Nem mindenki akar új autót eladni

Lakossági: Kia Ceed 1,4 - 2015.

2016.06.08. 06:13

Tudatos vásárló. Feliratkozott mindenféle hírlevelekre, várta a tesztvezetési lehetőségeket. Nézegette a katalógusadatokat, bár most fejből nem tudja megmondani, mekkora a Ceed csomagtartója.

Lakossági tesztautó?????

Van egyfajta tudásunk az autókról, hiszen nálunk többfélét senki sem próbál ki. Ugyanakkor ezek szinte mind jól felszerelt, hivatalos tesztautók, gyakran esélyünk sincs kipróbálni olyan modelleket, amilyeneket valójában megvesznek az emberek. Már az a kevés, aki ma Magyarországon magánemberként új autót vesz. Felhívásunkra rengetegen jelentkeztek, úgyhogy most elkezdjük tesztelni az igazi emberek igazi autóit, és persze a kereskedéseket is.

A riválisok

Suzuki Vitara, Skoda Rapid, Skoda Fabia, Opel Astra, Ford Focus, VW Golf, Mazda 3, Hyundai i30.

Eredetileg a Vitara tetszett meg neki, és úgy volt vele, hogy ha Vitara, akkor már legyen automata váltós, de az összkerék felesleges. Ilyen viszont akkor még nem volt. Járt Hyundai-szalonban, „valahogy az volt a furcsa az egész mászkálásban, hogy az ember azt gondolná, jobban megbecsülik az újautó-vásárlókat. Hogy ugranak, de rohadtul nem. Bementünk ketten a szalonba az M3-ason. Senki nem volt, mármint vásárló vagy nézelődő, ott ült az értékesítő egy asztal mögött, laptopozott."

Az autó: Kia Ceed 1,4

  • 100 LE
  • kézi váltó
  • futott km: 4600
  • előző autója: háromajtós vasaló Swift frankhiteles alapon, azt is újonnan vette 2008-ben
  • vételár: 4,2 millió forint.
  • finanszírozás: egymillióért számították be a 70 ezer kilométeres Swiftet, havi 58 ezer forint a törlesztés hat évig. Akkor tervezi majd eladni.

Ők köszöntek rá, tébláboltak, beültek autókba, de nem állt fel és nem ment oda hozzájuk, úgyhogy köszöntnek és viszlát. A Mazda Frey-nél már rendesen foglalkoztak velük, profik és kedvesek voltak, de ugyanarra jutottak, mint mi, amikor egyszer régen hónapokig könyörögtünk egy fapados Mazda 2 tesztautóért. Az alap Mazda 3-ast egyszerűen nem lehetett rendelni, és a következő felszereltség már egymillióval drágább lett volna. A Mazdánál tehát az óriásplakát-ár, valahol 4-4,5 millió között tényleg csak a hirdetésekben létezik.

Voltak a Mitsubishinél is Újpesten a Váci úton, Lancer szedánt nézni, akciósan 4,2-4,4 millió között 1,6-os szívó benzinessel. „Az egy tragédia volt. Egy kiscsaj volt az értékesítő, érdeklődtem a finanszírozásról, erre visszakérdezett, hogy há' mennyi pénzed van? Nem az a kérdés, mondom, hanem hogy milyen ajánlataik vannak.”

A vásárló

Dániel, 31 éves, házas. Tervezik a gyermeket, ezért is kellett nagyobb autó, bár mivel a gyerek még nem realizálódott, gyanítom, kicsit unták már a Swiftet. Foglalkozására nézve pedig minőségi folyamatspecialista egy multinál. Próbálta elmagyarázni, mit jelent, de a diktafon visszahallgatása után se nagyon értem. Az autót tavaly november elején vette át.

Ráadásul a Lancerben tényleg fapad a fapad. „Nincs benne semmi. Egy klíma, meg Bluetooth talán, és azzal kifújt. Akkor még érdekelt volna a navi, például.” És a feleségének is jár a kredit, akinek feltűnt, hogy bár literre jobb a Lancer csomagtartója, szűk a nyílás, és a Ceedbe be lehet rakni egy mosógépet. A Skodánál mind a Rapid, mind a Fabia tekerős ablakos full fapad lett volna ebben az árkategóriában. „Mire egy normális autó lett volna belőlük, mindkettő 5-5,5 millió forint. A Golf meg pláne. A Focust is néztem: az is. Citroen? A feleségem azt mondta, nem, én pedig nem vitatkoztam.”

