Ezt most miért kellett?

BMW 428ix Gran Coupe – 2014.

2014.11.18. 06:24

Adatlap BMW 4 428ix Gran Coupe - 2014

  • 1997 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 245 LE @ 5000 rpm
  • 350 Nm @ 1250 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.0 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 13 226 000 Ft

„A kupé (coupé) olyan zárt kocsiszekrényű személygépkocsi elnevezése, ami négy vagy öt ülőhellyel, de két ajtóval rendelkezik. Alapesetben kétajtós limuzinnak felel meg, amit inkább két személy számára alakítottak ki.” (forrás: Wikipedia)

Pont annyira nem értem, mint Papp Tibi a Fordnál a rettenetes kishaszon-dömpinget, bár a BMW mentségére szól, hogy ők legalább nem hívják ugyanúgy mindegyik modellt. Vajon mi az a piaci rés, amit a 4-essel kellett betömni? És ennyi verzióval, köztük az érthetetlen módon coupénak nevezett Gran Coupe-val. Talán azoknak akiknek a 3 GT túl nagyseggű. Bár a képeket nézve, nincs a hatalmas különbség.

De ha szigorúan műszakilag nézzük, akad. Például a 328ix GT 20 centivel hosszabb, mint a 428ix GC, és nehezebb, papíron mintegy 100 kg-mal. Ebből következően a most tesztelt modell két tizedmásodperccel jobban gyorsul, így 6 alatt van százon.

A csomagtér a 4-esben egész kellemes méretű, 480 literes és természetesen motorosan nyílik, csukódik a fedele. Csak éppen ritkán szoktam vízzel feltöltve furikázni, így inkább vásárláshoz, miegymáshoz használom. Az események folyamán például kiderült, hogy kényelmesen elfér benne egy láncfűrész a havi nagybevásárlás mellé.

Elég funkcionális emberke vagyok, így bár jók néz ki, de nem biztos, hogy ezzel a világos bőr belsővel rendelném a kocsit. Már erősen kezdett kékes lenni a sok farmertól. Bár ez a bőr pont ingyé van, 0 forintos felszereltségként szerepel az amúgy szép hosszú listában. A kocsi maga picivel 13 millió fölött van, ehhez képest a 3-as GT „tesó” pont alatta.

A kocsi még a magyar utakon is kényelmes lehetett volna, ha az alig 7 milliónyi extra közé nem csúszik be az M-es futómű meg a 19-es felni. Így viszont azért alaposan érezni az útegyenetlenségeket, cserébe kellemesen lehet sedrinteni vele. Komolyabb sportteljesítményekhez azért egy nehéz bálna. Viszont, ha nem kapcsoljuk ki a hárombetűs mindenféléket, egész sokáig el tudja hitetni velünk, hogy mi vagyunk az országút Ken Blockjai.

A fogyasztásról inkább nem beszélnék (10,8 városban), az ember úgyse azért vesz egy erős (245 lóerős) benzinmotoros, összekerekes, automata autót, hogy aztán a üzemanyagot számolgassa, arra ott vannak a dízelek. Hanem a kellemes csendért a lámpánál és a brutálisan felmorduló hangért a lámpa után.

Vannak autók, amikkel nem lehet rendesen közlekedni. És még ha meg is próbálnád, a környezetedben lévő alázó Swiftek tuti addig bosszantanak, amíg finoman megsimítva a gázpedált, egy lendületes morranással teszed helyre őket, mint a szavannán a rangidős oroszlán a szemtelenkedő hímeket. Mondjuk ha választani kéne, inkább ezt választanám, mint a nem is annyira kistesó 328ix GT-t. Formásabb, könyebb és csak egész picit drágább.

Totalcar értékelés - BMW 4 428ix Gran Coupe - 2014

Megy mint az álom, egész jól elférni benne és még szép is. De azért akkor se értem.

Népítélet - BMW 4