökökkel, és a trendekkel is: 75 lóerős, kis dízelmotort akarok, amely takarékos és racionális egy ilyen autóban. Néztek, forgatták a szemüket, hetvenöt lóerő? Még motorkerékpárban is gyenge, atyavilág, mi lesz ebből.

Totalcar értékelés - Ford B-Max Titanium 1,5 TDCi - 2013

Nem rossz autó, de ez az ajtó ötlet kicsit megdobja az árát, ráadásul túl sok haszna nincs. Az 1.5-ös motor nagyon takarékos és racionálisan szemlélve bőven elég is. Nagyobb a Fiestánál, de jóval kisebb a Focusnál és egy kicsit drágább is. Ennyi pénzét sok jobb választás van a piacon.

Népítélet - Ford B-Max