A nyitási akciós Kia-bannerre csak rákattintott valahol. Elmentek, megnézték, „nekem valahogy nem volt fókuszban a Kia, abszolút kiesett, pedig a végén a 7 éves garancia is számított a döntésnél.” A Kia Wallisnál elmentek egy próbakörre, aztán hazafelé még beugrottak egy Suzuki-kereskedésbe még egyszer kipróbálni a Viratát, de akkor már a Kia nyert. Megkérdezte a biztonság kedvéért a Suzuki márkaszervizt, ők mennyit adnának a Swiftjéért, és őt is egymilliót ajánlottak.

Használt autó nem jött számításba, „a biztonságra meg a nyugalmamra költő állatfajta vagyok, inkább kifizetem azt a felárat.” A 4,2 milliós vételár természetesen a szokásos EU-átkúrásos magyar autókereskedelmi alapon jött ki nyitási kedvezménnyel. LX, vagyis a kiás alapfelszereltség klímával és egy ajándék komfort csomaggal, melyben olyanok vannak, mint első ülésfűtés, automata villanyablakok elöl, fűthető bőr kormány, és elfogadhatóan szóló hifi jól használható bluetooth-os telefonkihangosítóval. Van továbbá hűtött középső könyöklőrekesz és kesztyűtartó, tempomat, és felfelé is automata az ablakemelő!!! Ami tesztautóban nem tűnt fel: ebben is van kis nyomásra négyet villanó komfortindex

Pont annyi, amennyi szerintem kell egy autóba, mínusz üléshűtés, hiszen azt a Kia is lehúzós alapon, kizárólag bőr kárpittal adja. A metálfény felára ellenben a Ceednél nevetséges 70 ezer forint. "Feketét nem akartam, mert a Swiftem fekete volt, és akkor is mocskosnak nézett ki, ha tiszta volt. Fehéret meg azért nem, ne higgyék, hogy cégautó. A szalonban volt színmintakészlet ívelt lemezen, hogy rendesen meg lehessen nézni, ez a kék megtetszett. Ha süt a nap, kék, ha nem, szürke. 70 ezer forint volt a metál felára.” A téligumi-készlet rendes guminyomás-szenzorokkal 170 ezer plusz forintba került.

Emlékeztem én, jól megy ez az 1,4-es benzines. „És nagyon tetszik a hangja, hogy ha hajtom, akkor olyan morgós.” Alap kárpitok, alap szőnyegek, Tetszik az ülés; „beülsz, és így becuppansz. Lehet állítani a magasságát, de szerintem fölösleges. A kormányoszlop úgyis négy irányba állítható”.

Viszonylag sokat autópályáznak, voltak a Mátrában is wellnessezni, nagyon jó volt a futómű, főleg a Swifthez képest lehetett vele nagyokat kanyarodni. „Jó ez az 1,4-es. Ha hegyvidéken használnánk, lehet, hogy megérné az 1,6-os, plusz 300 ezerért, de amire mi használjuk, arra tökéletes. ”Van valami, amire nem számítottál, és utálod benne? Pl. nem világít a sminktükör – ami egyébként tényleg nem világít. Számítottam a kérdésre, készültem is rá. Volt is valami, csak most nem jut eszembe. A pillanatnyi fogyasztást csak sematikus ábrával jelöli, de nem írja ki, hogy mondjuk 7,6. A Suzuki bezzeg kiírta.

"És hát a szerviz, meg mondjuk úgy, az információáramlás alapján a német vállalat idekerült a magyar termőtalajra, és egy kicsit elhervadt. Például a mykia.hu oldalon van rá lehetőség, hogy alvázszámmal beregisztráljuk az autónkat, ki is dobja azonnal a színt meg felszereltséget, és ott vezethetjük a kilométeróraállást, meg elvileg a szerviz is írja az adatokat. De nem működik." Háromszor vitt be adatot, mindháromszor törölte az előzőt. Itt elvileg szervizidőpontot is lehetne online foglalni, de nem működik. A három hónapos olajcserére időpontot foglalt, szépen odament, de valahogy sikerült berakni elé még két embert, akik offline érkeztek.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.